Auteur Topic: [04] DERIJCK Timothy  (gelezen 66359 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [04] DERIJCK Timothy
« Reactie #140 Gepost op: januari 07, 2022, 04:27:32 pm »
Essevee en Timothy Derijck opnieuw herenigd
06/01/2022 via Essevee.be

Timothy Derijck (34) keert terug naar SV Zulte Waregem. De centrale verdediger komt over van KV Kortrijk.

Na drie jaar keert Timothy Derijck terug naar het vertrouwde nest. Met 225 wedstrijden in de Eredivisie en meer dan 150 wedstrijden in de Jupiler Pro League op zijn teller trekt Zulte Waregem een stevige portie ervaring aan. De verdediger tekent een contract van 1 jaar (+ 1 jaar optie) in de Elindus Arena.

“Wanneer Zulte Waregem belde, zei mijn gevoel meteen dat ik dit moest doen. De twee jaar dat ik hier heb gevoetbald, voelden altijd goed. We hebben hier erg mooie momenten meegemaakt bij Essevee”, vertelt Timothy Derijck. “Ik kijk er naar uit om tijdens de tweede seizoenshelft mijn club te helpen om zo snel mogelijk hogerop te klimmen in het klassement.”

“Timothy kent het huis, is iemand uit de eigen streek en weet als geen ander hoe de competitie in elkaar zit”, klinkt het bij Eddy Cordier. “Het was een hoofddoel om onze verdediging te versterken tijdens deze winterperiode. Met de ervaring van Timothy en de komst van Dion Cools kijken we uit naar meer stabiliteit in de achterste linie.”

Bron: https://www.essevee.be/nl/team-essevee/nieuws/essevee-en-timothy-derijck-opnieuw-herenigd

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [04] DERIJCK Timothy
« Reactie #141 Gepost op: januari 07, 2022, 04:37:31 pm »
Topic teruggezt.

In alle eerlijkheid ... ik heb gemende gevoelens bij de terugkeer van Timo.

Enerzijds zoals ik schreef toen ie vertrok blijf ik Derijck een degelijke speler vinden. Niet voor een echte topclub maar ons Essevee is hij een meerwaarde ...
Anderzijds, als zijn kopke er niet meer bij is ... dan kelderen zijn voetbalkwaliteiten.

Hij speelt het eerste seizoen altijd goed tot zeer goed. Om dan weg te zakken als zijn focus op de club waarvoor hij speelt precies is verdwenen/verzwakt is.

Misschien is het nu anders.

Offline Fredje SVZW

  • Leden
  • Berichten: 1.266
Re: [04] DERIJCK Timothy
« Reactie #142 Gepost op: januari 07, 2022, 05:04:37 pm »
Als ik kijk wat we achteraan misten, is Timo een zeer goede oplossing. Voetballend vermogen, Belg, ervaring, communicatief. Ook een speler die, net als Ollie, een Pletinckx stuurt en beter maakt. Na Gano opnieuw een bewijs dat Essevee een trap hoger is

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.767
Re: [04] DERIJCK Timothy
« Reactie #143 Gepost op: januari 07, 2022, 05:18:17 pm »
deed vroeger idd de verdedigers rond, naast hem vaak beter spelen.
Baudry was daar het voorbeeld van.
het belangrijkste is natuurlijk dat hij zelf het niveau haalt.
is hij zeker van zijn plaats???
en wie gaat er dan naar de bank?
of gaan ze Humphreys nog verkopen.
Tegen Standard speelde Humphreys goed, zat hij er vaak tussen en stond hij positioneel meestal goed.

