Auteur Topic: De Rode Duivels  (gelezen 235867 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Bertrand

  • Leden
  • Berichten: 1.072
Re: De Rode Duivels
« Reactie #860 Gepost op: mei 13, 2012, 08:15:24 pm »
Het profvoetbal is gewoon een koehandel geworden zonder nog enig respect voor ethiek en moraal. Contracten zijn gewoon een vodje papier geworden. Dat Leekens een mooiprater is zonder scrupules weten we reeds lange tijd. Van de kant van Club Brugge is het ook respectloos. Voor mij heeft koning voetbal reeds een tijdje afgedaan,  ik maak er geen woorden meer aan vuil.

Offline balboa

  • Leden
  • Berichten: 2.729
Re: De Rode Duivels
« Reactie #861 Gepost op: mei 13, 2012, 08:30:33 pm »
Het profvoetbal is gewoon een koehandel geworden zonder nog enig respect voor ethiek en moraal. Contracten zijn gewoon een vodje papier geworden. Dat Leekens een mooiprater is zonder scrupules weten we reeds lange tijd. Van de kant van Club Brugge is het ook respectloos. Voor mij heeft koning voetbal reeds een tijdje afgedaan,  ik maak er geen woorden meer aan vuil.

Als de voetbalwereld een beetje kent, verbaast dit alles je niets. Vanaf Leekens geld ruikt, is ie weg.
Dat Leekens dit alles met de nodige show verkoopt, is typisch aan de man. Stond tijdens de match Club Brugge - KV Kortrijk al high-fives uit te delen aan de club-fans...  ;D  Een goede people manager is hij alleszinds. Kan als geen ander praatjes verkopen. "De Rode Duivels zijn aan een opmars bezig", "Kraak deze groep toch niet, we hebben vanavond een fantastische match gespeeld".  :D
Maar deze zomer mogen wij wel weer naar een EK kijken zonder Belgen, h?. Het is goed dat er iemand anders aan het roer komt bij de Duivels. Sjors denk ook nog altijd zoals 15 jaar geleden. Haalde destijds Van Der Elst terug bij de Rode Duivels (toen 37 jaar) als verdedigende middenvelder. Deed nu exact hetzelfde met Timmy Simons...
Van Club Brugge respectloos ? In de voetballerij bestaat het woordje respect niet, hoor !  ;)
De KBVB heeft Leekens destijds toch ook weggehaald bij Lokeren en Kortrijk. Dan moeten ze nu niet klagen dat Brugge net hetzelfde doet, h?.

Offline Nico the master

  • Leden
  • Berichten: 1.914
Re: De Rode Duivels
« Reactie #862 Gepost op: mei 13, 2012, 09:22:44 pm »
Schande v leekens en club. Maja mannaert ...

Mja tis niet meer dezelfde mens als hier h?... probeerde zelfs nog Molecule van ons af te snoepen ::)

Offline meulie

  • Leden
  • Berichten: 582
Re: De Rode Duivels
« Reactie #863 Gepost op: mei 14, 2012, 08:53:34 am »
H ij woont in Hertsberghe,das dicht bij 

Offline drets

  • Leden
  • Berichten: 353
Re: De Rode Duivels
« Reactie #864 Gepost op: mei 14, 2012, 01:27:43 pm »
Goede zaak voor de RD!!
Met het talent dat hier rondloopt, kan je als deftige coach veel meer bereiken!!

Citaat van: 13 april 1951
Schitterend nieuws! Hopen op een toptrainer nu, die met deze ongelooflijk talentvolle groep het WK haalt straks! Iets wat altijd zo moeten natuurlijk, daar niet van, dat we het EK niet haalden is volledig te danken aan Leekens. Ik vrees echter voor Wilmots...
???????????? !!

Ik vrees voor Ari?l Jacobs. Voor mij niet tactisch sterk genoeg en een ettertje.
Voluit gaan voor Gerets of MPD. Smijt er maar wa geld tegen, door een tornooi te bereiken hebt ge dat toch terug.
Een buitenlander mag ook, maar denk niet dat ze dat bij de bond zien zitten..
Schrijffouten hierboven zijn er met de bedoeling mij een stap dichter te brengen bij werelddominantie.. Duhh!!

