Auteur Topic: [T1] LEYE Mbaye  (gelezen 210453 keer)

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.244
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #580 Gepost op: juni 17, 2017, 11:29:25 am »
Al?, mag het fabeltje dat Mbaye kwaad was op de supporters omwille van dat uitfluiten nu definitief de koelkast in? Of gaan we zijn streken op de supporters blijven steken?


Ik denk dat iedereen wel weet dat de supporters niet de enige reden waren voor zijn misplaatste reactie.
Meer plausibel is dat er in de euforie van de bekerzege een en ander beloofd werd wat nu niet kan nagekomen worden. Het zou de eerste keer niet zijn. (Ik las ook zulke verhalen van Berrier, Malanda en andere vertrokken spelers).
Dat Leye niet zal plooien heeft hij in het verleden al bewezen, dat is nu eenmaal zijn karakter.
Ah toe, het is hier geen kwestie van beloftes maar eisen die (terecht) niet ingewilligd worden...
De onderhandelingen liepen reeds voor de bekerfinale wist een betrouwbare bron te vertellen dus die redenering gaat niet op.
Hij is hier met dreigementen vertrokken naar Gent, is hier met slaande deuren vertrokken richting Lokeren omdat hij toen ook te veeleisend was en nu is het wederom van dat.
Zij die hem dan nog steeds een echte clubspeler noemen hebben toch echt wel str*nt in de ogen...

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #581 Gepost op: juni 17, 2017, 11:39:32 am »
Al?, mag het fabeltje dat Mbaye kwaad was op de supporters omwille van dat uitfluiten nu definitief de koelkast in? Of gaan we zijn streken op de supporters blijven steken?


Ik denk dat iedereen wel weet dat de supporters niet de enige reden waren voor zijn misplaatste reactie.
Meer plausibel is dat er in de euforie van de bekerzege een en ander beloofd werd wat nu niet kan nagekomen worden. Het zou de eerste keer niet zijn. (Ik las ook zulke verhalen van Berrier, Malanda en andere vertrokken spelers).
Dat Leye niet zal plooien heeft hij in het verleden al bewezen, dat is nu eenmaal zijn karakter.
Ah toe, het is hier geen kwestie van beloftes maar eisen die (terecht) niet ingewilligd worden...
De onderhandelingen liepen reeds voor de bekerfinale wist een betrouwbare bron te vertellen dus die redenering gaat niet op.
Hij is hier met dreigementen vertrokken naar Gent, is hier met slaande deuren vertrokken richting Lokeren omdat hij toen ook te veeleisend was en nu is het wederom van dat.
Zij die hem dan nog steeds een echte clubspeler noemen hebben toch echt wel str*nt in de ogen...

Mijn bronnen vertellen een ander verhaal. En wat betreft uw laatste zin : clubspelers bestaan niet meer, D'Haene was ook een functie beloofd na zijn carri?re...

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.244
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #582 Gepost op: juni 17, 2017, 12:08:21 pm »
Al?, mag het fabeltje dat Mbaye kwaad was op de supporters omwille van dat uitfluiten nu definitief de koelkast in? Of gaan we zijn streken op de supporters blijven steken?


Ik denk dat iedereen wel weet dat de supporters niet de enige reden waren voor zijn misplaatste reactie.
Meer plausibel is dat er in de euforie van de bekerzege een en ander beloofd werd wat nu niet kan nagekomen worden. Het zou de eerste keer niet zijn. (Ik las ook zulke verhalen van Berrier, Malanda en andere vertrokken spelers).
Dat Leye niet zal plooien heeft hij in het verleden al bewezen, dat is nu eenmaal zijn karakter.
Ah toe, het is hier geen kwestie van beloftes maar eisen die (terecht) niet ingewilligd worden...
De onderhandelingen liepen reeds voor de bekerfinale wist een betrouwbare bron te vertellen dus die redenering gaat niet op.
Hij is hier met dreigementen vertrokken naar Gent, is hier met slaande deuren vertrokken richting Lokeren omdat hij toen ook te veeleisend was en nu is het wederom van dat.
Zij die hem dan nog steeds een echte clubspeler noemen hebben toch echt wel str*nt in de ogen...

