Auteur Topic: Verb. Regenboogstadion (fase 2 - tribune AD (VIP, feestzaal, fanshop...)) 2017  (gelezen 237455 keer)

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.245
  • Essevee!
Re: Verb. Regenboogstadion (fase 2 - tribune AD (VIP, feestzaal, fanshop...)) 2017
« Reactie #460 Gepost op: januari 07, 2020, 04:07:14 pm »
Net artikel van Cordier gelezen, boxen hoofdtribune worden vernieuwd, betekent dat dat de verbouwing van nieuwe hoofdtribune weer wordt uitgesteld?
Ik denk dat de verdere vernieuwing van het stadion geen prioriteit meer is. Eerst terug de spaarpot aanvullen. Ik zie ze niet bouwen de komende jaren.
Voor mij persoonlijk ook niet meteen nodig. Het enige waar ik mij nog aan stoor is de tribune kant vijvers waar de vroegere staanplaatsen volledig afgedekt zijn door reclameborden.
Die treden zijn in erbarmelijke staat dus daar nu terug mensen zetten lijkt me te gevaarlijk.

De verdere verbouwing staat los van de vernieuwing van de kleedkamer vorig seizoen en de nieuwe boxen nu.
De uitbouw van die tribune volgt eens de woontorens en commerciële blok af zouden zijn aan de Zuiderlaan.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.670
Re: Verb. Regenboogstadion (fase 2 - tribune AD (VIP, feestzaal, fanshop...)) 2017
« Reactie #461 Gepost op: januari 07, 2020, 05:01:32 pm »
Indien ze die boxen doen is dit voor mij een veeg teken.  Ze hebben duidelijk veel te hoog gemikt, wanneer je een plan maakt en je haalt die doelstelling niet, dan is dit imo slecht ingeschat.  Die VIP-tribune koste 6 miljoen en zat niet in de plannen van het stadion, met die 6 miljoen kon je toch tenminste 1 van die 2 zijdelingse tribunes zetten, de timing van die VIP-tribune was niet goed(ik zeg niet dat het een slechte investering was maar niet op dat moment) of toen moesten ze het team versterken, deden het NIET! 
Ik versta dat ze nu niet verder doen om verder onheil te voorkomen, maar, nee, ze slagen niet in hun onderneming om het stadion af te maken, misschien een iets minder ambitieus plan ivm ons stadion was op zijn plaats, ze zagen het veel te groot.  (ik merk op dat die ruimtes achter de sfeertribune nog altijd niet van de hand zijn, dat zegt genoeg!).

Offline gd

  • Leden
  • Berichten: 222
  • Essevee!
Re: Verb. Regenboogstadion (fase 2 - tribune AD (VIP, feestzaal, fanshop...)) 2017
« Reactie #462 Gepost op: januari 07, 2020, 05:30:54 pm »
Indien ze die boxen doen is dit voor mij een veeg teken.  Ze hebben duidelijk veel te hoog gemikt, wanneer je een plan maakt en je haalt die doelstelling niet, dan is dit imo slecht ingeschat.  Die VIP-tribune koste 6 miljoen en zat niet in de plannen van het stadion, met die 6 miljoen kon je toch tenminste 1 van die 2 zijdelingse tribunes zetten, de timing van die VIP-tribune was niet goed(ik zeg niet dat het een slechte investering was maar niet op dat moment) of toen moesten ze het team versterken, deden het NIET! 
Ik versta dat ze nu niet verder doen om verder onheil te voorkomen, maar, nee, ze slagen niet in hun onderneming om het stadion af te maken, misschien een iets minder ambitieus plan ivm ons stadion was op zijn plaats, ze zagen het veel te groot.  (ik merk op dat die ruimtes achter de sfeertribune nog altijd niet van de hand zijn, dat zegt genoeg!).
stadion ligt al lang stil misschien toch nog samen een nieuw stadion met de KVK langs de E17😚

