Auteur Topic: Vragen/opmerkingen  (gelezen 199776 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline tappi

  • Leden
  • Berichten: 746
  • South Lane Crew
Re: Vragen/opmerkingen
« Reactie #60 Gepost op: augustus 03, 2015, 07:47:12 am »
Amai als ge als lid van de sfeer al zo denkt... Als er een minder moment is, moeten jullie juist doordoen. Er zal wel weet een moment komen waarbij er een pak meer meedoen. Maar idd standard is moeilijk en dan moet je goed 'timen' wanneer je zingt anders word je gewoon overstemd
Hij spreekt dan ook niet over 't publiek, maar over onze sfeergroep zelf. Als je't zo bekijkt, snap je wel wat hij bedoelt ;)
No pain, no gain.

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.657
  • Essevee!
Re: Vragen/opmerkingen
« Reactie #61 Gepost op: augustus 03, 2015, 07:49:29 am »
Hij spreekt dan ook niet over 't publiek, maar over onze sfeergroep zelf. Als je't zo bekijkt, snap je wel wat hij bedoelt ;)

Ahzo, ik had het anders ge?nterpreteerd. My fault!

Offline tappi

  • Leden
  • Berichten: 746
  • South Lane Crew
Re: Vragen/opmerkingen
« Reactie #62 Gepost op: augustus 03, 2015, 08:29:14 am »
Ahzo, ik had het anders ge?nterpreteerd. My fault!
No problemo. Als je mijn en Essevee5381's post vergelijkt, zie je dat we ongeveer hetzelfde zeggen. :)
No pain, no gain.

Offline mutske

  • Leden
  • Berichten: 1.377
Re: Vragen/opmerkingen
« Reactie #63 Gepost op: augustus 03, 2015, 08:32:30 am »
Goh gisteren was het een toeristen vak met  bussen vol toeristen ... Die mensen gaje niet in gang krijgen bij een 1-1 die gaan maar uit de bol bij 0-2 0-3!

Gisteren was mijnen wederhelft mee dus was ik eigenlijk ook wa toerist  ma toch op die manier is het echt shit om er iets van te maken. Je ziet een gans vak en daarvan zijn er 10 die zingen, dat demotiveert :-)


Offline Eugene

  • Leden
  • Berichten: 405
Re: Vragen/opmerkingen
« Reactie #64 Gepost op: augustus 06, 2015, 01:23:29 am »
We zitten dagelijks samen om nieuwe liedjes/deuntjes te zoeken... Is niet simpel. Je kan niet zomaar liedjes gaan overnemen van andere clubs. zoals de forza.. Not done in mijn ogen. Eigen aan Genk. Ma bon... Als we dan bestaande liedjes gaan moeten verwijderen. Dan hebben we al helemaal geen variabel repertoire meer over.
'Boereuh, boereuh,...' Blijft zowiezo. Is iets waar je het publiek eens kan met wakker schudden. Je zal zelf ook zien dat er andere songs zullen worden aangekoppeld in het zelfde tempo.
Als je de sfeer nu, vergelijkt met de sfeer 2 jaar terug. Denk ik wel dat we een serieus niveau hoger staan.
We doen ons ding, en houden iet wat weinig rekening met de reacties op songs op fora en facebook. Wel in het stadion zelf...

Ik ben & blijf een grote voorstander van "De rode hel". Voor zover ik weet gebruiken enkel Panathinaikos (in 't Grieks dan nog) en Groningen die melodie. Het is inderdaad voor het grote publiek wat moeilijk om aan te leren.
De tekst op blaadjes afdrukken, op verplaatsing beginnen,... Het is maar een idee ? :)

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.657
  • Essevee!
Re: Vragen/opmerkingen
« Reactie #65 Gepost op: augustus 06, 2015, 07:14:20 am »
Ik ben & blijf een grote voorstander van "De rode hel". Voor zover ik weet gebruiken enkel Panathinaikos (in 't Grieks dan nog) en Groningen die melodie. Het is inderdaad voor het grote publiek wat moeilijk om aan te leren.
De tekst op blaadjes afdrukken, op verplaatsing beginnen,... Het is maar een idee ? :)

Zo'n lied met rytmisch geklap. Dat maakt altijd indruk als er wat volk aan meedoet

Offline jenske

  • Leden
  • Berichten: 2.177
    • SV Anzegem
Re: Vragen/opmerkingen
« Reactie #66 Gepost op: augustus 06, 2015, 12:03:37 pm »
Zo'n lied met rytmisch geklap. Dat maakt altijd indruk als er wat volk aan meedoet

Voorstander!!

