Auteur Topic: Verb. Regenboogstadion (fase 1A - tribune D (fam. tribune) & CD (uitvak)) 2014  (gelezen 799682 keer)

0 leden en 22 gasten bekijken dit topic.

Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.155
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #420 Gepost op: juni 05, 2013, 10:05:40 am »
Ik ben bang op de dag dat we opstaan en de krant lezen of teletekst dat kortrijk 100% zeker start met de bouw van een nieuw stadion.  Ze weten het daar maar al te goed dat waregem populair is en over 8 seizoenen samengevat een mooi succes en cv'tje heeft aangemaakt. Hen voorlopig enigste wapen is als eerste een complex neerpoten. Ze weten ook dat we hier een nieuw stadion wel eens kunnen bouwen en na de sportieve successen zou dit voor hen dodelijk zijn en ook als stad een doorn in het oog dat de kleinere stad daar staat te pronken met een prachtig complex.  Enigste manier om de rest in de nabije regio keihard neer te sabelen.

Ging stad niet die 600 000 euro of meer investeren dan in het jeugdcomplex?  Nu hoor je ze ook niet meer?  Scheitland op politiek en regeergebied Belgi?.  Andere bevolkingen het paradijs geven terwijl ze u letterlijk en figuurlijk bespuwen en de eigen bevolking kloten en weinig gunnen.  Lees maar eens het recente artikel hoe de regering ieder jaar alle moskees subsidieert in ons land.  Om maar ??n van de zovele te noemen.

DOE IETS!
« Laatst bewerkt op: juni 05, 2013, 10:11:13 am door essevee007 »

13 april 1951

  • Gast
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #421 Gepost op: juni 05, 2013, 11:51:27 am »
en ondertussen speelt Gent in een nieuwe tempel en zal het moeilijker worden om nieuwe supporters aan te trekken die in de buurt van Deinze, Oudenaarde wonen. Denk nog altijd dat ze niet beseffen hoe vlug dat stadion er moet komen!!!!!!

Dat besef is er al meer dan 10 jaar.  Wat er echter ontbreekt : politici die wel verder denken dat hun stemmenneus lang is, supporters die verder denken dan hun eigen sjarp lang is en vooral : G E L D of de durf om het te gebruiken.

?

Behalve dat van die supporters, want ik zie toch ?cht niet waar zij/wij schuld treffen, maar voor de rest helemaal akkoord.

Het probleem van dit land of van ons voetballandschap is absoluut niet het teveel aan clubs in een provincie, of een teveel aan concurrentie op een te korte afstand. Het is zeker leefbaar, maar dan moet er degelijke infrastructuur zijn, en die is er niet.

Het probleem van dit land is de politiek. Niks, maar dan ook niks geraakt hier door al het papierwerk en alle lagen van ons belachelijk systeem. En als je er dan door geraakt, of lijkt door te geraken, dan zal het buurtcomit? van de plaatselijke parochie er wel voor zorgen dat eender welk miljoenenproject in duigen valt door 47 handtekeningen te verzamelen.

Het is om moedeloos van te worden. In Nederland kan het w?l, toch een land dat je min of meer kan vergelijken met het onze. En in het Oostblok is men ons met rasse schreden aan het voorbij steken.

Om heel eerlijk te zijn geloof ik langs geen kanten meer in ons nieuwe of vernieuwde stadion. Hoe lang zijn ze daar nu al over aan het zeveren? En altijd maar uitstellen. En Gent, dat heeft ook lang genoeg geduurd me dunkt, nochtans een stad met 250.000 inwoners (wij nog geen 40.000). Voor mij mogen ze het Regenboogstadion w?l met het zogenaamde en zo gehate 'knip -en plakwerk' opknappen. Waarom ook niet?