Offline BorisB9

  • Leden
  • Berichten: 901
Re: Verb. Regenboogstadion (fase 2 - tribune AD (VIP, feestzaal, fanshop...)) 2017
« Reactie #463 Gepost op: januari 07, 2020, 07:14:12 pm »
Indien ze die boxen doen is dit voor mij een veeg teken.  Ze hebben duidelijk veel te hoog gemikt, wanneer je een plan maakt en je haalt die doelstelling niet, dan is dit imo slecht ingeschat.  Die VIP-tribune koste 6 miljoen en zat niet in de plannen van het stadion, met die 6 miljoen kon je toch tenminste 1 van die 2 zijdelingse tribunes zetten, de timing van die VIP-tribune was niet goed(ik zeg niet dat het een slechte investering was maar niet op dat moment) of toen moesten ze het team versterken, deden het NIET! 
Ik versta dat ze nu niet verder doen om verder onheil te voorkomen, maar, nee, ze slagen niet in hun onderneming om het stadion af te maken, misschien een iets minder ambitieus plan ivm ons stadion was op zijn plaats, ze zagen het veel te groot.  (ik merk op dat die ruimtes achter de sfeertribune nog altijd niet van de hand zijn, dat zegt genoeg!).
stadion ligt al lang stil misschien toch nog samen een nieuw stadion met de KVK langs de E17😚
In geen 100 jaar!

Online Koekenaas

  • Leden
  • Berichten: 2.636
  • Essevee!
Re: Verb. Regenboogstadion (fase 2 - tribune AD (VIP, feestzaal, fanshop...)) 2017
« Reactie #464 Gepost op: januari 07, 2020, 08:36:57 pm »
Indien ze die boxen doen is dit voor mij een veeg teken.  Ze hebben duidelijk veel te hoog gemikt, wanneer je een plan maakt en je haalt die doelstelling niet, dan is dit imo slecht ingeschat.  Die VIP-tribune koste 6 miljoen en zat niet in de plannen van het stadion, met die 6 miljoen kon je toch tenminste 1 van die 2 zijdelingse tribunes zetten, de timing van die VIP-tribune was niet goed(ik zeg niet dat het een slechte investering was maar niet op dat moment) of toen moesten ze het team versterken, deden het NIET! 
Ik versta dat ze nu niet verder doen om verder onheil te voorkomen, maar, nee, ze slagen niet in hun onderneming om het stadion af te maken, misschien een iets minder ambitieus plan ivm ons stadion was op zijn plaats, ze zagen het veel te groot.  (ik merk op dat die ruimtes achter de sfeertribune nog altijd niet van de hand zijn, dat zegt genoeg!).
stadion ligt al lang stil misschien toch nog samen een nieuw stadion met de KVK langs de E17😚
;D ;D ;D

Online Fats Domino

  • Leden
  • Berichten: 731
  • Essevee!
Re: Verb. Regenboogstadion (fase 2 - tribune AD (VIP, feestzaal, fanshop...)) 2017
« Reactie #465 Gepost op: januari 08, 2020, 03:38:01 am »
Wat betreft gans het stadion in Waregem is er een totaal gebrek aan visie, nooit gezien amateurisme. Ze bouwen een tribune waarvan de commerciële ruimtes al jaren leeg staan en men constant moet zoeken naar noodoplossingen. Blijkbaar hebben we bij essevee fulltime commercieel managers, ik vraag me in godsnaam af hoe die een volle dagtaak van 8 uur invullen. 30 jaar geleden waren er evenveel sponsors, meer volk in het stadion en werd het werk gedaan door vrijwilligers. Ik zou ne keer willen weten wie die finale beslissingen neemt, hoeveel geld kost die leegstand niet? Ze moeten dat ook niet gaan steken op het feit alleen dat stad Waregem eigenaar is van die gronden. Er wordt al jaren overal gebouwd voor alle soorten doeleinden : kantoren, retail, lokalen voor de gemeenschap, huisvesting voor ouderen, enz. Blijkbaar voor projecten rond het stadion : kantoren, hotel, appartement is er wel onmiddellijk grote interesse. Er zijn overal in Europa voorbeelden waar diverse toepassingen  perfect kunnen geïntegreerd worden in tribunes van een voetbalstadion waar 20 keer per jaar een wedstrijd doorgaat.
In Waregem tekenen ze eerst een tribune en denken dat daarna wat ze met de achterkant zouden kunnen doen? Tribunes bouwen die miljoenen kosten zonder strategie, zonder businessplan en dan zagen dat er geen geld is voor te investeren in een degelijke voetbalploeg. Daarbij nog de zeer grote troeven dat de stadion locatie heeft : ligging in het centrum, naast de ring, prachtig zicht op de vijvers.. zeer schrijnend dat er nog tientallen jaren in een afschuwelijk (tribune kant vijvers) half afgewerkt stadion midden in het centrum moet gevoetbalt worden. Stadsbestuur draagt hiermede zeer grote verantwoordelijkheid, zie maar projecten als zuid boulevard en de aankomende vernieuwing van het pand waar we nu al weten dat het een fiasco wordt! Het wordt tijd dat er door stadsbestuur en bestuur essevee  eens verantwoording wordt afgelegd hoe het komt dat het volledig stadionproject verkeerd loopt en voortdurend uitgesteld wordt, in plaats van altijd te wachten tot ze een goed nieuws show kunnen houden. Finaal betaalt de waregemse gemeenschap mee met deze zaak. Indien we een degelijke oppositie hadden in de waregemse politiek kwam dit al lang op tafel. Wat een amateurisme anno 2020!!
« Laatst bewerkt op: januari 08, 2020, 07:38:14 am door Fats Domino »

