Auteur Topic: Verwachting seizoen 2017-2018  (gelezen 25333 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Verwachting seizoen 2017-2018
« Reactie #60 Gepost op: februari 20, 2018, 06:37:07 pm »
...
Daarom dat 70 % van de supporters die PO's wil zien verdwijnen.
PO2 (het zou niet mogen maar het is zo) interesseert niemand.
Waarom zijn die gratis voor de abonnees denk je ? Omdat er anders gewoon voor lege tribunes wordt gespeeld.

Iedereen is blijkbaar al vergeten dat er in een competitie zonder play-offs veel meer matchen zonder inzet waren dan nu het geval is. Als ge naar het klassement van nu kijkt, dan zouden de ploegen van plaats 5 tot en met plaats 16 nu, op 3 speeldagen voor het einde, al zo goed als niets meer te winnen of te verliezen hebben in het oude systeem.

En wat dan nog? Niks mis mee. Is zo ongeveer in elk land in de wereld het geval.

Citaat
In het systeem mét play-offs is dit momenteel slechts voor de ploegen 11 tot en met 14. En wat die play-off 2 betreft : tja, wat wil je als een aantal trainers -waaronder ook en vooral onzen T1- en journalisten jaar in jaar uit in de pers verklaren dat het een gedrocht is. Europees voetbal moet voor spelers en trainers toch het ultieme doel zijn en dan gooien ze de laatste strohalm om dit te bereiken zomaar te grabbel?! Nee, dat wil er bij mij niet in.  Een echte schande is het!!!

Ja want na dit swingende seizoen hoop ik van harte dat we het Europees ticket afsnoepen van een ploeg die het wél verdient (de 4e in de stand) om dan geloot te worden tegen een caféploeg in Oekraïne, te verliezen en zo de Belgische coëfficiënt nog wat dieper te doen zakken.

Die play-offs zijn er gekomen op vraag/eis van de grote clubs (€€€), vergeet dat niet. Ik heb het hier al eens gezegd, hoe belachelijk ook, maar zo kan elke onnozelaar een spannend systeem in elkaar boksen. De ploeg met het meeste balbezit krijgt een half punt extra, meeste kansen een kwart punt, mooiste shirts anderhalf punt. Bij elke corner moet de keeper verplicht mee naar voor. Spanning alom, maar het niveau?

Die halvering van de punten is absurd, net zoals PO2 (dat Europese ticket dat je nog kan afsnoepen van een ploeg die het wel verdient), om nog maar te zwijgen van PO3. Heel geforceerd boeltje allemaal.

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.241
  • Essevee!
Re: Verwachting seizoen 2017-2018
« Reactie #61 Gepost op: februari 20, 2018, 06:42:18 pm »
Die halvering van de punten is absurd, net zoals PO2 (dat Europese ticket dat je nog kan afsnoepen van een ploeg die het wel verdient), om nog maar te zwijgen van PO3. Heel geforceerd boeltje allemaal.
Dat is inmiddels meer dan een jaar terecht afgeschaft...  ;)

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Verwachting seizoen 2017-2018
« Reactie #62 Gepost op: februari 20, 2018, 06:43:30 pm »
...
Daarom dat 70 % van de supporters die PO's wil zien verdwijnen.
PO2 (het zou niet mogen maar het is zo) interesseert niemand.
Waarom zijn die gratis voor de abonnees denk je ? Omdat er anders gewoon voor lege tribunes wordt gespeeld.
Iedereen is blijkbaar al vergeten dat er in een competitie zonder play-offs veel meer matchen zonder inzet waren dan nu het geval is.
Als ge naar het klassement van nu kijkt, dan zouden de ploegen van plaats 5 tot en met plaats 16 nu, op 3 speeldagen voor het einde, al zo goed als niets meer te winnen of te verliezen hebben in het oude systeem.
In het systeem mét play-offs is dit momenteel slechts voor de ploegen 11 tot en met 14.
En wat die play-off 2 betreft : tja, wat wil je als een aantal trainers -waaronder ook en vooral onzen T1- en journalisten jaar in jaar uit in de pers verklaren dat het een gedrocht is.
Europees voetbal moet voor spelers en trainers toch het ultieme doel zijn en dan gooien ze de laatste strohalm om dit te bereiken zomaar te grabbel?! Nee, dat wil er bij mij niet in.
Een echte schande is het!!!

