Auteur Topic: Verb. Regenboogstadion (fase 1A - tribune D (fam. tribune) & CD (uitvak)) 2014  (gelezen 799680 keer)

0 leden en 20 gasten bekijken dit topic.

Freve

  • Gast
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #520 Gepost op: juni 20, 2013, 08:34:56 am »
dacht dat ze ooit s hadden gezegd dat het stadion daar ook een belangrijk onderdeel kon in worden...zever in pakskes dus
da werd idd gezegd
dat het een totaal pakket zou worden van stadion tot Holstraat (rond punt
met mega kabouter inbegrepen)
de enige reden waarom dat werd gedaan is de parkeergelegenheid.
Als het pakket in een genomen werd moesten er geen extra parkeerplaatsen
aan het stadion voorzien worden.

Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.155
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #521 Gepost op: juni 20, 2013, 11:04:05 am »
AREGEM - Bouwpromotor Van- haerents begint in september aan de bouw van Waregem Zuid, een nieuwe stadswijk met onder meer zes winkels, 66 appartementen en een nieuwe bibliotheek. Alles moet klaar zijn in de tweede helft van 2013.
De werken aan de nieuwe stadswijk Waregem Zuid beginnen in september. Bouwpromotor Vanhaerents diende eind maart een aanvraag in bij het Waregemse stadsbestuur en hoop tegen het bouwverlof alle vergunningen op zak te hebben.

Als eerste komt de ondergrondse parking aan de beurt. ?Die loopt onder de volledige site door. Kort nadien starten we met de bouw van de bibliotheek. De openbare gebouwen krijgen immers voorrang?, zegt projectverantwoordelijke Stefanie Vanden Broucke.

Na de bibliotheek start de bouw van de drie appartementsblokken, die tegelijkertijd zullen worden opgetrokken. De werken zijn klaar tegen de tweede helft van 2016.

Nieuwe winkelroute

Waregem Zuid is het grootste project in de stad in jaren. Het project omvat een nieuwe bibliotheek, 66 appartementen, zes winkels, een ondergrondse parking met 406 plaatsen en een boulevard. Die komen op een groot domein langs de Zuiderlaan.

Van de 66 appartementen worden er twintig verhuurd als sociale woningen. De overige 46 flats worden verkocht, al zijn 35 ervan al gereserveerd.

Ook de verkoop van de commerci?le ruimtes verloop vlot. Van de zes winkels is er nog slechts ??n beschikbaar.

?Maar het is de bedoeling dat de winkels op de markt via de Holstraat en de Zuidboulevard verbonden worden met Het Pand. Op die manier cre?er je een lus, die shoppers makkelijk kunnen volgen, en dat is goed voor alle winkels in die omgeving.?

Vertraging goedgemaakt

De vertraging die werd opgelopen door de hertekening van de plannen voor de parking, zal volgens Vanden Broucke worden goedgemaakt. De inrit, die eerst voorzien was in de Zuiderlaan, kreeg een nieuwe plaats, wat dieper op het terrein. Dat was nodig om te voorkomen dat er tijdens piekmomenten auto's zouden aanschuiven tot in de Zuiderlaan.

?Omdat de voorverkoop van de appartementen zo goed is verlopen, zetten we extra ploegen in voor de bouw van die appartementen. Dankzij die extra mankrachten halen we onze vertraging in.?

De stad investeert 20 miljoen in het project. Vlaanderen betaalt 2,7 miljoen euro.

Hier is wel geld voor....

Klojo's!  Er werd inderdaad gezegd dat het stadion in het project zou meegetrokken worden.  Iedere maand andere uitvluchten en zever en het van zich afschuiven en uitstellen.  Mogelijke investeerders spreken zelf van een totale non-interesse en ambitie van stad en politiek in het nieuwe stadion van waregem.  Zucht...

Freve

  • Gast
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #522 Gepost op: juni 20, 2013, 11:42:20 am »

Klojo's!  Er werd inderdaad gezegd dat het stadion in het project zou meegetrokken worden.  Iedere maand andere uitvluchten en zever en het van zich afschuiven en uitstellen.  Mogelijke investeerders spreken zelf van een totale non-interesse en ambitie van stad en politiek in het nieuwe stadion van waregem.  Zucht...

