Auteur Topic: Speeldag 17 : zondag 14/01/2024 13u30 : KV Oostende - Essevee  (gelezen 12595 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Online isidoor

  • Leden
  • Berichten: 2.469
  • Essevee!
Re: Speeldag 17 : zondag 14/01/2024 13u30 : KV Oostende - Essevee
« Reactie #160 Gepost op: januari 15, 2024, 10:50:51 am »
Ik vind dat je van de nieuwe keeper en Tanghe nog niets kan zeggen of oordelen.

Offline Porky

  • Leden
  • Berichten: 4.917
Re: Speeldag 17 : zondag 14/01/2024 13u30 : KV Oostende - Essevee
« Reactie #161 Gepost op: januari 15, 2024, 11:05:32 am »
Een positief puntje in een voor de rest heeeeeel ontgoochelende zondag:
Ik vond onze 2 nieuwe aanwinsten sterk spelen om nog maar enkele dagen mee te trainen.
Ze zijn in ieder geval geen verzwakking. (Hopelijk is Tanghe niet extra geschorst, want was geen penalty)

Tanghe was wel op snelheid gepakt tegen Berte..

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.653
  • Essevee!
Re: Speeldag 17 : zondag 14/01/2024 13u30 : KV Oostende - Essevee
« Reactie #162 Gepost op: januari 15, 2024, 11:33:19 am »
Ik deel de kritiek op Vormer.

Ik ga niet akkoord met het pessimisme dat we niet meer kunnen promoveren.

Dit forum overdrijft altijd in negativiteit bij een nederlaag maar onze concurrenten doen niet veel beter.

Er wordt hier nu geroepen om Lopez maar die is toch ook meerdere malen gepakt geweest op snelheid in het verleden. Het is nu niet dat ik een beeld heb van Lopez als de secure verdediger die alles netjes oplost. Hij had wel degelijk ook zijn mankementen en gebruikte geregeld de noodrem met veel kaarten.

Het beste wat we nu hebben is Decostere op de back. Links Bagan en centraal Willen, Derijck,Tambedou, Lopez , Seigers of Tanghe maar van al die verdedigers is er geen enkele echt outstanding. (al kan ik Tanghe nog niet echt beoordelen)

Ciranni kan volgens mij deftig shotten op training, heeft een goede voorzet maar kan het mentaal niet aan en blundert bijna elke match. Die moet je niet meer opstellen.
negativiteit is hier het handelsmerk.

Heel juist. Sommigen hier zouden beter eens hun posts van enige tijd opnieuw lezen.
Derijck is hier afgekraakt geweest tot op de grond als versleten, veel te traag, hautain en nog veel meer en nu zou hij de reddende engel en een topverdediger zijn. Beetje serieus blijven hé.
In mindere mate zelfde verhaal wat Lopez betreft. Te traag, makkelijk te pakken op snelheid, pakt domme kaarten enz. en ook hij is plots een topper geworden.
Realiteit is dat ze beide niet beter zijn dan wie er nu staat en dan moet je altijd kiezen voor de jeugd en de toekomst.
Willen was barslecht tegen KVO en dan weet hij zelf ook wel. Tanghe is gewoon een goeie verdediger en een goeie transfer. Dat komt wel goe. Ciranni? Dat is een ander geval

Misschien vergeten dat we in 2de klasse spelen. Toch een ander niveau of in eerste klasse. En in 2de klasse Derijck wel zijn mannetje stond door zijn ervaring. Lopez geen kans heeft gekregen in 2de klasse.

Lopez werd al door 3 trainers uit de selectie gezet.
Er zal wel meer meespelen dan het sportieve.

Voor Seigers, zou die niet gewoon matchritme opdoen?

