Auteur Topic: Verb. Regenboogstadion (fase 1A - tribune D (fam. tribune) & CD (uitvak)) 2014  (gelezen 799682 keer)

0 leden en 20 gasten bekijken dit topic.

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.769
  • Essevee!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #3340 Gepost op: september 17, 2014, 11:42:51 pm »
kwee ni als da ver genoeg komt, lijkt mij niet,
ik denk dater nog een stukske bijkomt eigenlijk...

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.653
  • Essevee!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #3341 Gepost op: september 18, 2014, 06:57:58 am »
Denk dat het wel ver genoeg komt, al mag de wind en regen dan niet van vak X komen. Dan zitten de mensen in de regen. Het lijk mij eerder wat optisch bedrog omdat de constructie wat schuin omhoog loopt...

Offline svzwfan

  • Leden
  • Berichten: 554
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #3342 Gepost op: september 18, 2014, 10:56:22 am »
Denk toch dat het dak niet ver genoeg overkomt,het regent bijna altijd uit het westen daar zit u zeker in de regen.

Offline bullseye

  • Leden
  • Berichten: 1.841
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #3343 Gepost op: september 18, 2014, 11:10:42 am »
Tjah wind en regen kan je niet altijd stoppen. Herinner mij in de Ghelamco dit jaar dat ik ook nat werd en ik zat al redelijk naar boven toe op de zijtribune!

Offline forzasvzw

  • Leden
  • Berichten: 630
  • Forzaaa SV !!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #3344 Gepost op: september 18, 2014, 12:20:46 pm »
achja bij kortrijk hebben ze een paar jaar geleden ook een nieuw tribuneke geplaatst he :)

ze moeten inderdaad veel lachen met ons, als ze eens kijken naar hun huidige ranking en de prestaties van de laatste 10 jaar  :)

Kortrijk op het veld en naast het veld zijn die niks waard ;)

Offline jeroenie

  • Leden
  • Berichten: 892
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #3345 Gepost op: september 18, 2014, 12:50:26 pm »
als ge een dak moet maken zodat niemand nat word, dan moet ge nog ne meter of 20 verder gaan dan de tribune, wat dus bijna niet haalbaar is, als je ook de grasmat de nodige zonnestralen wenst te plezieren!
wie nu onderaan op de tribune's zit komt ook nat bij regenval zelle!

Offline Vossie

  • Leden
  • Berichten: 436
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #3346 Gepost op: september 18, 2014, 02:48:17 pm »
Zo erg als in de Ghelamco zal het wel niet zijn. Als daar de wind slecht zit, kan je zelfs nat worden tot op de derde laatste rij bovenaan. Daar is het dak extreem hoog.

Offline frenne

  • Leden
  • Berichten: 44
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #3347 Gepost op: september 18, 2014, 03:58:11 pm »
als ge een dak moet maken zodat niemand nat word, dan moet ge nog ne meter of 20 verder gaan dan de tribune, wat dus bijna niet haalbaar is, als je ook de grasmat de nodige zonnestralen wenst te plezieren!
wie nu onderaan op de tribune's zit komt ook nat bij regenval zelle!

Dit zou lukken met het laatste stuk dak lichtdoorlatend te maken. Nu lijkt het me ook wel een vrij kort dak waarbij ik niet op de onderste rijen zou willen zitten.

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.769
  • Essevee!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #3348 Gepost op: september 18, 2014, 04:40:18 pm »
dak komt verder dan de onderste rijen

Offline balboa

  • Leden
  • Berichten: 2.729
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #3349 Gepost op: september 18, 2014, 04:44:02 pm »
Heb je nu echt een hele dag nodig om 2 zo'n spanten te plaatsen ?
Op die manier gaat het inderdaad lang duren.

Online Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.272
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #3350 Gepost op: september 18, 2014, 04:56:18 pm »
Heb je nu echt een hele dag nodig om 2 zo'n spanten te plaatsen ?
Op die manier gaat het inderdaad lang duren.
Zullen aan de achterkant en binnen ook nog veel werk hebben h?
SV TILL I DIE

Offline jeroenie

  • Leden
  • Berichten: 892
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #3351 Gepost op: september 18, 2014, 05:07:41 pm »
Dit zou lukken met het laatste stuk dak lichtdoorlatend te maken. Nu lijkt het me ook wel een vrij kort dak waarbij ik niet op de onderste rijen zou willen zitten.
nee hoor! ook licht doorlatende platen houden stralingen tegen waar ons gazonnetje maar al te graag van geniet! daarbij komt nog dat die licht doorlatende platen op den duur vies en vuil worden waardoor je der bijna niks meer door ziet

Offline jeroenie

  • Leden
  • Berichten: 892
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #3352 Gepost op: september 18, 2014, 05:11:08 pm »
Heb je nu echt een hele dag nodig om 2 zo'n spanten te plaatsen ?
Op die manier gaat het inderdaad lang duren.
ik begrijp niet dat ze die constructie niet per 2 of 3 spanten prefab monteert op de parking, om deze dan met een kraan op te tillen en te bevestigen. tenslotte moeten ze dan enkel nog om de x aantal spanten de bevestigingen der tussen steken. mij lijkt het dat je met de voeten op de grond vlotter kunt werken dan daar op zoon hoogtewerkertje, en telkens baartje per baartje met die zware desutterkraan omhoog moet tillen.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #3353 Gepost op: september 18, 2014, 05:52:34 pm »
ik begrijp niet dat ze die constructie niet per 2 of 3 spanten prefab monteert op de parking, om deze dan met een kraan op te tillen en te bevestigen. tenslotte moeten ze dan enkel nog om de x aantal spanten de bevestigingen der tussen steken. mij lijkt het dat je met de voeten op de grond vlotter kunt werken dan daar op zoon hoogtewerkertje, en telkens baartje per baartje met die zware desutterkraan omhoog moet tillen.