13 april 1951

  • Gast
Re: De Rode Duivels
« Reactie #865 Gepost op: mei 14, 2012, 04:02:09 pm »
Goede zaak voor de RD!!
Met het talent dat hier rondloopt, kan je als deftige coach veel meer bereiken!!

Citaat van: 13 april 1951
Schitterend nieuws! Hopen op een toptrainer nu, die met deze ongelooflijk talentvolle groep het WK haalt straks! Iets wat altijd zo moeten natuurlijk, daar niet van, dat we het EK niet haalden is volledig te danken aan Leekens. Ik vrees echter voor Wilmots...
???????????? !!

Ik vrees voor Ari?l Jacobs. Voor mij niet tactisch sterk genoeg en een ettertje.
Voluit gaan voor Gerets of MPD. Smijt er maar wa geld tegen, door een tornooi te bereiken hebt ge dat toch terug.
Een buitenlander mag ook, maar denk niet dat ze dat bij de bond zien zitten..

Men liet bij de 'top' toch verstaan dat het geld zo goed als op is, en mensen als Gerets/MPD niet haalbaar meer zijn. Bedankt Leekens om het toernooi te missen dat we altijd moesten spelen, bedankt voor je niksnutterij en je omhooggevallen zever.

Offline canis

  • Leden
  • Berichten: 173
  • Essevee!
Re: De Rode Duivels
« Reactie #866 Gepost op: mei 14, 2012, 04:05:35 pm »
De bond krijgt toch nog 1 miljoen euro voor leekens

verder was het toch nog niet zeker dat we ons met Leekens zouden kwalificeren.

En wie zou blijven bij zijn werk als hij zich kan verbeteren en meer verdienen

13 april 1951

  • Gast
Re: De Rode Duivels
« Reactie #867 Gepost op: mei 14, 2012, 04:42:12 pm »
De bond krijgt toch nog 1 miljoen euro voor leekens

verder was het toch nog niet zeker dat we ons met Leekens zouden kwalificeren.

En wie zou blijven bij zijn werk als hij zich kan verbeteren en meer verdienen

Met een miljoen betaal je misschien een kwart jaar Gerets, schat ik. Begrijp me niet verkeerd, ik ben heel gelukkig dat die blaaskaak het niet verder kan verkloten bij de RD, maar ik vrees dat er niemand beter in de plaats komt, en dat is jammer. En dit gaat helemaal niet over zich verbeteren. Of trap jij misschien nog in die praatjes over projecten en dergelijke onzin van Zzzzjors? Degoutant persoon.

Offline canis

  • Leden
  • Berichten: 173
  • Essevee!
Re: De Rode Duivels
« Reactie #868 Gepost op: mei 14, 2012, 04:48:51 pm »
zijn persoon laat ik in het midden, maar als er iemand zich kan verbeteren zullen het er niet veel laten liggen, ook al is leekens hier kampioen in

Vergeet ook niet dat de bond hem in de tijd ook gaan halen is bij moeskroen

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.260
Re: De Rode Duivels
« Reactie #869 Gepost op: mei 14, 2012, 05:08:28 pm »
Capello geen optie?
SV TILL I DIE

13 april 1951

  • Gast
Re: De Rode Duivels
« Reactie #870 Gepost op: mei 14, 2012, 05:11:27 pm »
zijn persoon laat ik in het midden, maar als er iemand zich kan verbeteren zullen het er niet veel laten liggen, ook al is leekens hier kampioen in

Vergeet ook niet dat de bond hem in de tijd ook gaan halen is bij moeskroen

Akkoord, maar dan moet je niet zitten verkondigen dat 'wie geld als drijfveer heeft, slecht bezig is', weet je wel. Die man is zo hypocriet en zo narcistisch, dat het op de duur abnormale proporties begint aan te nemen.

