Auteur Topic: Speeldag 9: 01/10/16 18.00u : Essevee - Charleroi  (gelezen 26875 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Speeldag 9: 01/10/16 18.00u : Essevee - Charleroi
« Reactie #120 Gepost op: oktober 03, 2016, 09:45:49 am »
Geen loterij, als een penalty goed getrapt is moet hij altijd zitten, dan mag de doelman geen kans krijgen, maar dan moet de bal natuurlijk goed en hard genoeg getrapt worden. en niet van ik zal er eventjes een trap op geven.
Waarschijnlijk daarom dat er zo veel gemist worden ? Hoeveel strafschoppen gaan er niet binnen in het midden van de goal ? Zijn die goed getrapt ? Nee maar de keeper kiest een hoek. Die van Leye zaterdag was niet eens zo zacht getrapt maar uit de beelden zie je dat zelfs als de bal een of anderhalve meter meer naar rechts is die nog gepakt wordt door de keeper omdat die nu eenmaal de goede hoek kiest.
Ik zou wel eens willen weten wat de speler van Charleroi gezegd heeft tegen Leye. Was hij daardoor uit zijn concentratie gehaald ?
Nu het is wat het is. Voor hetzelfde geld geeft Kaya hem, mist hij en zit iedereen zich af te vragen waarom Leye hem niet gaf.
In HLN staat vandaag een lijstje met de strafschoppen getrapt door Leye. Hij scoorde er 15 op 20.

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: Speeldag 9: 01/10/16 18.00u : Essevee - Charleroi
« Reactie #121 Gepost op: oktober 03, 2016, 10:12:16 am »
Ik heb Hazard ook al penalty's weten missen.. D? perfecte penalty trappen is niet zo simpel hoor

Het is mss niet simpel, maar als dik betaalde prof zou je toch wel mogen verwachten dat ze dit kunnen, kwestie van trainen, concentratie en tegen de druk kunnen.

Balletje keihard richting zijnetje of winkelhaak, een goed gegeven penalty is niet te pakken.

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: Speeldag 9: 01/10/16 18.00u : Essevee - Charleroi
« Reactie #122 Gepost op: oktober 03, 2016, 10:20:50 am »
Het is mss niet simpel, maar als dik betaalde prof zou je toch wel mogen verwachten dat ze dit kunnen, kwestie van trainen, concentratie en tegen de druk kunnen.

Balletje keihard richting zijnetje of winkelhaak, een goed gegeven penalty is niet te pakken.

Omgaan met stress is niet trainbaar. Je kan op training 10 penaltys op rij in de winkelhaak trappen. Vervolgens trap je hem in een wedstrijd de tribune in...Het zijn zelfs net de absolute toppers die op de cruciale momenten wel eens durven missen. Een penalty trappen in een wedstrijd is niet een kwestie van trainen hoor, het is veel meer dan dat. Je moet Leye zijnde, maar eens kijken naar de spanning in de tribune achter het doel. Die penalty was heel slecht getrapt en het was puur van de stress imo, omdat hij 2 weken geleden ook eentje had gemist. Die van toen was trouwens wel vrij goed getrapt vond ik.

Offline Thraso

  • Leden
  • Berichten: 1.702
Re: Speeldag 9: 01/10/16 18.00u : Essevee - Charleroi
« Reactie #123 Gepost op: oktober 03, 2016, 10:37:00 am »
Jammer dat we het niet afmaakten in de eerste helft. De wedstrijd moest aan de rust al beslist zijn. Dat probleem kwam ook in Mechelen voor. Iets te weinig scherpte voor doel.

Vond onze tweede helft zwak. Ook Meit? speelde niet goed in de tweede helft. Hoop dat hij de voetjes op de grond kan houden.