Offline koenie69

  • Leden
  • Berichten: 1.606
Re: Speeldag 17 : zondag 14/01/2024 13u30 : KV Oostende - Essevee
« Reactie #163 Gepost op: januari 15, 2024, 12:33:44 pm »
Thange heeft ook geen snelheid en duelkracht. Belangrijke is dat ze elke week naar de kapper gaan.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.670
Re: Speeldag 17 : zondag 14/01/2024 13u30 : KV Oostende - Essevee
« Reactie #164 Gepost op: januari 15, 2024, 12:54:23 pm »
Ik was in het begin tegen het feit dat Derijck hier zat.  Hij begon ook slecht aan de competitie.  Werd terug opgevist door Euvrard en was na een paar matchen onze beste verdediger.  Ook tegen de Futures!  Daar werd hij volledig onterecht vervangen.  Wat Derijck achteraf deed tov Euvrard weten we niet echt maar laat ons veronderstellen dat het er volledig over was.  Dan snap ik dat Euvrard hem niet meer wil.
Maar.... hij kuiste veel op maar toch bleven we kwetsbaar.
Lopez, daar kan je in tweede klasse NIKS over zeggen, want hij speelde nooit in 2de. 
Het is absurd dat een speler met ervaring nooit de kans krijgt/kreeg,zoals Derijck en zelfs Cirianni, wel kregen.
Zijn Derijck of Lopez dan die klasseverdedigers?  Natuurlijk niet, dat heeft niemand hier zitten verkondigen!  Maar Derijck was de beste verdediger.  Niks meer en niks minder. 
Ge moet met uw best mogelijke ploeg/spelers spelen, en dat gebeurt al jaren niet meer! 
Dat Vormer altijd speelt, dat Lopez wel mag spelen bij de u23 en niet bij de A ploeg ligt heeft volgens mij te maken met hun contracten. 
Iedereen ziet (statistieken bewijzen het ook) dat Vormer weinig tot geen bijdrage heeft/geeft.  Een Bruls zorgt wel voor dat extra.  De coach moet dit ook zien, daar ben ik zeker van.
Een coach moet spelen in een systeem die de meeste punten kan opleveren met de beperktheden of sterktes van zijn kern.  Euvrard wil nog altijd zijn systeem opdringen en we hebben daar de spelers niet voor.  Hij zou het nu toch al moeten weten.
Maar dat we niet kunnen promoveren is zever.  Juist omdat de concurrentie met hetzelfde probleem zitten.  Zwakke verdediging,dominant willen voetballen(Beerschot).  Deinze,Dender,Lommel verliezen ook teveel punten.  Beveren is inderdaad de enigste ploeg met een ka tempioenen-reeks.
Indien Euvrard koppig zo wil spelen gaan we blijven meedoen.  Als hij wat meer behouden wil spelen, Vormer eruit en een extra 6 voor de verdediging dan ben ik er zeker van dat we kunnen uitlopen. 
Hoe Euvrard begon tegen KVO, dat is uw tegenstrever onderschatten en uzelf overschatten. 

Offline Wen ma dadde

  • Leden
  • Berichten: 40
  • Waregemse Ridder
Re: Speeldag 17 : zondag 14/01/2024 13u30 : KV Oostende - Essevee
« Reactie #165 Gepost op: januari 15, 2024, 03:17:12 pm »
Denk dat er bij veel op het veld niet inzien hoe belangrijk het kampioenschap is.

Offline Fredje SVZW

  • Leden
  • Berichten: 1.266
Re: Speeldag 17 : zondag 14/01/2024 13u30 : KV Oostende - Essevee
« Reactie #166 Gepost op: januari 15, 2024, 03:21:31 pm »
De eerste helft was dramatisch. Euvrard wordt op de socials verweten "dat hij het goed kan zeggen", maar zijn analyses zijn to-the-point en correct. De 3 vervangingen aan de rust waren 100% juist. Heel jammer voor Demuynck dat hij uitviel met een spierscheur, want was goed ingevallen. Net als Brüls. Ik zou van hem eens de ware aard willen weten van het starten op de bank. Iedereen zegt: "Kan geen 90 minuten aan". Maar die traint toch ook een ganse week op niveau? (of net niet...?). Met Bruls lag het tempo stukken hoger, werd bij momenten goed gecombineerd. Alleen de laatste pass was niet goed om van grote kansen te kunnen spreken. Dat de scheidsrechters in 1B een drama zijn, wisten we al. Deze vond ik goed op Beveren, maar gisteren...euch...Handsbal van KVO (penalty 2 voor ons) niet gezien. Daarnaast wil hij op het einde een KVO-speler geel geven, ziet ie dat het zijn 2de is, en steekt hij de kaart weer weg. De penalty kan je misschien fluiten, maar misschien ook niet. Ik had daar ook de indruk dat hij twijfelde "en hem dan maar gaf...". Dan kon hij niks anders dan Tanghe rood geven. We geven 2 goals weg na individueel mistasten. Dan kan gebeuren, dat is menselijk, maar heel erg ongelukkig. Op naar jong Genk. Tijd om dit recht te zetten. Maar nooit simpel tegen dat soort teams. Kijk maar naar Deinze. Wanneer die kans hebben op top 3, laten ze t telkens liggen (eerder tegen NXT, nu tegen Genk). Wordt opnieuw een lastige.

