Auteur Topic: Speeldag 24 : 27/01/2018 20:00u : Waasland-Beveren - Essevee  (gelezen 20986 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.769
  • Essevee!
Re: Speeldag 24 : 27/01/2018 20:00u : Waasland-Beveren - Essevee
« Reactie #60 Gepost op: januari 27, 2018, 10:25:58 pm »
al drawkes trouwens vanavond

Online isidoor

  • Leden
  • Berichten: 2.469
  • Essevee!
Re: Speeldag 24 : 27/01/2018 20:00u : Waasland-Beveren - Essevee
« Reactie #61 Gepost op: januari 27, 2018, 10:59:28 pm »
Dubbel gevoel :
Enerzijds mogen we blij zijn met dit gelijkspel en anderzijds hadden we ook kunnen winnen.
Nu hebben we dus 7 op 9, wat toch zeer goed is.
Op naar de volgende thuismatch, die we zeker moeten winnen, zodat de redding zo goed als zeker zal zijn.
« Laatst bewerkt op: januari 27, 2018, 11:26:06 pm door isidoor »

Offline wOaregem

  • Leden
  • Berichten: 1.200
  • PROUD TO BE A FARMER
Re: Speeldag 24 : 27/01/2018 20:00u : Waasland-Beveren - Essevee
« Reactie #62 Gepost op: januari 27, 2018, 11:33:08 pm »
Je speelt gelijk, iedereen speelt gelijk. Is dat geen teken? We moeten niet meer naar beneden kijken. En we moeten er de volgende wedstrijden alles aan proberen doen om play off 1 te halen. Realisme is mooi natuurlijk, maar we moeten proberen. De beleving is terug, je voelt het aan alles. Laten we dan in die flow meegaan.

HET IS MOGELIJK !


Offline Soulscream

  • Leden
  • Berichten: 3.065
  • Voice of the voiceless!
Re: Speeldag 24 : 27/01/2018 20:00u : Waasland-Beveren - Essevee
« Reactie #63 Gepost op: januari 28, 2018, 12:24:36 am »
Correcte uitslag, maar we zijn goed bezig met operatie ‘redding’ !

Offline 2460

  • Leden
  • Berichten: 1.603
Re: Speeldag 24 : 27/01/2018 20:00u : Waasland-Beveren - Essevee
« Reactie #64 Gepost op: januari 28, 2018, 06:18:45 am »
Correcte uitslag, maar we zijn goed bezig met operatie ‘redding’ !

Die redding is al lang een feit !
Was dat geen handspel bij die 2e goal van Beveren ?

Offline 4ever

  • Leden
  • Berichten: 142
Re: Speeldag 24 : 27/01/2018 20:00u : Waasland-Beveren - Essevee
« Reactie #65 Gepost op: januari 28, 2018, 07:17:54 am »
precies niet veel voeling met andere supporters he svennay
er worden nieuwe personen gezocht voor het spelprogramma De Dictator
zou dit niet voor jou zijn?
alle je doet er van wat je wilt he
 het was allesinds beter  vroeger
toen je supporter was voor kvk           
en daar kan ik ook een bron van vermelden

Offline nassaro

  • Leden
  • Berichten: 215
Re: Speeldag 24 : 27/01/2018 20:00u : Waasland-Beveren - Essevee
« Reactie #66 Gepost op: januari 28, 2018, 09:51:59 am »
Waasland Beveren heeft een goeie ploeg; het is niet iedereen gegeven om daar iets te rapen als ze spelen zoals gisteren. Mathematisch nog niet gered, maar operatie redding gaat meer dan de goeie richting uit. Negen punten voor op de laatste, Mechelen. Nog 18 punten te verdienen en Mechelen moet nog naar Anderlecht, Gent en Standard. Met het spel van de afgelopen 3 wedstrijden gaat essevee hoe dan ook nog punten pakken. PO1 lijkt mij dan weer te hoog gegrepen. Zelfs bij een foutloos parcours geraakt essevee maar aan 45 punten. Ten eerste is het weinig realistisch om er van uit te gaan dat essevee de resterende partijen allemaal kan winnen en ten tweede betwijfel ik of 45 punten wel gaan volstaan voor PO1.
Harbaoui doet voorlopig waarvoor ie gekomen is : scoren, wegen op de verdediging van de tegenstander, aanspeelbaar zijn, goed in de combinatie, ...
Marcq, op het eerste gezicht niet opvallend, maar allicht ligt het in zijn spel om zo onopvallend mogelijk in de weg van de tegenstander te lopen. Baudry, sterkhouder achterin. Ook Kaya en Doumbia verdienen een eervolle vermelding. De redding van Bossut in het begin van de tweede helft bij 1-0 achterstand was cruciaal. Aangename partij die alle kanten uit kon ... Pakweg twee weken geleden zaten we nog diep in de miserie. Nu staat er weer iets, de hemel is aan het opklaren ...
« Laatst bewerkt op: januari 28, 2018, 09:55:46 am door nassaro »

Offline Porky

  • Leden
  • Berichten: 4.917
Re: Speeldag 24 : 27/01/2018 20:00u : Waasland-Beveren - Essevee
« Reactie #67 Gepost op: januari 28, 2018, 10:47:42 am »
2e helft was goed,
Maar ben ik de enige die de 1e helft heeeel slecht vond..
Kon toch makkelijk 3-0 hebben gestaan. We kwamen overal een stapje tekort..

