Auteur Topic: [T1] LEYE Mbaye  (gelezen 210151 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline Naessens C

  • Leden
  • Berichten: 2.958
  • We pakken ze. Één voor één.
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #820 Gepost op: augustus 19, 2017, 08:27:28 pm »
En daar is zijn eerste.

Online Porky

  • Leden
  • Berichten: 4.916
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #821 Gepost op: augustus 19, 2017, 08:30:18 pm »
En daar is zijn eerste.

En zijnen nek zwelt ook nog wat bij
Ie zal em alweer de grote man voelen..

Offline Vidmar

  • Leden
  • Berichten: 1.745
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #822 Gepost op: augustus 19, 2017, 08:53:25 pm »
En daar is zijn eerste.

En zijnen nek zwelt ook nog wat bij
Ie zal em alweer de grote man voelen..

Beter daar dan hier !

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #823 Gepost op: augustus 19, 2017, 09:11:28 pm »
Als hij een concurrent op 8 of 9 punten kan zetten na 4 matchen dan ga ik daar niet wakker van liggen

Offline toptrainer

  • Leden
  • Berichten: 1.319
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #824 Gepost op: augustus 19, 2017, 10:25:23 pm »
En daar is zijn eerste.

Zoveel te beter voor hem en eupen. Bevestigd enkel maar de som die we vroegen...value for money

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.767
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #825 Gepost op: augustus 19, 2017, 10:54:45 pm »
Eupen heeft n speler als Leye nodig.tegen Kvk waren ze voetballend heer en meester,maar wat n gebrek aan effici?ntie.met n speler als Leye wordt veel slimmer gespeeld..
Mooi voor hem en KVO verliest
Goed voor Essevee dus

Offline balboa

  • Leden
  • Berichten: 2.729
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #826 Gepost op: augustus 20, 2017, 12:04:47 pm »
Ik heb zitten juichen bij zijn doelpunt. Niet omdat het Leye was, maar omdat Eupen Oostende op achterstand zette, een rechtstreekse concurrent in de strijd om PO1.
Oostende 0 op 12 en iedereen in zak en as daar.

Zo hoop ik ook dat Kortrijk wint vandaag van Brugge. En ja dat mag zelfs met een goal van Lepoint zijn.
Ik zie Kortrijk namelijk nooit PO1 halen, maken nu weer een iet of wat goede periode door maar vroeg of laat vallen die weer door de mand.
Brugge sowieso PO1 en dan zou het fijn zijn als ze ook eens wat puntjes verliezen nu dat de achterstand toch niet al te groot wordt.

Offline Vidmar

  • Leden
  • Berichten: 1.745
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #827 Gepost op: augustus 20, 2017, 12:08:59 pm »
Ik heb zitten juichen bij zijn doelpunt. Niet omdat het Leye was, maar omdat Eupen Oostende op achterstand zette, een rechtstreekse concurrent in de strijd om PO1.
Oostende 0 op 12 en iedereen in zak en as daar.

Zo hoop ik ook dat Kortrijk wint vandaag van Brugge. En ja dat mag zelfs met een goal van Lepoint zijn.
Ik zie Kortrijk namelijk nooit PO1 halen, maken nu weer een iet of wat goede periode door maar vroeg of laat vallen die weer door de mand.
Brugge sowieso PO1 en dan zou het fijn zijn als ze ook eens wat puntjes verliezen nu dat de achterstand toch niet al te groot wordt.

Bwah, je weet dat in PO1, na halvering van de punten, alles toch weer op een zakdoek komt te staan en dan pas de competitie begint. En zoals je zegt, haalt Brugge toch altijd PO1 en KVK niet.

Ik hoop echt dat Brugge wint of onze buren hun nekke zal serieus beginnen aandikken.


Offline Grompie

  • Leden
  • Berichten: 1.013
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #828 Gepost op: augustus 21, 2017, 08:37:40 am »
Zo hoop ik ook dat Kortrijk wint vandaag van Brugge. En ja dat mag zelfs met een goal van Lepoint zijn.
Ik zie Kortrijk namelijk nooit PO1 halen, maken nu weer een iet of wat goede periode door maar vroeg of laat vallen die weer door de mand.
Brugge sowieso PO1 en dan zou het fijn zijn als ze ook eens wat puntjes verliezen nu dat de achterstand toch niet al te groot wordt.

