Auteur Topic: Speeldag 08 : 22/09/2019 - 20.00u : Essevee - KAA Gent  (gelezen 17512 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.700
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Speeldag 08 : 22/09/2019 - 20.00u : Essevee - KAA Gent
« Reactie #60 Gepost op: september 23, 2019, 10:33:01 am »
Degelijke prestatie, terechte uitslag imo.

We zitten toch wel met een probleem op de flanken hoor.
Heel zwakke Bruno, die werkelijk niets gedaan kreeg. Zarandia is ook maar middelmatig.
Indien we dit op punt krijgen (maar hoe?), Zouden we nog veel gevaarlijker zijn.

Al bij al, we zijn mee en het spel is ook ok.

Gezien we tijdens de zomertransfers niet gemorst én gegooid hebben met de centen, neem ik aan dat er nog ruimte is om tijdens de wintertransfers te versterken waar nodig.


Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.700
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Speeldag 08 : 22/09/2019 - 20.00u : Essevee - KAA Gent
« Reactie #61 Gepost op: september 23, 2019, 10:39:52 am »
PLASTUN LOOPT INGEWIKKELDE NEUSBREUK OP
SCHEIDSRECHTER EN VAR ZIEN GEEN FOUT IN ELLEBOOG VAN SISSAKO
23/09/2019 10:32 via : voetbalkrant.com

AA Gent kwam bij Zulte Waregem niet verder dan een 2-2-gelijkspel. Igor Plastun liep op het einde van de eerste helft een neusbreuk op en verscheen na de pauze niet meer op het veld.

Vlak voor de pauze belandde de elleboog van Abdoulaye Sissako vol in het gelaat van Igor Plastun. Scheidsrechter Wim Smet had de fase niet gezien en ook de VAR kwam niet tussenbeide. De Oekraïner van AA Gent moest de strijd staken en werd in de tweede helft vervangen door Dylan Bronn.

Uit een eerste onderzoek blijkt dat Plastun een ernstige neusbreuk heeft opgelopen. Er zijn meerdere fragmenten die ook nog deels verplaatst zijn. Of de Buffaloverdediger moet geopereerd worden, zal donderdag na een nieuw onderzoek beslist worden.

Bron: https://www.voetbalkrant.com/nieuws/2019-09-23/scheidsrechter-en-var-zien-geen-fout-in-elleboog-van-sissako

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.700
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Speeldag 08 : 22/09/2019 - 20.00u : Essevee - KAA Gent
« Reactie #62 Gepost op: september 23, 2019, 10:40:16 am »
PLASTUN LOOPT INGEWIKKELDE NEUSBREUK OP
SCHEIDSRECHTER EN VAR ZIEN GEEN FOUT IN ELLEBOOG VAN SISSAKO
23/09/2019 10:32 via : voetbalkrant.com

AA Gent kwam bij Zulte Waregem niet verder dan een 2-2-gelijkspel. Igor Plastun liep op het einde van de eerste helft een neusbreuk op en verscheen na de pauze niet meer op het veld.

Vlak voor de pauze belandde de elleboog van Abdoulaye Sissako vol in het gelaat van Igor Plastun. Scheidsrechter Wim Smet had de fase niet gezien en ook de VAR kwam niet tussenbeide. De Oekraïner van AA Gent moest de strijd staken en werd in de tweede helft vervangen door Dylan Bronn.

Uit een eerste onderzoek blijkt dat Plastun een ernstige neusbreuk heeft opgelopen. Er zijn meerdere fragmenten die ook nog deels verplaatst zijn. Of de Buffaloverdediger moet geopereerd worden, zal donderdag na een nieuw onderzoek beslist worden.

Bron: https://www.voetbalkrant.com/nieuws/2019-09-23/scheidsrechter-en-var-zien-geen-fout-in-elleboog-van-sissako

Komen we hier goed weg? of was het onvrijwillig?

Offline Koekenaas

  • Leden
  • Berichten: 2.665
  • Essevee!
Re: Speeldag 08 : 22/09/2019 - 20.00u : Essevee - KAA Gent
« Reactie #63 Gepost op: september 23, 2019, 11:24:38 am »
Degelijke prestatie, terechte uitslag imo.

We zitten toch wel met een probleem op de flanken hoor.
Heel zwakke Bruno, die werkelijk niets gedaan kreeg. Zarandia is ook maar middelmatig.
Indien we dit op punt krijgen (maar hoe?), Zouden we nog veel gevaarlijker zijn.