Klojo's akkoord maar beste mr 007 wie zijn die illustere "mogelijke investeerders" die anno 2013 nog steeds bereid zouden zijn en hoe zwaar wegen die ??
die fitness zou oxygen geweest zijn maar die kocht intussen het pand in de stationstraat

De NV Rainbow is een groep van drie ondernemers die voor de gelegenheid samenwerken. Die bestaat uit Vanhaerents (Torhout), WillemEn (Mechelen) en Van Maercke (Kluisbergen).

Vanhaerents is trouwens de firma voor de Bib.
maw, wa halen die bib binnen ZEGGEN da we daar aan meewerken en trekken
dan alst ons wa geld kan kosten onze staart terug in...

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=TV3IAJTV


Offline svzw4ever

  • Leden
  • Berichten: 626
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #523 Gepost op: juni 20, 2013, 05:37:29 pm »

Klojo's!  Er werd inderdaad gezegd dat het stadion in het project zou meegetrokken worden.  Iedere maand andere uitvluchten en zever en het van zich afschuiven en uitstellen.  Mogelijke investeerders spreken zelf van een totale non-interesse en ambitie van stad en politiek in het nieuwe stadion van waregem.  Zucht...

Klojo's akkoord maar beste mr 007 wie zijn die illustere "mogelijke investeerders" die anno 2013 nog steeds bereid zouden zijn en hoe zwaar wegen die ?? 

Renson mss? PDC heeft gisteren in de voormiddag de hele tijd daar gezeten voor te praten over ???

Offline sv27

  • Leden
  • Berichten: 414
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #524 Gepost op: juni 20, 2013, 08:42:50 pm »
Als de stad de club en haar supporters hier in Waregem echt aan zich wil binden, moet het nu de politieke moed tonen om de gronden vrij te geven aan Essevee.  Anders spelen ze een zeer gevaarlijk spel, want denk niet dat PDC er mee inzit om te gaan spelen in pakweg Deerlijk of een andere lap grond langs de E17.

Het zou een historische vergissing zijn van de stad om nu te denken dat de storm weer is gaan liggen en dat ze vanuit een soort koppigheid of owv persoonlijke vetes de boel blijven blokkeren in de overtuiging dat essevee hier wel zal blijven.

Offline japarov

  • Leden
  • Berichten: 2.114
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #525 Gepost op: juni 20, 2013, 08:48:05 pm »
Ik denk als we binnen dit en 2 jaar nog geen stap verder staan betreffende het stadionproject de stad Waregem wel eens zou kunnen verschieten !!!!!

Offline Essevee boy

  • Leden
  • Berichten: 1.455
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #526 Gepost op: juni 20, 2013, 08:50:13 pm »
Ik denk als we binnen dit en 2 jaar nog geen stap verder staan betreffende het stadionproject de stad Waregem wel eens zou kunnen verschieten !!!!!

Om dan weer verontwaardigd en verrast te reageren en over 'sportieve prostitutie' beginnen maar ondertussen wel 20 miljoen voorzien voor een project waarvan de vergunning nog niet in orde is...

Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #527 Gepost op: juni 20, 2013, 10:52:25 pm »
Ik denk als we binnen dit en 2 jaar nog geen stap verder staan betreffende het stadionproject de stad Waregem wel eens zou kunnen verschieten !!!!!

eens zou kunnen verschieten in welk opzicht ?

Offline jakkie3000

  • Leden
  • Berichten: 985
  • Essevee!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #528 Gepost op: juni 20, 2013, 11:17:08 pm »
Ik denk als we binnen dit en 2 jaar nog geen stap verder staan betreffende het stadionproject de stad Waregem wel eens zou kunnen verschieten !!!!!

Kunnen we gewoon niet een vredevolle manifestatie/corteo organiseren met zoveel mogelijk supporters, spelers en bestuursleden om duidelijk te maken wat en wie allemaal achter verbeteringen staat?

Offline japarov

  • Leden
  • Berichten: 2.114
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #529 Gepost op: juni 20, 2013, 11:31:48 pm »
Ik denk als we binnen dit en 2 jaar nog geen stap verder staan betreffende het stadionproject de stad Waregem wel eens zou kunnen verschieten !!!!!

eens zou kunnen verschieten in welk opzicht ?

Ik dacht aan stadion bouwen op een andere locatie die geen eigendom is van stad Waregem ?

Offline velociraptor

  • Leden
  • Berichten: 309
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #530 Gepost op: juni 21, 2013, 02:52:35 am »
2 :D

Freve

  • Gast
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #531 Gepost op: juni 21, 2013, 08:29:18 am »
Ik denk als we binnen dit en 2 jaar nog geen stap verder staan betreffende het stadionproject de stad Waregem wel eens zou kunnen verschieten !!!!!

eens zou kunnen verschieten in welk opzicht ?

