Auteur Topic: Speeldag 08 : 21/09/2018 - 20.30u : Essevee - KV Kortrijk  (gelezen 23290 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Online isidoor

  • Leden
  • Berichten: 2.469
  • Essevee!
Re: Speeldag 08 : 21/09/2018 - 20.30u : Essevee - KV Kortrijk
« Reactie #100 Gepost op: september 22, 2018, 11:38:37 am »
Ik vind wel dat ze vooral de tweede helft inzet en grinta getoond hebben en er waren kansen om de 1-1 te maken. Zeker en misschien daarna nog de 2-1.
Ik zou Heylen en Verboom terughalen en Soisala ook zeker inbrengen. Harboui aan de kant. Sylla erin.
Maar anderzijds denk ik dat we nog voor de winterstop op de laatste plaats gaan eindigen, gezien ons loodzwaar programma.
Ik maak ook de bedenking of dat we niet mee geëvolueerd zijn met het hedendaagse voetbal. Dit zou misschien kunnen komen doordat we steeds dezelfde trainer hebben, gedurende 20 jaar.

« Laatst bewerkt op: september 22, 2018, 11:43:20 am door isidoor »

Offline Boerelul

  • Leden
  • Berichten: 51
  • Essevee!
Re: Speeldag 08 : 21/09/2018 - 20.30u : Essevee - KV Kortrijk
« Reactie #101 Gepost op: september 22, 2018, 12:24:17 pm »
Blijkbaar ook chaos op de officiële site van Essevee: titel : Essevee - KVK : 2 - 0


De wens is de vader van de gedachte.  :D

Offline varadero

  • Leden
  • Berichten: 2.285
Re: Speeldag 08 : 21/09/2018 - 20.30u : Essevee - KV Kortrijk
« Reactie #102 Gepost op: september 22, 2018, 12:26:12 pm »
Blijkbaar ook chaos op de officiële site van Essevee: titel : Essevee - KVK : 2 - 0


De wens is de vader van de gedachte.  :D

Update: is aangepast...; ;)

Online Koekenaas

  • Leden
  • Berichten: 2.628
  • Essevee!
TrRe: Speeldag 08 : 21/09/2018 - 20.30u : Essevee - KV Kortrijk
« Reactie #103 Gepost op: september 22, 2018, 12:38:20 pm »
Zouden we niet moeten proberen Lombaerts te halen. KV Oostende wil hem kwijt

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.180
Re: TrRe: Speeldag 08 : 21/09/2018 - 20.30u : Essevee - KV Kortrijk
« Reactie #104 Gepost op: september 22, 2018, 01:02:07 pm »
Zouden we niet moeten proberen Lombaerts te halen. KV Oostende wil hem kwijt

Ja, weer een 35 plusser....

We hebben dan al onze nieuwe coach, Johny Vereecke -> Coach van het Essevee wandelvoetbalteam

Online Koekenaas

  • Leden
  • Berichten: 2.628
  • Essevee!
Re: TrRe: Speeldag 08 : 21/09/2018 - 20.30u : Essevee - KV Kortrijk
« Reactie #105 Gepost op: september 22, 2018, 01:10:32 pm »
Zouden we niet moeten proberen Lombaerts te halen. KV Oostende wil hem kwijt

Ja, weer een 35 plusser....

We hebben dan al onze nieuwe coach, Johny Vereecke -> Coach van het Essevee wandelvoetbalteam
33 voor een goede verdediger is niet te oud. Kan ons misschien uit de penarie helpen?

Offline trollie

  • Leden
  • Berichten: 518
Re: Speeldag 08 : 21/09/2018 - 20.30u : Essevee - KV Kortrijk
« Reactie #106 Gepost op: september 22, 2018, 01:36:40 pm »
 Ik stoor mij vooral aan de gelatenheid van onze coach...Ik heb niets tegen Dury want in het verleden heeft hij bewezen een zeer respectvol en succesvol coach te zijn....Maar ooit is de chemie weg tussen de 2 en moet je elkaar durven loslaten...We brengen dan natuurlijk al vele jaren het zelfde spelletje(tacktisch gezien dan), en de jongere generatie trainers weten dat ook...Maar met de kwaliteit dat wij lopen hebben op het veld moet er zeker meer uit deze groep te halen zijn...Met alle respect,maar tijd voor een andere,nieuwere,jongere wind...Een trainer die mss eens kansen heeft aan de spelers die door de scouting zijn gehaald...Want laat ons niet vergeten dat onze trainer al veel voetballers heeft beter heeft gemaakt,maar er ook al vele heeft afgebroken...

