Auteur Topic: Het Nieuwsblad  (gelezen 155865 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #660 Gepost op: maart 18, 2010, 09:17:18 pm »
geen idee, iemand zijn om in archieven te duiken of het internet af te surfen  :) ?

Offline boerkens4ever

  • Leden
  • Berichten: 2.646
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #661 Gepost op: maart 18, 2010, 09:20:54 pm »
jup dankzij Roeselare, die punten afsnoepte van Geel denk ik.

Offline SVZW.BE

  • Leden
  • Berichten: 1.565
  • webteam SV Zulte Waregem - svzw.be - essevee.be
    • SV Zulte Waregem
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #662 Gepost op: maart 19, 2010, 01:31:04 pm »
Klopt!

De tekst op het oude scorebord 'Alle stoelen langs de kant' werd terzelfdertijd door de Antwerp-aanhang serieus genomen en in de kantine kant vijvers vlogen de stoelen heen en weer :o)
Webteam SV Zulte Waregem

Offline Wouter

  • Leden
  • Berichten: 1.771
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #663 Gepost op: maart 19, 2010, 01:52:48 pm »
Het was trouwens die Chinees van Man Utd die toen scoorde voor die vergane glorie. En het was inderdaad Roeselare die punten afsnoepte van Geel, maar als ik me niet vergis, waren we al zeker van de titel in Geel?

Offline drets

  • Leden
  • Berichten: 353
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #664 Gepost op: maart 19, 2010, 01:56:14 pm »
Het was trouwens die Chinees van Man Utd die toen scoorde voor die vergane glorie. En het was inderdaad Roeselare die punten afsnoepte van Geel, maar als ik me niet vergis, waren we al zeker van de titel in Geel?

Zo goed als, maar nog geen 100%. De wedstrijd tegen Antwerp was wel degelijk de kampioenenwedstrijd.
Schrijffouten hierboven zijn er met de bedoeling mij een stap dichter te brengen bij werelddominantie.. Duhh!!

Offline mederico

  • Leden
  • Berichten: 235
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #665 Gepost op: maart 19, 2010, 04:20:39 pm »
Klopt!

De tekst op het oude scorebord 'Alle stoelen langs de kant' werd terzelfdertijd door de Antwerp-aanhang serieus genomen en in de kantine kant vijvers vlogen de stoelen heen en weer :o)

In 't pand hebben ze toen ook serieus huis gehouden.

Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #666 Gepost op: maart 19, 2010, 11:10:44 pm »
Het was trouwens die Chinees van Man Utd die toen scoorde voor die vergane glorie. En het was inderdaad Roeselare die punten afsnoepte van Geel, maar als ik me niet vergis, waren we al zeker van de titel in Geel?

zeker niet , die hele nipte en late overwinning in geel was een grote stap, maar het was wel degelijk thuis dat we kampioen werden door ... te verliezen tegen den aantwaarp.

Offline Kartouch

  • Leden
  • Berichten: 1.020
  • SEMPRE FORZA SV ZULTE WAREGEM
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #667 Gepost op: maart 20, 2010, 10:13:33 am »
Het was trouwens die Chinees van Man Utd die toen scoorde voor die vergane glorie. En het was inderdaad Roeselare die punten afsnoepte van Geel, maar als ik me niet vergis, waren we al zeker van de titel in Geel?

zeker niet , die hele nipte en late overwinning in geel was een grote stap, maar het was wel degelijk thuis dat we kampioen werden door ... te verliezen tegen den aantwaarp.

Was een heel raar gevoel... Verliezen en kampioen spelen. Niet te vergelijken met 5 mei 2002 (Zulte Waregem - VW Hamme)
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that." Bill Shankly

Offline boerkens4ever

  • Leden
  • Berichten: 2.646
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #668 Gepost op: maart 20, 2010, 08:04:12 pm »
20.03.2010 : Essevee vreest fantoompijn

Zulte Waregem tast pijnlijk naar de nek want de adem van Standard is inmiddels zo heet, dat het ondraaglijk wordt. Essevee moet zondag zonder Berrier winnen bij KV Mechelen om de Play-off 1 eindelijk vast te hebben. Koen Van Uytvange

Die uitspraken van Renard zijn nogal dom. Hij speelt niet eens mee

Mensen die een lidmaat verliezen maar nadien toch pijn voelen waar ooit hun arm of been zat, lijden aan fantoompijn. Dat is wat Zulte Waregem niet hoopt te ondervinden Achter de Kazerne moet Essevee het rooien zonder Franck Berrier. De belangrijkste speler, niet ??n van de ledematen maar het kloppende hart van de ploeg, is er niet bij in de belangrijkste wedstrijd van het seizoen.

Reken maar dat het raar is voor de Dury-boys. 'Je voelde dat vorige zondag al tegen Standard. Franck eist de bal op en verstuurt dan een dieptepass, maar zonder Berrier begonnen we met de lange bal te spelen en werd het middenveld overgeslagen. Zo kom je onder druk te staan', zegt Kevin Roelandts. '
Ploegmaat Thomas Matton zucht: 'We hebben de tegenslagen van de jongste weken toch even moeten verwerken. Hopelijk houdt het nu op.'