Online Koekenaas

  • Leden
  • Berichten: 2.635
  • Essevee!
Re: [04] DERIJCK Timothy
« Reactie #144 Gepost op: januari 07, 2022, 07:11:12 pm »
deed vroeger idd de verdedigers rond, naast hem vaak beter spelen.
Baudry was daar het voorbeeld van.
het belangrijkste is natuurlijk dat hij zelf het niveau haalt.
is hij zeker van zijn plaats???
en wie gaat er dan naar de bank?
of gaan ze Humphreys nog verkopen.
Tegen Standard speelde Humphreys goed, zat hij er vaak tussen en stond hij positioneel meestal goed.
denk Derijck-Humphreys als duo

Offline Naughtius Maximus

  • Leden
  • Berichten: 2.358
  • Essevee!
Re: [04] DERIJCK Timothy
« Reactie #145 Gepost op: januari 07, 2022, 09:20:39 pm »
Topic teruggezt.

In alle eerlijkheid ... ik heb gemende gevoelens bij de terugkeer van Timo.

Enerzijds zoals ik schreef toen ie vertrok blijf ik Derijck een degelijke speler vinden. Niet voor een echte topclub maar ons Essevee is hij een meerwaarde ...
Anderzijds, als zijn kopke er niet meer bij is ... dan kelderen zijn voetbalkwaliteiten.

Hij speelt het eerste seizoen altijd goed tot zeer goed. Om dan weg te zakken als zijn focus op de club waarvoor hij speelt precies is verdwenen/verzwakt is.

Misschien is het nu anders.

Hij heeft een contract tot juni 2022. en de club kan beslissen om met een jaar te verlengen. Denk dat Derijck ook wel beseft dat het beste bij hem eraf is en dat hij dankbaar mag zijn voor ieder jaar dat hij langer op 1/A niveau kan spelen.

Het is ondertussen ook wel duidelijk dat Derijck naar ons pas is willen terugkeren als Dury er niet meer was.

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: [04] DERIJCK Timothy
« Reactie #146 Gepost op: januari 08, 2022, 12:54:03 am »
Letterlijk den ouden bucht kopen van de VK, het is ver gekomen. Ze lachen zich een bult daar met onze 'versterking'.

En eigelijk hoef ik die gast niet meer zien in een van onze shirts na zijn belachelijk gedoe toen Gent kwam aankloppen. Een dikke rottransfer is dit.

Offline sv27

  • Leden
  • Berichten: 414
Re: [04] DERIJCK Timothy
« Reactie #147 Gepost op: januari 08, 2022, 07:36:05 am »
Heeft vorig jaar veel gespeeld bij KVK, maar veel mindere matchen. Dit jaar goeie start daarna definitief uit ploeg geraakt door enkelblessure. Dat hij bepaalde kwaliteiten heeft (kopbalsterk, goeie sturing en positiespel, redelijke pass, scherpe tackle) staat buiten kijf, maar hij wordt er niet jonger op en zijn snelheid en het vermogen om er tijdig en kort opzitten neemt af. Het word afwachten of hij nog constant niveau haalt en of zijn klak er blijft naar staat als de resultaten wat tegenzitten of hij tevreden moet zijn met plek op de bank. Dat hij van nut kan zijn om behoud te verzekeren staat vast, maar na dir seizoen zou ik toch eens verder kijken dan deze noodoplossing.

Deschacht was ook van nut en zorgde voor rust, maar nam niet weg dat onze verdediging onder zijn leiding sterretjes zag als het tegen snelle en wendbare spelers kwam te staan of tegen een goed uitgevoerde tegenaanval aanliep.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [04] DERIJCK Timothy
« Reactie #148 Gepost op: juli 27, 2022, 11:28:51 am »
Zulte Waregem moet het enige tijd stellen zonder zijn ervaren kracht in de verdediging
26/07/2022 bron: Essevee via voetbalkrant.com

Zulte Waregem zal het enige tijd moeten doen zonder Timothy Derijck. De ervaren kracht viel immers uit in de opwarming afgelopen weekend tegen Seraing.

Zulte Waregem won op de openingspeeldag met 2-0 van Seraing. Dit wel zonder Timothy Derijck. De verdediger die aan zijn tweede periode bij Zulte Waregem bezig is moest geblesseerd de opwarming staken en richting kleedkamer vertrekken.

