Auteur Topic: [T1] LEYE Mbaye  (gelezen 210001 keer)

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Offline moenie

  • Leden
  • Berichten: 110
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #660 Gepost op: juni 23, 2017, 09:16:57 am »
Alle mensen die hier ooit zijn afgemaakt omdat ze koning leye of zijne hoogheid leye hadden gepost, lachen nu in hun vuistje.
Denk niet dat er iemand lacht.  Leye,met zo'n statistieken voor onze club moet hij normaal gezien een vertrek krijgen zoals een D'Hane kreeg,hijzelf heeft dit allemaal BEWUST kapot gemaakt!  Hij is rijp voor de psychiatrie (zou hem deugd doen!).
De reactie van de club is heel waardig,klasse!  Ik hoop dat Leye nergens onderdak krijgt,zou goed zijn voor zijn zot ego! (Ik vrees dat die van Kortrijk hem een kans gaan geven om zijn wraak te spijzen,maar dan zal Leye eerst nog moeten overeenkomen met Chevalier,Bruzesse-Lepointen Leye-Chevalier,zou goeie sfeer geven daar :) ).
En nu begraven we Leye,van superheld naar nobody dankzij zijn eigen waanzin!

Natuurlijk is de reactie van het bestuur waardig ... maar toch had deze heisa kunnen vermeden worden volgens mij. Zaken als deze doen een club geen goed, ook al staan ze recht in hun schoenen.
Belachelijk, hoe je toch Leye probeert goed te praten.
De club hoeft niks op te lossen als ze recht in hun schoenen staan.
Wat stel je voor? Leye zijn zin geven 'voor de rust'?

Ik praat Leye niet goed. Ik zeg gewoon dat dit volgens mij kon vermeden worden. That's all.

hoe? door hel een contract aan te bieden van +2 jaar (en waarschijnlijk nog wat extra ???) ipv +1 jaar?
om eddy aan de kant te schuveb zodat zijne hoogelijkheid t2 kon worden?
of dat dury rap zijne kapiteibsband en zijn truitjerap terug bij hem aan doet zodat niemand het gezien heeft?
of misschien het ploeg etentje om het einde van het seizoen te vieren bij zijne hoogelijkheid zelve? dan moest hij wel gaan.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #661 Gepost op: juni 23, 2017, 09:26:04 am »
Het Laaste Nieuws 23/06/2017
Via Joost M

Leesbare versie van Ludwig V ...


Offline Naessens C

  • Leden
  • Berichten: 2.958
  • We pakken ze. Één voor één.
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #662 Gepost op: juni 23, 2017, 09:31:45 am »
'Ik moet aan mijn familie denken' is zo'n belachelijk en laag argument. Zielig, zielig.

Offline Grompie

  • Leden
  • Berichten: 1.013
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #663 Gepost op: juni 23, 2017, 09:37:39 am »
COMMENTAAR

Leye verwart trots met hoogmoed


Frank Buyse

Bron: HNB 23/6

Knap artikel! En als je eigenlijk nu alle artikels leest die in de pers staat komt Leye er gewoon niet goed uit. Hij probeert nog de supporters te paaien maar die zien dat wel snel genoeg in.
En als er iemand deze situatie kon vermeden hebben dan is het Leye zelf wel!

Omdat hij geen 2 jaar krijgt moet hij alle bruggen hier opblazen... Er zijn voetballers die meer als straatvuil zijn behandeld dan hem en meer voor hun club hebben gedaan. Is duidelijk ook vergeten dat wij hem telkens uit de vergeetput zijn gaan halen.

Gewoon wachten tot er iemand met een bod komt maar vraag mij af wie deze omhoog gevallen ... wil komen ophalen. En anders laat je hem maar zitten in zijn Z-Ploeg.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #664 Gepost op: juni 23, 2017, 09:37:46 am »
'Ik moet aan mijn familie denken' is zo'n belachelijk en laag argument. Zielig, zielig.

... met 800.000? aan loon per jaar.  :D :D  ::) ::)

Klopt dat wel dat loon?
Dat circuleert nu al een tijdje, maar vanwaar komt dit eigenlijk?

Offline Essevee boy

  • Leden
  • Berichten: 1.455
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #665 Gepost op: juni 23, 2017, 09:39:04 am »
'Ik moet aan mijn familie denken' is zo'n belachelijk en laag argument. Zielig, zielig.

Precies of hij wordt hier uitgebuit tot en met... Jongens toch... 800.000 euro per jaar. Loon werd gepubliceerd in Sport-Voetbalmagazine die doorgaans zeer goed zijn ingelicht.

