Auteur Topic: Het Nieuwsblad  (gelezen 155880 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Fie

  • Leden
  • Berichten: 258
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #700 Gepost op: juli 26, 2010, 11:39:22 pm »
Het Nieuwsblad brengt ons morgen op nummer acht.
Toch mooi !

Offline svzwwv

  • Leden
  • Berichten: 44
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #701 Gepost op: juli 27, 2010, 09:51:08 am »
Nu lach ik me wel eventjes kapot , Lokeren die play off 1 haalt , dat is nu het grappigste dat ik ooit zou horen in de jupiler pro league.

Boer Boerie

  • Gast
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #702 Gepost op: juli 27, 2010, 10:24:58 am »
Op "papier" hebben ze er de ploeg en coach voor.
Ma wie ze bezig zag tegen ons zal daar idd mee lachen.


WAEREGHEM

  • Gast
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #703 Gepost op: juli 27, 2010, 11:59:33 am »
Nu lach ik me wel eventjes kapot , Lokeren die play off 1 haalt , dat is nu het grappigste dat ik ooit zou horen in de jupiler pro league.

Als die geen PO1 halen met de ploeg die ze bijeen hebben gekocht, dan hebben ze gefaald, simpel.

Offline Ranter

  • Leden
  • Berichten: 1.637
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #704 Gepost op: juli 27, 2010, 12:29:19 pm »
Nog meer dan andere jaren hoop ik dat lambrecht dit jaar defintief op zijn bek gaat!

Dit jaar heeft hij het zichtzelf extra moeilijk gemaakt met een volledig nieuwe ploeg te kopen en er nog maar eens miljoenen tegen te smijten.

PO2 = PIJNLIJK

Offline sv_forever

  • Leden
  • Berichten: 3.182
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #705 Gepost op: juli 27, 2010, 12:54:00 pm »
Nu lach ik me wel eventjes kapot , Lokeren die play off 1 haalt , dat is nu het grappigste dat ik ooit zou horen in de jupiler pro league.

Als die geen PO1 halen met de ploeg die ze bijeen hebben gekocht, dan hebben ze gefaald, simpel.
bwa, akkoord, het is een ploeg met meer talent dan vroeger en met meer Belgen, maar het is nu ook niet dat ze er zo gaan bovenuit steken vind ik. Er is vooral veel sprake geweest van dure transfers, maar die zijn er niet gekomen (zoals Sonck, Iakovenko bvb) Ik geef ze eerder plekje rond de 7de a 8ste plaats.

Offline japarov

  • Leden
  • Berichten: 2.114
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #706 Gepost op: juli 27, 2010, 02:26:17 pm »
Het probleem bij lokeren is dat hun transferbudget zo goed als op is !!! Iedere speler die ze wilden hebben ze gehaald en dit tegen gelijk welke prijs ma nu is het op of toch zo goed als en zij maar gerust hetgeen ze voor taravel betaald hebben was niet min !!!

Offline Massaker

  • Leden
  • Berichten: 1.222
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #707 Gepost op: juli 27, 2010, 02:30:22 pm »
Nieuw tijdperk zonder Dury en Berrier
dinsdag 27 juli

Voor het eerst in zestien jaar zonder trainer Francky Dury en zonder assistenkoning Franck Berrier: Zulte Waregem begint aan een nieuw tijdperk. De plaatsjes in de ploeg worden straks duur, maar weer top zes halen zal moeilijk worden.
Francky Dury was de Guy Roux van de Gaverbeek: onlosmakelijk verbonden aan eerst Zultse VV en nadien Zulte Waregem. Maar deze zomer kon de voormalige politieman niet weerstaan aan de lokroep van AA Gent. Gevolg: Zulte Waregem moest voor het eerst sinds het ontstaan van de fusieclub op zoek naar een nieuwe trainer. Het werd Bart De Roover. De gewezen Rode Duivel heeft geen ervaring op het hoogste niveau, maar brengt mooie adelbrieven mee uit de lagere afdelingen bij Cappellen en Waasland. En ook Dury was nieuw in eerste klasse toen hij met Zulte Waregem in het seizoen 2005-2006 schitterde en de beker won.

