Auteur Topic: Beker van Belgi? 'Croky Cup' 2016-2017  (gelezen 81677 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.697
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Beker van Belgi? 'Croky Cup' 2016-2017
« Reactie #60 Gepost op: september 22, 2016, 06:47:54 pm »
Francky Dury legt keuzes uit voor half B-elftal dat niet eens een B-elftal was
FRANCKY DURY WON MET ESSEVEE IN ALLERIJL IN DE BEKER VAN BELGI?
22 september 2016 17:11 via voetbalkrant.com

Zulte Waregem won op bezoek bij Cappellen met bijwijlen goed voetbal, maar zonder overtuigende resultaat. Mbaye Leye begon op de bank, maar moest uiteindelijk het verschil maken voor Essevee. Francky Dury legt zijn keuzes uit.

De oefenmeester van Zulte Waregem had het vooraf goed uitgekiend: ?Er waren 9 spelers in ons team die al veel speelminuten hadden gemaakt, door het uitvallen van Lepoint bleven er daar nog acht van over.?

?En ik wilde er vier van hen minstens wat rust gunnen, om tegelijkertijd wat anderen speelminuten te laten genereren. Kaya en Vetokele speelden elk al de helft van de minuten dit seizoen, dus zij zouden zeker spelen?, legde Dury uit.

?Verder wilde ik Baudry rust gunnen, hij heeft ook nog interlands te spelen. Zo kon Marrone speelminuten krijgen, net als Verboom. Derijck en De fauw liet ik staan, zij kunnen zo?n match wel uitspelen op routine.?

Ook Lerager kreeg rust, Me?t? niet: ?Die is zo sterk dat hij in dit soort wedstrijden wel zijn slag kan trekken. Voorin wilde ik Leye en Cordaro sparen, maar ik kon ze nog wel inbrengen indien nodig.? En zo geschiedde.

Bron: https://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/lees/2016-09-22/francky-dury-won-met-essevee-in-allerijl-in-de-beker-van-belgie

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Beker van Belgi? 'Croky Cup' 2016-2017
« Reactie #61 Gepost op: september 22, 2016, 07:21:55 pm »
Kom kom, je mag veel zeggen van mij.

Maar Vanhaezebrouck kent zijn gelijke niet in Belgi? hoor.

Er zijn heel wat goede trainers in ons land. Vergelijken is moeilijk natuurlijk. Is Hein beter dan Michel of Peter ? Ik weet het niet. Yves Vanderhaeghe, Mazzu, ... Allemaal goede trainers.
Dury ? Een fenomeen in mijn ogen als je weet op welke leeftijd hij pas in eerste klasse is beland. Dat een trainer die uit de lagere klassen komt (Dury was 47 of 48 toen Essevee naar eerste promoveerde) nog zo een parcours aflegt bewijst dat hij een vakman is al zou ik hem ook vaak liever een ietsje meer aanvallend zien spelen.
We mogen echter niet alle lof naar de trainers sturen want het zijn nog altijd de spelers die het moeten doen en details beslissen ook als je een titel behaald of niet.

Offline depinguin

  • Leden
  • Berichten: 473
Re: Beker van Belgi? 'Croky Cup' 2016-2017
« Reactie #62 Gepost op: september 22, 2016, 07:52:09 pm »
Ik ga eens een domme reactie zetten ....

Chance dat we geen twee keer tegen Geel moeten ... of het was rood

Dwaas he
"Hoe sterker je zelf bent hoe minder je de fouten van uw eigen falen bij een ander lecht"

"Proberen is voor janetten"

Offline Eden

  • Leden
  • Berichten: 373
Re: Beker van Belgi? 'Croky Cup' 2016-2017
« Reactie #63 Gepost op: september 22, 2016, 07:55:53 pm »
Ik denk dat ik mij iets verkeerd heb uitgedrukt, ik ben het ook volledig eens met de stelling dat Dury de sleutel is van het succes van Zulte Waregem de afgelopen 15 jaar, zowel sportief als structureel.
Ik beschouw mij ook volkomen als pro Dury.

Wat ik eigenlijk wilde zeggen is dat we z?lfs onder Dury mindere periodes gekend hebben.
Gelukkig hebben wij een stabiele club die gewoon gelooft in het project en in alle rust verder werkt.
Ook wij als supporter blijven, los van wat morren, ook gewoon onze ploeg aanmoedigen (remember die ene Standard - Essevee een tijd terug).

Mijn point eerder dat, wanneer clubs slechte periodes hebben, het blijkbaar altijd standaard procedure is om de trainer op te zadelen met alle zonden om hem vervolgens buiten te gooien.
De crisisgeile media zal daar ook wel voor iets tussen zitten.

Hoe vaak hebben we mensen die het beleid maken bij degradatieclubs al eens de verantwoordelijkheid opgenomen voor een slecht seizoen of een slechte transferpolitiek?

