Auteur Topic: Het Nieuwsblad  (gelezen 155886 keer)

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

salout?

  • Gast
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #320 Gepost op: juni 07, 2008, 11:44:25 pm »
kzie albino hem wel ne trap geven ...
't Zal wel in de kleedkamers moeten zijn, op het veld gaat die bleekscheet nie mee kunnen ze ;)

die z'n kop is toch wel ??n van de ergste die volgend jaar in 1e rondloopt. @Rafa: uw onderschrift, of hoe het ook noemt,... misschien efkes aanpassen :P?

Offline jenske

  • Leden
  • Berichten: 2.177
    • SV Anzegem
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #321 Gepost op: juni 07, 2008, 11:52:08 pm »
Kheb KVK zien zakken in de ...   :P

Offline sv_forever

  • Leden
  • Berichten: 3.182
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #322 Gepost op: juni 12, 2008, 12:27:14 pm »
'Brugse sletjes' Kevin Roelandts, Stijn Mahieu en Nicola Wellens winnen al derde keer
'Tennisvoetbal is puur amusement'

Voor de derde keer op rij klopten de 'Brugse sletjes' - bestaande uit Kevin Roelandts, Stijn Mahieu en Nicola Wellens - de Oost-Vlaamse tegenstand op eigen bodem in de Flanders Tennis Foot Cup in Wachtebeke.



Ondanks het EK is het een dode periode voor de modale voetballer. Maar het voetbalboed van echte voetballers blijft ook in hartje zomer stromen. Gewezen AA Gent en ex-Harelbeke-voetballer Kenny Verhoene organiseert al een paar jaar samen met Jan Van Damme, Micha?l De Meyst en Tom Boudeweel de Flanders Tennis Foot Cup. 'Het niveau groeit jaarlijks en er komen telkens spelers van een hoger niveau bij', stelt organisator Jan Van Damme.

Vooral spelers van tweedeklasser VW Hamme leven zich blijkbaar graag uit in de combinatie van tennis en voetbal. Op het Provinciaal domein Puyenbroeck in Wachtebeke trotseerden ze afgelopen weekend op het kunstgras af en toe een paar regenbuien en het trio Van Hyfte, Vanderheyden en Goossens stootte door naar de finale. Daarin stonden voor het derde opeenvolgende jaar de Brugse sletjes Kevin Roelandts, Stijn Mahieu en Nicola Wellens. Dit trio doorliep de jeugdrangen van Club Brugge en Kevin Roelandts groeide uit tot een profvoetballer bij Club, Germinal Beerschot en tegenwoordig Zulte Waregem.

Na een deugddoende vakantie van 12 dagen samen met zijn vriendin in Mexico, legde Roelandts opvallend veel gretigheid aan de dag in de Flanders Tennis Foot Cup. Liefst 48 teams waren ingeschreven. 'Het is puur amusement, maar als je er dan bent wil je natuurlijk graag winnen', aldus Roelandts. 'We wonnen ook de twee vorige edities en waren dus titelverdediger. In de eerste set liepen we direct 10-3 uit, maar we verloren de tweede met 8-10.'

Roelandts, Mahieu en Wellens haalden het uiteindelijk in de derde en beslissende set met 10-1. Een ploegje met de ex-AA Gent-spelers Barka, Vreven en Herreman werd derde.

Geen contactsport

De technische hoogstandjes waren nooit ver weg. 'Techniek vormt natuurlijk de basis van dit spelletje', vertelt Roelandts. 'Het is geen toeval meer dat we al drie keer wonnen en als het enigzins kan proberen we ook volgend jaar onze titel te verdedigen. Het is best intensief maar vooral plezant en ongevaarlijk. Ik denk ook niet dat trainers er iets op tegen hebben want het is geen contactsport, veel gevaar om geblesseerd te geraken is er dus niet.'

Zulte Waregem hervat de trainingen pas begin juli. 'Maar langzaam maar zeker is het toch de bedoeling om weer wat aan de conditie te werken', beseft Roelandts. 'Tennisvoetbal was een aanzet, binnenkort staan er weer wat duurlopen op het programma.'

Na een moeizame start kende Kevin Roelandts een goede tweede ronde onder Francky Dury. 'Bevestigen wordt het doel, even goed doen dus. Er zal veel werk zijn want ik geloof dat er al acht spelers weg zijn. Zelf heb ik nog een contract van drie jaar, ooit hoop ik om weer nog eens in een topploeg te kunnen spelen, daar doe ik het allemaal een beetje voor.'