Online gva

  • Leden
  • Berichten: 570
Re: Speeldag 08 : 21/09/2018 - 20.30u : Essevee - KV Kortrijk
« Reactie #107 Gepost op: september 22, 2018, 02:04:35 pm »
Slechts 1 oplossing : back to basics, back to de roots van aantal seizoenen terug :  stevige organisatie en snelle omschakeling. Daarvoor moet je wel aantal 'vaste" waarden op bank durven zetten..en durven stoppen met lullen over "identiteit". Daarvoor moet je het lef hebben om toe te geven dat je verkeerd was en speler(s) terughalen uit b-kern.
Mijn suggestie :
                                 Bossut

                                 Bjordal
Walsh             Baudry            Burki        Verboom
                        Tardieu        Faik
Soissolo                                            Bongonda
                     
                                 Sylla             

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.241
  • Essevee!
Re: Speeldag 08 : 21/09/2018 - 20.30u : Essevee - KV Kortrijk
« Reactie #108 Gepost op: september 22, 2018, 02:16:29 pm »
Via Ludwig V. uit Het Laatste Nieuws
22 september 2018

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.180
Re: Speeldag 08 : 21/09/2018 - 20.30u : Essevee - KV Kortrijk
« Reactie #109 Gepost op: september 22, 2018, 02:36:15 pm »
Slechts 1 oplossing : back to basics, back to de roots van aantal seizoenen terug :  stevige organisatie en snelle omschakeling. Daarvoor moet je wel aantal 'vaste" waarden op bank durven zetten..en durven stoppen met lullen over "identiteit". Daarvoor moet je het lef hebben om toe te geven dat je verkeerd was en speler(s) terughalen uit b-kern.
Mijn suggestie :
                                 Bossut

                                 Bjordal
Walsh             Baudry            Burki        Verboom
                        Tardieu        Faik
Soissolo                                            Bongonda
                     
                                 Sylla           

Ach, je hebt geen matriaal voor op het middenveld te zetten. Geen ‘6’, geen ‘8’ en geen ‘10’
Tardieu en Faik zijn traag, loom en kunnen geen positie houden. Altijd een weelde aan ruimte voor de tegenstander daar centraal. En box-to-box zijn ze beiden zeker niet. Dan heb je nog Marcq, die eigenlijk hetzelfde type is...
Dat is de grootste oorzaak van het falen!
Als je dan nog een goede voetballende 10 zou hebben, kan je daar ballen aan kwijt, maar of daar nu, De Pauw, Sylla, Bongonda of Buffel staat, na 5 seconden ben je de bal kwijt

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.654
Re: Speeldag 08 : 21/09/2018 - 20.30u : Essevee - KV Kortrijk
« Reactie #110 Gepost op: september 22, 2018, 03:31:04 pm »
Ik zie Dury afhaken tenzij ze enorm gaan investeren in 2,3 spelers,maar gaan we dit volhouden tot aan de winterstop?  We moeten toch aan een punt of 15 geraken of zelfs dat gaat niet helpen.
De fauw zou ik niet als cv zetten,wat een onzin,met Johan,Heylen en Burki heb je er nog 3,niet te geloven dat er dan mensen zijn die zeggen dat we geen c.v.'s hebben.
Het is zoals GVA zegt,laat die 'identiteit ' varen,speel op de counter en we hebben snelle spitsen genoeg (Harbaoui moet er dan uit),in dat systeem kan De fauw wel rechtsmacht spelen,en gebruik uw volledige kern,zeker ook Verboom.

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.672
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Speeldag 08 : 21/09/2018 - 20.30u : Essevee - KV Kortrijk
« Reactie #111 Gepost op: september 22, 2018, 04:02:20 pm »
Ik stoor mij vooral aan de gelatenheid van onze coach...Ik heb niets tegen Dury want in het verleden heeft hij bewezen een zeer respectvol en succesvol coach te zijn....Maar ooit is de chemie weg tussen de 2 en moet je elkaar durven loslaten...We brengen dan natuurlijk al vele jaren het zelfde spelletje(tacktisch gezien dan), en de jongere generatie trainers weten dat ook...Maar met de kwaliteit dat wij lopen hebben op het veld moet er zeker meer uit deze groep te halen zijn...Met alle respect,maar tijd voor een andere,nieuwere,jongere wind...Een trainer die mss eens kansen heeft aan de spelers die door de scouting zijn gehaald...Want laat ons niet vergeten dat onze trainer al veel voetballers heeft beter heeft gemaakt,maar er ook al vele heeft afgebroken...