Zoals andere trainers al als reactie gaven: welke vakman, welke coach, wil nu n?et met deze prachtige groep trainen?! Als je met zo'n talentvolle groep, met spelers als Kompany, Hazard, Dembele, Courtois, Vermaelen, Vertonghen, Fellaini, Witsel, De Bruyne, Lukaku enzovoort kan werken - dat is toch het einde? Maar neen, hij zet andermaal zijn bazen (en bij deze het land) in 't zak, vergeet op ??n dag plots alle zever die hij de afgelopen maanden/jaren heeft verkondigd over 'respect hebben voor de Rode Duivels en voor het land', en werkt blijkbaar liever met toppers als Vleminckx. Nogmaals, degoutante mens, zowel qua persoon als in zijn vak. Jij spreekt over verbeteren, volgens mij is dit - na het falen om het EK te halen - de angst om met deze topploeg het WK niet te halen waardoor Mijnheer Leekens zijn persoontje een deuk zou krijgen. Ook niet te vergeten, zijn laatste prijs (van de in totaal drie prijzen, de supercup reken ik niet mee) pakte hij in 1990, dat is 22 jaar geleden. De Beker van Belgi?, was dat toen.

Om even te vergelijken, Vercauteren, en Hugo Broos (waar men altijd zo mee lacht) werden elk 3 keer kampioen, Leekens 1 keer.

Citaat
"Georges Leekens, een man van zijn tijd. Het salaris van een CEO. De geloofwaardigheid van een politicus."
(Rik Torfs)
« Laatst bewerkt op: mei 14, 2012, 05:38:31 pm door 13 april 1951 »

13 april 1951

  • Gast
Re: De Rode Duivels
« Reactie #871 Gepost op: mei 14, 2012, 05:42:24 pm »
Dit hou je niet voor mogelijk:

http://www.stubru.be/programmas/tomasstaatop/clubbruggeheeftmemeernodigdanderodeduivels

Die man heeft hulp nodig.

Citaat
Crapuul

Zeg nooit nog dat wij een voetballand zijn. Zeg nooit meer dat voetbal een herensport is. De overval van Georges Leekens en Club Brugge op de voetbalbond heeft de signatuur van crapuul. Hier is geen goedpraten aan.

Toch verbaast het mij niet.

Sinds ene Bart Verhaeghe voorzitter van Club is geworden, is cowboykapitalisme in die sekte de heersende moraal. Voor Verhaeghe is alles te koop. Een weerwoord kent hij niet. Dan zit je met de Vlaamse regering alvast goed.

Dat een woord van Leekens zo vloeibaar is als chocola, is eveneens verderfelijk erfgoed. Georges en loyaliteit? Niet eens strovuur. Alle praatjes over 'zijn jongens' zijn fake. Georges telt in centen, niet in mensen. Sportieve eer kan hem gestolen worden.

Ik heb medelijden met de fans van de Rode Duivels. Trouwe schare die zich altijd weer laat uithongeren in hoop. Dat kon je aan Leekens wel overlaten: illusionist, zondagsdichter, geboren slijmbal met sjaal.

In sommige landen heet dat een oplichter.

Voor het eerst heb ik medelijden met Fran?ois De Keersmaecker. Deze bondsvoorzitter mag dan altijd een beetje spastisch staan te zwaailichten over zijn eigen bidprentje, de schofterigheid van Georges verdient hij niet. Eerst Advocaat als deserteur, nu Leekens.

U, meneer: naakte keizer.

Hugo Camps
« Laatst bewerkt op: mei 14, 2012, 05:44:05 pm door 13 april 1951 »

Offline balboa

  • Leden
  • Berichten: 2.729
Re: De Rode Duivels
« Reactie #872 Gepost op: mei 14, 2012, 05:46:05 pm »
Dit hou je niet voor mogelijk:

http://www.stubru.be/programmas/tomasstaatop/clubbruggeheeftmemeernodigdanderodeduivels

Die man heeft hulp nodig.

Citaat
Crapuul

Zeg nooit nog dat wij een voetballand zijn. Zeg nooit meer dat voetbal een herensport is. De overval van Georges Leekens en Club Brugge op de voetbalbond heeft de signatuur van crapuul. Hier is geen goedpraten aan.