Ohja bij de 2-3 van harbaoui wordt de sart ten val gebracht..
Was voor mij penalty..

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Speeldag 24 : 27/01/2018 20:00u : Waasland-Beveren - Essevee
« Reactie #68 Gepost op: januari 28, 2018, 10:59:55 am »
2e helft was goed,
Maar ben ik de enige die de 1e helft heeeel slecht vond..
Kon toch makkelijk 3-0 hebben gestaan. We kwamen overal een stapje tekort..

Ohja bij de 2-3 van harbaoui wordt de sart ten val gebracht..
Was voor mij penalty..
Eerste halfuur was minder. We krijgen wel - en dat is niet de eerste keer op verplaatsing dit seizoen - weer een goal binnen op een afgeweerde corner van ons. WB heeft natuurlijk wel de spelers voor een sterke counter, maar toch. Tweede goal was een flipperkastgoal maar denk wel dat gelijkspel correcte weergave is.

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.767
Re: Speeldag 24 : 27/01/2018 20:00u : Waasland-Beveren - Essevee
« Reactie #69 Gepost op: januari 28, 2018, 11:13:13 am »
 Gelijkspel tegen n goeie ploeg.was gewoon n aangename wedstrijd om naar te kijken waar het vaak op en af ging.we hebben ons uiteindelijk goed hersteld gisteren want Beveren begon sterk.
Viel me ook op dat de Sart ten val werd gebracht bij die fase.
Tuurlijk zijn we gered.kv Mechelen moet trouwens al tien punten halen want bij gelijke punten hebben we meer gewonnen matchen.onmogelijk met hun programma.

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.270
Re: Speeldag 24 : 27/01/2018 20:00u : Waasland-Beveren - Essevee
« Reactie #70 Gepost op: januari 28, 2018, 11:13:59 am »
Ook dubbel gevoel bij deze wedstrijd.

Eerste helft lagen we echt onder, het kon makkelijk 2,3-0 geweest zijn. Daarnaast hebben we ook enkele goeie kansen gehad dus met wat geluk scoren we ook 1 keer.

Tweede helft begonnen we ook slap met een grote kans voor Morioka, daar pakt Bossut goed. Vanaf dan ging het bij ons beter, scoren we 2 keer en waren we op weg naar een overwinning. Helaas krijgen we dan een doelpunt tegen in de kluts. Bij het terecht afgekeurde doelpunt van Harbaoui was er vooraf wel een duidelijke duwfout op De Sart waardoor we altijd penalty moeten krijgen.
SV TILL I DIE

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.189
Re: Speeldag 24 : 27/01/2018 20:00u : Waasland-Beveren - Essevee
« Reactie #71 Gepost op: januari 28, 2018, 11:38:42 am »
Onderliggen is een groot woord. Beveren weer wat onze zwakke punten zijn. Ruimte in de omschakeling(ze lieten ons soms komen) Zelf met Marcq is dat nog niet beter geworden. Ook De fauw zag ferm af tegen Ampomah. En Sanderke al helemaal.
Wij waren aanvallend ook niet slecht. Al vinden Olayinka en Harbaoui elkaar nog niet perfect.

2de helft speelde de ploeg dichter bij elkaar en ging het beter.

Offline chris

  • Leden
  • Berichten: 225
Re: Speeldag 24 : 27/01/2018 20:00u : Waasland-Beveren - Essevee
« Reactie #72 Gepost op: januari 28, 2018, 11:41:00 am »
Heel aangename match.
Ik vond De Fauw en Hama verre weg de minste spelers,ze worden keer op keer in de rug gepakt.Dit is geen probleem van gisteren maar al langer een probleem.Het is wel geen oplossing om Madu in plaats van Hama te zetten.Die was tegen Standard nog zwakker dan Hama.
Aan de andere spelers wil ik een dikke pluim geven.Het is weer een plezier om onze ploeg te zien spelen(weliswaar met hun tekortkomingen).Als we het geraamte van de ploeg behouden en misschien ook nog Olayinka,dan ziet de toekomst er erg goed uit.

