Auteur Topic: [T1] LEYE Mbaye  (gelezen 210043 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #160 Gepost op: oktober 24, 2016, 06:16:53 pm »
Niet zweven? Wat bedoel je nu eigenlijk? Als je na 1/3 van dd competitie op kop staat wil je daar toch blijven staan zeker? Balbao toont net ?mbitie en zegt dat het daarom beter moet, net ?mdat het seizoenseinde nog lang en veraf is. Soms denk ik dat de meesten hier niet meer goed beseffen wat ze zelf bedoelen.

Ik ga al 50 jaar naar Essevee kijken en weet maar al te goed wat ik bedoel. Je moet natuurlijk ambitie hebben maar ook realist zijn en weten dat deze ploeg op dit moment op de limiet zit. Er zijn jongens die nog wat progressie kunnen maken maar als je speler per speler neemt dan weet je dat er dat van de huidige basis niet te veel zijn. Spelers als Bossut, Steppe, De fauw, Derijck, Hamalainen, Lepoint, Leye, Kaya, Cordaro ga nu niet meer verbeteren wat niet wil zeggen dat ze niet beter kunnen dan op dit moment maar iedere match beter kan je niet verwachten.
Komt daarbij dat in tegenstelling tot andere jaren er niet echt een PO1 kandidaat is die zijn start compleet gemist heeft en dat ploegen waar het nu iets minder draait in januari met miljoenen kunnen smijten.
Je zal niet ieder jaar met 43 punten PO1 halen. Daarom bekijk ik liever match per match en stel geen te hoge verwachtingen zoals top 3. Als ze verder doen zoals nu en hun matchen winnen die ze moeten winnen ook al is dat eens minder overtuigend komt de rest vanzelf.

Offline balboa

  • Leden
  • Berichten: 2.729
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #161 Gepost op: oktober 24, 2016, 07:13:34 pm »
Klopt helemaal.
En tis niet omdat Balboa hier nu kritisch is, dat ie niet content is met de plaats waar we nu staan. Als we scoren springt hij (volgens mij toch) ook gewoon recht hoor.
De resultaten zijn uitstekend, het spel kan beter.

Ge zou mij eens moeten bezig zien.  ;)

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.649
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #162 Gepost op: oktober 24, 2016, 07:27:17 pm »
Ge zou mij eens moeten bezig zien.  ;)

Ik ben benieuwd  ;D

Offline Herr Docteur Achtung

  • Leden
  • Berichten: 747
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #163 Gepost op: december 19, 2016, 11:05:05 am »
Iemand nieuws over de blessure van Leye ?

Online svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.241
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #164 Gepost op: december 19, 2016, 09:18:52 pm »
Iemand nieuws over de blessure van Leye ?
Nog niks officieels zien passeren maar naar verluid zou hij vandaag een echo laten nemen hebben en zou hij woensdag rust krijgen tegen Genk...

Online varadero

  • Leden
  • Berichten: 2.279
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #165 Gepost op: december 20, 2016, 07:39:10 am »
Nog niks officieels zien passeren maar naar verluid zou hij vandaag een echo laten nemen hebben en zou hij woensdag rust krijgen tegen Genk...
Blijkbaar een kneuzing achteraan de bil. Zou vandaag terug met de groep trainen (Nieuwsblad)

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #166 Gepost op: december 24, 2016, 10:05:49 am »
Leye is duidelijk over zijn toekomst: "Dan is het goed geweest"
24 December 2016 09:49 via voetbalnieuws.be
 
Mbaye Leye is op zijn 34ste nog steeds zeer belangrijk voor Zulte Waregem. De aanvaller houdt onder meer Obbi Oulare en Igor Vetokele op de bank. De spits denkt nog niet aan stoppen.

"Als ik fit blijf, wil ik na dit seizoen nog minstens twee jaar voetballen. Dan zal het stilaan volstaan", zegt de aanvaller in Het Laatste Nieuws. Hij weet al wat hij nadien wil gaan doen.

"Dan wil ik al hoofdtrainer zijn. Als ik nog twee jaar voetbal, en liefst bij Zulte Waregem, dan ben ik 36 - dat zou toch een mooie leeftijd zijn? Misschien sta ik mijn laatste jaren zelfs niet meer in de spits. Het lijkt me wel leuk om als '6' af te sluiten. Niet als echte breker voor de defensie, wel op positiespel en passing."

