Auteur Topic: Speeldag 10 : 15/10/2017 20:00u : Royal Antwerp FC - Essevee  (gelezen 12773 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline dot

  • Leden
  • Berichten: 333
Re: Speeldag 10 : 15/10/2017 20:00u : Royal Antwerp FC - Essevee
« Reactie #40 Gepost op: oktober 16, 2017, 09:51:33 am »
Waarom die 3 mansverdediging tegen 1 diepe spits, om dan rodrig en hairemans alle ruimte te geven (tegen doumbia alllen), Dury ziet dan na de 2-0 zn fout in, tot aan de rust oplossen met Derijck, kan ik nog inkomen, maar dan nog geen jensen of demets brengen.. Die moeten echt wel slecht zijn dan.. 3-5-2, met olayinka niet op zn beste plaats (flank), de fauw op rechtsbuiten (zet dan de pauw/walsh daar), een centraal middenveld met kaya en coopman werkt niet in zo'n matchen (zijn ondertussen al genoeg referentiematchen voor, kijk maar eens hoe kaya 'loopt' bij de 1-0), ... Dan komt daar nog bij dat je alledrie de doelpunten gewoon weggeeft, je trapt ze er nog net niet zelf in zou je zeggen maar ook dat deden we. Hopelijk heeft Dury nu wel de juiste lessen getrokken ipv na een goeie wedstrijd tegen Nice te twijfelen aan je systeem dat zo al een jaar of 20 werkt intussen..

Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.155
Re: Speeldag 10 : 15/10/2017 20:00u : Royal Antwerp FC - Essevee
« Reactie #41 Gepost op: oktober 16, 2017, 10:08:54 am »
Zwak, slecht, triestig, comedy capers, geen inzet.  Dramatisch.  Zo lijkt onze goede flitsende start die op veel lof kon rekenen en de voorlopigheid titel kreeg als best voetballende ploeg volledig weg.  16/30 zijn matige cijfers plots.  Opnieuw konden we gouden zaak doen en we verkloten het weer volledig!  Ipv plaats 3 op 2 punten van plaats 2 tuimelen we uit de top 6 en zien we concurrenten standard en Gent op plots 7 punten komen van ons.  Zware ontnuchtering....

Offline isidoor

  • Leden
  • Berichten: 2.471
  • Essevee!
Re: Speeldag 10 : 15/10/2017 20:00u : Royal Antwerp FC - Essevee
« Reactie #42 Gepost op: oktober 16, 2017, 10:15:50 am »
Ik vind dat in deze wedstrijd toch pijnlijk komt bovendrijven : gebrek aan kwaliteit.
Het is een wonder dat we met deze ploeg reeds 16 punten hebben.

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Speeldag 10 : 15/10/2017 20:00u : Royal Antwerp FC - Essevee
« Reactie #43 Gepost op: oktober 16, 2017, 11:03:17 am »
Dit was h??l slecht. Maar de conclusies die je hier weer moet lezen, te gek voor woorden.

"Een wonder dat we 16 punten hebben gehaald." ;D


Ter info: Antwerp haalt 10 op 12 tegen de PO1 ploegen van vorig jaar.

Offline Thraso

  • Leden
  • Berichten: 1.695
Re: Speeldag 10 : 15/10/2017 20:00u : Royal Antwerp FC - Essevee
« Reactie #44 Gepost op: oktober 16, 2017, 11:55:37 am »
Dury mag deze nederlaag inderdaad ook deels op zijn conto schrijven. Het gebeurt niet veel, maar de Meester is ook niet onfeilbaar...

Soit, donderdag en zondag winnen of minstens 4 op 6 halen en deze nederlaag kan hopelijk weggespoeld worden. Let's hope.

Ik denk dat de nederlaag positief moet aangewend worden om de slapheid in het spel van de afgelopen 2 matchen eruit te krijgen. Er mag alvast een straftrainingske ingelast worden deze week.

Offline Essevee boy

  • Leden
  • Berichten: 1.455
Re: Speeldag 10 : 15/10/2017 20:00u : Royal Antwerp FC - Essevee
« Reactie #45 Gepost op: oktober 16, 2017, 12:23:23 pm »
Vooral de mentaliteit vind ik storend, de manier waarop we die 2 eerste doelpunten weggeven is echt verschrikkelijk. We stonden erbij en keken ernaar.

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Speeldag 10 : 15/10/2017 20:00u : Royal Antwerp FC - Essevee
« Reactie #46 Gepost op: oktober 16, 2017, 01:15:00 pm »
Ik vind dat in deze wedstrijd toch pijnlijk komt bovendrijven : gebrek aan kwaliteit.
Het is een wonder dat we met deze ploeg reeds 16 punten hebben.
Kwaliteit genoeg hoor. Dat hebben we al meermaals gezien dit seizoen.
Alleen moet je die kwaliteit iedere match opnieuw tonen. Gisteren waren er te veel spelers onder niveau tegen een enthousiaste tegenstander.