Zulte Waregem maakte bekend dat hij een verrekking aan de adductor heeft opgelopen. Hij zal vermoedelijk enkele dagen out zijn. Nu zondag moeten de West-Vlamingen de verplaatsingen maken naar Antwerpen om Antwerp te bekampen. Het zal nog afwachten worden of ze kunnen rekenen op hun ervaren rots in de branding.

Bron: https://www.voetbalkrant.com/nieuws/2022-07-26/zulte-waregem-moet-het-enige-tijd-stellen-zonder-zijn-ervaren-kracht-in-de-verdediging
« Laatst bewerkt op: juli 28, 2022, 10:01:13 am door Zigzag »

Offline Neleuh1985

  • Leden
  • Berichten: 1.578
  • Essevee!
Re: [04] DERIJCK Timothy
« Reactie #149 Gepost op: juli 13, 2023, 01:24:33 pm »
Timothy Derijck (36) blijft langer aan boord en wil terug naar 1A met Essevee: “Zo snel mogelijk kampioen worden”

De 36-jarige centrale verdediger verlengde zijn contract met één jaar. © Essevee

Timothy Derijck is ook dit seizoen van de partij bij Zulte Waregem. De 36-jarige centrale verdediger verlengde zijn contract en bruist van opwinding. “Er zijn 90 punten te verdienen in 1B, we willen zo hoog mogelijk scoren en zo snel mogelijk kampioen worden.”

Essevee is bezig aan week drie van de voorbereiding. Na een weekje pauze – van 3 tot 9 juli – en nu opnieuw een week training, volgt zaterdag een oefenpot tegen Racing Genk. “We waren al vrij vanaf eind april. Tussen 10 en 15 juni gingen we onze fysieke testen afleggen”, zegt Derijck. “Ik maakte het nooit eerder mee, maar zeven tot acht weken vrij zijn, zonder groepstrainingen … Eigenlijk was dat net te lang.”

De eerste veertien dagen werden afgesloten met de winst tegen Club Brugge. “Het blijft vriendschappelijk, maar je weet toch een beetje waar je staat. Er waren een vijf, zes basisspelers bij Club en die andere jongens hebben vorig seizoen op het tweede niveau gespeeld, ook al zijn ze maar 18, 19 jaar. Looplijnen werden ingeoefend en verschillende systemen. Tegen Racing Waregem hanteerden we een 4-3-3, tegen Club een 3-5-2. We willen flexibiliteit kunnen brengen.”

3.000 abonnementen
Het moet gezegd: er heerst positivisme rond de club. Zo zijn er midden juli al meer dan 3.000 abonnementen verkocht. “Er waait een frisse wind. Iedereen staat achter de club, ook al zijn we gedegradeerd. We moeten een nieuwe start nemen. Het is eigenlijk bizar, Waregem is maar een kleine stad. Tegen Racing Waregem stond heel het veld vol, tegen Club Brugge waren er 5.000 toeschouwers. Dat zegt wel iets. Het leeft en geeft ons veel vertrouwen.”

Derijck blijft aan boord aan de Gaverbeek. Hij had een optie in zijn contract dat als hij twintig wedstrijd speelde, er een verlenging aankwam. “Zowel ikzelf als de club hadden hetzelfde idee: we moeten zo snel mogelijk terug naar het hoogste niveau. Dat is de enige correcte uitgangspositie. Als het goed aanvoelt en je zit bij een geëngageerde club, waarom zou je dan niet blijven?”