Toch verbaast het mij niet.

Sinds ene Bart Verhaeghe voorzitter van Club is geworden, is cowboykapitalisme in die sekte de heersende moraal. Voor Verhaeghe is alles te koop. Een weerwoord kent hij niet. Dan zit je met de Vlaamse regering alvast goed.

Dat een woord van Leekens zo vloeibaar is als chocola, is eveneens verderfelijk erfgoed. Georges en loyaliteit? Niet eens strovuur. Alle praatjes over 'zijn jongens' zijn fake. Georges telt in centen, niet in mensen. Sportieve eer kan hem gestolen worden.

Ik heb medelijden met de fans van de Rode Duivels. Trouwe schare die zich altijd weer laat uithongeren in hoop. Dat kon je aan Leekens wel overlaten: illusionist, zondagsdichter, geboren slijmbal met sjaal.

In sommige landen heet dat een oplichter.

Voor het eerst heb ik medelijden met Fran?ois De Keersmaecker. Deze bondsvoorzitter mag dan altijd een beetje spastisch staan te zwaailichten over zijn eigen bidprentje, de schofterigheid van Georges verdient hij niet. Eerst Advocaat als deserteur, nu Leekens.

U, meneer: naakte keizer.

Hugo Camps

Denk het niet hoor. Het ergste is dat Leekens alles doelbewust zegt om de mensen te 'charmeren'. 'Meent' dus enigszinds wat hij zegt.
« Laatst bewerkt op: mei 14, 2012, 05:48:48 pm door balboa »

13 april 1951

  • Gast
Re: De Rode Duivels
« Reactie #873 Gepost op: mei 14, 2012, 05:52:07 pm »
Denk het niet hoor. Het ergste is dat hij alles doelbewust zegt om de mensen te 'charmeren'. 'Meent' dus  enigszinds wat hij zegt.

Bekijk de beelden opnieuw, luister naar die persconferentie, luister naar de interviews, die man is het noorden kwijt. Het is duidelijk dat hij zelf gelooft dat hij de Rode Duivels beter heeft gemaakt ("90% van het werk is af"), terwijl in werkelijkheid hij bang is om af te gaan (want elke degelijke trainer haalt elk toernooi met deze kern). Je gaat me niet vertellen dat dit allemaal bewust 'manipuleren' of 'charmeren' is, aub zeg.

Niettemin schan-da-lig hoe zacht de media hier over gaat. In ?lk ander land werd Leekens met de grond gelijk gemaakt, hier knikken we braafjes. Verder begrijp ik niet waarom men die man nog steeds aanziet als een 'topcoach', terwijl hij in meer dan 20 jaar helemaal niks heeft klaargespeeld.

Offline gunther

  • Leden
  • Berichten: 1.231
Re: De Rode Duivels
« Reactie #874 Gepost op: mei 14, 2012, 09:00:48 pm »
amai blijkbaar vergeten sommigen hier dat ook wij Dury weghaalden bij den bond op dezelfde manier.
zie de walen ook met de vinger zwaaien op den rtb... met hun ethische experts ala crasson, jbari, etc. en dit met overheidsgeld. da's pas een schande.

Offline Sharky

  • Leden
  • Berichten: 457
Re: De Rode Duivels
« Reactie #875 Gepost op: mei 14, 2012, 11:10:06 pm »
E?n naam: Marc Wilmots!  Das kampfschwein!
Heeft dezelfde mentaliteit als Essevee in onze beginjaren!

13 april 1951

  • Gast
Re: De Rode Duivels
« Reactie #876 Gepost op: mei 15, 2012, 09:51:10 am »
Mooi om zien hoe ze (Joos + Boskamp) in Extra Time zich eindelijk eens durven uitspreken (over Leekens in dit geval). Zeker toen Boskamp het over faalangst ging hebben, chapeau.

Wat de RD zelf betreft, Gerets zou prachtig zijn.

