Auteur Topic: Het Nieuwsblad  (gelezen 155886 keer)

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Offline Kartouch

  • Leden
  • Berichten: 1.020
  • SEMPRE FORZA SV ZULTE WAREGEM
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #180 Gepost op: december 24, 2007, 04:34:07 pm »
ESSEVEE-party in Split :-)
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that." Bill Shankly

Offline giba

  • Leden
  • Berichten: 512
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #181 Gepost op: januari 25, 2008, 10:18:48 am »
Cerkeltje is straffer dan Essevee (maar zij pakten wel een prijs)
Verrassende derde Cercle Brugge vanavond op bezoek bij Zulte Waregem, revelatie van twee jaar geleden

Zulte Waregem-Cercle Brugge is vanavond meer dan een West-Vlaamse derby. Het is het duel tussen de revelatie van dit seizoen en de ploeg die twee jaar geleden de Jupiler League op stelten zette. Een vergelijking tussen het huidige succesverhaal van Cerkeltje en dat van Essevee.

Cercle beter, Essevee verrassender

Eerst even de cijfertjes erbij nemen. Cercle staat na achttien speeldag derde met 37 punten, vier minder dan leider Club. Twee jaar geleden stond Zulte Waregem op hetzelfde moment zesde met dertig punten, acht minder dan de toenmalige leider Standard.

Cercle haalt als revelatie dus betere resultaten dan Zulte Waregem, al was hetgeen Zulte Waregem deed als nieuwkomer in eerste met semi-profs nog verrassender. Al negen speeldagen lang kampeert Cercle op de derde plaats. Essevee stond alleen na de veertiende speeldag alleen derde en een week later gedeeld tweede.

Net als Cercle groeide Zulte Waregem na de winterstop wel uit tot een titeloutsider. Zeven weken lang stond Essevee vierde op vijf of zes punten van de leider.

Cercle technischer ?n zelfzekerder

Zulte Waregem zorgde twee jaar geleden voor spektakel en een frisse wind door de Jupiler League. Maar bij Cercle Brugge oogt het voetbaltechnisch nog fraaier. Groen-zwart start ook zelfzekerder ?n aanvallender aan de wedstrijden. Zulte Waregem bleef zich meer hullen in de rol van underdog.

'In de manier van voetballen van Cercle herken ik wel dezelfde honger en wil om te winnen als bij ons', zegt Dury. 'Daardoor overtreffen de spelers zichzelf. Maar Cercle heeft met De Smet, De Sutter en Gombami meer talent in zijn kern nu en speelt beter voetbal, daar wil ik niet over discussi?ren. Al voetbalden wij ook altijd vooruit.'

Afdankertjes herleven

Cercle stelde zijn kern zo goed als gratis samen. Spelers als Serebrennikov (Club Brugge), Hasi en Iachtchouk (Anderlecht), Snelders (G. Beerschot, Brussels, Lierse) en Verbist (G. Beerschot) speelden al langer in eerste klasse, maar door omstandigheden leek hun carri?re bergaf te gaan. Bij Cercle leven ze weer op.

Hetzelfde was te merken bij Zulte Waregem. Verschuere, De Brul en Matthys waren opzijgeschoven bij AA Gent en ook Meert (ex-Anderlecht), Sergeant en Leleu (beiden ex-Antwerp) doken met Zulte Waregem plots weer boven water.

'Clubs zoals de onze zijn verplicht om het bij dat soort jongens te zoeken', zegt Dury.

Het budget bij zowel Cercle nu als Zulte Waregem twee jaar geleden is 3,5 miljoen euro: dat is van de laagste in eerste.

Doelpuntenfestivals

Doelpunten gegarandeerd dit jaar bij Cercle. Na achttien speeldagen is er niemand doeltreffender dan de Brugse vereniging. 43 goals maakten ze, waarvan liefst vijftien in de laatste vier competitiewedstrijden.

