Auteur Topic: [10] BONGONDA Theo  (gelezen 57110 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.241
  • Essevee!
[10] BONGONDA Theo
« Gepost op: januari 12, 2018, 03:38:59 pm »
Via Ludwig V. uit Krant van West-Vlaanderen
12 januari 2018
« Laatst bewerkt op: februari 02, 2019, 11:58:57 am door svennay »

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.241
  • Essevee!
Re: [95] BONGONDA Theo
« Reactie #1 Gepost op: januari 16, 2018, 10:15:39 pm »
Via Ludwig V. uit Sport/Voetbalmagazine
17 januari 2018

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [95] BONGONDA Theo
« Reactie #2 Gepost op: januari 16, 2018, 10:31:48 pm »
Wist niet dat Theo zo'n enfant terrible was...

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.767
  • Essevee!
Re: [95] BONGONDA Theo
« Reactie #3 Gepost op: januari 16, 2018, 10:40:52 pm »
Hopelijk alstie komt doet Dury geen Jens Naessenske...
halen en doodleuk constant op de bank wegens veel ditjes en datjes...

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.241
  • Essevee!
Re: [95] BONGONDA Theo
« Reactie #4 Gepost op: januari 16, 2018, 10:44:43 pm »
Hopelijk alstie komt doet Dury geen Jens Naessenske...
halen en doodleuk constant op de bank wegens veel ditjes en datjes...
Lijkt me niet vergelijkbaar gezien de totaal verschillende situaties waarin de spelers hier aankwamen.
Jens aan het begin en het liep goed dus was geen meerwaarde.
Theo in de helft terwijl we onderaan bengelen en hij zich terug in de kijker wil spelen.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [95] BONGONDA Theo
« Reactie #5 Gepost op: januari 16, 2018, 10:52:08 pm »
Hopelijk alstie komt doet Dury geen Jens Naessenske...
halen en doodleuk constant op de bank wegens veel ditjes en datjes...

Lijkt me niet vergelijkbaar gezien de totaal verschillende situaties waarin de spelers hier aankwamen.
Jens aan het begin en het liep goed dus was geen meerwaarde.
Theo in de helft terwijl we onderaan bengelen en hij zich terug in de kijker wil spelen.

Is na de transfer beginnen misgaan met Theo, hier heeft hij zich altijd goed gedragen dacht ik toch.
Iedereen verdient een tweede kans ... en als ze er niet in geloven waarom zouden ze hem dan terughalen én prijs afspreken?

Ging naar daar voor 1,25 miljoen met een 15% doorverkoop percentage. Als we hetzelfde terugbetalen -15% komt dat op 1.050.000€ zou dat die correcte optie op koop zijn ? :)

Online Justinho

  • Leden
  • Berichten: 1.029
Re: [95] BONGONDA Theo
« Reactie #6 Gepost op: januari 17, 2018, 07:26:50 am »
Hopelijk alstie komt doet Dury geen Jens Naessenske...
halen en doodleuk constant op de bank wegens veel ditjes en datjes...

Lijkt me niet vergelijkbaar gezien de totaal verschillende situaties waarin de spelers hier aankwamen.
Jens aan het begin en het liep goed dus was geen meerwaarde.
Theo in de helft terwijl we onderaan bengelen en hij zich terug in de kijker wil spelen.

Is na de transfer beginnen misgaan met Theo, hier heeft hij zich altijd goed gedragen dacht ik toch.
Iedereen verdient een tweede kans ... en als ze er niet in geloven waarom zouden ze hem dan terughalen én prijs afspreken?

Ging naar daar voor 1,25 miljoen met een 15% doorverkoop percentage. Als we hetzelfde terugbetalen -15% komt dat op 1.050.000€ zou dat die correcte optie op koop zijn ? :)
Dat percentage bij doorverkoop is doorgaans op de meerwaarde die wordt gerealiseerd.

Offline Lorenzo Di Marco

  • Leden
  • Berichten: 421
  • Essevee!
Re: [95] BONGONDA Theo
« Reactie #7 Gepost op: januari 17, 2018, 08:24:46 am »
Ik was al sceptisch toen de naam Bongonda voor de eerste maal viel als 'toptransfer'.
Met de bijkomende info uit het artikel hierboven uit S/VM worden mijn vermoedens bevestigd en ben ik zo mogelijk nog meer sceptisch.

Ik herhaal wat ik twee weken geleden al vermeldde in het transfertopic: Ik hoop ten stelligste dat hij mijn ongelijk bewijst maar ik vermoed dat Théo ook bij ons zal floppen. Hoofdoorzaak: gebrek aan professionaliteit. Ondanks dat hij barst van het talent.

Gelukkig zal Harbaoui er een paar binnenknallen en moeten we ons geen zorgen maken dit seizoen :D


Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.766
Re: [95] BONGONDA Theo
« Reactie #8 Gepost op: januari 17, 2018, 09:28:38 am »
gebrek aan professionaliteit gaat vaak gepaard met zweven, weinig realiteitszin, zelfoverschatting...
waarom denk dat je Simons nog bij Club zit....om dergelijke jongens wat te corrigeren, vertrouwen te geven. Leye had ook invloed op zo'n gasten.