Offline Glitch.

  • Leden
  • Berichten: 2.057
Re: Beker van Belgi? 'Croky Cup' 2016-2017
« Reactie #64 Gepost op: september 22, 2016, 10:21:52 pm »
Ik ga eens een domme reactie zetten ....

Chance dat we geen twee keer tegen Geel moeten ... of het was rood

Dwaas he

Kijk, Pinguin, k geniet elke keer weer van uw posts.
Maar nu hebt ge me echt plat gekregen  :)#keepupthegoodwork
« Laatst bewerkt op: september 22, 2016, 10:23:25 pm door Glitch. »
-SVZW Forever-

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.260
  • Essevee!
Re: Beker van Belgi? 'Croky Cup' 2016-2017
« Reactie #65 Gepost op: september 23, 2016, 05:25:01 pm »
De prestaties van de frisse mannen bij Essevee onder de loep
23 september 2016 via voetbalkrant.com

Francky Dury bracht tegen Cappellen in de Beker van Belgi? heel wat frisse namen tussen de lijnen. Zij konden het de coach de komende weken nog moeilijker maken om te kiezen door de pannen van het dak te spelen. Dat gebeurde echter niet helemaal. Hoe deden de invallers het?

?Ze hebben allemaal flink wat kwaliteiten?, gaf Francky Dury achteraf aan. Hij was dan ook tevreden dat hij ze speelminuten heeft kunnen geven. ?We hebben veel kansen weten te ontwikkelen, maar het bleef lang spannend. De folklore van de Beker.? Maar hoe deden de frisse mannen het?

Centraal achterin kreeg Luca Marrone zijn kans in de plaats van Marvin Baudry. De Italiaan lag met balverlies aan de basis van het tegendoelpunt, maar speelde verder wel keurig zijn wedstrijd. Als zijn communicatie beter wordt ? een taalprobleem momenteel ? is hij zeker een bedreiging voor Baudry.

Bryan Verboom mocht links de plek innemen van Brian Hamalainen. Verdedigend trok hij meer dan zijn streng, hij kwam er ook meermaals uit. De voorzetten waren echter niet altijd even secuur, we betwijfelen dan ook of hij de Deen uit de ploeg kan spelen.

Sander Coopman en Sebastiaan Brebels dan. Beiden deden hun stinkende best, maar waren wat ongelukkig in de laatste pass. Kwaliteiten hebben ze zeker, maar op dit moment weegt de Bruggehuurling misschien nog iets te licht, terwijl Brebels moordende concurrentie heeft.

Voorin mocht Kaya namelijk meer speelminuten maken ? hij is echt op weg terug naar zijn topniveau. Met Christophe Lepoint geblesseerd zal het bovendien spannend worden tussen Jens Naessens en Igor Vetokele op het veld, want Cordaro en Leye zullen ook terugkomen in de basis.

Zowel Naessens als Vetokele misten enkele kansen, maar ze stonden er wel steeds. Vooral de manier van spelen zal dus de doorslag geven zaterdag in Mechelen. Vetokele lijkt dan een streepje voor te hebben tegen Malinwa, al zal ook Naessen erg graag van dienst willen zijn Achter de Kazerne.

Bron: https://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/lees/2016-09-23/hoe-deden-luca-marrone-sebastiaan-brebels-jens-naessens-sander-coopman-en-co-het-tegen-cappellen

Offline balboa

  • Leden
  • Berichten: 2.729
Re: Beker van Belgi? 'Croky Cup' 2016-2017
« Reactie #66 Gepost op: september 23, 2016, 06:06:29 pm »
Ik denk dat ik mij iets verkeerd heb uitgedrukt, ik ben het ook volledig eens met de stelling dat Dury de sleutel is van het succes van Zulte Waregem de afgelopen 15 jaar, zowel sportief als structureel.
Ik beschouw mij ook volkomen als pro Dury.

Wat ik eigenlijk wilde zeggen is dat we z?lfs onder Dury mindere periodes gekend hebben.
Gelukkig hebben wij een stabiele club die gewoon gelooft in het project en in alle rust verder werkt.
Ook wij als supporter blijven, los van wat morren, ook gewoon onze ploeg aanmoedigen (remember die ene Standard - Essevee een tijd terug).

Mijn point eerder dat, wanneer clubs slechte periodes hebben, het blijkbaar altijd standaard procedure is om de trainer op te zadelen met alle zonden om hem vervolgens buiten te gooien.
De crisisgeile media zal daar ook wel voor iets tussen zitten.

Hoe vaak hebben we mensen die het beleid maken bij degradatieclubs al eens de verantwoordelijkheid opgenomen voor een slecht seizoen of een slechte transferpolitiek?

