Auteur Topic: De Voetbalkenner 2012  (gelezen 11266 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline chris

  • Leden
  • Berichten: 225
De Voetbalkenner 2012
« Gepost op: februari 11, 2012, 04:43:17 pm »
De voetbalkenner 2012 is een voetbalquiz die op 4 verschillende locaties in Vlaanderen wordt gespeeld.
Ik merk dat hier heel wat kenners op dit forum zitten en daarom wil ik dan ook iedereen uitnodigen voor deze voetbalquiz.
De officiele aankondiging zal ik hieronder plaatsen.

Offline chris

  • Leden
  • Berichten: 225
Re: De Voetbalkenner 2012
« Reactie #1 Gepost op: februari 11, 2012, 04:46:42 pm »
Dag voetballiefhebbers ,
 
Op 23 maart 2012 zijn er de voorrondes van de voetbalkenner in * Meulebeke (T.T.C. Meulebeke ; hoek Elbestraat en Krinkelstraat)
                                                                                                         
                                                                                                         * Kessel-Lo (Kantine K.V.C. Kessel-Lo 2000)
                                 
                                                                                                         * Strabroek (Refter basisschool de Stappe ; Geelvinckstraat 15)
                     
                                                                                                         * Eeklo(Voetbalstadion K.F.C. Eeklo ; Zandvleuge 66)
De inschrijvingsprijs PER DUO(er wordt dus per DUO gespeeld) is vastgelegd op 12 EURO en iedereen ontvangt een prijs t.w.v. 12 EURO PER PERSOON!
 
De finale van de VOETBALKENNER wordt dan gespeeld op 4 mei 2012 in de provincie waar de meeste duo?s opkwamen in de voorrondes.
Er worden in de finale 70 duo?s toegelaten en die komen uit de voorrondes.
De eerste 10 van iedere locatie gaan naar de finale , net als de 30 beste duo?s van alle 4 de locaties samen (die net geen top 10 haalden in hun eigen provincie).
Voor de finale wordt geen extra inschrijvingsgeld gevraagd en wordt iedereen verwend met een mooie naturaprijs.
 
Welke onderwerpen mag je verwachten in de voorrondes van 23 maart?
 
- Vragen over januari , februari , maart (van 2012).
-Europacups
-Foto?s buitenlands voetbal
-Vragen over alle huidige eersteklassers
-Tafelronde
-Varia
-Alfabetronde
-Foto?s binnenlands voetbal
-Rode Duivels
-Vragen over huidige Champions Leagueploegen
 
Momenteel hebben er zich reeds 51 duo?s ingeschreven.
Vorig jaar waren dat er 121.
Graag hadden we dit jaar meer deelnemers aan de voorrondes gehad.
DAAROM REKEN IK OP IEDER VAN JULLIE OM VAN DEZE QUIZ EEN GROOT SUCCES TE MAKEN!!!
Aan alle reeds ingeschreven duo?s zou ik willen vragen om eventuele kennissen of vrienden op de hoogte te brengen van deze organisatie.
Aan de mensen die nog niet ingeschreven zijn kan ik jullie een gezellige avond beloven.
Hopelijk tot 23 maart 2012!!!
 
Let wel : Als je je inschrijft dan zou ik graag hebben dat je dat doet met je eigen naam en die van je ploegmaat.
 
Met vriendelijke groeten
 
Chris Debrabandere
 
tel. 051485278
Email : chris.debrabandere@skynet.be
 
 

Offline chris

  • Leden
  • Berichten: 225
Re: De Voetbalkenner 2012
« Reactie #2 Gepost op: februari 14, 2012, 05:45:30 pm »
Als jarenlange fan van Essevee(ik ga al meer dan 37 jaar)zal ons aller Essevee zeker niet over het hoofd gezien worden in deze quiz.
Ook zijn de voorrondes zo opgesteld dat zelfs tieners de antwoorden op de vragen kunnen weten,want in de voorrondes ga ik niet meer dan 10 jaar terug in de tijd(op misschien 2 uitzonderingen na).
De voorrondes zijn ook niet zo moeilijk want vorig jaar was het gemiddelde 76,23 procent.
Wacht dus niet langer en schrijf massaal in.Ondertussen zijn 67 duo's jullie voor,maar we hebben in iedere locatie nog meer dan voldoende plaats.