Al bij al, we zijn mee en het spel is ook ok.
Ik volg uw redenering niet ivm Zarandia, die groeit nog iedere match, die kan wel een man voorbij en doet ook zijn defensieve taken, Oberlin viel heel slecht in, liep een beetje overal en vertikte het om mee te verdedigen.  Bruno was de eerste 20 minuten sterk, maar deed ook zijn verdedigende taken, tweede helft, buiten die pas op Larin bij een 2-1 stand(laat Larin die bal door dan scoorde Sadio zeker)was hij volledig afwezig.
Meningen verschillen,gelukkig maar. Vond Zarandia één van de beteren gisteren.

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.682
  • Essevee!
Re: Speeldag 08 : 22/09/2019 - 20.00u : Essevee - KAA Gent
« Reactie #64 Gepost op: september 23, 2019, 11:50:24 am »
Degelijke prestatie, terechte uitslag imo.

We zitten toch wel met een probleem op de flanken hoor.
Heel zwakke Bruno, die werkelijk niets gedaan kreeg. Zarandia is ook maar middelmatig.
Indien we dit op punt krijgen (maar hoe?), Zouden we nog veel gevaarlijker zijn.

Al bij al, we zijn mee en het spel is ook ok.
Ik volg uw redenering niet ivm Zarandia, die groeit nog iedere match, die kan wel een man voorbij en doet ook zijn defensieve taken, Oberlin viel heel slecht in, liep een beetje overal en vertikte het om mee te verdedigen.  Bruno was de eerste 20 minuten sterk, maar deed ook zijn verdedigende taken, tweede helft, buiten die pas op Larin bij een 2-1 stand(laat Larin die bal door dan scoorde Sadio zeker)was hij volledig afwezig.
Meningen verschillen,gelukkig maar. Vond Zarandia één van de beteren gisteren.

Zeer zeker. Maar goed dat meningen verschillen, goed voor het forum. Ik vind onze flankspelers veel te weinig brengen. Als je ziet dat De Pauw de afgelopen jaren hier soms met de grond gelijk gemaakt werd...

Offline isidoor

  • Leden
  • Berichten: 2.480
  • Essevee!
Re: Speeldag 08 : 22/09/2019 - 20.00u : Essevee - KAA Gent
« Reactie #65 Gepost op: september 23, 2019, 12:08:27 pm »
Ik vind Oberlin de zwakste aankoop tot nu toe. Begon nochtans veelbelovend tegen Charleroi waarin hij de derde goal scoorde. Hij speelt zonder vista en dat komt omdat hij steeds wil dribbelen.
Zijn acties mislukken ook meestal. Ploegspeler ?

Offline Sharky

  • Leden
  • Berichten: 457
Re: Speeldag 08 : 22/09/2019 - 20.00u : Essevee - KAA Gent
« Reactie #66 Gepost op: september 23, 2019, 12:17:23 pm »
Degelijke prestatie, terechte uitslag imo.

We zitten toch wel met een probleem op de flanken hoor.
Heel zwakke Bruno, die werkelijk niets gedaan kreeg. Zarandia is ook maar middelmatig.
Indien we dit op punt krijgen (maar hoe?), Zouden we nog veel gevaarlijker zijn.

Al bij al, we zijn mee en het spel is ook ok.
Ik had gisteren een vriend mee (ja een buffalo en een echt voetbaldier) en die was dan weer laaiend enthousiast over Zarandia.  Wat die allemaal heeft laten zien was voor mij top.  Ik begrijp niet dat hij middelmatig wordt genoemd.

Offline boerkens4ever

  • Leden
  • Berichten: 2.654
Re: Speeldag 08 : 22/09/2019 - 20.00u : Essevee - KAA Gent
« Reactie #67 Gepost op: september 23, 2019, 12:19:13 pm »
Degelijke prestatie, terechte uitslag imo.

We zitten toch wel met een probleem op de flanken hoor.
Heel zwakke Bruno, die werkelijk niets gedaan kreeg. Zarandia is ook maar middelmatig.
Indien we dit op punt krijgen (maar hoe?), Zouden we nog veel gevaarlijker zijn.

Al bij al, we zijn mee en het spel is ook ok.
Ik had gisteren een vriend mee (ja een buffalo en een echt voetbaldier) en die was dan weer laaiend enthousiast over Zarandia.  Wat die allemaal heeft laten zien was voor mij top.  Ik begrijp niet dat hij middelmatig wordt genoemd.
Bij ons ook nen Buffalo mee en hij vroeg ook wie is die 7? Sterke speler.