Zulte Waregem was ook goed voor veel goals, maar toch iets minder dan Cercle: 34 hadden ze er ingelapt na achttien matchen. Alleen Anderlecht deed toen beter.

Cercle is wel beter vertegenwoordigd in de doelschuttersstand: De Sutter is co-topschutter met tien rozen, Iachtchouk maakte er negen, Gombami acht en De Smet zes. Bij Zulte Waregem moesten ze het op hetzelfde moment doen met zes goals van Salou, Meert en Sergeant.

Vast systeem, weinig blessures

Zowel Zulte Waregem in 2005-2006 als Cercle nu deden en doen het met een vaste basisopstelling. Zonder blessures of schorsingen is zo te voorspellen welke elf namen er aan de wedstrijd beginnen.

Het geluk van Cercle is hetzelfde als dat van Zulte Waregem: nauwelijks ernstige blessures of schorsingen, waardoor de vaste basisploeg bijna het hele seizoen in een vast systeem kan spelen. Dury: 'Een groot voordeel, dan kan je trainen op bepaalde acties en loopt alles vanzelf.'

Nieuwe coach op hoogste niveau

Dury was twee jaar geleden nieuw in eerste, net zoals Glen De Boeck nu bij Cercle. De twee hebben wel een andere achtergrond. Dury kende geen noemenswaardige loopbaan als voetballer en werkte zich als trainer op vanuit de lagere afdelingen. De Boeck is ex-international en was voor zijn job bij Cercle alleen assistent van Frank Vercauteren bij Anderlecht.

Dury werd twee jaar geleden trainer van het jaar, De Boeck volgt wellicht in zijn voetsporen. 'Ik was een selfmade man, De Boeck heeft het bij Anderlecht geleerd van een topper', zegt Dury. 'Ik vind het heel knap wat Glen doet bij Cercle en dat hij zo snel een eigen stijl ontwikkeld heeft.'

Reuzendoders en bekersucces

Voor de winterstop kon Cercle maar voor anderhalve stunt zorgen tegen de toppers: 4-1 gewonnen van Gent en gelijk tegen Anderlecht, maar verloren van Genk, Standard en Club. Na Nieuwjaar zorgde Cercle echter al voor twee stunts: Club gewipt in de beker en 5-1 tegen Genk.

Zulte Waregem was ook een reuzendoder: meteen gewonnen in Gent en daarna pas in blessuretijd onderuit tegen Standard. Zulte Waregem won ook nog tegen Genk, Club Brugge en Standard.

Het bekerparcours van Cercle lijkt trouwens opvallend op dat van Zulte Waregem: net als Cercle nu knikkerde Zulte Waregem Club Brugge eruit. Later gebeurde in de halve finale hetzelfde met Standard, straks in de kwartfinale nu de tegenstander van, jawel, Cercle. Zulte Waregem besloot zijn bekercampagne met winst in de finale tegen Moeskroen en haalde daardoor een prijs en een Europees ticket in zijn onwaarschijnlijke boerenjaar.

Het vervolg: breken Cercle-talenten door?

Hoe het met Cercle verder zal lopen, blijft afwachten. Eerst en vooral is het de vraag hoe lang Cercle bovenin kan meedraaien. Zulte Waregem zakte op het einde nog naar de zevende plaats omdat de spelers vooral nog bezig waren met de beker.

'Voor ons werd de druk, de combinatie van beker en competitie te veel', aldus Dury. 'We hadden een hoog teddybeergehalte omdat we spelers hadden die overdag nog op de bouwwerf stonden. Maar met enkel avondtrainingen werd het te veel. Cercle is beter gewapend om verder mee te gaan. Ik denk dat ze Europees kunnen halen en gun het hen. Al blijft het afwachten hoe ze straks omgaan als de druk toeneemt en de geruchten rond transfers opduiken. Maar momenteel merk ik bij Cercle dezelfde nuchterheid, heel belangrijk, en spelvreugde als bij ons. Ons successeizoen heeft onze ontwikkeling een enorme boost gegeven. Dat zal ook bij Cercle gebeuren.'

