Auteur Topic: Oefenprogramma 2019-2020  (gelezen 54729 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Online Koekenaas

  • Leden
  • Berichten: 2.632
  • Essevee!
Re: Oefenprogramma 2019-2020
« Reactie #160 Gepost op: juli 04, 2019, 09:51:42 am »
Wie was linksachter?
die Griek zeker?

Die griek is toch spits? Ik begrijp het nier meer?
was maar een veronderstelling , volgens de ploegopstelling op twitter. Sorry ;)

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.652
  • Essevee!
Re: Oefenprogramma 2019-2020
« Reactie #161 Gepost op: juli 04, 2019, 09:55:26 am »
Wie was linksachter?
die Griek zeker?

Die griek is toch spits? Ik begrijp het nier meer?
was maar een veronderstelling , volgens de ploegopstelling op twitter. Sorry ;)

Geen verwijt hoor. Ik weer het gewoon echt niet :)

Offline Fanatic

  • Leden
  • Berichten: 86
  • Essevee!
Re: Oefenprogramma 2019-2020
« Reactie #162 Gepost op: juli 04, 2019, 10:16:02 am »
Griek was inderdaad linksachter. Bij gebrek aan beter waarschijnlijk.

Offline Justinho

  • Leden
  • Berichten: 1.030
Re: Oefenprogramma 2019-2020
« Reactie #163 Gepost op: juli 04, 2019, 10:33:51 am »
Griek was inderdaad linksachter. Bij gebrek aan beter waarschijnlijk.
Dan ben je die toch ook niet serieus aan het 'testen'...

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.189
Re: Oefenprogramma 2019-2020
« Reactie #164 Gepost op: juli 04, 2019, 12:25:37 pm »
Griek was inderdaad linksachter. Bij gebrek aan beter waarschijnlijk.
Dan ben je die toch ook niet serieus aan het 'testen'...

 ;D ;D
Volgende tester is nen CV op de 10...
Te belachelijk voor woorden toch?

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.767
Re: Oefenprogramma 2019-2020
« Reactie #165 Gepost op: juli 04, 2019, 12:30:48 pm »
en waar zit Demir dan?
idd San Ilker...te belachelijk.
net zoals die vervangingen op het einde.
n psychologische uitleg is er daar niet voor behalve dat je mensen zo niet motiveert...integendeel

Offline Porky

  • Leden
  • Berichten: 4.917
Re: Oefenprogramma 2019-2020
« Reactie #166 Gepost op: juli 06, 2019, 04:41:05 pm »
Zou Zarandia en Larin al meedoen vnvnd?

Wss pas morgen bevestiging van govea..

Offline Bertrand

  • Leden
  • Berichten: 1.072
Re: Oefenprogramma 2019-2020
« Reactie #167 Gepost op: juli 06, 2019, 07:07:18 pm »
Opstelling Team Essevee: Bansen, Walsh, De fauw, Humphreys, Kainourgios, Seck, Marcq, De Pauw, Bjørdal, De Smet, Oberlin.

Offline dendanny

  • Leden
  • Berichten: 169
  • Essevee!
Re: Oefenprogramma 2019-2020
« Reactie #168 Gepost op: juli 06, 2019, 07:27:46 pm »
0-1 oberlin (pen)

Offline Porky

  • Leden
  • Berichten: 4.917
Re: Oefenprogramma 2019-2020
« Reactie #169 Gepost op: juli 06, 2019, 07:48:20 pm »
Bedankt voor update..

Twitter van Essevee laat weer de wensen over..

0-1 oberlin (pen)


Online Koekenaas

  • Leden
  • Berichten: 2.632
  • Essevee!
Re: Oefenprogramma 2019-2020
« Reactie #170 Gepost op: juli 06, 2019, 07:52:16 pm »
Bedankt voor update..

Twitter van Essevee laat weer de wensen over..

0-1 oberlin (pen)

iemand aanwezig met klein verslagje ?

Online mabe75

  • Leden
  • Berichten: 76
  • Essevee!
Re: Oefenprogramma 2019-2020
« Reactie #171 Gepost op: juli 06, 2019, 08:28:47 pm »
0-2 nill depauw
Vrije trap

Offline boerkens4ever

  • Leden
  • Berichten: 2.641
Re: Oefenprogramma 2019-2020
« Reactie #172 Gepost op: juli 06, 2019, 08:31:19 pm »
De ene keer wel Twitter de andere keer niet.
Triestig

Online Koekenaas

  • Leden
  • Berichten: 2.632
  • Essevee!
Re: Oefenprogramma 2019-2020
« Reactie #173 Gepost op: juli 06, 2019, 09:00:26 pm »
De ene keer wel Twitter de andere keer niet.
Triestig
meestal niet.jammer!!