Citaat van: jenske @ belstadions.net
Deze middag live het plaatsen van de dakspanen gezien. Wegens plaatsgebrek wordt het geheel vanop rijweg opgetild van de vrachtwagen. Vervolgens over de weg, parking en tribune om tenslotte vooraan uit te komen. Werkelijk een huzarenstuk...

Ik probeer nog deze namiddag tijd te vinden om de foto's te plaatsen...





« Laatst bewerkt op: september 18, 2014, 05:56:34 pm door Frederik »

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #3354 Gepost op: september 18, 2014, 06:08:47 pm »
18u00 en ze zijn nog steeds aan het werk ...

Offline gmt

  • Leden
  • Berichten: 174
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #3355 Gepost op: september 18, 2014, 08:34:17 pm »
Alle,ze zijn nu goe bezig en toch al da gezaag van sommigen,tga traag,moeten zij da zo doen.......
Tzijn Ier allemaal ingenieurs en doorgewinterde techniekers.als ge nie weet waarover je praat laat dan de mensen hun werk doen.
Denken jullie nu echt da bohez nie weet goe het moet en goe het vlug moet.
Kzou al die betweterkes eens graag bezig zien,kwestie kunnen ze een gat boren in den beton.En waarom maken ze dat terplaatse op die hoogte?kwestie van de speling,zo kunnen ze terplaatse nog wa bijgeven,als ge alles op de grond maakt en dan omhoog brengt zoude wel ne keer voor een verassing komen te staan.Al eens nen hangar zien bouwen....

Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.155
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #3356 Gepost op: september 18, 2014, 09:31:46 pm »
achja bij kortrijk hebben ze een paar jaar geleden ook een nieuw tribuneke geplaatst he :)

ze moeten inderdaad veel lachen met ons, als ze eens kijken naar hun huidige ranking en de prestaties van de laatste 10 jaar  :)
Kortrijk op het veld en naast het veld zijn die niks waard ;)
Kortrijk op het veld en naast het veld zijn die niks waard ;)
Kortrijk?  Zelfs over gans het bestaan van essevee komen ze nog niet aan de enkels van ons en dat op alle vlak.  Zelfs de laatste 8 jaar doen we stukken stukken beter op alle vlak.  Kvk europees 0x en essevee 22x... Kvk geen beker, geen vicekampioen enz.... Geen volk en een duivekit als stadion.  Wie ligt er nu daar wakker van?

Offline fan4ever

  • Leden
  • Berichten: 1.278
  • Essevee!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #3357 Gepost op: september 18, 2014, 09:41:17 pm »
nee hoor! ook licht doorlatende platen houden stralingen tegen waar ons gazonnetje maar al te graag van geniet! daarbij komt nog dat die licht doorlatende platen op den duur vies en vuil worden waardoor je der bijna niks meer door ziet


Leuk onderwerp. Het nuttige licht is het zichtbare of PAR licht, met een golflengte van 400-700nm. Lager zit je met schadelijke UV-B stralen, hoger zit je met infrarood of warmtestralen. Plastics kunnen zo geproduceerd worden dat je selectief bepaalde stralen wel of niet doorlaat. 

Je kan zelfs nog een stapje verder. Gras zet een deel van het zichtbaar licht om in NIR of near infrared, een warmtestraal.  Wanneer je dan filters gebruikt die het zichtbare licht doorlaten, maar niet de NIR stralen, creeer je een greenhouse effect.  Hierdoor stijgt de temperatuur onder de plastic en kan je zo die ruimte opwarmen door gebruik te maken van de combinatie: zonlicht, gras en een specifieke folie.  Deze technieken worden volop toegepast in agrotextiel, hetzij in een folie, hetzij een transparant geweven en gecoat bandjesweefsel wat trouwens een betere mechanische sterkte heeft. Op die manier bespaart men aan stookkosten.  Voor een voetbalstadion zou dit uiteraard tevens brandwerend moeten zijn. 

Benieuwd wat de keuze van de dakafwerking wordt.




Offline jakkie3000

  • Leden
  • Berichten: 985
  • Essevee!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #3358 Gepost op: september 19, 2014, 12:37:13 pm »
Gisteren aan het onthaal gehoord dat zaterdag (morgen dus) de keuring zou zijn van de tribune voor de match tegen Anderlecht. Er bellen namelijk enorm veel mensen voor kaarten naar het onthaal maar er is nog geen uitsluitsel. Ze zei wel dat ze voren zaten op schema. Laat ons hopen dat ze open kan gesteld worden

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.769
  • Essevee!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #3359 Gepost op: september 19, 2014, 12:39:59 pm »
Gisteren aan het onthaal gehoord dat zaterdag (morgen dus) de keuring zou zijn van de tribune voor de match tegen Anderlecht. Er bellen namelijk enorm veel mensen voor kaarten naar het onthaal maar er is nog geen uitsluitsel. Ze zei wel dat ze voren zaten op schema. Laat ons hopen dat ze open kan gesteld worden

Zou dak geen kuststof ofzo zijn want metaal weegt toch pak meer en die ondersteuning
die er nu zijn lijken me minder lomp om dat op te houden.

Ze gaan mogen doordoen, als de stoelekes allemaal nog geplaatst moeten worden tegen
volgende week zaterdag....

Volgens mij geloven ze er zelf niet meer in dat het klaar zal zijn voor supporters zaterdag