Net zoals nu bij Cercle raakten de spelers van Zulte Waregem erg gegeerd op de transfermarkt. Dupr? vertrok naar Standard, Salou naar Club Brugge en Sergeant met een jaartje vertraging naar het Italiaanse Bari. Geen van die drie transfers werd een voltreffer, Sergeant staat nu trouwens dicht bij Cercle.

Kunnen veelbelovende Cercle-talenten als De Smet, De Sutter en Gombami het straks wel bij een topclub als ze de huidige succesomgeving zouden verlaten? 'De Smet of De Sutter: zulke talenten hadden wij niet', geeft Dury toe.

'Bovendien zijn ze nog jong (De Smet en De Sutter zijn 22, bij Zulte Waregem was niemand jonger dan 26, red.) en kunnen ze nog groeien. Bovendien kan De Boeck hen al voorbereiden op een topclub. Die jongens kloppen heel binnenkort aan de deur van de nationale ploeg. In Belgi? moeten we trots zijn op zulke goede jonge voetballers.'

(nb)

Offline Kartouch

  • Leden
  • Berichten: 1.020
  • SEMPRE FORZA SV ZULTE WAREGEM
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #182 Gepost op: januari 25, 2008, 05:41:01 pm »
Mooi artikel, MAAR toch ??n belangrijk verschil...

Wij bekroonden ons seizoen met het winnen van de BvB en een schitterende Europese campagne. Cercle verdient met DIT voetbal een prijs, maar kan nog alles mislopen...

Pas op, dit wil niet zeggen dat ze geen prijs verdienen. Integendeel...
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that." Bill Shankly

Crudo

  • Gast
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #183 Gepost op: februari 23, 2008, 11:23:11 am »
Interview met Dury in het nieuwsblad, met een mooie quote:

"als we catenaccio zouden spelen, dan slikten we nu geen 36 goals"

FRANKY IS AN SV BOY  :D

Offline Glitch.

  • Leden
  • Berichten: 2.057
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #184 Gepost op: februari 23, 2008, 12:56:20 pm »
Interview met Dury in het nieuwsblad, met een mooie quote:

"als we catenaccio zouden spelen, dan slikten we nu geen 36 goals"

FRANKY IS AN SV BOY  :D

Vind het een onrespectvol interview tov onze trainer. Gelukkig kan hij zich weer diplomatisch uit de bochten wringen want de vragen zijn van bedenkelijk allooi.
(en de titel nog meer..)
-SVZW Forever-

Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #185 Gepost op: februari 23, 2008, 01:08:35 pm »
bwa er wordt toch ook gewezen op wat wij hier al allemaal al lang weten : dat hij technisch een goeie trainer is , een goeie voetbalkennis heeft , goeie trainingen geeft , goeie analyses kan maken MAAR op menselijk vlak soms te kort schiet (spelers afbreken, tekeer gaan tegen (ex)-spelers, en dat je maar beter goeie maatjes met hem kan zijn, moeilijk karakter, ...  )

Offline Famous Essevee

  • Leden
  • Berichten: 317
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #186 Gepost op: februari 24, 2008, 11:19:45 am »
dury weerlegde de kritiek goed die dosumbu op em gaf. "hij kon er niet tege da lutte hem kritiek gaf, maar lutte ad wel al 50m? vloer gelegd en als die nog eens beter traint in de namiddag dan de voetballer die met een dik contract van nancy komt mag je toch iets meer verwachte"

het nieuwsblad is altijd al een beetje tege svzw geweest, zelf tijdens onze europese campagne was er altijd wel ergens een negatief woord te zien

Offline mmm

  • Leden
  • Berichten: 372
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #187 Gepost op: februari 24, 2008, 11:29:04 am »
Sammy Bossut staat eindelijk nog eens in doel bij Zulte Waregem
'Nog een jaartje geduld'

Zulte Waregem sluit morgenavond de speeldag af met een thuismatch tegen Anderlecht. Geert De Vlieger is geschorst tegen zijn ex-ploeg, Sammy Bossut staat in doel. 'Nerveus? Nee, ik voel geen druk', beweert hij.

