Auteur Topic: Het Nieuwsblad  (gelezen 155810 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

fox

  • Gast
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #420 Gepost op: februari 25, 2009, 09:32:22 am »
Zulte Waregem het voorzichtigst
balans

Bij een normaal bedrijf is de verhouding tussen eigen vermogen en vreemd vermogen 30/70. Te veel eigen vermogen wil normaal zeggen dat men te weinig risico's neemt, te weinig eigen vermogen is te veel risico. Zulte Waregem en Genk zijn de voorzichtigste clubs.

'Dit is de politiek van de club', zegt algemeen manager Vincent Mannaert. 'Na de faillissementen van Waregem in het verleden is men hier voorzichtiger geworden. Dat we minder opbrengsten hebben en vorig seizoen de loonkost zagen dalen, is te wijten aan het gegeven dat we geen Europees voetbal speelden.'



Houden zo!

Mja, ik weet uiteraard niet exact hoe het zit, maar Vreemd vermogen is natuurlijk geen vies woord h?. Vreemd vermogen zorgt voor hefboomeffecten op het rendement van het eigen vermogen. Vandaar dat een 1/3 - 2/3 verhouding vaak gehanteerd wordt als maatstaf. Op die manier heb je niet teveel schulden zodat het gevaarlijk wordt, maar zorg je er wel voor dat je heel veel middelen hebt die ervoor zorgen dat je meer omzet (en winst) haalt dat dan uitgekeerd kan worden aan het eigen vermogen.

Een 30-70 verhouding vind ik al een beetje van het goeie teveel. Zelf raad ik meer een 40-60 verhouding aan (wat soms als te voorzichtig aanzien wordt)

Offline boer boer

  • Leden
  • Berichten: 444
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #421 Gepost op: februari 25, 2009, 09:44:00 am »
Een voetbalclub is natuurlijk geen commercieel bedrijf. Je kan niet zomaar zorgen voor meer omzet en winst door een toename van middelen (= schulden). Je blijft met ??n ticket per plaats en vol is nog altijd vol. Het bestuur zegt dat we met het huidige stadion aan de grens van de commerci?le inkomsten zitten. Dus zolang dat er geen nieuw stadion is, stelt zich de vraag gewoon niet naar de mogelijkheden van meer omzet en winst.
« Laatst bewerkt op: februari 25, 2009, 09:45:52 am door boer boer »

Offline mutombo

  • Leden
  • Berichten: 564
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #422 Gepost op: februari 25, 2009, 10:19:59 am »
Een voetbalclub is natuurlijk geen commercieel bedrijf. Je kan niet zomaar zorgen voor meer omzet en winst door een toename van middelen (= schulden). Je blijft met ??n ticket per plaats en vol is nog altijd vol. Het bestuur zegt dat we met het huidige stadion aan de grens van de commerci?le inkomsten zitten. Dus zolang dat er geen nieuw stadion is, stelt zich de vraag gewoon niet naar de mogelijkheden van meer omzet en winst.
Klopt! En met het nieuwe stadion zal er ongetwijfeld vreemd vermogen aangetrokken worden. Dus al bij al vind ik het geen slechte zaak dat het VV nu op een laag pitje staat.

fox

  • Gast
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #423 Gepost op: februari 25, 2009, 10:35:43 am »
Een voetbalclub is natuurlijk geen commercieel bedrijf. Je kan niet zomaar zorgen voor meer omzet en winst door een toename van middelen (= schulden). Je blijft met ??n ticket per plaats en vol is nog altijd vol. Het bestuur zegt dat we met het huidige stadion aan de grens van de commerci?le inkomsten zitten. Dus zolang dat er geen nieuw stadion is, stelt zich de vraag gewoon niet naar de mogelijkheden van meer omzet en winst.

Dat is toch net wat ik zeg???  Stel dat ze meer vreemd vermogen aantrekken dan kunnen ze het stadion uitbreiden waardoor de inkomsten stijgen en er dus meer winst is voor het eigen vermogen. (dit is natuurlijk een puur hypothetisch geval dat niet aan de orde is, maar het is gewoon het principe dat telt). dat is nu eenmaal een basisprincipe dat gehanteerd wordt in de bedrijfswereld en dat ook vaak zijn toepassing kan vinden in een voetbalclub.

