Auteur Topic: Het Nieuwsblad  (gelezen 155822 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #380 Gepost op: oktober 29, 2008, 01:15:25 pm »
Ik vond de prestatie van Reina zaterdag, net als die van Flutos een 10 waard !
 :D
Belachelijke gazet !

het nieuwsblad / sportwereld is bij voorsprong de beste krant van het land, maar ze hebben dit weekend inderdaad een flater begaan. zowel volgens het nieuwsblad op zondag als in de maandageditie heeft reina gespeeld bij ons (en hij krijgt een "6" als beoordeling)

oplettende supporters hebben natuurlijk opgemerkt dat niet hij, maar buysse speelde.

ik stuur bij deze een mailtje naar de betrokken journalisten.

ik kreeg ondertussen een mailtje terug van het nieuwsblad :

Citaat
danku voor uw reactie. U hebt gelijk dat u verbaasd was dat u de fout in onze krant hebt gelezen (zelfs tweemaal). Dit mag niet gebeuren, zo eenvoudig is dat. We kunnen alleen maar zeggen dat er een menselijke fout achter schuil gaat en dat menselijke fouten spijtig genoeg niet helemaal kunnen worden uitgesloten. Maar nogmaals: dit mag niet gebeuren. We hebben ook de fout rechtgezet met betrekking tot Megascore en andere statististische info.

Ik hoop dat u toch nog onze krant kan appreci?ren de vele keren dat er wel een correcte opstelling in stond.
« Laatst bewerkt op: oktober 29, 2008, 01:17:37 pm door svzw81 »

Offline mmm

  • Leden
  • Berichten: 372
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #381 Gepost op: oktober 29, 2008, 06:22:31 pm »
Doelman Geert De Vlieger weet dat Essevee in bloedvorm is

Geert De Vlieger stond de afgelopen twee seizoenen onder de lat bij Zulte Waregem en verraste vriend en vijand door in mei een contract te tekenen bij Club Brugge. Vanavond staan zijn vorige en huidige werkgever tegenover elkaar.
Waarin verschilt een ploeg als Zulte Waregem het meest van Club Brugge?

'De hele beleving is intenser. In de voorbereiding zie je hoe duizenden supporters meekomen naar oefenwedstrijden, naar de training. Afgelopen weekend verliezen we voor de eerste keer en de wereld lijkt te vergaan. Terwijl bij Zulte Waregem dat wel vaker gebeurde zonder dat er iemand een drama over maakte.'

Jacky Mathijsen en Francky Dury zijn allebei gerespecteerde trainers, hoe verschillend is hun aanpak?

'Jacky werkt meer vanuit zijn ervaring als speler. Je merkt dat hij zelf jaren op het hoogste niveau speelde. Voor mij helpt het ook dat hij zelf in de goal stond. Je voelt in discussies en analyses dat hij weet wat het is om op die plek te staan. Dury coacht op een hoog niveau, maar is nooit topspeler geweest. Dat hoeft niet per se een nadeel te zijn. Maar mijn voorkeur gaat uit naar de aanpak van Mathijssen.'

Hoe is jouw ervaring met de keepertrainers van de twee ploegen?

'Als je wat ouder wordt, verandert de band met een keeperstrainer. Zowel met Yves Vermote als met Dany Verlinden nu klikt dat heel goed. Een goede keeperstrainer weet dat ze mij niet te veel verplichtingen meer moeten opleggen. Ik weet zelf onderhand wat ik nodig heb om beter te worden en klaar te zijn om eventueel te spelen.'

Hoe hoog schat jij jouw opvolger bij Zulte Waregem in?

'Bossuyt is een jongen die zeker in staat is een uitstekende doelman te worden voor de eerste klasse. Bij welke club dat uiteindelijk zal zijn, dat hangt van zichzelf af. Je kan en mag hem niet vergelijken met Stijnen, die staat al veel verder. Voor hem ligt de lat ook hoger. Volgens mij zit Stijn hier bij Club nog niet aan zijn plafond. Hij kan en zal nog groeien.'

