Auteur Topic: Problemen tijdens de match  (gelezen 21014 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Topke

  • Leden
  • Berichten: 323
  • SVZW/ CFC LAD
Problemen tijdens de match
« Gepost op: augustus 06, 2007, 11:08:19 am »
Ik had graag eens deze topic geopend en erover meningen gewisseld.

Tes het volgende. De drie jaar dat svzw in eerste zit , zit we altijd met het volgende probleem, toch waar ik zit.

Wanneer svzw aan het tegendoel komt en daar bijna kan uit scoren staat de helft van onze tribune recht.
Er is daar altijd spel en miserie rond omdat er dan achter ons mensen zijn die telkens zitten te zagen; zet u neer, t'is een zittribune. Gisteren trokken ze zelfs iemand neer, je kan raden wat een discussie er daar over is.

Ik versta die mensen soms, ik sta ook maar enkel recht als ze voor mij rechtstaan en ik het niet meer kan zien.

Kan er hier iets aan gedaan worden?

Offline Xavier Waterslaeghers

  • Leden
  • Berichten: 352
Re: Problemen tijdens de match
« Reactie #1 Gepost op: augustus 06, 2007, 11:16:42 am »
Dat iedereen recht staat als er doelgevaar is, is volledig te begrijpen. Daaraan herken je een echte voetbalsupporter die meeleeft met de spelers. Maar in vak O was er een onnozelaar die iedere keer als Essevee de bal veroverde rechtsprong. Dat is toch ook overdreven? Tijdens de rust werd hem eens goed de les gespeld en in de tweede helft was hij een heel stuk rustiger. En het is een blijft een zittribune. Dat iedereen rechtstaat bij een doelkans voor Zulte Waregem: ok?. Dat een groepje rechtsstaat bij iedere balverovering van Essevee hoeft echt niet. Aanmoedigen kan bij zo'n situaties ook zittend.

Offline Belgarion

  • Leden
  • Berichten: 112
Re: Problemen tijdens de match
« Reactie #2 Gepost op: augustus 06, 2007, 01:50:30 pm »
het getuigt mijns inziens van weinig respect voor de medesupporter als je te pas en te onpas gaat rechtspringen, vooral omdat als iedereen neerzit, het spel perfect te volgen is.  OK, ik spring ook recht als Waregem scoort, maar tijdens de opbouw van een spelfase is dit asociaal en storend.

Offline DMQ

  • Leden
  • Berichten: 576
Re: Problemen tijdens de match
« Reactie #3 Gepost op: augustus 06, 2007, 01:58:48 pm »
sjanse dat wij gekozen hebben voor de staantribune dit jaar, betere sfeer en geen gezaag meer van da rechtstaan!!! Enkel was het gisteren onbegonnen werk om over de ultras van standard te graken, heb ze gisteren heel de wedstrijd bezig gehoord! Nog nie veel gezien in belgie, heel de wedstrijd mee 200 a 300 man staan zingen.
essevee till i die!!!

Offline SV-boer

  • Leden
  • Berichten: 1.214
Re: Problemen tijdens de match
« Reactie #4 Gepost op: augustus 06, 2007, 02:03:18 pm »
sjanse dat wij gekozen hebben voor de staantribune dit jaar, betere sfeer en geen gezaag meer van da rechtstaan!!! Enkel was het gisteren onbegonnen werk om over de ultras van standard te graken, heb ze gisteren heel de wedstrijd bezig gehoord! Nog nie veel gezien in belgie, heel de wedstrijd mee 200 a 300 man staan zingen.

inderdaad, best indrukwekkend.
Soms vraag ik mij af als de spelers ons zelfs gewoon al kunne horen.
Want als supporter die midden in T staat , gaat het best luid.
Maar als je dan ziet dat die van Standard op hetzelfde moment met 2 keer zoveel aan het zingen zijn , weet ik niet als wij daar boven graken.

De sfeer is trouwens veelbelovend daar in de T.
Door recht te staan, maak je automatisch meer sfeer.
Nu nog proberen om de hele T mee te krijgen in plaats van hoofdzakelijk daar rond de trommel

salout?

  • Gast
Re: Problemen tijdens de match
« Reactie #5 Gepost op: augustus 06, 2007, 02:11:12 pm »
Idd, vond het ook nog best een lekker sfeertje bij ons.. maar tegen STandard kan niemand in belgie op.

Offline Glitch.