Zijn drielingbroers, centrale verdediger Benny en aanvaller Tommy, voetballen beiden nog voor Oostrozebeke, maar morgenavond staat de 22-jarige Sammy Bossut voor de tweede keer in zijn nog jonge carri?re oog in oog met de spitsen van Anderlecht. Vorig seizoen speelde hij ook de verloren Supercup in het Astridpark.

'Wat zou ik zondagavond zenuwachtig zijn, het is weer tegen Anderlecht', lacht de jonge keeper. 'Ik voel geen druk. Voor de Supercup ging het goed, ik doe gewoon mijn uiterste best bij elke kans die ik krijg. Anderlecht zit natuurlijk wel in vorm. Zeker aanvallend zijn ze gevoelig versterkt met Pieroni en Vlcek. Ik zal voldoende werk krijgen.'

Eerder dit seizoen stond Sammy Bossut in doel tegen KV Mechelen en uit bij Roeselare. Toen Geert De Vlieger weer fit was, verdween de Oostrozebekenaar naar de bank.

'Ik heb natuurlijk ambitie, maar ik heb er voorlopig geen probleem mee om tweede doelman te zijn. Geert speelt een uitstekend seizoen, er is geen reden waarom de trainer hem zou vervangen. Er is met de club nog niet gesproken over volgend seizoen, maar ik zou het niet erg vinden als Geert er nog een jaartje bij zou doen. We komen goed overeen en ik kan nog veel van hem leren. Ik houd hem tijdens de match nauwlettend in de gaten. Zijn opstelling, hetgeen hij roept naar de maats, zijn traptechniek, ik steek veel van hem op. Dat wil niet zeggen dat ik de concurrentie niet aanga, ik wil zoveel mogelijk spelen. En als ik een kans krijg, wil ik ze grijpen. Maar ik heb nog wel een jaartje geduld.'

Als de teams morgenavond het veld oprennen, kent Anderlecht het resultaat van zijn concurrenten al. Dat kan een extra stimulans zijn voor de steeds beter voetballende uittredende landskampioen.

'We moeten geen schrik hebben', zegt Sammy Bossut. 'Ook wij putten vertrouwen uit de winst tegen Gent en de draw tegen Germinal Beerschot. Je voelt in de kleedkamer dat iedereen ervan overtuigd is dat we een goede prestatie zullen neerzetten. We zullen ons tonen, wees gerust.'



Offline Daredevil

  • Leden
  • Berichten: 593
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #188 Gepost op: februari 24, 2008, 11:31:46 am »
ik ben al jaren grote fan van het nieuwsblad, maar dit gaat inderdaad een beetje te ver.
Dankzij het medium internet hoef ik geen krant meer,
dus heren van 'Het grote' nieuwsblad, je bent een klant kwijt.
Wel ??ntje van meer dan 20 jaar trouwe dienst.

Offline JSPR_G

  • Leden
  • Berichten: 1.576
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #189 Gepost op: februari 24, 2008, 11:34:21 am »
Mooi van Sammy dat hij het niet erg zou vinden moest De Vlieger nog een jaartje blijven  :)

Offline Glitch.

  • Leden
  • Berichten: 2.057
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #190 Gepost op: februari 24, 2008, 11:54:49 am »
Mooi van Sammy dat hij het niet erg zou vinden moest De Vlieger nog een jaartje blijven  :)

Inderdaad...En ik hoop echt dat De Vlieger er ook een jaartje wil bijdoen! (als hij betaalbaar blijft,natuurlijk)
-SVZW Forever-

Offline Wouter

  • Leden
  • Berichten: 1.771
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #191 Gepost op: februari 24, 2008, 12:59:23 pm »
ik ben al jaren grote fan van het nieuwsblad, maar dit gaat inderdaad een beetje te ver.
Dankzij het medium internet hoef ik geen krant meer,
dus heren van 'Het grote' nieuwsblad, je bent een klant kwijt.
Wel ??ntje van meer dan 20 jaar trouwe dienst.