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.670
Re: Verb. Regenboogstadion (fase 2 - tribune AD (VIP, feestzaal, fanshop...)) 2017
« Reactie #466 Gepost op: januari 08, 2020, 08:15:00 am »
Wat betreft gans het stadion in Waregem is er een totaal gebrek aan visie, nooit gezien amateurisme. Ze bouwen een tribune waarvan de commerciële ruimtes al jaren leeg staan en men constant moet zoeken naar noodoplossingen. Blijkbaar hebben we bij essevee fulltime commercieel managers, ik vraag me in godsnaam af hoe die een volle dagtaak van 8 uur invullen. 30 jaar geleden waren er evenveel sponsors, meer volk in het stadion en werd het werk gedaan door vrijwilligers. Ik zou ne keer willen weten wie die finale beslissingen neemt, hoeveel geld kost die leegstand niet? Ze moeten dat ook niet gaan steken op het feit alleen dat stad Waregem eigenaar is van die gronden. Er wordt al jaren overal gebouwd voor alle soorten doeleinden : kantoren, retail, lokalen voor de gemeenschap, huisvesting voor ouderen, enz. Blijkbaar voor projecten rond het stadion : kantoren, hotel, appartement is er wel onmiddellijk grote interesse. Er zijn overal in Europa voorbeelden waar diverse toepassingen  perfect kunnen geïntegreerd worden in tribunes van een voetbalstadion waar 20 keer per jaar een wedstrijd doorgaat.
In Waregem tekenen ze eerst een tribune en denken dat daarna wat ze met de achterkant zouden kunnen doen? Tribunes bouwen die miljoenen kosten zonder strategie, zonder businessplan en dan zagen dat er geen geld is voor te investeren in een degelijke voetbalploeg. Daarbij nog de zeer grote troeven dat de stadion locatie heeft : ligging in het centrum, naast de ring, prachtig zicht op de vijvers.. zeer schrijnend dat er nog tientallen jaren in een afschuwelijk (tribune kant vijvers) half afgewerkt stadion midden in het centrum moet gevoetbalt worden. Stadsbestuur draagt hiermede zeer grote verantwoordelijkheid, zie maar projecten als zuid boulevard en de aankomende vernieuwing van het pand waar we nu al weten dat het een fiasco wordt! Wat een amateurisme anno 2020!!
Volledig juist, het lijkt dat ze op een blauwe maandag(Blue Monday nummer van Fats Domino) beslisten om een stadion te bouwen; 'die ruimtes gaan gemakkelijk van de hand gaan' was het arrogante gedacht, ipv eerst te kijken naar afnemers voor die ruimtes.  Stad Waregem doet ook goeie dingen, maar ze zijn zichzelf (om in de juiste termen te blijven als 'horsetown') aan het vergalopperen.