Legendarisch filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=u0rMe2Vyb9E

Offline Breeza

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 1.589
    • SV5381.be
Re: Vragen/opmerkingen
« Reactie #67 Gepost op: augustus 06, 2015, 12:04:14 pm »
Het probleem is wel dat we telkens het liedje te snel zingen, maar is wel een goedje  :).

Offline essevee5381

  • Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 513
  • SLC
Re: Vragen/opmerkingen
« Reactie #68 Gepost op: augustus 06, 2015, 02:06:44 pm »
Het probleem is wel dat we telkens het liedje te snel zingen, maar is wel een goedje  :).

Zoals 80% van ons liedjes. Is moeilijk er uit te krijgen... Zeker in het heetst van de strijd
South Lane Crew.

Offline Eugene

  • Leden
  • Berichten: 405
Re: Vragen/opmerkingen
« Reactie #69 Gepost op: augustus 07, 2015, 12:09:21 am »
Voorstander!!

Legendarisch filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=u0rMe2Vyb9E
Wij verstaan elkaar perfect Jenske :)

Toen Pana in de 2de helft scoorde tegen Club weerklonk het heel luid in hun bouwvallig stadionnetje  8)
« Laatst bewerkt op: augustus 07, 2015, 12:21:06 am door Eugene »

Offline Eugene

  • Leden
  • Berichten: 405
Re: Vragen/opmerkingen
« Reactie #70 Gepost op: augustus 07, 2015, 12:10:07 am »
Zoals 80% van ons liedjes. Is moeilijk er uit te krijgen... Zeker in het heetst van de strijd
De trommel moet het gepaste ritme aangeven. Of proberen ;-)

Offline Glitch.

  • Leden
  • Berichten: 2.057
Re: Vragen/opmerkingen
« Reactie #71 Gepost op: augustus 07, 2015, 12:53:15 am »
Voorstander!!

Legendarisch filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=u0rMe2Vyb9E

Heb me schor gezongen, in het Ottenstadion,indertijd. Kunnen jullie dit niet trachten terug in gang te krijgen,met interactie Tribune Vijvers??
-SVZW Forever-

Offline tappi

  • Leden
  • Berichten: 746
  • South Lane Crew
Re: Vragen/opmerkingen
« Reactie #72 Gepost op: augustus 07, 2015, 07:50:37 am »
Heb me schor gezongen, in het Ottenstadion,indertijd. Kunnen jullie dit niet trachten terug in gang te krijgen,met interactie Tribune Vijvers??
We zullen proberen ;)
No pain, no gain.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Vragen/opmerkingen
« Reactie #73 Gepost op: augustus 07, 2015, 10:29:26 am »
Ik denk dat de sfeergroep zich best richt op een twee max drietal nieuwe acties per half seizoen.
Het is moeilijk om iedereen mee te krijgen en aan te leren. Als je elke keer nieuwe dingen het stadion instuurt dan kan ik begrijpen dat de mensen niet mee kunnen, het niet snappen of niet aangeleerd krijgen.

@tappi : hebben jullie een draaiboek voor een wedstrijd?
Misschien handig om es te bekijken of zoiets kan, ik weet ook dat een wedstrijd zeer onvoorspelbaar is, maar een rode draad kan misschien een extra hulp zijn voor jullie en de rest van het stadion?

Misschien ook es nadenken over SLC afgevaardigden in de andere tribunes te plaatsen, eventueel ook communicatie onder elkaar te voorzien? Een simpele goedgekeurde walkietalkie kost tegenwoordig niet meer zoveel, of de club kan er eventueel uitlenen?

