Auteur Topic: Verb. Regenboogstadion (fase 1B - tribune B (vak X)) 2015  (gelezen 610907 keer)

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #260 Gepost op: juli 08, 2015, 11:23:15 pm »
Je zegt, ons stadion komt er.
Dan denk ik aan die nieuwe tempel.

Als je ziet wat moeite het al kost om die 2de koptribune te bouwen en te financieren, wat moet dat dan niet zijn met de rest?

Ik ben gewoon realist, geen dromer!

Kheb gisteren toch ook gehoord dat na de bouw van de nieuwe X er een (tijdelijke) stop zal ingelast worden. Sportief en qua supportersaantallen zal er even de kat uit de boom worden gekeken.

Lijkt me aan de ene kant ook logisch, als de resultaten opnieuw tegenvallen en de 2 nieuwe tribunes zijn maar voor 50%-60% volzet zou het onnozel zijn om te beginnen met nieuwe uitbreidingswerken.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.709
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #261 Gepost op: juli 09, 2015, 01:26:32 am »
De totale capaciteit van onze nieuwe tempel zou toch maar 13000 zijn? Wel dan,das toch niet teveel,draaien we een goed seizoen dan zitten we dicht bij de 9000 a10000man,draaien we een minder seizoen zitten we aan 7000,maar tegen de toppers zijn die 13000 plaatsen zo weg indien ze het slim aanpakken.  Belangrijkste is de verkoop van de ruimtes,verkoop van de gronden voor het hotel,indien dit vlot gaat komen die tribunes er zeker,hangt dus maar weinig af van de bezettingsgraad van het stadion,ze hebben dit ook altijd zo gecommuniceerd.  In ieder geval we zitten al zo ver dat de tweede tribune er tegen januari of februari 2016 er gaat staan, ik weet dus niet waarom er zoveel negatief doen over het stadion,we zitten op schema!!  Mij kun je zeker niet verwijten dat ik meedoe aan de 'alles is goed'show maar potjandorie als er iets goed is mag het ook eens worden vermeld.

Offline Soulscream

  • Leden
  • Berichten: 3.066
  • Voice of the voiceless!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #262 Gepost op: juli 09, 2015, 07:30:03 am »
Kheb gisteren toch ook gehoord dat na de bouw van de nieuwe X er een (tijdelijke) stop zal ingelast worden. Sportief en qua supportersaantallen zal er even de kat uit de boom worden gekeken.

Lijkt me aan de ene kant ook logisch, als de resultaten opnieuw tegenvallen en de 2 nieuwe tribunes zijn maar voor 50%-60% volzet zou het onnozel zijn om te beginnen met nieuwe uitbreidingswerken.
had ik ook verwacht, met veel moeite komt fase 2 er nog, maar 3 en nog maar te zwijgen over 4... Spreken we waarschijnlijk best over 5 jaar nog eens.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.686
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #263 Gepost op: juli 09, 2015, 09:13:17 am »
Als klein onafhankelijk ploegje is onze nieuwbouw afhankelijk van 1 grote factor, en die factor is geld. De planning die is opgemaakt en is gebaseerd op "een raming" van inkomsten en budgetten die vrijgemaakt kunnen worden. Dus als het project vertraging oploopt dan is omdat er een kink in de kabel is gekomen bij het budget ...

Ik heb de indruk dat de club weinig financi?le risico's neemt en daar ben ik blij om, stel je voor ze alles op alles zetten en elke cent in de bouwpot gooien (alle geld) om de tempel zo snel mogelijk te hebben en het loopt mis, wat dan? Een financi?le zelfmoord ... dan hebben we misschien de tempel, en een failliete club.

Momenteel heb ik ook niet de indruk dat ze 'besparen' op transfers, om zo snel mogelijk de bouw te kunnen financieren en dat vind ik wel OK. 

Dat stad Waregem een borg geeft voor de waarde van de gronden waar dat hotel en appartementsblokken komen is een goede zaak, want ik zie dat toch nog niet de eerste jaren gebeuren. Dus dat onzekere financi?le luik is al van de baan.

Nu hebben we een vertraging van... van wat? een paar maanden? op een project van deze omvang is dat peanuts. Ik maak me nog geen zorgen, maar ben wel realistisch dat de club doet wat het kan om het zo snel mogelijk klaar te krijgen zonder financi?le zelfmoord te plegen.

