Auteur Topic: Verb. Regenboogstadion (fase 1A - tribune D (fam. tribune) & CD (uitvak)) 2014  (gelezen 799662 keer)

0 leden en 22 gasten bekijken dit topic.

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.769
  • Essevee!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #1000 Gepost op: december 16, 2013, 07:56:04 pm »
Dury ni toelaten?
Zolang die sjeik em ni moeit met sportieve zal em da al niks kunnen schelen.

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.192
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #1001 Gepost op: december 16, 2013, 08:59:03 pm »
Dury ni toelaten?
Zolang die sjeik em ni moeit met sportieve zal em da al niks kunnen schelen.

Ik vertrouw dat toch niet zo die Sjeiks of andere geldschieters.
"Goede" voorbeelden zijn idd Man City en PSG. Zei kopen vedetten en draaien mee aan de top in hun land.
Europees zijn ze van 0 naar subtop gegaan!

Slechte voorbeelden zijn dan weer Malaga en Anzhi. Geldschieter trekt zich terug, en clubs stellen plots heel weinig meer voor.

Offline jenske

  • Leden
  • Berichten: 2.177
    • SV Anzegem
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #1002 Gepost op: december 16, 2013, 09:10:17 pm »
ik hoor jammer genoeg (te)veel tegenstrijdige berichten...

Mensen die dicht bij het dossier staan vertellen dat alles in orde zal komen en dat het nieuwe stadion er snel zal komen, terwijl we in de pers niets anders lezen dan stilstand en onwetendheid.

Daarom dat ik tot op de dag van vandaag ons project het voordeel van de twijfel geef. Ik hoop tegen ten laatste eind januari iets te vernemen via een offici?le weg, anders zal het opnieuw met enkele jaren worden verschoven me dunkt...

Zolang het nieuwe stadion er niet komt kunnen we niet verder groeien!

Offline fan4ever

  • Leden
  • Berichten: 1.278
  • Essevee!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #1003 Gepost op: december 16, 2013, 09:42:39 pm »

man toch , jij gaat als essevee supporter toch ook opeens niet naar gent kijken omdat er een nieuw stadion staat .
als je supporter bent voor een club is dat toch voor altijd ,of niet ?


De huidige generatie niet, maar opgroeiende kinderen zullen eerder naar een nieuwbouw neigen;  Bovendien, wie eerst bouwt eerst maalt.  De regio is te klein, waardoor wie eerst is met alle commerci?le troeven gaat lopen.  Dat we dan maar een stadion delen met kortrijk, en kunstgras voorzien.  Dan krijgt stad waregem hetgeen het gezaaid heeft door jaren te slabakken en redenen te vinden om iets niet te doen.  De locatie kan me niet schelen, zolang het maar Essevee is.

Kortrijk heeft tevens het voordeel een paar politiekers in de Wetstraat te hebben, die op een of andere manier centjes kunnen doorsluizen of lobbyen achter de schermen naar investeerders.  Hoe denkt ge dat Bergen anders een 2e fase van 10 miljoen binnenkort gaat uitvoeren?  Ellio.......

Door naar Evolis te trekken, zal Ghelamco bovendien ongelimiteerde mogelijkheden hebben, geen regeltjes etc...  Dat ze van mijn part een stadion zetten waar ze willen, maar word gek als ik straks op de E17 voorbijrij.

Ik blijf bij een eerder statement: door het plan van 40 naar 20 miljoen terug te schroeven, is het moeilijker investeerders te vinden, die wel bereid zijn hun geld op tafel te leggen voor iets wat groots is en kan renderen.  Maar ja, politiek....


Offline bojaaan

  • Leden
  • Berichten: 649
  • Essevee!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #1004 Gepost op: december 17, 2013, 12:10:00 am »
En inmiddels in Kortrijk............
Misschien moeten we toch maar samen uhm...........