Offline Hartson

  • Leden
  • Berichten: 388
Re: Speeldag 08 : 22/09/2019 - 20.00u : Essevee - KAA Gent
« Reactie #68 Gepost op: september 23, 2019, 12:37:33 pm »
PLASTUN LOOPT INGEWIKKELDE NEUSBREUK OP
SCHEIDSRECHTER EN VAR ZIEN GEEN FOUT IN ELLEBOOG VAN SISSAKO
23/09/2019 10:32 via : voetbalkrant.com

AA Gent kwam bij Zulte Waregem niet verder dan een 2-2-gelijkspel. Igor Plastun liep op het einde van de eerste helft een neusbreuk op en verscheen na de pauze niet meer op het veld.

Vlak voor de pauze belandde de elleboog van Abdoulaye Sissako vol in het gelaat van Igor Plastun. Scheidsrechter Wim Smet had de fase niet gezien en ook de VAR kwam niet tussenbeide. De Oekraïner van AA Gent moest de strijd staken en werd in de tweede helft vervangen door Dylan Bronn.

Uit een eerste onderzoek blijkt dat Plastun een ernstige neusbreuk heeft opgelopen. Er zijn meerdere fragmenten die ook nog deels verplaatst zijn. Of de Buffaloverdediger moet geopereerd worden, zal donderdag na een nieuw onderzoek beslist worden.

Bron: https://www.voetbalkrant.com/nieuws/2019-09-23/scheidsrechter-en-var-zien-geen-fout-in-elleboog-van-sissako

Komen we hier goed weg? of was het onvrijwillig?
Zoals ik het zag springt Sissako recht omhoog, en springt Plastun vooruit richting bal. Eigenlijk vliegt Plastun met zijn neus tegen de elleboog van Sissako aan.

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.268
Re: Speeldag 08 : 22/09/2019 - 20.00u : Essevee - KAA Gent
« Reactie #69 Gepost op: september 23, 2019, 12:44:57 pm »
Zarandia speelde gisteren zijn beste match voor ons.
Mochten we aan de andere kant ook een speler hebben met die kwaliteiten, het zou iets beter gaan.
Bruno en Oberlin zijn technisch enorm zwak e.
Bruno speelde nog een goede 1ste helft.

Top waren Zarandia en Berahino. Ook Seck heel goed.
Sissako zakte na een uur weg.

2de tegengoal gaat er eigenlijk veel verkeerd.
Bruno moet de bal daar nooit naar Seck spelen, wel naar Berahino.
Seck heeft dan te makkelijk balverlies. (Overschat zijn eigen soms)
Deschacht moet daarna gewoon Yaremchuk tegen de grond werken op 30m van doel. Liet zich kinderlijk voorbij lopen.
En tot slot Sammy, moet die bal gewoon hebben. Anticipeert naar de verste hoek en zet stap achteruit. Gaat veel te makkelijk binnen

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.793
  • Essevee!
Re: Speeldag 08 : 22/09/2019 - 20.00u : Essevee - KAA Gent
« Reactie #70 Gepost op: september 23, 2019, 12:47:33 pm »
Tweede tegengoal was frustrerend. Het was geen penalty voor Gent en ook geen rood voor Odjidja-Ofoe. Heel sterke wedstrijd.
geen rood?
keer beelden bekijken
schopt tegen zijn rug, duidelijk
terwijl iedereen focust op zijn kuit die geraakt wordt
duidelijk natrappen dus

heel goeie match van allemaal
kon ni zeggen dater enen flauw was.
We gaan nog veel plezier beleven want met dit team
ben je geen enkele wedstrijd op voorhand verloren
(ook ni gewonnen, maar spanning en goed voetbal kan aanwezig zijn)

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.793
  • Essevee!
Re: Speeldag 08 : 22/09/2019 - 20.00u : Essevee - KAA Gent
« Reactie #71 Gepost op: september 23, 2019, 12:51:30 pm »
PLASTUN LOOPT INGEWIKKELDE NEUSBREUK OP
SCHEIDSRECHTER EN VAR ZIEN GEEN FOUT IN ELLEBOOG VAN SISSAKO
23/09/2019 10:32 via : voetbalkrant.com

AA Gent kwam bij Zulte Waregem niet verder dan een 2-2-gelijkspel. Igor Plastun liep op het einde van de eerste helft een neusbreuk op en verscheen na de pauze niet meer op het veld.

Vlak voor de pauze belandde de elleboog van Abdoulaye Sissako vol in het gelaat van Igor Plastun. Scheidsrechter Wim Smet had de fase niet gezien en ook de VAR kwam niet tussenbeide. De Oekraïner van AA Gent moest de strijd staken en werd in de tweede helft vervangen door Dylan Bronn.

