Auteur Topic: [T1] LEYE Mbaye  (gelezen 210041 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline japarov

  • Leden
  • Berichten: 2.113
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #480 Gepost op: juni 05, 2017, 08:07:36 pm »
Iemand die 800.000 euro per jaar verdient zou toch wel kunnen moeten verdragen dat er eens 100 man staat te fluiten als hij 3 matchen na elkaar open kansen mist...

Ne prof die geconcentreerd in de match zit hoort dat gefluit niet / en mist geen dergelijke kansen die op een presenteerblaadje aangereikt werden.  Was gewoon enkel en alleen met zichzelf bezig.


Iedereen mist kansen, en die horen zeker de supporters ...
Maar de rust rond Mbaye mag nu stilaan terugkomen ...

Verwacht je nu dat het gros van de supporters hem zomaar weer in de armen gaan sluiten voor zijn kinderlijk gedrag tgv een handvol fluiters?


Ja ik verwacht dit idd. !!!

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #481 Gepost op: juni 05, 2017, 08:15:46 pm »
(veel) supporters hebben een kort geheugen hoor.

Match 1 : niets lijkt te lukken ... : POTSTAMPER!
Match 2 : winning goal in laatste minuut : HELD!
...

Supporters reageren zeer emotioneel en zijn zeer gekoppeld aan prestaties.

Ik keur zijn reactie ook niet goed, maar een echte topsporter wil altijd de beste zijn, en ik kan begrijpen dat hij ontgoocheld is/was.

- Spelers die niet doen wat supporters willen moeten zich op blote knie?n verantwoorden/verontschuldigen om het weer goed te maken.
- Supporters mogen alles roepen naar de spelers.

- my 2ct

Offline Vidmar

  • Leden
  • Berichten: 1.744
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #482 Gepost op: juni 05, 2017, 09:37:04 pm »
Hahaha, gaan we nu echt weer doen alsof er niets gebeurd is omdat het nu al enkele weken geleden is?  ;D

Ik hoef Mbaye niet meer.

Offline Nico the master

  • Leden
  • Berichten: 1.914
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #483 Gepost op: juni 05, 2017, 09:40:45 pm »
(veel) supporters hebben een kort geheugen hoor.

Match 1 : niets lijkt te lukken ... : POTSTAMPER!
Match 2 : winning goal in laatste minuut : HELD!
...

Supporters reageren zeer emotioneel en zijn zeer gekoppeld aan prestaties.

Ik keur zijn reactie ook niet goed, maar een echte topsporter wil altijd de beste zijn, en ik kan begrijpen dat hij ontgoocheld is/was.

- Spelers die niet doen wat supporters willen moeten zich op blote knie?n verantwoorden/verontschuldigen om het weer goed te maken.
- Supporters mogen alles roepen naar de spelers.

- my 2ct

Aub zeg... als we al zo dingen gaan beginnen goedkeuren als supporters?
Straks moeten we nog vereerd zijn dat we naar een match mogen komen kijken tegen betaling?

Heel jammer dat dit zomaar in het stille verdwijnt en ook de club hier eens niet op zijn strepen staat.
Er fluiten er 20 hem uit, 1000 roepen zijn naam en hij mag zomaar gebaren maken, zijn kapiteinsband weggooien, zijn truitje wegstampen, de sfeer dik verpesten na een topseizoen, zijn mede-ploegmaats in de steek laten etc.  En straks moeten we nog ??n voor ??n ons gaan verontschuldigen?
Nee bedankt.

Offline 2460

  • Leden
  • Berichten: 1.603
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #484 Gepost op: juni 05, 2017, 09:47:03 pm »
Ondertussen is ie weer op reis vertrokken. Misschien vindt hij daar een manier om zich te excuseren voor zijn kiekiengedrag ?

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.178
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #485 Gepost op: juni 05, 2017, 10:12:49 pm »
Ondertussen is ie weer op reis vertrokken. Misschien vindt hij daar een manier om zich te excuseren voor zijn kiekiengedrag ?

Die zal zich niet excuseren.
En alles zal weer met de mantel der liefde bedekt worden door 'je weet wel wie'

Offline pamfluit

  • Leden
  • Berichten: 1.601
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #486 Gepost op: juni 06, 2017, 05:25:32 pm »
Iedereen mist kansen, en die horen zeker de supporters ...
Maar de rust rond Mbaye mag nu stilaan terugkomen ...