Offline Bertrand

  • Leden
  • Berichten: 1.072
Re: [95] BONGONDA Theo
« Reactie #9 Gepost op: januari 17, 2018, 10:07:45 am »
Ik was al sceptisch toen de naam Bongonda voor de eerste maal viel als 'toptransfer'.
Met de bijkomende info uit het artikel hierboven uit S/VM worden mijn vermoedens bevestigd en ben ik zo mogelijk nog meer sceptisch.

Ik herhaal wat ik twee weken geleden al vermeldde in het transfertopic: Ik hoop ten stelligste dat hij mijn ongelijk bewijst maar ik vermoed dat Théo ook bij ons zal floppen. Hoofdoorzaak: gebrek aan professionaliteit. Ondanks dat hij barst van het talent.

Gelukkig zal Harbaoui er een paar binnenknallen en moeten we ons geen zorgen maken dit seizoen :D

Zelfde mening, ik had ook reeds vragen bij de keuze en of hij de juiste man was om ons uit de degradatiezone te helpen.

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: [95] BONGONDA Theo
« Reactie #10 Gepost op: januari 17, 2018, 10:31:34 am »
Ik was al sceptisch toen de naam Bongonda voor de eerste maal viel als 'toptransfer'.
Met de bijkomende info uit het artikel hierboven uit S/VM worden mijn vermoedens bevestigd en ben ik zo mogelijk nog meer sceptisch.

Ik herhaal wat ik twee weken geleden al vermeldde in het transfertopic: Ik hoop ten stelligste dat hij mijn ongelijk bewijst maar ik vermoed dat Théo ook bij ons zal floppen. Hoofdoorzaak: gebrek aan professionaliteit. Ondanks dat hij barst van het talent.

Gelukkig zal Harbaoui er een paar binnenknallen en moeten we ons geen zorgen maken dit seizoen :D

Zelfde mening, ik had ook reeds vragen bij de keuze en of hij de juiste man was om ons uit de degradatiezone te helpen.

Om uit de degradatiezone te geraken zal de hele groep zijn niveau moeten optrekken wie er ook speelt.
Het is niet omdat er een paar andere bijlopen dat het plots van zelf zal gaan. Ik persoonlijk blijf het raar vinden dat er zoveel spelers zwak presteren terwijl ze in het verleden bewezen hebben het wel te kunnen.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: [95] BONGONDA Theo
« Reactie #11 Gepost op: januari 17, 2018, 11:14:25 am »
Ik was al sceptisch toen de naam Bongonda voor de eerste maal viel als 'toptransfer'.
Met de bijkomende info uit het artikel hierboven uit S/VM worden mijn vermoedens bevestigd en ben ik zo mogelijk nog meer sceptisch.

Ik herhaal wat ik twee weken geleden al vermeldde in het transfertopic: Ik hoop ten stelligste dat hij mijn ongelijk bewijst maar ik vermoed dat Théo ook bij ons zal floppen. Hoofdoorzaak: gebrek aan professionaliteit. Ondanks dat hij barst van het talent.

Gelukkig zal Harbaoui er een paar binnenknallen en moeten we ons geen zorgen maken dit seizoen :D

Zelfde mening, ik had ook reeds vragen bij de keuze en of hij de juiste man was om ons uit de degradatiezone te helpen.
Het is vooral Dury die hem persé moest hebben!   Theo heeft een versnelling in de benen die men in de Belgische competitie niet meer ziet,kond dit per match een keer of 3,4 en dan was zijn bobijntje af,ik weet niet of dit nog zo is.

Offline Grompie

  • Leden
  • Berichten: 1.013
Re: [95] BONGONDA Theo
« Reactie #12 Gepost op: januari 17, 2018, 11:54:11 am »

Het is vooral Dury die hem persé moest hebben!   Theo heeft een versnelling in de benen die men in de Belgische competitie niet meer ziet,kond dit per match een keer of 3,4 en dan was zijn bobijntje af,ik weet niet of dit nog zo is.

Vermoed dat hij toch 90 minuten zal kunnen meedraaien nu, was tot vorig jaar toch basisspeler bij celta. en speelde matchen tegen barca en real waar hij toch ook niet na een uur eraf moest. Zijn conditie zal normaal wel een heel stuk beter zijn.

Offline Goofy

  • Leden
  • Berichten: 28
Re: [95] BONGONDA Theo
« Reactie #13 Gepost op: januari 17, 2018, 01:00:08 pm »

Het is vooral Dury die hem persé moest hebben!   Theo heeft een versnelling in de benen die men in de Belgische competitie niet meer ziet,kond dit per match een keer of 3,4 en dan was zijn bobijntje af,ik weet niet of dit nog zo is.