Zet achter de andere goal een mooie zittribune, dat kan gebeuren zonder dat de rest van het stadion er per se moet onder lijden. Eens afgewerkt de mensen van X voor een tijdje verplaatsen naar de overkant en ook X vervangen door een mooie zittribune (deels staantribune anders). Als die twee klaar zijn, bouw dan degelijke zittribunes van onder de ramen van de kantines/loges tot zo dicht mogelijk bij het veld (op de piste). Leg op de overschot piste groene matten zodat het geheel een voetbalsfeer uitademt. Zijtribunetjes (bezoekers) vervangen door mooie tribunes, misschien aansluitend bij de tribunes achter het doel en kant vijvers. Ik begrijp dat je dan geen bowlings en hotels kan bouwen, maar onze capaciteit zou w?l flink omhoog gaan, je kan in de nieuwe zittribunes eventueel loges/boxen maken, je hebt nieuwe kantines, een restaurant bijvoorbeeld, enzovoort. En belangrijkst van al: je hebt een voetbalstadion.

Of, dat lijkt me een ander alternatief, en op zich zou ik er (misschien) voor open staan: een stadion delen met Kortrijk (zoals in Brugge). Zet het ergens tussen de twee steden, zorg dat het een prachtstuk is, beide steden en beide clubs investeren, et voila. Al betwijfel ik of zoiets er sneller zou staan, mede door het feit dat je met je aartsrivaal moet samenwerken.

Ten einde raad eigenlijk, en ik zie het niet rooskleurig voor de toekomst.

Offline canis

  • Leden
  • Berichten: 173
  • Essevee!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #422 Gepost op: juni 05, 2013, 01:04:50 pm »
Voor het stadion heeft politiek er toch niets mee te maken, want alle vergunningen zijn in orde.

Als er in Gent en/of Kortrijk een nieuw stadion komt is dat dankzij Ghelamco, dus geen investeringen van de steden.

Stad Waregem stelt de gronden beschikbaar, maar waar het schoentje wringt en wat blijkbaar niet velen zien is dat PDC geen of niet genoeg priv?-investeerders vindt die mee het stadion moeten financieren.

Waar zijn al zijn investeerders die hij het eerste uur beloofde van binnen- en buitenland ?

13 april 1951

  • Gast
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #423 Gepost op: juni 05, 2013, 01:24:10 pm »
Waar zijn al zijn investeerders die hij het eerste uur beloofde van binnen- en buitenland ?

Juist, was ik al vergeten, dat was ??n van zijn ridicule uitspraken destijds in Extra Time waar heel het land mee zat te lachen. Het budget ging x3 gaan als ik me niet vergis, en er waren inderdaad zogezegd binnen -en buitenlandse bedrijven die klaar stonden om te investeren in Essevee, dat zo binnen drie jaar een vaste concurrent ging worden van de G5.

Offline ivantje

  • Leden
  • Berichten: 614
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #424 Gepost op: juni 05, 2013, 01:47:41 pm »
Of, dat lijkt me een ander alternatief, en op zich zou ik er (misschien) voor open staan: een stadion delen met Kortrijk (zoals in Brugge). Zet het ergens tussen de twee steden, zorg dat het een prachtstuk is, beide steden en beide clubs investeren, et voila. Al betwijfel ik of zoiets er sneller zou staan, mede door het feit dat je met je aartsrivaal moet samenwerken.

Ten einde raad eigenlijk, en ik zie het niet rooskleurig voor de toekomst.
Verkavel het Regenboogstadion, zet er luxe-appertementen op.
Verkavel Groeninghe, zet er gelijk wat op.
Afrit Deerlijk, zet met dat geld plus wat opleg daar een gemeenschappelijk stadion annex bedrijvencentrum met loges.
Elke week voetbal, elke week zakenlunches, we zijn toch het Dallas van W-Vlaanderen.

Vrijdag Euromillions winnen en ik doe het verdorie zelf.