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: Speeldag 10 : 15/10/2017 20:00u : Royal Antwerp FC - Essevee
« Reactie #47 Gepost op: oktober 16, 2017, 01:28:28 pm »
Vooral de mentaliteit vind ik storend, de manier waarop we die 2 eerste doelpunten weggeven is echt verschrikkelijk. We stonden erbij en keken ernaar.

Die 3e was al even dramatisch hoor. Die 2e zou ik nog verzachtende omstandigheden willen inroepen. Baudry was eerder op de bal en Oulare maakt dan maar de fout. Mocht natuurlijk nooit goedgekeurd worden.

Offline scott

  • Leden
  • Berichten: 998
  • Essevee!
Re: Speeldag 10 : 15/10/2017 20:00u : Royal Antwerp FC - Essevee
« Reactie #48 Gepost op: oktober 16, 2017, 01:30:41 pm »
Los van het feit dat we een dramatische wedstrijd speelden met weinig of geen inzet, noch voetballend vermogen op de mat brachten (of goesting hadden, 't is gelijk je het bekijkt), hoop ik echt dat Bossut snel fit geraakt.  Onzen Italiaan is een echte ramp, straalt niets van presence uit naar zijn verdediging, doet iedere match wel enkele domme dingen en pakt vooralsnog geen punten.  Sammy is geen wereld keeper, maar hij kon ons in bepaalde matchen wel recht houden.

Matchen zoals gisteren en tegen Lokeren moet je altijd winnen, hun niveau is zeker niet bovengemiddeld voor de Jupiler Pro League, maar als je dan nog eens alles op een presenteerblaadje weggeeft en vooral tegen Lokeren nalaat om het af te maken, dan lijkt me P.O.1 (veel) te hoog gegrepen.

't Wordt tijd dat iedereen eens in de spiegel kijkt, ook onze coach.  Hopelijk vanaf donderdag de kentering en al zeker a.s. zondag tegen Waasland-Beveren, lijkt me nu al de wedstrijd van de laatste kans als je nog in aanmerking wil komen voor P.O.1.

Offline Bertrand

  • Leden
  • Berichten: 1.072
Re: Speeldag 10 : 15/10/2017 20:00u : Royal Antwerp FC - Essevee
« Reactie #49 Gepost op: oktober 16, 2017, 01:48:31 pm »
Los van het feit dat we een dramatische wedstrijd speelden met weinig of geen inzet, noch voetballend vermogen op de mat brachten (of goesting hadden, 't is gelijk je het bekijkt), hoop ik echt dat Bossut snel fit geraakt.  Onzen Italiaan is een echte ramp, straalt niets van presence uit naar zijn verdediging, doet iedere match wel enkele domme dingen en pakt vooralsnog geen punten.  Sammy is geen wereld keeper, maar hij kon ons in bepaalde matchen wel recht houden.

Matchen zoals gisteren en tegen Lokeren moet je altijd winnen, hun niveau is zeker niet bovengemiddeld voor de Jupiler Pro League, maar als je dan nog eens alles op een presenteerblaadje weggeeft en vooral tegen Lokeren nalaat om het af te maken, dan lijkt me P.O.1 (veel) te hoog gegrepen.

't Wordt tijd dat iedereen eens in de spiegel kijkt, ook onze coach.  Hopelijk vanaf donderdag de kentering en al zeker a.s. zondag tegen Waasland-Beveren, lijkt me nu al de wedstrijd van de laatste kans als je nog in aanmerking wil komen voor P.O.1.

Ik dacht niet dat onze Italiaan schuld had aan ??n van de 3 doelpunten.

Offline isidoor

  • Leden
  • Berichten: 2.471
  • Essevee!
Re: Speeldag 10 : 15/10/2017 20:00u : Royal Antwerp FC - Essevee
« Reactie #50 Gepost op: oktober 16, 2017, 01:52:38 pm »
Ik denk ook dat de match van donderdag ook nog eens in hun koppeke zat. Niet teveel energie verbruiken voor die Europese match.
Donderdag krijgen we waarschijnlijk een heel ander Zulte te zien, met volledige focus. Voor de club is de match tegen Vitesse trouwens belangrijker : Inzet 360 000 EUR, als we winnen.
« Laatst bewerkt op: oktober 16, 2017, 04:02:49 pm door isidoor »

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Speeldag 10 : 15/10/2017 20:00u : Royal Antwerp FC - Essevee
« Reactie #51 Gepost op: oktober 16, 2017, 02:42:21 pm »
Het is nu ook alleen jammer dat je tegen Club Brugge zo bestolen wordt en tegen Lokeren niet krijgt wat je verdient. Maakt een groot verschil uit natuurlijk.

