Auteur Topic: [T1] LEYE Mbaye  (gelezen 210186 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.244
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #320 Gepost op: maart 24, 2017, 07:42:21 am »
Via Joost M. uit Het Laatste Nieuws
24 maart 2017

Online varadero

  • Leden
  • Berichten: 2.287
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #321 Gepost op: april 12, 2017, 07:45:00 am »
Leye genomineerd voor de Ebbenhouten Schoen. Andere kandidaten zijn Tielemans, Onyekunu, Hanni en Dimata

Offline Naessens C

  • Leden
  • Berichten: 2.958
  • We pakken ze. Één voor één.
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #322 Gepost op: april 12, 2017, 01:11:23 pm »
Leye genomineerd voor de Ebbenhouten Schoen. Andere kandidaten zijn Tielemans, Onyekunu, Hanni en Dimata

100% zeker dat het Tielemans wordt.

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.244
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #323 Gepost op: april 12, 2017, 01:19:53 pm »
Leye genomineerd voor de Ebbenhouten Schoen. Andere kandidaten zijn Tielemans, Onyekunu, Hanni en Dimata

100% zeker dat het Tielemans wordt.
Gezien alle factoren, statistieken, ... ook niet meer dan terecht lijkt me.

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #324 Gepost op: april 12, 2017, 01:41:57 pm »
Je moet mij eens uitleggen waarom men jaarlijks een ebbenhouten schoen uitdeelt. Waarom dan niet meteen een blanke schoen?

Offline rammie

  • Leden
  • Berichten: 95
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #325 Gepost op: april 12, 2017, 01:46:50 pm »
Je moet mij eens uitleggen waarom men jaarlijks een ebbenhouten schoen uitdeelt. Waarom dan niet meteen een blanke schoen?
en een gele? en misschien is een getatoe?erde ook nog wel een mogelijkheid?

Offline Naessens C

  • Leden
  • Berichten: 2.958
  • We pakken ze. Één voor één.
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #326 Gepost op: april 12, 2017, 03:20:02 pm »
Je moet mij eens uitleggen waarom men jaarlijks een ebbenhouten schoen uitdeelt. Waarom dan niet meteen een blanke schoen?

Volledig correcte opmerking. 'Positieve discriminatie' heet dat met een mooi woord.

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #327 Gepost op: april 12, 2017, 03:34:18 pm »
De autochtone schoen. Youri Tielemans komt uiteraard niet in aanmerking, want hoewel in Belgie geboren heeft ie een kleurtje en moet hij meedoen voor de ebbenhouten schoen. De autochtone schoen is enkel weggelegd voor mensen waarvan beide ouders geen paspoort van een ander land hebben!

Hoe lang zou het duren vooraleer we unia op ons dak hebben?

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.244
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #328 Gepost op: april 24, 2017, 11:45:38 pm »
Interessanter is het interview dat hij deze namiddag had met HLN.

http://www.hln.be/hln/nl/1285/Jupiler-Pro-League/article/detail/3141117/2017/04/24/Dury-Club-Ik-heb-nog-een-lang-contract-bij-Zulte-Waregem-en-ik-amuseer-me-hier.dhtml

Te bekijken vanaf minuut 15.45 van het einde.

"We moeten ons in de as van de ploeg versterken. In alle rangen. Me?t? en Lerager zullen vertrekken, denk ik. Dus is het belangrijk om op die posities versterkingen binnen te halen. Ook naast Mbaye Leye, die een schitterend seizoen speelt, moet er iets bij. We hebben snelheid nodig voorin."

OEF.
Ik vond dit geen interessant interview want het zat weer boordevol clich?s...
Ze willen snelheid naast Mbaya maar wat ben je daar mee als je dan voor doel moet wachten tot hij eindelijk ook zijn positie ingenomen heeft om een voorzet te ontvangen.
Tegen dan staat je tegenstander al met  man voor de goal geparkeerd...  ::)

Naast Leye een targetspits ... voor mij moet Leye niet weg wel vervangen worden diep in de spits.
Het lijkt mij inderdaad niet onbelangrijk om hem volgend seizoen een lijn achteruit te trekken en als valse 9 of 10 te laten fungeren...

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.678
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #329 Gepost op: mei 16, 2017, 06:36:46 pm »
Spitsenpraat met Landry Dimata
Uitgezonden in tijdens de rust Essevee - KV Oostende 13/05/2017

[youtube]nYTnYpvQLug[/youtube]

Offline Naessens C

  • Leden
  • Berichten: 2.958
  • We pakken ze. Één voor één.
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #330 Gepost op: mei 16, 2017, 07:51:45 pm »
Er is er ook eentje over de bekerfinale:

[youtube]0yU0R8H07Q8[/youtube]

Offline pamfluit

  • Leden
  • Berichten: 1.601
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #331 Gepost op: mei 21, 2017, 08:07:18 pm »
Ik ben altijd Pro Leye geweest en gewoon in het algemeen moet je gewoon uw ploeg steunen. Ik heb ook niet op zijn kap gezeten tijdens de wedstrijd na zijn vele missers maar voor mij heeft hij nu toch ook afgedaan. Als kapitein het zomaar afbollen, omdat er enkelen wsl wat slechte woorden hebben gezegd over hem, vind ik niet kunnen. Dit is een gebrek aan respect tov de echte supporters... We hebben hem nodig gehad, we hebben er heel goede en mooie momenten door beleefd, maar het is tijd dat hij vertrekt.


Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.652
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #332 Gepost op: mei 21, 2017, 08:20:39 pm »
Wild om zich heen springen, met zn armen zwaaien als de pass niet perfect is. Maar dan gaat meneer dood leuk met zijn handen achter zijn oren naar de sfeertribune staan... Dan nog na de match direct naar binnen. Wie zich hautain gedraagt, moet ook tegen kritiek kunnen.
Neen, Leye liet zich van zijn allerkleinste kant zien. En niet voor het eerst dit seizoen.
Trouwens als hij hier blijft moeten we niet op een goede spits hopen ook hoor...

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.665
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #333 Gepost op: mei 21, 2017, 08:23:20 pm »
Ik zoek het misschien Veel te ver,maar ik denk dat Leye een contract heeft getekend bij Antwerp toen die de promotie op zak hadden,toen op een emotioneel moment na het winnen van de beker zei hij dat hij nog een jaar zou blijven en had hij dus een probleem.  Dan is dit een handig excuus voor hem,het is maar gissen.
Maar,als zowel de spelers als andere mensen hem zeggen om uit de kleedkamer te komen en hij scheld die mensen uit voor het vuilste van de straat dan is er serieus wat mis met hem,rijp voor de pschy(wat geen schande is!).
We zullen zien hoe het uitdraait.
« Laatst bewerkt op: mei 21, 2017, 08:25:13 pm door mogul »

Offline Bert4

  • Leden
  • Berichten: 1.358
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #334 Gepost op: mei 21, 2017, 08:30:19 pm »
Altijd veel respect gehad voor Leye. Maar vandaag is hij te ver gegaan.

Online San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.189
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #335 Gepost op: mei 21, 2017, 08:33:07 pm »
Ik zoek het misschien Veel te ver,maar ik denk dat Leye een contract heeft getekend bij Antwerp toen die de promotie op zak hadden,toen op een emotioneel moment na het winnen van de beker zei hij dat hij nog een jaar zou blijven en had hij dus een probleem.  Dan is dit een handig excuus voor hem,het is maar gissen.
Maar,als zowel de spelers als andere mensen hem zeggen om uit de kleedkamer te komen en hij scheld die mensen uit voor het vuilste van de straat dan is er serieus wat mis met hem,rijp voor de pschy(wat geen schande is!).
We zullen zien hoe het uitdraait.

Dus stond na de match ook niet voor de sfeertribune? Dury wel?
En hoe weet je dat hij aan het schelden was?

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.665
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #336 Gepost op: mei 21, 2017, 08:39:42 pm »
Ik zoek het misschien Veel te ver,maar ik denk dat Leye een contract heeft getekend bij Antwerp toen die de promotie op zak hadden,toen op een emotioneel moment na het winnen van de beker zei hij dat hij nog een jaar zou blijven en had hij dus een probleem.  Dan is dit een handig excuus voor hem,het is maar gissen.
Maar,als zowel de spelers als andere mensen hem zeggen om uit de kleedkamer te komen en hij scheld die mensen uit voor het vuilste van de straat dan is er serieus wat mis met hem,rijp voor de pschy(wat geen schande is!).
We zullen zien hoe het uitdraait.

Dus stond na de match ook niet voor de sfeertribune? Dury wel?
En hoe weet je dat hij aan het schelden was?
Stond er zeker niet+ de mens die er naartoe ging in de kleedkamer vertelde me dit,en geloof mij,die kerel en Leye zijn normaal gezien heel close,'hij heeft voor mij afgedaan' zei hij. 

Offline Soulscream

  • Leden
  • Berichten: 3.065
  • Voice of the voiceless!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #337 Gepost op: mei 21, 2017, 08:41:12 pm »
PDC zal lachen denk ik.

Offline Bert4

  • Leden
  • Berichten: 1.358
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #338 Gepost op: mei 21, 2017, 08:46:46 pm »
Ben eens benieuwd naar wat er de komende weken zal gebeuren

Online San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.189
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #339 Gepost op: mei 21, 2017, 09:05:36 pm »
Spelers zitten nu allesinds in het boothuis te eten denk ik samen met de spelersvrouwen. Weet nie of Mbaye er ook zit. Mocht hij daar ook zijn kat sturen dan kunnen die ploegmaats dat toch ook niet pikken