Online Fats Domino

  • Leden
  • Berichten: 731
  • Essevee!
Re: Verb. Regenboogstadion (fase 2 - tribune AD (VIP, feestzaal, fanshop...)) 2017
« Reactie #467 Gepost op: januari 08, 2020, 09:21:39 am »
In Brugge hebben ze een onderbouwd plan en toegang tot kapitaal, maar geen locatie en geen vergunningen. In Waregem hebben ze locatie en vergunningen maar geen geen visie, geen strategie, geen businessplan waardoor er geen interesses is van kapitaal verstrekkers. Tijd dat ze TOPE met stadsbestuur een ploeg gaan aanstellen die wel een duidelijke beleidsplan kan maken, waarvoor investeerders te vinden zijn.

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.767
Re: Verb. Regenboogstadion (fase 2 - tribune AD (VIP, feestzaal, fanshop...)) 2017
« Reactie #468 Gepost op: januari 08, 2020, 03:57:09 pm »
voor sommigen is verder bouwen niet noodzakelijk.
lang in een stadion spelen dat niet afgewerkt is trekt ook op niet veel.
dit mag niet te lang duren of we hebben nooit een modern stadion.
vroeger waren er al s mensen die schreven: ze zullen dat voor de vips wel in orde brengen en dan zal er niet veel meer gebeuren.......

we moeten ons vragen stellen waarom we dit jaar minder volk trekken (is bij veel ploegen zo).

Online isidoor

  • Leden
  • Berichten: 2.469
  • Essevee!
Re: Verb. Regenboogstadion (fase 2 - tribune AD (VIP, feestzaal, fanshop...)) 2017
« Reactie #469 Gepost op: januari 08, 2020, 04:33:20 pm »
Elk jaar stap voor stap bouwen, maar niet stilleggen. Het is moeilijk om sportief hoog te scoren en tegelijkertijd te bouwen. Maar eens zal men toch het stadion moeten af maken. Op den duur is het nieuwe gedeelte ook al niet meer up to date.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Verb. Regenboogstadion (fase 2 - tribune AD (VIP, feestzaal, fanshop...)) 2017
« Reactie #470 Gepost op: januari 08, 2020, 04:44:07 pm »
Elk jaar stap voor stap bouwen, maar niet stilleggen. Het is moeilijk om sportief hoog te scoren en tegelijkertijd te bouwen. Maar eens zal men toch het stadion moeten af maken. Op den duur is het nieuwe gedeelte ook al niet meer up to date.

Ge spreekt uzelf tegen in je eerste twee zinnen :)

Offline BorisB9

  • Leden
  • Berichten: 901
Re: Verb. Regenboogstadion (fase 2 - tribune AD (VIP, feestzaal, fanshop...)) 2017
« Reactie #471 Gepost op: januari 09, 2020, 07:23:40 pm »
voor sommigen is verder bouwen niet noodzakelijk.
lang in een stadion spelen dat niet afgewerkt is trekt ook op niet veel.
dit mag niet te lang duren of we hebben nooit een modern stadion.
vroeger waren er al s mensen die schreven: ze zullen dat voor de vips wel in orde brengen en dan zal er niet veel meer gebeuren.......

we moeten ons vragen stellen waarom we dit jaar minder volk trekken (is bij veel ploegen zo).
Omdat het voetbal op niets trok. Heeft niets met het stadion te zien.

Offline Fredje SVZW

  • Leden
  • Berichten: 1.266
Re: Verb. Regenboogstadion (fase 2 - tribune AD (VIP, feestzaal, fanshop...)) 2017
« Reactie #472 Gepost op: januari 10, 2020, 02:31:03 pm »
Dan moet je jezelf toch serieus vragen stellen als "supporter". Dus als je team eens 2 seizoenen minder speelt, dan geef je er als fan gewoon de brui aan? Ja jongens...ik vraag me af of die mensen dan plots "geen zin" meer hebben om naar het stadion te komen? Kriebelt dat dan niet? Als er dan goeie, nieuwe spelers komen in het tussenseizoen...gaat men dan blijven vergelijken met het jaar ervoor, ook al vertrekken er spelers? Als ik zie waar Antwerp, Mechelen...een aantal jaren geleden zaten (vagevuur in derde, en tweede klasse) en hoeveel volk die hadden. Tonnen respect! En steek nu aub niet alles (wel een deel, da's zeker waar) op de stadionverboden, hé! Je beslist zelf al fan om niet meer te komen. Ik ging indertijd mee in 4de klasse (Aalter, Meulebeke, Torhout, Eernegem, US Doornik, Templeuve...) en het eerst jaar in 3de (Olen, Hoogstraten, Kapellen,...). Dat was pas afzien! Heb moeite met dat soort "supporters". Komen die ooit nog terug? Neen? Wat deden ze hier dan ooit?