Offline chris

  • Leden
  • Berichten: 225
Re: De Voetbalkenner 2012
« Reactie #3 Gepost op: februari 19, 2012, 01:29:02 pm »
Niemand interesse? ???

Offline Rafa

  • Leden
  • Berichten: 1.325
Re: De Voetbalkenner 2012
« Reactie #4 Gepost op: februari 25, 2012, 11:15:34 am »
Ik quiz regelmatig en heb ook al meer dan eens een quiz in elkaar geknutseld. De quiz in Meulebeke van een paar jaar geleden ging ons hoedje te boven...

Quiz van de supportersraad EsseveeFans zal dit jaar plaatsvinden op maandag 30 april in het Regenboogstadion (Studio Essevee).
Chance dat er nog mannen van het "Rafa-kaliber" rondlopen op de Esseveematchen...ge zou der anders depressief van worden. - Fredje

Offline chris

  • Leden
  • Berichten: 225
Re: De Voetbalkenner 2012
« Reactie #5 Gepost op: februari 25, 2012, 11:25:23 am »
Dit is HELEMAAL niet dezelfde quiz Rafa.Dit is een voorronde,die echt waar voor iedereen die iets van voetbal afweet goed te doen is.

Offline roodgroenZW

  • Leden
  • Berichten: 33
  • Essevee!
Re: De Voetbalkenner 2012
« Reactie #6 Gepost op: februari 25, 2012, 11:26:55 am »
Dit is HELEMAAL niet dezelfde quiz Rafa.Dit is een voorronde,die echt waar voor iedereen die iets van voetbal afweet goed te doen is.

Kunt u dan toch eens de locatie en datum doorspelen ? :)

Offline chris

  • Leden
  • Berichten: 225
Re: De Voetbalkenner 2012
« Reactie #7 Gepost op: februari 25, 2012, 11:36:58 am »
Locatie en datum staan hierboven .
Het aanvangsuur is 20 uur.

Offline roodgroenZW

  • Leden
  • Berichten: 33
  • Essevee!
Re: De Voetbalkenner 2012
« Reactie #8 Gepost op: februari 25, 2012, 11:43:57 am »
Locatie en datum staan hierboven .
Het aanvangsuur is 20 uur.

Dat is juist het probleem, das waarschijnlijk die tweede post he ?
Wel ik kan die niet lezen.
Sommige posten op forum zie ik niet.

Offline chris

  • Leden
  • Berichten: 225
Re: De Voetbalkenner 2012
« Reactie #9 Gepost op: februari 25, 2012, 11:48:52 am »
dat is inderdaad de tweede post.ik zal hem nog eens posten en hopelijk zie je hem dan wel.
Dag voetballiefhebbers ,
 
Op 23 maart 2012 zijn er de voorrondes van de voetbalkenner in * Meulebeke (T.T.C. Meulebeke ; hoek Elbestraat en Krinkelstraat)
                                                                                                         
                                                                                                         * Kessel-Lo (Kantine K.V.C. Kessel-Lo 2000)
                                 
                                                                                                         * Strabroek (Refter basisschool de Stappe ; Geelvinckstraat 15)
                     
                                                                                                         * Eeklo(Voetbalstadion K.F.C. Eeklo ; Zandvleuge 66)
De inschrijvingsprijs PER DUO(er wordt dus per DUO gespeeld) is vastgelegd op 12 EURO en iedereen ontvangt een prijs t.w.v. 12 EURO PER PERSOON!
 
De finale van de VOETBALKENNER wordt dan gespeeld op 4 mei 2012 in de provincie waar de meeste duo?s opkwamen in de voorrondes.
Er worden in de finale 70 duo?s toegelaten en die komen uit de voorrondes.
De eerste 10 van iedere locatie gaan naar de finale , net als de 30 beste duo?s van alle 4 de locaties samen (die net geen top 10 haalden in hun eigen provincie).
Voor de finale wordt geen extra inschrijvingsgeld gevraagd en wordt iedereen verwend met een mooie naturaprijs.
 
Welke onderwerpen mag je verwachten in de voorrondes van 23 maart?
 