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #264 Gepost op: juli 09, 2015, 09:17:50 am »
De totale capaciteit van onze nieuwe tempel zou toch maar 13000 zijn? Wel dan,das toch niet teveel,draaien we een goed seizoen dan zitten we dicht bij de 9000 a10000man,draaien we een minder seizoen zitten we aan 7000,maar tegen de toppers zijn die 13000 plaatsen zo weg indien ze het slim aanpakken.  Belangrijkste is de verkoop van de ruimtes,verkoop van de gronden voor het hotel,indien dit vlot gaat komen die tribunes er zeker,hangt dus maar weinig af van de bezettingsgraad van het stadion,ze hebben dit ook altijd zo gecommuniceerd.  In ieder geval we zitten al zo ver dat de tweede tribune er tegen januari of februari 2016 er gaat staan, ik weet dus niet waarom er zoveel negatief doen over het stadion,we zitten op schema!!  Mij kun je zeker niet verwijten dat ik meedoe aan de 'alles is goed'show maar potjandorie als er iets goed is mag het ook eens worden vermeld.

Kan alleen maar zeggen wat ik gehoord heb h?, en het was niet in caf? de Reisduif  ;)

Het budget zou niet echt het probleem zijn, tis om het terug te verdienen. En met kaarten te verkopen van 5? of 1+1 gratis om een beetje volk te hebben zal het wss iets te lang duren.

Offline Essevee boy

  • Leden
  • Berichten: 1.455
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #265 Gepost op: juli 09, 2015, 09:24:10 am »
Het belangrijkste is dat ze nu toch weer concreet een datum hebben vooropgesteld en dat alle papierwerk van de baan is. Het lijkt mij nu toch 99.99 % zeker dat ze in augustus-september zullen beginnen.

Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.162
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #266 Gepost op: juli 09, 2015, 10:11:31 am »
De totale capaciteit van onze nieuwe tempel zou toch maar 13000 zijn? Wel dan,das toch niet teveel,draaien we een goed seizoen dan zitten we dicht bij de 9000 a10000man,draaien we een minder seizoen zitten we aan 7000,maar tegen de toppers zijn die 13000 plaatsen zo weg indien ze het slim aanpakken.  Belangrijkste is de verkoop van de ruimtes,verkoop van de gronden voor het hotel,indien dit vlot gaat komen die tribunes er zeker,hangt dus maar weinig af van de bezettingsgraad van het stadion,ze hebben dit ook altijd zo gecommuniceerd.  In ieder geval we zitten al zo ver dat de tweede tribune er tegen januari of februari 2016 er gaat staan, ik weet dus niet waarom er zoveel negatief doen over het stadion,we zitten op schema!!  Mij kun je zeker niet verwijten dat ik meedoe aan de 'alles is goed'show maar potjandorie als er iets goed is mag het ook eens worden vermeld.

13000 zitplaatsen en 1500 staanplaatsen die omgevormd kunnen worden naar zitjes?  Denk dat het zo is.  Heb overal 13000 zitplaatsen gelezen en op sommige sites staat er 14500.  En dit is ook de capaciteit als niet alle hoeken dicht zijn.  Als ze allemaal dicht zijn kan het niet anders dan dat er meer volk in kan dan 13000.

Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.162
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #267 Gepost op: juli 09, 2015, 10:13:49 am »
Wordt dit nu 100% zeker een staantribune?  Dacht dat dit een copie ging worden van de overkant met de rode zitjes en ook de letters essevee op.  Gewoon staantribune zou toch heel de strakheid verbreken van het stadion en het mooie geheel?  Overal rode zitjes en dan plots gewoon betonnen trappen om op te staan.  Is om te vormen tot zitjes voor europees.  Waarom gewoon niet direct doen?  Met de ruimte die men heeft in onze nieuwe tribune kan men makkelijk recht staan.  In Gent staan ze ook recht en zijn het zitjes.  Ook raar dat men zegt dat Goedefroo zich nu gaat bezighouden met de nieuwe tribune?  Wordt toch geen andere tribune zeker?  Een copie hopelijk en zo verder bouwen.  Dit zei men toch altijd?

Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.162
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #268 Gepost op: juli 09, 2015, 10:18:55 am »
Kheb gisteren toch ook gehoord dat na de bouw van de nieuwe X er een (tijdelijke) stop zal ingelast worden. Sportief en qua supportersaantallen zal er even de kat uit de boom worden gekeken.

Lijkt me aan de ene kant ook logisch, als de resultaten opnieuw tegenvallen en de 2 nieuwe tribunes zijn maar voor 50%-60% volzet zou het onnozel zijn om te beginnen met nieuwe uitbreidingswerken.