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.767
Re: Verb. Regenboogstadion (fase 2 - tribune AD (VIP, feestzaal, fanshop...)) 2017
« Reactie #473 Gepost op: januari 10, 2020, 02:47:54 pm »
ik ga niet spreken over supporters, successupporters.
ik alleen al ken 10-15 mensen die hun abo niet hebben verlengd omdat de club het lef had meer te vragen na twee slechte jaren.
niet omdat ze dat geld niet kunnen betalen.
ze voelden gewoon weinig respect.
is zeker 1 vd redenen waardoor er minder abo's verkocht zijn.
was gewoon n idiote beslissing van de club!

Online Fats Domino

  • Leden
  • Berichten: 731
  • Essevee!
Re: Verb. Regenboogstadion (fase 2 - tribune AD (VIP, feestzaal, fanshop...)) 2017
« Reactie #474 Gepost op: januari 10, 2020, 02:56:32 pm »
Bij het commercieel management negeren ze de gewone supporter. Ze willen enkel de blaaskaken soigneren in de loges/business clubs. Wij als gewone supporter die 300 euro betalen om 40 uur per jaar een stoeltje te gebruiken en nog zelf telkens de duivestront ervan moeten afkrabben worden volledig genegeerd. Blijkbaar zien ze dat niet in .... TOPE zeggen ze dan, ben benieuwd welk kieken dit heeft uitgevonden.

Offline Vidmar

  • Leden
  • Berichten: 1.748
Re: Verb. Regenboogstadion (fase 2 - tribune AD (VIP, feestzaal, fanshop...)) 2017
« Reactie #475 Gepost op: januari 10, 2020, 03:16:05 pm »
Bij het commercieel management negeren ze de gewone supporter. Ze willen enkel de blaaskaken soigneren in de loges/business clubs. Wij als gewone supporter die 300 euro betalen om 40 uur per jaar een stoeltje te gebruiken en nog zelf telkens de duivestront ervan moeten afkrabben worden volledig genegeerd. Blijkbaar zien ze dat niet in .... TOPE zeggen ze dan, ben benieuwd welk kieken dit heeft uitgevonden.

Zonder die zogenaamde 'blaaskaken' mag je Essevee opdoeken.

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.245
  • Essevee!
Re: Verb. Regenboogstadion (fase 2 - tribune AD (VIP, feestzaal, fanshop...)) 2017
« Reactie #476 Gepost op: januari 10, 2020, 03:22:50 pm »
Bij het commercieel management negeren ze de gewone supporter. Ze willen enkel de blaaskaken soigneren in de loges/business clubs. Wij als gewone supporter die 300 euro betalen om 40 uur per jaar een stoeltje te gebruiken en nog zelf telkens de duivestront ervan moeten afkrabben worden volledig genegeerd. Blijkbaar zien ze dat niet in .... TOPE zeggen ze dan, ben benieuwd welk kieken dit heeft uitgevonden.

Zonder die zogenaamde 'blaaskaken' mag je Essevee opdoeken.
Vidmar, jij snapt het inderdaad...

Online Koekenaas

  • Leden
  • Berichten: 2.636
  • Essevee!
Re: Verb. Regenboogstadion (fase 2 - tribune AD (VIP, feestzaal, fanshop...)) 2017
« Reactie #477 Gepost op: januari 10, 2020, 03:27:54 pm »
Bij het commercieel management negeren ze de gewone supporter. Ze willen enkel de blaaskaken soigneren in de loges/business clubs. Wij als gewone supporter die 300 euro betalen om 40 uur per jaar een stoeltje te gebruiken en nog zelf telkens de duivestront ervan moeten afkrabben worden volledig genegeerd. Blijkbaar zien ze dat niet in .... TOPE zeggen ze dan, ben benieuwd welk kieken dit heeft uitgevonden.