Offline Boer Carels

  • Leden
  • Berichten: 514
  • Essevee!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #425 Gepost op: juni 05, 2013, 05:33:59 pm »
Een stadion delen met bv. Kortrijk of een Moeskroen kan voor mij ook wel.. maar ??n probleempje waar gaan we het zetten? In deerlijk? Zou gemeente(stad?) Deerlijk dat nu zelf willen op hun grondgebied? Met al de nodige overlast vandien, zonder er ook maar iets aan te verdienen? Of zouden we dan ook huur moeten betalen aan hun? Lijkt mij h??l onwaarschijnlijk dat 3 gemeenten met 3 (afwisselende) aparte besturen zoiets zouden kunnen klaarspelen.  :(

Bovendien zie ik Moeskroen binnenkort ook wel weer promoveren, dan kunnen we met drie ons stadion delen?  ;)

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.670
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #426 Gepost op: juni 05, 2013, 05:41:12 pm »
Een stadion delen met bv. Kortrijk of een Moeskroen kan voor mij ook wel.. maar ??n probleempje waar gaan we het zetten? In deerlijk? Zou gemeente(stad?) Deerlijk dat nu zelf willen op hun grondgebied? Met al de nodige overlast vandien, zonder er ook maar iets aan te verdienen? Of zouden we dan ook huur moeten betalen aan hun? Lijkt mij h??l onwaarschijnlijk dat 3 gemeenten met 3 (afwisselende) aparte besturen zoiets zouden kunnen klaarspelen.  :(

Bovendien zie ik Moeskroen binnenkort ook wel weer promoveren, dan kunnen we met drie ons stadion delen?  ;)
2

Online pierre

  • Leden
  • Berichten: 138
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #427 Gepost op: juni 05, 2013, 06:23:59 pm »
in Kuurne op de renbaan, plaats zat.  De paarden naar Waregem.  Stad Waregem en Kortrijk kopen gronden renbaan en verhuren via opstal aan projectontwikkelaar die doorverhuurt aan Essevee en KVK, en Kuurne heft belastingen.

Stad Kortrijk en Stad Waregem verkavelen Groeninghekouter en Regenboogstadion en verdienen zo aankoop renbaan meer dan terug.

Iedereen content!   Moeder, moet er nog zand zijn!

Offline fozie

  • Leden
  • Berichten: 1.842
  • Mr Gold
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #428 Gepost op: juni 05, 2013, 06:59:12 pm »
in Kuurne op de renbaan, plaats zat.  De paarden naar Waregem.  Stad Waregem en Kortrijk kopen gronden renbaan en verhuren via opstal aan projectontwikkelaar die doorverhuurt aan Essevee en KVK, en Kuurne heft belastingen.

Stad Kortrijk en Stad Waregem verkavelen Groeninghekouter en Regenboogstadion en verdienen zo aankoop renbaan meer dan terug.

Iedereen content!   Moeder, moet er nog zand zijn!

Spreek voor uzelf h?...astemblief zeg in kuurne  >:( >:(

Online pierre

  • Leden
  • Berichten: 138
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #429 Gepost op: juni 05, 2013, 07:26:05 pm »
wist niet da D???rlik zoveel aantrekkelijker was?

Maar ja ik kan u niets kwalijk nemen als je het plezanter vindt "onder de rok van moeder jeanne".

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.192
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #430 Gepost op: juni 05, 2013, 07:30:17 pm »
Anders hier in Kluisbergen, laat ze de elektriciteitscentrale afsmijten, en voila, webben een schoon plekske op 20min van Waregem

Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.155
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #431 Gepost op: juni 05, 2013, 07:49:39 pm »
Gewoon zelf als eerste een stadion zetten en de komende 8 jaar dezelfde resultaten samengevat en je maakt iedereen dood in de regio.  En als stad ook een serieuze fierheid erbij.  Met 3 een stadion delen is iets te veel van het goede en met kortrijk, hmm, hmmm.  Heel msh in Deerlijk maar liefst Waregem.  Kuurne?  Laat dat a.u.b. uit.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.670
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #432 Gepost op: juni 05, 2013, 08:30:05 pm »
[quot ; ;))e author=pierre link=topic=1792.msg154703#msg154703 date=1370449439]
in Kuurne op de renbaan, plaats zat.  De paarden naar Waregem.  Stad Waregem en Kortrijk kopen gronden renbaan en verhuren via opstal aan projectontwikkelaar die doorverhuurt aan Essevee en KVK, en Kuurne heft belastingen.