Ik dacht aan stadion bouwen op een andere locatie die geen eigendom is van stad Waregem ?
Karmel bvb
daar al een sporthotel
en in handen van investeringsmaatschappij als ik me ni vergis
langs de E17 ook en ik vermoed ruimte ook genoeg?

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.767
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #532 Gepost op: juni 21, 2013, 08:43:16 am »
das ??n van de redenen dat decuyper zo'n domme dingen ging doen....hij wil vooruit en het stadiondossier blijft gewoon aanslepen

Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.155
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #533 Gepost op: juni 21, 2013, 08:52:03 am »
Ik denk als we binnen dit en 2 jaar nog geen stap verder staan betreffende het stadionproject de stad Waregem wel eens zou kunnen verschieten !!!!!

Om dan weer verontwaardigd en verrast te reageren en over 'sportieve prostitutie' beginnen maar ondertussen wel 20 miljoen voorzien voor een project waarvan de vergunning nog niet in orde is...

Of als blijkt dat onze buren hen kans ruiken om in alle stilte het dossier af te werken en straks voor ons begint te bouwen, want sportief en verleden staat waregem stukken hoger (beker, europees 2x en het verdere verleden).  Heb geen zin om op een dag de krant open te slaan met quickie zijne kop op de lap grond op 10 km van waregem, met de titel kvk begint bouw nieuw stadion.  Stad waregem alweer eens in het zak gezet doorhen buren.  Stad werk verdomme mee!  Zelfs enige motivatie of zin voor een nieuw complex is er niet, hoe komt dit over naar mogelijke investeerders.  Want die zijn er mits een goed plan en samenwerking op alle niveaus.  Iedere maand een andere uitvlucht of het van zich afschuiven.  En ondertussen dik 20 miljoen euro geven aan sociale flats nen boulevard een bibliotheek ( terwijl ze meer dan deftig was en in het tijdperk internet, minder in aantrek).  Bravo politiek, bravo stad.

Freve

  • Gast
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #534 Gepost op: juni 21, 2013, 09:06:54 am »
ik blijf erbij dat het stad het minimuum moet investeren in het stadion.
als ik lees dat Vanhaerent in nv Rainbow zit en dienen zet de Bib
da moe Kurt verdikke kloten aan zijn lijf hebben en Vanhaerent wa onder druk zetten
dat ni niks voor niks is. Dat ni is van NV oprichten en dan ni verder doen,
dat allemaal in da pakket zit.
Nu als Vanhaerent in Rainbow zit en ge leest da ze alle 3 de flats in ene keer gaan zetten
om tijd in te halen dat daar achter sta
dan trek ik conclussie van:
tloopt daar ook al achter, dus ook goe gedroomd van het stad
Vanhaerent zal personeel moeten bij aanwerven of pas starten als die 3 flats er staan
« Laatst bewerkt op: juni 21, 2013, 09:59:38 am door Freve »

13 april 1951

  • Gast
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #535 Gepost op: juni 21, 2013, 09:47:03 am »
Ik denk als we binnen dit en 2 jaar nog geen stap verder staan betreffende het stadionproject de stad Waregem wel eens zou kunnen verschieten !!!!!

Om dan weer verontwaardigd en verrast te reageren en over 'sportieve prostitutie' beginnen maar ondertussen wel 20 miljoen voorzien voor een project waarvan de vergunning nog niet in orde is...

Of als blijkt dat onze buren hen kans ruiken om in alle stilte het dossier af te werken en straks voor ons begint te bouwen, want sportief en verleden staat waregem stukken hoger (beker, europees 2x en het verdere verleden).  Heb geen zin om op een dag de krant open te slaan met quickie zijne kop op de lap grond op 10 km van waregem, met de titel kvk begint bouw nieuw stadion.  Stad waregem alweer eens in het zak gezet doorhen buren.  Stad werk verdomme mee!  Zelfs enige motivatie of zin voor een nieuw complex is er niet, hoe komt dit over naar mogelijke investeerders.  Want die zijn er mits een goed plan en samenwerking op alle niveaus.  Iedere maand een andere uitvlucht of het van zich afschuiven.  En ondertussen dik 20 miljoen euro geven aan sociale flats nen boulevard een bibliotheek ( terwijl ze meer dan deftig was en in het tijdperk internet, minder in aantrek).  Bravo politiek, bravo stad.