Tot slot: verwacht je vanavond een taaie brok aan jouw ex-ploeg?

'Ze hebben de vorm en het vertrouwen te pakken. Ze gaan alles proberen om ons van de eerste plek te houden. Daar komt nog eens bij dat er in hun ploeg jongens als Matton en Roelandts zitten. Jongens met een verleden bij Club Brugge, die zeker klaar zijn om revanche te nemen. We verwachten ons zeker aan een gemotiveerde tegenstander, maar dat is de voorbije weken niet anders geweest. Ze zijn misschien wel in bloedvorm, aan ons om dat om te buigen. We zijn dit jaar al moeilijkere opponenten tegengekomen.'

Offline Wouter

  • Leden
  • Berichten: 1.771
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #382 Gepost op: november 05, 2008, 01:20:13 pm »
De lelijkste 11 in HNB vandaag. Dat vind ik nu eens een leuk initiatief ze! Iemand idee?n om te helpen met de lelijkste 11 uit de Belgische competitie samen te stellen?
http://www.sportwereld.be/forum/Index.aspx?pageName=detail&forumId=696863

Ik ga alvast voor deze: Espinoza; Mulemo, Demets, Clement, Wasyl; Defour, Lutte, Vrancken, Rocky Peeters; Coulibaly en Vleminckx
Onder de deskundige leiding van Preud'homme en Geeraerd, in het stadion van Tubeke met de afsluitingen van Dender.


Offline EAGLE

  • Leden
  • Berichten: 2.345
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #383 Gepost op: november 05, 2008, 02:07:25 pm »
Haroun ;)
Ardouin

fox

  • Gast
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #384 Gepost op: november 05, 2008, 02:14:48 pm »
Waar is Englebert als je hem nodig hebt

Offline Wouter

  • Leden
  • Berichten: 1.771
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #385 Gepost op: november 05, 2008, 07:14:39 pm »
Haroun ;)
Ardouin

Zware schande over zowel mezelf als mijn nageslacht dat ik Haroun niet in mijn lelijke elf gezet heb. Mea culpa.

Online Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.276
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #386 Gepost op: november 05, 2008, 07:49:52 pm »
Herpoel, Haroun, Mbokani, Defour, Demets (van kvk), Mutombo, Clement, Vleminx
SV TILL I DIE

Offline sv_forever

  • Leden
  • Berichten: 3.182
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #387 Gepost op: november 05, 2008, 07:51:50 pm »
Herpoel, Haroun, Mbokani, Defour, Demets (van kvk), Mutombo, Clement, Vleminx

Ik vind Stijnen een stuk lelijker dan Herpoel hoor

Offline Mephistow.be

  • Leden
  • Berichten: 713
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #388 Gepost op: november 05, 2008, 07:52:17 pm »
Niet te ver zoeken:

Stijn Stijnen - verdediging Kortrijk - middenveld Brugge - Spitsen Kortrijk
Trainer Hein V.

Offline rammie

  • Leden
  • Berichten: 95
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #389 Gepost op: november 05, 2008, 09:50:19 pm »
voor chris janssens mag er anders ook wel een plek gereserveerd worden...

Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #390 Gepost op: november 21, 2008, 06:39:10 pm »
in het nieuwsblad een artikel over de (indrukwekkende) politiemacht die opgetrommeld wordt voor zondag. de meeste zullen echter pas in beeld komen als er werkelijk rellen zijn, oa 80 man present en ook 9 ruiters en een waterkanon zullen present zijn.

Offline jenske

  • Leden
  • Berichten: 2.177
    • SV Anzegem
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #391 Gepost op: november 21, 2008, 10:54:44 pm »
in het nieuwsblad een artikel over de (indrukwekkende) politiemacht die opgetrommeld wordt voor zondag. de meeste zullen echter pas in beeld komen als er werkelijk rellen zijn, oa 80 man present en ook 9 ruiters en een waterkanon zullen present zijn.

Ambiance gegarandeerd.

