Auteur Topic: Verb. Regenboogstadion (fase 1A - tribune D (fam. tribune) & CD (uitvak)) 2014  (gelezen 799689 keer)

0 leden en 21 gasten bekijken dit topic.

Offline Jayze

  • Leden
  • Berichten: 787
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #440 Gepost op: juni 06, 2013, 12:13:05 pm »
Gedenking
stad besliste om geen aanpassingen te doen voor europees voetbal
en volgende week doen ze herstellingen aan de piste....
rond Waregem Koerse is er een meeting vd atletiek
maw
die herstellingen aan deiste lagen al LANG vast
Kurt heeft tijdens de gemeenteraad een brief voorgelezen van de beheerraad van Essevee.  Decuyper,Willy Naessens en co vroegen ZELF om die investeringen in het Regenboogstadion NIET MEER TE DOEN!  Weet ik van iemand uit de oppositie!!

Vroegen ze niet om het geld te investeren in het oefenterrein of oefencomplex in de plaats? Dacht dat ik zo iets ergens gelezen had..  ;)

Ja en dit gaan ze ook doen:
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20130605_00612273

Freve

  • Gast
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #441 Gepost op: juni 06, 2013, 12:48:40 pm »
Gedenking
stad besliste om geen aanpassingen te doen voor europees voetbal
en volgende week doen ze herstellingen aan de piste....
rond Waregem Koerse is er een meeting vd atletiek
maw
die herstellingen aan deiste lagen al LANG vast
Kurt heeft tijdens de gemeenteraad een brief voorgelezen van de beheerraad van Essevee.  Decuyper,Willy Naessens en co vroegen ZELF om die investeringen in het Regenboogstadion NIET MEER TE DOEN!  Weet ik van iemand uit de oppositie!!

Vroegen ze niet om het geld te investeren in het oefenterrein of oefencomplex in de plaats? Dacht dat ik zo iets ergens gelezen had..  ;)

Ja en dit gaan ze ook doen:
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20130605_00612273

ik lees toch iets heel anders:
die 500.000 gaan ze niet uitgeven
en aanpassingen gaan 125.000 kosten

Ook de investeringen die eerder al werden goedgekeurd in de gemeenteraad, zoals het verbreden van het veld en de aankoop van een digitaal ticketsysteem, gaan niet door. De stad ?bespaart? zo ruim een half miljoen euro, al is het niet zo dat het geld al klaar lag en nu naar andere projecten kan.

Niet doen dus
« Laatst bewerkt op: juni 06, 2013, 12:56:27 pm door Freve »

Freve

  • Gast
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #442 Gepost op: juni 06, 2013, 12:54:59 pm »
Gedenking
stad besliste om geen aanpassingen te doen voor europees voetbal
en volgende week doen ze herstellingen aan de piste....
rond Waregem Koerse is er een meeting vd atletiek
maw
die herstellingen aan deiste lagen al LANG vast
Kurt heeft tijdens de gemeenteraad een brief voorgelezen van de beheerraad van Essevee.  Decuyper,Willy Naessens en co vroegen ZELF om die investeringen in het Regenboogstadion NIET MEER TE DOEN!  Weet ik van iemand uit de oppositie!!

weet niet waarom je quote
want mijn punt is dat ze nu plots wel zoude herstellingen doen aan de piste
terwijl dat een paar weken terug niet aan de orde was
maw op 1 dag tijd word er beslist om niet ter veranderen op vraag van SVZW
maar wel herstellingen uit te voeren aan de piste, zonder goedkeuring of bespreking
op de laatste zitting. 
wat ik wil zeggen, is dat die herstellingen al langer gepland waren EN goedgekeurd
dat ik er dus aan twijfel of het stad weldegelijk de aanpassingen zou doen aan het voetbalveld
dat het dus goed uitkomt dat SVZW zelf vroeg niks te wijzigen

Offline Tjompe

  • Leden
  • Berichten: 290
  • Motherfucker from hell
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #443 Gepost op: juni 06, 2013, 12:56:04 pm »
Het gaat om 150.000 euro die ze gaan investeren in het trainingsveld. Drainage, automatische besproeiing, nieuw omheining. Datgene dus waar Dury al lang over klaagt. Goed werk, in mijn ogen.