Kortrijk doet het de afgelopen vijf jaar beter dan ons hoor, met oa een bekerfinale en drie (?) keer PO1. En als ik me niet vergis, als je het dan toch over het verdere verleden hebt, is Kortrijk nooit in 4e klasse verzeild geraakt, noch zijn ze gefusioneerd met een andere club. Hou toch eens je voeten op de grond, op de duur ga je nog je eigen leugens geloven.

Maar voor de rest helemaal akkoord: het zou toch zo pijnlijk zijn mocht Kortrijk voor ons aan een stadion beginnen, zeker omdat ze al sinds jaar en dag minder volk trekken dan ons, en dat wij zelfs met ons oerlelijk gedrocht van een atletiekstadion in ons slechtste seizoenen meer supporters hebben dan zij in hun beste seizoenen.

Langs de andere kant, om nu massaal de stad te gaan viseren vind ik ook maar zwak. Er gaan al bij al een paar duizend mensen naar de voetbal in Waregem, de overgrote meerderheid van de bevolking heeft niks aan zo'n stadion. De boulevard biedt wandelruimtes, winkels, woonsten, enzovoort, zoiets kan je nog verdedigen lijkt me.

Ik blijf erbij, om zo'n stadion te verwezenlijken heb je iedereen nodig, van burgers tot politiekers tot stad tot club tot priv?-investeerders. Iedereen. Hoe zit het met die priv?-investeerders die (leek toen toch) klaar waren om 25 (?) miljoen te investeren? Hoe zit het met de talloze (buitenlandse) bedrijven die volgens Decuyper gingen investeren (en ons budget x3 doen)? Er wordt zoveel gezegd, zoveel beloofd, maar ik zie het eigenlijk h??l somber in.


Offline Naessens C

  • Leden
  • Berichten: 2.958
  • We pakken ze. Één voor één.
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #536 Gepost op: juni 21, 2013, 10:16:36 am »
Ik denk als we binnen dit en 2 jaar nog geen stap verder staan betreffende het stadionproject de stad Waregem wel eens zou kunnen verschieten !!!!!

Om dan weer verontwaardigd en verrast te reageren en over 'sportieve prostitutie' beginnen maar ondertussen wel 20 miljoen voorzien voor een project waarvan de vergunning nog niet in orde is...

Of als blijkt dat onze buren hen kans ruiken om in alle stilte het dossier af te werken en straks voor ons begint te bouwen, want sportief en verleden staat waregem stukken hoger (beker, europees 2x en het verdere verleden).  Heb geen zin om op een dag de krant open te slaan met quickie zijne kop op de lap grond op 10 km van waregem, met de titel kvk begint bouw nieuw stadion.  Stad waregem alweer eens in het zak gezet doorhen buren.  Stad werk verdomme mee!  Zelfs enige motivatie of zin voor een nieuw complex is er niet, hoe komt dit over naar mogelijke investeerders.  Want die zijn er mits een goed plan en samenwerking op alle niveaus.  Iedere maand een andere uitvlucht of het van zich afschuiven.  En ondertussen dik 20 miljoen euro geven aan sociale flats nen boulevard een bibliotheek ( terwijl ze meer dan deftig was en in het tijdperk internet, minder in aantrek).  Bravo politiek, bravo stad.

Kortrijk doet het de afgelopen vijf jaar beter dan ons hoor, met oa een bekerfinale en drie (?) keer PO1. En als ik me niet vergis, als je het dan toch over het verdere verleden hebt, is Kortrijk nooit in 4e klasse verzeild geraakt, noch zijn ze gefusioneerd met een andere club. Hou toch eens je voeten op de grond, op de duur ga je nog je eigen leugens geloven.

Maar voor de rest helemaal akkoord: het zou toch zo pijnlijk zijn mocht Kortrijk voor ons aan een stadion beginnen, zeker omdat ze al sinds jaar en dag minder volk trekken dan ons, en dat wij zelfs met ons oerlelijk gedrocht van een atletiekstadion in ons slechtste seizoenen meer supporters hebben dan zij in hun beste seizoenen.

Langs de andere kant, om nu massaal de stad te gaan viseren vind ik ook maar zwak. Er gaan al bij al een paar duizend mensen naar de voetbal in Waregem, de overgrote meerderheid van de bevolking heeft niks aan zo'n stadion. De boulevard biedt wandelruimtes, winkels, woonsten, enzovoort, zoiets kan je nog verdedigen lijkt me.