Offline BorisB9

  • Leden
  • Berichten: 901
Re: Speeldag 10 : 15/10/2017 20:00u : Royal Antwerp FC - Essevee
« Reactie #52 Gepost op: oktober 16, 2017, 04:06:12 pm »
Het was zeker niet goed te noemen maar we staan nog altijd op onze plaats. Elke ploeg heeft een mindere periode. Hoop wel dat Derijck niet meer voor de verdediging gezet wordt en Baudry afschieten is ook niet nodig. Had het de laatste tijd goed gedaan. Ik zou Hama eens laten rusten.

Offline balboa

  • Leden
  • Berichten: 2.729
Re: Speeldag 10 : 15/10/2017 20:00u : Royal Antwerp FC - Essevee
« Reactie #53 Gepost op: oktober 16, 2017, 06:23:31 pm »
Je ziet het al na 3 minuten hoe zo'n wedstrijd gaat verlopen.

Veel en veel te slap, niets van duelkracht, niets van strijd, inzet.
Staan te veel slapers in het elftal ook met als exponenten De Pauw en Coopman.
Hamalainen was ook met slaapzak inbegrepen. Wat een slapzak is dat toch bij momenten.

Baudry ook nog eens laten zien waarom die meer dan terecht op de bank zit.
Kan gewoon niet voetballen, telkens die op een bal moet trappen, ligt die daar zo knullig onhandig tussen z'n voeten.
Die te kort teruggespeelde kopbal bij de 3-0. Hoeveel keer heeft hij dat nu al niet voorgehad...

Het seizoensbegin is definitief voorbij.
Daar waar slapers De Pauw en Coopman nog fluks begonnen aan het seizoen tonen ze de laatste weken hun ware aard.

Voor de rest jammer dat Isidoor weer met een typische Isidoor-reactie komt "Een wonder dat we 16 punten hebben." en dat iedereen daar bijgevolg weer opspringt. Gewoon negeren.

Offline jowanie

  • Leden
  • Berichten: 507
Re: Speeldag 10 : 15/10/2017 20:00u : Royal Antwerp FC - Essevee
« Reactie #54 Gepost op: oktober 16, 2017, 08:06:12 pm »
Ik denk ook dat de match van donderdag ook nog eens in hun koppeke zat. Niet teveel energie verbruiken voor die Europese match.
Donderdag krijgen we waarschijnlijk een heel ander Zulte te zien, met volledige focus. Voor de club is de match tegen Vitesse trouwens belangrijker : Inzet 360 000 EUR, als we winnen.

Tiens. Speelt Zulte ook tegen Vitesse? En ook met 360000 ? als inzet?

Offline Soulscream

  • Leden
  • Berichten: 3.065
  • Voice of the voiceless!
Re: Speeldag 10 : 15/10/2017 20:00u : Royal Antwerp FC - Essevee
« Reactie #55 Gepost op: oktober 16, 2017, 08:53:00 pm »
Het was zeker niet goed te noemen maar we staan nog altijd op onze plaats. Elke ploeg heeft een mindere periode. Hoop wel dat Derijck niet meer voor de verdediging gezet wordt en Baudry afschieten is ook niet nodig. Had het de laatste tijd goed gedaan. Ik zou Hama eens laten rusten.
We staan idd op onze plaats, dit seizoen zal met ups en downs zijn, PO1 of bekerwinst zal niet met dit team zijn. Ze weten welk huiswerk te maken.

Offline Massaker

  • Leden
  • Berichten: 1.222
Re: Speeldag 10 : 15/10/2017 20:00u : Royal Antwerp FC - Essevee
« Reactie #56 Gepost op: oktober 17, 2017, 08:14:46 am »
Ik krijg het als Dury begint over "we moeten ons eigen spel spelen"...  Ba nee Franky, we moeten ons aanpassen aan de tegenstander.
Als we tegen een muur moeten spelen, geef die muur dan de bal en loer op de count... omschakeling.
Als we tegen voetballende ploegen spelen, geef ze dan vooral NIET de bal. Uitgaan van eigen sterkte is allemaal mooi, maar dat doe je als je een topploeg hebt.
Essevee heeft een goeie ploeg maar is beperkt in spelstijlen.  Hou daar dan rekening mee. 

Wat baudry betreft: owngoal was fout van Oulare. 3e goal is wel zijn schuld. Hopelijk brandt Dury hem nu niet helemaal af want hij heeft weldegelijk zijn kwaliteiten. Alleen is het niet in dit soort fysieke matchen.

