Auteur Topic: [VB] Anderlecht - Essevee  (gelezen 17419 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.289
Re: [VB] Anderlecht - Essevee
« Reactie #120 Gepost op: april 17, 2014, 11:44:43 am »
Ik kan San Iker deels volgen, het was inderdaad een zwakke match van de onze, maar verdedigend stond het wel goed! Ondanks de vele afwezigen hebben ze het toch niet zo slecht gedaan, je moet alles een beetje in de context plaatsen. Vind de kritiek hier en daar wel terecht maar het is soms wel hard. Je zit Olinga op te hemelen terwijl die even slecht was als Bongonda. Je moet consequent blijven ook, je zegt dat Dury zijn lievelingskes heeft maar jij hebt dat duidelijk ook.
SV TILL I DIE

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.235
Re: [VB] Anderlecht - Essevee
« Reactie #121 Gepost op: april 17, 2014, 04:41:01 pm »
Ik kan San Iker deels volgen, het was inderdaad een zwakke match van de onze, maar verdedigend stond het wel goed! Ondanks de vele afwezigen hebben ze het toch niet zo slecht gedaan, je moet alles een beetje in de context plaatsen. Vind de kritiek hier en daar wel terecht maar het is soms wel hard. Je zit Olinga op te hemelen terwijl die even slecht was als Bongonda. Je moet consequent blijven ook, je zegt dat Dury zijn lievelingskes heeft maar jij hebt dat duidelijk ook.

Ik heb het idd voor bepaalde spelers, maar ben niet tegen spelers.
Kritiek hard, kan zijn, maar dan omdat mensen ook de prestatie van Olinga langs 2 kanten moeten bekijken.
Ik heb idd ook al gezegd dat die flauw was eergisteren.

Olinga speelt voor het eerst op Genk, was daar zeker niet slecht(week ervoor viel hij goed in op Gent), maar omdat Dury Hazard niet langer da 1 helft op de bank wil houden is Olinga de makkelijkste optie om te vervangen. Dat moet iedereen toegeven.
Wat denk je dan dat er in die jongen zijn hoofd omgaat?
Speelt dan weer niet tegen Brugge en Standard, maar wordt wel in de basis gedropt op Anderlecht.
En die jongen heeft eigenlijk 0,0 matchritme.

Ik had graag gezien dat Dury bij hem dezelfde aanpak deed als bij Th?o.
Theo mocht eens spelen op Hamme, dan een uitmatch in de beker op Charleroi, tegen een B-elftal.
Maakte een stage mee. Speelde dan ook nog eens zonder druk een bekermatchke op Cercle.

Eigenlijk 3 matchen zonder druk om erin te komen. Ideaal.
Olinga moet hier direct meedoen om de knikkers.

Heb een d?ja vu naar vorig seizoen, toen iedereen Bruzzese begon af te breken na match 1 in de PO's.

Als mensen dan Fabrice een catastrofe noemen, dan wil ik wel reageren.

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.289
Re: [VB] Anderlecht - Essevee
« Reactie #122 Gepost op: april 17, 2014, 05:21:14 pm »
Ik had graag gezien dat Dury bij hem dezelfde aanpak deed als bij Th?o.
Theo mocht eens spelen op Hamme, dan een uitmatch in de beker op Charleroi, tegen een B-elftal.
Maakte een stage mee. Speelde dan ook nog eens zonder druk een bekermatchke op Cercle.

Eigenlijk 3 matchen zonder druk om erin te komen. Ideaal.
Olinga moet hier direct meedoen om de knikkers.

Heb een d?ja vu naar vorig seizoen, toen iedereen Bruzzese begon af te breken na match 1 in de PO's.

Als mensen dan Fabrice een catastrofe noemen, dan wil ik wel reageren.
Dury kan toch moeilijk dezelfde aanpak doen bij Olinga als Bongonda? Oligna kwam hier ook pas met de winterstop toe. De matchkes op Hamme, oefenmatchkes waren al afgelopen..
SV TILL I DIE

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.235
Re: [VB] Anderlecht - Essevee
« Reactie #123 Gepost op: april 17, 2014, 05:43:27 pm »
Dury kan toch moeilijk dezelfde aanpak doen bij Olinga als Bongonda? Oligna kwam hier ook pas met de winterstop toe. De matchkes op Hamme, oefenmatchkes waren al afgelopen..

Weet ik. Was verkeerd geformuleerd.
Had beter geweest mocht Dury met hem hetzelfde had kunnen doen zoals bij Th?o

Offline balboa

  • Leden
  • Berichten: 2.729
Re: [VB] Anderlecht - Essevee
« Reactie #124 Gepost op: april 17, 2014, 06:00:24 pm »
Situatie van Bongonda en Olinga valt m.i. niet te vergelijken.

Bongonda zit hier al van in het begin. Kreeg idd zijn kans in de bekermatchen op Hamme, Charleroi en Cercle Brugge waar hij vooral in Brugge zijn talent en potentieel toonde. Theo zakte nadien weg om in de laatste wedstrijden van de reguliere competitie weer boven water te komen (hele goede invalbeurt tegen Club Brugge ! 1-1). Begon de PO's als man van de match in Genk, speelde daarna ook een prima wedstrijd thuis tegen Standard, tegen Club zag je dat hij nog wat groen achter de oren is, maar ook dan nog speelde hij een goede wedstrijd. Afgelopen dinsdag was hij, zoals heel de ploeg, wat minder. Maar als 18-jarige is dat absoluut geen schande. Met jonge spelers moet je geduld hebben, das nu eenmaal normaal in voetbal.

Olinga raakte bij zijn komst in de winterstop maar niet speelgerechtigd.
Maakte voor de 1e maal deel uit van de kern in de thuismatch tegen Cercle.
Feit is dat je een nieuwe jongen van 17 moet brengen in wedstrijden waarin je voorstaat met 2-0 of 3-0. Essevee kende die luxe niet, want kende een mindere periode.
Olinga warmde zich een volledige 2e helft op tegen Cercle, maar mocht niet inkomen. Begrijpelijk, want het stond lang 1-1.
Zo'n spelers moeten wat geluk hebben met de situatie en vorm van de ploeg. En dat had Olinga dus niet.
Eerste speelminuten kende hij in Gent, waar hij goed inviel.
Startte tegen Genk in POI en deed dat niet slecht. Toonde vlagen van zijn klasse.
Tegen Anderlecht was zijn begin goed, maar zakte nadien h?-le-maal weg. Vreemd.

Conclusie: Bongonda en Olinga zijn samen 35 jaar. D'Haene is er 33.
In feite zijn Bongonda en Olinga alletwee jongens voor volgend seizoen.
Bongonda LIJKT, door de kansen die hij al gekregen heeft ?n heeft gegrepen, i?ts verder te staan dan Olinga, mentaal ook.