Auteur Topic: [07] LEYA ISEKA Aaron  (gelezen 12044 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline balboa

  • Leden
  • Berichten: 2.729
[07] LEYA ISEKA Aaron
« Gepost op: juni 26, 2017, 11:17:05 am »
Dury: "Leya Iseka is mogelijk goudklompje"
26/06/2017 via Het Nieuwsblad

Zulte Waregem organiseerde dit weekend een open training en de 1.500 aanwezigen zagen onder meer Aaron Leya Iseka aan het werk. Franky Dury heeft hoge verwachtingen voor de Anderlecht-huurling. "In Belgi? lopen er maar drie spelers van dat kaliber rond."

"Je hebt Leya Iseka, Landry Dimata (van Oostende naar Wolfsburg) en Ryan Mmaee van Standard. Alle drie zijn ze 19 ? 20 jaar en hebben ze de specifieke kwaliteiten van een nummer 9: ongeveer 1m85 groot, snel en technisch goed", zo vertelt Dury. "Dat zijn mogelijke goudklompjes."

Met Micha?l Heylen maakte nog een tweede jeugdproduct van Anderlecht de overstap naar de Gaverbeek. Hij trok definitief naar Waregem, dat 200.000 euro voor hem betaalde. "Gelukkig speelde Heylen nog niet zo veel wedstrijden in eerste klasse, anders was hij niet meer haalbaar voor ons", aldus Dury.

In het verleden speelde Heylen af en toe op het middenveld, maar Dury vindt dat niet zijn positie. "Daarvoor heeft hij te weinig volume. Voor mij is Heylen een centrale verdediger."

Bron: Het Nieuwsblad (fbu)
https://www.anderlecht-online.be/nl/article/156839





EDIT: bron & ewa opmaak
« Laatst bewerkt op: juni 26, 2017, 11:26:53 am door Frederik »

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [07] LEYA ISEKA Aaron
« Reactie #1 Gepost op: juli 11, 2017, 11:24:57 pm »
Sport/Voetbalmagazine 11/07/2017
Via Ludwig V.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [07] LEYA ISEKA Aaron
« Reactie #2 Gepost op: augustus 17, 2017, 09:43:01 pm »
Anderlecht-huurling goed begonnen bij nieuwe club: "Nu een coach die veel met me praat"
ANDERLECHT-HUURLING AARON LEYA ISEKA VOELT ZICH GOED BIJ ZULTE WAREGEM
17 augustus 2017 18:57 via voetbalkrant.com

Aaron Leya Iseka viel tegen STVV goed in, maakte een strafschopdoelpunt en werd door Francky Dury een weekje later beloond met een basisplaats. De huurling van Anderlecht scoorde prompt zijn tweede van het seizoen. "Maar ik wil nog veel progressie maken", is hij nog allerminst verzadigd.

?Ik persoonlijk moet nog beter worden en ook als ploeg moeten we nog wat sterker worden de komende weken. Dat ik in het begin van het seizoen op de bank moest beginnen was natuurlijk niet makkelijk, maar we hebben een druk programma met Europese wedstrijden dus alles kan gebeuren.?

Francky Dury kiest voor de open communicatie: ?Ik heb onder Hasi en Garcia nooit veel met de coach gepraat, omdat die vooral bezig waren met de basisploeg. Hasi sprak wel met de jeugd, maar dat was pas later. Dury spreekt vaak met me.?

?Speciaal nodig heb ik dat niet, maar het doet wel deugd en het helpt me vooruit, dan weet ik ook meteen waar ik nog allemaal moet aan werken. Al heb ik ook van mijn jaar bij Marseille veel opgestoken. Ik heb altijd mogen meetrainen bij de A-kern, dus dan zit je continu met goede spelers te werken.?

?Natuurlijk zou ik dit seizoen graag de eerste keuze worden van Dury. Dat is ook een van mijn doelen persoonlijk. Maar ik wil vooral progressie boeken. Misschien is dit voor mij inderdaad wel het jaar waarin ik de neus aan het venster moet steken.?


Bron: https://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/lees/2017-08-17/anderlecht-huurling-aaron-leya-iseka-voelt-zich-goed-bij-zulte-waregem

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [07] LEYA ISEKA Aaron
« Reactie #3 Gepost op: augustus 18, 2017, 10:30:27 am »
Leya Iseka: ?Met die zogenaamde stap achteruit heb ik helemaal geen moeite?
18/08/2017 - 07u40 via hln+

Aaron Leya Iseka (19) is on a mission. Het explosieve toptalent wil dit seizoen zijn carri?re definitief lanceren. ?Ik voel dat Zulte Waregem een ideaal platform is. Zoals Standard voor Michy.? Vanavond gaat Leya Iseka tegen de ex-club van grote broer Michy Batshuayi op zijn naar zijn derde opeenvolgende treffer.

