Auteur Topic: Sfeer in het stadion  (gelezen 274378 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline M.

  • Leden
  • Berichten: 1.019
Re: Sfeer in het stadion
« Reactie #1300 Gepost op: februari 26, 2014, 07:23:52 pm »
Iets provocerend mag wel wat origineler dan janet of zijn moeder of de andere standaardzaken..

En van die bommetjes.
Voorstander ja, in X ( zoals het nu is) nee.
Staan teveel kinderen vooraan, sommige die ze aansteken weten echt niet welk materiaal ze in handen hebben.
Ook meegemaakt de vorige jaren: je weet dat er volgende thuismatch grote tifo op komst is.
Dan is het jammer dat deze kan geannuleerd worden door veiligheid omdat er ene slimmen voor stoer te doen een piraat smijt..
Dat zo'n mannen even terecht worden gewezen vind ik normaal..
Als er jeugdspelers van mij in X staan en plots valt daar piraat tussen, dan spreek ik die persoon zeker aan.
Sommigen moeten echt eerst eens wat denken voor ze wat uitsteken omdat het overal gebeurd...

Offline svzw4ever

  • Leden
  • Berichten: 626
Re: Sfeer in het stadion
« Reactie #1301 Gepost op: februari 26, 2014, 07:49:50 pm »
Iets provocerend mag wel wat origineler dan janet of zijn moeder of de andere standaardzaken..

En van die bommetjes.
Voorstander ja, in X ( zoals het nu is) nee.
Staan teveel kinderen vooraan, sommige die ze aansteken weten echt niet welk materiaal ze in handen hebben.
Ook meegemaakt de vorige jaren: je weet dat er volgende thuismatch grote tifo op komst is.
Dan is het jammer dat deze kan geannuleerd worden door veiligheid omdat er ene slimmen voor stoer te doen een piraat smijt..
Dat zo'n mannen even terecht worden gewezen vind ik normaal..
Als er jeugdspelers van mij in X staan en plots valt daar piraat tussen, dan spreek ik die persoon zeker aan.
Sommigen moeten echt eerst eens wat denken voor ze wat uitsteken omdat het overal gebeurd...

in de X is het inderdaad gevaarlijk omdat het volk veel te dicht bij elkaar staat

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.285
Re: Sfeer in het stadion
« Reactie #1302 Gepost op: februari 26, 2014, 09:43:15 pm »
Iets provocerend mag wel wat origineler dan janet of zijn moeder of de andere standaardzaken..

En van die bommetjes.
Voorstander ja, in X ( zoals het nu is) nee.
Staan teveel kinderen vooraan, sommige die ze aansteken weten echt niet welk materiaal ze in handen hebben.
Ook meegemaakt de vorige jaren: je weet dat er volgende thuismatch grote tifo op komst is.
Dan is het jammer dat deze kan geannuleerd worden door veiligheid omdat er ene slimmen voor stoer te doen een piraat smijt..
Dat zo'n mannen even terecht worden gewezen vind ik normaal..
Als er jeugdspelers van mij in X staan en plots valt daar piraat tussen, dan spreek ik die persoon zeker aan.
Sommigen moeten echt eerst eens wat denken voor ze wat uitsteken omdat het overal gebeurd...
Ok? ja dat begrijp ik wel dat er veel kinderen staan. Maar bij onze sfeertribune mis je toch wel wat bengaalsvuur of een piraat. Maar zeker te verstaan omdat er kinderen staan. Maar waarom lukt het dan wel in Lierse, Mechelen, Genk, Standard, ...
SV TILL I DIE

Offline M.

  • Leden
  • Berichten: 1.019
Re: Sfeer in het stadion
« Reactie #1303 Gepost op: februari 27, 2014, 12:05:54 am »
Ok? ja dat begrijp ik wel dat er veel kinderen staan. Maar bij onze sfeertribune mis je toch wel wat bengaalsvuur of een piraat. Maar zeker te verstaan omdat er kinderen staan. Maar waarom lukt het dan wel in Lierse, Mechelen, Genk, Standard, ...