Ik begrijp je maar ik begrijp ook de clubs/spelers/trainers/supporters die PO1 belangrijker en interessanter vinden dan Europees voetbal. En kan je ze ongelijk geven ?
Toch niet vergeten dat om via PO2 een VOORRONDE ticket te bemachtigen je eerst 10 PO2 matchen moet spelen, daarna finalematchen met een andere PO2 winnaar en daarna een finale tegen nr. 4 van PO1 en dat allemaal om ergens in volle voorbereiding een voorrondematch te spelen.
Het is jammer om te zeggen - leve de veranderingen ! - maar in feite is Europees spelen alleen nog de moeite als je zoals ZW dit jaar de poules kan spelen.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.653
Re: Verwachting seizoen 2017-2018
« Reactie #63 Gepost op: februari 20, 2018, 08:05:11 pm »
Ik ben ook geen fan van heel dienen kunstmatige formule,wat een onzinnig systeem,maar we zitten er nu éénmaal in dan moet je als prof (trainer en spelers) toch mee omkunnen.  In PO-2 is er ook iets te verdienen,zijn er nieuwe ploegen uit 2de klasse (1b,wat een belachelijk gedoe om die naam te veranderen)en kun je (zoals Genk een aantal jaar terug)u toch kwalificeren en zelfs kampioen worden.  Ik verwacht/eis van mijn ploeg en coach dat ze er vol voor gaan (maar dat wil niet zeggen dat je op bepaalde posities andere spelers zet,alleen niet allemaal tegelijk!).

Offline die hard esseveeër

  • Leden
  • Berichten: 2.369
Re: Verwachting seizoen 2017-2018
« Reactie #64 Gepost op: februari 20, 2018, 11:38:25 pm »
Ik ben ook geen fan van heel dienen kunstmatige formule,wat een onzinnig systeem,maar we zitten er nu éénmaal in dan moet je als prof (trainer en spelers) toch mee omkunnen.  In PO-2 is er ook iets te verdienen,zijn er nieuwe ploegen uit 2de klasse (1b,wat een belachelijk gedoe om die naam te veranderen)en kun je (zoals Genk een aantal jaar terug)u toch kwalificeren en zelfs kampioen worden.  Ik verwacht/eis van mijn ploeg en coach dat ze er vol voor gaan (maar dat wil niet zeggen dat je op bepaalde posities andere spelers zet,alleen niet allemaal tegelijk!).
Voilà, dat bedoel ik ook. Er niet voluit voor gaan getuigt van een onprofessionele houding.

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.672
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Verwachting seizoen 2017-2018
« Reactie #65 Gepost op: februari 21, 2018, 09:48:30 am »
Ik ben ook geen fan van heel dienen kunstmatige formule,wat een onzinnig systeem,maar we zitten er nu éénmaal in dan moet je als prof (trainer en spelers) toch mee omkunnen.  In PO-2 is er ook iets te verdienen,zijn er nieuwe ploegen uit 2de klasse (1b,wat een belachelijk gedoe om die naam te veranderen)en kun je (zoals Genk een aantal jaar terug)u toch kwalificeren en zelfs kampioen worden.  Ik verwacht/eis van mijn ploeg en coach dat ze er vol voor gaan (maar dat wil niet zeggen dat je op bepaalde posities andere spelers zet,alleen niet allemaal tegelijk!).
Voilà, dat bedoel ik ook. Er niet voluit voor gaan getuigt van een onprofessionele houding.

Hangt ook af van de doelen (neen! niet die op het veld) dat de club vooropstelt hé ....

Ik blijf er van overtuigd, dat we dit jaar ook punten verloren door de snel opeenvolgende wedstrijden door het Europese verhaal... Het was mooi én we hebben ons geweerd, het heeft enerzijds extra centen in het laatje gebracht (mooi!) maar aan de andere kant ook punten in de JPL gekost (jammer!).