Verwacht je nu dat het gros van de supporters hem zomaar weer in de armen gaan sluiten voor zijn kinderlijk gedrag tgv een handvol fluiters?

Neen, maar ik stoor me er minder aan dan een reeks andere supporters.
Denk mocht je poll doen dat je nog zou schrikken van het resultaat.

+ we moeten nu ook niet (blijven) opblazen.

Laat ons even genieten van het leuke jaar en van de in gang schietende transferperiode en nakende cong? :)

Doe dan eens een poll h?

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #487 Gepost op: juni 06, 2017, 07:37:13 pm »
Iedereen mist kansen, en die horen zeker de supporters ...
Maar de rust rond Mbaye mag nu stilaan terugkomen ...

Verwacht je nu dat het gros van de supporters hem zomaar weer in de armen gaan sluiten voor zijn kinderlijk gedrag tgv een handvol fluiters?

Neen, maar ik stoor me er minder aan dan een reeks andere supporters.
Denk mocht je poll doen dat je nog zou schrikken van het resultaat.

+ we moeten nu ook niet (blijven) opblazen.

Laat ons even genieten van het leuke jaar en van de in gang schietende transferperiode en nakende cong? :)

Doe dan eens een poll h?

Als je een poll wil doen moet je wel de ongeveer 9000 supporters bereiken die iedere match aanwezig zijn en niet alleen de forumbezoekers natuurlijk. Ik keur helemaal niet goed wat Leye gedaan heeft (al heb ik het maar zoals de grote meerderheid van horen zeggen) maar het is duidelijk dat dit incident een cadeau was voor sommigen.
Ik denk persoonlijk dat het geen goede zaak zou zijn voor Essevee als Leye op die manier vertrekt.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #488 Gepost op: juni 06, 2017, 08:41:27 pm »
Iedereen mist kansen, en die horen zeker de supporters ...
Maar de rust rond Mbaye mag nu stilaan terugkomen ...

Verwacht je nu dat het gros van de supporters hem zomaar weer in de armen gaan sluiten voor zijn kinderlijk gedrag tgv een handvol fluiters?

Neen, maar ik stoor me er minder aan dan een reeks andere supporters.
Denk mocht je poll doen dat je nog zou schrikken van het resultaat.

+ we moeten nu ook niet (blijven) opblazen.

Laat ons even genieten van het leuke jaar en van de in gang schietende transferperiode en nakende cong? :)

Doe dan eens een poll h?

Als je een poll wil doen moet je wel de ongeveer 9000 supporters bereiken die iedere match aanwezig zijn en niet alleen de forumbezoekers natuurlijk. Ik keur helemaal niet goed wat Leye gedaan heeft (al heb ik het maar zoals de grote meerderheid van horen zeggen) maar het is duidelijk dat dit incident een cadeau was voor sommigen.
Ik denk persoonlijk dat het geen goede zaak zou zijn voor Essevee als Leye op die manier vertrekt.
Natuurlijk is dit geen goede zaak, niet voor Essevee en met de prestaties die Leye deed voor Essevee verdient hij een exit door de grote poort, maar Patje, Leye zelf heeft er zo voor gekozen(bewust volgens mij, ik geloof nooit dat het enkel om die enkelingen ging die hem uitfluiten).    Het is zijn eigen fout, hij moet dus, indien hij hier nog wil spelen die zaak rechttrekken(niet wij, die hem altijd hebben gesteund en blij waren dat hij hier zat!), maar wil hij dat?
Indien je als club een beetje recht in uw schoenen wil staan mag je zo'n gedrag niet tolereren,al is het uw beste speler, dit mag je niet blauw blauw laten, punt andere lijn!  Doe je dit wel dan moet je andere spelers die ook zo reageren ook niet op het matje roepen, en dan is het hek van de dam. 
Leye heeft de sleutel in handen, op zijn minst excuses. Ik denk dat hij met slaande deuren wilde vertrekken omdat hij geen 2 jaar contract krijgt?  omdat hij geen job bij Essevee krijgt na zijn voetballoopbaan?  omdat hij reeds ergens anders tekende?  Wie zal het zeggen, in ieder geval, hoeveel hij ook betekende bij Essevee, als kapitein was zijn gedrag ontoelaatbaar, punt!