De centrale verdediger telt 36 lentes, maar voelt zich fysiek een pak jonger. “Mijn lichaam voelt niet aan als de leeftijd doet vermoeden. Natuurlijk zijn er dagen dat het voor iedereen lastig is, maar ik kan niet klagen en heb weinig last van spierpijn. Bij sommigen kraakt het al aan 30, 32 jaar. Ik heb het geluk dat ik me heel mijn carrière goed heb verzorgd en daar pluk ik nu de vruchten van. Ik ga hout vasthouden, want ik hoop dat nog lang zo te houden. Zeg nu zelf, voetbal is het mooiste dat er is: elke dag met die gasten trainen, plezier maken, maar ook afzien.”

Geraamte staat er
Essevee kan volgend seizoen teren op namen als Derijck, Bostyn, Vormer, Vossen en Brüls: een bom ervaring. “Dat is ook de bedoeling, om een mix van ervaring en jeugdigheid te hebben. Het is goed dat het geraamte er staat. Daarom dat we ook zeggen: we zijn alleen tevreden als we de titel pakken. Er zijn 90 punten te verdienen in 1B, daar willen we zo dicht mogelijk bij eindigen.”

Het zal sowieso een ander soort voetbal worden en Essevee zal vaak als favoriet aan de partij beginnen. “Dat mag ook. Het is de bedoeling om hoog druk te zetten zodat het versmachtend overkomt. Tegenstanders moeten het moeilijk hebben om onder onze druk uit te komen. Dat moet erin zitten vanaf speeldag één tot eind april, wanneer de competitie afloopt. We hebben ook jongens die op de kleine ruimte het verschil kunnen maken. Denk aan Vormer die een voorzet kan geven uit het niets. We hebben de spitsen die dat kunnen omzetten in een doelpunt.”

Derijck kijkt niet specifiek uit naar één bepaalde wedstrijd. “Lommel is fel aan het investeren en zal een ploeg willen creëren die meestrijdt voor de top drie. En dan heb je ploegen als Club NXT, RSCA Futures, Jong Genk, Standard … Zij hebben bij wijze van spreken niets te verliezen. Ik wil eigenlijk zo snel mogelijk kampioen spelen. Dat staat als een paal boven water.”

Bron : Krant van West-Vlaanderen - 13/07/2023

Online San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.193
Re: [04] DERIJCK Timothy
« Reactie #150 Gepost op: augustus 28, 2023, 11:19:16 am »
Derijck weigert dus effectief om op de bak te zitten volgens mijn bron.
Insider in het Belgisch voetbal.

Offline Neleuh1985

  • Leden
  • Berichten: 1.578
  • Essevee!
Re: [04] DERIJCK Timothy
« Reactie #151 Gepost op: augustus 28, 2023, 11:38:18 am »
Derijck weigert dus effectief om op de bak te zitten volgens mijn bron.
Insider in het Belgisch voetbal.
Dat vind ik toch wel straf.
Werkweigering.
Hopelijk doet de club daar iets aan want vind ik eigenlijk niet kunnen.

Online Habib habibou

  • Leden
  • Berichten: 959
  • 4451
Re: [04] DERIJCK Timothy
« Reactie #152 Gepost op: augustus 28, 2023, 11:57:00 am »
Derijck weigert dus effectief om op de bak te zitten volgens mijn bron.
Insider in het Belgisch voetbal.
Dat vind ik toch wel straf.
Werkweigering.
Hopelijk doet de club daar iets aan want vind ik eigenlijk niet kunnen.
Zou dit geen geldige reden kunnen zijn om contract te ontbinden zonder dat we er kosten aan hebben? Dan zijn we ineens van een overbodige speler af die volgens mij wel bij de grootverdieners zit.

