Auteur Topic: Het Nieuwsblad  (gelezen 155838 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

fox

  • Gast
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #300 Gepost op: mei 29, 2008, 08:11:16 pm »
Dit is de link:
http://www.voetbalbelgie.be/nl/article.php?id=13837 (loonkosten)
http://www.voetbalbelgie.be/nl/article.php?id=13836 (eigen vermogen vd verschillende clubs)

De website is niet voor alles de meest betrouwbare, maar deze cijfers kloppen wel

Mja, ik was eigenlijk geinteresseerd in de balansstructuur want het eigen vermogen zegt in principe niets, behalve als het negatief is natuurlijk, dan weet je al meteen dat er iets schort.  Ik zou eens willen zien wat de structuur van het vreemd vermogen is (korte vs lange termijn) en hoe dit gecovered is met activa (liquide, niet liquide etc etc)

Anyway, thanks voor de link

Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #301 Gepost op: mei 29, 2008, 10:54:00 pm »
als ik het goed gelezen hebt werk enkel anderlecht met "kalenderjaren" de andere clubs met "competitiejaren"

Bart

  • Gast
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #302 Gepost op: mei 30, 2008, 08:29:34 am »
Ik weet het niet van andere clubs en heb dat bewuste artikel ook niet helemaal gelezen maar het is zeker zo dat bij SVZW het boekjaar eindigt per 30/06.

fox

  • Gast
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #303 Gepost op: mei 30, 2008, 12:47:55 pm »
Net eens de balans van Zulte Waregem bekeken. het valt mij op dat ze amper schulden op lange termijn hebben lopen. Die mogen gerust wat hoger zijn aangezien deze (mits goed aangewend) voor hefboomeffecten kunnen zorgen van het eigen vermogen.  Het vreemd vermogen is trouwens toch meer dan gedekt door de vlottende activa (1.4 miljoen voor 3 miljoen redelijke liquide middelen).

Offline Famous Essevee

  • Leden
  • Berichten: 317
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #304 Gepost op: mei 30, 2008, 12:59:55 pm »
Net eens de balans van Zulte Waregem bekeken. het valt mij op dat ze amper schulden op lange termijn hebben lopen. Die mogen gerust wat hoger zijn aangezien deze (mits goed aangewend) voor hefboomeffecten kunnen zorgen van het eigen vermogen.  Het vreemd vermogen is trouwens toch meer dan gedekt door de vlottende activa (1.4 miljoen voor 3 miljoen redelijke liquide middelen).
schulden op lange termijn zorgen dan wel weer voor altijd schulden he. ook moet je intresten altijd in rekening brengen. terwijl je zonder lange termijn schulden ook altijd een goed overzicht hebt. nuja deze schulden komen er zeker, zeker met het oog op het vernieuwde stadion

fox

  • Gast
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #305 Gepost op: mei 30, 2008, 01:04:08 pm »
Net eens de balans van Zulte Waregem bekeken. het valt mij op dat ze amper schulden op lange termijn hebben lopen. Die mogen gerust wat hoger zijn aangezien deze (mits goed aangewend) voor hefboomeffecten kunnen zorgen van het eigen vermogen.  Het vreemd vermogen is trouwens toch meer dan gedekt door de vlottende activa (1.4 miljoen voor 3 miljoen redelijke liquide middelen).
schulden op lange termijn zorgen dan wel weer voor altijd schulden he. ook moet je intresten altijd in rekening brengen. terwijl je zonder lange termijn schulden ook altijd een goed overzicht hebt. nuja deze schulden komen er zeker, zeker met het oog op het vernieuwde stadion

Schulden zijn niet slecht hoor. Je moet altijd een goed evenwicht vinden tussen eigen vermogen en vreemd vermogen rekening houdende met de structuur van je activa. Het enige wat je moet garanderen is dat de stukken lange termijn die overgaan naar korte termijn altijd gedekt zijn door je liquide middelen en dat is bij zulte waregem absoluut geen enkel probleem.  Vandaar dat ik door het zien van deze balans geen enkele schrik heb dat ze zich zullen verbranden bij het nieuwe stadion. Zulte Waregem kan gerust ook een stuk voor eigen rekening nemen.
« Laatst bewerkt op: mei 30, 2008, 01:06:18 pm door fox »

fox

  • Gast
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #306 Gepost op: mei 30, 2008, 01:33:14 pm »
Mooi mooi mooi.  Een paar goede leerlingen in de les boekhouden !
Kijken jullie ook eens de rekeningen na van KVK ?  :-[ :-[

Redelijk, maar wel geen overschot.

