Auteur Topic: Cofidis Cup  (gelezen 13549 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline canis

  • Leden
  • Berichten: 173
  • Essevee!
Re: Cofidis Cup
« Reactie #20 Gepost op: september 05, 2012, 02:30:07 pm »
Volgens mij zullen de nekken, Lierse, Beerschot en OHL het lastig krijgen.    Charleroi moet dat kunnen halen tegen Deinze, heb ze vorige week aan het werk gezien op de Racing (3-1) en stelde niet veel voor.
Hoop dat we zelf terug niet de boot ingaan tegen een 3e klasser.

Meen je die laatste zin nu? Serieus kerel, als SV zou verliezen van Coxyde op eigen veld koop ik de volgende dag een abo in Koksijde en pas ik een maand voor al onze thuismatchen.............
Dat zijn uitspraken die we niet gaan vergeten  :P
Remember RWS Woluwe & Racing Mechelen. Was er telkens bij.  Nooit te vroeg victorie kraaien. 
Idd, ke ook die "makkies" meegemaakt ter plaatse.
Tis beker en dan is alles mogelijk

natuurlijk, maar het is toch thuis h?

Offline mutombo

  • Leden
  • Berichten: 564
Re: Cofidis Cup
« Reactie #21 Gepost op: september 05, 2012, 03:11:23 pm »
Dat klopt, thuis zou dit niet mogen mislopen.
Voor de rest zeker en vast een loting met potentieel.
Na enkele magere jaren in de beker moet de kwartfinale onze ambitie zijn.

Boer Boerie

  • Gast
Re: Cofidis Cup
« Reactie #22 Gepost op: september 05, 2012, 03:22:05 pm »
persoonlijk liever beker dan PO1...

Match per match
en zeker nooit op voorhand gewonnen.

13 april 1951

  • Gast
Re: Cofidis Cup
« Reactie #23 Gepost op: september 05, 2012, 04:02:16 pm »
persoonlijk liever beker dan PO1...

Match per match
en zeker nooit op voorhand gewonnen.

Dikke ?.

Ondertussen is het wel heel duidelijk dat, eens een 'kleintje' PO1 haalt, ze daar nog bitter weinig in weten klaar te spelen. Zie onszelf, zie Kortrijk, zie Lokeren, zie...

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.261
Re: Cofidis Cup
« Reactie #24 Gepost op: september 05, 2012, 05:59:08 pm »
Volgens mij zullen de nekken, Lierse, Beerschot en OHL het lastig krijgen.    Charleroi moet dat kunnen halen tegen Deinze, heb ze vorige week aan het werk gezien op de Racing (3-1) en stelde niet veel voor.
Hoop dat we zelf terug niet de boot ingaan tegen een 3e klasser.

Meen je die laatste zin nu? Serieus kerel, als SV zou verliezen van Coxyde op eigen veld koop ik de volgende dag een abo in Koksijde en pas ik een maand voor al onze thuismatchen.............
Dat zijn uitspraken die we niet gaan vergeten  :P
Remember RWS Woluwe & Racing Mechelen. Was er telkens bij.  Nooit te vroeg victorie kraaien.
Verschil was wel dat het op verplaatsing was, veel volk, veel ambiance... Nu is het echter thuis en moet het makkie worden. Coxyde brengt wel nog wat volk mee, op Genk toch zo'n 500man
SV TILL I DIE

Offline pamfluit

  • Leden
  • Berichten: 1.601
Re: Cofidis Cup
« Reactie #25 Gepost op: september 05, 2012, 07:09:12 pm »
Kortrijk heeft toch ook wel een gunstige loting.
Eerste match is op Woluwe en ondanks dat wij daar verloren is dat toch een haalbare prooi. Volgende ronde thuis tegen Bergen of Ciney. En dan kwartfinale nog altijd geen ploeg vd G5. Westerlo-STVV-Beerschot-Lierse als mogelijke tegenstanders. Die zullen dus ook tevreden zijn met de loting

Offline Naessens C

  • Leden
  • Berichten: 2.958
  • We pakken ze. Één voor één.
Re: Cofidis Cup
« Reactie #26 Gepost op: september 05, 2012, 07:16:43 pm »
Kortrijk heeft toch ook wel een gunstige loting.
Eerste match is op Woluwe en ondanks dat wij daar verloren is dat toch een haalbare prooi. Volgende ronde thuis tegen Bergen of Ciney. En dan kwartfinale nog altijd geen ploeg vd G5. Westerlo-STVV-Beerschot-Lierse als mogelijke tegenstanders. Die zullen dus ook tevreden zijn met de loting

Die winnen nooit van Bergen  ::)