Offline gva

  • Leden
  • Berichten: 570
Re: Speeldag 9: 01/10/16 18.00u : Essevee - Charleroi
« Reactie #124 Gepost op: oktober 03, 2016, 11:42:09 am »
de interlandbreak komt net op tijd - het spel van essevee vraagt veel van de spelers, de hoge pressing is fysisch en psychisch belastend - ik had de indruk dat een paar bepalende spelers vorige zaterdag op hun tandvlees zaten, vandaar de welgekomen 'break' - batterijen kunnen opgeladen worden, kleine blessures krijgen tijd om te helen (oa Meit?). Gevolg : we zullen er weer op volle sterkte staan in de ghelamco arena !

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: Speeldag 9: 01/10/16 18.00u : Essevee - Charleroi
« Reactie #125 Gepost op: oktober 03, 2016, 12:22:19 pm »
Omgaan met stress is niet trainbaar. Je kan op training 10 penaltys op rij in de winkelhaak trappen. Vervolgens trap je hem in een wedstrijd de tribune in...Het zijn zelfs net de absolute toppers die op de cruciale momenten wel eens durven missen. Een penalty trappen in een wedstrijd is niet een kwestie van trainen hoor, het is veel meer dan dat. Je moet Leye zijnde, maar eens kijken naar de spanning in de tribune achter het doel. Die penalty was heel slecht getrapt en het was puur van de stress imo, omdat hij 2 weken geleden ook eentje had gemist. Die van toen was trouwens wel vrij goed getrapt vond ik.

Dat ga ik helemaal niet tegenspreken, maar als de speler in kwestie te veel last heeft van de stress, niet in de match zit of weinig zelfvertrouwen heeft op dat moment moet hij de moed en het verstand  hebben om de penalty aan een ander te laten, daar gaat niemand dood van.

Zoals je zelf zegt, wellicht door omstandigheden wat dit een flutpenalty. Had hij al 2 doelpunten gemaakt met een omhaal was hij er wellicht wel in gegaan  ;)

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.774
Re: Speeldag 9: 01/10/16 18.00u : Essevee - Charleroi
« Reactie #126 Gepost op: oktober 03, 2016, 12:27:20 pm »
terechte uitslag.
1ste helft: volledig onder controle en gewoon baas.
2de helft: veel vinniger Charleroi en waar we gewoon niet scherp genoeg aan die tweede helft beginnen.
Derijck vindt het geen penalty: die gast kreeg toch een duw...was nog niet zeker of het goal zou zijn want de hoek was nogal scherp.
na onze gemiste penalty waren sommigen het noorden kwijt:
Leye was duidelijk van slag, Meit? liep ook ge?rgerd rond en in tegenstelling tot vorige week was de rust weg....het zijn ook geen robotten.
we kunnen niet alles winnen en hebben niet verloren.

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: Speeldag 9: 01/10/16 18.00u : Essevee - Charleroi
« Reactie #127 Gepost op: oktober 03, 2016, 12:29:27 pm »
terechte uitslag.
1ste helft: volledig onder controle en gewoon baas.
2de helft: veel vinniger Charleroi en waar we gewoon niet scherp genoeg aan die tweede helft beginnen.
Derijck vindt het geen penalty: die gast kreeg toch een duw...was nog niet zeker of het goal zou zijn want de hoek was nogal scherp.
na onze gemiste penalty waren sommigen het noorden kwijt:
Leye was duidelijk van slag, Meit? liep ook ge?rgerd rond en in tegenstelling tot vorige week was de rust weg....het zijn ook geen robotten.
we kunnen niet alles winnen en hebben niet verloren.

Ik vond het geen terechte uitslag. 1e helft waren we veel en veel beter, 2e helft was in evenwicht, waardoor een overwinning volledig terecht zou geweest zijn. We hebben het 10 minuten lastig gehad en voor de rest hadden we bijna voortdurend de wedstrijd onder controle en uiteindelijk betalen we 1 onnodige fout van Deryck cash.

