Auteur Topic: EL Speeldag 1 : 14/09/2017 21u05 : Essevee - OGC Nice  (gelezen 28000 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline balboa

  • Leden
  • Berichten: 2.729
Re: EL Speeldag 1 : 14/09/2017 21u05 : Essevee - OGC Nice
« Reactie #200 Gepost op: september 16, 2017, 09:33:27 am »
Een match die je nooit kon winnen. Je ziet zoiets al heel rap de eerste paar minuten van een match.
Die mannen waren technisch z? superieur en hun snelheid van uitvoering lag zo hoog dat er geen beginnen aan was.

Op geen enkele manier was er een resultaat uit te halen.
Zelfs mochten we de 2-3 gemaakt hebben gingen ze nog met 2-4 of 2-5 gewonnen hebben.

W?l jammer natuurlijk dat Kaya die vrije trap niet binnenschoot (keeper stond aan grond genageld en op doel was altijd goal m.i.) en De Pauw natuurlijk. Dan had je een ongelooflijke sfeer gehad, alleen daarvoor al dus, maar dan had je volgens mij ook wel nog b?nnen de minuut de 2-4 geslikt, onze ploeg kennende in haar enthousiasme.

Soit, gewoon spijtig van de uitslag. Het had 2-4 moeten zijn.

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.672
  • Essevee! Olé Olé!
Re: EL Speeldag 1 : 14/09/2017 21u05 : Essevee - OGC Nice
« Reactie #201 Gepost op: september 16, 2017, 10:08:26 am »
Nieuwsblad 16/09/2017

Offline Zigic14

  • Leden
  • Berichten: 552
  • Essevee!
Re: EL Speeldag 1 : 14/09/2017 21u05 : Essevee - OGC Nice
« Reactie #202 Gepost op: september 16, 2017, 10:12:17 am »
Een match die je nooit kon winnen. Je ziet zoiets al heel rap de eerste paar minuten van een match.
Die mannen waren technisch z? superieur en hun snelheid van uitvoering lag zo hoog dat er geen beginnen aan was.

Op geen enkele manier was er een resultaat uit te halen.
Zelfs mochten we de 2-3 gemaakt hebben gingen ze nog met 2-4 of 2-5 gewonnen hebben.

W?l jammer natuurlijk dat Kaya die vrije trap niet binnenschoot (keeper stond aan grond genageld en op doel was altijd goal m.i.) en De Pauw natuurlijk. Dan had je een ongelooflijke sfeer gehad, alleen daarvoor al dus, maar dan had je volgens mij ook wel nog b?nnen de minuut de 2-4 geslikt, onze ploeg kennende in haar enthousiasme.

Soit, gewoon spijtig van de uitslag. Het had 2-4 moeten zijn.

Hier kan ik mij volledig in vinden.
We hebben echt niet slecht gevoetbald en hebben gespeeld naar onze kwaliteiten, maar Nice had nu eenmaal pakken meer kwaliteit lopen.

Die Saint-Maximin zat ik echt van te genieten. Gewoon alles op volle snelheid.
Seri liep er vrij onge?nteresseerd bij, maar iedere bal die hij raakte was goed.

Wat mij, net zoals tegen Kortrijk, in een iets negatievere zin is opgevallen, is dat we toch wat kopkracht ontbreken.
Op een gegeven moment wint Seri of Mendy (allebei lilliputters van 1m65) en kopduel tegen Doumbia en Olayinka (allebei groter dan 1m85).

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.672
  • Essevee! Olé Olé!
Re: EL Speeldag 1 : 14/09/2017 21u05 : Essevee - OGC Nice
« Reactie #203 Gepost op: september 16, 2017, 10:25:24 am »
Nieuwsblad 16/09/2017

"Zondag moet er gewonnen worden om crisis te vermijden."
- Luc Millecams

Ik schrijf het nog es ...

Crisis? Geloof je 't zelf? ;-)

Zolang we de plaatsen van Gent en Oostende niet innemen zal er geen crisis zijn.
Mathematisch zijn we al zo goed als zeker van het behoud.

Onze ambitie is PO1 maar onze normale/logische plek is gewoon de linker kolom.
We moeten ons geen illusies beginnen maken en beginnen zweven...

Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.155
Re: EL Speeldag 1 : 14/09/2017 21u05 : Essevee - OGC Nice
« Reactie #204 Gepost op: september 16, 2017, 10:35:24 am »
Nieuwsblad 16/09/2017

"Zondag moet er gewonnen worden om crisis te vermijden."
- Luc Millecams

Ik schrijf het nog es ...

Crisis? Geloof je 't zelf? ;-)

Zolang we de plaatsen van Gent en Oostende niet innemen zal er geen crisis zijn.
Mathematisch zijn we al zo goed als zeker van het behoud.

Onze ambitie is PO1 maar onze normale/logische plek is gewoon de linker kolom.
We moeten ons geen illusies beginnen maken en beginnen zweven...
Crisis is een groot woord.  Maar gewonnen moet er als we po1 rustig willen bereiken.  10 op 21 is pover en de 1-5 tegen Nice erbij.  Moet wel zeggen dat het geluk en de pech en onkunde van refs zeker niet aan onze kant staan de afgelopen 7 matchen.  Efficientie, buitenspelgoals, videoref, penalty's, pech in het uitverdedigen, mazutime,blunder (keeperprobleem) enz.....