Nu weten we waar hij de reflexen vandaan haalt om zo goed een tweede bal nog in doel trappen :)

Offline Wouter

  • Leden
  • Berichten: 1.771
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #323 Gepost op: juni 12, 2008, 12:53:36 pm »
Ook Micha?l De Meyst speelde ooit voor SV Waregem. Ik vermoed zo ten tijde van Peter van Wambeke en dergelijke.

Offline SVZW.BE

  • Leden
  • Berichten: 1.565
  • webteam SV Zulte Waregem - svzw.be - essevee.be
    • SV Zulte Waregem
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #324 Gepost op: juni 12, 2008, 02:15:59 pm »
Tijdens het legendarisch seizoen met de eindpartij tegen Westerlo in 2e ... was wel veelal geblesseerd en kwam er nooit echt door dacht ik ...
Webteam SV Zulte Waregem

Offline Daredevil

  • Leden
  • Berichten: 593
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #325 Gepost op: juni 14, 2008, 10:19:52 am »
artiukel in Nieuwsblad online over de Westvlaamse situatie
http://www.sportwereld.be/Article/Detail.aspx?ArticleID=GFL1T4SV1

geschreven door oa Frank Luts

Offline Harry

  • Leden
  • Berichten: 1.450
    • EsseveeFans
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #326 Gepost op: juni 14, 2008, 01:50:43 pm »
Sporteconoom Trudo De Jonghe van de Lessiushogeschool in Antwerpen, die pleit voor de geografische spreiding van de eersteklassers, heeft er geen goed oog in. 'Ik verwacht het minste problemen met Zulte Waregem omdat ze traditie hebben en een groter wingebied. Maar tussen Kortrijk en Roeselare zullen de spanningen snel oplopen.

kenners aan het woord...  ;)


"Concordia parvae res crescunt, discordia maximae dilabuntur"

Offline SVZW.BE

  • Leden
  • Berichten: 1.565
  • webteam SV Zulte Waregem - svzw.be - essevee.be
    • SV Zulte Waregem
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #327 Gepost op: juni 14, 2008, 03:18:51 pm »
artiukel in Nieuwsblad online over de Westvlaamse situatie
http://www.sportwereld.be/Article/Detail.aspx?ArticleID=GFL1T4SV1

geschreven door oa Frank Luts


Kan het nog Kortrijkser ...
Webteam SV Zulte Waregem

Offline mmm

  • Leden
  • Berichten: 372
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #328 Gepost op: juni 14, 2008, 06:45:29 pm »
West-Vlaming' Geert De Vlieger (36) in de herfst van zijn carri?re naar Club Brugge
'Ik ben nog niet versleten'

Hij zou naar Cercle Brugge gaan, maar Geert De Vlieger (36) verraste vriend en vijand en tekende twee weken geleden een contract bij grote broer Club Brugge. Als tweede doelman, welteverstaan. 'Luc Devroe had geen halfuur nodig om dat uit te leggen', zegt hij.


Geert, je hebt iedereen verrast met je keuze.

'Iedereen dacht wel dat ik naar Brugge zou vertrekken, maar het leek er inderdaad op dat het Cercle zou worden. Ik wist dat ik bij Club vaag in beeld was als er zou gekozen worden om Glenn Verbauwhede uit te lenen. Maar met vage pistes kon ik niet verder en ik stond op het punt om bij Cercle Brugge te tekenen, toen in de laatste rechte lijn ook Club zich meldde. Ik zei Dan zal het wel heel snel moeten gaan, anders gaan er andere beslissingen genomen worden. Voor de avond viel was de beslissing genomen.'

Was die keuze moeilijk? Bij Cercle had je wellicht meer gespeeld.

'Dat weet je niet, dat zal pas later blijken. Als je voor het ene kiest, kies je niet voor het andere.'

'Ik was negen jaar geleden al in beeld bij Club, ik had er zelfs al een contract getekend voor vijf jaar, maar de clubs - Anderlecht en Club Brugge - geraakten er toen niet uit. Club heeft dan maar Philippe Vande Walle teruggehaald, ik ben uiteindelijk naar Willem II verhuisd. Toen ik hier onlangs medische tests moest afleggen, zei ik al lachend dat ze ook de vorige resultaten konden gebruiken.'

Hoe ambitieus ben je nog? Je bent niet gekomen om Stijn Stijnen uit het doel te spelen.