Uit een eerste onderzoek blijkt dat Plastun een ernstige neusbreuk heeft opgelopen. Er zijn meerdere fragmenten die ook nog deels verplaatst zijn. Of de Buffaloverdediger moet geopereerd worden, zal donderdag na een nieuw onderzoek beslist worden.

Bron: https://www.voetbalkrant.com/nieuws/2019-09-23/scheidsrechter-en-var-zien-geen-fout-in-elleboog-van-sissako

Komen we hier goed weg? of was het onvrijwillig?
volgens mij deed hij niks
anders kwam dit zeker uitgebreider in de pers...

Offline BorisB9

  • Leden
  • Berichten: 906
Re: Speeldag 08 : 22/09/2019 - 20.00u : Essevee - KAA Gent
« Reactie #72 Gepost op: september 23, 2019, 12:54:07 pm »
Heel boeiende match. Winst en verlies lagen dicht bij elkaar. Ik vond Zarandia, Berahino en Deschacht top. Bruno en vooral Seck zakten weg na een uur maar ze hebben zekers hun kilometers op de teller. 

Offline Forza Essevee

  • Leden
  • Berichten: 393
Re: Speeldag 08 : 22/09/2019 - 20.00u : Essevee - KAA Gent
« Reactie #73 Gepost op: september 23, 2019, 01:34:43 pm »
Vooraf had ik altijd getekend voor een punt, maar na de wedstrijd zat ik toch met ietwat een dubbel gevoel ...

Ik vond onze eerste 25 minuten heel erg goed! Er zat beweging in ons elftal, duelkracht, grinta, veel positiewissels, rust in balbezit en diepgang zonder bal. Ook in balverlies zetten we heel goed druk en recupereerden we veel. De presraties van Sissako en Seck waren hierin cruciaal. Jammer dat het 'maar' 1-0 bleef, want ik had het gevoel dat we met een 2-0 voorsprong dit niet meer gingen weggeven. Gent had duidelijk zo'n overwicht van onze ploeg niet verwacht. Jammer genoeg geven we het zelf weg doordat Pletinckx toch te makkelijk in de tackle gaat en we zo zelf Gent terug in de wedstrijd brengen. De tweede helft zie je ook gewoon dat Gent heel veel kwaliteit in hun rangen heeft, maar wij boden toch goed weerwerk. Een aantal goeie prikken met een mooi kopbaldoelpunt van Larin als orgelpunt. Doodzonde dat zijn 3-1 uiteenspat op de lat. De 2-2 is een opeenstapeling van individuele fouten van ons. Seck die na zijn technische slordigheid ALTIJD de aanval eruit moet halen door een professionele fout te maken, Deschacht die Yaremchuk iets meer naar buiten moet proberen duwen en Sammy die in zijn korte hoek wordt gepakt.

Dit gelijkspel was niet nodig gezien het overwicht die we toch in grote stukken van de wedstrijd hadden. Maar dit Gent heeft echt een goed team, een mooie bank en een goede trainer en uiteindelijk mogen we toch tevreden zijn met een punt.

Verder lees ik hier kritiek op Zarandia en Bruno. Over die laatste kan ik er nog inkomen. Maar Zarandia was top gisteren. Heel erg dreigend in de 1-tegen-1-situaties, goed in de combinatie, diepgang zoekend zonder bal, werkkracht getoond in balverlies.. De Gentse defensie had er hun handen vol mee en kon niet anders dan heel wat fouten op hem begaan. Na een 70-tal minuten spelen zit hij er meestal door, maar liever zo dan een speler die minder knokt en werkt voor het team. Ik snap soms niet wat Essevee-supporters nog meer van een flankaanvaller verwachten?!  Bruno vond ik in het begin goed in de combinatie met Berahino en De Fauw, maar verslapte inderdaad in de tweede helft. Maar als je de invalbeurt van Oberlin bekijkt snap ik wel dat Dury voorlopig voor Bruno kiest.

Uitblinkers voor mij waren Sissako (Govea zal mogen wakker schieten om hem uit de ploeg te spelen) , Seck , Zarandia en Olie ! Hopelijk een mooi vakje mee naar Moeskroen volgende week voor een leuke wedstrijd en om er nog eens een overwinning op verplaatsing te pakken !