Heel eenvoudig volgens mij..
Daar heb je centraal blok met "echte"..
Die verwachten dat, aanvaarden dat...
Nu is X het goedkoopste vak, toch degelijk zicht, pal in de ambiance..

Dit is deels gekomen door non-structuur in X, geen communicatie/initiatieven met club, ...

Oplossingen zijn er:
- gewoon met groep "echte" kuis houden in centraal deel X
- X opsplitsen en fanatiek gedeelte cre?eren
- stap per stap werken en zo naar "vaste" grote groep sfeermakers cre?eren..
De jeugd wat opzij schuiven dat ze kunnen meedoen zonder plaats in te nemen van fanatiekelingen...
De familieclub in gedachten houden..

Versta me niet verkeerd.
Van mij mag het wat serieuzer, wat uitgebreider, wat meer tegen alles in gaan..
Maar daardoor jeugd of kinderen een trauma laten oplopen, nee bedankt.
Daarmee helft van het vak tegen je in jagen, nee bedankt..

Grootste probleem naar mijn mening is feit dat er geen communicatie is tussen de verschillende vriendengroepen in centrum van X.
Hierdoor wordt er  niet al 1 groep naar buiten gekomen..
Deels fout vaste groep, deel fout andere groepjes..
Sociale controle zou omhoog mogen..

Misschien tijd voor deftige brainstorm sessie ivm vak X/sfeergroep ?

Dit is volledig mijn mening..
Ik heb bepaalde keuzes gemaakt.
Maar wil wel nog meehelpen achter de schermen of mee discussi?ren over hoe sfeer vanuit X kan verbeteren...

Offline JSPR_G

  • Leden
  • Berichten: 1.576
Re: Sfeer in het stadion
« Reactie #1304 Gepost op: februari 27, 2014, 12:44:28 am »
Wat de toegevoegde, sfeerbevorderende waarde van piraatjes precies is versta ik toch niet echt. Bengaals vuur brengt wel sfeer, maar een onnozele harde knal met wat giechelende pubers er rond..

Offline mutske

  • Leden
  • Berichten: 1.383
Re: Sfeer in het stadion
« Reactie #1305 Gepost op: februari 27, 2014, 09:15:57 am »
Heel eenvoudig volgens mij..
Daar heb je centraal blok met "echte"..
Die verwachten dat, aanvaarden dat...
Nu is X het goedkoopste vak, toch degelijk zicht, pal in de ambiance..

Dit is deels gekomen door non-structuur in X, geen communicatie/initiatieven met club, ...

Oplossingen zijn er:
- gewoon met groep "echte" kuis houden in centraal deel X
- X opsplitsen en fanatiek gedeelte cre?eren
- stap per stap werken en zo naar "vaste" grote groep sfeermakers cre?eren..
De jeugd wat opzij schuiven dat ze kunnen meedoen zonder plaats in te nemen van fanatiekelingen...
De familieclub in gedachten houden..

Versta me niet verkeerd.
Van mij mag het wat serieuzer, wat uitgebreider, wat meer tegen alles in gaan..
Maar daardoor jeugd of kinderen een trauma laten oplopen, nee bedankt.
Daarmee helft van het vak tegen je in jagen, nee bedankt..

Grootste probleem naar mijn mening is feit dat er geen communicatie is tussen de verschillende vriendengroepen in centrum van X.
Hierdoor wordt er  niet al 1 groep naar buiten gekomen..
Deels fout vaste groep, deel fout andere groepjes..
Sociale controle zou omhoog mogen..

Misschien tijd voor deftige brainstorm sessie ivm vak X/sfeergroep ?

Dit is volledig mijn mening..
Ik heb bepaalde keuzes gemaakt.
Maar wil wel nog meehelpen achter de schermen of mee discussi?ren over hoe sfeer vanuit X kan verbeteren...