Offline Essevee boy

  • Leden
  • Berichten: 1.455
Re: Speeldag 24 : 27/01/2018 20:00u : Waasland-Beveren - Essevee
« Reactie #73 Gepost op: januari 28, 2018, 11:57:29 am »
Leuke wedstrijd om te volgen, Harbaoui heel sterk weer. Hamalainen opnieuw zeer zwak vond ik...

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Speeldag 24 : 27/01/2018 20:00u : Waasland-Beveren - Essevee
« Reactie #74 Gepost op: januari 28, 2018, 12:35:21 pm »
Heel aangename match.
Ik vond De Fauw en Hama verre weg de minste spelers,ze worden keer op keer in de rug gepakt.Dit is geen probleem van gisteren maar al langer een probleem.Het is wel geen oplossing om Madu in plaats van Hama te zetten.Die was tegen Standard nog zwakker dan Hama.
Aan de andere spelers wil ik een dikke pluim geven.Het is weer een plezier om onze ploeg te zien spelen(weliswaar met hun tekortkomingen).Als we het geraamte van de ploeg behouden en misschien ook nog Olayinka,dan ziet de toekomst er erg goed uit.
Ik zie in Madu dan ook geen linksachter, eerder een linksmidden. Durft een actie te doen met alle risico's vandien terwijl Hamalainen toch meer voor zekerheid kiest. Gisteren op gelet en bijna iedere keer kapt hij terug en speelt naar achter.
Maar een ding is duidelijk : het echte Essevee is bijna terug.

Offline Bertrand

  • Leden
  • Berichten: 1.072
Re: Speeldag 24 : 27/01/2018 20:00u : Waasland-Beveren - Essevee
« Reactie #75 Gepost op: januari 28, 2018, 12:36:24 pm »
Heel aangename match.
Ik vond De Fauw en Hama verre weg de minste spelers,ze worden keer op keer in de rug gepakt.Dit is geen probleem van gisteren maar al langer een probleem.Het is wel geen oplossing om Madu in plaats van Hama te zetten.Die was tegen Standard nog zwakker dan Hama.
Aan de andere spelers wil ik een dikke pluim geven.Het is weer een plezier om onze ploeg te zien spelen(weliswaar met hun tekortkomingen).Als we het geraamte van de ploeg behouden en misschien ook nog Olayinka,dan ziet de toekomst er erg goed uit.

Inderdaad, naar volgend seizoen toe mogen we op zoek gaan naar vervangers voor beide vleugelverdedigers, toch voor in het systeem waarin we nu spelen en in hun huidige vervangers Madu en Walsh (te impulsief erin vliegen)  heb ik ook niet te veel vertrouwen

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.667
Re: Speeldag 24 : 27/01/2018 20:00u : Waasland-Beveren - Essevee
« Reactie #76 Gepost op: januari 28, 2018, 12:41:19 pm »
Mooie match, een maand geleden gingen we gegarandeerd de boot in,Waasland-Beveren is een sterk geheel,ze hebben in ieder linie heel sterke spelers en een heel goeie doelman.
De eerste goal krijgen we te vaak tegen (vorige seizoenen ook,is het nodig om 2 c.v's mee te sturen op corner?  Derijck en of Baudry achterhouden en die goal valt niet).
Maar.... Het zegt veel over onze ploeg dat we tot het einde toe kansen hadden,ook wanneer we in de eerste helft onderlagen.  Ook wij hebben een sterke ploeg,Bossut deed zijn job, Baudry had het moeilijk tegen de sterke Thelin (Anderlecht is echt wel dom om 2 zo spitsen te lenen en te verkopen)maar 2de helft zagen we Thelin niet meer,sterk van Baudry, Doumbia en Marcq waren goed,Kaya,Oli en Hamdi waren uitstekend!
Scheidsrechter vond ik goed,maar moest geel zijn voor Morienka voor opzettelijk hands,moest penalty zijn bij onze afgekeurde goal,maar de lijnrechter moest dit zien.
Conclusie; 7/9,een ploeg die vecht en NU kwaliteit genoeg heeft om in de top 6 te zitten(maar imo is het te laat,zou een ongelooflijke stunt zijn).
Maar ik ben een blije supporter, we hebben weer een deftige ploeg die er staat!

Online svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.244
  • Essevee!
Re: Speeldag 24 : 27/01/2018 20:00u : Waasland-Beveren - Essevee
« Reactie #77 Gepost op: januari 28, 2018, 12:49:05 pm »
Uit Het Nieuwsblad
28 januari 2018

Online svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.244
  • Essevee!
Re: Speeldag 24 : 27/01/2018 20:00u : Waasland-Beveren - Essevee
« Reactie #78 Gepost op: januari 28, 2018, 01:21:36 pm »
Waasland-Beveren mag blijven dromen van play-off 1 na onnavolgbaar duel, Essevee heeft mirakel nodig
27 januari 2018 via hln.be

Vier goals - twee langs elke kant - in een wedstrijd: op voorhand zou je ervoor tekenen. Maar in het onnavolgbare duel tussen Waasland-Beveren en Zulte Waregem was die eindbalans eigenlijk veel te laag. En geen van beide ploegen schoot er iets mee op.

