Auteur Topic: Mexicaanse griep  (gelezen 3358 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Xavier Waterslaeghers

  • Leden
  • Berichten: 353
Mexicaanse griep
« Gepost op: juli 11, 2009, 02:09:27 pm »
Brandend actueel, dus daarom hier een topic over de Mexicaanse griep. Gisteren weer 13 nieuwe gevallen  :( Ik ben eens benieuwd welke gevolgen het zal hebben in Belgi?... Hopelijk ontwikkelt het zich niet tot een extreem gevaarlijk virus  :(

Het kan trouwens ook gevolgen hebben op voetbalgebied. Een voorspelling zegt dat 1 op de 3 mensen in Belgi? ziek kan worden. Als dat gebeurt kan het wel eens gebeuren dat een voetbalploeg tijdelijk niet veel spelers meer overhoudt. Of als massabijeenkomsten tijdelijk verboden zouden worden om de verspreiding tegen te gaan, kunnen er volledig afgelaste speeldagen komen. De kalendercommissie zal lachen...

Offline jenske

  • Leden
  • Berichten: 2.178
    • SV Anzegem
Re: Mexicaanse griep
« Reactie #1 Gepost op: juli 11, 2009, 03:14:12 pm »
Brandend actueel, dus daarom hier een topic over de Mexicaanse griep. Gisteren weer 13 nieuwe gevallen  :( Ik ben eens benieuwd welke gevolgen het zal hebben in Belgi?... Hopelijk ontwikkelt het zich niet tot een extreem gevaarlijk virus  :(

Het kan trouwens ook gevolgen hebben op voetbalgebied. Een voorspelling zegt dat 1 op de 3 mensen in Belgi? ziek kan worden. Als dat gebeurt kan het wel eens gebeuren dat een voetbalploeg tijdelijk niet veel spelers meer overhoudt. Of als massabijeenkomsten tijdelijk verboden zouden worden om de verspreiding tegen te gaan, kunnen er volledig afgelaste speeldagen komen. De kalendercommissie zal lachen...

In Argentini? woedt de ziekte het hardst. Daar zijn er al tal van voorzorgsmaatregelen.
E?n daarvan: Tijdens grote wedstrijden en concerten mag er een massa's volk samen zitten. Maar er moet tussen iedere persoon een zitje zijn... :D

Offline svzw25

  • Leden
  • Berichten: 326
Re: Mexicaanse griep
« Reactie #2 Gepost op: juli 11, 2009, 06:57:43 pm »
Momenteel is alles 'onder controle', ze zijn bezig met vaccins (preventief) te ontwikkelen. Als er iemand besmet is, gebruikt men tamiflu. Tamiflu mag wel niet preventief gebruikt worden, of het virus bouwt hier weerstand tegen op; met als gevolg dat de ziekte oncontroleerbaar wordt.  :-\

Voor de ge?nteresseerden :
http://pandemie.rodekruis.be
http://www.influenza.be
http://www.who.org
http://ecdc.europa.eu/en
« Laatst bewerkt op: juli 12, 2009, 11:26:50 am door svzw25 »

Offline athos

  • Leden
  • Berichten: 476
Re: Mexicaanse griep
« Reactie #3 Gepost op: juli 11, 2009, 09:21:36 pm »
'k Ga waarschijnlijk tamiflu meedoen op reis. Kga em wel nie mogen pakken vanalsk me keer wa minder voel ...  ;D
't Zou nog dramatische gevolgen kunnen hebben als ik da hier zo lees. Ge zijt best dat ge het maar pakt als ge bevestiging krijgt van een dokter zeker?  :)

Offline svzw25

  • Leden
  • Berichten: 326
Re: Mexicaanse griep
« Reactie #4 Gepost op: juli 12, 2009, 11:26:03 am »
Jep, maar tis nu ook weer niet de bedoeling dat je dat al in huis hebt h?. Ze hebben voldoende voorraad, maar het kan even goed zijn dat de mexicaanse griep gewoonweg niet echt 'uitbreekt' in ons land h?.  ;)

Offline Xavier Waterslaeghers

  • Leden
  • Berichten: 353
Re: Mexicaanse griep
« Reactie #5 Gepost op: juli 12, 2009, 11:45:11 am »
De verwachting is spijtiggenoeg dat een "uitbraak" zo goed als onoverkomelijk is. :( Vooral na de zomer als alle toeristen terug thuis komen. Dat merken we trouwens nu zelfs al. Het aantal besmettingen dat er per dag bijkomt ligt al hoger dan een tijdje terug (al een keer 13 op ??n dag, vooral mensen die net terug zijn uit het buitenland).