Enfin, mijn mening dus.

Offline poerkes

  • Leden
  • Berichten: 356
Re: Speeldag 10 : 15/10/2017 20:00u : Royal Antwerp FC - Essevee
« Reactie #57 Gepost op: oktober 17, 2017, 08:16:45 am »
Ik krijg het als Dury begint over "we moeten ons eigen spel spelen"...  Ba nee Franky, we moeten ons aanpassen aan de tegenstander.
Als we tegen een muur moeten spelen, geef die muur dan de bal en loer op de count... omschakeling.
Als we tegen voetballende ploegen spelen, geef ze dan vooral NIET de bal. Uitgaan van eigen sterkte is allemaal mooi, maar dat doe je als je een topploeg hebt.
Essevee heeft een goeie ploeg maar is beperkt in spelstijlen.  Hou daar dan rekening mee. 

Wat baudry betreft: owngoal was fout van Oulare. 3e goal is wel zijn schuld. Hopelijk brandt Dury hem nu niet helemaal af want hij heeft weldegelijk zijn kwaliteiten. Alleen is het niet in dit soort fysieke matchen.

Enfin, mijn mening dus.

Was ook behoorlijk dom van Heylen om daar nog die tackle in te zetten wetende dat je al geel hebt.

Offline Massaker

  • Leden
  • Berichten: 1.222
Re: Speeldag 10 : 15/10/2017 20:00u : Royal Antwerp FC - Essevee
« Reactie #58 Gepost op: oktober 17, 2017, 08:20:27 am »
Ik krijg het als Dury begint over "we moeten ons eigen spel spelen"...  Ba nee Franky, we moeten ons aanpassen aan de tegenstander.
Als we tegen een muur moeten spelen, geef die muur dan de bal en loer op de count... omschakeling.
Als we tegen voetballende ploegen spelen, geef ze dan vooral NIET de bal. Uitgaan van eigen sterkte is allemaal mooi, maar dat doe je als je een topploeg hebt.
Essevee heeft een goeie ploeg maar is beperkt in spelstijlen.  Hou daar dan rekening mee. 

Wat baudry betreft: owngoal was fout van Oulare. 3e goal is wel zijn schuld. Hopelijk brandt Dury hem nu niet helemaal af want hij heeft weldegelijk zijn kwaliteiten. Alleen is het niet in dit soort fysieke matchen.

Enfin, mijn mening dus.

Was ook behoorlijk dom van Heylen om daar nog die tackle in te zetten wetende dat je al geel hebt.
Tja, 't is dat of hem laten doorlopen naar Leali... Ik zou het ook niet weten in die situatie. Ik denk dat Heylen instinctief getackeld heeft.

Offline isidoor

  • Leden
  • Berichten: 2.471
  • Essevee!
Re: Speeldag 10 : 15/10/2017 20:00u : Royal Antwerp FC - Essevee
« Reactie #59 Gepost op: oktober 17, 2017, 09:58:40 am »
Wat de kwaliteit van de ploeg betreft, wil ik nog het volgende kwijt :
Ik heb Depauw nog geen enkele voortreffelijke wedstrijd zien spelen, waarvan je zegt : Dit is echt een meerwaarde. Brengt veel te weinig. Dury wou hem nochtans pers? hebben.
Coopman vind ik zwaar overschat. Heb ik altijd al een beetje gevonden. Ook die moesten we pers? hebben.
Leali beter dan Bostyn ? Zeg het maar. Met Bostyn staat er wel iemand in de goal met gestalte en presence, zoals een Bolat of Bailly.
Heylen werkt hard, maar doet elke week een flater.
Hamalainen is lang niet meer zo goed als vorig seizoen. Begint zware benen te krijgen.
Olayinka brengt veel aanval en is een meerwaarde als hij tenminste niet teveel wil gaan dribbelen en oog heeft voor vrijstaande medemaats. Vrees voor de aanval indien hij gekwetst zou geraken.
Iseka kan mij niet echt overtuigen, zeker niet in de combinaties.
Kortom met deze ploeg een zeer zware novembermaand tegemoetgaande, denk ik dat we na deze maand in het beste geval nog op een 10de plaats gaan staan.
Men spreekt van een mindere periode waarin de ploeg zich bevindt. Maar dit al na 10 matchen en voorafgaand aan de vele en moeilijke wedstrijden die eraan komen ?
In het begin van het seizoen, werd gezegd dat we pas een balans kunnen opmaken na de eerste 10 wedstrijden. Wel, dit is mijn balans. Ik denk dat we dit seizoen gewoon PO2 gaan spelen, wat trouwens geen ramp zou zijn met deze groep.