Auteur Topic: Muziek bij het opkomen van de spelers  (gelezen 80481 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.260
Re: Muziek bij het opkomen van de spelers
« Reactie #240 Gepost op: december 04, 2019, 06:17:34 pm »
Laat die Van Halen Jump maar terugkomen !
SV TILL I DIE

Online Forza Essevee

  • Leden
  • Berichten: 393
Re: Muziek bij het opkomen van de spelers
« Reactie #241 Gepost op: december 04, 2019, 10:16:52 pm »
Ben het er absoluut mee eens dat de muziekkeuze bij ons voor en na de match echt dramatisch is. Als je de sfeer op de Bosuil ziet in combinatie met de opzwepende muziek, lijkt mij dit de perfecte match. Ik zeg niet dat wij ons volledig moeten spiegelen aan RAFC, maar qua beleving staan we toch mijlenver achter hen.

Begin met de tradities terug in ere te herstellen. Jump - Van Halen is in alle jaren in de lagere klassen DE tune bij Essevee geweest om op te komen. Het zou toch een stukje nostalgie terugbrengen in plaats van al die commerciële brol. Verder draaiden we de voorbije seizoenen altijd How much is the fish - Scooter voor de wedstrijd, maar heb het dit seizoen ook nog maar heel weinig gehoord. Het zou gewoon leuk zijn moest er een bepaald stramien in de opbouw naar de aftrap komen qua genre en liedjes.

Na een overwinning zou het ook ietsje harder mogen van mij. Ik weet dat smaak voor muziek subjectief is, maar ik denk dat we het eens zijn dat er meer sfeer gecreëerd kan worden als we wat 'stevigere' muziek draaien. Wat retro , zoals Antwerp met The Taste of Summer - Sonic Inc. doet, kan nooit geen kwaad. Eventueel hardstyle zoals Lose My Mind - Brennan Heart werkt ook altijd aanstekelijk. Deze plaat werd eens gedraaid na een overwinning in Vitesse en ik kan me herinneren dat het stadion volledig uit zijn plaat ging. Dat zijn toch taferelen die we veel te weinig zien in ons geliefde Regenboogstadion.

Hopelijk worden deze puntjes eens besproken op één van de supportersvergaderingen en kunnen we van onze thuishaven een nog sfeervollere tempel maken  ;) !

Forza Essevee!
« Laatst bewerkt op: december 04, 2019, 11:36:26 pm door Forza Essevee »
FORZA FORZA FORZA ESSEVEE

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: Muziek bij het opkomen van de spelers
« Reactie #242 Gepost op: december 04, 2019, 11:40:03 pm »
Ben het er absoluut mee eens dat de muziekkeuze bij ons voor en na de match echt dramatisch is. Als je de sfeer op de Bosuil ziet met daarbij de combinatie met de opzwepende muzie, lijkt mij dit de perfecte match. Ik zeg niet dat wij ons volledig moeten spiegelen aan hen, maar qua beleving staan we toch mijlenver achter hen.

Begin met de tradities terug in ere te herstellen. Jump - Van Halen is in alle jaren in de lagere klassen DE tune geweest om op te komen. Het zou toch een stukje nostalgie terugbrengen in plaats van al die commerciële brol. Verder draaiden we de voorbije seizoenen altijd How much is the fish - Scooter voor de wedstrijd, maar heb dit seizoen ook nog maar heel weinig gehoord. Het zou gewoon leuk zijn moest er een bepaald stramien in de opbouw naar de aftrap komen qua genre en liedjes.

Na een overwinning zou het ook ietsje harder mogen van mij. Ik weet dat smaak voor muziek subjectief is, maar ik denk dat we het eens zijn dat er meer sfeer gecreëerd kan worden als we wat 'stevigere' muziek draaien. Wat retro , zoals Antwerp met The Taste of Summer - Sonic Inc. doet, kan nooit geen kwaad. Eventueel hardstyle zoals Lose My Mind - Brennan Heart werkt ook altijd aanstekelijk. Deze plaat werd eens gedraaid na een overwinning in Vitesse en ik kan me herinneren dat het stadion volledig uit zijn plaat ging. Dat zijn toch taferelen die we veel te weinig zien in ons geliefde Regenboogstadion.

Hopelijk worden deze puntjes eens besproken op één van de supportersvergaderingen en kunnen we van onze thuishaven een nog sfeervollere tempel maken  ;) !