Maar het wordt voor De Roover sowieso optornen tegen de erfenis van Dury, die de club uit het niets naar de Belgische subtop loodste. Zijn aanpak is niet dezelfde als die van zijn voorganger. Dury is een controlefreak die alles in de hand probeert te houden. Misschien dat een andere stijl voor sommige spelers net welkom is.

Delaplace nieuwe Berrier/Chevalier?

Op het veld zal vooral Franck Berrier gemist worden. Hoe hard dat het geval zal zijn, was al te merken tijdens Play-off 1 eind vorig seizoen. Zonder de toen geblesseerde Franse koning van de assist, die naar Standard trok, was het vet van de soep voor Zulte Waregem.

Een echte vervanger voor Berrier werd niet aangetrokken. In eigen rangen moet iemand als Thomas Matton misschien de rol kunnen opnemen. Al zal het voor hem net als voor jongens als Colpaert, Roelandts (missen de competitiestart), Chevalier (net terug na brandwonden) en Meert knokken worden voor een basisplaats, want Zulte Waregem zit erg ruim in de middenvelders.

De aanwinsten op het middenveld zijn jonge Belgische talenten zoals Anderlechthuurling Ren? Sterckx of spelers uit de Franse lagere reeksen: Zakaria Gueye en Jonathan Delaplace. Als Zulte Waregem op die manier na Berrier en Chevalier een derde jaar op rij een voltreffer binnenhaalt, zou dat een ferme stunt zijn. In de voorbereiding liet vooral Delaplace op de linkerflank een goede indruk na.

Plaatjes worden duur

Het vertrek van Berrier zal dus vooral collectief moeten worden opgevangen. Ook daarom werd flink ge?nvesteerd in de aanval. Ernest Nfor en Teddy Chevalier kregen er met Bokila (AGOVV), Traore (Standard) en Habibou (Charleroi) drie concurrenten bij.

Net als op het middenveld worden de plaatsjes in de aanval dus duur. Met die gestoffeerde kern mag een rustig seizoen geen enkel probleem vormen voor Zulte Waregem. Maar de verwachtingen bij Essevee nemen toe. Na de opeenvolgende vijfde en zesde plaats wordt de club door de buitenwacht gezien als een vaste kandidaat voor deelname aan Play-off 1. Maar die top zes halen ligt niet voor de hand voor het vernieuwde Zulte Waregem.

Offline Ranter

  • Leden
  • Berichten: 1.637
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #708 Gepost op: augustus 01, 2010, 07:13:21 am »
Nieuw seizoen, nieuwe shirts ook veelal, want de merchandising moet draaien. We lieten onze huisstyliste Lien Degol los op de uitrustingen zoals de eersteklassers die op de offici?le ploegfoto dragen. Lien kent niks van voetbal, maar zij heeft wel stijl.
De mooiste: Standard
Ze lijken wel behaatjes te dragen, maar het is een nieuw en uniek design. Wie zich in dit shirt vertoont, wordt meteen als Standard-fan herkend. Het ploegschild midden op de borst, vind ik ook super. Plus, rood-wit is een sterke combinatie. Zeer Italiaans, top.

AA Gent
Die 'pixels' zijn leuk, maar wat me vooral aanspreekt is dat ze helemaal in het blauw zijn. Truitje, broekje, kousen, alles blauw. Dat is af en bovendien zeer herkenbaar op televisie.

Anderlecht
Subtiele horizontale strepen en een paars accentje aan de broek: schoon. De drie merkstrepen zijn ook een troef: Adidas wordt als zeer trendy gepercipieerd.

Charleroi
Zebra-motief op de armen en in de zij, doelmannen in het roze: heel gedurfd. En wie durft, heeft vertrouwen, zit goed in zijn vel. Geen toeval dat dit Charleroi is, een bij uitstek multiculturele stad en ploeg. Vlamingen zijn veel conservatiever, braver.

