Auteur Topic: De redactie (vrtnieuws.net)  (gelezen 41983 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline toptrainer

  • Leden
  • Berichten: 1.319
Re: vrtnieuws.net
« Reactie #80 Gepost op: mei 06, 2007, 06:54:11 pm »
mega filmke, goe da ze dat online gezet hebben! Had het nie gezien op den tv.

Heb die wedstrijden gezien, vooral San Siro ; 65OOO man en een super essevee   om nooit te vergeten. Heb de match op DVD staan.


I was there... San Siro heette toen nog Guiseppe Meazza stadion

Dacht dat San Siro gewoon de officiele naam was van het stadion. Dacht dat de ene club het San Siro noemde en de andere Guiseppe Meazza. Vooral omdat diene pee bij een van beide clubs gespeeld heeft, en de andere fans da natuurlijk niet zo tof vinden dat het stadion genoemd wordt naar een speler van de rivalen. Maar bij wie wat van naam nu hoort, weet ik zelf nie zo juist :) Een vraagje voor Wouter mss, de bekendste sportquiser van Deerlijk en omstreken :D

Offline Maddux

  • Leden
  • Berichten: 163
Re: vrtnieuws.net
« Reactie #81 Gepost op: mei 06, 2007, 09:30:48 pm »
San Siro: AC Milan
Giuseppe Meazza: Inter

Hij heeft bij beide ploegen gespeeld, bij Inter zelfs trainer geweest, maar bij AC Milan was het meer een bankzitter als ik me niet vergis, 'k weet niet echt iets over zijn periode als speler bij Inter, 'k weet wel dat hij naam en faam gemaakt heeft bij Inter maar als het nu als trainer of als speler was weet ik niet meer... Zeg nooit het Giuseppe Meazza Stadion tegen een supporter van AC Milan, die zullen doen alsof je hier het mirakelstadion zou zeggen tegen het regenboogstadion... (de ultra's wel te verstaan)

Offline giba

  • Leden
  • Berichten: 512
Re: vrtnieuws.net
« Reactie #82 Gepost op: mei 07, 2007, 04:11:53 pm »
San Siro: AC Milan
Giuseppe Meazza: Inter

Hij heeft bij beide ploegen gespeeld, bij Inter zelfs trainer geweest, maar bij AC Milan was het meer een bankzitter als ik me niet vergis, 'k weet niet echt iets over zijn periode als speler bij Inter, 'k weet wel dat hij naam en faam gemaakt heeft bij Inter maar als het nu als trainer of als speler was weet ik niet meer... Zeg nooit het Giuseppe Meazza Stadion tegen een supporter van AC Milan, die zullen doen alsof je hier het mirakelstadion zou zeggen tegen het regenboogstadion... (de ultra's wel te verstaan)

Mooi naarvoor gebracht   ;)

Offline mattiasb2

  • Leden
  • Berichten: 6
Re: vrtnieuws.net
« Reactie #83 Gepost op: mei 22, 2007, 09:57:12 am »

Offline boer boer

  • Leden
  • Berichten: 444
Re: vrtnieuws.net
« Reactie #84 Gepost op: mei 23, 2007, 09:12:33 am »
mega filmke, goe da ze dat online gezet hebben! Had het nie gezien op den tv.

Heb die wedstrijden gezien, vooral San Siro ; 65OOO man en een super essevee   om nooit te vergeten. Heb de match op DVD staan.


I was there... San Siro heette toen nog Guiseppe Meazza stadion



Is het niet omgekeerd nonkel: voeger San Siro, nu G. Meazza (speler die zowel voor AC als Inter uitgekomen is)?  :P

Offline SV-boer

  • Leden
  • Berichten: 1.214
Re: vrtnieuws.net
« Reactie #85 Gepost op: mei 23, 2007, 02:00:24 pm »

Online varadero

  • Leden
  • Berichten: 2.286
Re: vrtnieuws.net
« Reactie #86 Gepost op: juli 15, 2007, 10:11:05 am »
Wat me opvalt op teletekst (zowel VRT als VTM) is dat er deze morgen nog steeds geen melding is over Ronse-SVZW! Wel over alle andere oefenmatchkes met eersteklassers( zelfs Walen onderling)... Worden wij stiefmoederlijk behandeld of is onze PR niet te best? Er zullen best wat Essevee-supporters zijn zonder internet...