Offline delphine

  • Leden
  • Berichten: 319
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #392 Gepost op: november 22, 2008, 05:11:06 pm »
een collega van mij,hare vriend is bij de politie(kutrijk)en moet in burger tussen het publiek staan(met o.a. pepperspray)het zal spannend worden ! :D

Offline Glitch.

  • Leden
  • Berichten: 2.057
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #393 Gepost op: november 22, 2008, 05:22:49 pm »
een collega van mij,hare vriend is bij de politie(kutrijk)en moet in burger tussen het publiek staan(met o.a. pepperspray)het zal spannend worden ! :D

Ik kan me echt niet van de indruk ontdoen dat het zwaar opgeklopt wordt, door de politiemachten..
-SVZW Forever-

Offline Kartouch

  • Leden
  • Berichten: 1.020
  • SEMPRE FORZA SV ZULTE WAREGEM
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #394 Gepost op: november 22, 2008, 05:47:13 pm »
in het nieuwsblad een artikel over de (indrukwekkende) politiemacht die opgetrommeld wordt voor zondag. de meeste zullen echter pas in beeld komen als er werkelijk rellen zijn, oa 80 man present en ook 9 ruiters en een waterkanon zullen present zijn.

Ambiance gegarandeerd.

Allez, maandag kans op plaatselijke ijzelplekken in de buurt van het Guldensporenstadion.
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that." Bill Shankly

fox

  • Gast
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #395 Gepost op: november 24, 2008, 10:41:24 am »
in het nieuwsblad een artikel over de (indrukwekkende) politiemacht die opgetrommeld wordt voor zondag. de meeste zullen echter pas in beeld komen als er werkelijk rellen zijn, oa 80 man present en ook 9 ruiters en een waterkanon zullen present zijn.

En hup, stad Krotrijk zal nog maar eens in de buidel mogen tasten om dat scum in het gareel te houden. :)

Offline giba

  • Leden
  • Berichten: 512
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #396 Gepost op: november 24, 2008, 11:09:14 am »
in het nieuwsblad een artikel over de (indrukwekkende) politiemacht die opgetrommeld wordt voor zondag. de meeste zullen echter pas in beeld komen als er werkelijk rellen zijn, oa 80 man present en ook 9 ruiters en een waterkanon zullen present zijn.

En hup, stad Krotrijk zal nog maar eens in de buidel mogen tasten om dat scum in het gareel te houden. :)

De jongens beseffen niet wat ze hun ploeg aandoen h? .

Binnenkort terug in tweede , indien het zo verder gaat.

Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #397 Gepost op: november 24, 2008, 06:23:50 pm »
in het nieuwsblad een artikel over de (indrukwekkende) politiemacht die opgetrommeld wordt voor zondag. de meeste zullen echter pas in beeld komen als er werkelijk rellen zijn, oa 80 man present en ook 9 ruiters en een waterkanon zullen present zijn.

En hup, stad Krotrijk zal nog maar eens in de buidel mogen tasten om dat scum in het gareel te houden. :)

De jongens beseffen niet wat ze hun ploeg aandoen h? .

Binnenkort terug in tweede , indien het zo verder gaat.

hooliganisme lijdt maar heel zelden tot degradatie bij mijn weten.

krotrijk zal inderdaad nog eens mogen betalen voor de politie, misschien moeten ze voor gisteren niet "de volle pot" betalen qua overuren en zondagswerk, maar het zal hen toch wat pijn doen :)

fox

  • Gast
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #398 Gepost op: november 25, 2008, 01:37:31 pm »
in het nieuwsblad een artikel over de (indrukwekkende) politiemacht die opgetrommeld wordt voor zondag. de meeste zullen echter pas in beeld komen als er werkelijk rellen zijn, oa 80 man present en ook 9 ruiters en een waterkanon zullen present zijn.

En hup, stad Krotrijk zal nog maar eens in de buidel mogen tasten om dat scum in het gareel te houden. :)

De jongens beseffen niet wat ze hun ploeg aandoen h? .