Is het dan niet beter dat Brugge wint als zij altijd play-off 1 spelen? Want dan nemen ze zeker punten af van een mogelijke concurrent ook al is het maar van een ploeg die mogelijks geen play-off 1 speelt.

Offline balboa

  • Leden
  • Berichten: 2.729
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #829 Gepost op: augustus 21, 2017, 07:29:50 pm »
Zo hoop ik ook dat Kortrijk wint vandaag van Brugge. En ja dat mag zelfs met een goal van Lepoint zijn.
Ik zie Kortrijk namelijk nooit PO1 halen, maken nu weer een iet of wat goede periode door maar vroeg of laat vallen die weer door de mand.
Brugge sowieso PO1 en dan zou het fijn zijn als ze ook eens wat puntjes verliezen nu dat de achterstand toch niet al te groot wordt.

Is het dan niet beter dat Brugge wint als zij altijd play-off 1 spelen? Want dan nemen ze zeker punten af van een mogelijke concurrent ook al is het maar van een ploeg die mogelijks geen play-off 1 speelt.

Aangezien Brugge zeker POI speelt hoop ik dat die ook eens punten laten he.
Om de zogezegde achterstand op hen niet te groot te laten worden.
Niet dat we kampioen gaan spelen, maar het mag toch een beetje spannend blijven vind ik.

Kortrijk is kwalitatief te weinig voor POI, die gaan dat nooit halen, dus zou het goed zijn dat al die kleine ploegskes nu de topploegen punten afsnoepen.

Andere ploegjes als STVV, Moeskroen hebben al aardig wat punten afgesnoept van onze POI-concurrenten. Die staan nu beide met 9 op 12 maar is een momentopname, net zoals een eventuele 9 op 12 van Kortrijk (indien ze gewonnen hadden) ook een momentopname ging zijn. Uiteindelijk gaan die allemaal op het einde van de rit mooi in de rechterkolom arriveren.

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.672
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #830 Gepost op: september 09, 2017, 11:26:54 am »
Opvallend: 'Daarom trok Leye niet naar Kortrijk'
08 September 2017 18:22 - Voetbal Magazine via voetbalnieuws.be

Komend weekend staan er weer een aantal interessante duels op het programma in de Jupiler Pro League, zo is er op zaterdag bijvoorbeeld de West-Vlaamse derby tussen Zulte Waregem en KV Kortrijk. Voor de supporters van beide clubs is de burenstrijd ??n van d? wedstrijden van het jaar. Onder de twee voorzitters is er van grote rivaliteit echter geen sprake.

Zo hebben Carl Balli?re (Zulte Waregem) en Joseph Allijns (KV Kortrijk) heel wat respect voor mekaars werk, dat blijkt uit een gemeenschappelijk interview met De Weekbode Menen. In dat interview ging het uiteraard over de derby, maar ook over Mbaye Leye, die Essevee afgelopen zomer na een conflict inruilde voor KAS Eupen.

De Senegalees was echter ook bij Kortrijk in beeld. "Maar Mbaye is niet gekomen, uit respect voor de supporters van Zulte Waregem", zo gaf Allijns toe. Bij Zulte Waregem heeft men de soap alweer achter zich gelaten. "Ik wens hem veel goals toe dit seizoen, alleen tegen ons mag hij niet scoren", toonde Balli?re zich sportief.

Bron: http://www.voetbalnieuws.be/news/256421/Opvallend:_Daarom_trok_Leye_niet_naar_Kortrijk

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.672
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #831 Gepost op: oktober 28, 2017, 01:28:16 pm »
KW 28/07/2017
via Ludwig V


Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.650
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #832 Gepost op: oktober 28, 2017, 01:55:08 pm »
Kijk dat verhaaltje van 3-jarig contract is natuurlijk grote zever he.

Leye had hier nog een contract van 1 jaar en werd 2 jaar aangeboden, dus dat is gewoon juist hetzelfde. Het is alweer een zoveelste smoes van Leye om de schuld in de schoenen van anderen te schuiven. Iedere keer als Leye hier vertrok, lag de schuld bij andere (spelers of bestuur).


Kijk op het vlak van goals maken was iedereen het er hier over eens dat Leye gemist ging worden. Geen enkele nieuwe spits zal ook zoveel goals maken. Maar leye wou gewoon altijd t? veel. Hij overdreef, altijd maar meer en meer en meer. Meer geld, meer invloed, meer zeggenschap... Dat is zijn probleem.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.658
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #833 Gepost op: oktober 28, 2017, 05:45:36 pm »
Kijk dat verhaaltje van 3-jarig contract is natuurlijk grote zever he.