Offline toptrainer

  • Leden
  • Berichten: 1.319
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #424 Gepost op: februari 25, 2009, 11:35:57 am »
waar hebben jullie die gegevens gehaald ivm SVZW (cfr gesprek mannaert)? Als economist heb ik hiervoor ook grote interesse ;)

De ratio die jullie aangeven is slechts 1 zaak e. Er is ook nog zoiets als liquiditeit. Als je te weinig middelen op korte termijn hebt, dan komde der ook niet e (bv voor betalen RSZ en spelerslonen). Dit is toch iets waar heel wat ploegen problemen mee hebben (zoals je ooit nog wel in het nieuws vernomen zult hebben )Je mag dan nog een goede verhouding hebben tussen eigen vermogen en vreemd vermogen.

voor mij ist ook al goe als ze geen negatief eigen vermogen hebben ;)

fox

  • Gast
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #425 Gepost op: februari 25, 2009, 11:55:01 am »
waar hebben jullie die gegevens gehaald ivm SVZW (cfr gesprek mannaert)? Als economist heb ik hiervoor ook grote interesse ;)

De ratio die jullie aangeven is slechts 1 zaak e. Er is ook nog zoiets als liquiditeit. Als je te weinig middelen op korte termijn hebt, dan komde der ook niet e (bv voor betalen RSZ en spelerslonen). Dit is toch iets waar heel wat ploegen problemen mee hebben (zoals je ooit nog wel in het nieuws vernomen zult hebben )Je mag dan nog een goede verhouding hebben tussen eigen vermogen en vreemd vermogen.

voor mij ist ook al goe als ze geen negatief eigen vermogen hebben ;)

Liquiditeitsratio's zijn inderdaad nog iets anders. Het is inderdaad ook zaak om uw liquide middelen goed af te stellen op uw korte termijnschulden, maar dat is natuurlijk een ander deel van uw balansstructuur. Hier hebben ze enkel gefocust op de passiefzijde an sich zonder naar de structuur van de actiefzijde te kijken, maar ik geloof wel dat ze daar bij ZW ook goed bezig zijn.  Ik heb een jaar geleden eens de balans bekeken van ZW en toen zag die daar heel erg gezond uit. Ik heb toen ook eens die van Kortrijk bezien en daar begon het er toen ook vrij gezond uit te zien wat geen sinecure was gezien hun balans van 5 jaar daarvoor.

edit: Zulte waregem had op 30/6/2008 ongeveer 2 miljoen aan liquide middelen staan en ongeveer 1,5 miljoen schulden die binnen het jaar voldaan moeten zijn. Hier stelt zich dus ook geen enkel probleem (wat uiteraard te verwachten viel)
« Laatst bewerkt op: februari 25, 2009, 12:04:46 pm door fox »

Offline bloempot

  • Leden
  • Berichten: 1.013
  • SFEER is geen misdaad!
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #426 Gepost op: februari 25, 2009, 01:58:01 pm »
t Komt wel niet uit het nieuwsblad, maar k zal het hier posten:

Op 11 speeldagen van het einde begint Frank Berrier te denken aan waar alle supporters van Essevee alleen maar durven van dromen: Europa!

Berrier is zonder enige twijfel ??n van de absolute revalidaties van onze competitie. De spelverdeler strooit met assists zoals niemand hem dat nadoet. Al aan 14 stuks zit hij dit seizoen. Berrier is op dreef, maar hij wil m??r!

"Als we Europees spelen, blijf ik bij Zulte Waregem", belooft Berrier in La Derni?re Heure. "Dury en zijn mannen weten bij deze wat hen te doen staat."

Sv Zulte Waregem

  • Gast
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #427 Gepost op: februari 25, 2009, 02:02:56 pm »
t Komt wel niet uit het nieuwsblad, maar k zal het hier posten:

Op 11 speeldagen van het einde begint Frank Berrier te denken aan waar alle supporters van Essevee alleen maar durven van dromen: Europa!

Berrier is zonder enige twijfel ??n van de absolute revalidaties van onze competitie. De spelverdeler strooit met assists zoals niemand hem dat nadoet. Al aan 14 stuks zit hij dit seizoen. Berrier is op dreef, maar hij wil m??r!

"Als we Europees spelen, blijf ik bij Zulte Waregem", belooft Berrier in La Derni?re Heure. "Dury en zijn mannen weten bij deze wat hen te doen staat."


 ;D

Offline toptrainer

  • Leden
  • Berichten: 1.319
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #428 Gepost op: februari 25, 2009, 02:07:20 pm »
waar hebben jullie die gegevens gehaald ivm SVZW (cfr gesprek mannaert)? Als economist heb ik hiervoor ook grote interesse ;)

Als economist zou je moeten weten dat je al geruime tijd (gratis zelfs) alle jaarrekeningen kunt downloaden van de site van de NBB...  De laatste van essevee kon je raadplegen vanaf 25-11-2008...  Oud nieuws dus deze morgen in de Flair, uhmm ik bedoel HNB, soit is zowat hetzelfde tegenwoordig.