Offline Nico the master

  • Leden
  • Berichten: 1.914
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #666 Gepost op: juni 23, 2017, 09:49:04 am »
COMMENTAAR

Leye verwart trots met hoogmoed


Frank Buyse

We wil?den al eer?der zijn ver?sie bren?gen over het oor?logje dat Mbaye Leye met Zul?te Wa?re?gem voer?de, maar hij sms'?te dins?dag nog vrien?de?lijk te?rug: Frank, de men?sen die mij ken?nen, we?ten dat ik mijn pro?ble?men niet via de pers re?gel. En ook nog: Als het pu?bliek het voet?bal?we?reld?je ?cht zou ken?nen, de sta?di?ons lie?pen leeg. Met drie emo?ti?cons er?bij: om te la?chen, h?.

Maar gis?ter?och?tend dan plots een nieuw sms'je: In?ter?view ? 12h. Pour dire mes v??ri?t?s. En dat Hij ge?spro?ken heeft! Let op de hoofd?let?ter H. Hij sprak met de voet voor?uit en het was nu niet om te la?chen. Woe?dend is Hij. Om?dat zijn Es?se?vee hem geen con?tract?ver?len?ging van twee jaar wil?de ge?ven en nog meer om?dat de club geld durf?de te vra?gen voor Hij die zo?wat zijn le?ven had ge?ge?ven, zijn hele zijn had "ge??n?ves?teer?d" in Es?se?vee. (dat ook in hem had ge??n?ves?teerd...) Zo woe?dend dat hij uit?riep: ?Ik speel geen mi?nuut meer voor Es?se?vee.? Dan maar zo een ver?trek pro?be?ren te for?ce?ren dus.

Die hoofd?let?ter: Mbaye Leye lijdt aan het Ik-ben-God?syn?droom. Hij ver?wart trots met hoog?moed. Gis?te?ren ge?hoord van?uit de spe?lers?groep, kort na zijn uit?haal: Het is jam?mer dat dit moet ge?beu?ren, maar Mbaye mag zich niet ver?he?ven voe?len en moet doen als ie?der?een. Want schie?lijk ? nie?mand was op de hoog?te ? ?p de club zelf de pers sa?men?roe?pen om dan die ei?gen club zwaar aan te val?len: dat was van God los.

En dat komt om?dat Es?se?vee, coach Dury voor?op, de trot?se Se?ne?ga?lees de af?ge?lo?pen twee jaar der?ma?te op een voet?stuk heeft ge?plaatst dat hij zich on?aan?tast?baar voel?de. Dat hij bij?voor?beeld an?der?hal?ve maand niet met deze krant wil?de spre?ken na een be?oor?de?ling van een match met een 4, so be it. Maar ook in de kleed?ka?mer stuit?te het over?dre?ven s??ri?eux van the bosswel eens op on?be?ha?gen ? ?Hij over?drijft" . Maar de spits scoor?de 16 keer en het kwam nooit naar bui?ten.

Maar nu heeft die spits zich?zelf bui?ten?spel ge?zet. Om?dat hij tij?dens de on?der?han?de?lin?gen te?gen?over be?stuur?ders zat die meer voe?ling heb?ben met cij?fer?tjes en die pak?weg 200.000 euro voor een vlot?sco?ren?de spits van 34 een juist cij?fer vin?den. Ver?der gaan de emo?ties niet van be?stuur?ders die uit de West-Vlaam?se ta?pij?ten?we?reld ko?men. Die slim ge?noeg zijn om niet mee te doen aan "mod?der?gooi?en". En coach Dury is slim ge?noeg om be?grip te to?nen dat het spor?tief bud?get moet wor?den be?waakt. Exit Mbaye Leye, in?tel?li?gen?te (en vaak char?man?te) Mis?ter Es?se?vee. En hoog?moed komt voor de val, ze?ker? Zou jam?mer zijn, na zo?n car?ri???re. Vindt het be?stuur ook: "Zijn dos?sier zal cor?rect wor?den af?ge?han?deld" ...

Bron: HNB 23/6

Knap artikel en nagels met koppen!

Offline Mr. Jones

  • Leden
  • Berichten: 300
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #667 Gepost op: juni 23, 2017, 09:51:59 am »
Als je in zijn hoofd probeert te kruipen dan heb ik enigszins begrip om te vragen voor 2 jaar in de contractbesprekingen zodat je je carri?re op uw gemak kunt afsluiten bij de ploeg waar je je goed bij voelt. Wilt geen risico meer nemen op zijn leeftijd om zonder contract te vallen zoals dat gebeurt is bij zijn blessure en hij dan opgepikt geweest is door Lokeren. (Steekt nog steeds merkte ik) Wat ik niet begrijp is dat hij met naar de pers te stappen eigenlijk alle bruggen heeft opgeblazen en een oplossing nu er bijna zeker niet zal komen. In ergste geval voor hem moet hij hier nog een jaar zijn contract uitdoen in de fitness van de club en dat is vooral nadeling voor hem, maar ook voor Essevee die hem zal moeten blijven betalen...

