Auteur Topic: Voorbereiding seizoen 2018-2019  (gelezen 42371 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline ManU

  • Leden
  • Berichten: 1.041
Re: Voorbereiding seizoen 2018-2019
« Reactie #160 Gepost op: juli 22, 2018, 06:52:18 pm »
Net zoals tegen Haifa was Faik overtuigend. Verder Demir ok. Theo lijkt de enige die gevaar kan creëren.
Faik overtuigend ? Hoe traag is die man zeg! Doet me aan Muhren denken...

Offline jakkie3000

  • Leden
  • Berichten: 985
  • Essevee!
Re: Voorbereiding seizoen 2018-2019
« Reactie #161 Gepost op: juli 22, 2018, 09:25:07 pm »
Merci Forza Essevee voor uw verslag! Ik heb de match deels gezien via livestream. De power en snelheid in recuperatie voor ons middenveld zal van Tardieu moeten komen. Dit is echt cruciaal voor het evenwicht. Vooraan komt dat wel in orde met Harbaoui en Kaya. Uiteraard komt Bongonda daar na Waasland-Beveren bij, de rest vooraan zal zich echt nog mogen bewijzen en verbeteren...
« Laatst bewerkt op: juli 22, 2018, 09:38:43 pm door jakkie3000 »

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: Voorbereiding seizoen 2018-2019
« Reactie #162 Gepost op: juli 22, 2018, 09:30:51 pm »
Trouwens, onze nieuwe Nigeriaanse spits zat in de Tribune.

Offline sv till i die

  • Leden
  • Berichten: 223
Re: Voorbereiding seizoen 2018-2019
« Reactie #163 Gepost op: juli 22, 2018, 09:35:16 pm »
Merci Forza Essevee voor uw verslag! Ik heb de match deels gezien via livestream. De power en snelheid in recuperatie voor ons middenveld zal van Tardieu moeten komen. Dit is echt cruciaal voor het evenwicht. Vooraan komt dat wel in orde met Harbaoui en Kaya. Uiteraard komt Bongonda daar na Waasland-Beveren bij, de rest vooraan zullen zich echt nog mogen bewijzen en verbeteren...
Wel risky business om die volledige verantwoordelijkheid te leggen bij een (gekwetste) nieuwkomer. Ik hoop dat 't lukt.
Als 'k het zo allemaal bekijk is er nog vele ruimte voorr verbetering.

Offline Forza Essevee

  • Leden
  • Berichten: 393
Re: Voorbereiding seizoen 2018-2019
« Reactie #164 Gepost op: juli 22, 2018, 09:48:55 pm »
Merci Forza Essevee voor uw verslag! Ik heb de match deels gezien via livestream. De power en snelheid in recuperatie voor ons middenveld zal van Tardieu moeten komen. Dit is echt cruciaal voor het evenwicht. Vooraan komt dat wel in orde met Harbaoui en Kaya. Uiteraard komt Bongonda daar na Waasland-Beveren bij, de rest vooraan zullen zich echt nog mogen bewijzen en verbeteren...
Wel risky business om die volledige verantwoordelijkheid te leggen bij een (gekwetste) nieuwkomer. Ik hoop dat 't lukt.
Als 'k het zo allemaal bekijk is er nog vele ruimte voorr verbetering.

Graag gedaan mannen! Inderdaad risky business , maar sinds Meité hebben we toch geen enkele pure 6 meer gehad die een groot recuperatievermogen combineert met duelkracht en bovendien nog eens voetballend vermogen heeft. Hopelijk kan Tardieu meer brengen dan de Marcqs en Jensens van deze kern...
FORZA FORZA FORZA ESSEVEE

Offline isidoor

  • Leden
  • Berichten: 2.469
  • Essevee!
Re: Voorbereiding seizoen 2018-2019
« Reactie #165 Gepost op: juli 22, 2018, 11:38:57 pm »
Ik heb al lang geleden gezegd, dat de snelheid ons probleem zal zijn.
Maar goed , toch maar eerst afwachten wat onze eerste competitiematch gaat brengen.
Het zou erg jammer zijn, als we er de eerste 3-4 matchen niet zouden staan, omdat het een relatief "gemakkelijk" programma betreft.