Vorige week had Club Brugge de handen vol met Aaron Leya Iseka - ooit gebombardeerd tot de gedoodverfde opvolger van Romelu Lukaku bij Anderlecht. Alleen loopt de weg naar een onbetwiste basisplek in het Astridpark voor Leya Iseka met wat omwegen. Vorig seizoen leende paars-wit hem uit aan de Franse topclub Marseille. Afgelopen zomer volgde een tijdelijke verhuis naar Zulte Waregem. ?Maar met die zogenaamde stap achteruit heb ik helemaal geen moeite?, verzekert Leya Iseka. ?Ok?, de prestige en het budget is misschien kleiner dan bij Marseille. Maar dat was ook niet het belangrijkste.?

Vooral het sportieve project bepaalde namelijk de carri?remove van Leya Iseka. De keuze viel uiteindelijk op Essevee. ?Er was ook interesse van Oostende, Mechelen, Moeskroen en enkele Franse tweedeklassers?, vertelt de aanvaller. ?Maar mijn voorkeur ging uit naar Zulte Waregem. Dit is een ambitieuze club, die zowel in de competitie als in de Europa league iets wil tonen. Bovendien heerst er een positieve mentaliteit in de club, dat was cruciaal voor me.?

In zijn eerste basisplaats tegen Club maakte de spits alvast indruk. En toch zullen er ten huize Leya Iseka gemengde gevoelens geweest zijn. Terwijl de jongste telg zich vorige week vrijdag profileerde als spits nummer ??n bij Zulte Waregem, kende grote broer Michy Batshuayi een dag later een moeilijke namiddag met Chelsea. De Rode Duivel verloor met 2-3 tegen Burnley en zag concurrent Alvaro Morata scoren na zijn vervanging. ?Ik heb hem er niet mee geplaagd?, grijnst Leya Iseka. ?Want Michy was bijzonder ontgoocheld door de nederlaag en zijn prestatie. Ach, iedereen weet dat hij veel kwaliteiten heeft. In het verleden heeft hij altijd getoond dat hij altijd uit een dipje komt.?

Misschien zorgt Leya Iseka vanavond tegen Standard wel voor de nodige motivatie. Na zijn treffer tegen blauw-zwart feliciteerde Batshuayi zijn broer al via Twitter. ?Hij had de match niet live gezien, maar zag achteraf mijn doelpunt. (lacht) Ik denk dat hij vanavond mijn wedstrijd tegen zijn ex-club wel rechtstreeks zal volgen. Of ik hem advies gevraagd heb toen ik voor Zulte Waregem koos? Nee, ik heb zelf goed nagedacht waar ik mijn carri?re definitief kon lanceren. Deze club voelde als een ideaal platform. Net zoals Standard dat voor Michy was.?

Bron: http://www.hln.be/plus/sport/jupiler-pro-league/leya-iseka-met-die-zogenaamde-stap-achteruit-heb-ik-helemaal-geen-moeite-a3235124/
« Laatst bewerkt op: augustus 18, 2017, 12:04:28 pm door svennay »

Offline Lorenzo Di Marco

  • Leden
  • Berichten: 421
  • Essevee!
Re: [07] LEYA ISEKA Aaron
« Reactie #4 Gepost op: augustus 21, 2017, 04:24:33 pm »
Ik lees zonet dat Leya Iseka ook naar Oostende, Moeskroen en Mechelen kon. Je mag zeggen wat je wil maar Francky Dury slaagt er meestal wel in om het project 'Zulte Waregem' goed te verkopen aan nieuwe spelers.

Offline pamfluit

  • Leden
  • Berichten: 1.601
Re: [07] LEYA ISEKA Aaron
« Reactie #5 Gepost op: november 09, 2017, 09:52:34 pm »
scoort de winning goal in de laatste seconden bij de Belgische beloften tegen cyprus!

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.260
Re: [07] LEYA ISEKA Aaron
« Reactie #6 Gepost op: november 10, 2017, 12:15:49 pm »
scoort de winning goal in de laatste seconden bij de Belgische beloften tegen cyprus!
Een typische Iseka goal.. Een intikker
SV TILL I DIE

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [07] LEYA ISEKA Aaron
« Reactie #7 Gepost op: november 24, 2017, 09:13:50 am »
KW 24/11/2017
via Ludwig V


Offline varadero

  • Leden
  • Berichten: 2.279
Re: [07] LEYA ISEKA Aaron
« Reactie #8 Gepost op: mei 24, 2018, 07:31:13 am »
Leya Iseka wordt volgend jaar hoogstwaarschijnlijk uitgeleend door Anderlecht aan Oostende (HNB)

Offline Neleuh1985

  • Leden
  • Berichten: 1.568
  • Essevee!
Re: [07] LEYA ISEKA Aaron
« Reactie #9 Gepost op: mei 24, 2018, 08:19:25 am »
Leya Iseka wordt volgend jaar hoogstwaarschijnlijk uitgeleend door Anderlecht aan Oostende (HNB)

Te verwachten dat hij weggaat. Als Dury een spits inbracht was het steevast Saponjic..