We hebben sinds de winter de ploeg serieuze versterkt, en indien we in de zomer nog enkele slimme transfers (in en uit) doen, dan kunnen we volgend jaar weer knallen met PO1 in het visier.

Mogelijks zullen ze "volgens mij" toch een Europees verhaal via de PO2 vermijden, volgens mij brengt in dat geval PO1 deelname meer op.

+ er zijn er hier die er al van uit gaan dat we sowieso PO2 gaan winnen? :-)



Offline Naessens C

  • Leden
  • Berichten: 2.958
  • We pakken ze. Één voor één.
Re: Verwachting seizoen 2017-2018
« Reactie #66 Gepost op: februari 21, 2018, 11:08:36 am »
Ik ben ook geen fan van heel dienen kunstmatige formule,wat een onzinnig systeem,maar we zitten er nu éénmaal in dan moet je als prof (trainer en spelers) toch mee omkunnen.  In PO-2 is er ook iets te verdienen,zijn er nieuwe ploegen uit 2de klasse (1b,wat een belachelijk gedoe om die naam te veranderen)en kun je (zoals Genk een aantal jaar terug)u toch kwalificeren en zelfs kampioen worden.  Ik verwacht/eis van mijn ploeg en coach dat ze er vol voor gaan (maar dat wil niet zeggen dat je op bepaalde posities andere spelers zet,alleen niet allemaal tegelijk!).
Voilà, dat bedoel ik ook. Er niet voluit voor gaan getuigt van een onprofessionele houding.

Hangt ook af van de doelen (neen! niet die op het veld) dat de club vooropstelt hé ....

Ik blijf er van overtuigd, dat we dit jaar ook punten verloren door de snel opeenvolgende wedstrijden door het Europese verhaal... Het was mooi én we hebben ons geweerd, het heeft enerzijds extra centen in het laatje gebracht (mooi!) maar aan de andere kant ook punten in de JPL gekost (jammer!).

We hebben sinds de winter de ploeg serieuze versterkt, en indien we in de zomer nog enkele slimme transfers (in en uit) doen, dan kunnen we volgend jaar weer knallen met PO1 in het visier.

Mogelijks zullen ze "volgens mij" toch een Europees verhaal via de PO2 vermijden, volgens mij brengt in dat geval PO1 deelname meer op.

+ er zijn er hier die er al van uit gaan dat we sowieso PO2 gaan winnen? :-)

Niet overtuigd... Harbaoui is een versterking, ja. Marcq is dat op heden simpelweg niet en Bongonda is over een paar maand weer weg, net zoals Coopman, De Sart, Iseka, Saponjic en niet in het minst Olayinka (ik ga er dan nog van uit dat Doumbia een 2e jaar wordt gehuurd). Hamalainen wil weg, Kaya is einde contract en iedereen is het er nu wel over eens dat Derijck niet meer brengt wat de publieke opinie durft te vermoeden.

Deze zomer is het gewoon weer van 0 beginnen.

Offline Bert4

  • Leden
  • Berichten: 1.358
Re: Verwachting seizoen 2017-2018
« Reactie #67 Gepost op: februari 21, 2018, 11:17:23 am »
Niet overtuigd... Harbaoui is een versterking, ja. Marcq is dat op heden simpelweg niet en Bongonda is over een paar maand weer weg, net zoals Coopman, De Sart, Iseka, Saponjic en niet in het minst Olayinka (ik ga er dan nog van uit dat Doumbia een 2e jaar wordt gehuurd). Hamalainen wil weg, Kaya is einde contract en iedereen is het er nu wel over eens dat Derijck niet meer brengt wat de publieke opinie durft te vermoeden.

Deze zomer is het gewoon weer van 0 beginnen.
Even voor de volledigheid: Kaya heeft zijn contract in oktober met twee jaar verlengd.