Dat kan je toch niet menen. Dit is pas Calimero-gedrag. Bij de minste (terechte of onterechte, dat doet er zelfs niet toe) kritiek gaan zeiken en doen. We hebben niet het mooiste voetbal gebracht op Beerschot. So what, we hebben en punt dankzij ons realisme. Maar om dan constant in de tegenaanval te gaan tegen mensen die ons betichten van betonvoetbal (terwijl we zelf altijd de eerste zijn om het voetbal van Foefelare zo te noemen), dat vind ik maar triestig. Dat je de kwaliteit van de krant minder vindt, ok, maar dat je de krant niet meer gaat lezen omdat ze ochere kritiek geven op jouw team, dat vind ik maar zielig.

salout?

  • Gast
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #192 Gepost op: februari 24, 2008, 01:30:01 pm »
ik ben al jaren grote fan van het nieuwsblad, maar dit gaat inderdaad een beetje te ver.
Dankzij het medium internet hoef ik geen krant meer,
dus heren van 'Het grote' nieuwsblad, je bent een klant kwijt.
Wel ??ntje van meer dan 20 jaar trouwe dienst.


Dat kan je toch niet menen. Dit is pas Calimero-gedrag. Bij de minste (terechte of onterechte, dat doet er zelfs niet toe) kritiek gaan zeiken en doen. We hebben niet het mooiste voetbal gebracht op Beerschot. So what, we hebben en punt dankzij ons realisme. Maar om dan constant in de tegenaanval te gaan tegen mensen die ons betichten van betonvoetbal (terwijl we zelf altijd de eerste zijn om het voetbal van Foefelare zo te noemen), dat vind ik maar triestig. Dat je de kwaliteit van de krant minder vindt, ok, maar dat je de krant niet meer gaat lezen omdat ze ochere kritiek geven op jouw team, dat vind ik maar zielig.

ksnap Daredevil maar al te goed. Waarom betalen voor een sensatiekrant als je hem online ook kan lezen??

Offline Kartouch

  • Leden
  • Berichten: 1.020
  • SEMPRE FORZA SV ZULTE WAREGEM
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #193 Gepost op: februari 24, 2008, 05:44:27 pm »
"Al wie niet scoort, spreekt van beton" en het Nieuwsblad en co. spelen daar gretig op in.

In Belgi? vergeet men precies heel rap...

"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that." Bill Shankly

Offline mmm

  • Leden
  • Berichten: 372
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #194 Gepost op: februari 24, 2008, 06:18:20 pm »
Mooi van Sammy dat hij het niet erg zou vinden moest De Vlieger nog een jaartje blijven  :)

ik vind het een mooi stukje

Offline Glitch.

  • Leden
  • Berichten: 2.057
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #195 Gepost op: februari 25, 2008, 08:38:31 pm »
En nog konden ze het niet laten vandaag...
Kop van de reportage SVZW-Anderlecht: "Leye doet Anderlecht in beton bijten". (HNB)

 ::)
-SVZW Forever-

Offline sperre

  • Leden
  • Berichten: 47
    • SV The Sharks Waregem
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #196 Gepost op: februari 26, 2008, 08:01:55 pm »
Misschien moeten we dit meer als compliment beschouwen ;) Goed verdedigen is ook een deel van het voetbal.. Catenaccio haalt jaar na jaar prijzen binnen  ;D en wat is er mis met punten rapen ?

Offline Daredevil

  • Leden
  • Berichten: 593
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #197 Gepost op: februari 26, 2008, 08:30:36 pm »
ik ben al jaren grote fan van het nieuwsblad, maar dit gaat inderdaad een beetje te ver.
Dankzij het medium internet hoef ik geen krant meer,
dus heren van 'Het grote' nieuwsblad, je bent een klant kwijt.
Wel ??ntje van meer dan 20 jaar trouwe dienst.