Volgens Berrier, betrokken in veertig procent van de Waregemse goals dit seizoen, zijn twee spelers bekwaam om zijn rol als foerier over te nemen: Kevin Roelandts en Thomas Matton. De twee jeugdproducten van Club Brugge lachen schaapachtig bij dat compliment maar in hun ogen ligt twijfel te lezen.
'Kevin en ik zijn spelers die de combinatie opzoeken, terwijl Franck een passeur is die kiest voor diepgang. Ik weet het niet', zegt Matton.

Roelandts ziet meer heil in een andere speelstijl. 'We zullen wat meer combinatievoetbal over de flanken moeten gebruiken.'

Party- of begrafenisbus

Zulte Waregem staat al een half seizoen bij de beste zes maar op de laatste speeldag dreigt alsnog het doemscenario. Als Standard de punten thuishoudt tegen AA Gent ?n Zulte Waregem niet wint, is het onvermijdelijk zakken naar Play-off 2.
Roelandts houdt er rekening mee. 'Om in Mechelen te kunnen winnen moeten we als ploeg top zijn. KV Mechelen en AA Gent spelen allebei voor de beker volgende week, dus de vraag is hoe zij hun wedstrijd zullen opvatten. Voor Gent is elk punt belangrijk om mee te blijven doen voor de tweede plaats.'
Matton: 'Ik ga er toch van uit dat Mechelen met de sterkste elf speelt.'

Gewezen Standard-doelman Olivier Renard liet al verstaan dat de Rouches zich geen zorgen hoefden te maken. Mechelen zou ervoor gaan. 'Ik vind dat nogal een domme uitspraak want Renard is toch geblesseerd? Hij doet niet eens mee. Hij heeft er niets mee te maken', blaast Roelandts. 'Maar als het zondag misgaat zal het woord verwerken pas echt van toepassing zijn', slikt Roelandts. 'Het worden twee verschillende busritten. Ofwel een partybus richting Waregem, ofwel een begrafenisbus Mijn vriendin zal alleszins toch weer een kaarsje branden zondag...

Offline boerkens4ever

  • Leden
  • Berichten: 2.646
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #669 Gepost op: maart 20, 2010, 08:21:39 pm »
20.03.2010 : 'Ik zie het vrij somber in'

Zulte Waregem moet zondagavond Achter de Kazerne de belangrijkste oorlog uit zijn jonge bestaan overwinnen. 'E?n wedstrijd kan over de komende twee ? drie seizoenen beslissen. De voortekenen zijn slecht', analyseert Wim De Coninck. 'Maar ze verdienen het wel.' Cedric Tack

De afwezigheid van Berrier, de man van de assits, is een grote aderlating

Hoe zie je de race naar het laatste Play-off 1 ticket eindigen?
Wim De Coninck: 'Ik zie het vrij somber in voor Zulte Waregem. Essevee heeft het de laatste weken drie keer niet afgemaakt. Dit is een teken aan de wand. Ze moeten naar een ontspannen KV Mechelen, waar het altijd moeilijk is. Tenzij de Mechelaars al te veel met de beker in hun hoofd gaan zitten en hun voetje terugtrekken. Maar dat denk ik niet. En ik zie Standard thuis winnen van AA Gent. Zij hebben vertrouwen getankt in de Europa League.'

Zulte Waregem moet het doen zonder zijn sterkhouder Berrier. Nu moet Essevee iets anders proberen.
'De afwezigheid van Berrier is een grote aderlating, want hij is de man van de assists. Dat en ook het feit dat het de laatste weken misliep in de slotfase, weegt mentaal. Op Germinal Beerschot was het eigenlijk binnen maar liep toch nog fout. Dat neem je misschien mee.'

Zulte Waregem haalt het dus niet? Je zei enkele maanden geleden nochtans dat Essevee het beste voetbal speelt in Belgi?.
'Dat is nu iets minder. En toch. Wat ik ze tegen Club de eerste twintig minuten heb zien doen, kan geen enkele Belgische club. Al kan je dat natuurlijk geen hele match volhouden. Maar versta me niet verkeerd: het zou jammer zijn dat Zulte Waregem er niet bij zou zijn. Zij verdienen het. Ik zou het gewoon verwonderlijk vinden dat ze het in de huidige omstandigheden toch nog klaarspelen.'

Hoe belangrijk is het voor Zulte Waregem dat het Play-off 1 haalt?
'Het kan een halt betekenen op hun voortdurende groei. Ze kunnen sowieso zeggen dat ze er alles voor gedaan hebben. Ze hebben opnieuw een stap vooruit gezet. Ze hebben een goede aankooppolitiek en een goede visie. Als ze erbij zijn, nemen ze weer een jaar voorsprong. De match in Mechelen zet twee ? drie seizoenen op het spel. Heel wat nieuwe abonnees die ik ken, hebben het zich nog geen minuut beklaagd. Al blijft het Essevee-publiek een kritisch publiek, heb ik de indruk. De aanwezigheid van Kortrijk in Play-off 1 kan zijn invloed hebben als Essevee er niet bij is.'

