Auteur Topic: [16] SKULASON Olafur - ex speler  (gelezen 30953 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline jenske

  • Leden
  • Berichten: 2.177
    • SV Anzegem
Re: [16] SKULASON Olafur - speler
« Reactie #20 Gepost op: juni 22, 2015, 12:12:35 pm »
Interesse vanuit Moeskroen...

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.261
Re: [16] SKULASON Olafur - speler
« Reactie #21 Gepost op: juni 22, 2015, 12:37:57 pm »
Interesse vanuit Moeskroen...
Die hebben daar maar een budget van 2miljoen euro, en zou maar max 3000 euro netto kunnen verdienen.
SV TILL I DIE

Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: [16] SKULASON Olafur - speler
« Reactie #22 Gepost op: juni 30, 2015, 10:26:58 pm »
nu misschien centen met diene israelier :) ?

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [16] SKULASON Olafur - speler
« Reactie #23 Gepost op: juli 20, 2015, 11:11:14 am »
Olli tekent een 1+1 contract bij Gen?lerbirliği SK in Ankara - Turkijke

Bron: Zijn Facebook
https://www.facebook.com/olafuringiskulason/posts/887365621310680

Status dus aangepast van speler -> EX speler

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.261
Re: [16] SKULASON Olafur - EX speler
« Reactie #24 Gepost op: juli 20, 2015, 11:20:51 am »
Dus eerst zijn contract ontbinden om er dan niks meer voor te vangen..
SV TILL I DIE

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.767
  • Essevee!
Re: [16] SKULASON Olafur - EX speler
« Reactie #25 Gepost op: juli 20, 2015, 04:06:18 pm »
Dus eerst zijn contract ontbinden om er dan niks meer voor te vangen..
Idd
in volle onderhandelingen zijn contract ontbinden
en dus officieel niks voor ontvangen.

Schone geste voor de ene, domme zet voor de andere

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [16] SKULASON Olafur - EX speler
« Reactie #26 Gepost op: juli 20, 2015, 10:52:18 pm »
Olafur Ingi Skulason ‏@oliskulason16  52 min.52 minuten geleden
I want to thank all the supporters of @ESSEVEELIVE for 4 great years. Now a new exciting chapter @kirmizikara

https://twitter.com/oliskulason16/status/623220587733884928

Offline fan4ever

  • Leden
  • Berichten: 1.278
  • Essevee!
Re: [16] SKULASON Olafur - EX speler
« Reactie #27 Gepost op: juli 21, 2015, 02:21:48 am »
Idd
in volle onderhandelingen zijn contract ontbinden
en dus officieel niks voor ontvangen.

Schone geste voor de ene, domme zet voor de andere


Hangt ervan af. Had men Ollie zijn contract pakweg maanden geleden ontbonden, zouden ze wellicht het volledige contract moeten uitbetalen.  Nu zat Ollie in verre onderhandelingen met 1 geinteresseerde club. Op die manier zou essevee een lager uit te betalen bedrag moeten hebben kunnen negocieren waardoor de speler zijn vrijheid krijgt en nog een bedrag vangt zoals bij een normale transfer (tekengeld) het geval is.


Offline toptrainer

  • Leden
  • Berichten: 1.318
Re: [16] SKULASON Olafur - EX speler
« Reactie #28 Gepost op: juli 21, 2015, 08:38:11 am »
Was idd misschien blijk van goodwill, op vraag van ollie...

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: [16] SKULASON Olafur - EX speler
« Reactie #29 Gepost op: juli 21, 2015, 11:55:37 am »
Ik zet de discussie hier verder.  A la limiet kan ik de transfer van Oli verstaan(in feite niet,ik zou eerder Jesper hebben verkocht,nog veel duurder en waarschijnlijk meer ploegen die hem willen)maar het is de keuze van de trainer,we moeten dit accepteren,voor mij gaat het daar niet om.  Het is de manier waarop Dury en de club ze langs de kant zet.  Oli,Steve en Mathijs verdienden een schoon afscheid langs de grote poort(zie Biebauw bij KVM bv) en moesten toch niet in de c-kern,zeker wanneer een Godeau of een Rosenthal of een Paye nog mochten meetrainer of spelen,dit is niet correct en bewust en onnodig,ondermijnd de reputatie van de club. 
Als we dan louter rationeel dit bekijken is het ook niet goed,geen geld voor Oli en waarschijnlijk zal dit ook gebeuren bij bv Plet,Rosenthal en anderen,dit moet de club beter doen,is regelrechte kapitaalvernietiging. 

