Auteur Topic: Dames Zulte Waregem  (gelezen 4136 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline eric

  • Leden
  • Berichten: 115
Dames Zulte Waregem
« Gepost op: augustus 29, 2011, 12:36:07 pm »
Woensdag 31-8 start de competitie van de Dames met een derby aftrap om 20u Kastanjelaan!
Dames Zulte-Waregem  - Rassing Harelbeke

Offline EAGLE

  • Leden
  • Berichten: 2.345
Re: Dames Zulte Waregem
« Reactie #1 Gepost op: augustus 29, 2011, 01:05:35 pm »
Woensdag 31-8 start de competitie van de Dames met een derby aftrap om 20u Kastanjelaan!
Dames Zulte-Waregem  - Rassing Harelbeke

Een promovendus zeker die dames uit Harelbeke?

Offline eric

  • Leden
  • Berichten: 115
Re: Dames Zulte Waregem
« Reactie #2 Gepost op: augustus 30, 2011, 12:28:01 pm »
Woensdag 31-8 start de competitie van de Dames met een derby aftrap om 20u Kastanjelaan!
Dames Zulte-Waregem  - Rassing Harelbeke

Een promovendus zeker die dames uit Harelbeke?
Is het vroegere Zuid-West

Offline crayozine

  • Leden
  • Berichten: 61
Re: Dames Zulte Waregem
« Reactie #3 Gepost op: september 04, 2011, 11:37:51 am »
4-0 overwinning! goede start dus!

Offline eddy5

  • Leden
  • Berichten: 99
Re: Dames Zulte Waregem
« Reactie #4 Gepost op: augustus 17, 2012, 09:13:25 am »
Franse topper van het damesvoetbal zaterdag in de Kastanjelaan ! ! !
 E?n week voor de competitiestart van de Bene League ontvangt het damesteam van Essevee de Franse topper Juvisy aan de Kastanjelaan in Zulte. Juvisy verloor vorig seizoen op de laatste speeldag de titelstrijd van Lyon. Zaterdagnamiddag om 17u kan je deze Champions League deelnemer op het kunstgrasveld in Zulte aan het werk zien.

Juvisy heeft ??n Belgische in haar rangen: Rode Duivelin Janice Cayman speelt sinds januari 2012 voor dit team.

De toegangsprijs voor deze galamatch is 5 euro. Abonnees van SV Zulte Waregem kunnen gratis naar deze partij en kunnen zo nog net voor de derby tussen Essevee en Kortrijk een wedstrijd topvoetbal in het damesvoetbal meepikken.

Women?s BeNe League

Dinsdagmiddag werd de Women's BeNe League voorgesteld, de nieuwe competitie met de sterkste teams uit het Nederlandse en Belgische vrouwenvoetbal. Onder grote pers- en supportersbelangstelling werden alle deelnemende clubs ??n voor ??n gepresenteerd, in aanwezigheid van de voorzitters van de KNVB en KBVB.
 

Offline Gruunwit

  • Leden
  • Berichten: 139
Re: Dames Zulte Waregem
« Reactie #5 Gepost op: september 27, 2012, 10:25:11 pm »
Ik ga zaterdag eens kijken naar de BeNe League-wedstrijd Beerschot AC - Zulte Waregem.
Ik ben benieuwd hoe de dames van Guy Kiala, die ik als speler altijd erg gewaardeerd heb, er vanaf gaan brengen.  Ik vind dat dit topic ook een beetje meer aandacht verdient.

Online mutske

  • Leden
  • Berichten: 1.376
Re: Dames Zulte Waregem
« Reactie #6 Gepost op: september 28, 2012, 09:49:16 am »
Er is inderdaad weinig interesse in de dames. Misschien kom dit wel door de tegenvallende resultaten. Nu als je al je beste spelers verliest aan Anderlecht en Brugge en er komt niets in de plaats dan mag je dit wel verwachten natuurlijk. ik vrees dat het na dit seizoen zal gedaan zijn voor ZW in de BeNe Liga.

Offline StreuvelsX

  • Leden
  • Berichten: 729
Re: Dames Zulte Waregem
« Reactie #7 Gepost op: september 28, 2012, 02:58:29 pm »
Er is inderdaad weinig interesse in de dames. Misschien kom dit wel door de tegenvallende resultaten. Nu als je al je beste spelers verliest aan Anderlecht en Brugge en er komt niets in de plaats dan mag je dit wel verwachten natuurlijk. ik vrees dat het na dit seizoen zal gedaan zijn voor ZW in de BeNe Liga.