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.653
  • Essevee!
Re: Speeldag 17 : zondag 14/01/2024 13u30 : KV Oostende - Essevee
« Reactie #167 Gepost op: januari 15, 2024, 03:50:21 pm »
De eerste helft was dramatisch. Euvrard wordt op de socials verweten "dat hij het goed kan zeggen", maar zijn analyses zijn to-the-point en correct. De 3 vervangingen aan de rust waren 100% juist. Heel jammer voor Demuynck dat hij uitviel met een spierscheur, want was goed ingevallen. Net als Brüls. Ik zou van hem eens de ware aard willen weten van het starten op de bank. Iedereen zegt: "Kan geen 90 minuten aan". Maar die traint toch ook een ganse week op niveau? (of net niet...?). Met Bruls lag het tempo stukken hoger, werd bij momenten goed gecombineerd. Alleen de laatste pass was niet goed om van grote kansen te kunnen spreken. Dat de scheidsrechters in 1B een drama zijn, wisten we al. Deze vond ik goed op Beveren, maar gisteren...euch...Handsbal van KVO (penalty 2 voor ons) niet gezien. Daarnaast wil hij op het einde een KVO-speler geel geven, ziet ie dat het zijn 2de is, en steekt hij de kaart weer weg. De penalty kan je misschien fluiten, maar misschien ook niet. Ik had daar ook de indruk dat hij twijfelde "en hem dan maar gaf...". Dan kon hij niks anders dan Tanghe rood geven. We geven 2 goals weg na individueel mistasten. Dan kan gebeuren, dat is menselijk, maar heel erg ongelukkig. Op naar jong Genk. Tijd om dit recht te zetten. Maar nooit simpel tegen dat soort teams. Kijk maar naar Deinze. Wanneer die kans hebben op top 3, laten ze t telkens liggen (eerder tegen NXT, nu tegen Genk). Wordt opnieuw een lastige.

Ook was rood gewoon de verkeerde beslissing.
Tanghe probeerde wel degelijk de bal te spelen, meer zelf hij speelde de bal. Dan is dubbele straf niet meer van tel. Fout op fout op fout van de ref. Het was dramatisch.

We moeten ook gewoon onze hand in eigen boezem steken, het was niet goed gisteren. Veel aanvallende spelers, maar weinigen in vorm.


Offline Porky

  • Leden
  • Berichten: 4.917
Re: Speeldag 17 : zondag 14/01/2024 13u30 : KV Oostende - Essevee
« Reactie #169 Gepost op: januari 16, 2024, 09:48:46 am »
Kan toch niet dat die ploeg blijft bestaan tegen eind van de competitie..

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.271
Re: Speeldag 17 : zondag 14/01/2024 13u30 : KV Oostende - Essevee
« Reactie #170 Gepost op: januari 16, 2024, 10:14:03 am »
De eerste helft was dramatisch. Euvrard wordt op de socials verweten "dat hij het goed kan zeggen", maar zijn analyses zijn to-the-point en correct. De 3 vervangingen aan de rust waren 100% juist. Heel jammer voor Demuynck dat hij uitviel met een spierscheur, want was goed ingevallen. Net als Brüls. Ik zou van hem eens de ware aard willen weten van het starten op de bank. Iedereen zegt: "Kan geen 90 minuten aan". Maar die traint toch ook een ganse week op niveau? (of net niet...?). Met Bruls lag het tempo stukken hoger, werd bij momenten goed gecombineerd. Alleen de laatste pass was niet goed om van grote kansen te kunnen spreken. Dat de scheidsrechters in 1B een drama zijn, wisten we al. Deze vond ik goed op Beveren, maar gisteren...euch...Handsbal van KVO (penalty 2 voor ons) niet gezien. Daarnaast wil hij op het einde een KVO-speler geel geven, ziet ie dat het zijn 2de is, en steekt hij de kaart weer weg. De penalty kan je misschien fluiten, maar misschien ook niet. Ik had daar ook de indruk dat hij twijfelde "en hem dan maar gaf...". Dan kon hij niks anders dan Tanghe rood geven. We geven 2 goals weg na individueel mistasten. Dan kan gebeuren, dat is menselijk, maar heel erg ongelukkig. Op naar jong Genk. Tijd om dit recht te zetten. Maar nooit simpel tegen dat soort teams. Kijk maar naar Deinze. Wanneer die kans hebben op top 3, laten ze t telkens liggen (eerder tegen NXT, nu tegen Genk). Wordt opnieuw een lastige.