Offline bloempot

  • Leden
  • Berichten: 1.013
  • SFEER is geen misdaad!
Re: vrtnieuws.net
« Reactie #87 Gepost op: juli 15, 2007, 10:23:29 am »
Wat me opvalt op teletekst (zowel VRT als VTM) is dat er deze morgen nog steeds geen melding is over Ronse-SVZW! Wel over alle andere oefenmatchkes met eersteklassers( zelfs Walen onderling)... Worden wij stiefmoederlijk behandeld of is onze PR niet te best? Er zullen best wat Essevee-supporters zijn zonder internet...
Op teletekst van ??n is het al niet den eerste keer meer hoor!

Offline Boer_sammy

  • Leden
  • Berichten: 612
Re: vrtnieuws.net
« Reactie #88 Gepost op: juli 15, 2007, 10:36:44 am »
Wat me opvalt op teletekst (zowel VRT als VTM) is dat er deze morgen nog steeds geen melding is over Ronse-SVZW! Wel over alle andere oefenmatchkes met eersteklassers( zelfs Walen onderling)... Worden wij stiefmoederlijk behandeld of is onze PR niet te best? Er zullen best wat Essevee-supporters zijn zonder internet...
Op teletekst van ??n is het al niet den eerste keer meer hoor!

Al ons oefenmatchen stonder er toch al op .. thoja Loppem won tegen Dender.. da sta der wel op :P
[ Henri Lloyd ]

Online varadero

  • Leden
  • Berichten: 2.286
Re: vrtnieuws.net
« Reactie #89 Gepost op: juli 15, 2007, 11:12:52 am »
Om 10u stonden we er in elk geval nog niet op... Maar kom, beter laat dan nooit ;)

Offline bloempot

  • Leden
  • Berichten: 1.013
  • SFEER is geen misdaad!
Re: vrtnieuws.net
« Reactie #90 Gepost op: juli 15, 2007, 01:47:22 pm »
't Is al bij 3 oefenmatchen (kweet niemer welke, ma kweet da't al 3 keer is) dat het zo lang duurt. Misschien wachten ze tot het op de offici?le website staat...

Offline peterpike

  • Leden
  • Berichten: 118
Re: vrtnieuws.net
« Reactie #91 Gepost op: juli 20, 2007, 06:35:08 pm »

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.269
Re: vrtnieuws.net
« Reactie #92 Gepost op: juli 23, 2007, 11:55:23 am »
Leandro Barrios wordt wellicht de bijkomende spits die Zulte Waregem-coach Francky Dury vroeg. Dat staat in Het  Nieuwsblad. De Braziliaan legde bevredigende tests af en tekent normaal gezien eerstdaags. Hij komt over van de Costa Ricaanse eersteklasser Herediano.

http://www.vrtnieuws.net/cm/vrtnieuws.net/sporza/voetbal/eerste%2Bklasse/eerste%2Bklasse%2Bnieuws/070723_Weetjes

Helemaal naar beneden scrollen ;)


SV TILL I DIE

Online Thraso

  • Leden
  • Berichten: 1.695
Re: vrtnieuws.net
« Reactie #93 Gepost op: augustus 28, 2007, 11:39:06 am »
Citaat
Dury: "Sollied vertelt grote onzin"

di 28/08/07 - Francky Dury kaatst de bal terug. Na Gent-Zulte Waregem kreeg hij van zijn Gentse collega-coach Trond Sollied de wind van voren, wegens "negatief spel". "Wij speelden geen anti-voetbal", antwoordt Dury.

"Ik was verrast door de uitspraken van Sollied", zegt Dury in Het Laatste Nieuws. (Belga) "Dat een vakman, die ik hoog inschat, zo een foute analyse maakt, verbaast me."

"Ja, wij speelden vanuit een goede organisatie, maar dit was geen anti-voetbal. We bleven overeind tegen een sterke opponent. Wat Sollied zei, is grote onzin. De cijfers bewijzen dat."

"Ik heb mijn spelers een uitstekend rapport gegeven. Dit was goed verdedigen, en dat is een kunst."

"Ik wil graag weer complimenten krijgen omdat we het beste voetbal brengen, maar daar is deze kern niet klaar voor. Ik zal nog voor deze tactiek kiezen."