Offline Koekenaas

  • Leden
  • Berichten: 2.624
  • Essevee!
Re: Voorbereiding seizoen 2018-2019
« Reactie #166 Gepost op: juli 23, 2018, 06:48:19 am »
Volgens het laatste nieuws gaat Kaya bijna zeker naar KV Mechelen

Offline Soulscream

  • Leden
  • Berichten: 3.063
  • Voice of the voiceless!
Re: Voorbereiding seizoen 2018-2019
« Reactie #167 Gepost op: juli 23, 2018, 07:01:58 am »
Als dat waar is, ons laatste beetje creativiteit...op bogonda na...

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.766
Re: Voorbereiding seizoen 2018-2019
« Reactie #168 Gepost op: juli 23, 2018, 08:59:57 am »
ik arriveerde en zag meteen die Nigeriaanse spits. Die gast viel meteen op :-) (hij wist precies van de warmte).
over de wedstrijd:
centraal duo achterin: Bjordal coacht heel veel maar vond hem voor de rest niet bijzonder spelen (mist misschien nog matchritme na blessure vorig jaar). Zal toch moeten verbeteren.
Baudry: wisselt heel goeie dingen af met domme moves (plots te lang lopen met de bal en barslechte passes geven...heeft precies problemen om 90 minuten geconcentreerd te zijn.
Demir: nu zag ik tenminste een aanvallende linksback die zijn momenten koos.
Marcq: eindelijk zag ik zaken waarom we hem gekocht hebben. loopt veel (wel altijd zelfde tempo) en speelde zijn beste wedstrijd in de voorbereiding.
Faik: kan shotten maar zal nog aanpassing nodig hebben.
Buffel: net niet, maar goed in combinatie en looplijnen en klikt met Defauw.
De Pauw: iets forceren zal hij niet doen maar loopt veel, slim, combineert goed. Afwerking, voorzetten zullen altijd een minder punt zijn.

over enkele invallers:
- Walsh: heeft eigenlijk pech dat Defauw daar staat. Eigenlijk een luxe als je zo'n speler op de bank zet.
- Burki: heeft mij nog niet overtuigd.
- Bongonda: een echte flankspeler met een flits.
- Saissolo: valt toch gedreven in. heeft snelheid, beweegt goed. Die gast zie ik er wel komen.

Eerste 60 minuten was met de basiself voor zaterdag lijkt me (behalve als Kaya vertrekt).

Online svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.241
  • Essevee!
Re: Voorbereiding seizoen 2018-2019
« Reactie #169 Gepost op: juli 23, 2018, 10:10:53 pm »
Via Ludwig V. uit Het Laatste Nieuws
23 juli 2018

Offline Koekenaas

  • Leden
  • Berichten: 2.624
  • Essevee!
Re: Voorbereiding seizoen 2018-2019
« Reactie #170 Gepost op: november 14, 2018, 02:47:49 pm »
Voetbalkrant : oefenwedstrijd essevee- nac breda 0 - 0

Offline fozie

  • Leden
  • Berichten: 1.842
  • Mr Gold
Re: Voorbereiding seizoen 2018-2019
« Reactie #171 Gepost op: november 14, 2018, 05:10:11 pm »
Aangezien er op onze site niets van deze match staat ;

Oefenremise NAC tegen Zulte Waregem

14/11/2018
NAC Breda heeft woensdagmiddag een oefenwedstrijd gespeeld tegen Zulte Waregem. In het Regenboog Stadion te Waregem stond na 90 minuten 0-0 op het scorebord.

Bij de Bredanaars verschenen aan de aftrap een aantal andere namen dan afgelopen zaterdag in Emmen. Theo Zwarthoed, Daan Klomp, Greg Leigh Arno Verschueren en Jethro Mashart kregen onder andere een basisplaats van trainer Mitchell van der Gaag. Voor Mashart was het zijn officieuze debuut in het eerste elftal. Van Leer, Reuvers, Haemhouts, Rosheuvel en Van Hooijdonk namen plaats op de bank.