Club Brugge
Kobaltblauw, zwart en grijs zijn d? modekleuren. Club heeft ze allemaal - de keepers dragen stijlvol grijs - en scoort met de verticale strepen ook nog eens een afslankend effect. Bovendien is Puma heel populair bij jonge mensen, wat niet onbelangrijk is voor de merchandising.

Eupen
Het gevoel voor detail spreekt me aan: dat polo-kraagje, dat fijn zwart streepje. Die doen het 'm. Ik zou ze wel zwarte kousen aanraden. Altijd beter als de kousen dezelfde kleur als de broek hebben.

Lierse
Zeer geslaagd. Felle kleuren, leuke afwerking met die ruitjes en als toetje reclame op de poep: dat zien vrouwen graag. Ik had die wel ook in het wit gezet of in een felle kleur, dat vaal oranje is wat slap.

Sint-Truiden
Duidelijk, blauw op geel, en die witte strepen in de zij zijn een bewonderenswaardige aanzet, maar niet het schoonste pakje.

Genk
Die blauwe en witte vlakken zaaien verwarring. Laat ze tegen een tegenstander in het wit spelen en de tv-kijker riskeert te dwalen. Wel leuk is die V-hals.

Germinal Beerschot
Het is natuurlijk geen cadeau om met 'Quick' op je buik rond te lopen en al helemaal niet in een combinatie met paarse en witte vlakken. Veel te druk. Doe mij maar de witte shirts met het fijne streepje. Dat neigt naar een tennisoutfit, maar dat vind ik geen bezwaar.

Kortrijk
Niks mis mee, maar ook niks dat me opwindt: oerklassiek en inspiratieloos.


Lokeren
Zijn dat wielrenners? Ik weet niet waarom, maar ik associeer hen meteen met een wielerploeg. Ze zijn wel zeer Belgisch in hun kleuren: geel, zwart en een rood accent.

KV Mechelen
Dit ademt voetbal, old school, bovendien hebben ze nog geluk met hun sponsor: Telenet is ook geel-rood waardoor ze de kleuren perfect kunnen integreren. Broek en kousen zijn zwart en dat zwart komt terug in het kraagje: zeer ok?.
 

Zulte-Waregem
Veel sponsors, maar ze hebben dat proper opgelost door ze allemaal in het wit te zetten: het vormt ??n homogeen geheel. Rood-groen associeer ik meteen met Kerstmis, maar het is ook een sterke kleurencombinatie en die groen-rode broekjes vind ik wel iets hebben.

Westerlo
Geel shirt, blauwe strepen, rode sponsor: geeft een rommelige indruk. Hier ben ik niet kapot van. En die doelmannen lijken wel motorcrossers.

De lelijkste: Cercle Brugge
Dat groen en die tekening zijn z? jaren '80. Volgens mij raken ze dat shirt niet aan de straatstenen kwijt. Positief is wel dat de sponsor duidelijk leesbaar is, maar de fashionista in mij zegt: neen.

Offline Glitch.

  • Leden
  • Berichten: 2.057
Re:Het Nieuwsblad
« Reactie #709 Gepost op: mei 14, 2011, 02:39:22 pm »
Als Decuyper deze woorden allemaal waarmaakt, dan doe ik meer dan m'n hoedje af. Hij heeft in elk geval reeds m'n vertrouwen!
-SVZW Forever-

Offline boerkens4ever

  • Leden
  • Berichten: 2.646
Re:Het Nieuwsblad
« Reactie #710 Gepost op: mei 14, 2011, 02:44:52 pm »
Dus als ik het goed begrijp gaan we komend seizoen naar een budget van 16 miljoen euro? :o

Offline StevieG.

  • Leden
  • Berichten: 171
Re:Het Nieuwsblad
« Reactie #711 Gepost op: mei 14, 2011, 04:54:25 pm »
net zoals Broos zei: "grote woorden, hopelijk volgen de daden."

Offline SV-boer

  • Leden
  • Berichten: 1.214
Re:Het Nieuwsblad
« Reactie #712 Gepost op: mei 25, 2011, 07:51:37 pm »
Hoe zit dat nu eigenlijk met ons budget?
Zijn die nieuwe deals al allemaal vastgelegd en krijgen we dus op dit jaar effectief een verdubbeling van 8 naar 16 miljoen?