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Verwachting seizoen 2017-2018
« Reactie #68 Gepost op: februari 21, 2018, 11:32:29 am »
Ik ben ook geen fan van heel dienen kunstmatige formule,wat een onzinnig systeem,maar we zitten er nu éénmaal in dan moet je als prof (trainer en spelers) toch mee omkunnen.  In PO-2 is er ook iets te verdienen,zijn er nieuwe ploegen uit 2de klasse (1b,wat een belachelijk gedoe om die naam te veranderen)en kun je (zoals Genk een aantal jaar terug)u toch kwalificeren en zelfs kampioen worden.  Ik verwacht/eis van mijn ploeg en coach dat ze er vol voor gaan (maar dat wil niet zeggen dat je op bepaalde posities andere spelers zet,alleen niet allemaal tegelijk!).
Voilà, dat bedoel ik ook. Er niet voluit voor gaan getuigt van een onprofessionele houding.

Hangt ook af van de doelen (neen! niet die op het veld) dat de club vooropstelt hé ....

Ik blijf er van overtuigd, dat we dit jaar ook punten verloren door de snel opeenvolgende wedstrijden door het Europese verhaal... Het was mooi én we hebben ons geweerd, het heeft enerzijds extra centen in het laatje gebracht (mooi!) maar aan de andere kant ook punten in de JPL gekost (jammer!).

We hebben sinds de winter de ploeg serieuze versterkt, en indien we in de zomer nog enkele slimme transfers (in en uit) doen, dan kunnen we volgend jaar weer knallen met PO1 in het visier.

Mogelijks zullen ze "volgens mij" toch een Europees verhaal via de PO2 vermijden, volgens mij brengt in dat geval PO1 deelname meer op.

+ er zijn er hier die er al van uit gaan dat we sowieso PO2 gaan winnen? :-)

Niet overtuigd... Harbaoui is een versterking, ja. Marcq is dat op heden simpelweg niet en Bongonda is over een paar maand weer weg, net zoals Coopman, De Sart, Iseka, Saponjic en niet in het minst Olayinka (ik ga er dan nog van uit dat Doumbia een 2e jaar wordt gehuurd). Hamalainen wil weg, Kaya is einde contract en iedereen is het er nu wel over eens dat Derijck niet meer brengt wat de publieke opinie durft te vermoeden.

Deze zomer is het gewoon weer van 0 beginnen.

0 is in mijn ogen toch wel heel negatief.
Dat er nog spelers moeten bijkomen is evident maar van 0 is overdreven.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.653
Re: Verwachting seizoen 2017-2018
« Reactie #69 Gepost op: februari 21, 2018, 03:03:19 pm »
De 4 aanwinsten zijn imo goed!   Theo zie ik hier tot minimum volgende winter blijven (constructie zoals met Meité kan ook met Bongonda),Peter moet ook nog willen terugkeren naar Gent,hier is hij vaste keuze, in Gent is hij keuze 3 of 4!
Een linksachter is er nodig,een creatieve middenvelder en spelers om bv De Sart,Iseka en Cordaro te vervangen,moest Anderlecht zo dom zijn om Doumbia nog een jaar te verhuren dan zitten we daar ook goed.   
We spreken over een speler of 6,7 als het meevalt met Theo,Peter en Doumbia,9 à 10 indien die drie niet lukken.  Dat is veel,maar ik denk niet dat ze weer zo'n jaar willen,dus dat kost geld,en zeker indien ze nu echt spelers willen kopen. 
« Laatst bewerkt op: februari 21, 2018, 11:36:57 pm door svennay »

Offline Naessens C

  • Leden
  • Berichten: 2.958
  • We pakken ze. Één voor één.
Re: Verwachting seizoen 2017-2018
« Reactie #70 Gepost op: februari 23, 2018, 06:25:14 pm »
Niet overtuigd... Harbaoui is een versterking, ja. Marcq is dat op heden simpelweg niet en Bongonda is over een paar maand weer weg, net zoals Coopman, De Sart, Iseka, Saponjic en niet in het minst Olayinka (ik ga er dan nog van uit dat Doumbia een 2e jaar wordt gehuurd). Hamalainen wil weg, Kaya is einde contract en iedereen is het er nu wel over eens dat Derijck niet meer brengt wat de publieke opinie durft te vermoeden.

Deze zomer is het gewoon weer van 0 beginnen.
Even voor de volledigheid: Kaya heeft zijn contract in oktober met twee jaar verlengd.