Wat een lukoek ...

Gelaten ... wat moet hij zeggen? dat hij het weet? ... als hij het weet waarom doet hij het dan niet?
En loslaten ... ook lulkoek volgens mij ... we hebben om de 2 jaar een bijna volledige nieuwe spelerskern, hoe kunnen die dan uitgekeken zijn op Franky.

Laat hem keihard werken en laat ons het team steunen, alle tijd die wij (en zij) verliezen aan gemekker en geklaag is tijd die we verliezen, tijd die we niet meer terugkrijgen.

Door iedereen af te schieten en onder het vergrootglas te leggen motiveer je niet ... maar demotiveer je enorm.

Gezien we nu voorlopig geen spelers meer kunnen halen moeten we de kern die we nu hebben motiveren en steunen.

En ja ... ik zie ook dat het niet goed is, maar met negativisme, geklaag en gezeur los je geen dingen op. Werken keihard werken (zij) en wij moeten ze blijven steunen hoe moeilijk dat ook is. Supporter zijn we in goede en slechte tijden.

Offline niederbacher76

  • Leden
  • Berichten: 780
  • Essevee!
Re: Speeldag 08 : 21/09/2018 - 20.30u : Essevee - KV Kortrijk
« Reactie #112 Gepost op: september 22, 2018, 06:20:50 pm »
T wordt toch tijd voor enkele ingrepen in de matchen waar we niks te verliezen hebben.

- De Pauw is 3 keer niks dit seizoen en moet naar de bank. Tijd voor onze Fin

- kan Verboom eens ipv Demir spelen

- Bongonda achter de spitsen , zwervende rol + diepgang

- kan Bedia niet in de rol van Doumbia spelen, groot en sterk ?

- De fauw moet terug op rechts kan veel beter sjotten dan walch

-burki centraal met baudry,  beide snel

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.241
  • Essevee!
Re: Speeldag 08 : 21/09/2018 - 20.30u : Essevee - KV Kortrijk
« Reactie #113 Gepost op: september 22, 2018, 06:22:58 pm »
T wordt toch tijd voor enkele ingrepen in de matchen waar we niks te verliezen hebben.

- De Pauw is 3 keer niks dit seizoen en moet naar de bank. Tijd voor onze Fin

- kan Verboom eens ipv Demir spelen

- Bongonda achter de spitsen , zwervende rol + diepgang

- kan Bedia niet in de rol van Doumbia spelen, groot en sterk ?

- De fauw moet terug op rechts kan veel beter sjotten dan walch

-burki centraal met baudry,  beide snel
Verboom zit in de B-kern... Madu maakt deel uit van de A-kern maar traint nog individueel na zijn blessure die hij opliep in de voorbereiding.

Offline woopser

  • Leden
  • Berichten: 666
Re: Speeldag 08 : 21/09/2018 - 20.30u : Essevee - KV Kortrijk
« Reactie #114 Gepost op: september 22, 2018, 09:13:21 pm »
T wordt toch tijd voor enkele ingrepen in de matchen waar we niks te verliezen hebben.

- De Pauw is 3 keer niks dit seizoen en moet naar de bank. Tijd voor onze Fin

- kan Verboom eens ipv Demir spelen

- Bongonda achter de spitsen , zwervende rol + diepgang

- kan Bedia niet in de rol van Doumbia spelen, groot en sterk ?

- De fauw moet terug op rechts kan veel beter sjotten dan walch

-burki centraal met baudry,  beide snel
bepaalde punten geef ik u gelijk, andere niet:
Burki en Bjordal hebben mij nog nie overtuigd als cv
Walsh vink ik een van de betere de laatste 2 matchen dus hem laat ik er persoonlijk altijd op staan
Demir is idd zwak bezig...
Bogonda is veel beter op de flank dan centraal(al is hij eigenlijk enkel goed als de ploeg goed draait en zinkt hij mee als het niet draait)

Offline Tomtom2459

  • Leden
  • Berichten: 121
  • Essevee!
Re: Speeldag 08 : 21/09/2018 - 20.30u : Essevee - KV Kortrijk
« Reactie #115 Gepost op: september 22, 2018, 09:51:17 pm »
Waarom eens niets spelen met walsh, defauw,burki, verboom/demir en baudry als stoorzender voor de verdediging. Doet dat soms eens in een match en doet het daar ook goed, storen, duels, recupereren , fouten uitlokken om de aanval te stoppen, kan al een een man voorbij met een dribbel....