Offline jenske

  • Leden
  • Berichten: 2.177
    • SV Anzegem
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #713 Gepost op: juli 25, 2011, 10:58:04 am »
Tussen Droom en daad

De nieuwe sterke man Patrick Decuyper wil van Zulte Waregem binnen drie jaar een titelkandidaat maken. Coach Darije Kalezic moet de droom omzetten in daden. Maar eerst moet hij snel een nieuw team op poten zetten.

Sinds het ontstaan van de fusieclub, exact tien jaar geleden, kende Zulte Waregem alleen maar voorspoed. Met promoties vanuit derde naar eerste klasse, bekerwinst, Europese overwintering en Play-off 1. Maar vorig seizoen stokte die opmars. Bart De Roover en Hugo Broos beten zich de tanden stuk op de opvolging van succescoach Francky Dury. Essevee kende een troosteloos seizoen in de middenmoot en de verhalen over de verdeelde kleedkamer waren allerminst fraai.

Patrick Decuyper, succesvol zakenman van Enfinity, wierp zich de voorbije maanden op als de nieuwe patron. Hij wil het budget verdrievoudigen om binnen de drie jaar een gooi te doen naar de titel. Voor volgend seizoen verlangt hij dat de nieuwe coach Darije Kalezic, die een uitstekende reputatie opbouwde in Nederland, Essevee richting Play-off 1 gidst.

Grote luxe

Kalezic heeft alvast de strenge hand die de orde kan herstellen. Hij krijgt een meer dan degelijke kern ter beschikking, met achterin onder anderen doelman Bossut en betrouwbare aanwinst Davy De Fauw van Roda JC. Ook centraal op het middenveld is de luxe groot. Colpaert en Delaplace (uitstekend in de voorbereiding) houden wellicht Hyland, Sterckx, Skulason en Matton uit de ploeg. Op de flanken zijn er Chevalier en Luka Milunovic. Die laatste, een achttienjarige Servi?r, wordt omschreven als een groot talent.

Net als die andere nieuwkomer voorin: Aleksander Trajkosvki, een achttienjarige Macedonische A-international die al op stage mocht bij Chelsea. Als alternatief voorin voor de behendige Trajkovski en de sterke Habibou, kwam Rossini over van Kortrijk.

Het Nieuwsblad geeft ons een 8ste plaats...

Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #714 Gepost op: juli 25, 2011, 10:56:28 pm »
inderdaad :
1)
2)
3)
4)
5)
6)
7) kv mechelen
8 ) essevee
9) beerschot
10) cercle
11) westerlo
12) lierse
13) oh leuven
14) kutrijk
15) sint-truiden
16) bergen

Offline Mephistow.be

  • Leden
  • Berichten: 713
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #715 Gepost op: juli 26, 2011, 11:55:49 am »
Nu lach ik me wel eventjes kapot , Lokeren die play off 1 haalt , dat is nu het grappigste dat ik ooit zou horen in de jupiler pro league.

Zalig, dergelijke uitspraken... :)

Offline sv.caene

  • Leden
  • Berichten: 908
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #716 Gepost op: juli 26, 2011, 12:46:52 pm »
Marc Brys, Jelle Van Damme en onze eigen Darije Kalezic pronostikeren ons in PO1
One Essevee!

Offline Tarzan

  • Leden
  • Berichten: 259
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #717 Gepost op: juli 26, 2011, 12:57:06 pm »
Dus toch nog 3 trainers met voetbalkennis  ;D

Offline boerkens4ever

  • Leden
  • Berichten: 2.646
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #718 Gepost op: juli 26, 2011, 06:10:15 pm »
Dus toch nog 3 trainers met voetbalkennis  ;D
Is Jelle Vandamme speler - trainer geworden mss?:p

Offline Tarzan

  • Leden
  • Berichten: 259
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #719 Gepost op: juli 26, 2011, 09:14:48 pm »
'k Heb niet gezegd Jelle Van Damme, maar 'k bedoelde naast Brys en Kalezic ook Dury... ;)