Dat kan je toch niet menen. Dit is pas Calimero-gedrag. Bij de minste (terechte of onterechte, dat doet er zelfs niet toe) kritiek gaan zeiken en doen. We hebben niet het mooiste voetbal gebracht op Beerschot. So what, we hebben en punt dankzij ons realisme. Maar om dan constant in de tegenaanval te gaan tegen mensen die ons betichten van betonvoetbal (terwijl we zelf altijd de eerste zijn om het voetbal van Foefelare zo te noemen), dat vind ik maar triestig. Dat je de kwaliteit van de krant minder vindt, ok, maar dat je de krant niet meer gaat lezen omdat ze ochere kritiek geven op jouw team, dat vind ik maar zielig.

en toch komt ie er niet meer in
ik stijger als er verkeerd bericht word over 'mijn team'

want "Zij zijn groot en ik is klein" zekers  ;D

Offline mmm

  • Leden
  • Berichten: 372
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #198 Gepost op: maart 04, 2008, 06:37:00 pm »
Geert De Vlieger behoedt Zulte Waregem voor een afstraffing
'Ik geniet van elke wedstrijd'

Zulte Waregem zag een reeks van vier matchen zonder verlies gestuit door KV Mechelen. De 2-1 laat een nipte nederlaag vermoeden maar dat was vooral aan doelman Geert De Vlieger te danken die de schade wist te beperken.


'De 36-jarige goalie keepte als een jong veulen van twintig', zo stond het gisteren in deze krant. 'Ik voel me al lang geen twintig meer, vooral niet op zondagmorgen', reageert Geert De Vlieger op de lofbetuigingen. 'Maar het doet natuurlijk wel deugd als je zoiets leest, het betekent toch dat het goed was. Ik ben bezig aan een prima seizoen. Er ligt een goede constante in mijn prestaties en dat is altijd mijn betrachting geweest, toen ik 20 was en nu nog altijd.'

Het hoge niveau dat hij haalt en het feit dat hij tot nu toe gespaard bleef van blessures, maken de verleiding groot om er nog een jaar bij te doen op het hoogste niveau.

'Na de ervaringen van vorig seizoen had ik twijfels, ik wilde nog even afwachten hoe het dit jaar zou lopen', zegt de doelman. 'De balans is positief, zowel wat de prestaties als de fysieke paraatheid betreft. Ik had al een eerste verkennend gesprek met de clubleiding, we zullen wel zien of mijn verblijf bij Zulte Waregem nog een vervolg krijgt. Ik wil niet te ver vooruit kijken. Ik geniet nu van elke match, ik beleef nog altijd heel veel plezier aan het spelletje.'

De sterke wedstrijd van de doelman doet bijna vergeten dat Zulte Waregem zaterdag wel verloor in Mechelen.

'Ik kon me als keeper onderscheiden omdat we als ploeg een van onze mindere wedstrijden speelden', zegt Geert De Vlieger. 'Mechelen won ruim verdiend, we hadden geluk dat het maar 2-1 werd. Bovendien zagen we Stijn Minne uitvallen met een zware blessure. Vorige week Leandro, nu Stijn, dat is een ramp voor die jongens en een flinke aderlating voor de ploeg. Zaterdag geraakten we door blessures en schorsingen maar aan zestien man. We zullen iedereen in de kern nog hard nodig hebben in de laatste tien matchen. Als we onze zevende plaats willen vasthouden, zullen we vooral thuis moeten winnen. Te beginnen met Roeselare komend weekend.'

Offline bloempot

  • Leden
  • Berichten: 1.013
  • SFEER is geen misdaad!
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #199 Gepost op: maart 04, 2008, 07:16:32 pm »
Mooi artikel! Na de laatste weken hoop ik toch echt dat hij er hier nog een jaartje bij doet!