'Eigenlijk moet men mij dat niet zeggen, natuurlijk. De hi?rarchie is duidelijk. Luc Devroe heeft geen halfuur nodig gehad om dat uit te leggen. Ik weet ook wel dat je Stijnen niet zomaar uit doel kunt zetten, zeker niet na het seizoen dat hij net gespeeld heeft. Maar ik denk ook niet dat ze bij Club Brugge willen dat ik het met opzet wat rustiger aan ga doen. Ik zou het ook niet kunnen. De hi?rarchie mag wel duidelijk zijn, maar als er morgen iets gebeurt met Stijn, moet ik klaar zijn om eerste doelman te zijn.'

Je voorganger, Glenn Verbauwhede, zorgde voor de vrolijke noot in de kleedkamer. Nu moet jij voor de fratsen zorgen.

'Glenn en ik zijn andere types op dat vlak, als ik de verhalen mag geloven. Ik denk dat ik andere kwaliteiten heb. Ik ga de vrolijke Frans niet uithangen, maar ik denk wel dat ik met mijn ervaring en mijn manier van werken ook aan een goede sfeer in de kleedkamer kan meehelpen.'

Dit is na Harelbeke en Zulte Waregem al jouw derde West-Vlaamse club, toeval?

'Dat denk ik wel. Al heb ik wel West-Vlaamse roots. Bij ons thuis zijn we de enigen die naar Oost-Vlaanderen zijn uitgeweken, al mijn tantes en nonkels wonen nog in Tielt en Wingene. Ik ben in Dendermonde naar school geweest en telkens ik thuis kwam, was het de taalknop omdraaien. Als er kameraadjes kwamen spelen, schrokken ze altijd hoe ik kon switchen van het Derremonds naar het West-Vlaams.'

Je bent nu 36 jaar, hoe lang ga je er nog mee door?

'Ik heb bij Club een contract getekend voor een jaar. Er is een optie voor nog een seizoen, maar we bekijken het jaar per jaar. Dit wordt mijn twintigste seizoen op het hoogste niveau, dat is een leuk getal. We zullen wel zien hoeveel eenheden er nog bijkomen.'

'Na mijn zware blessure bij Manchester had ik een hele tijd niet gespeeld en ook in mijn eerste jaar bij Zulte Waregem moest ik geopereerd worden. Je wil wel zo lang mogelijk doorgaan, maar ook niet en koste van alles. Als het afgelopen seizoen bij Zulte Waregem van dezelfde orde was geweest, had ik wellicht beslist om te stoppen.'

'Vorig seizoen heeft daar anders over beslist. Ik kan terugblikken op een geslaagd jaar, zowel qua prestaties als qua fysieke paraatheid. Ik voel dat ik nog niet versleten ben.'

Heb je nog ambitie voor de Rode Duivels?

'Daar hoop ik niet echt meer op. Maar als Vandereycken mij morgen belt, pak ik met alle plezier mijn tas. Dat is voor mij geen enkele belasting, en ik vind het nog altijd een hele eer om voor de nationale ploeg te spelen. Maar het zou niet echt logisch zijn, mijn houdbaarheidsdatum nadert toch met rasse schreden. Nu moeten er andere jongens klaarstaan.'

Je carri?re is nog niet afgelopen, maar heb je er - tot nog toe - het beste uit gehaald?

'Dat denk ik wel. Bepaalde dingen hadden anders kunnen lopen, maar je hebt het niet altijd zelf in de hand. Ik heb toch bij Anderlecht gespeeld en straks bij Club Brugge, de top in Belgi?, in Nederland, daarna naar Engeland gegaan. Ik heb twee kinderen van 8 en 10 jaar en die kunnen nu perfect Engels. Dat is voor hen een enorme verrijking geweest.'

Zijn er dingen die op jouw palmares ontbreken?

'Ik had graag de wereldbeker gewonnen (lacht). Die heeft Prendergast (de Jamaicaanse ref die in 2002 het doelpunt van Marc Wilmots tegen Brazili? afkeurde, red.) ons afgenomen. Nee, er zijn altijd wel dingen waar je van droomt, maar ik denk dat ik met mijn mogelijkheden wel bereikt heb wat ik erin zat.'


