Auteur Topic: Verb. Regenboogstadion (fase 1A - tribune D (fam. tribune) & CD (uitvak)) 2014  (gelezen 799680 keer)

0 leden en 19 gasten bekijken dit topic.

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.272
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #4120 Gepost op: januari 06, 2015, 07:43:54 pm »
Hopelijk heb je op het terras geen uitzicht op de gesloten training  ;D
SV TILL I DIE

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #4121 Gepost op: januari 06, 2015, 07:55:19 pm »
Er komt niks in eigendom van SVZW....

Tochwel ... 50j en kan dan zelfs verlengd worden wat mogelijks zal gebeuren.



Offline fan4ever

  • Leden
  • Berichten: 1.278
  • Essevee!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #4122 Gepost op: januari 06, 2015, 08:26:14 pm »

lijkt vrij simpel: essevee financiert voor het grootste stuk fase 1 met deels borg van stad.  Fase 2 wordt voor een stuk betaald door de opbrengst van fase 1.
De inbreng van de stad zal vnl in 2016-2017 zijn.  De opbrengst van de gronden, geraamd op 8 miljoen gaat naar het stadionfonds.  Op die manier moeten ze geen geld uit de begroting halen.  Aangezien fase 1 en 2 al gerealiseerd zullen zijn door essevee, lijkt niets de uitvoering van de resterende fases tegen te houden.  Naast de 8 miljoen zal immers die voorziene commerciele ruimtes nog meer opbrengen dan nu.
Grofweg dus 8 miljoen van tstad, 7miljoen door essevee bij fase 1 en de resterende 10 miljoen door de commerciele ruimtes en eventuele leningen.

Lange tijd terug gaf essevee ook aan de investeringen op 5jaar af te schrijven, waardoor de komende jaren het stadion een hap van meer dan een miljoen op een budget van ongeveer 9 miljoen zal nemen.  Echter, indien vanaf dit/volgend jaar het budget effectief kan verhoogd worden kan men weer volop in het sportieve investeren.  In een andere topic stelde iemand dat het stadion geen impact heeft aangezien het geld geleend wordt, maar een lening moet je nu eenmaal terugbetalen....  Op korte termijn heeft dit dan ook weldegelijk gevolgen, geen enkele ploeg die verbouwd heeft de voorbije jaren heeft dit zonder sportieve gevolgen gedaan.

Belangrijkste nu is niet te veel tegenslagen te hebben.  En wij als supporter ons steentje bij te dragen als trouwe abonnee voor de komende jaren.

Maar aan de critici of waregemnaren die geen esseveefan zijn: de verhuis of verdwijnen van de club zou de stad veel meer gekost hebben op termijn, dan de waarde van de geschonken gronden.  Essevee is de motor om de stad weer leven in te blazen, oa de komst van een deftig hotel kan de stad enkel ten goede komen.


Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #4123 Gepost op: januari 06, 2015, 08:50:49 pm »

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.769
  • Essevee!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #4124 Gepost op: januari 06, 2015, 09:20:15 pm »

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.670
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #4125 Gepost op: januari 06, 2015, 10:54:05 pm »
Het enige dat ik weet is dat Stad Waregem er heel warmpjes inzit,dat kwam uit de mond van een gemeenteraadslid die in de oppositie zit en hij zei zelfs 'ze doen het in feite heel goed ;)'. Stad Waregem weet  wel dat Essevee Waregem wekelijks op de kaart zet, dit is onbetaalbare reclame.  Op dat gebied (steun stad)moet de club niks vrezen denk ik, er waren er hier veel die op de kap zaten van stad Waregem(ik ook soms)maar als ge dat juweelke ziet en hoe het later zal worden dan moet je respect hebben voor de mensen die dit hebben gerealiseerd.

Offline Boer Carels

  • Leden
  • Berichten: 514
  • Essevee!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #4126 Gepost op: januari 06, 2015, 11:01:21 pm »
Het enige dat ik weet is dat Stad Waregem er heel warmpjes inzit,dat kwam uit de mond van een gemeenteraadslid die in de oppositie zit en hij zei zelfs 'ze doen het in feite heel goed ;)'. Stad Waregem weet  wel dat Essevee Waregem wekelijks op de kaart zet, dit is onbetaalbare reclame.  Op dat gebied (steun stad)moet de club niks vrezen denk ik, er waren er hier veel die op de kap zaten van stad Waregem(ik ook soms)maar als ge dat juweelke ziet en hoe het later zal worden dan moet je respect hebben voor de mensen die dit hebben gerealiseerd.


Takkoord takkoord. Wn en cb hebben schitterend werk geleverd!! Aja stad waregem heeft ook zijn best gedaan.. Forza essevee!

