Auteur Topic: [T1] LEYE Mbaye  (gelezen 210283 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline 2460

  • Leden
  • Berichten: 1.603
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #440 Gepost op: mei 24, 2017, 08:19:31 am »
En denk niet dat al zijn medespelers hem "haten" zoals sommigen hier beweren. Me?t? gisteren of vandaag nog een foto van Mbaye gepost op zijn instagram om hem te bedanken... Al? ja als je de mensen hier moest geloven was er oorlog tussen die twee omdat hij zijn "maatje" in de steek had gelaten op de markt in Waregem... Als ik de kans krijg zal ik eens vragen wat er van alles waar is. Van Dury waren de kranten trouwens ook zeker dat hij naar Brugge ging gaan, net zoals ze nu ook zeker zijn dat Leye naar Antwerpen gaat...

Ik wacht gewoon af. En wat er intern wordt besproken en/of ge?xcuseerd boeit me niet, dat is iets tussen spelers en club. Wie weet komt er nog een "gesprek" met de supportersfederatie en Mbaye zoals "onlangs" nog is geweest met Sammy na diens gedrag om alle plooien glad te strijken...

Och ja, we zien wel inderdaad.  Tenslotte zijn het eigenlijk allemaal nog kindjes met VEEL TE VEEL POEN in hun zakken.

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #441 Gepost op: mei 24, 2017, 09:20:37 am »
En denk niet dat al zijn medespelers hem "haten" zoals sommigen hier beweren. Me?t? gisteren of vandaag nog een foto van Mbaye gepost op zijn instagram om hem te bedanken... Al? ja als je de mensen hier moest geloven was er oorlog tussen die twee omdat hij zijn "maatje" in de steek had gelaten op de markt in Waregem... Als ik de kans krijg zal ik eens vragen wat er van alles waar is. Van Dury waren de kranten trouwens ook zeker dat hij naar Brugge ging gaan, net zoals ze nu ook zeker zijn dat Leye naar Antwerpen gaat...

Ik wacht gewoon af. En wat er intern wordt besproken en/of ge?xcuseerd boeit me niet, dat is iets tussen spelers en club. Wie weet komt er nog een "gesprek" met de supportersfederatie en Mbaye zoals "onlangs" nog is geweest met Sammy na diens gedrag om alle plooien glad te strijken...

Voil?.

Gelukkig zitten hier ook nog een paar volwassen mensen die normaal kunnen posten zonder roddels, koosnaampjes en andere complottheorie?n.

Offline Naessens C

  • Leden
  • Berichten: 2.958
  • We pakken ze. Één voor één.
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #442 Gepost op: mei 24, 2017, 10:41:48 am »
En denk niet dat al zijn medespelers hem "haten" zoals sommigen hier beweren. Me?t? gisteren of vandaag nog een foto van Mbaye gepost op zijn instagram om hem te bedanken... Al? ja als je de mensen hier moest geloven was er oorlog tussen die twee omdat hij zijn "maatje" in de steek had gelaten op de markt in Waregem... Als ik de kans krijg zal ik eens vragen wat er van alles waar is. Van Dury waren de kranten trouwens ook zeker dat hij naar Brugge ging gaan, net zoals ze nu ook zeker zijn dat Leye naar Antwerpen gaat...

Ik wacht gewoon af. En wat er intern wordt besproken en/of ge?xcuseerd boeit me niet, dat is iets tussen spelers en club. Wie weet komt er nog een "gesprek" met de supportersfederatie en Mbaye zoals "onlangs" nog is geweest met Sammy na diens gedrag om alle plooien glad te strijken...

Voil?.

Gelukkig zitten hier ook nog een paar volwassen mensen die normaal kunnen posten zonder roddels, koosnaampjes en andere complottheorie?n.

1972, je bent een klein beetje aan het overdrijven met gal te spuiten over alles en iedereen wat je hier niet aanstaat. We get it, right. Ben dit soort berichtjes nogal beu gelezen.

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #443 Gepost op: mei 24, 2017, 10:50:14 am »
En denk niet dat al zijn medespelers hem "haten" zoals sommigen hier beweren. Me?t? gisteren of vandaag nog een foto van Mbaye gepost op zijn instagram om hem te bedanken... Al? ja als je de mensen hier moest geloven was er oorlog tussen die twee omdat hij zijn "maatje" in de steek had gelaten op de markt in Waregem... Als ik de kans krijg zal ik eens vragen wat er van alles waar is. Van Dury waren de kranten trouwens ook zeker dat hij naar Brugge ging gaan, net zoals ze nu ook zeker zijn dat Leye naar Antwerpen gaat...