Gisteren in het Journaal zei Marc Van Ranst dat er plannen klaarliggen voor het geval het veel erger wordt. Tegen oktober zou er een vaccin klaar zijn. Er zou dan een systeem gehanteerd kunnen worden zoals bij de verkiezingen. Op een zondag allemaal verplicht naar een lokaal in de gemeente om, in plaats van bolletjes te kleuren, gevaccineerd te worden  :D

Offline Glitch.

  • Leden
  • Berichten: 2.057
Re: Mexicaanse griep
« Reactie #6 Gepost op: juli 12, 2009, 11:59:09 am »
Gisteren nog met 'iemand uit hogere kringen' gebabbeld over de Mexicaanse griep. Morgen wordt er samengekomen met Voka, Unizo,... Wist me te vertellen dat er kans is dat in september de scholen voor een tijdje gesloten worden en dat ook massabijeenkomsten (zoals festivals) weleens kunnen afgelast worden.
Allemaal nog ver, natuurlijk. Maar er wordt blijkbaar wel al over gepraat.
« Laatst bewerkt op: juli 12, 2009, 12:03:02 pm door Glitch. »
-SVZW Forever-

Offline Wouter

  • Leden
  • Berichten: 1.771
Re: Mexicaanse griep
« Reactie #7 Gepost op: juli 12, 2009, 12:09:41 pm »
Gisteren nog met 'iemand uit hogere kringen' gebabbeld over de Mexicaanse griep. Morgen wordt er samengekomen met Voka, Unizo,... Wist me te vertellen dat er kans is dat in september de scholen voor een tijdje gesloten worden en dat ook massabijeenkomsten (zoals festivals) weleens kunnen afgelast worden.
Allemaal nog ver, natuurlijk. Maar er wordt blijkbaar wel al over gepraat.

Jupla, nog wa cong? bij ;)

Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: Mexicaanse griep
« Reactie #8 Gepost op: juli 12, 2009, 12:20:55 pm »
gelukkig kunnen we als we ziek zijn nog op internet  :)

maar als het effectief zou erg zou komen als men denkt , zou iedereen met monddoekjes moeten rondlopen buiten, zouden scholen gesloten worden, zouden voetbalwedstrijden en andere grote manifestaties niet doorgaan, zouden bedrijven in de problemen komen door vele zieken (trouwens dan zou ook een groot deel van de dokters en verplegend personeel ziek zijn of ziek worden ... )

afwachten tot oktober ...

Offline athos

  • Leden
  • Berichten: 476
Re: Mexicaanse griep
« Reactie #9 Gepost op: juli 12, 2009, 01:31:47 pm »
Dat ze die scholen maar sluiten uit voorzorg, geweet maar nooit h?  :P ge kunt nie voorzichtig genoeg zijn  ;)

Offline svzw25

  • Leden
  • Berichten: 326
Re: Mexicaanse griep
« Reactie #10 Gepost op: juli 12, 2009, 02:21:31 pm »
Zo ver is het nog niet, afwachten is de boodschap. Nu zijn we veel beter voorbereid dan in 1918 toen de Spaanse griep (H1N1) miljoenen doden maakte.
Paniek is voor niets nodig, het is een beetje overroepen, me dunkt. Vooral de media zaait hier paniek. Net zoals met de vogelgriep (H5N1).
« Laatst bewerkt op: juli 12, 2009, 02:27:38 pm door svzw25 »

Offline boer boer

  • Leden
  • Berichten: 444
Re: Mexicaanse griep
« Reactie #11 Gepost op: juli 13, 2009, 09:54:30 am »
Waregem Koerse achter gesloten deuren!

Offline digifredje

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 434
    • FMZone
Re: Mexicaanse griep
« Reactie #12 Gepost op: juli 13, 2009, 01:49:36 pm »
Het grootste deel van de bevolking hoeft zich echt niet zo veel zorgen te maken.
De meeste onder jullie (hier op het forum) zijn waarschijnlijk gezonde jonge mannen met een redelijke weerstand. Dan is de mexicaanse griep ongeveer even erg als een gewone griep (weekje in bed en uitzieken).

Het gevaar is groter voor mensen met een verminderde weerstand, zoals baby's, oudere personen en mensen met chronische aandoeningen.
Het gebruik van virusremmers is volgens mij echt af te raden. Als het virus resistent wordt, wordt het gevaarlijker dan het nu is.