Ook de vrouwelijke ex speelsters kennen het woordje natrappen...

De pas opgerichte BeNe League wordt stilaan een calvarietocht voor Zulte Waregem. Tessa Wullaert, die in het tussenseizoen naar Anderlecht trok, maakte zaterdag haar ex-club op en naast het veld af: 1-9. ?Hun eigen fout dat het er nu zo loopt?, stelde ze.

Anderlecht was zaterdag de vierde tegenstrever van Zulte Waregem en opnieuw ging Essevee zwaar de boot in. ?Ik scoorde zelf niet, want ik was ook nog wat vermoeid na de dubbele interland, maar ik gaf wel enkele assists?, aldus Wullaert, die vorig seizoen nog het mooie weer maakte aan de Kastanjelaan. ?Of dit pijn doet? Ik voetbal nu voor Anderlecht, en voor mijn nieuwe club ben ik blij dat de traditie van het zwarte beest voorbij is. Anderlecht had het altijd moeilijk tegen Zulte Waregem. Met deze overwinning behoort dat nu tot het verleden.?

Was er ook geen dubbel gevoel naar haar ex-ploegmaats toe? ?Dat het nu zo loopt met mijn ex-club, is volgens mij hun eigen fout. Ze beloven veel, maar ze deden geen enkele moeite om de eigen speelsters te houden. Ik ben blij dat ik nu voor Anderlecht speel. We brengen goed voetbal en maakten het tegen Zulte Waregem mooi af. Ik ben nu omringd door betere voetbalsters en daardoor kom ik er ook beter uit. Maar verder voel ik me niet anders dan vorig jaar, hoor.?

Offline Frank D

  • Leden
  • Berichten: 573
Re: Dames Zulte Waregem
« Reactie #8 Gepost op: september 28, 2012, 06:19:08 pm »
Vorig seizoen heeft SVZW hemel en aarde bewogen om met de dames in de BeNeLeague te geraken. Daarvoor hebben zij na Nieuwjaar praktisch alle wedstrijden gewonnen en met veel bloed en zweet zijn ze er uiteindelijk in geslaagd.
Daarom verbaast het mij ook dat het dit seizoen op een drama lijkt uit te draaien (dat is niet meer verliezen ; men wordt gewoon iedere match onder de voet gelopen!) en zonder dat er vanuit de club een echte reactie komt...
Waarom is er zoveel kwaliteit vertrokken?
Heeft men zich globaal als club mispakt aan de Womens BeNe League?
Hopelijk gaat het tij eens keren!   

Offline sv-boerke

  • Leden
  • Berichten: 244
Re: Dames Zulte Waregem
« Reactie #9 Gepost op: februari 21, 2013, 12:52:13 pm »
Oeps...

Sinaai Girls vervangt Zulte Waregem in halve finales Beker van Belgi?

Niet Zulte Waregem, maar wel Waasland-Beveren Sinaai Girls speelt de halve finales van de Beker van Belgi? vrouwenvoetbal. Dat heeft de Belgische Voetbalbond (KBVB) vandaag laten weten.

Essevee schakelde in de kwartfinales Sinaai Girls uit. De heenmatch eindigde op 1-1, Zulte Waregem won de terugwedstrijd met 2-1. De Waaslanders dienden na de terugmatch echter een klacht in, omdat ze van oordeel waren dat hun opponenten met een niet-speelgerechtigde speelster (Tiffany Monsauret) aantraden.

Het Sportcomit? Amateurvoetbal (tweede kamer) oordeelde dat de klacht ontvankelijk en gegrond was, waardoor Waasland Beveren-Sinaai Girls bij de laatste vier alsnog de plaats inneemt van Zulte Waregem. In de halve finales, die op 26 februari en 13 maart gespeeld worden, treft WB Club Brugge en ontmoet titelverdediger Standard Anderlecht. De finale wordt op 1 april in Tubeke afgewerkt.


Offline Naessens C

  • Leden
  • Berichten: 2.958
  • We pakken ze. Één voor één.
Re: Dames Zulte Waregem
« Reactie #10 Gepost op: februari 21, 2013, 06:02:28 pm »
Wat een klucht... Noemen ze dat professionalisme? ...

Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: Dames Zulte Waregem
« Reactie #11 Gepost op: februari 21, 2013, 11:30:05 pm »
Wat een klucht... Noemen ze dat professionalisme? ...

"professionalisme" van wie , das de vraag ...

Offline Naessens C

  • Leden
  • Berichten: 2.958
  • We pakken ze. Één voor één.
Re: Dames Zulte Waregem
« Reactie #12 Gepost op: februari 22, 2013, 12:23:29 am »
Wat een klucht... Noemen ze dat professionalisme? ...

"professionalisme" van wie , das de vraag ...

Dat liet ik idd in het midden  ;)

Offline StreuvelsX

  • Leden
  • Berichten: 729
Re: Dames Zulte Waregem
« Reactie #13 Gepost op: februari 22, 2013, 04:46:11 pm »
Deze morgen heeft de KBVB laten weten dat Sinaai Girls in plaats van Dames Zulte Waregem de halve finale van de Beker van Belgi? zal spelen. Sinaai had bij de KBVB klacht ingediend na de 2-1 winst voor dames Essevee. De KBVB heeft in spoedprocedure Sinaai gelijk gegeven.
                                                                                                 
Monsauret was volgens de KBVB vorige zaterdag niet speelgerechtigd, omdat op de oorspronkelijke datum van de wedstrijd -die uitgesteld werd door de sneeuw-  door de KBVB nog geen internationaal certificaat uitgereikt was. Normaal levert de KBVB na 30 dagen dit internationaal certificaat af, dat we niet ontvangen hebben. Dit zou bij deze aansluiting op 19 januari moeten zijn, de dag van de uitgestelde bekerpartij.
De club is van mening dat het reglement perfect is toegepast en is dan ook verbijsterd door deze beslissing.

We kwamen tot de meerdere conclusies dat de speelster in kwestie zaterdag wel mocht spelen. Ze voldeed (16/02) aan de basis- en specifieke kwalificatievoorwaarden zoals gestipuleerd in het reglement op de dag waarop de wedstrijd gespeeld werd. Monsauret voldeed ook aan de reglementaire wachttijd op de dag waarop de wedstrijd normaal had moeten gespeeld worden (19/01). De aansluiting van Monsauret is bij de KBVB genoteerd op 20/12/2012 (wachttijd is 7 dagen).

De KBVB zegt echter in haar argumentatie dat ze dient de oordelen 'of speelster Monsauret op 19/01 reeds voldeed aan de basis- en specifieke kwalificatievoorwaarden?, terwijl punt 1020.1 van het reglement stelt dat hieraan slechts op de dag van de wedstrijd voldaan moet zijn.

Deze beslissing is onomkeerbaar, omdat geen beroep mogelijk is bij spoedprocedures in bekerkwesties. De club bekijkt welke stappen het nog kan nemen om deze onterechte beslissing te weerleggen

Offline pamfluit

  • Leden
  • Berichten: 1.601
Re: Dames Zulte Waregem
« Reactie #14 Gepost op: februari 22, 2013, 05:32:10 pm »
en niets hoor je hiervan in de media, stel dat dit bij het mannenvoetbal gebeurd, dan staat het lang in rep en roer...

Freve

  • Gast
Re: Dames Zulte Waregem
« Reactie #15 Gepost op: februari 23, 2013, 11:25:57 am »
mja,
media zit daar niet op te wachten
zo een zaken moet je in hun schoot leggen
voor ze er iets mee gaan doen...

Offline Kartouch

  • Leden
  • Berichten: 1.020
  • SEMPRE FORZA SV ZULTE WAREGEM
Re: Dames Zulte Waregem
« Reactie #16 Gepost op: februari 24, 2013, 09:06:12 pm »
Jammer, want Club Brugge was een haalbare kaart...
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that." Bill Shankly

Offline esssevee4life

  • Leden
  • Berichten: 927
  • Essevee!

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.196
Re: Dames Zulte Waregem
« Reactie #18 Gepost op: april 04, 2013, 09:55:01 pm »
http://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/lees/2013-04-04/zulte-waregem-wuift-coach-kiala-uit

Zondag ook al een stukje gezien in AVS hierover.
Zouden te weinig financi?le middelen zijn (vinden dat de bond niet genoeg bijspringt)