Forza Essevee!
FORZA FORZA FORZA ESSEVEE

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.777
Re: Speeldag 08 : 22/09/2019 - 20.00u : Essevee - KAA Gent
« Reactie #74 Gepost op: september 23, 2019, 02:40:23 pm »
is er iemand die weet waarom Vadis nu eigenlijk uitgesloten werd?
voor zijn tackle? of voor zijn trapbeweging?
want er is een voorstel voor 3 speeldagen schorsing!
Gent gaat niet akkoord.

KAA Gent gaat niet akkoord met het voorstel tot minnelijke regeling (3 speeldagen schorsing) voor Vadis Odjidja naar aanleiding van zijn rode kaart in de wedstrijd tegen SV Zulte Waregem. De club zal dan ook aanwezig zijn op de vergadering van de Geschillencommissie morgen om 14u om de vordering te betwisten.
schorsing gaat maar ten vroegste donderdag in....

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.777
Re: Speeldag 08 : 22/09/2019 - 20.00u : Essevee - KAA Gent
« Reactie #75 Gepost op: september 23, 2019, 02:41:20 pm »
met zijn talent moet hij eigenlijk niet in België spelen.
maar hij speelt weer s enkele goeie wedstrijden en begint dan te zweven en doet dan weer domme dingen.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.762
Re: Speeldag 08 : 22/09/2019 - 20.00u : Essevee - KAA Gent
« Reactie #76 Gepost op: september 23, 2019, 02:57:35 pm »
met zijn talent moet hij eigenlijk niet in België spelen.
maar hij speelt weer s enkele goeie wedstrijden en begint dan te zweven en doet dan weer domme dingen.
Ik ken zijn halfzus goed,van haar hoor ik niks anders dan dat hij enkel met zichzelf bezig is,je ziet dat ook hoe hij speelt,als hijzelf fouten maakt dan weet hij nooit van iets, maken ze fouten op hem dan is het kot te klein.  Met zijn talent zou hij bij een topploeg in het buitenland moeten uitblinken,helaas staat er een niet zo slimme kop erop.

Offline Koekenaas

  • Leden
  • Berichten: 2.665
  • Essevee!
Re: Speeldag 08 : 22/09/2019 - 20.00u : Essevee - KAA Gent
« Reactie #77 Gepost op: september 23, 2019, 03:26:46 pm »
met zijn talent moet hij eigenlijk niet in België spelen.
maar hij speelt weer s enkele goeie wedstrijden en begint dan te zweven en doet dan weer domme dingen.
Ik ken zijn halfzus goed,van haar hoor ik niks anders dan dat hij enkel met zichzelf bezig is,je ziet dat ook hoe hij speelt,als hijzelf fouten maakt dan weet hij nooit van iets, maken ze fouten op hem dan is het kot te klein.  Met zijn talent zou hij bij een topploeg in het buitenland moeten uitblinken,helaas staat er een niet zo slimme kop erop.
over wie gaat het hier?

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.261
  • Essevee!
Re: Speeldag 08 : 22/09/2019 - 20.00u : Essevee - KAA Gent
« Reactie #78 Gepost op: september 23, 2019, 03:30:01 pm »
met zijn talent moet hij eigenlijk niet in België spelen.
maar hij speelt weer s enkele goeie wedstrijden en begint dan te zweven en doet dan weer domme dingen.
Ik ken zijn halfzus goed,van haar hoor ik niks anders dan dat hij enkel met zichzelf bezig is,je ziet dat ook hoe hij speelt,als hijzelf fouten maakt dan weet hij nooit van iets, maken ze fouten op hem dan is het kot te klein.  Met zijn talent zou hij bij een topploeg in het buitenland moeten uitblinken,helaas staat er een niet zo slimme kop erop.
over wie gaat het hier?
Odjidja

Offline Koekenaas

  • Leden
  • Berichten: 2.665
  • Essevee!
Re: Speeldag 08 : 22/09/2019 - 20.00u : Essevee - KAA Gent
« Reactie #79 Gepost op: september 23, 2019, 03:36:11 pm »
met zijn talent moet hij eigenlijk niet in België spelen.
maar hij speelt weer s enkele goeie wedstrijden en begint dan te zweven en doet dan weer domme dingen.
Ik ken zijn halfzus goed,van haar hoor ik niks anders dan dat hij enkel met zichzelf bezig is,je ziet dat ook hoe hij speelt,als hijzelf fouten maakt dan weet hij nooit van iets, maken ze fouten op hem dan is het kot te klein.  Met zijn talent zou hij bij een topploeg in het buitenland moeten uitblinken,helaas staat er een niet zo slimme kop erop.
over wie gaat het hier?
Odjidja
THX