Vermoed dat hij toch 90 minuten zal kunnen meedraaien nu, was tot vorig jaar toch basisspeler bij celta. en speelde matchen tegen barca en real waar hij toch ook niet na een uur eraf moest. Zijn conditie zal normaal wel een heel stuk beter zijn.

Ik vermoed dat hij geen 90 minuten zal kunnen meedraaien als hij niet traint.
En met 6 basisplaatsen dit seizoen zal hij niet kunnen teren op wedstrijdritme.


Offline neutraal

  • Leden
  • Berichten: 669
  • Essevee!
Re: [95] BONGONDA Theo
« Reactie #14 Gepost op: januari 17, 2018, 01:04:59 pm »
Ik wil er toch nog even op wijzen dat deze transfer nog nergens officieël is bevestigd.  Niet op de website van Zulte-Waregem, noch op sporza of een ander kanaal.  Dus nog altijd met 2 woorden spreken.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [95] BONGONDA Theo
« Reactie #15 Gepost op: januari 26, 2018, 09:43:23 pm »
Zulte Waregem rondt terugkeer van Theo Bongonda af, coach Dury is lyrisch: “Een half mirakel”
26/01/2018 om 15:25 via Het Nieuwsblad

Zulte Waregem heeft de komst van Theo Bongonda deze morgen afgerond. “Het is een half mirakel dat we door omstandigheden zo’n speler konden terugnemen”, klinkt het opgetogen bij coach Francky Dury. “Die jongen heeft begin december gebeld: ‘Ik wil terugkomen naar Zulte Waregem’. We hebben er alles aan gedaan om hem te kunnen doen komen. Ik kijk enorm naar hem uit.”

De 22-jarige vleugelaanvaller Theo Bongonda wordt tot het einde van het seizoen geleend van Celta de Vigo. Bongonda werd voor Nieuwjaar uitgeleend aan het Turkse Trabzonspor maar kwam er amper aan de bak. Essevee bedong ook een aankoopoptie maar Bongonda ligt nog tot juni 2019 onder contract in Spanje. Hij brak in het seizoen 2013-2014 door bij Zulte Waregem en keert nu dus terug.

“Theo is een geweldige voetballer”, spaarde Dury de lof niet. “Hij heeft heel veel bijgeleerd: in zijn laatste passing, in zijn vista,... Vroeger was hij nog een beetje speels en ontbrak soms die laatste pass, bij Celta heeft hij echter heel grote stappen vooruit gezet. Ik ben benieuwd naar zijn eerste optreden in België, ik zou nu al willen zien waar hij staat eind mei. Veel mensen gaan schrikken, gaan verrast zijn van zijn niveau: zijn snelheid, zijn techniek en zijn acceleratievermogen zijn allemaal verbeterd omdat hij musculair sterker is geworden. Met zijn vista is hij iemand waar ik echt naar uitkijk.”

Enig nadeel: Bongonda heeft sedert begin december niet meer gespeeld en het zal een week of twee tijd vragen om te kunnen aantreden. “Maar ik mag aannemen dat hij straks zal kunnen spelen”, maakt Dury zich sterk.

Bron: http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180126_03322653

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.767
  • Essevee!
Re: [95] BONGONDA Theo
« Reactie #16 Gepost op: januari 27, 2018, 07:25:09 am »
Als Dury half gelijk heeft wordt het dus een super succes...
We will see...

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.241
  • Essevee!
Re: [95] BONGONDA Theo
« Reactie #17 Gepost op: januari 27, 2018, 07:48:55 am »
Uit Het Laatste Nieuws
27 januari 2018

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: [95] BONGONDA Theo
« Reactie #18 Gepost op: januari 27, 2018, 01:58:55 pm »
Als ze de optie lichten, dan snap ik de transfer. Indien niet, dan is het voor mij geld op straat.

Offline die hard esseveeër

  • Leden
  • Berichten: 2.369
Re: [95] BONGONDA Theo
« Reactie #19 Gepost op: januari 27, 2018, 02:09:04 pm »
Als ze de optie lichten, dan snap ik de transfer. Indien niet, dan is het voor mij geld op straat.
Ik zal het u ne keer uitleggen...
Momementeel hebben we voor de linksbuiten / linksvoor enkel Kaya en Olayinka.
Kaya rendeert beter centraal en Olayinka is op 't einde van 't seizoen weer weg, want gehuurd van de Gantwaaze zonder aankoopoptie.
Als ge dan Bongonda kunt huren voor een half jaar mét aankoopoptie en die blijkt de pannen van het dak te spelen ( wat Dury blijkbaar verwacht als ge de gazetten moogt geloven ), dan koopt ge hem na dit seizoen en hebt ge daar meteen uw oplossing naar volgende jaar toe.
Mochten zijn sportieve prestaties tegenvallen, dan moet ge hem toch maar een half seizoen betalen en zijt ge er gratis en voor niets weer vanaf.
'T is maar door hem te proberen dat ge het kunt weten, hé.