Een stadion met Kortrijk delen is misschien nog het meest realistische van al, want aan dit tempo staat er in 2050 nog geen

maar ik vrees dat dat een stap richting fusie is

Offline sepatcha

  • Leden
  • Berichten: 236
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #1005 Gepost op: december 17, 2013, 09:11:28 am »
Geen enkele supporter ziet dat graag gebeuren, zowel bij ons als bij kvk niet, maar het is natuurlijke een realistische oplossing. Na Nieuwjaar verwacht ik toch wel enige duidelijkheid, dat heeft Naessens toch deze zomer laten verstaan omtrent de aandelen. Ik weet dat hij niet uitblinkt in woorden, maar qua daden heeft hij mij nog nooit ontgoocheld, op zijn manier dan. In alle stilte werken is meer zijn ding. Wat ik voor mogelijk acht is ofwel 1 stadion delen met Kortrijk ofwel dat Willy Naessens uit Wortegem ook Cuyperke zijn aandelen overpakt en de bouw van het stadion voor zich neemt. Deze heeft natuurlijk ook gezien wat een naam Ghelamco ondertussen gekregen heeft en heeft daarom deze zomer misschien eens een ballonneke opgelaten.....?

Offline BorisB9

  • Leden
  • Berichten: 901
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #1006 Gepost op: december 17, 2013, 01:15:24 pm »
Willy uit Wortegem is nu al tevreden met de gratis reclame die hij krijgt. Ik vermoed dat hij niet te vlug in actie zal schieten.

Offline bojaaan

  • Leden
  • Berichten: 649
  • Essevee!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #1007 Gepost op: december 17, 2013, 04:04:54 pm »
de stad Brugge investeert 40 miljoen euro in de nieuwe stadions in Brugge

Bergen (met onze goede vriend Elio) gaat 10 miljoen euro pompen in het Stade Charles Tondreau om het af te werken. Terwijl het niet eens nodig is want Bergen trekt geen volk

Wat doen onze stad? Geen kloten!

Momenteel trekken we gemiddeld 8000 fans volgens de krant, in een modern stadion zouden we aan 11.000 of 12.000 zitten ben ik van overtuigd. Kijk naar AA Gent, die zijn van 11.000 naar 18.500 gegaan gemiddeld  (er zal nog wel een terugval komen misschien de komende jaren maar ik zie ze in ieder geval altijd boven de 16.000 uitkomen)
« Laatst bewerkt op: december 17, 2013, 04:07:05 pm door bojaaan »

Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.155
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #1008 Gepost op: december 17, 2013, 04:53:37 pm »
de stad Brugge investeert 40 miljoen euro in de nieuwe stadions in Brugge

Bergen (met onze goede vriend Elio) gaat 10 miljoen euro pompen in het Stade Charles Tondreau om het af te werken. Terwijl het niet eens nodig is want Bergen trekt geen volk

Wat doen onze stad? Geen kloten!

Momenteel trekken we gemiddeld 8000 fans volgens de krant, in een modern stadion zouden we aan 11.000 of 12.000 zitten ben ik van overtuigd. Kijk naar AA Gent, die zijn van 11.000 naar 18.500 gegaan gemiddeld  (er zal nog wel een terugval komen misschien de komende jaren maar ik zie ze in ieder geval altijd boven de 16.000 uitkomen)

Gisteren Louwagie.  Ik had nooit verwacht dat ons stadion vol ging zitten, nu was het zo tegen Anderlecht en straks tegen Brugge opnieuw.  10 jaar geleden speelden we nog voor 8000 gemiddeld.  Hier in Waregem groeien we op alle vlak, sportief zijn we een subtopper geworden, en halen we als een stad die 6x kleiner is dan gent ook al 8000 gemiddeld in een gewoon stadion met een piste rond.  Commercieel en qua aantal fans zitten we aan ons plafond met dit stadion.  Bibs en boulevardkes zijn belangrijker om miljoenen en miljoenen in te pompen.  Het moet nu niet direct geld zijn dat ze er in pompen, maar enige medewerking en hulp hoe we het tot stand kunnen brengen, krijgen we zelfs ook niet van het stad.  ONGELOOFELIJK!

