Auteur Topic: Waar kan u straks naar het Belgisch voetbal kijken? Tv-zenders en DAZN spelen sp  (gelezen 17578 keer)

Offline Zigzag

• Global Moderator
  • Leden
  • Essevee!
Re: Waar kan u straks naar het Belgisch voetbal kijken? Tv-zenders en DAZN spelen sp
« Reactie #40 Gepost op: augustus 22, 2025, 09:40:36 am »
Ik ben net begonnen aan mijn 5-de gratis proefperiode. Iedereen heeft wel meer dan 1 mailadres veronderstel ik? En gebruik desnoods ook eentje van je vriendin of vrienden die geen voetbalfanaat zijn ;) Vergeet wel telkens niet uw abo tijdig stop te zetten. Ondertussen heb ik al alle wedstrijden kunnen zien zonder ook maar iets te betalen  ;D

ik vermoed dat er na 31/08 iets zal schuiven.
Dan lopen die jaarabonnementen aan 19.99€/maand af, en zal de rekening gemaakt wordne.
Zou het niet logischer zijn dat er voor 31/08 iets schuift?

Denk dat veel mensen voor 01/09 een abonnement bij DAZN zullen nemen aan 19,99 (ipv 24,99 vanaf 01/09). Klanten die de traditionele telecomoperatoren dan toch kwijt zijn voor een jaar.

Of Dazn wacht om te kijken hoe die verkoop meevalt . Er zullen er dan misschien nog minder overschakelen na 31/08, omdat het nog duurder wordt.

Offline Neleuh1985

• Leden
  • Essevee!
Re: Waar kan u straks naar het Belgisch voetbal kijken? Tv-zenders en DAZN spelen sp
« Reactie #41 Gepost op: augustus 22, 2025, 11:43:53 am »
Ik ben net begonnen aan mijn 5-de gratis proefperiode. Iedereen heeft wel meer dan 1 mailadres veronderstel ik? En gebruik desnoods ook eentje van je vriendin of vrienden die geen voetbalfanaat zijn ;) Vergeet wel telkens niet uw abo tijdig stop te zetten. Ondertussen heb ik al alle wedstrijden kunnen zien zonder ook maar iets te betalen  ;D

ik vermoed dat er na 31/08 iets zal schuiven.
Dan lopen die jaarabonnementen aan 19.99€/maand af, en zal de rekening gemaakt wordne.
Zou het niet logischer zijn dat er voor 31/08 iets schuift?

Denk dat veel mensen voor 01/09 een abonnement bij DAZN zullen nemen aan 19,99 (ipv 24,99 vanaf 01/09). Klanten die de traditionele telecomoperatoren dan toch kwijt zijn voor een jaar.

Of Dazn wacht om te kijken hoe die verkoop meevalt . Er zullen er dan misschien nog minder overschakelen na 31/08, omdat het nog duurder wordt.
Uit het standpunt van de traditionele telecomopetatoren denk ik dat het na 31/08 minder interessant wordt om een overeenkomst te hebben met DAZN.

Online esssevee4life

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #43 Gepost op: augustus 22, 2025, 07:50:19 pm »
In de overeenkomst die DAZN heeft gesloten staat wel dat ze tegen eind augustus een overeenkomst moeten sluiten met een andere aanbieder.
Is een mes dat aan 2 kanten kan snijden.
Voetbalbond of een andere betrokken partij zou kunnen stellen dat niet aan de voorwaarden is voldaan en dat er een schadevergoeding moet betaald worden.
OF
DAZN doet zoals in frankrijk en gaat het contract verbreken en geen euro betalen. Want het is niet voor hun rendabel zonder dat een bijkomende partij de rechten gedeeltelijk mee overkoopt.

Offline Windraider

• Leden
  • Superboeren
« Reactie #44 Gepost op: augustus 24, 2025, 06:40:28 pm »
In de overeenkomst die DAZN heeft gesloten staat wel dat ze tegen eind augustus een overeenkomst moeten sluiten met een andere aanbieder.
Is een mes dat aan 2 kanten kan snijden.
Voetbalbond of een andere betrokken partij zou kunnen stellen dat niet aan de voorwaarden is voldaan en dat er een schadevergoeding moet betaald worden.
OF
DAZN doet zoals in frankrijk en gaat het contract verbreken en geen euro betalen. Want het is niet voor hun rendabel zonder dat een bijkomende partij de rechten gedeeltelijk mee overkoopt.
Waar lees jij dat dat in hun contract staat van augustus?

Offline niederbacher76

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #45 Gepost op: augustus 30, 2025, 02:23:33 pm »
Kan je een DAZN account delen. Bvb mijn vader en mezelf op verschillend adres uiteraard ? Iemand ervaring mee ?

Per account kan je slechts vanaf 1 locatie kijken op hetzelfde moment, dus je zou het kunnen delen, maar dan kan je alleen kijken wanneer je vader niet kijkt. Beiden dus live naar de match van Waregem kijken op een andere locatie gaat dus normaal niet gaan met 1 account.

Ik kom hier nog eens op terug.
Op de site van DAZN staat : Je kunt maximaal twee streams tegelijk bekijken op twee verschillende apparaten, zolang beide apparaten zijn verbonden met hetzelfde netwerktoegangspunt.   