De eerste helft verliep vrij geruisloos. NAC had het meeste balbezit, maar wist slechts een aantal keer voor dreiging te zorgen in het zestienmetergebied van de Belgen. Giovanni Korte was dichtbij de 0-1, maar zag zijn schot naast gaan. Daarnaast had Daan Klomp met een kopbal vanuit een corner ook een goede mogelijkheid om de score te openen. Zulte Waregem probeerde het op haar beurt ook het doel van de Parel van het Zuiden te vinden, maar doelman Zwarthoed hoefde geen opzienbarende reddingen te verrichten. De geel-zwarten gaven, naast een scrimmage na een corner, achterin weinig weg.

Na rust kwam Marwin Reuvers in de ploeg voor Gianluca Nijholt en verving Sydney van Hooijdonk in de spits Mitchell te Vrede. In de 65e minuut had Mounir El Allouchi de grootste kans van de wedstrijd. Een fraaie trap van randje zestien belandde helaas op de lat, Korte probeerde het vervolgens in de rebound maar hij werd teruggevlagd vanwege buitenspel.

Niet veel later was El Allouchi wederom dichtbij de 0-1. Na een goede opbouw van achteruit, gevolgd door een scherpe voorzet van Van Hooijdonk, schoot de middenvelder rakelings langs het doel van Bansen.

Tien minuten voor tijd maakte Robbie Haemhouts zijn opwachting in het elftal. Hij verving El Allouchi op het middenveld. Zulte Waregem drong in de eindfase nog even aan, maar kon ook niet meer écht gevaarlijk worden. Zo bleef het 0-0.


Opstellingen:

Zulte Waregem: Bansen, Walsh, Heylen, Bürki, Verboom, Marcq, Faik, De Pauw, Sylla, Harbaoui, Buffel

NAC Breda: Zwarthoed, Sporkslede, Koch, Leigh, Klomp, Mashart, Verschueren, Nijholt (‘45 Reuvers), Korte (‘70 Rosheuvel), El Allouchi (‘80 Haemhouts) Te Vrede (‘45 Van Hooijdonk)

Offline Porky

  • Leden
  • Berichten: 4.910
Re: Voorbereiding seizoen 2018-2019
« Reactie #172 Gepost op: mei 02, 2019, 08:46:10 am »
Iemand aanwezig tegen de rassing?
Bemerkingen..

Online svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.241
  • Essevee!
Re: Voorbereiding seizoen 2018-2019
« Reactie #173 Gepost op: mei 02, 2019, 11:06:03 am »
Iemand aanwezig tegen de rassing?
Bemerkingen..
Een verplicht nummertje dat niet te veel aandacht verdient...
Buffel en Marcq waren onwaarschijnlijk zwak. Bedia liet ook weer niks zien.
Nissila daarentegen was de vinnigste en gevaarlijkste wat bevestigd werd door zijn kopbaldoelpunt in de eerste helft.
Sylla liep er wederom precies tegen zijn zin maar scoorde 2 doelpunten aan het begin van de tweede helft.

Na de wissels waren we stukken sterker en ging het plots rap.
Theo en Hamdi amuseerden zich rot en probeerden wat show te verkopen om zichzelf en het publiek te plezieren...
Van Hecke van de beloften kreeg zijn kans op de rechtsbuiten en demonstreerde zijn snelheid.

Eindstand 7-0 maar had evenwel 13-0 kunnen zijn zonder de show en de meerdere keren tegen paal en lat.

That's it...

Offline Mulle

  • Leden
  • Berichten: 107
Re: Voorbereiding seizoen 2018-2019
« Reactie #174 Gepost op: mei 02, 2019, 11:56:14 am »
Er waren blijkbaar niet echt goede afspraken. Op het moment dat Essevee zijn betere spelers in bracht, bracht Rassing zijn beloften in. Dus verschil was dan op dat moment ook enorm natuurlijk.