Online anotherboerke

  • Leden
  • Berichten: 359
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #1009 Gepost op: december 17, 2013, 04:56:37 pm »
Zou vak X eens geen actie kunnen opzetten? ik weet het dat het wss niet veel uitmaakt, maar het is toch wel een duidelijk signaal. Ik vind dat er nog wat meer druk van de supporters ook mag komen. Als we zien dat we opnieuw goed weg zijn voor een Europse plaats, wil ik niet opnieuw naar brussel of naar bruhhe afreizen hoor!

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.192
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #1010 Gepost op: december 17, 2013, 05:05:30 pm »
Het blijft toch opvallend stil he.
Ik heb het al eens aangegeven en doe het nog een keer:

De supportersfederatie zou toch elke maand een vergadering beleggen met het bestuur!? En gingen de supporter op de hoogte houden.
Na de 1ste vergadering werd dit gedaan, daarna niks meer. En niet alleen over het stadion he, ook over die participatie, hoe zit het daar mee?

Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.155
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #1011 Gepost op: december 17, 2013, 05:16:36 pm »
Zou vak X eens geen actie kunnen opzetten? ik weet het dat het wss niet veel uitmaakt, maar het is toch wel een duidelijk signaal. Ik vind dat er nog wat meer druk van de supporters ook mag komen. Als we zien dat we opnieuw goed weg zijn voor een Europse plaats, wil ik niet opnieuw naar brussel of naar bruhhe afreizen hoor!

En we moeten ons niet tevreden stellen met wat knip en plakwerk of opknabeurtjes.  Wat men wel kan doen is het stadion van nu speelgerechtigd maken voor europees voetbal, maar met het in gedachte houden dat het veranderingen zijn die we verder kunnen gebruiken in het nieuwe stadion.

Nieuwjaarsreceptie moeten we het eens recht op de man afvragen, met zo een pak volk voor hen zullen ze wel eens deftig moeten antwoorden.  Alhoewel ik eerder een zoveelste andere versie en rond de pot gebrabbel verwacht.

Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.155
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #1012 Gepost op: december 17, 2013, 05:17:31 pm »
Het blijft toch opvallend stil he.
Ik heb het al eens aangegeven en doe het nog een keer:

De supportersfederatie zou toch elke maand een vergadering beleggen met het bestuur!? En gingen de supporter op de hoogte houden.
Na de 1ste vergadering werd dit gedaan, daarna niks meer. En niet alleen over het stadion he, ook over die participatie, hoe zit het daar mee?

Inderdaad.  Iedere maand gingen ze wat nieuws naar buiten brengen, en vooral mede inzicht in stadiondossier.

Offline Tornado

  • Leden
  • Berichten: 1
  • Essevee!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #1013 Gepost op: december 17, 2013, 05:41:31 pm »
Als we zien dat we opnieuw goed weg zijn voor een Europse plaats, wil ik niet opnieuw naar brussel of naar bruhhe afreizen hoor!

Ja volgend jaar wordt het zoiezo terug 'afreizen' ze, dat nieuw stadion wordt niet op 1 dag gebouwd h?...

Online anotherboerke

  • Leden
  • Berichten: 359
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #1014 Gepost op: december 17, 2013, 05:45:33 pm »
Ja volgend jaar wordt het zoiezo terug 'afreizen' ze, dat nieuw stadion wordt niet op 1 dag gebouwd h?...
Verbouwingen zouden toch stap per stap gebeuren? Ik denk dat het dan wel mogelijk is hoor om in Waregem te blijven...

Offline Soulscream

  • Leden
  • Berichten: 3.065
  • Voice of the voiceless!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #1015 Gepost op: december 17, 2013, 06:04:15 pm »
Iemand van de supportersraad op het forum, Geert Titeca ,Maarten, medewerkers op het forum?
is er iemand die kan zeggen hoe de vork werkelijk aan de steel zit?!