Offline essevee5381

  • Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 513
  • SLC
Re: Vragen/opmerkingen
« Reactie #74 Gepost op: augustus 07, 2015, 10:53:23 am »
Ik denk dat de sfeergroep zich best richt op een twee max drietal nieuwe acties per half seizoen.
Het is moeilijk om iedereen mee te krijgen en aan te leren. Als je elke keer nieuwe dingen het stadion instuurt dan kan ik begrijpen dat de mensen niet mee kunnen, het niet snappen of niet aangeleerd krijgen.

@tappi : hebben jullie een draaiboek voor een wedstrijd?
Misschien handig om es te bekijken of zoiets kan, ik weet ook dat een wedstrijd zeer onvoorspelbaar is, maar een rode draad kan misschien een extra hulp zijn voor jullie en de rest van het stadion?

Misschien ook es nadenken over SLC afgevaardigden in de andere tribunes te plaatsen, eventueel ook communicatie onder elkaar te voorzien? Een simpele goedgekeurde walkietalkie kost tegenwoordig niet meer zoveel, of de club kan er eventueel uitlenen?

SLC zit achter de goal.. Nie meer en nie minder. Uw idee van sfeer maken lukt gewoon weg niet. Als mensen van de zijkanten sfeer willen maken bij ons, moeten ze maar hun abbo veranderen. We improviseren op de moment zelf qua liedjes. Je hebt het hier over een voetbal match die enkel en alleen uit emoties bestaat. Geen vooraf ingestudeert nummertje dat je afratelt en na 90" je job gedaan is.
South Lane Crew.

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.276
Re: Vragen/opmerkingen
« Reactie #75 Gepost op: augustus 07, 2015, 12:50:38 pm »
SLC zit achter de goal.. Nie meer en nie minder. Uw idee van sfeer maken lukt gewoon weg niet. Als mensen van de zijkanten sfeer willen maken bij ons, moeten ze maar hun abbo veranderen. We improviseren op de moment zelf qua liedjes. Je hebt het hier over een voetbal match die enkel en alleen uit emoties bestaat. Geen vooraf ingestudeert nummertje dat je afratelt en na 90" je job gedaan is.
Frederik probeert enkel maar te helpen, het topic gaat over ideeen en suggesties, ik vind dat je redelijk hautain overkomt met je reactie
SV TILL I DIE

Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: Vragen/opmerkingen
« Reactie #76 Gepost op: augustus 07, 2015, 12:54:55 pm »
hautain vind ik nu ook weer niet ,  liedjes komen inderdaad spontaan op  , je kan moeilijk zeggen van aja nu is het minuut 25 nu moet dat gezongen worden :)

Offline tappi

  • Leden
  • Berichten: 746
  • South Lane Crew
Re: Vragen/opmerkingen
« Reactie #77 Gepost op: augustus 07, 2015, 01:05:06 pm »
Frederik probeert enkel maar te helpen, het topic gaat over ideeen en suggesties, ik vind dat je redelijk hautain overkomt met je reactie
Je kan dat vinden. Maar hij heeft wel gelijk. We hebben een sfeervak voor iets. Anders ga je dan ook weer mensen storen die naar het stadion komen om effectief de match rustig te bekijken en een pintje te drinken. Over het gehele stadion personen uitsturen en een draaiboek enzo opstellen is gewoon niet haalbaar en not done. Sfeermakers verenigen zich best in't sfeervak, achter doel. Iedereen is welkom. Eerst zorgen dat ons eigen sfeervak draait. Dan pas uitbreiden en zo verder. Stap per stap.

PS: Enkel om u even te verbeteren: dit topic gaat over "vragen/opmerkingen". Het topic voor idee?n en suggesties, staat nog iets verder ;)
« Laatst bewerkt op: augustus 07, 2015, 01:07:07 pm door tappi »
No pain, no gain.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Vragen/opmerkingen
« Reactie #78 Gepost op: augustus 07, 2015, 01:05:48 pm »
Essevee5381,

Ik probeer alleen maar "constructief" mee te denken hoor, wat ik 'n beetje fout vind aan jouw denkwijze/visie is dat je "naar mijn mening" met oogkleppen kijkt op de gang van zaken.
Schiet "niet (onmiddellijk) passende" voorstellen nooit direct af, maar durf ze aftoetsen op alle vlakken.