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Speeldag 9: 01/10/16 18.00u : Essevee - Charleroi
« Reactie #128 Gepost op: oktober 03, 2016, 12:56:50 pm »
terechte uitslag.
1ste helft: volledig onder controle en gewoon baas.
2de helft: veel vinniger Charleroi en waar we gewoon niet scherp genoeg aan die tweede helft beginnen.
Derijck vindt het geen penalty: die gast kreeg toch een duw...was nog niet zeker of het goal zou zijn want de hoek was nogal scherp.
na onze gemiste penalty waren sommigen het noorden kwijt:
Leye was duidelijk van slag, Meit? liep ook ge?rgerd rond en in tegenstelling tot vorige week was de rust weg....het zijn ook geen robotten.
we kunnen niet alles winnen en hebben niet verloren.

Denk dat Leye vooral ontgoocheld was omdat het niet lukte om de bal tegen de netten te krijgen ondanks 6 mogelijkheden (eerste schot naast, mislukte kopbal, mislukte volley, gemiste penalty, afgeblokt schot na schitterende doorsteekbal van Cordaro en mislukte omhaal).

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.255
  • Essevee!
Re: Speeldag 9: 01/10/16 18.00u : Essevee - Charleroi
« Reactie #129 Gepost op: oktober 03, 2016, 05:07:08 pm »
Leye neemt opvallende beslissing: "Ik stop er even mee"
3 oktober 2016 om 14:51 via Voetbalprimeur.be

Zulte Waregem blijft nog zeker een week leider. Na het 1-1 gelijkspel tegen Charleroi telt het nog twee punten meer dan eerste achtervolger Anderlecht. Voor Mbaye Leye was het een frustrerende wedstrijd. Hij miste vanop de elfmeter de kans op de zege en dat heeft zo zijn gevolgen.

"Ik zoek geen excuses: hij was niet goed getrapt", zegt hij in Het Laatste Nieuws. Hij trekt daaruit zelf zijn conclusies. "Ik trap even geen strafschoppen meer. Het is voorlopig genoeg geweest. Ik stop ermee. Het is aan de anderen nu om hun verantwoordelijkheid te nemen", aldus de Senegalees, die zijn tweede strafschop van het seizoen miste.

Daarmee gaat de 33-jarige aanvaller in tegen zijn coach. "Het is toch niet omdat je vrouw eens slecht kookt, dat je ze meteen moet buitengooien?", klonk het bij Dury. "Ik zie dus niet in waarom ik zou moeten veranderen. De volgende zal hij wel maken, hoor. Het is mijn taak om hem uit de wind te zetten."

Bron: http://www.voetbalprimeur.be/nieuws/693121/leye-neemt-opvallende-beslissing-ik-stop-er-even-mee-.html

Offline Thraso

  • Leden
  • Berichten: 1.702
Re: Speeldag 9: 01/10/16 18.00u : Essevee - Charleroi
« Reactie #130 Gepost op: oktober 03, 2016, 11:18:37 pm »
In La Tribune op La Deux werd lang stilgestaan bij het moment juist voor dat Leye zijn penalty trapt. Hij wordt namelijk tegengehouden en aangesproken door een speler van Charleroi die hem probeert van de wijs te brengen. De commentatoren van La Tribune vonden dit niet kunnen en vonden dat de Charleroi speler moest bestraft worden.

Dit brengt alles toch in een ander perspectief.


Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.774
Re: Speeldag 9: 01/10/16 18.00u : Essevee - Charleroi
« Reactie #131 Gepost op: oktober 04, 2016, 07:57:40 am »
Leye heeft dat toch ook eens gedaan en zo geel gekregen.  .En was het dan nt z'n tweede bij Leye?is idd normaal geel.zo was er n speler van chalala die vr de scheids z'n neus nog de val enkele meters wegtrapte.bossut is ook n held in het tijd rekken.bij Mechelen spelen ze ook de vermoorde onschuld....tja,ze moeten mr zeggen wie het was.op zo n niveau is fair-play vaak ver te zoeken.ze mogen dat allemaal strenger bestraffen.in rugby,hockey is er meer fairplay en wordt het strenger bestraft.zr hebn natuurlijk wel videorefs daar