Essevee moet po1 bereiken of het seizoen is mislukt.  Als je 2x de beker hebt gewoone en 1x finale en na de poules een 30 europese matchen op de teler hebt staan en al meermaals po1 hebt bereikt en eens vice kampioen en je ook naast het veld duidelijke ambities en een groeimarge brengt (zie jeugdcomplex/oefencomplex, stadion en budget die stijgt) dan kan je niet tevreden zijn met op voorhand te zeggen linkerkolom en we zijn al zeker dat we er niet uitvallen.  PO1 is een must net zoals de titel voor anderlecht elk jaar een must is.  Indien het (nipt) niet lukt zal dit natuurlijk geen grote ramp zijn net zoals anderlecht de titel eens mist maar toch zal het een nederlaag zijn.  Voor het mentale en de punten in de stand en rekening houdend dat het een thuismatch is, moeten de 3 punten absoluut gehaald worden.

Offline balboa

  • Leden
  • Berichten: 2.729
Re: EL Speeldag 1 : 14/09/2017 21u05 : Essevee - OGC Nice
« Reactie #205 Gepost op: september 16, 2017, 10:53:08 am »
Nieuwsblad 16/09/2017

"Zondag moet er gewonnen worden om crisis te vermijden."
- Luc Millecams

Ik schrijf het nog es ...

Crisis? Geloof je 't zelf? ;-)

Zolang we de plaatsen van Gent en Oostende niet innemen zal er geen crisis zijn.
Mathematisch zijn we al zo goed als zeker van het behoud.

Onze ambitie is PO1 maar onze normale/logische plek is gewoon de linker kolom.
We moeten ons geen illusies beginnen maken en beginnen zweven...
Maar je bent toch akkoord dat zondag een heel belangrijke match is?

Als er verloren wordt dan hangt er plotsklaps een sluier wolken boven Waregem hoor. Of we het nu willen of niet. Zo zit voetbal in elkaar.

Verliezen in laatste minuten in Charleroi, tegen Kortrijk bij vlagen overpowerd worden, 1-5 tegen Nice,...
Over die 0-4 op Standard heeft ondertussen niemand het nog hoor. Het gaat h??l snel in het voetbal.

Als er gewonnen wordt is er niks aan het handje maar we willen ons toch niet voorstellen dat er verloren wordt thuis tegen Moeskroen?

Het woordje 'crisis' heeft een negatieve connotatie maar leuk zal het niet zijn.

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.672
  • Essevee! Olé Olé!
Re: EL Speeldag 1 : 14/09/2017 21u05 : Essevee - OGC Nice
« Reactie #206 Gepost op: september 16, 2017, 10:55:42 am »
Crisis ... in Oostende en Gent daar is het crisis.

Wij zijn Essevee en kunnen ons een "accident de parcours" permitteren.

ps. ik zeg niet dat we ambitieus moeten zijn, en we er niet alles aan moeten doen om PO1 te halen, maar er es naast grijpen is geen ramp, al zeker geen ramp om een crisis te veroorzaken.

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.672
  • Essevee! Olé Olé!
Re: EL Speeldag 1 : 14/09/2017 21u05 : Essevee - OGC Nice
« Reactie #207 Gepost op: september 16, 2017, 10:57:58 am »
Nieuwsblad 16/09/2017

"Zondag moet er gewonnen worden om crisis te vermijden."
- Luc Millecams

Ik schrijf het nog es ...

Crisis? Geloof je 't zelf? ;-)

Zolang we de plaatsen van Gent en Oostende niet innemen zal er geen crisis zijn.
Mathematisch zijn we al zo goed als zeker van het behoud.

Onze ambitie is PO1 maar onze normale/logische plek is gewoon de linker kolom.
We moeten ons geen illusies beginnen maken en beginnen zweven...
Maar je bent toch akkoord dat zondag een heel belangrijke match is?

Als er verloren wordt dan hangt er plotsklaps een sluier wolken boven Waregem hoor. Of we het nu willen of niet. Zo zit voetbal in elkaar.

Verliezen in laatste minuten in Charleroi, tegen Kortrijk bij vlagen overpowerd worden, 1-5 tegen Nice,...
Over die 0-4 op Standard heeft ondertussen niemand het nog hoor. Het gaat h??l snel in het voetbal.

Als er gewonnen wordt is er niks aan het handje maar we willen ons toch niet voorstellen dat er verloren wordt thuis tegen Moeskroen?

Het woordje 'crisis' heeft een negatieve connotatie maar leuk zal het niet zijn.

Ik ben zeker akkoord dat zondag belangrijk is ... maar om al direct de woorden crisis uit te spreken vind ik een brug te ver. In Oostende en Gent is het crisis, daar is het voor ons nog wat te vroeg voor.