Een extra sfeergroep(en) : neen
Afgevaardigde groepjes plaatsen om de andere tribunes mee te krijgen : ook direct "nee"

Wat blijft er dan nog over? :)

Ik kan begrijpen dat concurrentie (OK, wel 'n erg groot woord, want tenslotte hebben alle sfeergroepen hetzelfde doel - sfeer maken ?n de spelers ondersteunen) door jullie niet als leuk ontvangen wordt, als ik dan voorstel om SLC afgevaardigden in de andere tribunes te plaatsen "om de andere tribunes mee te krijgen" is het ook niet goed.

Ik denk dat een systeem waarbij groepjes van jullie mensen in de andere tribunes zeker motiverend kan werken, en ik heb zowat overal al es gezeten en het is meestal erg onduidelijk wat SLC/X zal doen... het is dan ook niet verwonderlijk dat die mensen niet altijd voluit meedoen. Daarom mijn idee van afgevaardigden te plaatsen die in communicatie staan met jullie. Veel mensen zijn passief (geworden) omdat ze niet weten wat doen, omdat ze de teksten niet kennen of omdat ze (te) nieuw zijn. Daarom het voorstel van afgevaardigden ... (was extra sfeergroepen (mijn eerder idee))

Zoals een lid hier een tijdje geleden ook reeds schreef (denk dat het Pringels was??) als in de tribune niemand zingt, dan doet de rest ook niet of moeilijk mee. Hij schreef ook zelf veel te zwijgen om niet raar bekeken te worden. Als er een paar (onder leiding van ?n gestuurd door SLC/X) daar gangmaker kunnen zijn, dan zullen volgens mij een pak volgen, en hopelijk een sneeuwbal effect veroorzaken... zeker als deze (meer) synchroon zijn met SLC/X, en met synchroon bedoel ik dezelfde liedjes zingen.

Ikzelf ben ook iemand die niet geneigd is om voortouw te nemen, of om spontaan alleen mijn klep open te zetten .... maar als de mensen rond mij zingen of roepen dan voel ik me ineens wel sneller geneigd mee te doen zo zijn er volgens mij veel. Vandaar ...


Als je blijft "improviseren op de moment zelf" dan denk ik dat het altijd moeilijk zal blijven om iedereen mee te krijgen. Een voetbalmatch zelf (het spel) is ook iets wat je niet in de hand hebt, toch is er een rode draad (duidelijke richtlijnen van de coach / draaiboek) en ingestudeerde nummertjes. Vraag dat maar es aan onzen Dury :)

Ik organiseer zelf ook evenementen en daar kan ik ook alles zijn beloop laten gaan eigenlijk, maar met een (zeer klein) draaiboekje loopt alles nog veel beter. Dat is alleen een vaststelling die ik kan maken door de jaren heen. Een goede voorbereiding blijft gewoon zorgen voor betere resultaten.


Kijk, even goede vrienden hoor ... en vooral niets persoonlijk!  ;)  ::)
Ik geef gewoon mijn mening ter bevordering van de sfeer bij onze ploeg. (daarvoor dient dit subforum toch)
Zelf wil ik ook niet pretenderen alle wijsheid in pacht te hebben, toch durf ik luidop denken/dromen/doen. Beter 5x op mijn bek gaan dan niets doen/proberen.

Ik sta open voor een brainstorm met een pint op een terrasje, uit de gekste/hevigste/openlijkste/simpelste/... discussies komen de beste idee?n.


« Laatst bewerkt op: augustus 07, 2015, 01:08:15 pm door tappi »

Offline tappi

  • Leden
  • Berichten: 746
  • South Lane Crew
Re: Vragen/opmerkingen
« Reactie #79 Gepost op: augustus 07, 2015, 01:14:10 pm »
Essevee5381,

Ik probeer alleen maar "constructief" mee te denken hoor, wat ik 'n beetje fout vind aan jouw denkwijze/visie is dat je "naar mijn mening" met oogkleppen kijkt op de gang van zaken.
Schiet "niet (onmiddellijk) passende" voorstellen nooit direct af, maar durf ze aftoetsen op alle vlakken.