Offline express

  • Leden
  • Berichten: 234
  • Essevee!
Re: Voorbereiding seizoen 2018-2019
« Reactie #175 Gepost op: mei 06, 2019, 10:27:19 am »
beste medesupporters

Met alle respect voor de heer F. Dury maar ik krijg meer en meer het gevoel dat het verhaal bij zulte-waregem op is.

laat mij even de realiteit weergeven.

vanaf de promotie naar eerste klasse hebben we met dury pracht jaren gekend.
van 2005 - 2010 hebben we een topperiode gekend samen met franky dury. altijd top 7 gespeeld (waar wij volgens ik thuis horen met de huidige kern). behalve ons tweede seizoen was de 14de plaats (het seizoen waar we Europees hebben gespeeld).

dury vertrok en daar hebben we moeilijkheden gekend.

dury kwam na een 1.5 jaar terug thuis. hij redde ons van degradatie en het jaar daarop werden we vice-kampioen. En kampioen van het voetbal. Daar ben ik trots op. Wij waren de best voetballende ploeg over het hele seizoen.

hierna hebben we eigenlijk blijven stilstaan. Wel enkele mooie momenten meegemaakt met 2keer bekerfinale (1x winst), 2x europees. Maar het gevoel dat we te wisselvallig waren is duidelijk. Niet altijd POI, soms een wisselvallige ploeg. hier en daar met de winter een versterking die brood nodig was.

maar de laatste 2.5 jaar heb ik het gevoel dat we achteruit gaan  in 2016-2017 waren we niks in POI.
2017-2018 gevochten tegen degradatie, maar door hamdi harbaoui ons uit het dal getrokken en nog even kunnen genieten van het voetbal. 2018-2019 heb ik het gevoel dat de fut uit dury is. Transfers die mislukken wanneer dury de transfers moet regelen.

Ook hoor ik van sommige bronnen dat dury niet meer in dezelfde kamer kan zitten met de heer Eddy cordier. Na het voorval wat er dit seizoen in Gent gebeurd is  (punten verlies laatste minuut door geen wissels door te voeren om transfers te kunnen krijgen, zeker als de kapitein (davy de fauw) ernaar vroeg (duidelijk te zien op de beelden). conflicten die het transferbeleid van dit jaar kunnen beïnvloeden.

dury maakte de voorbije seizoen regelmatig tactische blunders (club brugge thuis, waasland beveren, anderlecht, ....)

Dury zet ook zijn pionnen bij het bestuur en supportersfederatie die alle macht en supporters beheren. Ben je voor krijg je luxe ben je tegen heb je de ..... (hierbij zal ik geen namen noemen)

als ik naar de club kijk heb ik het gevoel dat ik een dictatuur kijk en geen trainer die de identiteit van een ploeg bewaard zoals in het begin.





Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Voorbereiding seizoen 2018-2019
« Reactie #176 Gepost op: mei 06, 2019, 10:52:28 am »

- knip -

maar de laatste 2.5 jaar heb ik het gevoel dat we achteruit gaan  in 2016-2017 waren we niks in POI.
2017-2018 gevochten tegen degradatie, maar door hamdi harbaoui ons uit het dal getrokken en nog even kunnen genieten van het voetbal. 2018-2019 heb ik het gevoel dat de fut uit dury is. Transfers die mislukken wanneer dury de transfers moet regelen.

Ook hoor ik van sommige bronnen dat dury niet meer in dezelfde kamer kan zitten met de heer Eddy cordier. Na het voorval wat er dit seizoen in Gent gebeurd is  (punten verlies laatste minuut door geen wissels door te voeren om transfers te kunnen krijgen, zeker als de kapitein (davy de fauw) ernaar vroeg (duidelijk te zien op de beelden). conflicten die het transferbeleid van dit jaar kunnen beïnvloeden.

- knip -

Dit was toch zo tot voor enkele maanden, maar was toch van de baan (uitgepraat)?