Ook was rood gewoon de verkeerde beslissing.
Tanghe probeerde wel degelijk de bal te spelen, meer zelf hij speelde de bal. Dan is dubbele straf niet meer van tel. Fout op fout op fout van de ref. Het was dramatisch.

We moeten ook gewoon onze hand in eigen boezem steken, het was niet goed gisteren. Veel aanvallende spelers, maar weinigen in vorm.
De tackel was correct, maar daarvoor een trekfoutje die imo geen fout is maar als het over deze fout gaat dat er penalty werd gefloten dan kun je wel rood geven want in dat opzicht gaat Tanghe niet voor de bal maar voor de man. Volgens mij kon de ref die trekfout nooit gezien hebben en fluit hij puur voor de correctie tackel.
SV TILL I DIE

Offline Top

  • Leden
  • Berichten: 51
  • Essevee!
Re: Speeldag 17 : zondag 14/01/2024 13u30 : KV Oostende - Essevee
« Reactie #171 Gepost op: januari 16, 2024, 05:29:26 pm »
Ik deel de kritiek op Vormer.

Ik ga niet akkoord met het pessimisme dat we niet meer kunnen promoveren.

Dit forum overdrijft altijd in negativiteit bij een nederlaag maar onze concurrenten doen niet veel beter.

Er wordt hier nu geroepen om Lopez maar die is toch ook meerdere malen gepakt geweest op snelheid in het verleden. Het is nu niet dat ik een beeld heb van Lopez als de secure verdediger die alles netjes oplost. Hij had wel degelijk ook zijn mankementen en gebruikte geregeld de noodrem met veel kaarten.

Het beste wat we nu hebben is Decostere op de back. Links Bagan en centraal Willen, Derijck,Tambedou, Lopez , Seigers of Tanghe maar van al die verdedigers is er geen enkele echt outstanding. (al kan ik Tanghe nog niet echt beoordelen)

Ciranni kan volgens mij deftig shotten op training, heeft een goede voorzet maar kan het mentaal niet aan en blundert bijna elke match. Die moet je niet meer opstellen.

negativiteit is hier het handelsmerk.

Heel juist. Sommigen hier zouden beter eens hun posts van enige tijd opnieuw lezen.
Derijck is hier afgekraakt geweest tot op de grond als versleten, veel te traag, hautain en nog veel meer en nu zou hij de reddende engel en een topverdediger zijn. Beetje serieus blijven hé.
In mindere mate zelfde verhaal wat Lopez betreft. Te traag, makkelijk te pakken op snelheid, pakt domme kaarten enz. en ook hij is plots een topper geworden.
Realiteit is dat ze beide niet beter zijn dan wie er nu staat en dan moet je altijd kiezen voor de jeugd en de toekomst.
Willen was barslecht tegen KVO en dan weet hij zelf ook wel. Tanghe is gewoon een goeie verdediger en een goeie transfer. Dat komt wel goe. Ciranni? Dat is een ander geval

Misschien vergeten dat we in 2de klasse spelen. Toch een ander niveau of in eerste klasse. En in 2de klasse Derijck wel zijn mannetje stond door zijn ervaring. Lopez geen kans heeft gekregen in 2de klasse.

Lopez werd al door 3 trainers uit de selectie gezet.
Er zal wel meer meespelen dan het sportieve.

Voor Seigers, zou die niet gewoon matchritme opdoen?

Volgens artikel in het nieuwsblad : Seigers 45min gespeeld bij jong essevee na langdurige revalidatie om terug wedstrijdritme op te doen. Arthur Harinck maakte ook zijn eerste 20 min na een lange revalidatie.





EDIT : quote gecorrigeerd
« Laatst bewerkt op: januari 16, 2024, 06:47:55 pm door Frederik »