- Vragen over januari , februari , maart (van 2012).
-Europacups
-Foto?s buitenlands voetbal
-Vragen over alle huidige eersteklassers
-Tafelronde
-Varia
-Alfabetronde
-Foto?s binnenlands voetbal
-Rode Duivels
-Vragen over huidige Champions Leagueploegen
 
Momenteel hebben er zich reeds 51 duo?s ingeschreven.
Vorig jaar waren dat er 121.
Graag hadden we dit jaar meer deelnemers aan de voorrondes gehad.
DAAROM REKEN IK OP IEDER VAN JULLIE OM VAN DEZE QUIZ EEN GROOT SUCCES TE MAKEN!!!
Aan alle reeds ingeschreven duo?s zou ik willen vragen om eventuele kennissen of vrienden op de hoogte te brengen van deze organisatie.
Aan de mensen die nog niet ingeschreven zijn kan ik jullie een gezellige avond beloven.
Hopelijk tot 23 maart 2012!!!
 
Let wel : Als je je inschrijft dan zou ik graag hebben dat je dat doet met je eigen naam en die van je ploegmaat.
 
Met vriendelijke groeten
 
Chris Debrabandere
 
tel. 051485278
Email : chris.debrabandere@skynet.be
 
 

Offline chris

  • Leden
  • Berichten: 225
Re: De Voetbalkenner 2012
« Reactie #10 Gepost op: maart 25, 2012, 06:16:19 pm »
Er waren in de 4 locaties 103 duo's opgedaagd.
De eersten haalden 197 op 200.
Het gemiddelde was 83,9 procent.
Ik had dus gelijk als ik zei dat de voorrondes voor iedereen haalbaar zouden zijn.

Misschien kunnen jullie bij een volgende editie volgend jaar ook eens jullie kennis testen,indien jullie dit willen.

Offline balboa

  • Leden
  • Berichten: 2.729
Re: De Voetbalkenner 2012
« Reactie #11 Gepost op: maart 26, 2012, 05:31:09 pm »
Er waren in de 4 locaties 103 duo's opgedaagd.
De eersten haalden 197 op 200.
Het gemiddelde was 83,9 procent.
Ik had dus gelijk als ik zei dat de voorrondes voor iedereen haalbaar zouden zijn.

Misschien kunnen jullie bij een volgende editie volgend jaar ook eens jullie kennis testen,indien jullie dit willen.

Zijn er dus minder dan vorig jaar...

Offline SV-boer

  • Leden
  • Berichten: 1.214
Re: De Voetbalkenner 2012
« Reactie #12 Gepost op: maart 27, 2012, 12:20:56 am »
Er waren in de 4 locaties 103 duo's opgedaagd.
De eersten haalden 197 op 200.
Het gemiddelde was 83,9 procent.
Ik had dus gelijk als ik zei dat de voorrondes voor iedereen haalbaar zouden zijn.

Misschien kunnen jullie bij een volgende editie volgend jaar ook eens jullie kennis testen,indien jullie dit willen.

Zijn er dus minder dan vorig jaar...
Waarvoor is dit nu nodig?

Offline chris

  • Leden
  • Berichten: 225
Re: De Voetbalkenner 2012
« Reactie #13 Gepost op: maart 28, 2012, 05:45:16 pm »
Er waren inderdaad 18 duo's minder dan vorig jaar,maar de locatie Dendermonde was er dit jaar niet bij.
Vorig jaar waren daar 55 duo's ,nu in Eeklo waren er 16 duo's.
Daar zit dus het verschil.
Elders haalden we meer duo's dan vorig jaar.


Offline chris

  • Leden
  • Berichten: 225
Re: De Voetbalkenner 2012
« Reactie #14 Gepost op: april 03, 2012, 06:36:51 pm »
Voor de mensen die graag eens enkele vragen willen bekijken,zal ik hier op regelmatige basis enkele vragenrondes posten.Veel plezier!!!!