Amen ...

Offline svzw4ever

  • Leden
  • Berichten: 626
Re: Sfeer in het stadion
« Reactie #1306 Gepost op: februari 27, 2014, 09:24:06 am »
aan de mensen die over bengaals praten, zoals we i. vak x staan (als sardientjes op elkaar geprest) de meeste matchen is het vewoon te gevaarlijk om bengaal aan te steken, ofwel moet je hem hele tijd vasthouden wat ik niet direct iemand zie doen

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: Sfeer in het stadion
« Reactie #1307 Gepost op: februari 27, 2014, 10:30:41 am »

Oplossingen zijn er:
- gewoon met groep "echte" kuis houden in centraal deel X
- X opsplitsen en fanatiek gedeelte cre?eren
- stap per stap werken en zo naar "vaste" grote groep sfeermakers cre?eren..
De jeugd wat opzij schuiven dat ze kunnen meedoen zonder plaats in te nemen van fanatiekelingen...
De familieclub in gedachten houden..

Allemaal mooi gezegd, maar ik zie niet in hoe je in een open vak 'kuis kunt houden' en opsplitsen.

Tegenwoordig moet ge al een half uur op voorhand in die tribune gaan staan als je redelijk centraal wil staan, 2 jaar geleden kon je 5 minuutjes voor de match nog opt gemak binnen wandelen.

Om dan nog maar te zwijgen van die azijnzeikers die beginnen te zagen als ze 10 cm moet opschuiven omdat er nog iemand tussen wil staan.

Zoals je zelf aanhaalt, het zijn de goedkoopste kaarten, de meeste ambiance, maar 1 vak/tribune, dus de meeste die nekeer naar 'de voetbal in waregem' willen, kopen daar een kaart en staan waar ze willen.
Vergeleken met Standard, daar hebben de ultras een eigen vak, en moet je daar wss niet afkomen met jonge gastjes of een paar oude peirdezagen.

Offline svzw4ever

  • Leden
  • Berichten: 626
Re: Sfeer in het stadion
« Reactie #1308 Gepost op: februari 27, 2014, 10:42:28 am »
Allemaal mooi gezegd, maar ik zie niet in hoe je in een open vak 'kuis kunt houden' en opsplitsen.

Tegenwoordig moet ge al een half uur op voorhand in die tribune gaan staan als je redelijk centraal wil staan, 2 jaar geleden kon je 5 minuutjes voor de match nog opt gemak binnen wandelen.

Om dan nog maar te zwijgen van die azijnzeikers die beginnen te zagen als ze 10 cm moet opschuiven omdat er nog iemand tussen wil staan.

Zoals je zelf aanhaalt, het zijn de goedkoopste kaarten, de meeste ambiance, maar 1 vak/tribune, dus de meeste die nekeer naar 'de voetbal in waregem' willen, kopen daar een kaart en staan waar ze willen.
Vergeleken met Standard, daar hebben de ultras een eigen vak, en moet je daar wss niet afkomen met jonge gastjes of een paar oude peirdezagen.
het vak in 2 delen?

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.285
Re: Sfeer in het stadion
« Reactie #1309 Gepost op: februari 27, 2014, 10:51:52 am »
Heel eenvoudig volgens mij..
Daar heb je centraal blok met "echte"..
Die verwachten dat, aanvaarden dat...
Nu is X het goedkoopste vak, toch degelijk zicht, pal in de ambiance..

Dit is deels gekomen door non-structuur in X, geen communicatie/initiatieven met club, ...

Oplossingen zijn er:
- gewoon met groep "echte" kuis houden in centraal deel X
- X opsplitsen en fanatiek gedeelte cre?eren
- stap per stap werken en zo naar "vaste" grote groep sfeermakers cre?eren..
De jeugd wat opzij schuiven dat ze kunnen meedoen zonder plaats in te nemen van fanatiekelingen...
De familieclub in gedachten houden..