Zonder die zogenaamde 'blaaskaken' mag je Essevee opdoeken.
2

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.670
Re: Verb. Regenboogstadion (fase 2 - tribune AD (VIP, feestzaal, fanshop...)) 2017
« Reactie #478 Gepost op: januari 10, 2020, 04:17:52 pm »
Bij het commercieel management negeren ze de gewone supporter. Ze willen enkel de blaaskaken soigneren in de loges/business clubs. Wij als gewone supporter die 300 euro betalen om 40 uur per jaar een stoeltje te gebruiken en nog zelf telkens de duivestront ervan moeten afkrabben worden volledig genegeerd. Blijkbaar zien ze dat niet in .... TOPE zeggen ze dan, ben benieuwd welk kieken dit heeft uitgevonden.

Zonder die zogenaamde 'blaaskaken' mag je Essevee opdoeken.
Voor mij gaat die benaming,'blaaskaken', veel te ver.  Het gaat hier ook niet over de geldschieters of sponsors wat mij betreft.  Wanneer je plannen maakt om een nieuw stadion te zetten moet je toch alles op voorhand heel goed plannen,moet je toch voordat je tribunes en ruimtes maakt al weten of een minimum aan contracten hebben van bedrijven die er gaan intrekken?  Ik snap niet dat die ruimtes achter de sfeertribune nog altijd leeg staan, ik snap niet dat je de planning van uw stadion 'on hold' zet,wanneer je een nieuw huis zet dan moet je toch ook van tevoren weten hoeveel het gaat kosten en ga je plots niet stoppen wanneer je uw verdiep en uw dak nog moet plaatsen?  Dat is werk voor de commerciele cel van Essevee, die krijgen een loon om dit in goeie banen te leiden!
Maw ze doen hun job niet goed, ze dachten, 'het zal wel loslopen zonder moeite' ofwel kan de club zo'n groot nieuw stadion niet aan en moest men minder ambitieus zijn, ook dat is een cruciale fout.  Dus, blaaskaken is een te groot woord, maar ze hebben serieus gefaald wat ons stadiondossier betreft (ook  de dramatische terugval wat de abonnementen betreft is te wijten aan 'het zal wel loslopen en we moeten geen moeite doen voor onze supporters'gedachte!).

Offline die hard esseveeër

  • Leden
  • Berichten: 2.369
Re: Verb. Regenboogstadion (fase 2 - tribune AD (VIP, feestzaal, fanshop...)) 2017
« Reactie #479 Gepost op: januari 10, 2020, 04:34:39 pm »
Bij het commercieel management negeren ze de gewone supporter. Ze willen enkel de blaaskaken soigneren in de loges/business clubs. Wij als gewone supporter die 300 euro betalen om 40 uur per jaar een stoeltje te gebruiken en nog zelf telkens de duivestront ervan moeten afkrabben worden volledig genegeerd. Blijkbaar zien ze dat niet in .... TOPE zeggen ze dan, ben benieuwd welk kieken dit heeft uitgevonden.
Ik ben een van die blaaskaken en ik stond er ook al op den Heizel tegen Tongeren en Waterschei, later tegen Milan, Split en in Keulen was ik er ook en later in Templeuve, Torhout en andere Etaimpuis ben ik steeds blijven gaan.
Toen zat jij waarschijnlijk nog in uw pamperke uw neusbeesten op te fretten.
In dit tussenseizoen heb ik voor het eerst getwijfeld om mij een nieuw abonnement aan te schaffen niet alleen wegens het abominabele voetbal, maar vooral wegens het gebrek aan respect vóór en de voeling mét de eigen supporters ( belachelijke stadionverboden, duurdere prijzen, het feit dat sommigen binnen de club nog altijd niet beseffen dat wedstrijden tegen de vuilkarre GEEN gewone 3-punten-matchen zijn,... ).
Uiteindelijk heb ik me toch laten overhalen omdat Essevee gewoon een deel van mijn leven was, is en altijd zal blijven!
TOPE is ons motto en dat geldt voor iedereen die Essevee een warm hart toedraagt. Achter zijn TV, in de sfeertribune, in de VIP-ruimtes, ... who cares.
Vanwege een blaaskaak : FORZA ESSEVEE!