Offline willem putman

  • Leden
  • Berichten: 199
Re: [16] SKULASON Olafur - EX speler
« Reactie #30 Gepost op: juli 21, 2015, 12:22:48 pm »
Ik zet de discussie hier verder.  A la limiet kan ik de transfer van Oli verstaan(in feite niet,ik zou eerder Jesper hebben verkocht,nog veel duurder en waarschijnlijk meer ploegen die hem willen)maar het is de keuze van de trainer,we moeten dit accepteren,voor mij gaat het daar niet om.  Het is de manier waarop Dury en de club ze langs de kant zet.  Oli,Steve en Mathijs verdienden een schoon afscheid langs de grote poort(zie Biebauw bij KVM bv) en moesten toch niet in de c-kern,zeker wanneer een Godeau of een Rosenthal of een Paye nog mochten meetrainer of spelen,dit is niet correct en bewust en onnodig,ondermijnd de reputatie van de club. 
Als we dan louter rationeel dit bekijken is het ook niet goed,geen geld voor Oli en waarschijnlijk zal dit ook gebeuren bij bv Plet,Rosenthal en anderen,dit moet de club beter doen,is regelrechte kapitaalvernietiging.

Dat is inderdaad de kern van de discussie: "het is de manier waarop Dury en de club ze aan de kant zet".
Net als jij ben ik ervan overtuigd dat zich dat vroeg of laat tegen Essevee keert.

En dit element staat inderdaad los van het sportieve aspect van deze beslissing. Ollie krijgt een onvoldoende mee en Dury denkt dat we met Lepoint en J?rgensen sportief beter af zijn. Ik betwijfel dat ten zeerste. Het verleden heeft ons jammer genoeg al dikwijls getoond dat de sportieve waarde van een speler juist inschatten niet direct de grootste kwaliteit is van Dury.

Offline Bert4

  • Leden
  • Berichten: 1.358
Re: [16] SKULASON Olafur - EX speler
« Reactie #31 Gepost op: juli 21, 2015, 12:24:50 pm »
Het getuigt ook weer van weinig respect dat er zelf geen dankwoordje op de site of Facebook-pagina komt. Is toch wel het minste wat ze nu kunnen doen.

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: [16] SKULASON Olafur - EX speler
« Reactie #32 Gepost op: juli 21, 2015, 12:35:57 pm »
Het getuigt ook weer van weinig respect dat er zelf geen dankwoordje op de site of Facebook-pagina komt. Is toch wel het minste wat ze nu kunnen doen.

Gebeurt dat ook voor andere spelers dan?

Ik plak hier even m'n quote uit de andere topic:

Citaat
Is het 'probleem' hier (ook) niet dat Skulason een heel geliefde speler was buiten het veld? Maar laat ons eerlijk zijn: 't was geen Ronaldo. Vertrekt een minder geliefde speler op exact dezelfde manier dan hoor je niemand klagen.

Het zal ook nooit voor iedereen goed zijn. Wat moeten ze doen? Die jongen hier houden en dik betalen ook al heeft hij niet het gewenste niveau? Maar ja, 't is een sympathieke kerel. Ik beleef voetbal ook op een 'emotionele' manier, maar soms moet je hard zijn. Dit gaat om geld, om heel veel geld zelfs, en om ambitie, dit is tenslotte een bedrijf en geen opvangcentrum.

Bedankt Skulason voor alles, het ga je goed in je nieuw avontuur!