Offline japarov

  • Leden
  • Berichten: 2.113
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #489 Gepost op: juni 06, 2017, 09:43:11 pm »
Wie zegt er dat Mbaye geen job krijgt na zijn loopbaan ?

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #490 Gepost op: juni 06, 2017, 09:45:26 pm »
Wie zegt er dat Mbaye geen job krijgt na zijn loopbaan ?

indeed! vele zaken worden hier voor waarheid aangenomen terwijl we totaal niet op de hoogte zijn van de situatie.


Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.767
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #491 Gepost op: juni 06, 2017, 10:29:45 pm »
zal zich niet excuseren
en er zal gedaan worden alsof er niks is gebeurd
en waarom ook niet?
wie is er dan eigenlijk pretentieus?
hij die zich zo gedroeg of hij die excusses wil krijgen??

Offline japarov

  • Leden
  • Berichten: 2.113
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #492 Gepost op: juni 06, 2017, 10:30:29 pm »
Er worden hier idd veel onwaarheden verteld ! Wat ik hier allemaal lees is te gek voor woorden soms nu ik begrijp dat iedereen zijn mening heeft ma soms moeten we redelijk blijven en beseffen dat iedereen fouten maakt in het leven !

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #493 Gepost op: juni 06, 2017, 10:33:52 pm »
Zien jullie dat vraagteken niet, of willen jullie het niet zien! Ook'Wie zal het zeggen' zien jullie niet of versta je het niet?Zal het nog eens verwoorden,  gelijk de reden ook mag zijn zijn gedrag is niet goed te keuren tenzij hij tenminste zijn excuses aanbiedt.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #494 Gepost op: juni 06, 2017, 11:31:05 pm »
Natuurlijk maakt iedereen fouten,maar die fouten probeer je te herstellen,maar ik heb me weer laten vangen,jullie zien het anders.  Handjes op de rug en fluiten en doen alsof er niks was,kop in het zand steken en hopen dat het zal overwaaien,ok.  Maar ik heb nog geen enkele Essevee - supporter tegengekomen  (en het was druk in Waregem ) die nog iets moet weten van Leye,en het zijn allemaal gasten die Leye steunden,maar goed,zal allemaal gasten zijn met veel pretentie!

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #495 Gepost op: juni 06, 2017, 11:52:24 pm »
Er worden hier idd veel onwaarheden verteld ! Wat ik hier allemaal lees is te gek voor woorden soms nu ik begrijp dat iedereen zijn mening heeft ma soms moeten we redelijk blijven en beseffen dat iedereen fouten maakt in het leven !

Fouten maken is geen probleem, het is hoe je ermee om gaat en Leye gaat er eigenlijk helemaal niet mee om. Zijn houding is beneden alles.

Offline fan4ever

  • Leden
  • Berichten: 1.278
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #496 Gepost op: juni 07, 2017, 04:14:59 am »
Er worden hier idd veel onwaarheden verteld ! Wat ik hier allemaal lees is te gek voor woorden soms nu ik begrijp dat iedereen zijn mening heeft ma soms moeten we redelijk blijven en beseffen dat iedereen fouten maakt in het leven !

Fouten maken is geen probleem, het is hoe je ermee om gaat en Leye gaat er eigenlijk helemaal niet mee om. Zijn houding is beneden alles.

In de emotie van de beker liet hij zich ontvallen nog een jaar te blijven. Zou me niet verbazen dat hij achteraf toch zwicht voor een lucratief voorstel uit A'pen waar hij langer kan tekenen en essevee in eerste instantie niet aan mee doet. De opeenstapeling van zijn gedrag de laatste match (nog zwijgen over de manier van kansen missen) leek me eerder een middel om alsnog een exit te forceren.

BYE Leye. En ik was een van degene die hem meermaals verdedigd heeft op dit forum.

Online svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.241
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #497 Gepost op: juni 08, 2017, 10:11:56 pm »
Open brief aan Mbaye Leye van Vanbiervliet T.
08 juni 2017 21.00u via facebook.com

Plus est en vous

Geachte heer Leye
Beste Mbaye

Hoewel we elkaar niet kennen spreek ik u toch ietwat familiair aan. De reden hiervoor is simpel: u bent een icoon van mijn favoriete club, Zulte Waregem. U staat altijd open voor de supporters. Het voelt aan alsof u toch een stuk van ons allen bent. Ik heb echter een wrang gevoel na de laatste match dit seizoen. Ik heb het even laten rusten, daarom nu deze brief.