Forza Essevee!
Ja, dit is een moeilijke é, in Engeland hoor je vaak ska- en 2 tone muziek, Madness bij Chelsea of the liquidator(Chelsea of Wolverhampton) wanneer je dan naar Frankrijk gaat naar Lens dan hoor je Les Corons, bij Wigan 'I'm a believer' van The Kinks en veel jaren 60 britse pop,rock, en dat nummertje spelen we sindsdien juist voor de match begint, die zou ik toch niet veranderen. Ajax en Three little Birds van Bob Marley, al die nummers brengen enorm veel sfeer en worden op den duur gelinkt aan die clubs, dat moeten wij niet persé willen namaken, misschien origineel uit de hoek komen met  andere nummers die we ons kunnen toeëigenen.

Offline wOaregem

  • Leden
  • Berichten: 1.200
  • PROUD TO BE A FARMER
Re: Muziek bij het opkomen van de spelers
« Reactie #243 Gepost op: december 04, 2019, 11:59:50 pm »
Ben het er absoluut mee eens dat de muziekkeuze bij ons voor en na de match echt dramatisch is. Als je de sfeer op de Bosuil ziet met daarbij de combinatie met de opzwepende muzie, lijkt mij dit de perfecte match. Ik zeg niet dat wij ons volledig moeten spiegelen aan hen, maar qua beleving staan we toch mijlenver achter hen.

Begin met de tradities terug in ere te herstellen. Jump - Van Halen is in alle jaren in de lagere klassen DE tune geweest om op te komen. Het zou toch een stukje nostalgie terugbrengen in plaats van al die commerciële brol. Verder draaiden we de voorbije seizoenen altijd How much is the fish - Scooter voor de wedstrijd, maar heb dit seizoen ook nog maar heel weinig gehoord. Het zou gewoon leuk zijn moest er een bepaald stramien in de opbouw naar de aftrap komen qua genre en liedjes.

Na een overwinning zou het ook ietsje harder mogen van mij. Ik weet dat smaak voor muziek subjectief is, maar ik denk dat we het eens zijn dat er meer sfeer gecreëerd kan worden als we wat 'stevigere' muziek draaien. Wat retro , zoals Antwerp met The Taste of Summer - Sonic Inc. doet, kan nooit geen kwaad. Eventueel hardstyle zoals Lose My Mind - Brennan Heart werkt ook altijd aanstekelijk. Deze plaat werd eens gedraaid na een overwinning in Vitesse en ik kan me herinneren dat het stadion volledig uit zijn plaat ging. Dat zijn toch taferelen die we veel te weinig zien in ons geliefde Regenboogstadion.

Hopelijk worden deze puntjes eens besproken op één van de supportersvergaderingen en kunnen we van onze thuishaven een nog sfeervollere tempel maken  ;) !

Forza Essevee!
Ja, dit is een moeilijke é, in Engeland hoor je vaak ska- en 2 tone muziek, Madness bij Chelsea of the liquidator(Chelsea of Wolverhampton) wanneer je dan naar Frankrijk gaat naar Lens dan hoor je Les Corons, bij Wigan 'I'm a believer' van The Kinks en veel jaren 60 britse pop,rock, en dat nummertje spelen we sindsdien juist voor de match begint, die zou ik toch niet veranderen. Ajax en Three little Birds van Bob Marley, al die nummers brengen enorm veel sfeer en worden op den duur gelinkt aan die clubs, dat moeten wij niet persé willen namaken, misschien origineel uit de hoek komen met  andere nummers die we ons kunnen toeëigenen.
Sinds het ontstaan van onze club was er  als opkomstlied jump - van halen. Haal die al terug. Dat is iets in onze kleine historie dat bij heel wat fans, die er van in het begin bij waren, herkenbaar is en altijd een goed gevoel geeft. PSG, Marseille hebben al meer dan 20 jaar hetzelfde intro liedje (2x keer raden wat Marseille heeft  :)) ik probeer contact op te nemen, kijken hoe het loopt. Indien iemand dit leest en vindt dat hij daarmee al binnen de club kan geraken ( vooral Fadi dus) , ik hou u niet tegen. Commerciële veranderingen zijn prima (uitbreiding stadion, supporters en sponsoren etc.) maar geef ons een beetje de identiteit terug van vroeger met gekende liedjes die bij heel wat supporters nog in het hoofd zitten. Ik kan mij volledig aansluiten bij de uitleg van Forza Essevee.
« Laatst bewerkt op: december 05, 2019, 12:01:48 am door wOaregem »

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.649
  • Essevee!
Re: Muziek bij het opkomen van de spelers
« Reactie #244 Gepost op: december 05, 2019, 09:00:18 am »
Muziekkeuze is inderdaad iets moeilijk. Maar dat het op dit moment niet goed is, klopt inderdaad.