"Ik verwijt Sollied ook een gebrek aan respect. Hij kwam niet naar de persconferentie en ik kreeg zelfs geen handdruk", vertelt Dury.


Sollied, een grote meneer...

Offline Call?z

  • Leden
  • Berichten: 1
Re: vrtnieuws.net
« Reactie #94 Gepost op: augustus 28, 2007, 01:34:13 pm »
Idd h??l erg flauw van Sollied!
Ben blij dat de vrt deze eerlijke reactie van Dury duidelijk zichtbaar op hun site heeft geplaatst!

Offline Boer_sammy

  • Leden
  • Berichten: 612
Re: vrtnieuws.net
« Reactie #95 Gepost op: augustus 28, 2007, 06:22:55 pm »
tis n blaze .. kon er gwn ni tegen da wij defensief zijn sterke ploeg klopten :)
[ Henri Lloyd ]

Offline peterpike

  • Leden
  • Berichten: 118
Re: vrtnieuws.net
« Reactie #96 Gepost op: september 11, 2007, 09:19:24 pm »
"Een dag bij Van Gaal is een topervaring"di 11/09/07 - Francky Dury heeft een dagje Alkmaar achter de rug. De coach van Zulte Waregem ging er op werkbezoek bij AZ, de ploeg Louis van Gaal, en keerde met een uitstekend gevoel terug naar Belgi?.
"Om 5.15u ben ik vertrokken, om 21.40u zal ik thuis zijn", vertelde Dury, die onderweg was naar huis, aan onze redactie.

"Maar dat heb ik er voor over. Ik heb al een mooi beeld van de top in het buitenland, na mijn eerdere bezoek aan het medische lab van Milan." (PhotoNews) "Ik was ruim op tijd in Alkmaar en ben daar schitterend opgevangen door Louis en zijn staf. Ik zag twee trainingen: ??n op het veld en ??n in het krachthonk."

"Ik mocht van Louis van Gaal mee het veld op. Ik dacht dat ik de training gewoon langs de lijn zou volgen, maar Louis zei "Ga mee het veld op, dan hoor je me coachen", doet Dury zijn verhaal.

"Louis legt veel accent op techniek en tactiek. Op het controleren en correct inspelen van de bal, op de timing en op het loshaken."

"Wat doe je bij balbezit en -verlies? Voortdurend herhaalt hij de oefeningen. Hij slijpt alles erin."

"Ik merkte dat AZ heel wat stappen verder staat dan wij. Van dat niveau kunnen we alleen maar dromen. Maar we moeten er wel proberen naartoe te groeien" "We moeten strenger zijn in Belgi?"
"Wat me ook opviel is dat Van Gaal communicatief heel sterk is. Hij legt alles goed uit aan de spelers", ondervond Dury. "Hij spreekt ??n taal: voetbal." (Belga) "Het is mooi dat een trainer van zijn niveau zo actief is op het veld. Veel topcoaches laten het veldwerk over aan hun assistenten, hij niet."

"Hij is tactisch en technisch top en hamert constant op hoge pressing. Ik zag dingen die nauw aanleunen bij mijn visie."

"Ik heb vooral geleerd dat we strenger moeten zijn op de snelheid bij het inspelen van de bal."

"En dat we veeleisender moeten zijn", zo zei Dury ons nog. "Een topervaring, dit mo?st ik doen"
Louis van Gaal, ex-trainer van onder meer Ajax, Barcelona en het Nederlandse elftal, was ge?nteresseerd in het werk van Dury zelf. (PhotoNews) "Hij vroeg in welk systeem ik speelde en hoe ik corrigeer."

"Hij stelde een vraag over onze tactiek op AA Gent. Ik kreeg toen veel kritiek, maar Van Gaal zei me dat ik me er niets van mag aantrekken."

""Jij moet punten pakken met je team", vertelde hij. Hij zoekt ook constant naar middelen om de topteams aan het wankelen te brengen."

"Het was een topervaring. Dit moest ik doen. Ik speelde zelf nooit op hoog niveau en wil op deze manier bijleren." "Arrogant? Hij maakte een warme indruk"
Door zijn soms wat bitse antwoorden wordt Van Gaal door sommigen als arrogant versleten. Klopt dat beeld? (Belga)
Dury: "Dat laat ik voor rekening van de pers. Op mij maakte Louis van Gaal een zeer warme en superprofessionele indruk."