13 april 1951

  • Gast
Re: De Rode Duivels
« Reactie #877 Gepost op: mei 15, 2012, 12:25:02 pm »
Citaat
Het wij-gevoel

Wij, bondscoach der Belgen, is niet meer. Natuurlijk was er nooit echt sprake van een pluralis majestatis. Ondanks het feit dat de man met de gele sjaal het wij-gevoel tot haast ongekende hoogten wist op te zwepen, is en blijft Georges Leekens iemand van Ikke, ikke, ikke, en de rest kan stikken. Dat maakt hem lang geen uitzondering in het trainersvak, en geen uitzondering in de wereld tout court.

Mourinho verliet Inter nadat hij de Champions League won, Preud'homme Gent toen hij de beker pakte, en Vercauteren Genk na de titel. Het patroon is duidelijk: ik kan niet beter doen met deze groep, ik zoek andere oorden op. Faalangst. Die misschien ook Georges Leekens te pakken had. Met een niet onbelangrijke kanttekening: de ex-bondscoach heeft met de Duivels geen succes behaald voor hij opstapte.

Even terug naar zondag. Door een speling van het lot sprak Vincent Kompany de wereld toe, zo'n vijf uur nadat Georges Leekens in de perszaal van het Jan Breydelstadion le plat pays had ingelicht over de volgende stap in zijn carri?re. Kompany was net kampioen geworden met Manchester City, en mocht als aanvoerder via een straalverbinding met Gary Lineker praten, die in de studio van Match of the Day zat.

Geen honderd scenarioschrijvers hadden een spannender slot voor de Engelse titelstrijd kunnen bekokstoven, geen honderd tekstschrijvers van Barack Obama himself hadden betere replieken van Kompany kunnen bedenken. Toegegeven, de toestand in Syri? is iets moeilijker te vatten dan een titel in de Premier League, maar toch, weer maar eens bleek: Kompany is een geweldenaar, op het veld met een buitensporige spiermassa, naast het veld met een al even buitensporig intellect.

Vince The Prince was zelfverzekerd en charmant, blij en niet uitzinnig, zette in een dikke twee minuten het seizoen van City neer, en loste af en toe een slim, ontwapenend grapje. Op de eerste vraag van Lineker, die zeer origineel "Wat ging er door je heen?" luidde, antwoordde Kompany met een kamerbrede glimlach en dito knipoog dat hij, om politiek correct te blijven, de titel bij de drie topmomenten in zijn leven rangschikte, naast de geboorte van zijn dochter en zijn huwelijk.

En toen, helemaal op het eind, sprak Kompany: ik kan niet wachten tot volgend seizoen, want ik heb het gevoel dat er nog maar ??n steen van het huis gebouwd is.

Vijf uur eerder, sprak Georges Leekens: "Mijn werk bij de Rode Duivels zit erop, het huis is klaar, alleen het dak moet er nog op."

O metafora, o mores. De een is kampioen met Manchester City, de ander is derde ge?indigd in groep A van de kwalificatieronde voor het EK 2012. De een vindt van zichzelf dat hij ??n steen heeft gelegd, de ander vindt van zichzelf dat hij een heel huis heeft neergepoot, zonder dak weliswaar, maar ach, dat pleurt iemand anders er wel vlug even op.

Zo neemt Georges Leekens een voorschot op een eventuele kwalificatie voor het WK in Brazili?. Die pluim zal hij in dat geval alsnog op zijn hoed willen steken, en dat proc?d? had Georges Leekens zijn gehoor moeten besparen. Net zoals hij de Rode Duivels niet langer "mijn spelers" mag noemen, dat voorrecht is hij dit weekend kwijtgespeeld, toen hij zijn handtekening plaatste onder het contract van Club Brugge.

"Mijn spelers", zo bleek uit de hilarische persconferentie, die hadden nu dankzij de nationale ploeg (lees: dankzij 'Wij, bondscoach der Belgen') overal respect gekregen. Stel dat dat inderdaad zo was, het is een bezopen idee, maar stel... Zou dan niet ??n iemand, ??n luttele journalist op de hele troep die daar in Manchester verzameld was, op het idee gekomen zijn aan de aanvoerder van de kersverse kampioen te vragen: "Beste Vincent, proficiat met de titel, maar er is breaking news: je bent officieel bondscoachloos, Georges Leekens is opgestapt, en we weten allemaal dat zonder de Rode Duivels, jij nu niet hier zou staan vieren. Wat gaat er nu door je heen?"