Versta me niet verkeerd.
Van mij mag het wat serieuzer, wat uitgebreider, wat meer tegen alles in gaan..
Maar daardoor jeugd of kinderen een trauma laten oplopen, nee bedankt.
Daarmee helft van het vak tegen je in jagen, nee bedankt..

Grootste probleem naar mijn mening is feit dat er geen communicatie is tussen de verschillende vriendengroepen in centrum van X.
Hierdoor wordt er  niet al 1 groep naar buiten gekomen..
Deels fout vaste groep, deel fout andere groepjes..
Sociale controle zou omhoog mogen..

Misschien tijd voor deftige brainstorm sessie ivm vak X/sfeergroep ?

Dit is volledig mijn mening..
Ik heb bepaalde keuzes gemaakt.
Maar wil wel nog meehelpen achter de schermen of mee discussi?ren over hoe sfeer vanuit X kan verbeteren...
Bedankt voor de uitleg.
Misschien moeten we hier eens voor kijken als het nieuwe stadion er is of toch nieuwe tribune achter doel.
SV TILL I DIE

Offline M.

  • Leden
  • Berichten: 1.019
Re: Sfeer in het stadion
« Reactie #1310 Gepost op: februari 27, 2014, 10:53:46 am »
Allemaal mooi gezegd, maar ik zie niet in hoe je in een open vak 'kuis kunt houden' en opsplitsen.

Tegenwoordig moet ge al een half uur op voorhand in die tribune gaan staan als je redelijk centraal wil staan, 2 jaar geleden kon je 5 minuutjes voor de match nog opt gemak binnen wandelen.

Om dan nog maar te zwijgen van die azijnzeikers die beginnen te zagen als ze 10 cm moet opschuiven omdat er nog iemand tussen wil staan.

Zoals je zelf aanhaalt, het zijn de goedkoopste kaarten, de meeste ambiance, maar 1 vak/tribune, dus de meeste die nekeer naar 'de voetbal in waregem' willen, kopen daar een kaart en staan waar ze willen.
Vergeleken met Standard, daar hebben de ultras een eigen vak, en moet je daar wss niet afkomen met jonge gastjes of een paar oude peirdezagen.

Inderdaad niet makkelijk in X.
Eventueel vak in 3 gaan opdelen (2 buitenzijden en centrale blok ) ?
Centrale blok voor abbonees, een blok voor jeugd en 3de blok voor ticketacties ofzo ?

Nu, volgend seizoen staat er nieuwe tribune.
Dus zorgen dat er daar goed gestart wordt...

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.285
Re: Sfeer in het stadion
« Reactie #1311 Gepost op: februari 27, 2014, 11:01:17 am »
Inderdaad niet makkelijk in X.
Eventueel vak in 3 gaan opdelen (2 buitenzijden en centrale blok ) ?
Centrale blok voor abbonees, een blok voor jeugd en 3de blok voor ticketacties ofzo ?

Nu, volgend seizoen staat er nieuwe tribune.
Dus zorgen dat er daar goed gestart wordt...
Klopt, dan wordt er best eens samengezeten..
SV TILL I DIE

Offline M.

  • Leden
  • Berichten: 1.019
Re: Sfeer in het stadion
« Reactie #1312 Gepost op: februari 27, 2014, 11:05:16 am »
Of start eens met je inbox wat te ledigen want kan je geen pm sturen ;)

Offline svzw4ever

  • Leden
  • Berichten: 626
Re: Sfeer in het stadion
« Reactie #1313 Gepost op: februari 27, 2014, 11:15:02 am »
ik ben maar luidop aan het denken: als x nu in 2 of 3 verdeeld werd, en de fanatiekelingen een groep oprichten en zo 1 vak 'opeisen' dat je enkel een abbo kan kopen via die groep en geen losse kaarten en geen gewoon abbo zou dat niet lukken?