Offline Mephistow.be

  • Leden
  • Berichten: 714
Re: Mexicaanse griep
« Reactie #13 Gepost op: juli 13, 2009, 02:28:17 pm »
Berrier? ;)

Offline Rafa

  • Leden
  • Berichten: 1.325
Re: Mexicaanse griep
« Reactie #14 Gepost op: juli 13, 2009, 07:28:35 pm »
De dag dat iemand op dit forum Mexicaanse griep krijgt, verplichten we hem om naar Vak I te trekken in... !
Wie is er overlangs nog op reis geweest... Iemand naar Hongarije geweest ? Is de andere kant op, maar heb gehoord dat er alginder veel Mexicaanse griep op overschot is.
Chance dat er nog mannen van het "Rafa-kaliber" rondlopen op de Esseveematchen...ge zou der anders depressief van worden. - Fredje

Offline Harry

  • Leden
  • Berichten: 1.450
    • EsseveeFans
Re: Mexicaanse griep
« Reactie #15 Gepost op: juli 13, 2009, 08:34:11 pm »
De dag dat iemand op dit forum Mexicaanse griep krijgt, verplichten we hem om naar Vak I te trekken in... !
Wie is er overlangs nog op reis geweest... Iemand naar Hongarije geweest ? Is de andere kant op, maar heb gehoord dat er alginder veel Mexicaanse griep op overschot is.

Zou kunnen, het liep er alleszins zwart van de Amerikanen en Britten... I'll let you know Rafa!!!
Ge zult mijn eerste slachtoffer zijn. En lijk da ge ne sociale mens zijt zit sefs gans het Regenboogstadion met de Mexicaanse Griep  ;)

edit: En dan nog Aarsele-city ni vergeten ?
« Laatst bewerkt op: juli 13, 2009, 08:35:59 pm door Harry »


"Concordia parvae res crescunt, discordia maximae dilabuntur"

Offline Massaker

  • Leden
  • Berichten: 1.222
Re: Mexicaanse griep
« Reactie #16 Gepost op: juli 28, 2009, 09:50:00 am »
Het grootste deel van de bevolking hoeft zich echt niet zo veel zorgen te maken.
De meeste onder jullie (hier op het forum) zijn waarschijnlijk gezonde jonge mannen met een redelijke weerstand. Dan is de mexicaanse griep ongeveer even erg als een gewone griep (weekje in bed en uitzieken).

Het gevaar is groter voor mensen met een verminderde weerstand, zoals baby's, oudere personen en mensen met chronische aandoeningen.
Het gebruik van virusremmers is volgens mij echt af te raden. Als het virus resistent wordt, wordt het gevaarlijker dan het nu is.
Lap, ik zit met 2 risicogroepen in mijn kot: baby en zwangere vrouw. Ik zal maar al een dafalganneke nemen...

Offline mister f

  • Leden
  • Berichten: 627
Re: Mexicaanse griep
« Reactie #17 Gepost op: juli 28, 2009, 04:19:19 pm »
Het grootste deel van de bevolking hoeft zich echt niet zo veel zorgen te maken.
De meeste onder jullie (hier op het forum) zijn waarschijnlijk gezonde jonge mannen met een redelijke weerstand. Dan is de mexicaanse griep ongeveer even erg als een gewone griep (weekje in bed en uitzieken).

Het gevaar is groter voor mensen met een verminderde weerstand, zoals baby's, oudere personen en mensen met chronische aandoeningen.
Het gebruik van virusremmers is volgens mij echt af te raden. Als het virus resistent wordt, wordt het gevaarlijker dan het nu is.
Lap, ik zit met 2 risicogroepen in mijn kot: baby en zwangere vrouw. Ik zal maar al een dafalganneke nemen...
denk dat je beter bent met een perdholanneke. ;D

Offline Gruunwit

  • Leden
  • Berichten: 139
Re: Mexicaanse griep
« Reactie #18 Gepost op: augustus 25, 2009, 02:38:40 pm »
Je kan inderdaad best je voorzorgen nemen, zeker nu er morgen een Mexicaanse invasie is in het Mirakelstadion. Mexico is dichterbij dan je denkt.  ;)

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.297
Re: Mexicaanse griep
« Reactie #19 Gepost op: augustus 25, 2009, 02:40:10 pm »
Familie heeft het gehad van mij, en na weekje waren ze er vanaf.
SV TILL I DIE