Stad Kortrijk en Stad Waregem verkavelen Groeninghekouter en Regenboogstadion en verdienen zo aankoop renbaan meer dan terug.

Iedereen content!   Moeder, moet er nog zand zijn!
[/quote]
Vriend van Decuyper,hij is een vriend van Decuper,...  Iedereen content?  Regenboogstadion is ideaal gelegen.   Valenciennes en Lille liggen ook nt ver van elkaar,beiden hebben een prachtig stadion,NEC en Vitesse hebben beidenr een prachtig stadion, liggen ook nt ver van elkaar,waarom kan het daar en hier niet? Dat is de vraag,moest PDC nt zo onnozeldoen dat was ons stadion nu al te klein en dan zou het nieuwe stadion volgend jaar een feit zyn,Kuurne bij God.....

13 april 1951

  • Gast
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #433 Gepost op: juni 05, 2013, 09:19:20 pm »
Gewoon zelf als eerste een stadion zetten en de komende 8 jaar dezelfde resultaten samengevat en je maakt iedereen dood in de regio.  En als stad ook een serieuze fierheid erbij.  Met 3 een stadion delen is iets te veel van het goede en met kortrijk, hmm, hmmm.  Heel msh in Deerlijk maar liefst Waregem.  Kuurne?  Laat dat a.u.b. uit.

Toch even opmerken: in de afgelopen 5 seizoenen is Kortrijk 3 keer boven ons ge?indigd (inclusief 2x play-off 1 overigens, ?n bekerfinale), wij 2 keer boven hen.
« Laatst bewerkt op: juni 05, 2013, 09:21:42 pm door 13 april 1951 »

13 april 1951

  • Gast
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #434 Gepost op: juni 05, 2013, 09:24:59 pm »
Citaat
Raad van State vernietigt Vlaamse overheidsteun voor voetbalstadions
De Raad van State heeft een besluit van de Vlaamse regering vernietigd rond de steun aan voetbalclubs. Zij konden een achtergestelde lening van vijf of tien miljoen euro krijgen voor het bouwen of verbouwen van hun stadion. Gent zat al vergevorderd in de procedure. De Vlaamse regering zoekt een oplossing, zei minister van Sport Philippe Muyters (N-VA) in het Vlaam Parlement.

Op 11 december 2009 keurde de Vlaamse Regering een besluit goed dat voetbalclubs de kans biedt om Vlaamse steun te krijgen voor de bouw van multifunctionele voetbalstadions. Een tiental clubs had interesse. Op 28 mei vernietigde de Raad van State, na een klacht van Beerschot, het Vlaamse besluit, omdat het in strijd is met de Europese regels.

Veli Yuksel (CD&V) en Peter Gysbrechts (Open VLD) ondervroegen minister Muyters in het parlement. Hij zei dat er aan de tien dossiers intussen veel is gewijzigd. Muyters wil ?van de gelegenheid gebruikmaken om een nieuw voorstel te lanceren in de Vlaamse regering, waarbij we rekening houden met de gewijzigde situatie?.

?Voor degenen aan wie we ons engagement hebben gegeven, en die al vergevorderd zijn, met name Gent, moeten we uitzoeken hoe we dat kunnen invullen.?

Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.155
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #435 Gepost op: juni 05, 2013, 11:32:33 pm »
Gewoon zelf als eerste een stadion zetten en de komende 8 jaar dezelfde resultaten samengevat en je maakt iedereen dood in de regio.  En als stad ook een serieuze fierheid erbij.  Met 3 een stadion delen is iets te veel van het goede en met kortrijk, hmm, hmmm.  Heel msh in Deerlijk maar liefst Waregem.  Kuurne?  Laat dat a.u.b. uit.

Toch even opmerken: in de afgelopen 5 seizoenen is Kortrijk 3 keer boven ons ge?indigd (inclusief 2x play-off 1 overigens, ?n bekerfinale), wij 2 keer boven hen.

Wij hebben daarbij wel een beker en een europese overwintering en nu champions leage voorrondes en de titel op een haar na gemist.  Stukken straffer wel.  Neem daarbij het verdere verleden met europese campagnes er nog eens bij.

Offline ivantje

  • Leden
  • Berichten: 614
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #436 Gepost op: juni 06, 2013, 09:03:57 am »
Gewoon zelf als eerste een stadion zetten en de komende 8 jaar dezelfde resultaten samengevat en je maakt iedereen dood in de regio.  En als stad ook een serieuze fierheid erbij.  Met 3 een stadion delen is iets te veel van het goede en met kortrijk, hmm, hmmm.  Heel msh in Deerlijk maar liefst Waregem.  Kuurne?  Laat dat a.u.b. uit.

Toch even opmerken: in de afgelopen 5 seizoenen is Kortrijk 3 keer boven ons ge?indigd (inclusief 2x play-off 1 overigens, ?n bekerfinale), wij 2 keer boven hen.

Wij hebben daarbij wel een beker en een europese overwintering en nu champions leage voorrondes en de titel op een haar na gemist.  Stukken straffer wel.  Neem daarbij het verdere verleden met europese campagnes er nog eens bij.
Met een "verleden" en een palmares koopt ge dus echt niks he. 't Is nu dat telt, dus ga eens naar Google Maps en bemerk dat de Gaverbeek langs de afrit Deerlijk loopt. ;)

Freve

  • Gast
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #437 Gepost op: juni 06, 2013, 11:16:05 am »
Gedenking
stad besliste om geen aanpassingen te doen voor europees voetbal
en volgende week doen ze herstellingen aan de piste....
rond Waregem Koerse is er een meeting vd atletiek
maw
die herstellingen aan deiste lagen al LANG vast

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.670
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #438 Gepost op: juni 06, 2013, 11:22:12 am »
Gedenking
stad besliste om geen aanpassingen te doen voor europees voetbal
en volgende week doen ze herstellingen aan de piste....
rond Waregem Koerse is er een meeting vd atletiek
maw
die herstellingen aan deiste lagen al LANG vast
Kurt heeft tijdens de gemeenteraad een brief voorgelezen van de beheerraad van Essevee.  Decuyper,Willy Naessens en co vroegen ZELF om die investeringen in het Regenboogstadion NIET MEER TE DOEN!  Weet ik van iemand uit de oppositie!!

Offline Boer Carels

  • Leden
  • Berichten: 514
  • Essevee!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #439 Gepost op: juni 06, 2013, 11:51:15 am »
Gedenking
stad besliste om geen aanpassingen te doen voor europees voetbal
en volgende week doen ze herstellingen aan de piste....
rond Waregem Koerse is er een meeting vd atletiek
maw
die herstellingen aan deiste lagen al LANG vast
Kurt heeft tijdens de gemeenteraad een brief voorgelezen van de beheerraad van Essevee.  Decuyper,Willy Naessens en co vroegen ZELF om die investeringen in het Regenboogstadion NIET MEER TE DOEN!  Weet ik van iemand uit de oppositie!!

Vroegen ze niet om het geld te investeren in het oefenterrein of oefencomplex in de plaats? Dacht dat ik zo iets ergens gelezen had..  ;)