Freve

  • Gast
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #444 Gepost op: juni 06, 2013, 01:00:13 pm »
Het gaat om 150.000 euro die ze gaan investeren in het trainingsveld. Drainage, automatische besproeiing, nieuw omheining. Datgene dus waar Dury al lang over klaagt. Goed werk, in mijn ogen.
max 125.000
maw stad bespaart in een klap 375.000 :)

veel beloven en weinig geven
doet de zotten verder in vrede leven

Offline Tjompe

  • Leden
  • Berichten: 290
  • Motherfucker from hell
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #445 Gepost op: juni 06, 2013, 01:37:04 pm »
Het gaat om 150.000 euro die ze gaan investeren in het trainingsveld. Drainage, automatische besproeiing, nieuw omheining. Datgene dus waar Dury al lang over klaagt. Goed werk, in mijn ogen.
max 125.000
maw stad bespaart in een klap 375.000 :)



veel beloven en weinig geven
doet de zotten verder in vrede leven

Ze besparen dus geld die ze niet liggen hebben, volgens u. De club vraagt om de aanpassingen aan het STADION niet te doen aangezien we elders Europees gaan spelen, het stadsbestuur gaat natuurlijk niet zeggen: 'euh, mijnheer PDC heeft ons bijna in het zak gezet, om hem te kloten gaan we die aanpassingen toch doen, poets wederom poets...' Bijgevolg moeten ze niet op zoek naar 500000. Ondanks hun onenigheid met de club keuren ze wel de aanpassingen aan het trainingsveld goed, wat ik zie als goodwill van het stadsbestuur en werken aan de toekomst. 500000 euro, die je elders moet gaan vrijmaken, investeren in iets wat er, hopelijk, binnen afzienbare tijd helemaal anders uitziet is van de pot gerukt. En argumenten als van de VLD ging er al een nieuw stadion gestaan hebben zie ik als een armtierige poging om stemmen te ronselen.

Freve

  • Gast
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #446 Gepost op: juni 06, 2013, 02:43:52 pm »
ik herhaal
veel beloven en weinig geven

Ze beloven iets wa ze natuurlijk ni gaan doen want tis idd weggesmeten geld
dan vraagt SVZW laat da langs de kant liggen voor stadion later
maar nopes
het gaat niet naar andere projecten
nee, maximuum 125.000

veel beloven dus
en of da nu VLD of iets anders
zoethoudertjes


13 april 1951

  • Gast
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #448 Gepost op: juni 07, 2013, 10:38:22 am »
http://www.nr10.be/eersteklasse/nieuws/item/regering-brengt-club-zulte-waregem-en-kv-mechelen-in-de-problemen

Even de tekst plakken, is aangenamer voor de lezers hier denk ik:

Citaat
Afschaffen stadionleningen brengt Club, Zulte Waregem en KV Mechelen in problemen

De Vlaamse regering mag geen geld steken in voetbalstadions. Dat besliste de Raad van State, die zo enkele clubs in de problemen brengt. Zo hadden Zulte Waregem, Club Brugge en KV Mechelen op een aantal miljoenen gerekend. Mogelijk komen hun stadiondossiers nu in troebel water. "Dit is een serieuze streep door onze rekening", aldus Essevee-voorzitter Naessens.

Vier jaar geleden keurde de Vlaamse Regering een besluit goed dat clubs de kans gaf om via leningen Vlaamse steun te krijgen bij de bouw van multifunctionele stadions. Maar dat was zonder Beerschot gerekend. De club diende een klacht in bij de Raad van State, die op 28 mei het besluit van de regering vernietigde, omdat het in strijd is met de Europese regels.

Intussen waren verschillende clubs bezig met hun dossiers, die on hold moeten worden gezet. In Waregem zijn ze niet tevreden. "Dit is een serieuze streep door onze rekening", aldus voorzitter Willy Naessens. "Wij hebben verscheidene offertes aangevraagd en waren het dossier aan het afwerken. We rekenden op die lening van vijf miljoen euro. Vijf miljoen is niet min op een geraamd budget van 25 miljoen euro. Ik weet niet of we zonder dat geld een nieuw stadion kunnen realiseren."

Eenzelfde geluid bij KV Mechelen. "Ook wij hadden het ingecalculeerd. Ons dossier was klaar. De werken moeten uitgesteld worden als het niet doorgaat. Maar ik hoop dat er een nieuwe regeling komt. Zeker gezien de moeite die veel clubs al gedaan hebben."

Ook Essevee rekent op Vlaams minister van Sport Philippe Muyters. "We moeten op de deur van Muyters kloppen", aldus Naessens. "Zonder dat geld moeten wij onze plannen misschien afslanken. Dat zou verschrikkelijk zijn."

"Ook bij Club Brugge heeft deze beslissing geen onbelangrijke impact", zegt Vincent Mannaert. "Wij rekenen op een lening van 10 miljoen. Ik weet nog niet of we de plannen nu moeten uitstellen, maar ik reken op een alternatief van Muyters."

Muyters bevestigt dat hij een oplossing zoekt. "Ik wil een nieuw voorstel lanceren in de Vlaamse regering, rekening houdend met de gewijzigde situatie." Niemand moet geld teruggeven, want niemand heeft al geld ontvangen.