Zou ook beetje dom zijn.  Enkel als het stadion vanaf fase 3 uitgewerkt is kan men het budget verhogen en nieuwe sterke sponsors aantrekken.  Eenmaal fase 4 af kan men pas echte stappen zetten.  Met enkel 2 losse tribunes achter doel kan men nog weinig doen en al zeker als er nog niets in zit zoals een fitness of resto of burelen, winkels,...Men ging eerder wachten van de 2 resterend hoeken dicht te bouwen na fase 3 en fase 4.

Offline Grompie

  • Leden
  • Berichten: 1.013
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #269 Gepost op: juli 09, 2015, 10:33:30 am »
Wordt dit nu 100% zeker een staantribune?  Dacht dat dit een copie ging worden van de overkant met de rode zitjes en ook de letters essevee op.  Gewoon staantribune zou toch heel de strakheid verbreken van het stadion en het mooie geheel?  Overal rode zitjes en dan plots gewoon betonnen trappen om op te staan.  Is om te vormen tot zitjes voor europees.  Waarom gewoon niet direct doen?  Met de ruimte die men heeft in onze nieuwe tribune kan men makkelijk recht staan.  In Gent staan ze ook recht en zijn het zitjes.  Ook raar dat men zegt dat Goedefroo zich nu gaat bezighouden met de nieuwe tribune?  Wordt toch geen andere tribune zeker?  Een copie hopelijk en zo verder bouwen.  Dit zei men toch altijd?

Het wordt een kopie van de huidige tribune alleen veranderd er iets aan de zitjes.
Iedere plaats zal idd met zitjes voorzien zijn die ook wegneembaar zijn, maar ook komen er waarschijnlijk ook een soort val hekken of steun bar zodat niet iedere supporter bij iedere goal naar voor tuimelt deze zullen naar alle waarschijnlijkheid ook wegneembaar zijn. (Dat laatste weet ik niet zeker maar lijkt me aannemelijk)

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.686
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #270 Gepost op: juli 09, 2015, 10:37:31 am »
Wordt dit nu 100% zeker een staantribune?  Dacht dat dit een copie ging worden van de overkant met de rode zitjes en ook de letters essevee op.  Gewoon staantribune zou toch heel de strakheid verbreken van het stadion en het mooie geheel?  Overal rode zitjes en dan plots gewoon betonnen trappen om op te staan.  Is om te vormen tot zitjes voor europees.  Waarom gewoon niet direct doen?  Met de ruimte die men heeft in onze nieuwe tribune kan men makkelijk recht staan.  In Gent staan ze ook recht en zijn het zitjes.
 

Ik dacht gelezen te hebben "staantribune" die omgevormd kan worden naar zit ...
Ze bedoelen kwa kopie de vorm, de beton, de structuur, uitzicht buiten ...

Ik vermoed dan dat het klapstoeltjes worden of stoeltjes die makkelijk verwijderd kunnen worden.

Ook raar dat men zegt dat Goedefroo zich nu gaat bezighouden met de nieuwe tribune?  Wordt toch geen andere tribune zeker?  Een copie hopelijk en zo verder bouwen.  Dit zei men toch altijd?

Gezien het stadion niet in 1x gebouwd wordt, moet het plan opgesneden worden en afwerkingen voorzien worden (links en rechts) h?.

Online jenske

  • Leden
  • Berichten: 2.177
    • SV Anzegem
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #271 Gepost op: juli 09, 2015, 10:52:52 am »
Omtrent staanplaatsen omvormen naar zitplaatsen komen heel wat factoren aanbod die toch wel bepalend zijn hoe men dit aanpakt.

In de Allianz Arena hebben ze zowat het meest moderne en (in mijn ogen) beste systeem
Uitleg: https://www.youtube.com/watch?v=-xNJEAdH3Vs

Als men slechts de 2 middenste vakken wil omvormen tot staanvakken, zullen de zichtlijnen van de aangrenzende vakken ernaast verstoord worden (tenzij m'n de trappen daartussen breder zal maken)

Tevens bestaan er richtlijnen met een hellingsgraad en hoogt van de treden waarbij het niet verplicht is om borstweringen te plaatsen....
« Laatst bewerkt op: juli 09, 2015, 10:56:20 am door jenske »

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.686
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #272 Gepost op: juli 09, 2015, 11:04:48 am »
In de Allianz Arena hebben ze zowat het meest moderne en (in mijn ogen) beste systeem
Uitleg: https://www.youtube.com/watch?v=-xNJEAdH3Vs

Prachtig systeem, maar ziet er wel duur uit.
Is volgens mij goedkoper om gewoon zitjes te plaatsen en weer weg te halen indien nodig.