Maar inderdaad:
Met een overwinning wordt alle negatieve en verlies Chalala en gelijk Kortrijk doorgespoeld.
Met een nederlaag zal het inderdaad in de kopjes beginnen spelen.


Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.767
Re: EL Speeldag 1 : 14/09/2017 21u05 : Essevee - OGC Nice
« Reactie #208 Gepost op: september 16, 2017, 11:02:24 am »
goeie wedstrijd waar de score overdreven is (penalty niet gekregen, buitenspeldoelpunt van Nice, zuivere kansen gemist).
tuurlijk won Nice terecht.
het bovenlichaam van die gasten gezien? allemaal gespierder, breder dan onze spelers....gekoppeld aan veel snelheid en de franse school....techniek, in ??n tijd kunnen spelen.

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: EL Speeldag 1 : 14/09/2017 21u05 : Essevee - OGC Nice
« Reactie #209 Gepost op: september 16, 2017, 11:08:50 am »
Nieuwsblad 16/09/2017

"Zondag moet er gewonnen worden om crisis te vermijden."
- Luc Millecams

Ik schrijf het nog es ...

Crisis? Geloof je 't zelf? ;-)

Zolang we de plaatsen van Gent en Oostende niet innemen zal er geen crisis zijn.
Mathematisch zijn we al zo goed als zeker van het behoud.

Onze ambitie is PO1 maar onze normale/logische plek is gewoon de linker kolom.
We moeten ons geen illusies beginnen maken en beginnen zweven...
Maar je bent toch akkoord dat zondag een heel belangrijke match is?

Als er verloren wordt dan hangt er plotsklaps een sluier wolken boven Waregem hoor. Of we het nu willen of niet. Zo zit voetbal in elkaar.

Verliezen in laatste minuten in Charleroi, tegen Kortrijk bij vlagen overpowerd worden, 1-5 tegen Nice,...
Over die 0-4 op Standard heeft ondertussen niemand het nog hoor. Het gaat h??l snel in het voetbal.

Als er gewonnen wordt is er niks aan het handje maar we willen ons toch niet voorstellen dat er verloren wordt thuis tegen Moeskroen?

Het woordje 'crisis' heeft een negatieve connotatie maar leuk zal het niet zijn.

Het is natuurlijk een belangrijke match. Maar net zoals vorige match is er een tegenstander en die is momenteel heel goed bezig en zit vol vertrouwen. Aan ons om beter te zijn en dan hopelijk te winnen. Beter zijn is spijtig genoeg niet altijd genoeg. We moeten vooral de kansen (die we iedere match hebben als we op niveau zijn) beter afwerken.
Crisis is een te zwaar woord. Ik ga echt niet van crisis spreken als PO1 niet gehaald kan worden. Er zijn nu eenmaal maar 6 plaatsen en veel gegadigden. In principe is er maar een plaatsje naast de G5 en Charleroi is goed op weg naar dat plaatsje. We moeten wel meedoen voor de PO1 plaatsen, daar ben ik mee akkoord en door te winnen hou je al een pak andere kandidaten achter je in het klassement. Die achterstand moeten ze dan nog altijd goedmaken.

Offline Zigic14

  • Leden
  • Berichten: 552
  • Essevee!
Re: EL Speeldag 1 : 14/09/2017 21u05 : Essevee - OGC Nice
« Reactie #210 Gepost op: september 16, 2017, 11:37:44 am »
Crisis ... in Oostende en Gent daar is het crisis.

Wij zijn Essevee en kunnen ons een "accident de parcours" permitteren.

ps. ik zeg niet dat we ambitieus moeten zijn, en we er niet alles aan moeten doen om PO1 te halen, maar er es naast grijpen is geen ramp, al zeker geen ramp om een crisis te veroorzaken.

Doe daar maar Mechelen bij ook.

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: EL Speeldag 1 : 14/09/2017 21u05 : Essevee - OGC Nice
« Reactie #211 Gepost op: september 18, 2017, 08:20:54 am »
Een match die je nooit kon winnen. Je ziet zoiets al heel rap de eerste paar minuten van een match.
Die mannen waren technisch z? superieur en hun snelheid van uitvoering lag zo hoog dat er geen beginnen aan was.

Op geen enkele manier was er een resultaat uit te halen.
Zelfs mochten we de 2-3 gemaakt hebben gingen ze nog met 2-4 of 2-5 gewonnen hebben.

W?l jammer natuurlijk dat Kaya die vrije trap niet binnenschoot (keeper stond aan grond genageld en op doel was altijd goal m.i.) en De Pauw natuurlijk. Dan had je een ongelooflijke sfeer gehad, alleen daarvoor al dus, maar dan had je volgens mij ook wel nog b?nnen de minuut de 2-4 geslikt, onze ploeg kennende in haar enthousiasme.

Soit, gewoon spijtig van de uitslag. Het had 2-4 moeten zijn.

Ik vond het vooral jammer dat we de 1-0 laten liggen en dan 5 minuten later 0-2 achter staan. Als je de 1-0 maakt, dat zou pas iets gedaan hebben voor de sfeer. Uiteraard verlies je dan normaal gezien nog, maar zeg nooit nooit in het voetbal.