  • Leden
  • Berichten: 2.057
Re: Problemen tijdens de match
« Reactie #6 Gepost op: augustus 06, 2007, 02:12:09 pm »
Ik zit dus in de P. Wanneer sta ik recht?? Als er een aanval blijkt te zijn aan de linker- en rechterhoek (maw ad cornervlag).
Waarom sta ik dan recht?? Omdat ik die aanval graag wil zien, als 'k blijf zitten zie ik niks vanop m'n stoeltje.
Is dit storend?? Sorry, maar ik denk het niet. Diegenen voor mij staan op dat moment ook recht. Da's nu eenmaal de adrenaline van het moment. Tot m'n grote ergernis begon men me gisteren verdomme ook naar beneden te duwen om te zitten.  >:(
Mensen, het spijt me. Ik weet het, met mijn 32 jaren ben ik misschien wel nog wat jonger dan de gemiddelde leeftijd die rond mij zit maar ik ga me echt niet inhouden om dan even recht te staan omdat p?p? achter mij op z'n gat wil blijven zitten.  ::)
Verre van onrespectvol bedoeld maar op die momenten nemen m'n emoties de bovenhand en sta ik recht. Simpel.
-SVZW Forever-

Offline Vossie

  • Leden
  • Berichten: 436
Re: Problemen tijdens de match
« Reactie #7 Gepost op: augustus 06, 2007, 02:13:24 pm »
De trommel zou centraal moeten staan, nu stond hij uiterst links. Als hij centraal staat gaan er mensen mezingen van links en van rechts, en zo ga je meer volk meekrijgen.

Offline agriculteur superb

  • Leden
  • Berichten: 61
Re: Problemen tijdens de match
« Reactie #8 Gepost op: augustus 06, 2007, 02:26:07 pm »
Zever, gezever...

Als je naar den Essevee komt en als je dan al eens niet mag meeleven / uitleven door af en toe eens recht te springen (ook ik pleit "schuldig", meerdere keren per wedstrijd), waar gaan we dan naartoe??

Niet vergeten dat voetbal passie is, en dan komt er al eens "iets recht"  ;)

Offline Belgarion

  • Leden
  • Berichten: 112
Re: Problemen tijdens de match
« Reactie #9 Gepost op: augustus 06, 2007, 02:30:12 pm »
de gulden middenweg,...

is toch echt wel moeilijk te vinden.

Het zou natuurlijk helpen moest iedereen een beetje tolleranter zijn.

Offline Belgarion

  • Leden
  • Berichten: 112
Re: Problemen tijdens de match
« Reactie #10 Gepost op: augustus 06, 2007, 02:33:22 pm »
Niet vergeten dat voetbal passie is, en dan komt er al eens "iets recht"  ;)

 ;D ;D ;D ;D ;D

Ik zal maar nie vragen om dat te verduidelijken zeker?

sv74

  • Gast
Re: Problemen tijdens de match
« Reactie #11 Gepost op: augustus 06, 2007, 07:09:32 pm »
Ben ook eens in T gaan staan gisteren.  Er staat daar heel wat jongens van 8-10-12 jaar die niet altijd naar de voetbal kijken maar wat ravoten ( net als in mijn kindertijd ) niets om u druk te maken dus.  Komt er daar plots een steward af die een kleine meepakt omdat ... omdat wat eigenlijk?  Omdat die steward denkt dat hij politieagent is?  Dit is niet de eerste keer dat stewards bij ons hun boekje te buiten gaan op onbenulligheden, wanneer wordt er daar eens werk van gemaakt?  Stewards dienen toch om de gemoederen te bedaren en zelf niet uit te lokken? 

Offline tony montana

  • Leden
  • Berichten: 185
Re: Problemen tijdens de match
« Reactie #12 Gepost op: augustus 06, 2007, 07:13:07 pm »
is het niet dat er een van die klein mannen de zoon is van een stewart
of ik heb iemand horen reklameren dat er een kleine eeen reclame bord gebroken heeft



sv74

  • Gast
Re: Problemen tijdens de match
« Reactie #13 Gepost op: augustus 06, 2007, 07:29:56 pm »
is het niet dat er een van die klein mannen de zoon is van een stewart
of ik heb iemand horen reklameren dat er een kleine eeen reclame bord gebroken heeft

Nee, is niet correct.

sv74

  • Gast
Re: Problemen tijdens de match
« Reactie #14 Gepost op: augustus 06, 2007, 07:32:55 pm »
Wat je zegt over die kinders... In de T gisteren stonden voor mijn neus drie kleine mannen ( 12 jaar schat ik ze ) heeltijd te vechten en te duwen en te schoppen... Leuk is anders, geloof mij. Ze waren plots stil toen ze een knie in hun rug voelden :D


Proficiat, en steward tussengekomen om u mee te nemen?  Zeg dan tegen die gasten dat ze wat rustiger moeten zijn, maar ja een knietje is natuurlijk beter!

Offline roodkapje

  • Leden
  • Berichten: 41
Re: Problemen tijdens de match
« Reactie #15 Gepost op: augustus 06, 2007, 08:54:59 pm »
k'zat gisteren in vak O. en heb regelmatig recht gestaan om onze ploeg aan te moedigen en om te pogen om andere supporters in de sfeer mee te krijgen, k'moet toegeven dat ik daar niet fel in gelukt ben, op hier en daar enkele uitzondering na bleef iedereen roerloos op zijn plaatske zitten, is het zo dat men in de toekomst zijn ploeg in het regenboogstadion gaat aanmoedigen? vorig jaar hadden we de gasten van CB die af en toe den boel mee op gang kreeg, maar nu is het triestig zulle.
wat ook op mijn lever licht is de houding van de stewards en van die gasten waar er nen draad uit hun oor groeit. als ge gisteren nog maar naar de richting van de standaard supporters keek hielden ze u al in de gaten, als ge dan ff drufde zwaaien of ingaan op de talloze provocaties en de ontoelaatbare gebaren van de standaard aanhang kreeg je al een laatse verwittiging van die gasten met nen draad uit hun oor. als ge dan wijst naar den andere kant van het glas dan ziet men niks, is het nu echt zo dat deze diensten in belgie met 2 maten en 2 gewichten werken ? ik dacht toch dat de voetbalwet, waar die gasten met nen draad uit hun oor zo graag mee uitpakken, voor iedereen van toepassing is ? of heeft men als "arm der wet" het lef niet om in het bezoekende vak dezelfde regels toe te passen?