Bedia in de spits en Harbaoui mag bezinnen....

Buffel op de 10 met rond hem faik.

De flanken onze blonde jonge god, solassio of hoe noemt hij :p, en bogonda....
« Laatst bewerkt op: september 22, 2018, 10:49:04 pm door Tomtom2459 »

Offline cogni

  • Leden
  • Berichten: 16
Re: Speeldag 08 : 21/09/2018 - 20.30u : Essevee - KV Kortrijk
« Reactie #116 Gepost op: september 23, 2018, 11:57:54 am »
Als ik lees dat Heylen en Verboom achteraan de redding moeten zijn...
Dit zijn spelers die bij andere eerste klassers ook altijd op de bank zouden zitten...

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.654
Re: Speeldag 08 : 21/09/2018 - 20.30u : Essevee - KV Kortrijk
« Reactie #117 Gepost op: september 23, 2018, 01:17:25 pm »
Als ik lees dat Heylen en Verboom achteraan de redding moeten zijn...
Dit zijn spelers die bij andere eerste klassers ook altijd op de bank zouden zitten...
Redding precies, maar als je Walsh links zet of Burki inbrengt als linksachter of De fauw als c.v. (we hebben Bjordal,Burki en ook nog Heylen) dan ben ik zeker dat die spelers het beter zouden doen (ik weet niet hoe fit Verboom momenteel is,is waarschijnlijk geen optie meer).
Als je als coach zo twijfelt aan Demir en je hebt nog een zuivere linksachter zitten die echt goed kan zijn (al bewezen)dan zou het logisch zijn om Verboom te gebruiken ipv noodoplossingen,het kan dan ook mislopen maar de reden dat Dury geen beroep wil doen op Verboom is net dezelfde waarom hij geen beroep meer wou doen op een Godeau of een Cordaro of nog zoveel andere spelers, Dury kan niet verdragen dat ze hun contract uitdoen en niet weg zijn (paste die 'tactiek ' toe bij bv Mathijs ook toen die terugkwam van Lierse).
Het feit is;in de voorbereiding kon je al zien,zelfs indien Demir goed was,we geen back-ups hadden op die positie,je zag,zelfs met Kaya er nog bij dat er creatieve spelers te kort waren.
Maar goed,t'is te laat nu.  Wachten tot de winterstop.

Offline gunther

  • Leden
  • Berichten: 1.231
Re: Speeldag 08 : 21/09/2018 - 20.30u : Essevee - KV Kortrijk
« Reactie #118 Gepost op: september 23, 2018, 04:33:53 pm »
lulkoek? amai, als we nu al niet meer mogen klagen.
ik hoor Cordier daar in dat artikel zeggen dat em in snelheid gepakt is door de transfer van deryck.... : als je dat niet ziet aankomen als CEO dan stel ik mij serieuze vragen... én dan droogweg zitten zeggen dat men deschacht heeft gemist... man man man, veel vertrouwen in die ander verdedigers dus?!
Het artikel van Dury in HNB tart gewoon elke verbeelding: plots laat em weer uitschijnen dat em niet kreeg wat em wou. En dan maar zitten zeggen dat em de zwarte piet naar niemand doorschuift... en on the way nog serieus stek geeft naar degenen die contracten opstelt (cfr casus De Sart)
Geen deftige verdediger aangetrokken, Bjordal die blijkbaar afgeschreven is, spelletjes gespeeld op eind transferperiode, niets doen aan de wankele verdediging van vorig jaar, geloven dat Kaya vervangen kan worden door Bongonda .... Nee nee volgens Cordier was er geen vuiltje aan de lucht... Ik noem dit gewoon flater na flater.

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.766
Re: Speeldag 08 : 21/09/2018 - 20.30u : Essevee - KV Kortrijk
« Reactie #119 Gepost op: september 24, 2018, 11:55:39 am »
bestuur, Dury hebben tot op vandaag de kern volledig fout ingeschat.
tegen KVK waren we eigenlijk niet slechter dan KVK, maar we geven het eerste doelpunt gewoon weer gratis weg. KVK won op basis van mentaliteit en in blok spelen (als wij in de aanval waren was er heel veel volk steeds terug van KVK).
momenteel kiest Demir nog te weinig de juiste momenten om Theo te helpen waardoor Theo het wil forceren en dan de bal verliest.
ik hoop dat spelers als Bossut, Walsh, Defauw, Buffel de boel kunnen meetrekken. Buffel doet er alvast alles voor!