Offline Daredevil

  • Leden
  • Berichten: 593
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #329 Gepost op: juni 15, 2008, 01:09:34 am »
artiukel in Nieuwsblad online over de Westvlaamse situatie
http://www.sportwereld.be/Article/Detail.aspx?ArticleID=GFL1T4SV1

geschreven door oa Frank Luts


Kan het nog Kortrijkser ...

haha
toch iemand die het door heeft

Offline SVZW.BE

  • Leden
  • Berichten: 1.565
  • webteam SV Zulte Waregem - svzw.be - essevee.be
    • SV Zulte Waregem
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #330 Gepost op: juni 15, 2008, 05:11:55 pm »
Ken je wereld ...
Webteam SV Zulte Waregem

Offline bloempot

  • Leden
  • Berichten: 1.013
  • SFEER is geen misdaad!
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #331 Gepost op: juli 08, 2008, 06:32:34 pm »
Dury: "Mix van tactisch en explosief voetbal brengen"       
maandag 07 juli 2008 
 Zaterdag heeft men bij Zulte Waregem de trainingen hervat. Het deed dat zonder zijn topschutter Leye. De Senegalees hervat pas op 15 juli.
Buiten Leye verscheen iedereen zaterdag op training. De goaltjesdief had nog interlandverplichtingen met Senegal en kreeg daardoor enkele dagen meer rust.

"Kaart van de jeugd trekken"

Wel op training aanwezig waren de acht nieuwelingen. Coach Franky Dury heeft al een idee hoe hij zijn ploeg wil laten spelen.

"Ervaren spelers hebben ons de weg in eerste getoond, nu is het tijd om de jeugdkaart te trekken met spelers die een degelijke opleiding hebben genoten en hun kwaliteiten al toonden.  Ik wil dit seizoen een mix brengen van tactisch, explosief en aantrekkelijk voetbal", weet de coach in HNB.

Zulte Waregem zal Barrios opnieuw een jaar lenen van zijn club uit Costa Rica. Op de eerste training werkten Minne, Roelandts en Van Nieuwenhuyze een individueel programma af.

Offline sperre

  • Leden
  • Berichten: 47
    • SV The Sharks Waregem
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #332 Gepost op: juli 17, 2008, 06:20:21 pm »
Vandaag stond er een klein artikeltje over Mbaye Leye. Hij zou blijkbaar graag de club verlaten als er een topclub of buitenlandse club zich aanbied. Nietegenstaande amuseert hij zich nog altijd hier bij SVZW.

Offline Herr Docteur Achtung

  • Leden
  • Berichten: 747
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #333 Gepost op: juli 17, 2008, 07:54:47 pm »
Vandaag stond er een klein artikeltje over Mbaye Leye. Hij zou blijkbaar graag de club verlaten als er een topclub of buitenlandse club zich aanbied. Nietegenstaande amuseert hij zich nog altijd hier bij SVZW.
Staat ook op vrt teletekst.  Ben daar niet gelukkig mee. 

Offline giba

  • Leden
  • Berichten: 512
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #334 Gepost op: juli 18, 2008, 08:45:16 am »
     
 
 
 
 
 
 
18/07/2008
 
 
 Dossier
 
 Club Brugge
 Joseph Akpala
 
 
 
 
 
Club Brugge gaat voor topschutter Akpala


Club Brugge hoopt een van de komende dagen een spits vast te leggen. Omdat de Colombiaan Hugo Rodallega van het Mexicaanse Necaxa toch te duur blijkt, lijkt Club Brugge nu zijn pijlen te richten op Joseph Akpala. De topschutter van het afgelopen seizoen met achttien doelpunten zou met stip bovenaan de lijst staan. Charleroi-manager Mogi Bayat maakte zich onlangs sterk dat de Nigeriaan 5 miljoen euro zou moeten kosten maar het is uitgesloten dat blauw-zwart zoveel op tafel wenst te leggen. Een fractie van dat bedrag lijkt realistischer.

Eerder betoonden K?ln en Frankfurt interesse voor Akpala.

De 21-jarige Nigeriaan, een snelle atletische spits die nog bijzonder veel progressiemarge zou moeten hebben, heeft een heel goede band met Club-trainer Jacky Mathijssen. Die ving hem bij de jaarwisseling 2006-2007 op door Kerstmis met hem te vieren toen Akpala niet naar zijn familie kon gaan.

Indien Club Akpala kan strikken is het niet uitgesloten dat het toch nog een bijkomende middenvelder zou vastleggen.

Ondertussen zou er voor aanvaller Salou Ibrahim interesse zijn van de Duitse tweedeklasser Duisburg, de ex-club van gewezen Bruggeling Manasseh Ishiaku. (kvu)

 
 
 Bron: Hnb.