Mijn bronnen vertellen een ander verhaal. En wat betreft uw laatste zin : clubspelers bestaan niet meer, D'Haene was ook een functie beloofd na zijn carri?re...
Welke bronnen de meest betrouwbare zijn doet er zelfs niet toe eigenlijk e.
Of ze hem nu beloftes deden of niet, hij moet zich niet afreageren op supporters en medespelers.
Conflicten met de club zijn achter gesloten deuren uit te vechten dus hoe je het ook draait of keert, hij blijft degene die zijn boekje te buiten ging en dus de fout maakte...

Wat Karel betreft kreeg die effectief een functie aangeboden binnen de jeugdwerking maar hij verkoos een carri?re als spelersmakelaar, wat zijn volste recht is...

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.668
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #583 Gepost op: juni 17, 2017, 05:52:54 pm »
Ik ga er verder niks meer over zeggen,maar ik vraag mij af hoe goed de werking is tussen Eddy en Franky? Blijkbaar is het niet altijd op dezelfde lijn (zie Muhren en Ankersen ),maar we weten weer wie de echte baas is :)
Wat Leye betreft,hij mag boos zijn op de club,moet dan ook daarin eerlijk zijn.

Offline Goesse

  • Leden
  • Berichten: 1.431
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #584 Gepost op: juni 21, 2017, 06:50:33 pm »
Ondertussen is Mbaye zijn gras aant sproeien en dus niet mee op stage? (Bron: zijn sociale media)

Einde verhaal lijkt me

Offline scott

  • Leden
  • Berichten: 997
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #585 Gepost op: juni 21, 2017, 06:53:58 pm »
Ondertussen is Mbaye zijn gras aant sproeien en dus niet mee op stage? (Bron: zijn sociale media)

Einde verhaal lijkt me

't ja, vanaf morgen mag hij niet meer sproeien, dus hij moet het nu wel doen ;)

Offline Vidmar

  • Leden
  • Berichten: 1.748
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #586 Gepost op: juni 21, 2017, 07:10:39 pm »
Goed het been stijf gehouden van het bestuur! Chapeau.

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.653
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #587 Gepost op: juni 22, 2017, 07:28:31 am »
Via Ludwig Vijncke uit HLN


Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.653
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #588 Gepost op: juni 22, 2017, 09:46:25 am »
Mbaye Leye wil zelf klaarheid scheppen in zijn dispuut met Zulte Waregem
Krant van West-Vlaanderen
De Senegalese spits heeft voor donderdagmiddag een persconferentie aangekondigd op de club.

Er zit meer dan een haar in de boter tussen Zulte Waregem en zijn aanvoerder Mbaye Leye, die woensdag na een gesprek met coach Francky Dury niet met zijn ploeggenoten op de bus stapte voor een teambuildingstage in Koksijde. Na de laatste wedstrijd van de afgelopen competitie verdween hij als een dief in de nacht omdat hij door enkele tientallen supporters werd uitgefloten. Maar er bleek al snel meer aan de hand: Leye voelt zich te weinig gerespecteerd door de club. Die biedt hem een contractverlenging van ??n seizoen, terwijl de spits er twee wil. Ook zou hij voor na zijn actieve carri?re op een functie binnen de technische staf azen, maar Essevee heeft daar niet meteen een plaatsje vrij.

Vertrekken of niet?

Is het water tussen beide partijen zo diep dat Mbaye Leye donderdagmiddag zijn definitieve vertrek uit het Regenboogstadion zal aankondigen of zijn er intussen al wat plooien gladgestreken? Voorlopig kent alleen de trotse Senegalees het antwoord.

Bron: http://kw.knack.be/west-vlaanderen/sport/voetbal/zulte-waregem/mbaye-leye-wil-zelf-klaarheid-scheppen-in-zijn-dispuut-met-zulte-waregem/article-normal-266881.html

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #589 Gepost op: juni 22, 2017, 09:52:14 am »
Mbaye Leye wil zelf klaarheid scheppen in zijn dispuut met Zulte Waregem
Krant van West-Vlaanderen
De Senegalese spits heeft voor donderdagmiddag een persconferentie aangekondigd op de club.

Er zit meer dan een haar in de boter tussen Zulte Waregem en zijn aanvoerder Mbaye Leye, die woensdag na een gesprek met coach Francky Dury niet met zijn ploeggenoten op de bus stapte voor een teambuildingstage in Koksijde. Na de laatste wedstrijd van de afgelopen competitie verdween hij als een dief in de nacht omdat hij door enkele tientallen supporters werd uitgefloten. Maar er bleek al snel meer aan de hand: Leye voelt zich te weinig gerespecteerd door de club. Die biedt hem een contractverlenging van ??n seizoen, terwijl de spits er twee wil. Ook zou hij voor na zijn actieve carri?re op een functie binnen de technische staf azen, maar Essevee heeft daar niet meteen een plaatsje vrij.