Offline BorisB9

  • Leden
  • Berichten: 901
Re: Oefenprogramma 2019-2020
« Reactie #174 Gepost op: juli 06, 2019, 09:55:02 pm »
Niet veel bijgeleerd vandaag, behalve dat Humpreys wel basismateriaal is. De Griek was gemiddeld goed. We missen nog steeds een goed middenveld. Weinig uitgespeelde kansen de eerste helft. Defauw vond ik heel matig als linkse CV.

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.769
  • Essevee!
Re: Oefenprogramma 2019-2020
« Reactie #175 Gepost op: juli 06, 2019, 09:55:36 pm »
Geen 11 wissels bij de rust
loop 2e helft wel
Vanhecke
Pletinckx
Heylen
nr 45
Tardieu
Reichert
Nissila

mss nog enen vergeten

Die griek op links is geen aanvallend ingestelde speler,

Defauw centraal achterin
Desmet ganse match maar te licht...
Depauw vrije trap gescoord

Offline AROW

  • Leden
  • Berichten: 51
  • Essevee!
Re: Oefenprogramma 2019-2020
« Reactie #176 Gepost op: juli 06, 2019, 10:17:27 pm »
Traag tempo.
Deinze wel aantal keer heel dichtbij geweest, meestal na snelle counters en/of individuele fouten)
Oberlin klasse en hard werkend (2x dichtbij goal door zelf druk op keeper te zetten).
Zijn snelheid werd wel niet echt benut, nooit straatje ingestuurd.
Die Griek viel best mee. De Pauw goed, invalbeurt Tardieu ook prima.
Daarnaast niets/niemand echt opgevallen.

Online Zigic14

  • Leden
  • Berichten: 552
  • Essevee!
Re: Oefenprogramma 2019-2020
« Reactie #177 Gepost op: juli 06, 2019, 11:21:42 pm »
Geen 11 wissels bij de rust
loop 2e helft wel
Vanhecke
Pletinckx
Heylen
nr 45
Tardieu
Reichert
Nissila

mss nog enen vergeten

Die griek op links is geen aanvallend ingestelde speler,

Defauw centraal achterin
Desmet ganse match maar te licht...
Depauw vrije trap gescoord

Nr. 45 is Bambi, tester van OHL (nr. 9, bron: zijn mama)

Offline jenske

  • Leden
  • Berichten: 2.177
    • SV Anzegem
Re: Oefenprogramma 2019-2020
« Reactie #178 Gepost op: juli 07, 2019, 10:22:30 am »
Gisteren was voor mij het eerste weerzien met ons 'vernieuwd' elftal. Na al het negativisme op verschillende fora gelezen te hebben, eindelijk tijd om zelf de honeurs waar te nemen.

Met een matige opkomst (minder dan andere jaren), maar wel een leuk zonnetje was het van in het begin duidelijk dat we een maatje te sterk waren voor dit Deinze. Ondanks enkele leuke spelers (nr. 21 & nr. 12), waren de Deinzegemnaren niet bij fysieke machte om ons echte weerstand te bieden.

Hierdoor ontstond er heel veel ruimte voor onze 6 (Marq) en 8 (Seck). En die eerste, Damien Marq verbaasde mij gisteren. Niet alleen zijn haartooi was gewijzigd, maar ook zijn spelniveau. Stond zowel potitioneel zeer goed, en durfde ook de cross-pass te geven(die in 90% van de gevallen ook aankwam). Ondanks mijn kritisch blik naar Marq toe, vond ik hem gisteren écht goed. Hopelijk kunnen we dit jaar genieten van een Marq die enigszins in de buurt komt van toen hij bij Charleroi speelde.

Over Seck kan ik minder vertellen. Speelde zijn typische wedstrijd: strijdvaardig, sterk, ... maar durft té weinig de bal vooruitspelen.

Verdedigend stonden we goed (ondanks de matige prestatie van de fauw als links CV). Maar onze verdediging stond als een huis met dank aan: Humphreys, wat was die sterk gisteren. Verloor bijna geen enkel duel en was een echte leider in de verdediging. Als die jongen op deze weg verder doet en zich kan ontwikkelen onder vleugels van Dury, dan zie ik het wel goed komen. Voor mij ontbrak bij hem wel het verbale aspect. Ondanks zijn jonge leeftijd verwacht ik dat een CV zijn ploeg stuurt en aanmoedigd... Desondanks was dit voor mij gisteren het grootste lichtpunt.