Een eigen vermogen van 20K euro.  (met 230K overgedragen verlies) Vorderingen en liquide middelen voor 140K en schulden ten belope van 180K. Mits een goed beleid is er hier geen vuiltje aan de lucht. Met het vooruitzicht van telivisiegelden komt alles daar goed in orde als ze geen te zotte dingen doen.

Ze draaien wel maar een omzet van een kleine 900K. Hun loonlast ligt op 800K en toch halen ze een positief resultaat van 13K. dat slorpt dus zowat alles op. Je ziet dus dat 2e klasse daarvoor echt rot is. Nu zullen ze in elk geval heel wat meer binnenhalen terwijl hun loonlast volgens mij niet even hard gaat stijgen. Op die manier zijn ze tegen eind volgend jaar kerngezond.
« Laatst bewerkt op: mei 30, 2008, 01:37:32 pm door fox »

Offline gunther

  • Leden
  • Berichten: 1.231
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #307 Gepost op: mei 30, 2008, 09:46:32 pm »
toch efkens die balans met mijn kritisch en anti-vk oog bekeken:
ze draaien geen omzet van 900kEUR het is de brutomarge, dit is dus inclusief verkopen van spelers ed (74-rek)...
kern gezond? lol , een vennootschap die nipt bottom line winst draait, en vorig jaar nog een bedrijfsverlies boerde van 110k EUR?!
pikant detail ??n bestuurder is volgende illustere vzw:
VZW JUNIOR 19 (2013)
BE 0475.349.587
Transvaalstraat 56
8793 Sint-Eloois-Bijve
Vertegenwoordigd door:
VAN VOOREN Stefan
Als ge da ondernemingsnummer intypt, blijkt dit gewoon het ondernemingsnr van "Kortrijk voetbalt" (de vennootschap van de zogezegde KVK) te zijn....
ze zijn o zo trots op hun titel, doch deze is reeds ter ziele sinds 2001:
 
 Naam: KONINKLIJKE VOETBALCLUB KORTRIJK 
 Adres: Meensesteenweg(Kor)  84 
  BE    8500 KORTRIJK 
 Rechtsvorm:  Naamloze vennootschap 
 Rechtstoestand: Faillissement (opening) 
  (sinds 28.03.2001) 
eigenaardig dat ze dan nog altijd die titel mogen voeren....

tevens: toeme 3 jaar geleden konden we gewoon de ontbinding van "kutrijk voetbalt" vorderen.... lol

Offline Famous Essevee

  • Leden
  • Berichten: 317
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #308 Gepost op: mei 30, 2008, 10:49:27 pm »
Mooi mooi mooi.  Een paar goede leerlingen in de les boekhouden !
Kijken jullie ook eens de rekeningen na van KVK ?  :-[ :-[
jaja toch soms es opgelet. mijn mening over die schulden is wel anders dan die van fox maar begrijp hem wel. mja hoe mindr schulden hoe minder intrest betalen en hoe meer rente je krijgt. en over kvk...
mss vo volgend seizoen: are you watching 'kortrijk voetbalt'!

Offline die hard esseveeƫr

  • Leden
  • Berichten: 2.369
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #309 Gepost op: juni 01, 2008, 11:50:04 am »
Hoe je het ook draait of keert, die mannen zijn zowat al hun sterkhouders kwijt ( Provoost, Nfor, Timmermans,... ) en zullen serieus aan de bak mogen op de transfermarkt als ze niet bij de laatste 4 willen eindigen! Ze zullen die televisiecenten dus meer dan nodig hebben.

Offline Kartouch

  • Leden
  • Berichten: 1.020
  • SEMPRE FORZA SV ZULTE WAREGEM
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #310 Gepost op: juni 02, 2008, 04:39:44 pm »
Ik denk eerlijk gezegd dat behalve Anderlecht, Klup Brugge, Standard, (Genk en Gent) zowat iedereen mag vrezen voor die laatste vier plaatsen, wij incluis.
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that." Bill Shankly

Crudo

  • Gast
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #311 Gepost op: juni 02, 2008, 05:13:05 pm »
bwa, Charleroi en GBA gaan ook wel niet zakken hoor, maar de rest mag idd wel vrezen

volgens mij worden het: Tubeke, Dender, Moeskroen, Roeselare

Offline mabelleke

  • Leden
  • Berichten: 174
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #312 Gepost op: juni 02, 2008, 05:56:01 pm »
laten we niet teveel leedvermaak hebben in de andere ploegen en onze ploeg met hand en tand steunen en hopen dat wij erin blijven!!!!