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: [16] SKULASON Olafur - EX speler
« Reactie #33 Gepost op: juli 21, 2015, 12:45:51 pm »
Ik zet de discussie hier verder.  A la limiet kan ik de transfer van Oli verstaan(in feite niet,ik zou eerder Jesper hebben verkocht,nog veel duurder en waarschijnlijk meer ploegen die hem willen)maar het is de keuze van de trainer,we moeten dit accepteren,voor mij gaat het daar niet om.  Het is de manier waarop Dury en de club ze langs de kant zet.  Oli,Steve en Mathijs verdienden een schoon afscheid langs de grote poort(zie Biebauw bij KVM bv) en moesten toch niet in de c-kern,zeker wanneer een Godeau of een Rosenthal of een Paye nog mochten meetrainer of spelen,dit is niet correct en bewust en onnodig,ondermijnd de reputatie van de club. 
Als we dan louter rationeel dit bekijken is het ook niet goed,geen geld voor Oli en waarschijnlijk zal dit ook gebeuren bij bv Plet,Rosenthal en anderen,dit moet de club beter doen,is regelrechte kapitaalvernietiging.

Wat is het alternatief dan volgens u?
Met een kern van 30-35 man op stage gaan en de voorbereiding starten, wetende dat er een paar sowieso mogen/moeten vertrekken? Met veel risico dat ze toch niet voluit gaan en voor hetzelfde geld de sfeer verzieken ? Zo zullen we wss ook ver geraken..

Offline willem putman

  • Leden
  • Berichten: 199
Re: [16] SKULASON Olafur - EX speler
« Reactie #34 Gepost op: juli 21, 2015, 01:02:51 pm »
Wat is het alternatief dan volgens u?
Met een kern van 30-35 man op stage gaan en de voorbereiding starten, wetende dat er een paar sowieso mogen/moeten vertrekken? Met veel risico dat ze toch niet voluit gaan en voor hetzelfde geld de sfeer verzieken ? Zo zullen we wss ook ver geraken..

Nu is het te laat h?. Er is geen alternatief meer.

Het alternatief was: Ollie zijn contract laten uitdoen en Lepoint laten waar hij was.
Op het eind van het seizoen op een fatsoenlijke manier afscheid nemen van Ollie.

Offline fan4ever

  • Leden
  • Berichten: 1.278
  • Essevee!
Re: [16] SKULASON Olafur - EX speler
« Reactie #35 Gepost op: juli 21, 2015, 01:45:07 pm »
Ik zet de discussie hier verder.  A la limiet kan ik de transfer van Oli verstaan(in feite niet,ik zou eerder Jesper hebben verkocht,nog veel duurder en waarschijnlijk meer ploegen die hem willen)maar het is de keuze van de trainer,we moeten dit accepteren,voor mij gaat het daar niet om.  Het is de manier waarop Dury en de club ze langs de kant zet.  Oli,Steve en Mathijs verdienden een schoon afscheid langs de grote poort(zie Biebauw bij KVM bv) en moesten toch niet in de c-kern,zeker wanneer een Godeau of een Rosenthal of een Paye nog mochten meetrainer of spelen,dit is niet correct en bewust en onnodig,ondermijnd de reputatie van de club. 
Als we dan louter rationeel dit bekijken is het ook niet goed,geen geld voor Oli en waarschijnlijk zal dit ook gebeuren bij bv Plet,Rosenthal en anderen,dit moet de club beter doen,is regelrechte kapitaalvernietiging.

Sommigen zijn er als de kippen bij om uit te smeren dat PDC veel geld opgedaan heeft (in spelers zoals Ollie, Alex, Thorgan, Davy...) maar zwijgen in alle talen wanneer het om de kapitaalvernietiging door Dury gaat.  Jorgensson werd tegen het advies van de sportieve cel gehaald, evenzeer als Plet.  Dan wordt het duidelijker waarom Plet zo lang mocht blijven klungelen, en Jesper wel gehouden wordt. Dan zwijgen we nog over spelers die zogezegd om "disciplinaire redenen" geen kansen meer kregen. Oa die Andersson ligt nog op de maag, want die had heel veel potentieel.

Dat ze "technisch" naar de C kern moeten omdat ze zeker weg moeten, kan ik nog begrijpen ook al komt het raar over. Spelers zoals Rozenthal mogen wellicht blijven als ze elders geen onderdak vinden.

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: [16] SKULASON Olafur - EX speler
« Reactie #36 Gepost op: juli 21, 2015, 01:49:08 pm »
Nu is het te laat h?. Er is geen alternatief meer.

Het alternatief was: Ollie zijn contract laten uitdoen en Lepoint laten waar hij was.
Op het eind van het seizoen op een fatsoenlijke manier afscheid nemen van Ollie.