Bron: http://www.voetbalnieuws.be/news/234166/Leye_is_duidelijk_over_zijn_toekomst:_Dan_is_het_goed_geweest

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.649
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #167 Gepost op: december 24, 2016, 10:10:21 am »
Leye is duidelijk over zijn toekomst: "Dan is het goed geweest"
24 December 2016 09:49 via voetbalnieuws.be
 
Mbaye Leye is op zijn 34ste nog steeds zeer belangrijk voor Zulte Waregem. De aanvaller houdt onder meer Obbi Oulare en Igor Vetokele op de bank. De spits denkt nog niet aan stoppen.

"Als ik fit blijf, wil ik na dit seizoen nog minstens twee jaar voetballen. Dan zal het stilaan volstaan", zegt de aanvaller in Het Laatste Nieuws. Hij weet al wat hij nadien wil gaan doen.

"Dan wil ik al hoofdtrainer zijn. Als ik nog twee jaar voetbal, en liefst bij Zulte Waregem, dan ben ik 36 - dat zou toch een mooie leeftijd zijn? Misschien sta ik mijn laatste jaren zelfs niet meer in de spits. Het lijkt me wel leuk om als '6' af te sluiten. Niet als echte breker voor de defensie, wel op positiespel en passing."

Bron: http://www.voetbalnieuws.be/news/234166/Leye_is_duidelijk_over_zijn_toekomst:_Dan_is_het_goed_geweest

Nog 2 jaar incontournable? Van mij mag hij zeker nog 2 jaar blijven. Alleen zie ik ook graag eens een andere speler die zijn kans krijgt in de spits.
« Laatst bewerkt op: december 24, 2016, 10:16:32 am door Zigzag »

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #168 Gepost op: december 24, 2016, 10:17:02 am »
Nog 2 jaar incontournable?

Momenteel loopt er geen betere rond bij ons maar ik zie hem volgend jaar einde seizoen stoppen en de trainersstaff vervoegen. Was in KVO al T2 na zijn vervanging.😍😍

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.649
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #169 Gepost op: december 24, 2016, 10:37:31 am »
Momenteel loopt er geen betere rond bij ons maar ik zie hem volgend jaar einde seizoen stoppen en de trainersstaff vervoegen. Was in KVO al T2 na zijn vervanging.😍😍

Daar heb je zeker gelijk in dat er momenteel geen betere rondloopt

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.261
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #170 Gepost op: december 24, 2016, 05:40:28 pm »
Ik zie wel in hem de ideale opvolger van Dury.
SV TILL I DIE

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #171 Gepost op: december 24, 2016, 08:11:20 pm »
Ik zie hem na zijn contract hier nog een jaar speler/trainer worden in Antwerp, als die zeepbel tegen dan nog niet ontploft is  :).

Offline casper

  • Leden
  • Berichten: 186
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #172 Gepost op: januari 29, 2017, 01:13:39 pm »
Leye mag op pensioen.

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #173 Gepost op: januari 29, 2017, 01:39:06 pm »
Leye mag op pensioen.
Denk dat Mbaye ons nog veel diensten kan bewijzen. Dat er naar volgend seizoen toe een spits moet bijkomen weet iedereen. Dit moest dit seizoen al gebeurd zijn en Vetokele had dat gekund. Blijkbaar kreeg hij te weinig vertrouwen of voelde hij zich niet goed bij ons. De matchen begin dit seizoen heb ik hem toen Leye weg trok uit het centrum nooit naar de spits zien lopen.
Als Leye scoort zoals tegen Anderlecht en op Kortrijk is het applaus op alle banken. Als het resultaat van ZW tegenvalt is het de schuld van jawel Leye of Lepoint of Bossut. Als Kaya iedere pass zo geeft dat een Hamalainen of De fauw hun spurt moeten onderbreken omdat de bal achter hen komt of als Meite zijn dribbel tussen twee man keer op keer mislukt zeggen we niets.
Het zijn allemaal mensen, geen robots. De ene match is de andere niet,de ene ploeg is de andere niet. Beste bewijs zijn Harbaoui, Vetokele, Chevalier en er zijn er nog.

Offline fan4ever

  • Leden
  • Berichten: 1.278
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #174 Gepost op: januari 29, 2017, 02:28:05 pm »
Leye mag op pensioen.