AA Gent had ook een dossier ingediend en kon een lening van 5 miljoen euro krijgen, maar de club is daar niet op ingegaan. OHL was van plan om een dossier in te dienen, maar wendde zich al tot de stad Leuven. (HVM)

 :-X

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #449 Gepost op: juni 07, 2013, 10:51:09 am »
Sta me toe eens goed te lachen met uw gezwans, beste Willy.
Ze hebben alweer een (failliete) zondebok gevonden om heel den boel uit te stellen, terwijl het al lang duidelijk is dat er in de eerste 100 jaar geen bal zal veranderen aan dat stadion.

Die mens begint zo ook stilaan de daling in mijn achting, uit de nek kletsen is precies besmettelijk daar in die bestuurskamer.

Online San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.192
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #450 Gepost op: juni 07, 2013, 11:14:18 am »
Sta me toe eens goed te lachen met uw gezwans, beste Willy.
Ze hebben alweer een (failliete) zondebok gevonden om heel den boel uit te stellen, terwijl het al lang duidelijk is dat er in de eerste 100 jaar geen bal zal veranderen aan dat stadion.

Die mens begint zo ook stilaan de daling in mijn achting, uit de nek kletsen is precies besmettelijk daar in die bestuurskamer.

Neen, Willy kletst niet uit zijn nek, de financi?n zijn/waren zo goed als rond.

Offline deltas

  • Leden
  • Berichten: 698
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #451 Gepost op: juni 07, 2013, 12:45:32 pm »
Sta me toe eens goed te lachen met uw gezwans, beste Willy.
Ze hebben alweer een (failliete) zondebok gevonden om heel den boel uit te stellen, terwijl het al lang duidelijk is dat er in de eerste 100 jaar geen bal zal veranderen aan dat stadion.

Die mens begint zo ook stilaan de daling in mijn achting, uit de nek kletsen is precies besmettelijk daar in die bestuurskamer.

Neen, Willy kletst niet uit zijn nek, de financi?n zijn/waren zo goed als rond.
Hij wil zeggen dat het willy weer goed uitkomt dat deze zullen afgeschaft worden. aangezien je met 5 miljoen niet toekomt om een stadion te bouwen. de uitspraak GEEN WOORDEN MAAR DADEN horen bljkbaar niet meer thuis in de bestuurskamer.

Offline Frank D

  • Leden
  • Berichten: 573
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #452 Gepost op: juni 07, 2013, 06:34:39 pm »
Zojuist mijn zoon gaan ophalen in Gent (student).
Het nieuwe stadion van Gent gezien vanaf de autostrade (de bomen die in de weg stonden voor het zicht zijn bijna allemaal gerooid).
Mijn mond viel open van verbazing; een paar woorden: ongelofelijk, enorm indrukwekkend, fantastisch, ongezien in Belgi?.
Als je dat ziet: Anderlecht en Brugge mogen al met een ei in de broek zitten en dan spreek ik nog niet over SVZW en de rest...

Offline Ranter

  • Leden
  • Berichten: 1.637
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #453 Gepost op: juni 07, 2013, 06:51:50 pm »
Zojuist mijn zoon gaan ophalen in Gent (student).
Het nieuwe stadion van Gent gezien vanaf de autostrade (de bomen die in de weg stonden voor het zicht zijn bijna allemaal gerooid).
Mijn mond viel open van verbazing; een paar woorden: ongelofelijk, enorm indrukwekkend, fantastisch, ongezien in Belgi?.
Als je dat ziet: Anderlecht en Brugge mogen al met een ei in de broek zitten en dan spreek ik nog niet over SVZW en de rest...

Beroepsmatig al 3'tal maal in en rond het stadion gelopen.

Inderdaad indrukwekkend, maar verwacht dan ook niets anders dan van een nieuw stadion anno 2013.

Genk was zoveel jaar geleden ook indrukwekkend.

Freve

  • Gast
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #454 Gepost op: juni 07, 2013, 08:22:43 pm »
da ga idd pieken voor Club, RSCA, Standard, Genk, Lokeren.....
allemaal dus, ook ier

Offline Soulscream

  • Leden
  • Berichten: 3.065
  • Voice of the voiceless!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #455 Gepost op: juni 08, 2013, 10:03:50 am »
Maar de jupiler pro league zal hoe dan ook de mickey mousse league blijven met stadions die in Bokrijk passen

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #456 Gepost op: juni 08, 2013, 10:55:57 am »
Tja als je zo redeneert kunnen we beter stoppen met voetballen in Belgi?, want we zullen toch nooit meer kunnen concurreren met ploegen uit Spanje, Engeland, Frankrijk, Duitsland,..