Ik wacht gewoon af. En wat er intern wordt besproken en/of ge?xcuseerd boeit me niet, dat is iets tussen spelers en club. Wie weet komt er nog een "gesprek" met de supportersfederatie en Mbaye zoals "onlangs" nog is geweest met Sammy na diens gedrag om alle plooien glad te strijken...

Voil?.

Gelukkig zitten hier ook nog een paar volwassen mensen die normaal kunnen posten zonder roddels, koosnaampjes en andere complottheorie?n.

Misschien moet je daar dan eens een voorbeeld aan nemen

Offline Lorenzo Di Marco

  • Leden
  • Berichten: 421
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #444 Gepost op: mei 24, 2017, 11:06:39 am »
Blijkbaar zijn de meningen nogal verdeeld hier.

Profvoetballers hebben ergens een luizenleventje maar anderzijds ervaren ze momenten met een enorme druk en stress. Dit is zeker het geval voor een eergevoelige speler als Mbaye Leye.
En dat hij gefrustreerd rondloopt is toch al gans de playoffs duidelijk?  Zo wilde hij enorm pieken naar de bekerfinale, maar werd dat - mede door zijn neusbreuk -  een van zijn zwakste matchen. Ondanks de winst, frustreerde hem dit omdat hij meer wou bijdragen en mee het verschil maken. En dan de gemiste kansen in POI + de fluiters...

Maar zijn reactie is ronduit fout. Moeten we hem daarvoor verguizen en uitschelden?

Ik vind van niet: Voor mij is Mbaye Leye de speler die het meest heeft bijgedragen aan de successen van SVZW de voorbije 10 jaar.
Maar blijkbaar hebben velen het hier moeilijk om de kwaliteiten van bepaalde zelfzekere personen te erkennen. Zo zijn er ook nog steeds een deel vd supporters die tevreden zullen zijn als Francky Dury opstapt. Begrijpe wie begrijpe kan...

Gohja, whatever zekers, dat die maar blijven supporteren voor hun helden Steve de Ridder en Olufar Skulason....
« Laatst bewerkt op: mei 24, 2017, 11:08:10 am door Lorenzo Di Marco »

Offline Soulscream

  • Leden
  • Berichten: 3.065
  • Voice of the voiceless!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #445 Gepost op: mei 24, 2017, 11:19:31 am »
ik heb respect voor leye zijn prestaties, heb hem nooit uit gefloten , maar krijg wel het deksel op de neus door hem, net als al die andere die niet uit fluiten. nu moet ik en al die mensen ons nog schuldig gaan voelen zeker.. ? omgekeerde wereld, het is zielig van leye dat hij ons verlaat met een mes in de rug. Amen

Offline Goesse

  • Leden
  • Berichten: 1.431
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #446 Gepost op: mei 24, 2017, 11:39:28 am »
Ik zal hem niet uitfluiten maar moet hem ook niet meer terugzien.
'Wij' zijn de club, niet Mbaye, niet Dury, niet Beeuwsaert, ... . Elke persoon die zich daarboven denkt te stellen is verkeerd bezig.

De enige reden waarom er nog voetbal wordt gespeeld in het regenboogstadion, bosuil, kiel, malinwa, de kuip, ... is door de fans. Allemaal clubs die zijn kunnen terugkomen omdat er historie en clubliefde heerst waarop kan gebouwd worden sportief en financieel.
Sommige clubs zullen ondanks alles altijd terugkomen en dat is nooit door individuen.

Offline TrickY9lives

  • Leden
  • Berichten: 53
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #447 Gepost op: mei 24, 2017, 12:51:43 pm »
Nieuws: #Essevee wil @MbayeLeye overtuigen om t?ch te blijven. De natrappende Ankersen mag de club bij een goed bod wel verlaten.

PJ Calcoen - Twitter

Offline balboa

  • Leden
  • Berichten: 2.729
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #448 Gepost op: mei 24, 2017, 01:49:43 pm »
En denk niet dat al zijn medespelers hem "haten" zoals sommigen hier beweren. Me?t? gisteren of vandaag nog een foto van Mbaye gepost op zijn instagram om hem te bedanken... Al? ja als je de mensen hier moest geloven was er oorlog tussen die twee omdat hij zijn "maatje" in de steek had gelaten op de markt in Waregem... Als ik de kans krijg zal ik eens vragen wat er van alles waar is. Van Dury waren de kranten trouwens ook zeker dat hij naar Brugge ging gaan, net zoals ze nu ook zeker zijn dat Leye naar Antwerpen gaat...
Meit? en Leye zijn beste vrienden. Dat weet iedereen (die een beetje Instagram enzo volgt).

Daarom dat ik het ook zo raar vond dat Meit? maar nonchalant bl??f spelen. Ik dacht dat Leye met zijn ervaring hem dat wel eens aan de man kon brengen. Maar die nonchalance zit er natuurlijk ook bij Leye helemaal ingebakken.
Zoals ik al zei, de 4-2 missen tegen Anderlecht? Ach geeft niet.

