Auteur Topic: Verb. Regenboogstadion (fase 1B - tribune B (vak X)) 2015  (gelezen 610903 keer)

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.686
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #620 Gepost op: november 30, 2015, 11:24:27 am »
Wanneer gaat die webcam terug werken?

Al paar keer doorgegeven, nu es andere weg geprobeerd.

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.773
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #621 Gepost op: november 30, 2015, 01:00:59 pm »
zou natuurlijk goed zijn dat de ruimte optimaal kunnen worden benut.
hoop ook dat er nog een restaurant komt...omtrent Piet Huyzentruyt is het in elk geval stil.

Offline 2460

  • Leden
  • Berichten: 1.603
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #622 Gepost op: november 30, 2015, 03:41:27 pm »
zou natuurlijk goed zijn dat de ruimte optimaal kunnen worden benut.
hoop ook dat er nog een restaurant komt...omtrent Piet Huyzentruyt is het in elk geval stil.

Ik zou met die paljas in ieder geval niet in zee gaan !

Offline Oizo87

  • Leden
  • Berichten: 1.343
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #623 Gepost op: november 30, 2015, 04:36:15 pm »
Ik zou met die paljas in ieder geval niet in zee gaan !
Allez gij, wilde gij Messi niet? :P
Straks moeten we 't stellen me FC Poelkapelle? :(

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.686
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #624 Gepost op: december 01, 2015, 05:11:29 am »
Bouw tribune start begin 2016

WAREGEM
De bouw van een nieuwe koptribune (vak X) met 2.800 staanplaatsen in het Regenboogstadion start begin 2016 en is eind maart af, tegen de start van de play-offs. Dat maakte de club dinsdagavond in het stadhuis bekend. De tribune omvat ook commerci?le ruimtes en kan tot een zittribune omgevormd worden als SV Zulte Waregem Europees speelt. De tribune, die ook een ledscherm krijgt, kost 4,9 miljoen euro. Tussen de tribune en zwembad De Treffer komt tegen de zomer van 2016 een parking met 60 grasbetontegels, bereikbaar via de Meersstraat. Het lokaal van de Waregemse Duikersclub moet wel weg. De duikers krijgen als compensatie een onderkomen in het stadion. (LPS)


01/12/2015 - 02u54
http://m.hln.be/regio/nieuws-uit-waregem/bouw-tribune-start-begin-2016-a2541928/

Offline Christophe

  • Leden
  • Berichten: 61
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #625 Gepost op: december 01, 2015, 09:51:04 am »
Ik snap nog altijd niet hoe het komt dat er maar 2.800 staanplaatsen gaan zijn in de nieuwe tribune, terwijl het een copie zou zijn van den overkant, waar er meer dan 4.000 zitplaatsen zijn. Sinds wanneer neemt een staanplaats 2 keer zoveel plaats in dan een zitje?
Iemand enig idee?
En ook ik vind het spijtig dat we geen webcam meer zien...
« Laatst bewerkt op: december 01, 2015, 10:05:16 am door Christophe »

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #626 Gepost op: december 01, 2015, 10:07:35 am »
Ik snap nog altijd niet hoe het komt dat er maar 2.800 staanplaatsen gaan zijn in de nieuwe tribune, terwijl het een copie zou zijn van den overkant, waar er meer dan 4.000 zitplaatsen zijn. Sinds wanneer neemt een staanplaats 2 keer zoveel plaats in dan een zitje?
Iemand enig idee?
En ook ik vind het spijtig dat we geen webcam meer zien...

Er zijn 2200 zitplaatsen aan de andere kant. En dan nog een 1000 tal voor de bezoekers.

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #627 Gepost op: december 01, 2015, 11:02:09 am »
Dan nog. Is er werkelijk niemand die hier een antwoord op weet?

Als het een kopie van de overkant wordt (even hoog maw), en er komen twee treden waar er ??n is aan de overkant, dan moet daar toch v??l meer volk op kunnen dan de 2800 waarover ze spreken?

Ze zeggen dat er 2800 staanplaatsen komen, en dat terwijl er 2200 zitplaatsen zijn aan de overkant? Slaat toch op niks? Dubbel zoveel treden en even hoog. Vak X was zes keer kleiner en daar konden 1500 mensen op staan...