2460: dat weet ik inderdaad waar je dat kunt vinden. Ben zelfs heel vertrouwd met deze site, net als Belfirst (moest je me kennen, zou je wel beter moeten weten :D :D)

ik stelde de vraag waar hij dat artikel vandaan had. ;)

Offline SV5381.be

  • Leden
  • Berichten: 424
    • SV5381.be
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #429 Gepost op: februari 25, 2009, 02:54:59 pm »
Meer info over het artikel uit De Standaard (over de jaarrekeningen van de eersteklasseclubs) op SV5381.be.
SV5381.be
D? fansite van SV Zulte Waregem


Offline sv_forever

  • Leden
  • Berichten: 3.182
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #430 Gepost op: februari 25, 2009, 07:19:27 pm »
t Komt wel niet uit het nieuwsblad, maar k zal het hier posten:

Op 11 speeldagen van het einde begint Frank Berrier te denken aan waar alle supporters van Essevee alleen maar durven van dromen: Europa!

Berrier is zonder enige twijfel ??n van de absolute revalidaties van onze competitie. De spelverdeler strooit met assists zoals niemand hem dat nadoet. Al aan 14 stuks zit hij dit seizoen. Berrier is op dreef, maar hij wil m??r!

"Als we Europees spelen, blijf ik bij Zulte Waregem", belooft Berrier in La Derni?re Heure. "Dury en zijn mannen weten bij deze wat hen te doen staat."


Ja, khad wel verwacht dat dat de enige manier zou zijn om hem te houden. Komaan mannen, vechten voor die europese plaatsen!!!

Crudo

  • Gast
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #431 Gepost op: februari 25, 2009, 07:58:47 pm »
We hebben sowieso een mirakel nodig voor die europese plaatsen hoor. Eerst en vooral moet Genk al de beker winnen, ok ze zijn favoriet, maar toch, het blijft de beker h?.
En daarnaast moeten we die 5e plek kunnen behouden en ik denk dat Gent en mss zelfs GBA als die hun opmars verder zetten meer kans maken dan wij.

Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #432 Gepost op: februari 25, 2009, 07:59:58 pm »
en om zeker te zijn , voor het geval genk de beker niet zou winnen : 3e worden of zo  ;D

Sv Zulte Waregem

  • Gast
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #433 Gepost op: februari 25, 2009, 08:18:48 pm »
We hebben sowieso een mirakel nodig voor die europese plaatsen hoor. Eerst en vooral moet Genk al de beker winnen, ok ze zijn favoriet, maar toch, het blijft de beker h?.
En daarnaast moeten we die 5e plek kunnen behouden en ik denk dat Gent en mss zelfs GBA als die hun opmars verder zetten meer kans maken dan wij.

?

Het is eigenlijk vrij ongelofelijk hoe makkelijk (en snel) mensen van het ene naar het andere uiterste gaan. Enkele weken terug moest Dury nog buiten, een paar maand terug klonk het dat we tegen degradatie zouden moeten vechten voor de rest van het seizoen, en nu gaan we plots Europees spelen.

We staan amper zes (6!) punten voor op de 10e plaats bijvoorbeeld, het ligt allemaal heel dicht bij elkaar. Vorig weekend hadden ?l de ploegen rond ons punten verloren, waardoor wij plots 5e staan - maar er zijn nog 11 matchen te spelen, en dus 33 punten te verdienen. 33, en we staan er - zoals ik zei - welgeteld 6 voor op de rechterkolom. Zes.

Voetjes op de grond mensen.

Edit: desalniettemin kunnen we nu al spreken van een geslaagd seizoen. Met een gezond beleid en een voornamelijk Belgische ploeg hebben we niet alleen de 'grote' ploegen vernederd, maar we spelen ook gewoon makkelijk mee in de middenmoot/subtop - en dat na amper 3 jaar eerste klasse. Winnen tegen de nekken en dit seizoen is er weer eentje om in te kaderen.

« Laatst bewerkt op: februari 25, 2009, 08:20:54 pm door Sv Zulte Waregem »

Offline bloempot

  • Leden
  • Berichten: 1.013
  • SFEER is geen misdaad!
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #434 Gepost op: februari 26, 2009, 06:51:13 pm »
t Komt wel niet uit het nieuwsblad, maar k zal het hier posten:

Op 11 speeldagen van het einde begint Frank Berrier te denken aan waar alle supporters van Essevee alleen maar durven van dromen: Europa!