Een extra sfeergroep(en) : neen
Afgevaardigde groepjes plaatsen om de andere tribunes mee te krijgen : ook direct "nee"

Wat blijft er dan nog over? :)

Ik kan begrijpen dat concurrentie (OK, wel 'n erg groot woord, want tenslotte hebben alle sfeergroepen hetzelfde doel - sfeer maken ?n de spelers ondersteunen) door jullie niet als leuk ontvangen wordt, als ik dan voorstel om SLC afgevaardigden in de andere tribunes te plaatsen "om de andere tribunes mee te krijgen" is het ook niet goed.

Ik denk dat een systeem waarbij groepjes van jullie mensen in de andere tribunes zeker motiverend kan werken, en ik heb zowat overal al es gezeten en het is meestal erg onduidelijk wat SLC/X zal doen... het is dan ook niet verwonderlijk dat die mensen niet altijd voluit meedoen. Daarom mijn idee van afgevaardigden te plaatsen die in communicatie staan met jullie. Veel mensen zijn passief (geworden) omdat ze niet weten wat doen, omdat ze de teksten niet kennen of omdat ze (te) nieuw zijn. Daarom het voorstel van afgevaardigden ... (was extra sfeergroepen (mijn eerder idee))

Zoals een lid hier een tijdje geleden ook reeds schreef (denk dat het Pringels was??) als in de tribune niemand zingt, dan doet de rest ook niet of moeilijk mee. Hij schreef ook zelf veel te zwijgen om niet raar bekeken te worden. Als er een paar (onder leiding van ?n gestuurd door SLC/X) daar gangmaker kunnen zijn, dan zullen volgens mij een pak volgen, en hopelijk een sneeuwbal effect veroorzaken... zeker als deze (meer) synchroon zijn met SLC/X, en met synchroon bedoel ik dezelfde liedjes zingen.

Ikzelf ben ook iemand die niet geneigd is om voortouw te nemen, of om spontaan alleen mijn klep open te zetten .... maar als de mensen rond mij zingen of roepen dan voel ik me ineens wel sneller geneigd mee te doen zo zijn er volgens mij veel. Vandaar ...


Als je blijft "improviseren op de moment zelf" dan denk ik dat het altijd moeilijk zal blijven om iedereen mee te krijgen. Een voetbalmatch zelf (het spel) is ook iets wat je niet in de hand hebt, toch is er een rode draad (duidelijke richtlijnen van de coach / draaiboek) en ingestudeerde nummertjes. Vraag dat maar es aan onzen Dury :)

Ik organiseer zelf ook evenementen en daar kan ik ook alles zijn beloop laten gaan eigenlijk, maar met een (zeer klein) draaiboekje loopt alles nog veel beter. Dat is alleen een vaststelling die ik kan maken door de jaren heen. Een goede voorbereiding blijft gewoon zorgen voor betere resultaten.


Kijk, even goede vrienden hoor ... en vooral niets persoonlijk!  ;)  ::)
Ik geef gewoon mijn mening ter bevordering van de sfeer bij onze ploeg. (daarvoor dient dit subforum toch)
Zelf wil ik ook niet pretenderen alle wijsheid in pacht te hebben, toch durf ik luidop denken/dromen/doen. Beter 5x op mijn bek gaan dan niets doen/proberen.

Ik sta open voor een brainstorm met een pint op een terrasje, uit de gekste/hevigste/openlijkste/simpelste/... discussies komen de beste idee?n.

Kijk, wij zijn helemaal niet tegen andere sfeergroepen. Wij zijn helemaal niet tegen alles wat je zegt.
Het is gewoon allemaal. Niet haalbaar. Wij zijn geen Bayern M?nchen of geen Borussia Dortmund waar iedereen meewerkt en meedoet en sfeer over het gehele stadion zit.

Velen lijken te vergeten dat er nog de gewone man is, die naar de wedstrijd komt kijken en op z'n gemak een pintje drinkt.

Daarom gaan wij uit van het principe:
We hebben een tribune (binnenkort, de vernieuwde X), waar iedereen die sfeer wil maken welkom is. Zo kunnen wij daar ons ding doen en vallen we andere mensen, de modale supporters niet lastig. Eerst zien dat alles daar in orde is, dat de sfeer daar OK en optimaal is. Dan pas kan er in mijn ogen gesproken worden over een uitbreiding.
No pain, no gain.