Offline Massaker

  • Leden
  • Berichten: 1.222
Re: [07] LEYA ISEKA Aaron
« Reactie #10 Gepost op: mei 24, 2018, 08:50:24 am »
Leya Iseka wordt volgend jaar hoogstwaarschijnlijk uitgeleend door Anderlecht aan Oostende (HNB)

Te verwachten dat hij weggaat. Als Dury een spits inbracht was het steevast Saponjic..
En terecht. Iseka was op geen enkel moment een meerwaarde.  Dieptepunt was de penalty die hij zonder verpinken afpakte van Derijck (één van de eerste matchen van de competitie).  Zoiets doé je niet als je nog groen bent achter de oren...

Offline anotherboerke

  • Leden
  • Berichten: 357
Re: [07] LEYA ISEKA Aaron
« Reactie #11 Gepost op: mei 24, 2018, 09:14:28 am »
Leya Iseka wordt volgend jaar hoogstwaarschijnlijk uitgeleend door Anderlecht aan Oostende (HNB)

Te verwachten dat hij weggaat. Als Dury een spits inbracht was het steevast Saponjic..
En terecht. Iseka was op geen enkel moment een meerwaarde.  Dieptepunt was de penalty die hij zonder verpinken afpakte van Derijck (één van de eerste matchen van de competitie).  Zoiets doé je niet als je nog groen bent achter de oren...
Welja, de goal tegen Lazio...

Offline Massaker

  • Leden
  • Berichten: 1.222
Re: [07] LEYA ISEKA Aaron
« Reactie #12 Gepost op: mei 24, 2018, 09:17:20 am »
Leya Iseka wordt volgend jaar hoogstwaarschijnlijk uitgeleend door Anderlecht aan Oostende (HNB)

Te verwachten dat hij weggaat. Als Dury een spits inbracht was het steevast Saponjic..
En terecht. Iseka was op geen enkel moment een meerwaarde.  Dieptepunt was de penalty die hij zonder verpinken afpakte van Derijck (één van de eerste matchen van de competitie).  Zoiets doé je niet als je nog groen bent achter de oren...
Welja, de goal tegen Lazio...
Ja, mooi moment.  Maar niet van meerwaarde aangezien we er toch al uit lagen.  Niettemin... een mooi moment.

Offline varadero

  • Leden
  • Berichten: 2.279
Re: [07] LEYA ISEKA Aaron
« Reactie #13 Gepost op: juni 28, 2018, 12:39:21 pm »
Leya Iseka ( Anderlecht) zou definitief verkocht worden aan Toulouse (L' Equipe)

Offline die hard esseveeër

  • Leden
  • Berichten: 2.369
Re: [07] LEYA ISEKA Aaron
« Reactie #14 Gepost op: juni 28, 2018, 01:59:08 pm »
Leya Iseka ( Anderlecht) zou definitief verkocht worden aan Toulouse (L' Equipe)
Ze mogen hem hebben...

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: [07] LEYA ISEKA Aaron
« Reactie #15 Gepost op: juni 28, 2018, 02:25:19 pm »
Leya Iseka ( Anderlecht) zou definitief verkocht worden aan Toulouse (L' Equipe)
Ze mogen hem hebben...
Jongen die wel iets kan, scoorde ook een paar mooie goals.
Je mag echter niet verlangen dat iemand die uit de beloften komt van Anderlecht plots een volledig seizoen de aanval kan dragen in eerste klasse. Wel te gemakzuchtig.
« Laatst bewerkt op: juni 28, 2018, 02:28:16 pm door Patje »

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.766
Re: [07] LEYA ISEKA Aaron
« Reactie #16 Gepost op: juni 28, 2018, 04:56:45 pm »
Idd.heeft talent en kan iets.je mag van zo'n gast nog niet verwachten dat hij constant op een verdediging weegt....hij zal er wel komen...

Offline die hard esseveeër

  • Leden
  • Berichten: 2.369
Re: [07] LEYA ISEKA Aaron
« Reactie #17 Gepost op: juni 28, 2018, 06:02:06 pm »
Misschien in een ploeg die puur op de counter speelt.
În een ploeg die het spel zelf wil maken komt hij (veel) tekort.
In het systeem Dury speelt ge met ne man minder als hij erop staat.

Offline Neleuh1985

  • Leden
  • Berichten: 1.568
  • Essevee!
Re: [07] LEYA ISEKA Aaron
« Reactie #18 Gepost op: juni 29, 2018, 11:05:20 am »
Volgens HLN zou het toch om een uitleenbeurt gaan bij Leya Iseka.

Online svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.241
  • Essevee!
Re: [07] LEYA ISEKA Aaron
« Reactie #19 Gepost op: juni 29, 2018, 06:28:37 pm »
Volgens HLN zou het toch om een uitleenbeurt gaan bij Leya Iseka.
Je moet altijd kijken welke krant waar effectief clubwatchers heeft...
Bij ons is dat Het Laatste Nieuws bijvoorbeeld en is die krant dus het meest betrouwbaar voor ons.

Leya Iseka DEFINITIEF naar Toulouse...

Bron: https://twitter.com/rscanderlecht/status/1012710879312277504