Leye had hier nog een contract van 1 jaar en werd 2 jaar aangeboden, dus dat is gewoon juist hetzelfde. Het is alweer een zoveelste smoes van Leye om de schuld in de schoenen van anderen te schuiven. Iedere keer als Leye hier vertrok, lag de schuld bij andere (spelers of bestuur).


Kijk op het vlak van goals maken was iedereen het er hier over eens dat Leye gemist ging worden. Geen enkele nieuwe spits zal ook zoveel goals maken. Maar leye wou gewoon altijd t? veel. Hij overdreef, altijd maar meer en meer en meer. Meer geld, meer invloed, meer zeggenschap... Dat is zijn probleem.
Inderdaad, hij kan in zijn ogen nooit iets verkeerd doen, hij kijkt waarschijnlijk vaak in de spiegel :) maar letterlijk dan.
We hebben geen deftige vervanger,  een spits met de kwaliteiten van Leye kost geld.  Als je dan weet dat de club 2.5 miljoen pure winst maakt dan snap ik echt niet waarom we geen groter transferbudget hebben (imo ons grootste probleem ).
Leye zelf deed een domme zet(ook en vooral voor zijn eigen),ook zijn gedrag tov de spelers na de laatste match was dom, zou hem sieren indien hij dat zou toegeven,maar desondanks ben ik erkentelijk voor wat hij betekende voor onze club.

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #834 Gepost op: oktober 28, 2017, 06:33:52 pm »
En alweer een geniaal kopbaldoelpunt tegen Anderlecht...in eigen doel!  ;D

Offline die hard esseveeër

  • Leden
  • Berichten: 2.369
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #835 Gepost op: oktober 29, 2017, 10:16:07 am »
Kijk dat verhaaltje van 3-jarig contract is natuurlijk grote zever he.

Leye had hier nog een contract van 1 jaar en werd 2 jaar aangeboden, dus dat is gewoon juist hetzelfde. Het is alweer een zoveelste smoes van Leye om de schuld in de schoenen van anderen te schuiven. Iedere keer als Leye hier vertrok, lag de schuld bij andere (spelers of bestuur).


Kijk op het vlak van goals maken was iedereen het er hier over eens dat Leye gemist ging worden. Geen enkele nieuwe spits zal ook zoveel goals maken. Maar leye wou gewoon altijd t? veel. Hij overdreef, altijd maar meer en meer en meer. Meer geld, meer invloed, meer zeggenschap... Dat is zijn probleem.
Ik dacht het niet...
Hij had nog een contract van 1 jaar en ze wilden hem er maar 1 jaar meer bijgeven, dat maakt 2 jaar in totaal ( wat al niet slecht was gezien zijn voorwaarden en zijn leeftijd, dacht ik ), terwijl Eupen hem meteen een contract van 3 jaar aanbood.
Hij heeft gewoonweg zichzelf buitenspel gezet door de manier waarop hij het spelletje willen spelen heeft.
Als ge tot 3 keer toe uit de stront gehaald zijt door een club ( eerst uit de obscure lagere regionen in Frankrijk, dan van de bank van Standard en tenslotte nog eens van de bank in Lokeren ), dan zou een klein beetje respect ten opzichte van die club eigenlijk wel op zijn plaats zijn, meneer Leye.
En ja, we hadden uw diensten in de huidige omstandigheden best wel nog kunnen gebruiken ?n je had een fantastisch mooi einde kunnen breien aan je carri?re ?n je zou in Waregem en omstreken altijd een God en een legende geweest zijn.
Nu sta je gewoon in het lijstje ex-spelers en daar heb je enkel en alleen jezelf voor te verwijten.
En daarmee is de kous af.