De situatie bij Zulte Waregem is niet dezelfde als bij andere clubs.
Hier is het duidelijk. Dury is hier trainer en wordt niet ontslagen, nooit.
Dit is een heel andere situatie dan bij de Westerlo's en Moeskroens.

Je zegt, ook onder Dury kenden we mindere periodes. Ja natuurlijk, vind je 't gek?
Een trainer is altijd afhankelijk van zijn materiaal he. Ik vertel hier denk ik geen grote geheimen mee.
Op een gegeven moment werden we leeggeplukt en bleef er geen kwaliteit meer over. Een h?le nieuwe ploeg hadden we, met jongens die door makelaars werden binnengesluisd. De Troisi's van deze wereld.

Mensen riepen op een gegeven moment om het ontslag van Dury in dat annus horribilis, 2 seizoenen geleden.
"Zijn bobijntje is op" heette het. Ik hoor die nu niet meer hoor.

Je moet je ook wel bewezen hebben als trainer. Dat had Dury met verve gedaan, dus aan hem moest niet getwijfeld worden.
Dat is/was bvb helemaal anders met Hasi bij Anderlecht. Die had nog nooit bewezen dat hij een ploeg naar zijn hand kon zetten en op lange termijn goed kon laten voetballen. Die is veel te lang mogen aanblijven bij Anderlecht en veel te lang de hand boven het hoofd gehouden. D?t was een voorbeeld van een terecht ontslag. Maar als bvb Bob Peeters of Jacky Mathijssen nu Westerlo traint, maakt weinig uit.

Offline balboa

  • Leden
  • Berichten: 2.729
Re: Beker van Belgi? 'Croky Cup' 2016-2017
« Reactie #67 Gepost op: september 23, 2016, 06:09:35 pm »
Er zijn heel wat goede trainers in ons land. Vergelijken is moeilijk natuurlijk. Is Hein beter dan Michel of Peter ? Ik weet het niet. Yves Vanderhaeghe, Mazzu, ... Allemaal goede trainers.
Dury ? Een fenomeen in mijn ogen als je weet op welke leeftijd hij pas in eerste klasse is beland. Dat een trainer die uit de lagere klassen komt (Dury was 47 of 48 toen Essevee naar eerste promoveerde) nog zo een parcours aflegt bewijst dat hij een vakman is al zou ik hem ook vaak liever een ietsje meer aanvallend zien spelen.
We mogen echter niet alle lof naar de trainers sturen want het zijn nog altijd de spelers die het moeten doen en details beslissen ook als je een titel behaald of niet.

Je kan toch niet ontkennen dat Vanhaezebrouck er met kop en schouders bovenuit steekt?
Die laat ?lle ploegen waar hij passeerde op z?jn manier voetballen. Slijpt er overal zijn 3-5-2, of 3-4-3 in en je ziet looplijnen, automatismen,...

Peter Maes is toch gewoon een schreeuwlelijk, motivator?

Mazzu is gewoon de Waalse Dury.

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: Beker van Belgi? 'Croky Cup' 2016-2017
« Reactie #68 Gepost op: september 24, 2016, 09:04:40 am »
Je kan toch niet ontkennen dat Vanhaezebrouck er met kop en schouders bovenuit steekt?
Die laat ?lle ploegen waar hij passeerde op z?jn manier voetballen. Slijpt er overal zijn 3-5-2, of 3-4-3 in en je ziet looplijnen, automatismen,...

Peter Maes is toch gewoon een schreeuwlelijk, motivator?

Mazzu is gewoon de Waalse Dury.

Bij Genk gefaald en bij KvK heeft hij het niet beter gedaan zijn opvolgers Vanderhaeghen en den dienen zonder diploma. Je zag bij KVK toen niet meer looplijnen als nu hoor. Dury is op een kont na kampioen geworden met een kern die veel en veel beperkter was.

Offline Vidmar

  • Leden
  • Berichten: 1.759
Re: Beker van Belgi? 'Croky Cup' 2016-2017
« Reactie #69 Gepost op: september 24, 2016, 09:35:01 am »
Bij Genk gefaald en bij KvK heeft hij het niet beter gedaan zijn opvolgers Vanderhaeghen en den dienen zonder diploma. Je zag bij KVK toen niet meer looplijnen als nu hoor. Dury is op een kont na kampioen geworden met een kern die veel en veel beperkter was.

 ;D

Onze vicekampioen kern was veel sterker dan de kampioen kern van Gent.

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Beker van Belgi? 'Croky Cup' 2016-2017
« Reactie #70 Gepost op: september 24, 2016, 09:55:08 am »
;D

Onze vicekampioen kern was veel sterker dan de kampioen kern van Gent.