Tenzij ze ergens in het midden van de tribune een grote wand zetten om de tribune in twee te splitsen? Lijkt me de enige oplossing.

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #628 Gepost op: december 01, 2015, 11:49:35 am »
Dan nog. Is er werkelijk niemand die hier een antwoord op weet?

en er komen twee treden waar er ??n is aan de overkant, dan moet daar toch v??l meer volk op kunnen dan de 2800 waarover ze spreken?

Van waar komt dit eigelijk? Is dat ergens officieel bevestigd of zijn het veronderstellingen?
Als het dezelfde stoeltjes zijn als de nieuwe zittribune is het wss zelfs niet eens mogelijk om ze te monteren als die treden maar voor de helft zo hoog zijn.

Offline jenske

  • Leden
  • Berichten: 2.177
    • SV Anzegem
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #629 Gepost op: december 01, 2015, 12:08:35 pm »
Ik vraag me vooral af waarom hier altijd zo geheimzinnig moeten worden over gedaan?
Of het is allemaal nog niet duidelijk? (wat me zou verbazen) OF er staan zaken in die we niet mogen zien...

Zet gewoon die plannen online of voorzie een duidelijke uitleg. Nu niet dat dit van levensbelang is maar er zijn weldegelijk heel wat supporters die hier interesse in hebben!

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.686
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #630 Gepost op: december 01, 2015, 12:32:33 pm »

- knip -

En ook ik vind het spijtig dat we geen webcam meer zien...

Ik weet uit eerste hand dat er een technisch probleem is met de webcam, het is niet omdat we het niet mogen zien of stil gelegd is voor een of andere reden zoals vb. dreigingen.
Die bewuste vrijdag is hij gestopt met beelden doorsturen naar de website/server en ze kijken om het asap op te lossen.

Offline gmt

  • Leden
  • Berichten: 174
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #631 Gepost op: december 01, 2015, 09:02:42 pm »
Hmmmm,als ge start begin 2016 en ge hebt pech met wintertoestanden moogt ge vergeten van klaar te zijn tegen play offs, denk da ieder nuchter mens da wel zal begrijpen zekerst?

Offline fan4ever

  • Leden
  • Berichten: 1.278
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #632 Gepost op: december 01, 2015, 11:15:47 pm »
Dan nog. Is er werkelijk niemand die hier een antwoord op weet?

Als het een kopie van de overkant wordt (even hoog maw), en er komen twee treden waar er ??n is aan de overkant, dan moet daar toch v??l meer volk op kunnen dan de 2800 waarover ze spreken?

Ze zeggen dat er 2800 staanplaatsen komen, en dat terwijl er 2200 zitplaatsen zijn aan de overkant? Slaat toch op niks? Dubbel zoveel treden en even hoog. Vak X was zes keer kleiner en daar konden 1500 mensen op staan...

Tenzij ze ergens in het midden van de tribune een grote wand zetten om de tribune in twee te splitsen? Lijkt me de enige oplossing.

2 treden staantribune tov 1 trede zittribune is toch een insinuatie van iemand?  Lijkt me weinig waarschijnlijk dat ze veel aan de algemene structuur zouden veranderen. 
Kans lijkt vrij re?el dat KVO Europees voetbal weet af te dwingen, dan mag Coucke de installatie van zitjes betalen ;).  Spijtig dat ze niet gewoon zitjes installeren zoals tribune D, nu staat de sfeergroep toch ook gewoon recht en is de tribune veel mooier dan wanneer er metalen borstweringen komen te staan.

Offline Vidmar

  • Leden
  • Berichten: 1.749
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #633 Gepost op: december 02, 2015, 12:10:57 am »
2 treden staantribune tov 1 trede zittribune is toch een insinuatie van iemand?  Lijkt me weinig waarschijnlijk dat ze veel aan de algemene structuur zouden veranderen. 
Kans lijkt vrij re?el dat KVO Europees voetbal weet af te dwingen, dan mag Coucke de installatie van zitjes betalen ;).  Spijtig dat ze niet gewoon zitjes installeren zoals tribune D, nu staat de sfeergroep toch ook gewoon recht en is de tribune veel mooier dan wanneer er metalen borstweringen komen te staan.