Offline express

  • Leden
  • Berichten: 234
  • Essevee!
Re: Voorbereiding seizoen 2018-2019
« Reactie #177 Gepost op: mei 06, 2019, 11:03:44 am »

- knip -

maar de laatste 2.5 jaar heb ik het gevoel dat we achteruit gaan  in 2016-2017 waren we niks in POI.
2017-2018 gevochten tegen degradatie, maar door hamdi harbaoui ons uit het dal getrokken en nog even kunnen genieten van het voetbal. 2018-2019 heb ik het gevoel dat de fut uit dury is. Transfers die mislukken wanneer dury de transfers moet regelen.

Ook hoor ik van sommige bronnen dat dury niet meer in dezelfde kamer kan zitten met de heer Eddy cordier. Na het voorval wat er dit seizoen in Gent gebeurd is  (punten verlies laatste minuut door geen wissels door te voeren om transfers te kunnen krijgen, zeker als de kapitein (davy de fauw) ernaar vroeg (duidelijk te zien op de beelden). conflicten die het transferbeleid van dit jaar kunnen beïnvloeden.

- knip -

Dit was toch zo tot voor enkele maanden, maar was toch van de baan (uitgepraat)?

beste

blijkbaar is er terug een geschil tussen dury en cordier. Waarover het precies gaat is niet duidelijk ik vermoed dat het die reden was.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: Voorbereiding seizoen 2018-2019
« Reactie #178 Gepost op: mei 06, 2019, 11:13:30 am »

- knip -

maar de laatste 2.5 jaar heb ik het gevoel dat we achteruit gaan  in 2016-2017 waren we niks in POI.
2017-2018 gevochten tegen degradatie, maar door hamdi harbaoui ons uit het dal getrokken en nog even kunnen genieten van het voetbal. 2018-2019 heb ik het gevoel dat de fut uit dury is. Transfers die mislukken wanneer dury de transfers moet regelen.

Ook hoor ik van sommige bronnen dat dury niet meer in dezelfde kamer kan zitten met de heer Eddy cordier. Na het voorval wat er dit seizoen in Gent gebeurd is  (punten verlies laatste minuut door geen wissels door te voeren om transfers te kunnen krijgen, zeker als de kapitein (davy de fauw) ernaar vroeg (duidelijk te zien op de beelden). conflicten die het transferbeleid van dit jaar kunnen beïnvloeden.

- knip -

Dit was toch zo tot voor enkele maanden, maar was toch van de baan (uitgepraat)?

beste

blijkbaar is er terug een geschil tussen dury en cordier. Waarover het precies gaat is niet duidelijk ik vermoed dat het die reden was.
Eddy Cordier zet een zwembad en vergroot zijn huis en Dury is jaloers :) ?

Offline Goesse

  • Leden
  • Berichten: 1.431
Re: Voorbereiding seizoen 2018-2019
« Reactie #179 Gepost op: mei 06, 2019, 11:16:53 am »

- knip -

maar de laatste 2.5 jaar heb ik het gevoel dat we achteruit gaan  in 2016-2017 waren we niks in POI.
2017-2018 gevochten tegen degradatie, maar door hamdi harbaoui ons uit het dal getrokken en nog even kunnen genieten van het voetbal. 2018-2019 heb ik het gevoel dat de fut uit dury is. Transfers die mislukken wanneer dury de transfers moet regelen.

Ook hoor ik van sommige bronnen dat dury niet meer in dezelfde kamer kan zitten met de heer Eddy cordier. Na het voorval wat er dit seizoen in Gent gebeurd is  (punten verlies laatste minuut door geen wissels door te voeren om transfers te kunnen krijgen, zeker als de kapitein (davy de fauw) ernaar vroeg (duidelijk te zien op de beelden). conflicten die het transferbeleid van dit jaar kunnen beïnvloeden.

- knip -

Dit was toch zo tot voor enkele maanden, maar was toch van de baan (uitgepraat)?

Enkel Eddy kreeg een 'horloge' na de transfers van Sylla en Bédia?