Oberlin: gretig, snel, ... verbaal soms té negatief waneer hij geen bal krijgt (soms zelf naar het frustrerende toe). Je kan dit positief bekijken... maar enkele jaren terug hadden we nog zo een spits: Teddy. Ik ga nog altijd uit van het poitieve en hoop dat hij sneller kan aangespeeld worden. Deze jongen heeft iets, maar of hij een voorlinie op zijn eentje kan dragen... hmmmm. Eiste wel de penalty op én zette deze feilloos om.

Bansen, De Pauw, Walsh speelden elk hun wedstrijd zonder échte uitschieters.

En onze nieuwe Griek, Kainourgios op de LB... deed het in mijn ogen niet slecht. Verdedigend kan ik geen oordeel vellen (te weinig tegenstand daardoor). Aanvallend stond hij goed en ging al diep mee naar voor. In de combinatie een aardige spelers, maar zijn voorzetten zullen toch nog een stuk beter moeten.

Al bij al een leerrijke avond gehad. Het matchverloop en verschil in niveau zorgden wel voor een minder aantrekkelijke pot voetbal.

Wat onthoud ik na gisteren:

++ Humpreys
+ Oberlin

- Te weinig durven vooruit spelen (zelfde probleem als vorig jaar)
-- de fauw is geen CV.
--- Deinze blijkbaar niet zoveel volk verwacht (te weinig tickets aan loket, onvoldoende drank, ...)



« Laatst bewerkt op: juli 07, 2019, 10:25:43 am door jenske »

Offline Forza Essevee

  • Leden
  • Berichten: 393
Re: Oefenprogramma 2019-2020
« Reactie #179 Gepost op: juli 07, 2019, 10:33:31 am »
Gisteren vond ik het ten opzichte van de wedstrijd tegen Leuven al een stuk beter uit zien bij Essevee. Weliswaar tegen een tegenstander van een minder kaliber, maar toch zie ik een (logische) stijgende vormcurve bij de meeste spelers. Na de match tegen OHL zag ik het zeer somber in, vandaag ben ik al iets meer gerustgesteld. Pas op, het is nu niet dat we fantastisch gespeeld hebben, maar de organisatie stond al meer op punt en we werden veel minder in verlegenheid gebracht. Wel wordt er in ons aanvallend compartiment nog teveel stereotiep aangevallen en creeëren we bijgevolg nog iets te weinig kansen.

Bansen : Pakte in de eerste helft uit met een uitstekende voetreflex. Daarna een lange tijd geen bal moeten pakken, maar diep in de 2de helft komt er toch een 1-op-1 situatie waar hij lang genoeg recht blijft om redding te brengen. Deze jongen straalt iets uit waardoor je je als supporter op je gemak voelt als hij tussen de palen staat. Hopelijk wordt hij onze 2de doelman!

Walsh : Speelde een degelijke partij zonder franjes. Goed coachend, verdedigend fel genoeg. In de aanval iets te weinig gebracht, maar dat zit niet in zijn spel. Voor mij absoluut de eerste keus op rechtsachter.

Humphreys : Deze man is basismateriaal. Scherp in de (lucht)duels, comfortabel aan de bal, verdedigend stevig. Zou met Baudry een mooi centrum kunnen vormen.

De Fauw : Stond centraal achterin. Verloor ondanks zijn lengte iets te veel kopduels en werd erna bij een 1-tegen-1 situatie pijnlijk op een hoopje gedribbeld. Verstuurde wel enkele heerlijke crosspasses, dat moet ook gezegd worden. Voor mij als rechtsachter totaal niet meer geschikt, maar hij kan wel fugneren als back-up in het centrum.

Kainourgios : Ik vind hem geen basismateriaal voor een 1A-club. Het zou me dan ook verwonderen moest hij het seizoen als onze vaste linksachter aanvatten. Technisch heel beperkt, heeft geen goeie flankvoorzet in huis. Verdedigend wel OK, maar vrees dat hij niet voldoende capaciteiten heeft om in de competitie vlot mee te draaien. Oorspronkelijk wilden ze hem ook doorsturen, dus zeer vreemd dat hij alsnog een contract gekregen heeft. Ik las ergens dat hij dezelfde makelaar heeft als Govea dus ver moeten we het niet gaan zoeken.

Seck : Zal hopelijk een van de steunpilaren van dit elftal worden. Sterk in de duels, coacht constant de spelers voor hem en brengt rust aan de bal en in het spel. Is absoluut geen wereldvoetballer, maar wel heel erg nuttig op het middenveld. Hij zet de passlijnen goed af en ontlast zo wat onze CV's. Een van de eerste spelers die Dury op zijn wedstrijdblad zal noteren.