Berrier is zonder enige twijfel ??n van de absolute revalidaties van onze competitie. De spelverdeler strooit met assists zoals niemand hem dat nadoet. Al aan 14 stuks zit hij dit seizoen. Berrier is op dreef, maar hij wil m??r!

"Als we Europees spelen, blijf ik bij Zulte Waregem", belooft Berrier in La Derni?re Heure. "Dury en zijn mannen weten bij deze wat hen te doen staat."


 ;D
Babelfish ::) Niet te vertouwen!

Offline dejak

  • Leden
  • Berichten: 144
sponsor svzw IN ONDERZOEK NAAR ZWARTGELD
« Reactie #435 Gepost op: maart 05, 2009, 12:00:14 am »
Groep H bevestigt onderzoek zwart geld

BEVEREN-LEIE - De bouwgroep Groep H uit Beveren-Leie wil nu toch bevestigen dat er een onderzoek loopt naar het vermeende gebruik van zwart geld van uitbetaling van overuren.

Dat zegt gedelegeerd bestuurder Philippe Huyzentruyt naar aanleiding van recente persartikelen. 'Het onderzoek is nog aan de gang', zegt hij, 'en ons bedrijf verleent er zijn volledige medewerking aan. Wij hopen dat de zaak snel, en in een serene sfeer, kan worden afgerond.'

Huyzentruyt zegt voorts dat de klanten en leveranciers gerust mogen zijn en dat het onderzoek geen invloed heeft op de werking van Groep H.

'Om het onderzoek niet te schaden of te be?nvloeden, is dit voorlopig de enige verklaring die ik over deze zaak wil afleggen. Over alle andere geruchten kan ik kort zijn: deze zijn onwaar.' (vfb)


Offline Tisten

  • Leden
  • Berichten: 135
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #436 Gepost op: maart 05, 2009, 09:29:48 am »
De geruchtenmolen was al een tijdje actief.
Er zijn een boete moeten betaald worden aan de Belgische Staat van ..opgelet...800miljoen Belgische frankskes...
Dus ik heb er ook de schrik in of Groep H nog verder zal optreden als sponser voor svzw..
Denk dat iedereen wel weet hoe laat het is.

Offline giba

  • Leden
  • Berichten: 512
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #437 Gepost op: maart 06, 2009, 09:25:35 am »
Speeldag 26: Anderlecht uitgedaagd door giant killer Zulte Waregem


http://www.nieuwsblad.be/video/videoPlayer.aspx?videoId=100011&cat=7&subcat=11

Offline Ranter

  • Leden
  • Berichten: 1.637
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #438 Gepost op: maart 06, 2009, 07:55:20 pm »
SVZW in the picture...  8)

Offline giba

  • Leden
  • Berichten: 512
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #439 Gepost op: maart 07, 2009, 08:53:36 am »
Seizoen 2009-2010 start op 1 augustus


De Profliga heeft vrijdag de speeldata voor het seizoen 2009-2010 opgesteld. Na de Super Cup op zondag 26 juli, begint de hervormde competitie met zestien op zaterdag 1 augustus. De laatste wedstrijden van de heenronde worden in het weekend van 20 tot 22 november afgewerkt.

Na twee speeldagen van de terugronde, op zaterdag 26 en woensdag 30 december, volgt er een korte winterstop. De competitie hervat op vrijdag 15 januari. Zondag 14 maart zit de reguliere competitie erop.

Op vraag van de ordediensten, die tijd nodig hebben om zich te organiseren, is er een pauze van tien dagen, voor op woensdag 24 maart de play-offs van start gaan. Zondag 9 mei is de laatste dag van de play-offs. Nog geen week later, zaterdag 15 mei, wordt in het Koning Boudewijnstadion de finale van de Beker van Belgi? gespeeld.

Het seizoen eindigt vroeg op vraag van de Wereldvoetbalbond FIFA. Die wil de internationals wat extra rust gunnen met het oog op de Wereldbeker 2010, die van 11 juni tot 11 juli in Zuid-Afrika plaatsvindt.

Omdat er al een drukke kalender is, heeft de Profliga besloten om geen testmatchen te laten spelen bij een gelijke stand na de reguliere competitie. Als twee clubs met eenzelfde aantal punten eindigen, zullen in volgorde het aantal overwinningen, het doelsaldo, het aantal gescoorde doelpunten, de punten behaald op verplaatsing en de doelpunten gemaakt op verplaatsing doorslaggevend zijn.


 sdg (belga)