Offline Tarzan

  • Leden
  • Berichten: 259
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #335 Gepost op: juli 29, 2008, 07:15:52 pm »
Volgens een klein randartikeltje in HNB zou Luc Dhaenens toegetreden zijn tot het scoutingsapparaat van AA Gent. 

Offline giba

  • Leden
  • Berichten: 512
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #336 Gepost op: juli 30, 2008, 09:29:54 am »
Steven De Petter (Dender) denkt aan afscheid


DENDER Steven De Petter (22) is niet blij. De centrale verdediger werd gekoppeld aan Club Brugge, KV Mechelen en Zulte Waregem, maar Dender stelde zijn veto.

'Toen ik voor drie jaar tekende, werd gezegd dat de club niet moeilijk zou doen indien een grotere club zich aandiende', aldus De Petter. 'De interesse van Zulte Waregem was erg concreet, maar Dender wou niet praten. Ik veronderstel dat Dender me niet transfervrij wil zien vertrekken en dat er binnenkort dus wel gepraat zal worden.

Offline EAGLE

  • Leden
  • Berichten: 2.345
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #337 Gepost op: juli 30, 2008, 10:56:16 am »
denk dat hij nu niet meer zal gehaald worden, vind ik heel jammer, een schitterende voetballer is dat

Offline gunther

  • Leden
  • Berichten: 1.231
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #338 Gepost op: augustus 01, 2008, 09:06:32 am »
Kapitein Ludwin Van Nieuwenhuyze analyseert aanwinsten Zulte Waregem
'Neumayr is een leiderstype dat we vorig seizoen misten'

Zulte Waregem trok tot dusver acht nieuwe spelers aan. Kapitein Ludwin Van Nieuwenhuyze wikt en weegt de kersverse SVZW-discipelen.



Markus Neumayr

(22, MSV Duisburg, Dui)

'Technische speler met een zeer goede laatste pass. Heeft uitstraling, durft het voortouw nemen en spelers terechtwijzen. Is een type dat we vorig jaar misten.'

'Het zal waarschijnlijk nog even duren vooraleer hij onze spelwijze met druk naar voor onder de knie heeft. Balrecuperatie kan beter en hij moet nog defensiever denken.'

Zahir Zerdab (26, Stade de Reims, Fra)

'Technische speler met een verschroeiende versnelling. Deinst er niet voor terug om de actie te maken.'

'Moet nog balvaster worden en zijn momenten beter uitkiezen. Wil soms iets te snel op doel afstormen, waardoor hij tegen drie verdedigers komt te staan.'

Steve Colpaert (24, FC Brussels)

'Vecht terug na dubbele beenbreuk die hij opliep in een wedstrijd met de nationale beloften. Maakt dagelijks grote progressie op training. Sterk met beide voeten en compenseert zijn kleine gestalte met een goede detente.'

'Soms nog te impulsief in zijn acties.'

Frank Berrier (24, AS Cannes, Fra)

'Heeft een puike traptechniek en een goede voorzet. Kan vlot zijn mannetje voorbij. Klein, vinnig en een groot loopvermogen.'

'Mist nog wat duelkracht.'

Thomas Matton (22, OH Leuven)

'Het loopwonder van de ploeg. Hij heeft een enorm uithoudingsvermogen. Een sierlijke en technische voetballer met een actie in de voeten.'

'Mist nog wat body en duelkracht.'

Stijn Van Der Kelen (18, AA Gent)

'Beloftevolle goalie die zich laat gelden ondanks zijn jonge leeftijd. Moet dit seizoen de concurrentie aangaan voor de positie van doublure. Liet in de oefenmatchen zijn talent zien.'

'Mist ervaring op eersteklasseniveau.'

Miguel Dachelet (20, Standard Luik)

'Stevige verdediger, typische mandekker die het spel goed leest.'

'Soms wat te slordig in het inspelen. Mist nog wat snelheid.'

David Vazquez Gonzalez 'Chapi' (23, Deportivo La Coru?a, Spa)

'Technisch onderlegde verdediger met een goede detente. Probeert het Frans snel onder de knie te krijgen met Leandrinho als tolk.'

'Gebruikt zijn linker nog te weinig, maar werkt er wel aan.'


Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.767
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #339 Gepost op: augustus 01, 2008, 12:08:08 pm »
Leandrinho als tolk!!!  :)