Vroeger stond het echt veel te luid, nu hoor je het amper. En die goaltune, da's echt dramatisch slecht. Hoe kom je daar bij. Brengt niets van sfeer extra na een goal. Oh ja de man die nu de doelpuntenmaker afroept, doet die er gewoon om, of kan die niet enthousiast zijn?

Online Forza Essevee

  • Leden
  • Berichten: 393
Re: Muziek bij het opkomen van de spelers
« Reactie #245 Gepost op: december 05, 2019, 11:21:31 am »
Ben het er absoluut mee eens dat de muziekkeuze bij ons voor en na de match echt dramatisch is. Als je de sfeer op de Bosuil ziet met daarbij de combinatie met de opzwepende muzie, lijkt mij dit de perfecte match. Ik zeg niet dat wij ons volledig moeten spiegelen aan hen, maar qua beleving staan we toch mijlenver achter hen.

Begin met de tradities terug in ere te herstellen. Jump - Van Halen is in alle jaren in de lagere klassen DE tune geweest om op te komen. Het zou toch een stukje nostalgie terugbrengen in plaats van al die commerciële brol. Verder draaiden we de voorbije seizoenen altijd How much is the fish - Scooter voor de wedstrijd, maar heb dit seizoen ook nog maar heel weinig gehoord. Het zou gewoon leuk zijn moest er een bepaald stramien in de opbouw naar de aftrap komen qua genre en liedjes.

Na een overwinning zou het ook ietsje harder mogen van mij. Ik weet dat smaak voor muziek subjectief is, maar ik denk dat we het eens zijn dat er meer sfeer gecreëerd kan worden als we wat 'stevigere' muziek draaien. Wat retro , zoals Antwerp met The Taste of Summer - Sonic Inc. doet, kan nooit geen kwaad. Eventueel hardstyle zoals Lose My Mind - Brennan Heart werkt ook altijd aanstekelijk. Deze plaat werd eens gedraaid na een overwinning in Vitesse en ik kan me herinneren dat het stadion volledig uit zijn plaat ging. Dat zijn toch taferelen die we veel te weinig zien in ons geliefde Regenboogstadion.

Hopelijk worden deze puntjes eens besproken op één van de supportersvergaderingen en kunnen we van onze thuishaven een nog sfeervollere tempel maken  ;) !

Forza Essevee!
Ja, dit is een moeilijke é, in Engeland hoor je vaak ska- en 2 tone muziek, Madness bij Chelsea of the liquidator(Chelsea of Wolverhampton) wanneer je dan naar Frankrijk gaat naar Lens dan hoor je Les Corons, bij Wigan 'I'm a believer' van The Kinks en veel jaren 60 britse pop,rock, en dat nummertje spelen we sindsdien juist voor de match begint, die zou ik toch niet veranderen. Ajax en Three little Birds van Bob Marley, al die nummers brengen enorm veel sfeer en worden op den duur gelinkt aan die clubs, dat moeten wij niet persé willen namaken, misschien origineel uit de hoek komen met  andere nummers die we ons kunnen toeëigenen.
Het feit dat je bijvoorbeeld meteen Three Little birds kan linken aan Ajax zegt voldoende. Dit lied wordt ELKE wedstrijd gespeeld net voor opkomst van de spelers voor de tweede helft. ALTIJD. DJ Norman - Crazy on the dancefloor wordt dan weer afgespeeld als de spelers van Ajax de warming-up beëindigd hebben. Dat is bij elke wedstrijd zo en wordt zo herkenbaar voor de supporters. Je ziet en hoort dan ook diezelfde muziek terug in hun supportershome en daar zit de sfeer er dan ook direct in.

I'm a believer draaien voor de wedstrijd vind ik ook leuk. Dit is een restant van onze verplaatsing naar Wigan in de toenmalige UEFA Cup en is dus een lied met betekenis voor de club en supporters. In die optiek moeten we sowieso Jump van Van Halen terugbrengen!
« Laatst bewerkt op: december 05, 2019, 11:23:54 am door Forza Essevee »
FORZA FORZA FORZA ESSEVEE