Offline sv.caene

  • Leden
  • Berichten: 908
Re: Sfeer in het stadion
« Reactie #1314 Gepost op: februari 27, 2014, 11:22:03 am »
ik ben maar luidop aan het denken: als x nu in 2 of 3 verdeeld werd, en de fanatiekelingen een groep oprichten en zo 1 vak 'opeisen' dat je enkel een abbo kan kopen via die groep en geen losse kaarten en geen gewoon abbo zou dat niet lukken?
Dan moet je X in meer dan theoretische vakken gaan verdelen. Je moet een bufferzone cre?ren of er op zijn minst toch voor zorgen dat supporters die dan in een 'zijvak' zitten niet doodleuk naar het midden kunnen wandelen. In een spionkop is dit mogelijk (iedereen die zich eens plaatst waar hij of zij wil of daar waar er nog plaats is). Het is het begin van het probleem waarover we praten maar het is de harde realiteit en oplossingen er voor zoeken is een must maar laten we niet gek doen door een spionkop EFFECTIEF in drie te delen. Op een hoofdtribune of tribune kant vijvers is het vrijwel logisch dat mensen op hun vaste plaats gaan zitten.

Alvast mijn repliek op wat u zegt, hopend op een wederantwoord om constructief tot iets te komen
One Essevee!

Offline mutske

  • Leden
  • Berichten: 1.383
Re: Sfeer in het stadion
« Reactie #1315 Gepost op: februari 27, 2014, 11:44:27 am »
Er zijn inderdaad een paar mensen die klaar staan om mee te werken aan iets ...

Offline svzw4ever

  • Leden
  • Berichten: 626
Re: Sfeer in het stadion
« Reactie #1316 Gepost op: februari 27, 2014, 11:49:40 am »
Dan moet je X in meer dan theoretische vakken gaan verdelen. Je moet een bufferzone cre?ren of er op zijn minst toch voor zorgen dat supporters die dan in een 'zijvak' zitten niet doodleuk naar het midden kunnen wandelen. In een spionkop is dit mogelijk (iedereen die zich eens plaatst waar hij of zij wil of daar waar er nog plaats is). Het is het begin van het probleem waarover we praten maar het is de harde realiteit en oplossingen er voor zoeken is een must maar laten we niet gek doen door een spionkop EFFECTIEF in drie te delen. Op een hoofdtribune of tribune kant vijvers is het vrijwel logisch dat mensen op hun vaste plaats gaan zitten.

Alvast mijn repliek op wat u zegt, hopend op een wederantwoord om constructief tot iets te komen

het vak effectief in 2 of 3 verdelen zou idd zeer jammer zijn maar anders weet ik niet direct hoe dit opgelost kan worden, ofwel  kunnen we net als genk (denk ik) verplaatsen dan naar de nieuwe tribune

Offline sv.caene

  • Leden
  • Berichten: 908
Re: Sfeer in het stadion
« Reactie #1317 Gepost op: februari 27, 2014, 12:13:09 pm »
Als ik het goed heb dan zijn de twee tribunes achter de doelen voor onze supporters. Laat ons kijken om daar duidelijk en een sfeer -en een familietribune van te maken..
One Essevee!

Offline Mephistow.be

  • Leden
  • Berichten: 713
Re: Sfeer in het stadion
« Reactie #1318 Gepost op: februari 27, 2014, 04:00:20 pm »
X verdelen in X-Y-Z, maar dan als volgt:

Y-X-Z, met X (enkel sfeermakers/abonnees/ultra's) mooi achter doel,

geen fysieke barri?res, maar enkel een "indeling", kan perfect via de traphallen.

Doenbaar tegen nieuwe tribune me dunkt.


Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: Sfeer in het stadion
« Reactie #1319 Gepost op: februari 27, 2014, 04:02:21 pm »
maar is moeilijk om de mensen hiervan op de hoogte te brengen van al dergelijke zaken ...