Ik blijf erbij, om zo'n stadion te verwezenlijken heb je iedereen nodig, van burgers tot politiekers tot stad tot club tot priv?-investeerders. Iedereen. Hoe zit het met die priv?-investeerders die (leek toen toch) klaar waren om 25 (?) miljoen te investeren? Hoe zit het met de talloze (buitenlandse) bedrijven die volgens Decuyper gingen investeren (en ons budget x3 doen)? Er wordt zoveel gezegd, zoveel beloofd, maar ik zie het eigenlijk h??l somber in.

Waar haal jij in godsnaam het in je hoofd dat de Veeka het de voorbije jaren beter doet dan ons?

2 keer POI, net zoals ons. (4 en 6, wij 6 en TWEE). 6 jaar geleden zat KVK nog in 2de, wij hadden dan al een beker, Europese campagne en 6 en 5de plaats op zak. In tussentijd eindigde KVK nog eens 10de en 14de in de competitie, zoals wij 13de en 11de. Is KVK op een doelpunt na kampioen geworden??

13 april 1951

  • Gast
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #537 Gepost op: juni 21, 2013, 10:33:45 am »
Waar haal jij in godsnaam het in je hoofd dat de Veeka het de voorbije jaren beter doet dan ons?

2 keer POI, net zoals ons. (4 en 6, wij 6 en TWEE). 6 jaar geleden zat KVK nog in 2de, wij hadden dan al een beker, Europese campagne en 6 en 5de plaats op zak. In tussentijd eindigde KVK nog eens 10de en 14de in de competitie, zoals wij 13de en 11de. Is KVK op een doelpunt na kampioen geworden??

Essevee007 doet soms alsof wij een grootmacht zijn en Kortrijk ons kleine broertje, niks is uiteraard minder waar, daarom reageerde ik. We zijn heel vergelijkbaar qua grootte, zo ongeveer op alle vlak (achterban, stadion, resultaten,...).

2012-2013: wij 2e, zij 9e
2011-2012: wij 13e, zij 6e (en bekerfinale)
2010-2011: wij 11e, zij 10e
2009-2010: wij 6e, zij 4e
2008-2009: wij 5e, zij 14e

Heel vergelijkbaar dus (zij eindigen 3x hoger dan ons). Al hebben wij inderdaad een palmares, zij niet.
En je hebt gelijk, wij zijn vice-kampioen, zij niet! 8)

Freve

  • Gast
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #538 Gepost op: juni 21, 2013, 10:35:56 am »
Waar haal jij in godsnaam het in je hoofd dat de Veeka het de voorbije jaren beter doet dan ons?

2 keer POI, net zoals ons. (4 en 6, wij 6 en TWEE). 6 jaar geleden zat KVK nog in 2de, wij hadden dan al een beker, Europese campagne en 6 en 5de plaats op zak. In tussentijd eindigde KVK nog eens 10de en 14de in de competitie, zoals wij 13de en 11de. Is KVK op een doelpunt na kampioen geworden??

Essevee007 doet soms alsof wij een grootmacht zijn en Kortrijk ons kleine broertje, niks is uiteraard minder waar, daarom reageerde ik. We zijn heel vergelijkbaar qua grootte, zo ongeveer op alle vlak (achterban, stadion, resultaten,...).

2012-2013: wij 2e, zij 9e
2011-2012: wij 13e, zij 6e (en bekerfinale)
2010-2011: wij 11e, zij 10e
2009-2010: wij 6e, zij 4e
2008-2009: wij 5e, zij 14e

Heel vergelijkbaar dus (zij eindigen 3x hoger dan ons). Al hebben wij inderdaad een palmares, zij niet.
En je hebt gelijk, wij zijn vice-kampioen, zij niet! 8)
13
tis ons klein broertje e
tligt helemaal in ons schaduw :)

het enige gevaar is de bouwplannen
ze mogen ons in geen geval in snelheid pakken....

13 april 1951

  • Gast
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #539 Gepost op: juni 21, 2013, 10:40:17 am »
13
tis ons klein broertje e
tligt helemaal in ons schaduw :)

het enige gevaar is de bouwplannen
ze mogen ons in geen geval in snelheid pakken...

Allez 't is goed! Je gaat me niet zover krijgen dat ik ze ga beginnen verdedigen ook... ;)

Het gevaar is inderdaad de bouwplannen. Maar zie jij het daar snel(ler dan bij ons) goed komen, op dat vlak? Lijken me in hetzelfde bedje ziek, nee?