Offline putter41

  • Leden
  • Berichten: 28
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #4127 Gepost op: januari 06, 2015, 11:52:21 pm »
>> initieel bericht uit Wintertransfers 2014-2015 ... maar past hier beter:


- Stad Waregem geeft Essevee een voorfinanciering (lees: korte termijn (1 jaar) 'renteloze' lening) van 2.625.000? voor fase 1 bron : verslag gemeenteraadszitting 1 juni 2014)

Wie vult aan?

Het betreft hier een  investeringstoelage  (en niet een voorfinanciering) die door de stad zal uitbetaald worden naargelang de werken vorderen.
Ik dacht niet dat een toelage dient terugbetaald te worden.

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #4128 Gepost op: januari 07, 2015, 08:40:28 am »
Het betreft hier een  investeringstoelage  (en niet een voorfinanciering) die door de stad zal uitbetaald worden naargelang de werken vorderen.
Ik dacht niet dat een toelage dient terugbetaald te worden.

Jawel, lees het verslag er maar es op na.
Terugbetaling op 1 jaar.

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #4129 Gepost op: januari 07, 2015, 08:41:37 am »
yep, maar stad blijft eigenaar
dus is het niet uw eigendom
ge huurt/leent het ;)

Lees es de tekst ...

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.769
  • Essevee!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #4130 Gepost op: januari 07, 2015, 09:52:13 am »
Lees es de tekst ...

Recht van opstal

Het recht van opstal is het recht om de eigendom van gebouwen of beplantingen te hebben op andermans grond, gedurende een periode van maximaal 50 jaar.
De persoon die de eigenaar van de grond is en die dit recht verleent, is de opstalgever.
De persoon (of de vennootschap), die het recht verkrijgt, de opstalhouder.
De eigendom van de grond wordt dus afgesplitst van de eigendom van de gebouwen of opstallen= een horizontale splitsing van de eigendom.

Twee essenti?le kenmerken

de opstalhouder is eigenaar van de door hem opgerichte gebouwen of van de reeds bestaande gebouwen;
het recht heeft een tijdelijk karakter en kan slechts toegekend worden voor een duur van 50 jaar, evenwel met mogelijkheid tot hernieuwing.

ge zijter 50j eigenaar van
maar op teinde van de rit, na 50j, moet ge grond (en alles erop) terug geven
tenzij er verlenging is

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.769
  • Essevee!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #4131 Gepost op: januari 07, 2015, 10:03:29 am »
Zoals ik het hoorde, van iemand die het kan weten
kost de bouw 22m? totaal.
WN neemt in eerste instantie het grootste stuk voor zijn rekening
commercieel en korting op de bouw
hierdoor is de bouw geen 22 maar 15m?
SVZW neemt 5m? voor zijn rekening
Stad 10m?

De verkoop van de gronden is voor stad maar bestemd voor stadion
Verkoop kantoorruimtes is voor WN
WN kijkt zelf om geinteresseerden te vinden voor aankoop of investeren
rond het stadion

das wa ik vernomen heb

Offline nickyR

  • Leden
  • Berichten: 154
  • Essevee!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #4132 Gepost op: januari 07, 2015, 10:39:36 am »
Zoals ik het hoorde, van iemand die het kan weten
kost de bouw 22m? totaal.
WN neemt in eerste instantie het grootste stuk voor zijn rekening
commercieel en korting op de bouw
hierdoor is de bouw geen 22 maar 15m?
SVZW neemt 5m? voor zijn rekening
Stad 10m?

De verkoop van de gronden is voor stad maar bestemd voor stadion
Verkoop kantoorruimtes is voor WN
WN kijkt zelf om geinteresseerden te vinden voor aankoop of investeren
rond het stadion

das wa ik vernomen heb
dit is precies het zelfde wat ik vernomen heb

Offline zulwar

  • Leden
  • Berichten: 203
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #4133 Gepost op: januari 07, 2015, 11:30:49 am »
Maar best dat de club geen eigenaar is van het stadion als we een nieuw 'SV Antwerp KVO'-scenario willen vermijden.  Al het geld dat je erin steekt kan op die manier door de eerste de beste wacko worden versluisd.

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.769
  • Essevee!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #4134 Gepost op: januari 07, 2015, 11:36:36 am »
Zoals ik het hoorde, van iemand die het kan weten
kost de bouw 22m? totaal.
WN neemt in eerste instantie het grootste stuk voor zijn rekening
commercieel en korting op de bouw
hierdoor is de bouw geen 22 maar 15m?
SVZW neemt 5m? voor zijn rekening
Stad 10m?

De verkoop van de gronden is voor stad maar bestemd voor stadion
Verkoop kantoorruimtes is voor WN
WN kijkt zelf om geinteresseerden te vinden voor aankoop of investeren
rond het stadion

das wa ik vernomen heb
die 5m? van de club zijn leningen via stad
die toelage is een lening via stad, terug te betalen natuurlijk
Direct cash geld, uit de clubkas zit er niet in.