Is mij ontglipt dan, thanks for the intel.

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.672
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Verwachting seizoen 2017-2018
« Reactie #71 Gepost op: maart 28, 2018, 04:31:33 pm »
Sport/Voetbalmagazine 28-03-2018
Via Joost M


Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.672
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Verwachting seizoen 2017-2018
« Reactie #72 Gepost op: maart 29, 2018, 01:21:14 pm »
Papier en statistieken zijn gewillig natuurlijk, de praktijk daar in tegen ...

Offline Zigic14

  • Leden
  • Berichten: 552
  • Essevee!
Re: Verwachting seizoen 2017-2018
« Reactie #73 Gepost op: maart 29, 2018, 07:41:11 pm »
Papier en statistieken zijn gewillig natuurlijk, de praktijk daar in tegen ...

De meest (recente) zwarte periode vond ik trouwens wanneer we laatste stonden in het seizoen 2014 - 2015.
Naar mijn gevoel was de situatie dan veel slechter dan ze nu was.

Nu was het zoals Dury zo schoon kan zeggen de motor wat oliën, terwijl er toen geen motor was.


Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.241
  • Essevee!
Re: Verwachting seizoen 2017-2018
« Reactie #74 Gepost op: april 24, 2018, 06:29:28 pm »
Via Ludwig V. uit Sport/Voetbalmagazine +.
24 april 2018

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.241
  • Essevee!
Re: Verwachting seizoen 2017-2018
« Reactie #75 Gepost op: april 26, 2018, 05:26:48 pm »
Via Ludwig V uit Het Nieuwsblad
26 april 2018

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.672
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Verwachting seizoen 2017-2018
« Reactie #76 Gepost op: mei 29, 2018, 06:31:16 pm »
Slechts één team laat meer Belgen spelen dan buitenlanders in Jupiler Pro League, deze vijf ploegen mogen 1 miljoen euro verdelen
29 mei 2018 12:02 via voetbalkrant.com

Steeds minder Belgen krijgen volop hun kans in de Jupiler Pro League of bij de Belgische ploegen. De cijfers van de reguliere competitie dit seizoen waren droef, in de play-offs werd het niet veel beter. Nochtans geeft de Pro League een ferme bonus aan de top-5. Wie zijn dat?

De top-5 van de teams uit de Jupiler Pro League die het meeste Belgen speelminuten gaven mogen onder elkaar 1 miljoen euro verdelen van de tv-gelden. Toch geen slechte deal, en een reden om wat meer Belgen tussen te lijnen te brengen.

De cijfers van Transfermarkt waren tijdens de reguliere competitie al duidelijk: enkel Zulte Waregem haalde toen meer dan 50% van de speelminuten. Op naar de play-offs dus?

Ook in de play-offs schoten sommige ploegen zwaar tekort. Wel zagen we enkele mooie stijgingen bij onder meer Waasland-Beveren (van 26% naar 61%, al ging dat ook meteen deels ten koste van de kwaliteit).

Bij diverse andere clubs uit play-off 2 was er ook een stijging te zien, net als - verrassend misschien - bij RSC Anderlecht.

Als we de cijfers samentellen van de 30 speeldagen reguliere competitie en de play-offs, dan komen we uit bij volgende top-5: Zulte Waregem, KV Mechelen, Antwerp, Anderlecht en Sporting Lokeren. Zij mogen dus normaal gezien 1 miljoen euro onder hen verdelen.

Bron: https://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/lees/2018-05-29/slechts-een-team-laat-meer-belgen-spelen-dan-buitenlanders-in-jupiler-pro-league-deze-vijf-ploegen-mogen-1-miljoen-euro-verdelen

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.672
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Verwachting seizoen 2017-2018
« Reactie #77 Gepost op: mei 29, 2018, 08:16:46 pm »
HLN 29-05-2018
via Joost


Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.241
  • Essevee!
Re: Verwachting seizoen 2017-2018
« Reactie #78 Gepost op: juni 01, 2018, 04:51:35 pm »
Via Ludwig V. uit Krant van West-Vlaanderen
01 juni 2018