Offline Stofke_81

  • Leden
  • Berichten: 159
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #1016 Gepost op: december 17, 2013, 07:04:50 pm »
Iemand van de supportersraad op het forum, Geert Titeca ,Maarten, medewerkers op het forum?
is er iemand die kan zeggen hoe de vork werkelijk aan de steel zit?!

Wees er maar zeker van dat deze genoemde personen op het forum zitten en hier meelezen! Maar op deze zaken zal er geen reactie komen..Komen enkel maar in actie om den boel te sussen als er opstand dreigt van de supporters!..Hoelang werd PDC niet de hand boven het hoofd gehouden?

Indien we terug een Europees ticket in handen hebben en een verhuis zich opdringt om Europees te kunnen spelen zullen ze er wel terug zijn op de sociale media om de supporters te stimuleren om mee te gaan naar onze zo gezegde ?thuismatchen? ..

Essevee is op alle vlakken gegroeid,Maar het stadion is ons grootste pijnpunt en eerlijk gezegd vrees ik dat een oplossing hiervoor nog niet voor morgen zal zijn!..tenzij de mensen van de supportersraad me (hopelijk) kunnen tegenspreken!..

Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #1017 Gepost op: december 17, 2013, 09:05:51 pm »
de stad Brugge investeert 40 miljoen euro in de nieuwe stadions in Brugge

Bergen (met onze goede vriend Elio) gaat 10 miljoen euro pompen in het Stade Charles Tondreau om het af te werken. Terwijl het niet eens nodig is want Bergen trekt geen volk

Wat doen onze stad? Geen kloten!

Momenteel trekken we gemiddeld 8000 fans volgens de krant, in een modern stadion zouden we aan 11.000 of 12.000 zitten ben ik van overtuigd. Kijk naar AA Gent, die zijn van 11.000 naar 18.500 gegaan gemiddeld  (er zal nog wel een terugval komen misschien de komende jaren maar ik zie ze in ieder geval altijd boven de 16.000 uitkomen)

op de sossen stemmen he :) : bergen met die rupo , gent met termont , brugge met landuyt, waregem met ?

Offline esseveer

  • Leden
  • Berichten: 78
  • Essevee!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #1018 Gepost op: december 18, 2013, 01:33:56 pm »
nogmaals het is aan het bestuur van essevee om er aan verder te doen supporters federatie reageert ook niet


Offline EsseveeFANS - Supportersraad

  • Leden
  • Berichten: 111
  • Essevee!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #1019 Gepost op: december 18, 2013, 05:00:05 pm »
Essevee is bouwheer geworden (voor het stadion) en dat bespoedigd alles. Men is nu een nieuw dossier aan het samenstellen en volgend seizoen beginnen bouwen. Het stadion zal inderdaad kuipvormig zijn en zal fase per fase opgebouwd worden (Lees: nieuwe [bezoekers]tribune, tribune afsmijten, nieuwe tribune, andere tribune afsmijten,...).

Meer info volgt als alles effectief op papier staat.

Eventjes onszelf quoten en de nadruk op de laatste zin leggen.

Het dossier moet eind december binnen bij de bevoegde diensten. H?t probleem was het nodige budget bijeen krijgen. Essevee wou daar in alle stilte aan verder werken.

Zoals iedereen in de krant kon lezen, heeft de Vlaamse Overheid hun beroep bij de Raad van State gewonnen en mogen ze toch ietwat subsidies geven. Zo krijgen Club & Cercle 2,5 miljoen (wij logischerwijs minder). Opnieuw wat centjes erbij.

Zoals enkelen al aanhaalden: ALS de nodige budgetten gevonden worden // ieders beloftes ook daden worden, dan komt het vernieuwde stadion er.

Meer info volgt ten gepaste tijde.