Vertrekken of niet?

Is het water tussen beide partijen zo diep dat Mbaye Leye donderdagmiddag zijn definitieve vertrek uit het Regenboogstadion zal aankondigen of zijn er intussen al wat plooien gladgestreken? Voorlopig kent alleen de trotse Senegalees het antwoord.

Bron: http://kw.knack.be/west-vlaanderen/sport/voetbal/zulte-waregem/mbaye-leye-wil-zelf-klaarheid-scheppen-in-zijn-dispuut-met-zulte-waregem/article-normal-266881.html

Hopelijk duidelijkheid. Die hele onnodige heisa heeft lang genoeg geduurd en heeft wat ook de uitkomst is al veel imagoschade opgeleverd voor alle betrokken partijen.

Offline Essevee boy

  • Leden
  • Berichten: 1.455
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #590 Gepost op: juni 22, 2017, 09:53:04 am »
Hij heeft veel verdiensten maar dit toneeltje dat hij aan het spelen is, is van het laagste dat ik al gezien heb. Alles wat zich afgespeeld heeft tijdens en na de match tegen Charleroi was duidelijk vooraf uitgedacht... je zou op de duur beginnen denken dat hij expres die open kansen gemist heeft

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #591 Gepost op: juni 22, 2017, 11:03:16 am »
Dat hij maar rap zijn boeltje pakt en zijn handtekening zet op dat lucratieve contract naar.. Aja, naar nergens, want de eerste club moet zich nog altijd melden. De blaze  ;D

Offline Thraso

  • Leden
  • Berichten: 1.695
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #592 Gepost op: juni 22, 2017, 11:59:39 am »
Een persconferentie op de club? Zou wat vreemd zijn als ze daar zijn vertrek laten aankondigen...

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.192
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #593 Gepost op: juni 22, 2017, 12:08:43 pm »
Zou mij nie verwonderen dat hij zegt dat hij blijft. Zo ne rare kerel is het wel me dunkt

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.270
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #594 Gepost op: juni 22, 2017, 12:15:35 pm »
Die persconferentie.. Wat is dit nu weer? Welke normale speler gaat dit nu zelf gaan organiseren? Heeft hij weer wat aandacht nodig? Teveel spel naar mijn gedacht!
SV TILL I DIE

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.653
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #595 Gepost op: juni 22, 2017, 12:21:37 pm »
Zou mij nie verwonderen dat hij zegt dat hij blijft. Zo ne rare kerel is het wel me dunkt

Tja dan zit je met een speler die blijft, die eigenlijk tegen zijn goesting hier is. En dan nog kapitein is en iedere match zal spelen...

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #596 Gepost op: juni 22, 2017, 12:23:12 pm »
Die persconferentie.. Wat is dit nu weer? Welke normale speler gaat dit nu zelf gaan organiseren? Heeft hij weer wat aandacht nodig? Teveel spel naar mijn gedacht!
Wie zegt dat dit van Leye zelf uitgaat ? Misschien heeft de club hem gedwongen om een einde te maken aan die soap want deze situatie brengt de club ook negatief in het nieuws of ze er nu iets aan kunnen doen of niet.

Offline Sharky

  • Leden
  • Berichten: 457
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #597 Gepost op: juni 22, 2017, 01:13:01 pm »
Persconfertentie om welk uur?
Heb hem hier tot een paar weken geleden verdedigd, en zou hem nog altijd het liefste in ons shirt zien.
Maar veel gekker moet het niet worden.

Offline WaregemBoy

  • Leden
  • Berichten: 692
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #598 Gepost op: juni 22, 2017, 01:24:23 pm »
Titel van Leye zijn persconferentie:

"Un grand monsieur qui devient un petit enfant".

Voila. Leye, maak er aub een einde aan en tot nooit meer.

Offline athos

  • Leden
  • Berichten: 476
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #599 Gepost op: juni 22, 2017, 01:30:23 pm »


Lijkt me nu wel heel duidelijk dat hij straks zijn vertrek aankondigt.