Ik vind het vooral spijtig, voor beide partijen. Hopelijk snel "duidelijkheid" zodat we dit achter ons kunnen laten en verder kijken naar de toekomst. Veel woorden moeten er voor mij niet meer aan worden vuilgemaakt.

Dat loon: betwijfel ik maar je verschiet van niks meer tegenwoordig :-)

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #668 Gepost op: juni 23, 2017, 10:02:26 am »
Als je in zijn hoofd probeert te kruipen dan heb ik enigszins begrip om te vragen voor 2 jaar in de contractbesprekingen zodat je je carri?re op uw gemak kunt afsluiten bij de ploeg waar je je goed bij voelt. Wilt geen risico meer nemen op zijn leeftijd om zonder contract te vallen zoals dat gebeurt is bij zijn blessure en hij dan opgepikt geweest is door Lokeren. (Steekt nog steeds merkte ik) Wat ik niet begrijp is dat hij met naar de pers te stappen eigenlijk alle bruggen heeft opgeblazen en een oplossing nu er bijna zeker niet zal komen. In ergste geval voor hem moet hij hier nog een jaar zijn contract uitdoen in de fitness van de club en dat is vooral nadeling voor hem, maar ook voor Essevee die hem zal moeten blijven betalen...

Ik vind het vooral spijtig, voor beide partijen. Hopelijk snel "duidelijkheid" zodat we dit achter ons kunnen laten en verder kijken naar de toekomst. Veel woorden moeten er voor mij niet meer aan worden vuilgemaakt.

Dat loon: betwijfel ik maar je verschiet van niks meer tegenwoordig :-)

Blijkbaar geeft het bestuur aan spelers van zijn leeftijd geen meerjarige contracten meer. Was eigenlijk 4j geleden ook al zo ... was toen exact dezelfde discussie h? ... hij wilde twee - de club gaf maar 1 daarom is hij vertrokken naar Lokeren, zij gaven 2 + optie op nog een extra.

Voor de mensen diet vergeten zijn ...
http://www.esseveeforum.be/index.php?topic=2373.msg174214

Volgens mij kunnen ze het contract ontbinden wegens werkweigeraar = (indien het klopt) 800.000? in de zak.

Offline Thraso

  • Leden
  • Berichten: 1.694
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #669 Gepost op: juni 23, 2017, 10:15:10 am »
Als je in zijn hoofd probeert te kruipen dan heb ik enigszins begrip om te vragen voor 2 jaar in de contractbesprekingen zodat je je carri?re op uw gemak kunt afsluiten bij de ploeg waar je je goed bij voelt. Wilt geen risico meer nemen op zijn leeftijd om zonder contract te vallen zoals dat gebeurt is bij zijn blessure en hij dan opgepikt geweest is door Lokeren. (Steekt nog steeds merkte ik) Wat ik niet begrijp is dat hij met naar de pers te stappen eigenlijk alle bruggen heeft opgeblazen en een oplossing nu er bijna zeker niet zal komen. In ergste geval voor hem moet hij hier nog een jaar zijn contract uitdoen in de fitness van de club en dat is vooral nadeling voor hem, maar ook voor Essevee die hem zal moeten blijven betalen...

Ik vind het vooral spijtig, voor beide partijen. Hopelijk snel "duidelijkheid" zodat we dit achter ons kunnen laten en verder kijken naar de toekomst. Veel woorden moeten er voor mij niet meer aan worden vuilgemaakt.

Dat loon: betwijfel ik maar je verschiet van niks meer tegenwoordig :-)

Blijkbaar geeft het bestuur aan spelers van zijn leeftijd geen meerjarige contracten meer. Was eigenlijk 4j geleden ook al zo ... was toen exact dezelfde discussie h? ... hij wilde twee - de club gaf maar 1 daarom is hij vertrokken naar Lokeren, zij gaven 2 + optie op nog een extra.

Voor de mensen diet vergeten zijn ...
http://www.esseveeforum.be/index.php?topic=2373.msg174214

Volgens mij kunnen ze het contract ontbinden wegens werkweigeraar = (indien het klopt) 800.000? in de zak.