Ronde 1 : Vragen januari, februari en maart 2012
Vraag 1: Op zaterdag 15 januari speelde de man die we zoeken met z?n ex-club tegen RC Genk. De wedstrijd eindigde op 1-1. Drie dagen later stond deze man met z?n nieuwe ploeg aan de aftrap tegen Sporting Lokeren in de kwartfinale van de beker van Belgi?. Welke man zoeken we?
Vraag 2: Op woensdag 18 januari was er de bekerwedstrijd Real Madrid-FC Barcelona, die op 1-2 eindigde. Wie ging in deze wedstrijd ongegeneerd op de hand van de op grond liggende Messi staan?
Vraag 3: In februari speelden Manchester United en FC Liverpool tegen elkaar. Voor de wedstrijd weigerde een speler de uitgestoken hand van Patrice Evra. Welke FC Liverpoolspeler wou Evra die dag geen hand geven?
Vraag 4: Nog in februari besloot Luciano D?Onofrio een tweedeklasser in geldnood financieel te steunen. Welke ploeg kan sindsdien op de centen van Luciano rekenen?
Vraag 5: Lokeren won de terugwedstrijd van de halve finale van de beker van Belgi? met 0-3 op Lierse. Wie scoorde in die wedstrijd zowel het eerste als het derde Lokerse doelpunt?
Vraag 6: Welke Anderlechtspeler pakte in februari thuis tegen Westerlo en op Lierse in 2 weken tijd zijn negende en tiende gele kaart, al dan niet opzettelijk en kan zo zonder druk van kaartenoverlast aan de play-offs beginnen?
Vraag 7: Op woensdag 29 februari speelde Belgi? 1-1 gelijk op het veld van Griekenland. Wie was die avond onze nationale doelman?
Vraag 8: Op 3 maart was Enzo Scifo opnieuw nog eens coach in onze 1ste klasse. Zijn ploeg, Bergen, won die avond met 4-2. Wie klopte Bergen in de debuutmatch van Enzo Scifo?
Vraag 9: ?S anderendaags won een ploeg 1-2 op het veld van Parma. Welke ploeg was dat als we jullie zeggen dat Cavani en Lavezzi de goals maakten?
Vraag 10: FC Twente doet het weer prima in de eredivisie, getuige daarvan de 2-6 op het veld van PSV begin maart. Toch had Twente daarvoor een trainerswissel nodig. Van wie nam Mc Laren begin 2012 de fakkel over?


Offline Naessens C

  • Leden
  • Berichten: 2.958
  • We pakken ze. Één voor één.
Re: De Voetbalkenner 2012
« Reactie #15 Gepost op: april 03, 2012, 06:41:39 pm »
'k moet toegeven, ik weet ze allemaal  8)

Offline chris

  • Leden
  • Berichten: 225
Re: De Voetbalkenner 2012
« Reactie #16 Gepost op: april 03, 2012, 06:54:29 pm »
Dan zal ik ook al eens ronde 2 posten.

Ronde 2 : Europacups :
Vraag 1 & 2 : Vorig seizoen ging de Champions Leaguefinale tussen F.C. Barcelona en Manchester United. Uit de opstelling van Manchester United lieten we 2 spelers weg. Gelieve deze te noteren naast cijfer 1 en 2. Hier de ploeg van Manchester United : ? , Fabio (vervangen door Nani) , Ferdinand , Vidic , Evra , Valencia , Carrick (vervangen door Scholes) , ? , Park , Rooney en Chicharito. Welke 2 spelers moeten op de plaats van het vraagteken komen?
Vraag 3 : Welke reeds een hele tijd overleden man was de fiere voorzitter van KV Mechelen toen ze in 1988 Europacup 2 wonnen?
Vraag 4 : Welke ondertussen ex-voetballer speelde 23 seizoenen voor AC Milaan in het 1ste elftal (van 1986-2009) en won 5 maal Europacup ??n en of de Champions League met deze ploeg en haalde ook 126 selecties bij de Italiaanse nationale ploeg?
Vraag 5: Zowel Club Brugge , Anderlecht en Standard overwinterden in Europa in 2011-2012. Welke tegenstander ontbreekt in het rijtje van Club Brugge in de poulefase van dit seizoen : dus Club Brugge , NK Maribor & Sporting Braga , wie ontbreekt hier?
Vraag 6 : Welke tegenstander ontbreekt in het rijtje van Anderlecht in de poulefase van dit seizoen : Anderlecht , AEK Athene , Lokomotiv Moskou en ????????????..
Vraag 7 :   Tenslotte welke ploeg ontbrak in het rijtje van Standard dit seizoen : Standard , Vorskla Poltava , FC Kopenhagen en ????????????.
Vraag 8: Welke ploeg met Palop , Dani Alves , Jesus Navas en Kanout? won zowel in 2006 als in 2007 de Uefacupfinale?
Vraag 9: Voor deze vraag gaan we op zoek naar de man die voor Feyenoord scoorde in de Uefacupfinale van 2002 en toen ook de beker won. In 2005 verloor hij als invaller de Champions Leaguefinale tussen AC Milaan en FC Liverpool. Wie beantwoordt aan dit profiel?
Vraag10: Met Duitsers ben je nooit klaar in voetbalwedstrijden. Er zijn ook niet minder dan 6 Duitse ploegen die ooit de finale van Europacup  ??n en of de Champions League speelden. Sommige ploegen deden dit ??n maal , andere meerdere keren. Geef ons de 5  huidige eersteklassers uit de Bundesliga die ooit al een Europacup ??n en of Champions Leaguefinale speelden.
Vraag 11: Wie scoorde dit seizoen met Valencia in de met 7-0  gewonnen match tegen RC Genk een hattrick?
Vraag 12 : Club Brugge plaatste zich dit seizoen voor de 1/16de finales door een gelijkspel in de laatste wedstrijd tegen Braga. Wie scoorde toen de Brugse goal?
Vraag13: Vul volgende Champions League groep van dit huidige seizoen aan : Inter Milaan , CSKA Moskou , Trabzonspor en ?
Vraag14: Real Madrid , misschien wel de grootste club ter wereld , slaagt er al enkele seizoenen niet meer in om voor de oppergaai mee te strijden in Europees verband. Ook hun toenmalige Chileense coach slaagde er niet in dat te doen in het seizoen 2009-2010. Wie was die voorganger van Jos? Mourinho?
Vraag 15: Welke toenmalige FC Antwerpspeler staat nog altijd in ons geheugen gebrand als de laatste man die een goal scoorde in een Europese finale voor een Belgische club?
Vraag 16:Nu nog even terug in de tijd met de laatste vraag van deze reeks. Wie was in de jaren ?80 de coach bij SV Waregem die die ploeg zelfs naar de halve finales van de Uefacup leidde?