Neen, natuurlijk vroeg niemand dat. Omdat het net omgekeerd is: veel van onze voetballers doen het uitstekend bij hun club, en net daarom winnen de Rode Duivels aan respect. Niet omwille van de resultaten die ze zelf behalen, integendeel, daar kijkt de voetbalwereld zo stilaan onverholen meewarig tegenaan.

De rest kan stikken, zegt het rijmpje. Maar stikt de rest wel echt? De achterblijvers, de wezen van Georges Leekens, stikken zij? Heeft hij echt zo waanzinnig gepresteerd met zijn ploeg, dat die zonder hem ademloos achterblijft? Is hij onmisbaar?

Onder Leekens' leiding hebben de Rode Duivels ??n resultaat behaald dat gezien mocht worden: de zege in Oostenrijk, 0-2, twee keer Witsel. En vooruit, de vriendschappelijke oefenzege tegen elf halfdronken Russen mag er ook bij. Maar een gelijkspelletje in Azerbeidzjan? De bizarre 4-4 tegen de Oostenrijkers thuis? Twee nederlagen tegen Duitsland, ??n schamel puntje tegen de Turken? Slappe kost, net zoals zijn voorgangers.

Neen, Georges Leekens moet nu echt het fatsoen opbrengen om niks meer te claimen inzake de Rode Duivels.

Z?jn spelers heten voortaan Jorgacevic, Blondel, Bacca en Hoefkens, en het wordt razend interessant te zien of Leekens met die mannen Club Brugge naar de titel kan leiden. ?nze jongens, die moeten gewoon naar Brazili?.

En, bottom line: of dat wel of niet gebeurt, zal voor nog geen half procent aan de ex-bondscoach liggen.

(F. Joos)


Citaat
Het onverwachte vertrek van Georges Leekens bij de Rode Duivels blijft voor heel wat verontwaardigde reacties zorgen. Gisteravond was het opnieuw prijs in 'La Tribune', de Waalse tegenhanger van 'Extra Time' op RTBF. Vooral Philippe Albert sleepte de messen om 'Mac The Knife' onderuit te halen.

"Ik ben gedegouteerd", verwoordde de ex-speler van onder meer Mechelen en Anderlecht zijn frustratie. "In 28 jaar heeft hij negentien clubs of nationale teams afgedweild. En wat heeft hij in al die tijd bereikt? Bijna niets. Iedereen slikte gewoon zijn mooie praatjes. Hij is een hypocriet, een profiteur en een manipulator, dat weet iedereen. Leekens kan het beste uit een speler halen, maar met sterren werken kan hij niet. Bij een club als Anderlecht zou hij dus niet op zijn plaats zitten. Hij wil geen sterren omdat hij weet dat hij er mee in de clinch zal gaan. Ik heb hem ??n jaar als trainer gehad bij Mechelen. Hij probeerde toen de strijd aan te gaan met Michel Preud'homme en Lei Clijsters, maar zij hebben hem snel weer met beide voetjes op de grond gezet. Tegenover zo'n iconen moest hij wel zwijgen.

OT: Wilmots interim-bondscoach. Zucht.
« Laatst bewerkt op: mei 15, 2012, 12:46:28 pm door 13 april 1951 »

Offline bvdsteen

  • Leden
  • Berichten: 697
  • Essevee!
Re: De Rode Duivels
« Reactie #878 Gepost op: mei 15, 2012, 12:55:14 pm »
Sudpresse beweert dat Gerets zou komen (staat ook op voetbalkrant.com)

Offline sv.caene

  • Leden
  • Berichten: 908
Re: De Rode Duivels
« Reactie #879 Gepost op: mei 15, 2012, 01:00:57 pm »
Nu berichten dat Gerets zou zeggen zijn huidig contract niet te breken..
One Essevee!