+ verbrekingsvergoeding (vergoeding die overeenstemt met normale opzeggingstermijn)

Hij is nog niet thuis. Pacta sunt servanda !

Er werd altijd geschermd dat hij zeer intelligent was, maar ik begin mijn twijfel te hebben. Het interview was niet zijn beste zet...

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.767
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #670 Gepost op: juni 23, 2017, 10:19:21 am »
jis de pedalen kwijt....
ziet er op de persconferentie uit als een wrakske...
met de auto ist ne zot en das ni van zijn gewoonte...
lap elke vorm van redelijkheid aan zijn laars....

PJK die dan zegt
was dit de laatste foto van Leye op het oefenkamp...
Nee kalkoen, ie ga nog vo essevee spelen......  :-X

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #671 Gepost op: juni 23, 2017, 10:22:43 am »
 :D :D :D

Offline Bert4

  • Leden
  • Berichten: 1.358
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #672 Gepost op: juni 23, 2017, 10:29:25 am »
Een speler die een persconferentie organiseert zonder medeweten van de club. Het wordt hier met de dag gekker :P

Offline Essevee boy

  • Leden
  • Berichten: 1.455
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #673 Gepost op: juni 23, 2017, 10:33:44 am »
Een speler die een persconferentie organiseert zonder medeweten van de club. Het wordt hier met de dag gekker :P

In een gebouw dat dan nog eigendom is van de club die jaarlijks 800.000 euro overmaakt op zijn rekening. Waanzinnig...

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #674 Gepost op: juni 23, 2017, 10:35:00 am »
Een speler die een persconferentie organiseert zonder medeweten van de club. Het wordt hier met de dag gekker :P

In de gebouwen van de club, terwijl je trainer ver weg is (teambuilding) en sportief directeur druk bezig is met onderhandelingen...

't is durven :)


Online djeten

  • Leden
  • Berichten: 193
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #675 Gepost op: juni 23, 2017, 10:37:55 am »
Dat Leye eigenlijk het lef heeft gehad om dergelijke persconferentie te geven in de gebouwen van zijn werkgever en deze vervolgens met de grond gelijk te maken, is toch absoluut ongehoord? Ondanks al hetgeen hij voor Essevee heeft betekend, beschouw ik hem als de grootste Judas die we ooit hebben gekend. Geen wonder dat hij met PDC zo goed overeen komt.

Offline Breeza

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 1.589
    • SV5381.be
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #676 Gepost op: juni 23, 2017, 10:38:39 am »
Leye ziet sterretjes, letterlijk en figuurlijk. Het hoofdstuk mag afgesloten worden. Leye zei ooit eens: De kracht van Essevee is dat ze geen vedetten hebben. Wel Leye, je bent nu een vedette (je gedraagt je toch zo) het wordt tijd om te gaan. Jammer dat het op deze manier moet. Voetbal kan zo mooi zijn maar soms ook zo lelijk.

Offline Zigic14

  • Leden
  • Berichten: 552
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #677 Gepost op: juni 23, 2017, 10:38:54 am »
Een speler die een persconferentie organiseert zonder medeweten van de club. Het wordt hier met de dag gekker :P

In de gebouwen van de club, terwijl je trainer ver weg is (teambuilding) en sportief directeur druk bezig is met onderhandelingen...

't is durven :)

In zo'n outfit neem je hem toch ook niet serieus. Den tourist.
Misschien kan de Drogba van de Gaverbeek ook in de US gaan shotten, het marcelleke heeft hij al.

Offline 2460

  • Leden
  • Berichten: 1.603
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #678 Gepost op: juni 23, 2017, 10:42:52 am »
Een speler die een persconferentie organiseert zonder medeweten van de club. Het wordt hier met de dag gekker :P

In de gebouwen van de club, terwijl je trainer ver weg is (teambuilding) en sportief directeur druk bezig is met onderhandelingen...

't is durven :)

Straks bolt zijn vrouw het nog af den duts en komen zijn 2 kindjes straks al bl???ten thuis van 't school. 1 ding onderschat hij ook : Hij heeft geen probleem met de supporters.  :'(  De supporters ondertussen wel met hem !  >:(
Misschien tifo'tje morgen met een reuze zwarte fopspeen + een emmertje met harkje en schopje ? 

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #679 Gepost op: juni 23, 2017, 10:44:16 am »
In zo'n outfit neem je hem toch ook niet serieus. Den tourist.
Misschien kan de Drogba van de Gaverbeek ook in de US gaan shotten, het marcelleke heeft hij al.

Vergeet het petje (van New York Yankees) niet ... ;)