"Bij mijn aankomst kende hij mijn naam. "Ga hier maar zitten, Francky", zei hij me. Hij was zeer open en gaf me zijn weekprogramma mee."

"We aten samen, het onthaal was gewoon perfect in Alkmaar."

"Bij ons afscheid wenste hij me het allerbeste. Hij zei dat hij Zulte Waregem zou volgen. Ik ben vereerd dat ik dit heb mogen meemaken", zo besluit Dury.

bron sporza.be

Crudo

  • Gast
Re: vrtnieuws.net
« Reactie #97 Gepost op: december 13, 2007, 09:04:41 pm »
"Het doet deugd om rustig te werken"
do 13/12/07 - De hype rond Zulte Waregem is gaan liggen. Na de opmerkelijke prestaties bij de promoties naar eerste klasse, de winst in de beker en de ook al opzienbarende Europese overwinningen dobbert Zulte Waregem dit seizoen in de middenmoot. Tijd voor een goed gesprek met coach Francky Dury in de aanloop naar de match bij Genk.
Vrijdagavond trekt Zulte Waregem naar Genk. Het staat negende, op twee punten van Genk. "We staan er goed voor", zegt Zulte Waregem-coach Francky Dury aan onze redactie. (Belga) "We bouwen aan een nieuwe ploeg en we weten dat we wat tijd nodig hebben", zegt Francky Dury (foto).

"We verrassen dit seizoen in positieve (2-2 op Anderlecht) en negatieve (verlies tegen Dender vorige week) zin. We hebben die nederlaag goed besproken."

"Die nederlaag tegen Dender heeft geen sporen nagelaten, dit maakt deel uit van ons groeiproces"

"Van onze 15 partijen in de heenronde kwamen we 12 keer op voorsprong en toch konden we er maar 6 van winnen. Daar kunnen we dus in groeien." "Staan op onze plek""We verloren onze eerste twee matchen maar hebben geknokt en zijn nu negende. Ik denk dat we op onze plaats staan. Eind dit seizoen zou ik 45 punten willen hebben", zegt Dury.

"Ik stel vast dat ik een goeie groep heb. Het is mijn doel om met deze spelers in de tweede ronde vooral continu?teit na te streven." "Werken structureler en professioneler"
Francky Dury heeft er geen moeite mee dat Zulte Waregem uit de "picture" verdwenen is. (Belga) "Het is nu wat geruislozer, maar we werken wel veel structureler en professioneler. Daar ben ik trots op", zegt Dury aan onze redactie.

"Dat wij momenteel geen geblesseerden hebben, omdat we nu veel beter werken, is ??n van de gevolgen van onze betere structuur."

"Zo hebben we nu bijvoorbeeld een nieuwe revalidatieruimte. We leggen nu de fundamenten om als club door te groeien."

"We hebben de overstap van tweede naar eerste goed verwerkt, maar het was niet makkelijk als niet-profs. Het is belangrijk dat we de voetjes op de grond houden."

"Ik vind het dus niet erg dat we minder in de media komen", besluit Dury. "Het doet deugd om rustig te kunnen werken."

"We boekten mooie maar tegelijk abnormale uitslagen. We waren niet klaar voor de top." "Geen transfers in winsterstop"Met de winterstop voor de deur stijgt de koorts op de transfermarkt. Francky Dury wil niet met die koorts in aanraking komen.

"We zijn niet van plan om in de winterstop spelers te kopen. Ik ben met 24 spelers begonnen en hoop uit de grond van mijn hart met dezelfde 24 door te gaan. Ik ben er zeker van dat deze jonge groep nog veel kan groeien."

Offline Eugene

  • Leden
  • Berichten: 405
Re: vrtnieuws.net
« Reactie #98 Gepost op: december 24, 2007, 09:26:51 am »
artikel op sporza http://www.sporza.be/cm/sporza.be/voetbal/071224_stadions ivm subsidi?ring van de (ver)nieuwe(de) stadions in Vlaanderen.