Als je ziet dat 1 buitenlandse topploeg het budget heeft van alle Belgische ploegen samen of dat buitenlandse tweede klassers een groter stadion, groter budget, meer supporters,.. hebben dan onze 'top'ploegen, dan zijn we wel heel ver van huis.

Misschien kunnen we voor de verandering eens een paar Russen of Arabieren importeren die niet weten wat gedaan met hun gigantisch vele oliedollars  ;)

13 april 1951

  • Gast
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #457 Gepost op: juni 08, 2013, 01:42:06 pm »
Tja als je zo redeneert kunnen we beter stoppen met voetballen in Belgi?, want we zullen toch nooit meer kunnen concurreren met ploegen uit Spanje, Engeland, Frankrijk, Duitsland,..

Als je ziet dat 1 buitenlandse topploeg het budget heeft van alle Belgische ploegen samen of dat buitenlandse tweede klassers een groter stadion, groter budget, meer supporters,.. hebben dan onze 'top'ploegen, dan zijn we wel heel ver van huis.

Misschien kunnen we voor de verandering eens een paar Russen of Arabieren importeren die niet weten wat gedaan met hun gigantisch vele oliedollars  ;)

Als het zo verder gaat (met andere woorden als er niks verandert) dan mogen we er binnen 15 jaar inderdaad mee ophouden, dan heeft het geen zin meer. Binnen 10 jaar zijn de stadions van Club Brugge, Standard en Anderlecht ook middeleeuws geworden, en als er in Waregem, Lokeren, Mechelen, Kortrijk, enzovoort niks verandert, dan ga je als club gewoon kapot, zoiets kan niet leefbaar blijven. Maar dat is uiteraard helemaal in de 'huisstijl' van dit land: eer er iets verandert moet het al lang te laat zijn. En dan nog.

Bang afwachten dus, maar ik zie het heel somber in, de toekomst van ons Belgisch voetbal. Wat ze in zowat alle andere landen kunnen, ook buurlanden, kunnen ze hier niet, en dat zegt zo ongeveer alles. Gent zie ik de komende jaren een sprong maken, die doen binnen een paar jaar (mits degelijke transfers natuurlijk) mee voor de titel. Anderlecht, Club Brugge, Genk en Standard zullen altijd de G5 vervolledigen, maar ook dat kan toch niet blijven duren (zeker als je kijkt naar de kleine budgetjes, en het bijna hopeloos smachten naar CL geld om te overleven). Gelukkig blijven de kleintjes klein, en als er iets lijkt te veranderen dan regelen ze wel een nieuw play-off systeem in hun voordeel.

Vernieuwde infrastructuur en nieuwe stadions zijn een absolute must willen we als voetballand nog een toekomst hebben, samen met jeugdwerking en een (daaraan gelinkt) doordacht transferbeleid (zoals Essevee het afgelopen seizoen: eigen jeugd en Belgische talenten ipv acht derderangs buitenlanders).

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #458 Gepost op: juni 09, 2013, 12:17:43 am »
Citaat
Liverpool wil Anfield uitbreiden

Liverpool FC drukt zijn plannen voor een stadionuitbreiding door. Hierdoor zal Anfield in de toekomst plaats bieden aan ongeveer 60000 toeschouwers. Weldra worden de bouwaanvragen ingediend.

De werken om Anfield uit te breiden zouden ruim 200 miljoen euro gaan kosten. Deze zomer zal de bouwaanvraag worden ingediend. Ongeveer 90 huizen zouden moeten verdwijnen om de uitbreiding mogelijk te maken. De club wordt hierin gesteund door de stad. Een groot deel van de woningen zijn al in handen van de Reds. Bij LFC hoopt men de overige huizen tijdens de volgende twee maanden te kunnen kopen. Als de club alle grond in zijn bezit heeft, kan het pas de bouwplannen indienen.

Het is belangrijk voor Liverpool dat het stadion meer fans kan herbergen zodat de inkomsten ook groter worden. Hierdoor wil de club meer financi?le middelen kunnen genereren om terug de concurrentie aan te gaan met de top in de Premier League. Clubs halen hun geld voornamelijk uit tv-rechten, commerci?le inkomsten en ticketing. Op dat laatste vlak hinkt Liverpool met een stadion van 45000 fans achter op de concurrentie.

Eigenaar John W. Henry is een fervent voorstander van de Financial Fairplay die de UEFA wil invoeren. Clubs moeten over een periode van drie jaar break-even draaien. Anders riskeren ze uitsluiting uit de Europese competities. Hierdoor wordt het nog belangrijker om een groter stadion te hebben.


Daar valt mijn mond toch van open als ik dit leest, en hoe wij hier al jaren aan het sukkelen zijn voor wat oplapwerkskes van een tiental miljoen euro..

13 april 1951

  • Gast
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #459 Gepost op: juni 10, 2013, 11:11:58 am »
Nice