Offline Breeza

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 1.589
    • SV5381.be
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #313 Gepost op: juni 02, 2008, 07:46:19 pm »
Inderdaad, een degradatie zit soms in een klein hoekje. Als je sterkhouders een langdurige blessure oplopen of ze in een dipje geraken en deze uit noodzaak vervangen worden door jonge en onervaren spelers dan kan het fout lopen. Nu ja, ik heb er wel vertrouwen in.

Offline svzw25

  • Leden
  • Berichten: 326
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #314 Gepost op: juni 02, 2008, 07:49:29 pm »
Als dury zijn werk volgend seizoen goed doet, hebben we niet veel te vrezen voor degradatie. Maar de scouting moet zeker en vast ook zijn werk doen: zonder leye en barrios zal er zeker geen kermisvoetbal te zien zijn.

Offline gaver

  • Leden
  • Berichten: 22
  • scoren = boeren
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #315 Gepost op: juni 02, 2008, 08:57:50 pm »
ik denk ook dat buiten de 5 genoemde door Kartouch ze allemaal met een ei in hun broek gaan zitten.

Vrees al maar het resultaatsvoetbal. + punt: tzal niet enkel hier zijn. Dus dat etiket zullen ze niet te snel op ons kleven.

maar om bij die financi?le gegevens te blijven:
Chapeau aan de financi?le cel !! 

en nog efkes dit: ons budget tov onze directe concurrenten voor de middenmoot mag er toch wel zijn! Alleen op basis daarvan zou je ons niet direct bj de degradatiekandidaten mogen verwachten. Maar zoals hier eerder gezegd, het schuilt in een klein hoekje.
een sv boer wil geen paradepaarden en goudhaantjes
een sv boer wil werkpaarden die boeren op het veld!
voor een sv boer is een  paradepaard het werkpaard

Offline Fredje

  • Leden
  • Berichten: 77
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #316 Gepost op: juni 07, 2008, 10:20:10 am »
Vandaag te lezen in Het Nieuwsblad! Zowat het meest verkneukelende artikeltje dat ik de laatste maanden las. Ik citeer.

Kv Kortrijk Trainer Hein Vanhaezebrouck is verbolgen over Zulte-Waregem dat 'in volle voorbereiding' hoofdscout Eddy Mestdagh wegkaapte, maar vooal omdat de buren via Mestdagh speler Franck Berrier(Cannes) binnenhaalden terwijl zij niet eens die piste kenden.....
En dan volgt er nog iets over de gekwetste B?tr?mieux.
Hopelijk is echt ne b?regoeien dat we ze dan nog eens lekker onder hun neus kunnen wrijven dat hij eigenlijk voor hun moest zijn. Als hij al naar daar wou ? :-)

Offline DMQ

  • Leden
  • Berichten: 576
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #317 Gepost op: juni 07, 2008, 12:54:09 pm »
Vandaag te lezen in Het Nieuwsblad! Zowat het meest verkneukelende artikeltje dat ik de laatste maanden las. Ik citeer.

Kv Kortrijk Trainer Hein Vanhaezebrouck is verbolgen over Zulte-Waregem dat 'in volle voorbereiding' hoofdscout Eddy Mestdagh wegkaapte, maar vooal omdat de buren via Mestdagh speler Franck Berrier(Cannes) binnenhaalden terwijl zij niet eens die piste kenden.....
En dan volgt er nog iets over de gekwetste B?tr?mieux.
Hopelijk is echt ne b?regoeien dat we ze dan nog eens lekker onder hun neus kunnen wrijven dat hij eigenlijk voor hun moest zijn. Als hij al naar daar wou ? :-)


Kortrijk kloten blijft de max e! Dienen Mestdagh kent wel iets van natrappen :)
essevee till i die!!!

Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #318 Gepost op: juni 07, 2008, 12:55:16 pm »
nu maar hopen dat die van de veekaa niet doortrappen Franck Berrier als hij meespeelt tegen hen ... kzie albino hem wel ne trap geven ...

Rafa

  • Gast
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #319 Gepost op: juni 07, 2008, 01:19:41 pm »
kzie albino hem wel ne trap geven ...
't Zal wel in de kleedkamers moeten zijn, op het veld gaat die bleekscheet nie mee kunnen ze ;)