Ik denk niet dat een wacko met het huidge stadion reden zou
hebben om te verhuizen...
integendeel, je kan mss andere ploegen aantrekken om hier te spelen,
verhuren maw.....

Offline nicolas00752

  • Leden
  • Berichten: 46
  • Essevee!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #4135 Gepost op: januari 07, 2015, 01:10:29 pm »
Recht van opstal

Het recht van opstal is het recht om de eigendom van gebouwen of beplantingen te hebben op andermans grond, gedurende een periode van maximaal 50 jaar.
De persoon die de eigenaar van de grond is en die dit recht verleent, is de opstalgever.
De persoon (of de vennootschap), die het recht verkrijgt, de opstalhouder.
De eigendom van de grond wordt dus afgesplitst van de eigendom van de gebouwen of opstallen= een horizontale splitsing van de eigendom.

Twee essenti?le kenmerken

de opstalhouder is eigenaar van de door hem opgerichte gebouwen of van de reeds bestaande gebouwen;
het recht heeft een tijdelijk karakter en kan slechts toegekend worden voor een duur van 50 jaar, evenwel met mogelijkheid tot hernieuwing.

ge zijter 50j eigenaar van
maar op teinde van de rit, na 50j, moet ge grond (en alles erop) terug geven
tenzij er verlenging is

Juist, maar indien er niet hernieuwd wordt moet de eigenaar van de grond wel de actuele waarde van de gebouwen (= het stadion) vergoeden aan de eigenaar ervan. Aangezien ik niet denk dat Stad Waregem plots 22 miljoen op tafel zal willen leggen, zullen ze wellicht niet anders kunnen dan het opstal verlengen. De club zit dus sowieso save.

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.769
  • Essevee!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #4136 Gepost op: januari 07, 2015, 03:06:38 pm »
Juist, maar indien er niet hernieuwd wordt moet de eigenaar van de grond wel de actuele waarde van de gebouwen (= het stadion) vergoeden aan de eigenaar ervan. Aangezien ik niet denk dat Stad Waregem plots 22 miljoen op tafel zal willen leggen, zullen ze wellicht niet anders kunnen dan het opstal verlengen. De club zit dus sowieso save.
ze kunnen niet saver zitten.
Stad Waregem eigenlijk ook niet...

Offline putter41

  • Leden
  • Berichten: 28
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #4137 Gepost op: januari 07, 2015, 08:00:19 pm »
Juist, maar indien er niet hernieuwd wordt moet de eigenaar van de grond wel de actuele waarde van de gebouwen (= het stadion) vergoeden aan de eigenaar ervan. Aangezien ik niet denk dat Stad Waregem plots 22 miljoen op tafel zal willen leggen, zullen ze wellicht niet anders kunnen dan het opstal verlengen. De club zit dus sowieso save.

Dat is juist, tenzij in het contract iets anders overeengekomen is.
Welnu, in het betreffende contract ivm recht van opstal is het volgende voorzien: "het verwerven, bij wijze van natrekking en ONVERGOED, van alle onroerende goederen bij het be?indigen van opstalrecht".
M.a.w. de stad betaalt alleen de (notaris)-kosten en eventuele belastingen op het verkregen voordeel.
Wie zit er dan safe?

Offline putter41

  • Leden
  • Berichten: 28
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #4138 Gepost op: januari 07, 2015, 08:07:09 pm »
Jawel, lees het verslag er maar es op na.
Terugbetaling op 1 jaar.

Ken dat verslag ongeveer uit het hoofd.
Een toelage wordt nooit terugbetaald, tenzij aan de gestelde voorwaarden niet voldaan is. (hier : bouw van nieuwe tribune D-CD)
Verwar UITbetalen niet met TERUGbetalen.
Indien U over andere gegevens beschikt, had ik die hier graag vernomen.

Offline nicolas00752

  • Leden
  • Berichten: 46
  • Essevee!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #4139 Gepost op: januari 07, 2015, 08:07:48 pm »
Dat is juist, tenzij in het contract iets anders overeengekomen is.
Welnu, in het betreffende contract ivm recht van opstal is het volgende voorzien: "het verwerven, bij wijze van natrekking en ONVERGOED, van alle onroerende goederen bij het be?indigen van opstalrecht".
M.a.w. de stad betaalt alleen de (notaris)-kosten en eventuele belastingen op het verkregen voordeel.
Wie zit er dan safe?

Dit is inderdaad slechts suppletief recht. Als je zeker bent dat dit in het contract staat, dan is dit zeer nadelig voor wie eigenaar is/wordt van de gebouwen.