Groot was de verbazing bij mezelf als bij mijn vrienden dat u, onze kapitein, er niet bij was om ons, de supporters, te groeten en toe te spreken na een mooi seizoen. Een seizoen waar elk lid van het team heeft toe bijgedragen en niet in het minst u met 16 goals en verschillende assists. Na de match bleek dat u bijzonder ontgoocheld was in een aantal supporters die u hadden uitgefloten na het missen van enkele mooie kansen. U had dat signaal van sommigen niet nodig om te beseffen dat u er al moeilijkere had gescoord. Dat was duidelijk te zien aan uw reactie net na die fases.

Het is voor ons supporters natuurlijk makkelijk spreken. We zijn uiteraard de beste stuurlui aan wal. Voetbalsupporters, waaronder waarschijnlijk ook ikzelf, zijn niet altijd de meest fijnbesnaarde personen in het uiten van onze voetbalemoties.

Maar wat ik nu net het mooie vind aan onze club Zulte Waregem is dat we over het algemeen toch kunnen stellen dat de supporters zich meestal vol achter de ploeg scharen, ook als het spel soms (begrijpelijk) eens minder is. Het leuke is dan ook dat vaak de ploeg het dan ook rechtzet mede door deze steun.

Ik ben van nature niet de persoon die helemaal opgaat in idolatrie. Ik probeer nuchter te blijven, maar faal daar ook wel in. Waarom ben ik dan absoluut fan van de voetballer Mbaye Leye? Omdat hij al zo veel mooie dingen getoond en gegeven heeft voor mijn favoriete team? Deels, maar ik ben vooral fan van de intelligentie op en naast het veld. De looplijnen, het leiderschap, de traptechniek en timing, het zijn zaken waaruit uw voetbalintelligentie blijkt. Maar ook naast het veld toont u die intelligentie. Dat bleek ook uit het interview dat u enkele maanden geleden gaf aan het tijdschrift Puskas. De mens Mbaye Leye die er o.a. een moderne visie geeft op diversiteit en de maatschappelijke meerwaarde ervan. De openheid en tolerantie die u in dat interview aan uw kinderen meegeeft. Dat icoon van Zulte Waregem bewonder ik eigenlijk nog meer dan de voetballer. Het getuigt van een diepgang die we in de voetbalwereld van het grote geld en de vluchtige clubliefde als een schaars goed mogen beschouwen. Dat maakte de voetballer Mbaye Leye nog grootser.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik met gemende gevoelens zat toen ik de berichten las dat het gefluit van enkelingen u zo hoog zat, dat u in de reactie het kind direct met het badwater weggooide. Enerzijds had ik begrip dat u zich niet als een clubicoon behandeld voelde door die kleine minderheid, anderzijds vond ik het jammer dat zeker u als intelligent persoon de nodige relativering niet kon opbrengen. Vooral omdat een grote hoeveelheid supporters u reeds lang vergeven had dat het even niet lukte zoals wij allen, en uzelf in het bijzonder, gewenst had bij die fases.

Voor mij staan de meters Mbaye Leye bij Zulte Waregem overduidelijk op groen. Het zou zonde zijn om een mooi verhaal op een sisser te laten eindigen. Ik hoop dan ook dat er nog een plaats is voor Mbaye Leye bij ons Essevee, alsook dat Mbaye Leye Essevee als zijn plaats ziet. Dat zijn club en speler aan elkaar verplicht.

Beste Mbaye, blijf! Dit mooie traject mag toch niet teniet gedaan worden omwille van een paar enkelingen ... Plus est en vous!

Met vriendelijke groeten
Thomas Vanbiervliet
Supporter Zulte Waregem

Ps: dank voor de foto de kleine jongen in mezelf was er heel blij mee.

Bron: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10213349928566619&set=a.1091084201244.15766.1350661390&type=3&theater

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #498 Gepost op: juni 08, 2017, 10:23:34 pm »
Mooie brief,zou Leye antwoorden ?

Online svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.241
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #499 Gepost op: juni 08, 2017, 10:44:37 pm »
Mooie brief,zou Leye antwoorden ?
Hij zou via zijn vrouw bij hem bezorgd zijn...