Aan wat zal het gelegen hebben als Essevee het niet haalt?
'Aan kleine dingen. Zoals het stiftertje van Hyland tegen Germinal Beerschot in plaats van die bal weg te keilen.'

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #670 Gepost op: maart 20, 2010, 10:10:32 pm »
Hij kon in den tijd mss een bal pakken, maar dat ze die kerel nog altijd zijn mening vragen/willen over voetbalzaken snap ik niet.
Even de grote Jan gaan uithangen in Roeselare en dan gaan lopen als een bange haas als het misloopt. Klep toe Wimpie!

En verder had ik wel wat meer strijdvaardigheid verwacht van Matton, Roelandts en Dury. Als ze met zo'n mentaliteit afzakken naar Mechelen zullen we idd reden hebben om te klagen en te zuchten.  >:(

WAEREGHEM

  • Gast
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #671 Gepost op: maart 20, 2010, 10:19:12 pm »
Hij kon in den tijd mss een bal pakken, maar dat ze die kerel nog altijd zijn mening vragen/willen over voetbalzaken snap ik niet.
Even de grote Jan gaan uithangen in Roeselare en dan gaan lopen als een bange haas als het misloopt. Klep toe Wimpie!

En verder had ik wel wat meer strijdvaardigheid verwacht van Matton, Roelandts en Dury. Als ze met zo'n mentaliteit afzakken naar Mechelen zullen we idd reden hebben om te klagen en te zuchten.  >:(

Ah dit zijn krantenartikels, gazettevulling, blablablablablablablablablablabla...............................

Morgen moet het gebeuren, op het veld, nergens anders.

real-ist

  • Gast
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #672 Gepost op: april 07, 2010, 10:13:22 am »
Knappe column vandaag in Het Nieuwsblad over ons Essevee van Peter Van den Bempt.

Offline svzw1978

  • Leden
  • Berichten: 721
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #673 Gepost op: april 07, 2010, 11:53:05 am »
Ja amai, Van den Bempt is precies grote fan van Zulte Waregem, maar dit bevestigd ook gewoon dat wij met jaloerse blikken bekeken worden en we goed bezig zijn.

WAEREGHEM

  • Gast
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #674 Gepost op: april 07, 2010, 04:19:53 pm »
Knappe column vandaag in Het Nieuwsblad over ons Essevee van Peter Van den Bempt.

Zou iemand dit eventueel kunnen scannen of online plaatsen op de een of andere manier? Ben wel benieuwd.

Offline SVZW.BE

  • Leden
  • Berichten: 1.565
  • webteam SV Zulte Waregem - svzw.be - essevee.be
    • SV Zulte Waregem
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #675 Gepost op: april 07, 2010, 06:16:31 pm »
Hoorde na de match Van den Bempt nog bezig tegen De Coninck en hij is wel redelijk pro-Essevee, maar zeker niet pro-Dury ... Deed nogal cynisch over ons huidig niveau ook trouwens.
Webteam SV Zulte Waregem

Offline Ranter

  • Leden
  • Berichten: 1.637
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #676 Gepost op: april 07, 2010, 10:14:38 pm »
Knappe column vandaag in Het Nieuwsblad over ons Essevee van Peter Van den Bempt.

Amaai... serieus geschrokken van Vandenbempt.  8)

Offline lide

  • Leden
  • Berichten: 237
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #677 Gepost op: april 08, 2010, 02:24:57 am »
Hoorde na de match Van den Bempt nog bezig tegen De Coninck en hij is wel redelijk pro-Essevee, maar zeker niet pro-Dury ... Deed nogal cynisch over ons huidig niveau ook trouwens.

In zijn column laat hij anders wel zijn respect voor Dury blijken.

Offline SVZW.BE

  • Leden
  • Berichten: 1.565
  • webteam SV Zulte Waregem - svzw.be - essevee.be
    • SV Zulte Waregem
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #678 Gepost op: april 08, 2010, 02:56:19 am »
Hij vezelde maandag alleszins heel andere dingen tussen zijn tanden ...
Webteam SV Zulte Waregem

real-ist

  • Gast
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #679 Gepost op: april 08, 2010, 08:06:07 am »
Hoorde na de match Van den Bempt nog bezig tegen De Coninck en hij is wel redelijk pro-Essevee, maar zeker niet pro-Dury ... Deed nogal cynisch over ons huidig niveau ook trouwens.

In zijn column laat hij anders wel zijn respect voor Dury blijken.

Hij toont inderdaad respect voor Dury maar hij laat toch ook verstaan dat Dury nergens elders zo veel te zeggen zou hebben en dat hij dus het best bij SVZW zou blijven.