Offline Topke

  • Leden
  • Berichten: 323
  • SVZW/ CFC LAD
Re: Problemen tijdens de match
« Reactie #16 Gepost op: augustus 06, 2007, 09:18:32 pm »
Ben al wat wijzer geraakt uit de reacties, alleszins merci op voorhand. Voor mij is het duidelijk, ik sta recht wanneer ik wil maar niet te pas en te onpas. En als pepe het niet goed ziet dat hij dan op de rode tribune gaat zitten maar zeker niemand naar beneden trekt.

Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: Problemen tijdens de match
« Reactie #17 Gepost op: augustus 06, 2007, 11:36:30 pm »
Ben al wat wijzer geraakt uit de reacties, alleszins merci op voorhand. Voor mij is het duidelijk, ik sta recht wanneer ik wil maar niet te pas en te onpas. En als pepe het niet goed ziet dat hij dan op de rode tribune gaat zitten maar zeker niemand naar beneden trekt.

het is inderdaad een kwestie van niet te overdrijven.

vroeger (toen er nog geen stoeltjes waren in Q) was het nog veeeeeeeeeel erger. dan moest je vaak gans de wedstrijd rechtstaan tegen de toppers omdat je anders niets zag. toen kwamen er vaak pakken gasten (die 3 keer per seizoen naar het stadion kwamen) bij hun kameraden staan, die hadden voor andere vakken kaarten waardoor het vaak serieus "overbevolkt" raakte en er heel veel rechtgestaan ,rechtgesprongen werd . soms constant, soms zo goed als constant zodat het vaak stoorde. 
het is en blijft een zittribune , als mensen rechtstaan en rechtveren bij het minste zoals bij een simpelegoede pass op onze eigen helft omdat daar misschien wel een kans zou kunnen uit voorkomen stoor ik mij daar ook aan .
als er rechtgestaan wordt bij goede kansen / corners / doelpunten stoor ik mij er weinig of niet aan, alhoewel die goede kansen en corners eigenlijk wel door iedereen beter gevolgd kunnen worden als iedereen gewoon neerzit (wat enkele rijen onder mij trouwens het geval is daar blijven ze altijd zitten eigenlijk). maar de emoties zijn dikwijls zo groot dat er al eens rechtgesprongen wordt ook door mij. maar als dat niet te veel gebeurt , dan storen niet veel mensen zich daar aan (gewoon niet overdrijven is de boodschap)
« Laatst bewerkt op: augustus 06, 2007, 11:40:26 pm door svzw81 »

Offline Daredevil

  • Leden
  • Berichten: 593
Re: Problemen tijdens de match
« Reactie #18 Gepost op: augustus 07, 2007, 07:36:28 pm »
sjanse dat wij gekozen hebben voor de staantribune dit jaar, betere sfeer en geen gezaag meer van da rechtstaan!!! Enkel was het gisteren onbegonnen werk om over de ultras van standard te graken, heb ze gisteren heel de wedstrijd bezig gehoord! Nog nie veel gezien in belgie, heel de wedstrijd mee 200 a 300 man staan zingen.


een opsteker omdat jullie voor de T kozen
ik sta er al een paar jaar en het was pas de 2de keer in jaren dat er iets te beleven viel
de vorige keer was (raar maar waar) tegen Standard voor de beker, jawel toen we Salou zijn kaak konden horen breken tot in ons vak.
Op sommige momenten stond de beton onder ons te dansen  :D :D
geloof me heel groovy dat gevoel

Offline SV-boer

  • Leden
  • Berichten: 1.214
Re: Problemen tijdens de match
« Reactie #19 Gepost op: augustus 07, 2007, 07:37:30 pm »
sjanse dat wij gekozen hebben voor de staantribune dit jaar, betere sfeer en geen gezaag meer van da rechtstaan!!! Enkel was het gisteren onbegonnen werk om over de ultras van standard te graken, heb ze gisteren heel de wedstrijd bezig gehoord! Nog nie veel gezien in belgie, heel de wedstrijd mee 200 a 300 man staan zingen.


een opsteker omdat jullie voor de T kozen
ik sta er al een paar jaar en het was pas de 2de keer in jaren dat er iets te beleven viel
de vorige keer was (raar maar waar) tegen Standard voor de beker, jawel toen we Salou zijn kaak konden horen breken tot in ons vak.
Op sommige momenten stond de beton onder ons te dansen  :D :D
geloof me heel groovy dat gevoel
en tegen La Louvi?re in de beker vorig jaar :P