Wat wel waarschijnlijk zo is, is dat er andere spelers hem een, excusez-moi pour le mot, enorme lul vinden. Daar kan je niet aan onderuit. Iemand die zichzelf de belangrijkste persoon van de club waant, het verkeer staat te regelen, ploegmaats terechtwijst (terecht of onterecht), die zal niet altijd even populair zijn.
Bij Lierse was de spelersgroep in 1996 heel blij toen Rekdal, hun beste speler maar grote persoonlijkheid, vertrok. Oef eindelijk is die lul weg, dachten ze. Gevolg was een fantastisch aan elkaar klittende spelersgroep die op het einde van het seizoen kampioen werd.
De Leragers, Hamalainens,... Z?lfs de Bossuts en De fauw moeten niet veel van Leye hebben zegt mijn intu?tie mij. Ik ga hierbij af wat ik allemaal op het veld zie, bij reportages en dergelijke.

Offline 2460

  • Leden
  • Berichten: 1.603
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #449 Gepost op: mei 24, 2017, 03:17:23 pm »
Ik zal hem niet uitfluiten maar moet hem ook niet meer terugzien.
'Wij' zijn de club, niet Mbaye, niet Dury, niet Beeuwsaert, ... . Elke persoon die zich daarboven denkt te stellen is verkeerd bezig.

De enige reden waarom er nog voetbal wordt gespeeld in het regenboogstadion, bosuil, kiel, malinwa, de kuip, ... is door de fans. Allemaal clubs die zijn kunnen terugkomen omdat er historie en clubliefde heerst waarop kan gebouwd worden sportief en financieel.
Sommige clubs zullen ondanks alles altijd terugkomen en dat is nooit door individuen.

Maar sommige fans vergeten wel eens dat er geen voetbal gespeeld wordt daar waar die "individuen" er hun schouders niet onder zetten !  De ene kan niet zonder de andere dacht ik ; dus respect voor mekaar is altijd op zijn plaats.  Anders sta je daar maar schoon met ??n of ander sjalleke van een ploeg die niet meer bestaat.

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #450 Gepost op: mei 24, 2017, 03:30:19 pm »
En denk niet dat al zijn medespelers hem "haten" zoals sommigen hier beweren. Me?t? gisteren of vandaag nog een foto van Mbaye gepost op zijn instagram om hem te bedanken... Al? ja als je de mensen hier moest geloven was er oorlog tussen die twee omdat hij zijn "maatje" in de steek had gelaten op de markt in Waregem... Als ik de kans krijg zal ik eens vragen wat er van alles waar is. Van Dury waren de kranten trouwens ook zeker dat hij naar Brugge ging gaan, net zoals ze nu ook zeker zijn dat Leye naar Antwerpen gaat...
Meit? en Leye zijn beste vrienden. Dat weet iedereen (die een beetje Instagram enzo volgt).

Daarom dat ik het ook zo raar vond dat Meit? maar nonchalant bl??f spelen. Ik dacht dat Leye met zijn ervaring hem dat wel eens aan de man kon brengen. Maar die nonchalance zit er natuurlijk ook bij Leye helemaal ingebakken. Zoals ik al zei, de 4-2 missen tegen Anderlecht? Ach geeft niet.

Wat wel waarschijnlijk zo is, is dat er andere spelers hem een, excusez-moi pour le mot, enorme lul vinden. Daar kan je niet aan onderuit. Iemand die zichzelf de belangrijkste persoon van de club waant, het verkeer staat te regelen, ploegmaats terechtwijst (terecht of onterecht), die zal niet altijd even populair zijn.

De Leragers, Hamalainens,... Z?lfs de Bossuts en De fauw moeten niet veel van Leye hebben zegt mijn intu?tie mij. Ik ga hierbij af wat ik allemaal op het veld zie, bij reportages en dergelijke.

Je persoonlijke interpretatie als waarheid aannemen is gevaarlijk, balboa, mee oppassen. Leuk verhaaltje, dat wel, maar compleet en volledig uit je duim gezogen zodat jij je er beter zou bij voelen.

Redelijk ziek en eigenlijk gewoon schandalig hoe jij die man hier vanop je klaviertje zit uit te maken zonder enig bewijs of argument. Ooit al eens met hem gepraat?

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.244
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #451 Gepost op: mei 26, 2017, 10:59:38 am »
Via Ludwig V. uit Krant van West-Vlaanderen
26 mei 2017

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.244
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #452 Gepost op: mei 26, 2017, 11:09:22 am »
Via Ludwig V. uit Krant van West-Vlaanderen
26 mei 2017

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #453 Gepost op: mei 26, 2017, 10:21:32 pm »
Zorgt Charleroi voor spraakmakende transfer?
26 Mei 2017 17:00 via voetbalnieuws.be
 
Sporting Charleroi zal de komende weken en maanden enkele stevige aankopen moeten doen. La Capitale weet dat er ??n opvallende naam circuleert in Het Zwarte Land.