Online Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.769
  • Essevee!
Re: [04] DERIJCK Timothy
« Reactie #153 Gepost op: augustus 28, 2023, 12:06:24 pm »
Derijck weigert dus effectief om op de bak te zitten volgens mijn bron.
Insider in het Belgisch voetbal.
Dat vind ik toch wel straf.
Werkweigering.
Hopelijk doet de club daar iets aan want vind ik eigenlijk niet kunnen.
Zou dit geen geldige reden kunnen zijn om contract te ontbinden zonder dat we er kosten aan hebben? Dan zijn we ineens van een overbodige speler af die volgens mij wel bij de grootverdieners zit.
bwa
gebeurd toch dagelijks ergens?
doktersbriefke en tis opgelost

Online Zias bastiaen

  • Leden
  • Berichten: 358
  • Essevee!
Re: [04] DERIJCK Timothy
« Reactie #154 Gepost op: augustus 28, 2023, 12:09:08 pm »
Iemand na de training geweest vandaag en weet of guindo erbij was?

Online Fats Domino

  • Leden
  • Berichten: 733
  • Essevee!
Re: [04] DERIJCK Timothy
« Reactie #155 Gepost op: augustus 28, 2023, 12:19:18 pm »
Derijck weigert dus effectief om op de bak te zitten volgens mijn bron.
Insider in het Belgisch voetbal.

Gevaarlijke uitspraak als het maar van horen zeggen is

Online Koekenaas

  • Leden
  • Berichten: 2.635
  • Essevee!
Re: [04] DERIJCK Timothy
« Reactie #156 Gepost op: augustus 28, 2023, 12:28:05 pm »
Derijck weigert dus effectief om op de bak te zitten volgens mijn bron.
Insider in het Belgisch voetbal.
Dat vind ik toch wel straf.
Werkweigering.
Hopelijk doet de club daar iets aan want vind ik eigenlijk niet kunnen.
Denk dat een ervaren rot als Derijck wel weet wat mag en niet mag.Zal daar wel voorzichtig mee zijn.Tenzij die nog(eens) een transfer wil versieren
« Laatst bewerkt op: augustus 28, 2023, 01:32:51 pm door svennay »

Offline esssevee4life

  • Leden
  • Berichten: 927
  • Essevee!
Re: [04] DERIJCK Timothy
« Reactie #157 Gepost op: augustus 28, 2023, 02:43:07 pm »
Derijck weigert dus effectief om op de bak te zitten volgens mijn bron.
Insider in het Belgisch voetbal.
Is iets wat ik hier al eerder heb gezegd.
Het grootste mentaliteitsprobleem lijkt mij te zitten bij enkele van onze ervaren spelers.
Denk dat het gevoel is gekomen de afgelopen jaren dat men bij essevee kan komen uitbollen.
Vroeger kwamen deze ervaren spelers bij ons tonen dat ze het nog altijd konden en onterecht waren afgeschreven.

Daarom naar volgend seizoen denk ik dat al deze anciens moeten weg zijn tegen de start van de trainingen en vervangen door andere ervaren Belgen.
Zou voor een mentaliteitswijziging kunnen zorgen in de kleedkamer.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [04] DERIJCK Timothy
« Reactie #158 Gepost op: augustus 28, 2023, 03:16:18 pm »
Derijck weigert dus effectief om op de bak te zitten volgens mijn bron.
Insider in het Belgisch voetbal.

Is iets wat ik hier al eerder heb gezegd.
Het grootste mentaliteitsprobleem lijkt mij te zitten bij enkele van onze ervaren spelers.
Denk dat het gevoel is gekomen de afgelopen jaren dat men bij essevee kan komen uitbollen.
Vroeger kwamen deze ervaren spelers bij ons tonen dat ze het nog altijd konden en onterecht waren afgeschreven.

Daarom naar volgend seizoen denk ik dat al deze anciens moeten weg zijn tegen de start van de trainingen en vervangen door andere ervaren Belgen.
Zou voor een mentaliteitswijziging kunnen zorgen in de kleedkamer.

Volgens mij kan je het uitbollen van Derijck niet vergelijken met het uitbollen van Vormer.


Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.767
Re: [04] DERIJCK Timothy
« Reactie #159 Gepost op: augustus 28, 2023, 03:40:15 pm »
Op training bollen die ouderen totaal niet uit, integendeel....ze motiveren, helpen die jongeren.