Dat zou ik niet durven zeggen. We hadden een heel sterke ploeg en met de Hazard van het tweede seizoen bij ons waren we misschien wel kampioen geworden. Ik vind het nog altijd jammer dat men die bewuste match vooral niet wou verliezen om dat Europees ticket veilig te stellen. Ik zou alles of niets gespeeld hebben want Anderlecht speelde die tweede helft met de billen toe van de schrik.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.697
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Beker van Belgi? 'Croky Cup' 2016-2017
« Reactie #71 Gepost op: september 24, 2016, 10:06:03 am »
;D

Onze vicekampioen kern was veel sterker dan de kampioen kern van Gent.

Maar was niet in hetzelfde seizoen en dat is een groot verschil :)

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Beker van Belgi? 'Croky Cup' 2016-2017
« Reactie #72 Gepost op: september 24, 2016, 10:37:48 am »
Je kan toch niet ontkennen dat Vanhaezebrouck er met kop en schouders bovenuit steekt?
Die laat ?lle ploegen waar hij passeerde op z?jn manier voetballen. Slijpt er overal zijn 3-5-2, of 3-4-3 in en je ziet looplijnen, automatismen,...

Peter Maes is toch gewoon een schreeuwlelijk, motivator?

Mazzu is gewoon de Waalse Dury.

Het palmares van Preud'homme in zijn nog jonge trainerscarri?re is ook indrukwekkend hoor en het waren ook niet allemaal topteams op dat moment. Kampioen met Standard, Beker en vice kampioen met Gent, Beker en vice kampioen met Twente, Beker en kampioen met Club .....

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.792
  • Essevee!
Re: Beker van Belgi? 'Croky Cup' 2016-2017
« Reactie #73 Gepost op: november 22, 2016, 10:19:53 am »
Is er al info voor tickets tegen Geel volgende week?

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.681
  • Essevee!
Re: Beker van Belgi? 'Croky Cup' 2016-2017
« Reactie #74 Gepost op: november 22, 2016, 11:05:38 am »
Is er al info voor tickets tegen Geel volgende week?

TICKETINFO: ASV GEEL - ESSEVEE (1/8STE FINALE CROKY CUP)

Op woensdag 30 november neemt Essevee het op in en tegen ASV Geel (1ste amateur) in de 1/8ste finale van de Croky Cup. Tickets voor deze wedstrijd zijn vanaf dinsdag 22 november te koop in de ticketshop van het Regenboogstadion of via de erkende supporterslokalen. Zulte Waregem krijgt 804 tickets (zitplaatsen) ter beschikking.
 
Ticketprijzen (max. 3 tickets per ID)
Volwassenen: ?20
-18j: ?10
Student: ?10 (op vertoon van je studentenkaart)
 
Rolstoelgebruikers: gratis
Begeleider: ?20
 
Rolstoelgebruikers en begeleiders dienen het naam door te geven aan de dienst ticketing van SV Zulte Waregem. Tickets kunnen dan ter plaatse worden afgehaald.

Bron: http://www.essevee.be/nieuws.php?Article=1656
« Laatst bewerkt op: november 22, 2016, 05:37:33 pm door svennay »

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.792
  • Essevee!
Re: Beker van Belgi? 'Croky Cup' 2016-2017
« Reactie #75 Gepost op: november 22, 2016, 12:26:40 pm »
oeps... thank you...

Offline 2460

  • Leden
  • Berichten: 1.603
Re: Beker van Belgi? 'Croky Cup' 2016-2017
« Reactie #76 Gepost op: november 22, 2016, 01:19:19 pm »
Ik ga eens een domme reactie zetten ....

Chance dat we geen twee keer tegen Geel moeten ... of het was rood

Dwaas he

Pas vandaag gezien !  Makes my day !!  ;D

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.260
  • Essevee!
Re: Beker van Belgi? 'Croky Cup' 2016-2017
« Reactie #77 Gepost op: november 22, 2016, 05:39:36 pm »
-knip-Ticketprijzen (max. 3 tickets per ID)
Volwassenen: ?20
-knip-
Kostelijk lolleke tegen een 1e amateurploeg...  :o
Denk dat ze zichzelf zo in de voet schieten en de twijfelaars om de prijs afhaken.
Ze hadden het beter 15 euro gemaakt want de kans is dan re?el dat er meer mensen zouden afzakken naar Geel.

Offline Soulscream

  • Leden
  • Berichten: 3.066
  • Voice of the voiceless!
Re: Beker van Belgi? 'Croky Cup' 2016-2017
« Reactie #78 Gepost op: november 22, 2016, 08:15:45 pm »
Mja toch begrijpelijk van hun kant uit?

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.681
  • Essevee!
Re: Beker van Belgi? 'Croky Cup' 2016-2017
« Reactie #79 Gepost op: november 22, 2016, 08:22:14 pm »
Mja toch begrijpelijk van hun kant uit?

Das onderhandeld tss beide teams he. Gedeelde recette