19 doelpogingen. 13 corners. Nee, het waren niet de statistieken op het einde van de wedstrijd tussen Waasland-Beveren en Zulte Waregem. Wel de balans na een wervelende eerste helft. Het enige minpunt was dat daar slechts één doelpuntje uit voortkwam. Vanop elfmeter dan nog. Na elf minuten kwam Bossut te laat op Ryan Mmaee – vervanger van de geschorste Boljevic. Gouden Stier Isaac Kiese Thelin zette de strafschop perfect om. Nummer dertien dit seizoen.

Een minuut eerder was Zulte Waregem – terug op volle sterkte, maar nog zonder Bongonda – dicht bij een doelpunt gekomen. Een kopbal van Harbaoui werd door Roef uit de korte hoek geranseld. De doelman was één van de velen die zich bij Waasland-Beveren onderscheidde voor rust. Voorin puzzelden Morioka, Ampomah en Mmaee de ene mogelijkheid na de andere in elkaar. Na een flitsend één-tweetje tussen die laatste twee trapte de Japanner naast. Eerder had hij ook al Bossut getest. Kaya mikte dan weer naast. U moet weten: de wedstrijd was op dat moment amper twintig minuten ver. Ons eerste velletje papier was dan al volgekrabbeld.

Nummer twee zou even snel volgen. Na een prachtige combinatie tussen Olayinka en Harbaoui mikte de Nigeriaan naar de verste hoek. Roef duwde met de vingertoppen naast en zou wat later op een knap schot van Harbaoui uitpakken met een straffe save. Toch was het vooral de thuisploeg die vloekte omwille van een gebrek aan efficiëntie. Angban en Ampomah – tot twee keer toe – lieten grote kansen liggen. Het zou Waasland-Beveren zuur opbreken.

Want na rust zakte de ploeg van Sven Vermant weg. Overmoed: je kan het je in volle play-off 1 strijd niet permitteren. Harbaoui kopte op het uur een afgemeten voorzet van Kaya perfect in de hoek (1-1). En vier minuten later was de situatie helemaal omgedraaid. Opnieuw dankzij een penseelstreek van Kaya, die nu het hoofd van Olayinka vond. Roef, die de bal enkele seconden eerder slecht ontzette, was kansloos (1-2). Nadien viel het kansenfestival (eindelijk) wat stil. Zulte Waregem mocht al opnieuw beginnen dromen van play-off 1, Waasland-Beveren vloekte na de vele missers. Maar: negen minuten voor tijd kende de thuisploeg eindelijk meeval in de afwerking. Een kopbal van Mmaee kwam via de paal en Bossut voor de voeten van Cools terecht, die van dichtbij de gelijkmaker binnen knalde. Harbaoui waande zich nog enkele seconden matchwinnaar, maar zag zijn treffer terecht afgekeurd voor buitenspel. Gelukkig hadden we genoeg papier mee. Waasland-Beveren blijft steken op drie punten van play-off 1. Zulte Waregem moet nu echt hopen op een mirakel.

Bron: https://www.hln.be/sport/voetbal/belgisch-voetbal/jupiler-pro-league/waasland-beveren-mag-blijven-dromen-van-play-off-1-na-onnavolgbaar-duel-essevee-heeft-mirakel-nodig~af3b1e7d

Offline balboa

  • Leden
  • Berichten: 2.729
Re: Speeldag 24 : 27/01/2018 20:00u : Waasland-Beveren - Essevee
« Reactie #79 Gepost op: januari 28, 2018, 04:35:52 pm »
Ik blijf Derijck onze beste cv vinden, maar is toch soms een raadsel hoor.
Hoe die zich daar in de 1e helft in die ene fase liet ringeloren door Morioka... Stond erbij en liet hem gewoon los in zijn rug weglopen en Timo stond er als Madame Tussaud bij.
Bij die 2-2 ook, je moet eens op Derijck letten bij die goal... Dat centrum moet toch potdicht zitten? Hij is toch de leider daar achterin? Sta toch op die lijn bij zo'n fase, maar staat daar in niemandsland.
Blijf erbij dat dat gewoon een niveautje Zulte Waregem is hoor en niks meer.

Je kan ontgoocheld zijn dat je alsnog de 2-2 slikt maar voor hetzelfde geld staat het 2-0 bij de rust. Dubbel gevoel dus over de uitslag.

Harbaoui valt me trouwens erg mee in het samenspel. Ballen bijhouden en afspelen lijkt makkelijker te gaan dan ik aanvankelijk dacht.