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: Speeldag 9: 01/10/16 18.00u : Essevee - Charleroi
« Reactie #132 Gepost op: oktober 04, 2016, 08:08:59 am »
Dat is ook nog zo een voordeel van de videoref. Spelers zullen minder komedie spelen omdat ze beseffen dat het toch gaat uitkomen in de match zelf

Offline jowanie

  • Leden
  • Berichten: 507
Re: Speeldag 9: 01/10/16 18.00u : Essevee - Charleroi
« Reactie #133 Gepost op: oktober 04, 2016, 09:55:42 am »
We Mogen ook  niet vergeten dat het niet echt een gerechtvaardigde penalty was. Jammer dat na de gemiste penalty het opbouwend spel volledig weg was. Enkel lange ballen naar voor. Tegen een goed georganiseerd Charleroi krijg je het dan ook moeilijk.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.712
Re: Speeldag 9: 01/10/16 18.00u : Essevee - Charleroi
« Reactie #134 Gepost op: oktober 04, 2016, 10:11:37 am »
We Mogen ook  niet vergeten dat het niet echt een gerechtvaardigde penalty was. Jammer dat na de gemiste penalty het opbouwend spel volledig weg was. Enkel lange ballen naar voor. Tegen een goed georganiseerd Charleroi krijg je het dan ook moeilijk.
Beide penalty's waren imo toch licht,het is niet dat Derijck de speler naar beneden trekt, de speler van Charleroi voelt een hand op de schouder en valt dan spectaculair, Cordaro voelt ook een been tegen zijn been en valt,er is contact bij beiden,dus ge kunt er penalty voor geven(maar dan moet je er iedere wedstrijden minstens 3 geven).

Offline Grompie

  • Leden
  • Berichten: 1.013
Re: Speeldag 9: 01/10/16 18.00u : Essevee - Charleroi
« Reactie #135 Gepost op: oktober 04, 2016, 10:24:17 am »
Ah, vind het positief dat Leye de eer aan zichzelf houdt en besluit om even geen penalty's meer te trappen. Liever op deze manier dan dat er frustratie ontstaat tussen de spelers als hij nog een 3de mist.
Wel benieuwd wie het nu gaat zijn. Er zal wel op training even op getraind worden vermoed ik dan.

Beide penalty's waren idd erg licht en samen valt er weinig over te zeggen.

Offline varadero

  • Leden
  • Berichten: 2.291
Re: Speeldag 9: 01/10/16 18.00u : Essevee - Charleroi
« Reactie #136 Gepost op: oktober 04, 2016, 10:39:53 am »
Ah, vind het positief dat Leye de eer aan zichzelf houdt en besluit om even geen penalty's meer te trappen. Liever op deze manier dan dat er frustratie ontstaat tussen de spelers als hij nog een 3de mist.
Wel benieuwd wie het nu gaat zijn. Er zal wel op training even op getraind worden vermoed ik dan.

Beide penalty's waren idd erg licht en samen valt er weinig over te zeggen.
Volgens een artikel in de krant gisteren had Dury 2 spelers aangeduid, in volgorde Leye en Kaya.

Offline Thraso

  • Leden
  • Berichten: 1.702
Re: Speeldag 9: 01/10/16 18.00u : Essevee - Charleroi
« Reactie #137 Gepost op: oktober 04, 2016, 10:57:01 am »
De speler in kwestie lijkt zich te rechtvaardigen op twitter, maar biedt ook halvelinge excuses aan Leye.

Er werd ook een cartoon aan besteed:

« Laatst bewerkt op: oktober 04, 2016, 11:04:08 am door Thraso »

Offline Tarzan

  • Leden
  • Berichten: 259
Re: Speeldag 9: 01/10/16 18.00u : Essevee - Charleroi
« Reactie #138 Gepost op: oktober 04, 2016, 06:00:15 pm »
Volgens een artikel in de krant gisteren had Dury 2 spelers aangeduid, in volgorde Leye en Kaya.
idd. En de 3e speler kan Derijck zijn, heeft er in Nederland ook getrapt