13 april 1951

  • Gast
Re: Cofidis Cup
« Reactie #27 Gepost op: september 06, 2012, 09:55:06 am »
Kortrijk heeft toch ook wel een gunstige loting.
Eerste match is op Woluwe en ondanks dat wij daar verloren is dat toch een haalbare prooi. Volgende ronde thuis tegen Bergen of Ciney. En dan kwartfinale nog altijd geen ploeg vd G5. Westerlo-STVV-Beerschot-Lierse als mogelijke tegenstanders. Die zullen dus ook tevreden zijn met de loting

Die winnen nooit van Bergen  ::)

Ik kan verkeerd zijn, maar zit hun loting doorgaans niet mee? Vorig seizoen ook geen enkele G5 club onderweg naar de finale, dacht ik. Wij stonden normaal gezien ook in de kwartfinale trouwens, ware het niet voor Colemonts de Li?ge. Dat gezegd zijnde hebben we het al meermaals aan onszelf te danken gehad ook, voornamelijk tegen kleinere clubs. Dat is dan ook de 'charme' van de beker natuurlijk...

fox

  • Gast
Re: Cofidis Cup
« Reactie #28 Gepost op: september 06, 2012, 10:53:32 am »
Wij hebben ook altijd gunstige lotingen gehad, behalve het jaar dat we de beker wonnen....

13 april 1951

  • Gast
Re: Cofidis Cup
« Reactie #29 Gepost op: september 06, 2012, 10:57:42 am »
Wij hebben ook altijd gunstige lotingen gehad, behalve het jaar dat we de beker wonnen....

Juist, je hebt gelijk. Dat jaar wel een aartsmoeilijk programma. Standard, Club Brugge, Westerlo, om nooit te vergeten.

Offline X-man

  • Leden
  • Berichten: 109
Re: Cofidis Cup
« Reactie #30 Gepost op: september 06, 2012, 12:45:33 pm »
Kortrijk heeft toch ook wel een gunstige loting.
Eerste match is op Woluwe en ondanks dat wij daar verloren is dat toch een haalbare prooi. Volgende ronde thuis tegen Bergen of Ciney. En dan kwartfinale nog altijd geen ploeg vd G5. Westerlo-STVV-Beerschot-Lierse als mogelijke tegenstanders. Die zullen dus ook tevreden zijn met de loting

Die winnen nooit van Bergen  ::)

Ik kan verkeerd zijn, maar zit hun loting doorgaans niet mee? Vorig seizoen ook geen enkele G5 club onderweg naar de finale, dacht ik. Wij stonden normaal gezien ook in de kwartfinale trouwens, ware het niet voor Colemonts de Li?ge. Dat gezegd zijnde hebben we het al meermaals aan onszelf te danken gehad ook, voornamelijk tegen kleinere clubs. Dat is dan ook de 'charme' van de beker natuurlijk...
In de seizoenen '08 - '09 en '09 - '10 hebben we 2 jaar na elkaar Standard in een vroeg stadium uitgeschakeld (Standard met spelers als Witsel, Mbokani, ...).  Vorig jaar zaten we in de "helft" van Anderlecht, dat zich echter liet opzij zetten door Boom.  Heeft dus niets met de loting te maken, maar met gebrek een focus bij de grote ploegen. 
Dit gezegd zijnde, hebben we idd. een relatief goede loting, met ten vroegste een G5 club in de halve finale.  Ik denk echter niet dat een wedstrijd tegen een gemotiveerd Lokeren, Mons, Mechelen, ... gemakkelijker is dan tegen een onge?nteresseerde topploeg.

fox

  • Gast
Re: Cofidis Cup
« Reactie #31 Gepost op: september 06, 2012, 01:20:17 pm »
Kortrijk heeft toch ook wel een gunstige loting.
Eerste match is op Woluwe en ondanks dat wij daar verloren is dat toch een haalbare prooi. Volgende ronde thuis tegen Bergen of Ciney. En dan kwartfinale nog altijd geen ploeg vd G5. Westerlo-STVV-Beerschot-Lierse als mogelijke tegenstanders. Die zullen dus ook tevreden zijn met de loting

Die winnen nooit van Bergen  ::)

Ik kan verkeerd zijn, maar zit hun loting doorgaans niet mee? Vorig seizoen ook geen enkele G5 club onderweg naar de finale, dacht ik. Wij stonden normaal gezien ook in de kwartfinale trouwens, ware het niet voor Colemonts de Li?ge. Dat gezegd zijnde hebben we het al meermaals aan onszelf te danken gehad ook, voornamelijk tegen kleinere clubs. Dat is dan ook de 'charme' van de beker natuurlijk...
In de seizoenen '08 - '09 en '09 - '10 hebben we 2 jaar na elkaar Standard in een vroeg stadium uitgeschakeld (Standard met spelers als Witsel, Mbokani, ...).  Vorig jaar zaten we in de "helft" van Anderlecht, dat zich echter liet opzij zetten door Boom.  Heeft dus niets met de loting te maken, maar met gebrek een focus bij de grote ploegen. 
Dit gezegd zijnde, hebben we idd. een relatief goede loting, met ten vroegste een G5 club in de halve finale.  Ik denk echter niet dat een wedstrijd tegen een gemotiveerd Lokeren, Mons, Mechelen, ... gemakkelijker is dan tegen een onge?nteresseerde topploeg.