Offline chris

  • Leden
  • Berichten: 225
Re: De Voetbalkenner 2012
« Reactie #17 Gepost op: april 03, 2012, 11:16:47 pm »
Oplossingen zijn voor morgen.

Offline chris

  • Leden
  • Berichten: 225
Re: De Voetbalkenner 2012
« Reactie #18 Gepost op: april 04, 2012, 06:47:56 pm »
Antwoorden ronde 1:
1: De man die we zochten speelde eerst nog bij Zulte Waregem en drie dagen daarna bij AA Gent en was dus Remi Mar?val.
2 : De man die op de hand van Messi stond was P?p?.
3: Luis Suarez wou Evra de hand niet schudden.
4: AS Eupen werd geholpen door D?Onofrio.
5: Niil De Pauw scoorde op Lierse de 1ste en de 3de goal.
6: Juhasz pakte zijn negende en tiende gele karton.
7: Simon Mignolet verdedigde het doel in Griekenland.
8: Bij het debuut van Enzo Sciffo verloor Beerschot.
9: De ploeg waar Lavezzi en Cavani spelen is Napoli.
10: Mc Laren nam over van Co Adriaanse.

Offline chris

  • Leden
  • Berichten: 225
Re: De Voetbalkenner 2012
« Reactie #19 Gepost op: april 04, 2012, 06:50:34 pm »
De tweede ronde was de moeilijkste,dat kan ik nu al zeggen.

ANTWOORDEN RONDE 2:
1 & 2 : De 2 spelers die bij Manchester United vergeten werden waren *Edwin Van der Sar
en * Ryan Giggs.
3: De toenmalige voorzitter van KV Mechelen was John Cordier.
4:Paolo Maldini speelde 23 jaar in het 1ste elftal van AC Milaan.
5:De vergeten ploeg bij Club Brugge was Birmingham City.
6:De vergeten ploeg bij Anderlecht was Sturm Graz.
7:De vergeten ploeg bij Standard was Hannover ?96.
8:De ploeg die zowel in 2006 als in 2007 de Uefacupfinale won was FC Sevilla.
9:De man die we zochten op 9 was Jon-Dahl Tomasson.
10: De 5 huidige eersteklassers uit de Bundesliga zijn : *Bayern Munchen (al meerdere keren) , *Borussia M?nchengladbach (verloren in 1977) , *Hamburg SV (in 1981 en 1983) , *Borussia Dortmund (in 1997) en Bayer Leverkusen (verloren in 2002).
11:De Valenciaspeler die een hattrick scoorde tegen Genk was Soldado.
12:De Brugse goal tegen Braga was van Bjorn Vleminckx.
13:De ontbrekende ploeg was Lille.
14:De Chileense ex-coach van Real is Manuel Pellegrini.
15:De Antwerpspeler was Cisse Severeyns.
16:En ten slotte de Franky Dury van de jaren ?80 was Urbain Haesaert.