Een goeie ouderwetse staantribune zonder stoeltjes, daar kan je mijn inziens toch het beste sfeer in maken.  :)

De tribune zal er vooral zalig uitzien als die volgepakt staat.

Online Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.779
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #634 Gepost op: december 02, 2015, 01:03:05 am »
ik denk da ze minder schuin ga zijn dan de nieuwe achter goal nu...
Want das toch wel een heel hellend vlak om recht te staan
en smalle treden te nemen :)

iets smallere treden, minder diep dan deze nu (komt plots een parking
achter tribune dus mss daarom minder diep) en hogere wand achteraan.
das wa ik DENK

Offline Christophe

  • Leden
  • Berichten: 61
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #635 Gepost op: december 02, 2015, 09:28:52 am »
ik denk da ze minder schuin ga zijn dan de nieuwe achter goal nu...
Want das toch wel een heel hellend vlak om recht te staan
en smalle treden te nemen :)

iets smallere treden, minder diep dan deze nu (komt plots een parking
achter tribune dus mss daarom minder diep) en hogere wand achteraan.
das wa ik DENK

De parking komt niet achter maar naast de tribune, waar nu het lokaal van de duikersclub staat. dat wordt afgesmeten...

Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.162
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #636 Gepost op: december 02, 2015, 11:41:30 am »
Dan nog. Is er werkelijk niemand die hier een antwoord op weet?

Als het een kopie van de overkant wordt (even hoog maw), en er komen twee treden waar er ??n is aan de overkant, dan moet daar toch v??l meer volk op kunnen dan de 2800 waarover ze spreken?

Ze zeggen dat er 2800 staanplaatsen komen, en dat terwijl er 2200 zitplaatsen zijn aan de overkant? Slaat toch op niks? Dubbel zoveel treden en even hoog. Vak X was zes keer kleiner en daar konden 1500 mensen op staan...

Tenzij ze ergens in het midden van de tribune een grote wand zetten om de tribune in twee te splitsen? Lijkt me de enige oplossing.

Tribune is zeer simpel ombouwbaar naar zitjes.  Vandaar dat er wat ruimte zal ingenomen worden.  Die 2800 staanplaatsen worden 2200 zitjes bij europees.  Zoals in Bayern ook het geval is.  Staan en zittribune bij europees.  Tribune is 100% zeker copie van overkant zowel buitenkant als binnenkant.  Behalve de winkelruimtes dan.

Offline jenske

  • Leden
  • Berichten: 2.177
    • SV Anzegem
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #637 Gepost op: december 02, 2015, 11:47:42 am »
Tribune is zeer simpel ombouwbaar naar zitjes.  Vandaar dat er wat ruimte zal ingenomen worden.  Die 2800 staanplaatsen worden 2200 zitjes bij europees.  Zoals in Bayern ook het geval is.  Staan en zittribune bij europees.  Tribune is 100% zeker copie van overkant zowel buitenkant als binnenkant.  Behalve de winkelruimtes dan.


Wordt hetzelfde systeem gehanteerd zoals in Bayern om de zitjes om te vormen?

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #638 Gepost op: december 02, 2015, 12:20:19 pm »
Tribune is zeer simpel ombouwbaar naar zitjes.  Vandaar dat er wat ruimte zal ingenomen worden.  Die 2800 staanplaatsen worden 2200 zitjes bij europees.  Zoals in Bayern ook het geval is.  Staan en zittribune bij europees.  Tribune is 100% zeker copie van overkant zowel buitenkant als binnenkant.  Behalve de winkelruimtes dan.

Allemaal goed en wel. Maar als je weet dat er in het oude Vak X 1500 mensen konden staan, en de nieuwe tribune (100% kopie van de overkant zeg je) vier keer hoger wordt, dan moeten daar toch 6000 mensen, pakweg, moeten kunnen staan? Of zie ik iets over het hoofd?

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.666
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #639 Gepost op: december 02, 2015, 01:19:09 pm »
2800 staanplaatsen allemaal goed en wel.
Mijn vraag is: Hoeveel keer gaat dat volstaan? Ik hoop iedere match... Maar denk dat dat moeilijk wordt