Dat was een alternatief, inderdaad.
Maar de mensen die deze - inderdaad lastige - beslissing hebben genomen hebben ?cht wel het beste voor met onze club. Het zijn die mensen die er namelijk dagelijks mee bezig zijn en wiens beroep het tenslotte is.

"Op het eind van het seizoen op een fatsoenlijke manier afscheid nemen". 't Is geen Football Manager h?. Iemand moet die z'n loon betalen, en als hij niet het gewenste niveau haalt dan moet hij vertrekken, zo simpel is dat.

Zoals ik zei: het probleem hier (volgens mij) is dat het een sympathieke kerel is, en dat is voor sommigen blijkbaar honderdduizenden euro's waard.

Offline ComEpsilon

  • Leden
  • Berichten: 529
  • Essevee!
Re: [16] SKULASON Olafur - EX speler
« Reactie #37 Gepost op: juli 21, 2015, 01:52:44 pm »
Nu is het te laat h?. Er is geen alternatief meer.

Het alternatief was: Ollie zijn contract laten uitdoen en Lepoint laten waar hij was.
Op het eind van het seizoen op een fatsoenlijke manier afscheid nemen van Ollie.
En als Dury hem nu niet meer wil?
Dan moet hij op de bank blijven zitten en moeten we zijn loon blijven betalen voor niks... Da zou pas een regelrechte stomme zet geweest zijn. Of de aankoop van Lepoint daarentegen een goeie zet was, daar kan ik nog niet over oordelen, dus daar ga ik niet verder op in. Het enige dat ik er nog van wil zeggen, is dat Dury de mening zal toegedaan zijn dat hij meer aan Lepoint heeft. Dat zal dus in de toekomst moeten blijken.

Wat een waardig afscheid enzo betreft: ik snap u daar volledig en ik vind het ook spijtig dat alles zo gelopen is. Van mij moest ie niet mee op stage, want hij zou toch niet meer spelen, maar met de b-kern moeten trainen en zelfs geen dankwoord op de site ofzo dat verdiende hij toch niet.


Edit:
Sommigen zijn er als de kippen bij om uit te smeren dat PDC veel geld opgedaan heeft (in spelers zoals Ollie, Alex, Thorgan, Davy...) maar zwijgen in alle talen wanneer het om de kapitaalvernietiging door Dury gaat.  Jorgensson werd tegen het advies van de sportieve cel gehaald, evenzeer als Plet.  Dan wordt het duidelijker waarom Plet zo lang mocht blijven klungelen, en Jesper wel gehouden wordt. Dan zwijgen we nog over spelers die zogezegd om "disciplinaire redenen" geen kansen meer kregen. Oa die Andersson ligt nog op de maag, want die had heel veel potentieel.

Dat ze "technisch" naar de C kern moeten omdat ze zeker weg moeten, kan ik nog begrijpen ook al komt het raar over. Spelers zoals Rozenthal mogen wellicht blijven als ze elders geen onderdak vinden.

Dat komt dan ook gewoon door het verschil in loon.
« Laatst bewerkt op: juli 21, 2015, 01:54:48 pm door ComEpsilon »
Grootste Essevee Supporter uit de Kempen !!!!

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: [16] SKULASON Olafur - EX speler
« Reactie #38 Gepost op: juli 21, 2015, 04:54:36 pm »
Loon heeft er niks mee te maken,in Voetbalmagazine staat er ook dat Jesper de duurste speler ooit op de payrol van Essevee is, duurder dan De fauw dus.  Ik ben er quasi zeker van indien de club en Dury een beetje normaal zouden doen tegen Oli(geen verbanning)men geen onderlinge verbreking nodig had,maar Dury verbrandt liever die bruggen,imo een soort afrekening. Ik herhaal,dit moet men in het vervolg niet meer doen. En Oli,Steve,Mathijs en Berrier zijn voor Essevee niet zomaar spelers, die hebben iets betekent voor ons,dat kan niemand ontkennen,die verdienen meer respect.

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: [16] SKULASON Olafur - EX speler
« Reactie #39 Gepost op: juli 21, 2015, 05:18:13 pm »
Mogul, je zegt dat Dury opzettelijk bruggen verbrand heeft, je spreekt van een afrekening.

W??t jij dat eigenlijk, of vind je dat gewoon uit?