Online San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.221
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #273 Gepost op: juli 09, 2015, 11:24:42 am »
In Standard is er een ander goedkoper systeem denk ik.
Ik weet niet of iemand daar al geweest is?
Het ziet er niet echt mooi uit, maarja

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.773
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #274 Gepost op: juli 09, 2015, 12:42:02 pm »
kvind staanplaatsen teruggaan in de tijd...heeft z'n charmes bij clubs zoals kvk...bij ploegen die vernieuwen mogen ze dit achterwege laten.

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #275 Gepost op: juli 09, 2015, 12:44:27 pm »
Overal ter wereld ijveren voetbalfans om terug staanplaatsen in te voeren.

Persoonlijk vind ik het een uitstekend idee om in een deeltje van het stadion staanplaatsen te hebben, zodat daar de 'sfeer' kan verzorgd worden.

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.666
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #276 Gepost op: juli 09, 2015, 01:38:03 pm »
Staanplaatsen zorgen automatisch voor meer sfeer. Als je zit ben je passiever

Offline 2460

  • Leden
  • Berichten: 1.603
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #277 Gepost op: juli 09, 2015, 02:02:10 pm »
Prachtig systeem, maar ziet er wel duur uit.
Is volgens mij goedkoper om gewoon zitjes te plaatsen en weer weg te halen indien nodig.

Gewoon 1 grote staantribune van maken en zoveel mogelijk jeugd aantrekken om die te vullen !
Dat zijn de supporters van morgen.  Eens ze daar een paar jaar meedraaien veranderen die nooit meer van ploeg. Het is inderdaad een feit dat een staantribune 10 keer gezelliger is als een zittribune.  Het feit alleen al dat je kan staan bij wie je wil maakt een enorm verschil.  Op de zittribunes zitten de oeverloze zageventen en scorebordmekkeraars zodanig verspreid dat alle sfeer onmiddellijk gefnuikt wordt.
Voor die paar matchen Europees die we ooit nog wel eens zouden kunnen spelen in de toekomst moeten echt geen grote kapitalen uitgegeven worden om een omvormbare tribune te plaatsen.


Offline Grompie

  • Leden
  • Berichten: 1.013
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #278 Gepost op: juli 09, 2015, 02:02:22 pm »
kvind staanplaatsen teruggaan in de tijd...heeft z'n charmes bij clubs zoals kvk...bij ploegen die vernieuwen mogen ze dit achterwege laten.

Staanplaatsen horen bij een voetbalclub en zeker al achter de goal, moet je maar eens gaan kijken naar Dortmund of enkele beelden opzoeken dan snap je het wel! Ben zelf iemand die neerzit omdat ik nu eenmaal graag een goed zicht heb over heel het veld (en men vaste plek wil behouden :P). Maar tijdens verplaatsingen ga je mij altijd zien rechtstaan, het draagt gewoon veel meer bij tot de sfeer!

Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.162
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #279 Gepost op: juli 09, 2015, 03:02:54 pm »
Staanplaatsen horen bij een voetbalclub en zeker al achter de goal, moet je maar eens gaan kijken naar Dortmund of enkele beelden opzoeken dan snap je het wel! Ben zelf iemand die neerzit omdat ik nu eenmaal graag een goed zicht heb over heel het veld (en men vaste plek wil behouden :P). Maar tijdens verplaatsingen ga je mij altijd zien rechtstaan, het draagt gewoon veel meer bij tot de sfeer!

Tuurlijk!  Spreek niemand tegen dat staanplaatsen voor een gezelligheid zorgen en een goede sfeer in een stadion.  Maar voor de schoonheid en strakheid van vooral een volledig nieuw stadion is het natuurlijk pakken minder.  Je kan gewoon zitjes plaatsen en die tribune bestempelen als sfeertribune.  Niemand zal toch zitten daar.  Wie wil zitten koopt in de andere 3 tribunes een ticket.  Opgelost.  Sfeer zal goed zijn en het stadion zal veel knapper ogen.  Aan de 2 zijkanten en overkant zullen zitjes zijn in het rood en aan de overkant met essevee op en dan plots een onderbreking zonder zitjes?  Je kan niet ontkennen dat het knapper en strakker en moderner zal ogen met zitjes over gans het stadion rond en rond.