In 2008-2009 was dit thuis. Dat is altijd een extreem groot voordeel in de beker. Zo hebben wij ook in het jaar dat de beker werd gewonnen, Brugge opzij kunnen zetten. Is het dan heen en terug dan halen we het volgens mij nooit.

In 2009-2010 wel een zeer mooie prestatie om Standard buitenshuis opzij te zetten, om er dan in de volgende ronde uit te gaan tegen...Roeselare.

Onbegrijpelijke zaken zie je soms in die beker en vaak heeft dat dus gewoon te maken met motivatie. Nochtans is en blijft het de kortste weg naar Europees en is een bekerfinale simpelweg zalig. Het lijkt ook zo te zijn alsof die topploegen echt maar geinteresseerd raken in de beker als ze in de finale zitten, want dan is het meestal wel de beste ploeg die aan het langste eind trekt.

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.180
Re: Cofidis Cup
« Reactie #32 Gepost op: november 29, 2012, 11:58:34 am »
Oostende, Kortrijk, Stvv, Cercle.  1 van deze 4 ploegen zit zowiezo in de finale.
Terwijl langs onze kant van de tabel gestreden wordt met Gent, Genk of Standard en Anderlecht.

Als wij die finale halen is het quasi al een wonder!

Offline svzw4ever

  • Leden
  • Berichten: 626
Re: Cofidis Cup
« Reactie #33 Gepost op: november 29, 2012, 12:23:14 pm »
doet mij toch wel een beetje denken aan het jaar dat we de beker wonnen :p
brugge en standard uitgeschakeld en in de finale tegen moeskroen
wie weet hetzelfde scenario?

Offline digifredje

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 434
    • FMZone
Re: Cofidis Cup
« Reactie #34 Gepost op: november 29, 2012, 12:27:02 pm »
Beetje stom dat die loting op voorhand vastligt.
Ik denk dat een ploeg als Cercle of Kortrijk meer gemotiveerd zal zijn omdat ze "haalbare" kaarten krijgt, dan een ploeg zoals Zulte Waregem die weet dat ze mirakels nodig heeft om een finale te halen.

Offline fan4ever

  • Leden
  • Berichten: 1.278
  • Essevee!
Re: Cofidis Cup
« Reactie #35 Gepost op: november 30, 2012, 10:51:06 am »
Beetje stom dat die loting op voorhand vastligt.
Ik denk dat een ploeg als Cercle of Kortrijk meer gemotiveerd zal zijn omdat ze "haalbare" kaarten krijgt, dan een ploeg zoals Zulte Waregem die weet dat ze mirakels nodig heeft om een finale te halen.

Extra motivatie voor het bestuur om niemand te laten gaan in de winter, en gericht te versterken indien nodig....  Met die loting spelen we mogelijks een "dubbele PO1" wat veel inkomsten zal genereren.  Een goede eindklassering extra TV gelden volgend jaar...
Op die manier hebben we iedereen nodig, denk maar aan een fitte Serwy en Habib en anderen... die dan opnieuw voor een frisse speelstijl kunnen zorgen.


Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.261
Re: Cofidis Cup
« Reactie #36 Gepost op: november 30, 2012, 02:21:19 pm »
Zowiezo een haalbare kaart in de finale.
SV TILL I DIE

Boer Boerie

  • Gast
Re: Cofidis Cup
« Reactie #37 Gepost op: november 30, 2012, 05:09:57 pm »
Als ge doorstoot tot de finale wacht wel een "makkelijkere" tegenstander.

KVK mag zich dus al opmaken voor een 2e finale.
Jammer maar helaas

Offline oostrosvzw

  • Leden
  • Berichten: 80
Re: Cofidis Cup
« Reactie #38 Gepost op: december 12, 2012, 10:12:14 pm »
Alex heeft tegen de vulkarre een dot van een kans gemist ? maar jullie moeten eens kijken op Sporza naar de kans die Bakenga van de Cercle mist tegen oostende
prono :  voor morgen=> 1-1 en Zondag => 2-1

Offline sv.caene

  • Leden
  • Berichten: 908
Re: Cofidis Cup
« Reactie #39 Gepost op: december 13, 2012, 12:36:16 am »
Blijkbaar ginget toch nie zo eenvoudig voor de buurkes e
One Essevee!