De 11 nieuwe/vernieuwde stadions
Antwerpen: 20.000 plaatsen - clubs: Germinal Beerschot en Antwerp
Brugge: 40.000 plaatsen - club: Club Brugge
Genk: 30.000/35.000 plaatsen - club: Racing Genk
Gent: 20.000 plaatsen - club: AA Gent
Leuven: 10.000 plaatsen - club: OH Leuven
Lier: 15.000 plaatsen - club: Lierse    
Mechelen: 12.000/15.000 plaatsen - club: KV Mechelen
Sint-Niklaas: 12.000/15.000 plaatsen - clubs: Beveren en Lokeren
Waregem: 12.000/15.000 plaatsen - club: Zulte Waregem
Anderlecht of Schaarbeek: 40.000/50.000 plaatsen - club: Anderlecht
Molenbeek: 15.000/20.000 plaatsen - club: FC Brussels

Ik weet echt niet wat er Anciaux in z'n kop omgaat... Brussels :o Mechelen (enkel voor KV, terwijl ie RAFC en GBA wil laten samenspelen) :o; in Sint-Niklaas (met oog op een (on)mogelijke fusie) en vooral LIERSE...

Hoelang wordt die club nog beschermd door de Bond/overheid. Geen geld voor hun lening af te betalen, plopderdeplop, Anciaux geeft ze geld voor vernieuwing van hun stadion...
M.a.w.: toch niet erg als je schulden hebt, en gaat degraderen naar derde, geld voor 'n nieuw stadion krijg je toch van de overheid. Waar gaat dit naartoe?? "KSVW, RWDM, Lommel, E. Aalst, ... vergaan, Lierse blijft eewig bestaan" is lijk 't motto van Bond/overheid aan het worden.
Positief punt: wij krijgen geld voor onze vernieuwingen.

Nog iets opmerkelijks: met het oog op 'n eventueel WK 2018 moeten de kandidaat-stadions toch 40 000 plaatsen hebben... Antwerpen, Genk?? Of gaan ze dan nog es verbouwen (en subsidies geven), Rare Mannen, die Ministers.

fox

  • Gast
Re: vrtnieuws.net
« Reactie #99 Gepost op: december 24, 2007, 10:18:00 am »
artikel op sporza http://www.sporza.be/cm/sporza.be/voetbal/071224_stadions ivm subsidi?ring van de (ver)nieuwe(de) stadions in Vlaanderen.

De 11 nieuwe/vernieuwde stadions
Antwerpen: 20.000 plaatsen - clubs: Germinal Beerschot en Antwerp
Brugge: 40.000 plaatsen - club: Club Brugge
Genk: 30.000/35.000 plaatsen - club: Racing Genk
Gent: 20.000 plaatsen - club: AA Gent
Leuven: 10.000 plaatsen - club: OH Leuven
Lier: 15.000 plaatsen - club: Lierse    
Mechelen: 12.000/15.000 plaatsen - club: KV Mechelen
Sint-Niklaas: 12.000/15.000 plaatsen - clubs: Beveren en Lokeren
Waregem: 12.000/15.000 plaatsen - club: Zulte Waregem
Anderlecht of Schaarbeek: 40.000/50.000 plaatsen - club: Anderlecht
Molenbeek: 15.000/20.000 plaatsen - club: FC Brussels

Ik weet echt niet wat er Anciaux in z'n kop omgaat... Brussels :o Mechelen (enkel voor KV, terwijl ie RAFC en GBA wil laten samenspelen) :o; in Sint-Niklaas (met oog op een (on)mogelijke fusie) en vooral LIERSE...

Hoelang wordt die club nog beschermd door de Bond/overheid. Geen geld voor hun lening af te betalen, plopderdeplop, Anciaux geeft ze geld voor vernieuwing van hun stadion...
M.a.w.: toch niet erg als je schulden hebt, en gaat degraderen naar derde, geld voor 'n nieuw stadion krijg je toch van de overheid. Waar gaat dit naartoe?? "KSVW, RWDM, Lommel, E. Aalst, ... vergaan, Lierse blijft eewig bestaan" is lijk 't motto van Bond/overheid aan het worden.
Positief punt: wij krijgen geld voor onze vernieuwingen.

Nog iets opmerkelijks: met het oog op 'n eventueel WK 2018 moeten de kandidaat-stadions toch 40 000 plaatsen hebben... Antwerpen, Genk?? Of gaan ze dan nog es verbouwen (en subsidies geven), Rare Mannen, die Ministers.

Ik vraag me vooral af hoe het komt dat Brussels en Anderlecht zelfs maar in aanmerking komen voor Vlaamse subsidies.