Het is een ondankbare taak voor Leye om telkens alleen in de spits te staan. En spitsen worden enkel afgerekend op doelpunten. Dat uitgerekend hij dan nog zoveel loop en verdedigend werk verricht kan gewoon niet. Speel met een diepe spits als aanspeelpunt, en we zien opnieuw de beste Leye.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #175 Gepost op: januari 29, 2017, 05:15:21 pm »

Het is een ondankbare taak voor Leye om telkens alleen in de spits te staan. En spitsen worden enkel afgerekend op doelpunten. Dat uitgerekend hij dan nog zoveel loop en verdedigend werk verricht kan gewoon niet. Speel met een diepe spits als aanspeelpunt, en we zien opnieuw de beste Leye.
Inderdaad, en Patje, je hebt gelijk, het wordt hier wel veel te gortig tegenover Leye, ge kunt kritiek hebben, maar die mensen hebben zelfs GEEN RESPECT voor wat hij al deed voor ons en wat hij nog zal doen voor ons!  Verdomme, hij scoorde tegen KVK nog een belangrijke goal voor ons, woensdag misschien weer tegen Eupen, hij is soms wat minder in vorm, maar gvd, hij is levensbelangrijk voor ons,is het Leye zijn fout dat Dury dit bijna nooit doet, met 2 spitsen spelen?
En Leye roept en zegt ALTIJD hoe er gespeeld moet worden, dat MOET hij doen,zelfs als hij zelf minder is, hij is een echte leider en een kapitein.
Wil dat zeggen dat ik Leye nooit eens zou vervangen? Nee,zeker niet, dat mag of moet Dury misschien soms eens doen.  Maar dingen zoals 'Leye moet op pensioen' of 'Leye zit te zagen tegen zijn medespelers', jongens toch,waar is het respect dan naartoe voor zo'n speler? 

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #176 Gepost op: januari 29, 2017, 06:04:31 pm »
Ja, supporters hebben een kort geheugen h? :)

Scoort iemand de laatste 5min : man van de match ook al raakte hij door heel de wedstrijd geen bal
Scoort iemand 2-tal matchen niet : afgeschreven!

Nu om de discussie verder te zetten ...

Stel (ik zeg wel stel) we sturen Mbaye met pensioen/naar de bank ... wie maak je dan aanvoerder, wie kan zijn taken overnemen? :)

Offline scott

  • Leden
  • Berichten: 997
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #177 Gepost op: januari 29, 2017, 06:07:48 pm »
Ja, supporters hebben een kort geheugen h? :)

Scoort iemand de laatste 5min : man van de match ook al raakte hij door heel de wedstrijd geen bal
Scoort iemand 2-tal matchen niet : afgeschreven!

Nu om de discussie verder te zetten ...

Stel (ik zeg wel stel) we sturen Mbaye met pensioen/naar de bank ... wie maak je dan aanvoerder, wie kan zijn taken overnemen? :)

De fauw heeft al bewezen een waardige kapitein te zijn.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #178 Gepost op: januari 29, 2017, 06:15:20 pm »
De fauw heeft al bewezen een waardige kapitein te zijn.
Leye in onze ploeg= succes! Vraag aan de mensen rond de ploeg van Essevee wat een impact dat Leye heeft,niet alleen op voetbalgebied, ook in de kleedkamer.   Dat jaar dat hij bij Lokeren zat was het hier een zootje, dat jaar dat hij in de winterstop terugkwam was het ervoor een zootje, De fauw is ook belangrijk, maar een echte leider zoals Leye,nee dat is hij niet.

Online Vidmar

  • Leden
  • Berichten: 1.745
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #179 Gepost op: januari 29, 2017, 07:34:56 pm »
Leye is een beetje t? veel leider, waardoor hij arrogant kan overkomen naar zijn ploegmaats toe.

Dan denk ik aan bv. Madu die op Krotrijk de bal te snel naar Leye passte, maar die stond nog offside. Waarop Leye h??l erg duidelijk zijn ongenoegen liet blijken door met zijn armen te zwaaien en met z'n koppie te schudden.

Madu is gvd 21 jaar, en dan doe je zo tegen hem.

1 boodschap voor Mbaye: Wees minder hautain! Ook zo kan hij een goede leider zijn en zal hij al op veel meer sympathie kunnen rekenen van supporters.