Charleroi zou interesse hebben in Mbaye Leye. De 34-jarige aanvaller wil Zulte Waregem verlaten en kan op concrete interesse rekenen van Royal Antwerp FC. De spits zat ook al rond de tafel met de Great Old.

Charleroi denkt aan Leye, maar concreet is die interesse nog niet. Hamdi Harbaoui verlaat de club en de Carolo's zijn dus op zoek naar een doelpuntenmaker. J?r?my Perbet van AA Gent is ook nog steeds een optie, maar de Franse aanvaller wacht nog even af.

Bron: http://www.voetbalnieuws.be/news/247813/Zorgt_Charleroi_voor_spraakmakende_transfer

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #454 Gepost op: mei 26, 2017, 10:22:25 pm »
raar ... er stond volgens mij eerst in het artikel dat Leye geen toekomst meer heeft bij Essevee na zijn carri?re als speler.

En nu is het weg...

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.767
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #455 Gepost op: mei 26, 2017, 10:31:53 pm »
Spijtig dat de club alleen zegt dat die fluitende supporters n fout hebben gemaakt.ik vind Leye belangrijk maar n fout toegeven siert n mens...

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.244
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #456 Gepost op: mei 26, 2017, 11:19:24 pm »
raar ... er stond volgens mij eerst in het artikel dat Leye geen toekomst meer heeft bij Essevee na zijn carri?re als speler.

En nu is het weg...
Voor wat het waard is:

'Ook om deze reden wil Leye weg bij Zulte Waregem'
Vrijdag 26 mei 2017 via voetbal24.be

Mbaye Leye is er nog steeds van overtuigd dat hij wil vertrekken bij Zulte Waregem. De fans zijn niet de enige reden waarom de spits weg wil, zo weet La Capitale.

Leye was boos omdat de fans hem uitfloten tijdens de laatste wedstrijd van het seizoen tegen Charleroi. Maar er is nog een andere reden.

Hij heeft weinig uitzicht op een kans bij Zulte Waregem na zijn actieve voetbalcarri?re. Een job bij de club na zijn actieve loopbaan ligt er blijkbaar niet echt klaar. Ook daarom wil Leye weg.

Bron: http://www.voetbal24.be/news/ook-om-deze-reden-wil-leye-weg-bij-zulte-waregem

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.667
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #457 Gepost op: mei 27, 2017, 11:26:24 am »
raar ... er stond volgens mij eerst in het artikel dat Leye geen toekomst meer heeft bij Essevee na zijn carri?re als speler.

En nu is het weg...
Voor wat het waard is:

'Ook om deze reden wil Leye weg bij Zulte Waregem'
Vrijdag 26 mei 2017 via voetbal24.be

Mbaye Leye is er nog steeds van overtuigd dat hij wil vertrekken bij Zulte Waregem. De fans zijn niet de enige reden waarom de spits weg wil, zo weet La Capitale.

Leye was boos omdat de fans hem uitfloten tijdens de laatste wedstrijd van het seizoen tegen Charleroi. Maar er is nog een andere reden.

Hij heeft weinig uitzicht op een kans bij Zulte Waregem na zijn actieve voetbalcarri?re. Een job bij de club na zijn actieve loopbaan ligt er blijkbaar niet echt klaar. Ook daarom wil Leye weg.

Bron: http://www.voetbal24.be/news/ook-om-deze-reden-wil-leye-weg-bij-zulte-waregem
Geef hem dan een job,maakt niet uit wat,barman,greenkeeper,afwasser,. ..alleszins een Job die hem terug brengt naar de echte wereld.

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #458 Gepost op: mei 27, 2017, 11:50:34 am »
Geef hem dan een job,maakt niet uit wat,barman,greenkeeper,afwasser,. ..alleszins een Job die hem terug brengt naar de echte wereld.

Hoe haal je het in je hoofd, en dat voor onze beste speler en topschutter aller tijden?!
Duidelijk geen echte fan!  ;)

Offline Vidmar

  • Leden
  • Berichten: 1.748
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #459 Gepost op: mei 27, 2017, 01:31:34 pm »
Geef hem dan een job,maakt niet uit wat,barman,greenkeeper,afwasser,. ..alleszins een Job die hem terug brengt naar de echte wereld.

Hoe haal je het in je hoofd, en dat voor onze beste speler en topschutter aller tijden?!
Duidelijk geen echte fan!  ;)

mogul is een echte successo. Is al lang geweten, toch?