Binnenkort terug in tweede , indien het zo verder gaat.

hooliganisme lijdt maar heel zelden tot degradatie bij mijn weten.

krotrijk zal inderdaad nog eens mogen betalen voor de politie, misschien moeten ze voor gisteren niet "de volle pot" betalen qua overuren en zondagswerk, maar het zal hen toch wat pijn doen :)

De club betaalt dit niet hoor...Jammergenoeg

Offline Nico the master

  • Leden
  • Berichten: 1.914
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #399 Gepost op: november 25, 2008, 09:10:22 pm »
Stijn Meert blijkbaar de man met het hoogste derbygevoel, hopelijk kan hij het midden december nogmaals doorgeven aan de spelers!

Stijn Meert ontgoocheld na lange busreis en late afgelasting van derby Kortrijk - Zulte Waregem
'Ik had iedereen opgenaaid'

Naast een kwistige portie sneeuw, zagen de spelers in de bus van Zulte Waregem zondagnamiddag vooral zwarte sneeuw. 'Doodzonde', sakkert Stijn Meert. 'Ik had iedereen opgenaaid voor deze derby. We gingen ontploffen.'



Als Stijn Meert uit zijn slaapkamer naar buiten kijkt, ziet hij het Kortrijkse Guldensporenstadion liggen. Misschien moeten de spelers bij hem verzamelen voor de inhaalwedstrijd?

'Ik had vooral de buitenlanders gewezen op het belang van deze burenclash', zegt de 30-jarige ex-Kortrijkspeler. Ik heb zelden zo'n concentratie gevoeld op de bus. Voorin was de staf voortdurend aan het telefoneren. Wij probeerden ons zo weinig mogelijk druk te maken. De trainer vroeg meermaals om ons te blijven focussen en dat lukte vrij aardig. Maar dan hoor je plots, op minder dan een uur voor de aftrap, dat de match wordt afgelast. Je kan je niet voorstellen hoeveel minder spanning er plots in de bus hing. We waren op en top voorbereid en dan mag je rechtsomkeer maken. Een namiddag om snel te vergeten.'

Meer dan twee uur onderweg

15.45 uur: Middagmaal en theoretische voorbereiding zitten erop. De spelersbus vertrekt vanuit Vichte. De buschauffeur beslist de snelweg niet te nemen. Een korte trip van 15 km staat op het menu.

16 uur: Op het onthaal van de club staat de telefoon roodgloeiend. De spelersbus komt slechts stapvoets vooruit. Drie medewerkers staan voortdurend in contact met supporterslokalen, Vincent Mannaert (die ter plaatse is) en Francky Dury.

16.30 uur: Anderhalf uur voor de aftrap. De spelersbus staat muurvast in Harelbeke. Enkele verzorgers en Dury wagen zich op glad ijs om enkele auto's vooruit te duwen. Op de KVK-website verschijnt het bericht dat de match nog altijd niet is afgelast. De speelkansen worden met de minuut kleiner.

16.40 uur: De meeste supportersbussen (16 in totaal) zakken nog niet af. Dury polst naar politiebegeleiding.

16.45 uur: De clubs zijn intussen overeengekomen de match niet te laten doorgaan. Ref Gumienny houdt het been stijf. Hij wil het veld persoonlijk inspecteren. De Limburger, die vertrokken was om halftwee in Sint-Truiden, heeft net geen 200 kilometer op de teller staan. Hij was tijdig in Kortrijk, maar een korte tussenstop doet ook hem de das om. Hij staat 40 minuten stil, op enkele kilometers van het stadion.

17 uur: Gumienny komt aan en beslist vrijwel onmiddellijk dat voetballen onmogelijk is. Hij showt zijn traptechniek, maar het gele leer weigert in de sneeuw te rollen.

17.05 uur: De spelersbus strandt op iets minder dan 500 meter van het stadion. De spelers zien de lichtmasten, maar verder komen ze niet. De bus maakt rechtsomkeer. Het stokt tussen Deerlijk en Waregem.

18.03 uur: Spelersbus komt zonder schrammen aan op de parking van het Regenboogstadion.

http://www.sportwereld.be/Article/Detail.aspx?ArticleID=2Q2392NF