Marcq : Je ziet dat deze man kan voetballen, maar zodra het tempo hoger wordt maakt hij zowel in balbezit als in balverlies nog teveel fouten. Als je ziet dat hij soms moeite heeft tegen een club als Deinze, dan weet je dat hij voor ons niet veel meer kan betekenen op 1A-niveau vrees ik. Ook een aantal keer dat onze aanvallers goed in groep druk zetten, maar hij te laat kwam waardoor Deinze er toch onderuit kon voetballen. Vond hem wel iets beter in zijn vel zitten op het middenveld dan als centrale verdediger. Dury blijft hem toch ook kansen geven. We zien natuurlijk niet wie er op training goed presteert, maar blijkbaar moet Dury toch nog in hem geloven.

Bjordal : Aanwezig, ballen opeisend, technisch heel verzorgd, stevig in de duels en heel wat goede loopacties zonder bal. In het laatse 1/3 de van het veld maakt hij wel nog iets te veel de verkeerde keuze momenteel. Het is soms frustrerend voor zowel hij als Oberlin dat hun infiltraties amper begrepen worden of dat een speler als Marcq het dan niet aandurft om hem te bedienen op dat moment. Met een type Govea in zijn rug als 8 ben ik er van overtuigd dat hij nog van veel grotere waarde kan zijn voor ons.

De Pauw : Is voor Essevee-normen gewoon een goede speler. Snel, goed aan de bal, vlot combinerend, stevig in de duels. Af en toe kruipt er wat nonchalance in zijn spel (tot grote ergernis van Dury zagen we gisteren  ;D) maar dit vergeef ik hem nog in deze fase van de voorbereiding.

De Smet : Technisch een aardige speler. Heeft ook wel snelheid en een goede traptechniek, maar is te plat om ooit volwaardig 1A-speler te worden. We hebben hem nu al een aantal keer aan het werk gezien en opnieuw kon hij me niet overtuigen. In duels wordt hij momenteel meestal afgetroefd, dus als hij tegen ploegen als Antwerp, Club, Standard aan de bak zal moeten vrees ik het ergste. Ik vraag me wel serieus af of die jongens wel voldoende krachttraining krijgen in onze jeugdacademie. Hij heeft precies nog nooit een fitnesszaal vabinnen gezien. Toch frappant in tijden dat voetbal een steeds fysiekere sport geworden is. Het moeten uiteraard geen bodybuilders worden, maar je moet toch een beetje stevig op je voeten staan om mee te draaien in het profvoetbal.

Oberlin : Deze jongen heeft iets. Hij doet me soms wat denken aan Olayinka zijn stijl. Pijlsnel, technisch sterk en goed in de combinatie. Zoals bij Bjordal al gezegd worden ook zijn goede infiltraties niet of te weinig begrepen door zijn medespelers. Een type Govea / Hairemans zou hier soelaas kunnen bieden. Penalty forceert hij zelfs door met een goede passeerbeweging zijn rechtstreekse tegenstander uit te spelen en dan met gepaste snelheid de bal aan De Smet mee te geven. In de tweede helft nog een tweetal keer goed druk gezet op de keeper van Deinze, die zijn snelheid schromelijk onderschatte. Aan hem zullen we nog heel wat plezier beleven. Het zou me niet verwonderen moest Dury hem, zoals Olayinka, van links laten komen met Larin als diepe spits. Afwachten natuurlijk hoe die Zarandia meevalt.

Van  de invallers kan ik bitter weinig zeggen wat jullie ondertussen ook al niet weten. Nissila en Van Hecke zijn te licht, Heylen technisch te beperkt, Pletinckx kreeg amper een kwartiertje,... Wel stoort het me dat een speler als Reichert nog steeds minuten maakt in ons shirt. Hij kwam er in met een je m'en foutisme van jewelste , kreeg het werkelijk voor elkaar om in zijn korte invalbeurt een (mislukte) rabona uit te voeren die troosteloos over de achterlijn rolde. Hoongelach op de tribune, Essevee-onwaardig. Francky, geef deze jongen aub geen minuten meer.

Wel viel Tardieu, net zoals tegen Leuven, heel goed in. Je ziet dat deze man het ongelijk van Dury wil bewijzen. Meteen ballen opeisend, het spel verdelend, een aantal goeie crosspasses verstuurd, zich laten gelden in de combinaties en duels.  Hij kan nog van grote waarde zijn als hij deze ingesteldheid ook in de competitie kan aanhouden, maar dat leek in het verleden nogal een probleem te zijn als bankzitter...


Was het een topprestatie? Nee. Zijn we klaar voor de competitiestart? Nee. Is er verbetering zichtbaar? Ja!

Forza Essevee!
« Laatst bewerkt op: juli 07, 2019, 10:38:07 am door Forza Essevee »
FORZA FORZA FORZA ESSEVEE