Offline Mr. Jones

  • Leden
  • Berichten: 300
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #836 Gepost op: oktober 30, 2017, 04:05:58 pm »
Lol, je kunt ook stellen dat hij telkens ons uit de stront komen halen heeft omdat we in de "jus" zaten... Het is hoe je het wilt bekijken... ;) Het verhaal van het 3-jarig contract wist ik al vooraleer het in de pers werd uitgesmeerd en kon ik begrijpen. Hoe hij het heeft proberen "uit te spelen" door te verkondigen geen match te meer willen spelen heeft natuurlijk ervoor gezorgd dat hij zichzelf onmogelijk heeft gemaakt. Dat is iets dat niet verstandig was. Voor de rest moet je gewoon respect hebben voor zijn keuze en niet "belachelijk" gaan doen dat hij al moest "content" zijn met alles wat Essevee hem wou bieden... Het is nog steeds een "job". Als uw werkgever je afschrijft op 2 jaar en jij denkt dat je nog 3 jaar kunt werken en kunt zelfs meer verdienen bij een ander en je bent nog ambitieus om te veranderen? Wat zou jij dan doen? Zoals hij zelf aangaf moet respect van 2 kanten komen...

Waarmee ik wil zeggen, bekijk het aub door beide brillen ipv sommige hun reacties hier  ::)

Offline die hard esseveeër

  • Leden
  • Berichten: 2.369
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #837 Gepost op: oktober 30, 2017, 04:23:54 pm »
Lol, je kunt ook stellen dat hij telkens ons uit de stront komen halen heeft omdat we in de "jus" zaten... Het is hoe je het wilt bekijken... ;) Het verhaal van het 3-jarig contract wist ik al vooraleer het in de pers werd uitgesmeerd en kon ik begrijpen. Hoe hij het heeft proberen "uit te spelen" door te verkondigen geen match te meer willen spelen heeft natuurlijk ervoor gezorgd dat hij zichzelf onmogelijk heeft gemaakt. Dat is iets dat niet verstandig was. Voor de rest moet je gewoon respect hebben voor zijn keuze en niet "belachelijk" gaan doen dat hij al moest "content" zijn met alles wat Essevee hem wou bieden... Het is nog steeds een "job". Als uw werkgever je afschrijft op 2 jaar en jij denkt dat je nog 3 jaar kunt werken en kunt zelfs meer verdienen bij een ander en je bent nog ambitieus om te veranderen? Wat zou jij dan doen? Zoals hij zelf aangaf moet respect van 2 kanten komen...

Waarmee ik wil zeggen, bekijk het aub door beide brillen ipv sommige hun reacties hier  ::)
Inderdaad.
Het is zijn goed recht om van ploeg te veranderen als hij denkt elders beter af te zijn ( financieel of sportief of wat dan ook ), maar het hoefde echt niet op deze manier af te lopen.
Het is zoals je zegt, respect moet van 2 kanten komen en dat heb ik in dit verhaal maar van 1 kant gezien...

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #838 Gepost op: oktober 30, 2017, 04:33:08 pm »
Lol, je kunt ook stellen dat hij telkens ons uit de stront komen halen heeft omdat we in de "jus" zaten... Het is hoe je het wilt bekijken... ;) Het verhaal van het 3-jarig contract wist ik al vooraleer het in de pers werd uitgesmeerd en kon ik begrijpen. Hoe hij het heeft proberen "uit te spelen" door te verkondigen geen match te meer willen spelen heeft natuurlijk ervoor gezorgd dat hij zichzelf onmogelijk heeft gemaakt. Dat is iets dat niet verstandig was. Voor de rest moet je gewoon respect hebben voor zijn keuze en niet "belachelijk" gaan doen dat hij al moest "content" zijn met alles wat Essevee hem wou bieden... Het is nog steeds een "job". Als uw werkgever je afschrijft op 2 jaar en jij denkt dat je nog 3 jaar kunt werken en kunt zelfs meer verdienen bij een ander en je bent nog ambitieus om te veranderen? Wat zou jij dan doen? Zoals hij zelf aangaf moet respect van 2 kanten komen...

Waarmee ik wil zeggen, bekijk het aub door beide brillen ipv sommige hun reacties hier  ::)

Meneer Leye heeft proberen zijn vertrek forceren door
1. te weigeren om nog langer te spelen voor zijn werkgever
2. door te stellen in de pers dat de supporters geen respect voor hem toonden

Enkel en alleen omdat Zulte Waregem nog een bedrag wou opstrijken voor zijn topschutter aller tijden. Als hij het wil hebben over respect zou hij beter eens in de spiegel kijken.

Online varadero

  • Leden
  • Berichten: 2.285
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #839 Gepost op: maart 03, 2018, 08:50:55 am »
Een nochtans fitte en speelgerechtigde Leye uit de selectie gelaten bij Eupen voor hun levensbelangrijke match vanavond (website HNB)