Dus in principe zou dit willen zeggen 2 TVs in hetzelfde huis.

Maar wat als mijn zoon thuis kijkt en ik op mobiel (dus via ander netwerktoegangspunt) via 4G/5G ?

Hoe controleren ze dit zelfde "netwerktoegangspunt" ?

Iemand geprobeerd om DAZN te installeren op 2 TV niet in hetzelfde huis , 2 verschillende netwerken...  ?

Online Frederik

• Administrator
  • Leden
  • Essevee! Olé Olé!
« Reactie #46 Gepost op: augustus 30, 2025, 03:45:18 pm »
Kan je een DAZN account delen. Bvb mijn vader en mezelf op verschillend adres uiteraard ? Iemand ervaring mee ?

Per account kan je slechts vanaf 1 locatie kijken op hetzelfde moment, dus je zou het kunnen delen, maar dan kan je alleen kijken wanneer je vader niet kijkt. Beiden dus live naar de match van Waregem kijken op een andere locatie gaat dus normaal niet gaan met 1 account.

Op de site van DAZN staat : Je kunt maximaal twee streams tegelijk bekijken op twee verschillende apparaten, zolang beide apparaten zijn verbonden met hetzelfde netwerktoegangspunt.   

Maar wat als mijn zoon thuis kijkt en ik op mobiel (dus via ander netwerktoegangspunt) via 4G/5G ?

Iemand geprobeerd om DAZN te installeren op 2 TV niet in hetzelfde huis , 2 verschillende netwerken...  ?

Ze zeggen het toch zelf ... "met hetzelfde netwerktoegangspunt"
Dus neen thuis (je zoon) en jij mobiel zal niet gaan. Zijn twee verschillende toegangspunten.

DAZN logt/lockt gewoon het eerste IP dat aanmeld en sluit andere tijdelijk uit.

Offline Bertrand

• Leden
« Reactie #47 Gepost op: augustus 30, 2025, 04:14:42 pm »

Ze zeggen het toch zelf ... "met hetzelfde netwerktoegangspunt"
Dus neen thuis (je zoon) en jij mobiel zal niet gaan. Zijn twee verschillende toegangspunten.

DAZN logt/lockt gewoon het eerste IP dat aanmeld en sluit andere tijdelijk uit.

Zo klaar als pompwater, ik kan in mijn huis op 2 plaatsen DAZN ter gelijke tijd bekijken, op mijn tv en op mijn laptop (of pc) aangesloten aan hetzelfde netwerk (dezelfde modem) en dus niet mobiel.

Online Frederik

• Administrator
  • Leden
  • Essevee! Olé Olé!
« Reactie #48 Gepost op: augustus 30, 2025, 05:15:54 pm »

Wat je wel kan doen is van je GSM een VPN maken naar je thuis. Maar dan moet je daar ook wel de juiste hard/software en kennis hebben.

Offline niederbacher76

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #49 Gepost op: augustus 31, 2025, 12:36:43 pm »

Wat je wel kan doen is van je GSM een VPN maken naar je thuis. Maar dan moet je daar ook wel de juiste hard/software en kennis hebben.

Ik snap ook wel wat 1 netwerktoegangspunt betekent.
Ik vroeg me alleen af of ze het technisch ook afdwingen dus blijkbaar wel.

Ik vind het eigenlijk wel een beetje maffieus dat als je een abonnement neemt je het niet gelijk waar en op welk toestel kan bekijken binnen je gezin.

Met een netflix abonnement kijk je toch overal, tweede verblijf , Ipad, smartphone, ok aantal apparaten is gelimiteerd maar ik kan naar netflix kijken terwijl iemand anders van het gezin bvb op reis via de laptop kijkt.

Online Frederik

• Administrator
  • Leden
  • Essevee! Olé Olé!
« Reactie #50 Gepost op: augustus 31, 2025, 01:18:41 pm »

Ik snap ook wel wat 1 netwerktoegangspunt betekent.
Ik vroeg me alleen af of ze het technisch ook afdwingen dus blijkbaar wel.

Ik vind het eigenlijk wel een beetje maffieus dat als je een abonnement neemt je het niet gelijk waar en op welk toestel kan bekijken binnen je gezin.

Met een netflix abonnement kijk je toch overal, tweede verblijf , Ipad, smartphone, ok aantal apparaten is gelimiteerd maar ik kan naar netflix kijken terwijl iemand anders van het gezin bvb op reis via de laptop kijkt.

Omdat ze heel goed weten dat mensen ook een abo delen. 1 abo pakken samen en beiden kijken.

Ik dacht dat Netflix dat momenteel ook (in tegenstelling tot vroeger) ook tegenhoud nu.

Offline Porky

• Leden
« Reactie #51 Gepost op: september 03, 2025, 11:54:55 am »
Nog nieuws hierover?
Is er een deadline?

Offline Porky

• Leden
« Reactie #52 Gepost op: september 09, 2025, 06:27:08 pm »
Nog nieuws hierover?
Is er een deadline?

Nog ke proberen..
Komt er nog nieuws?

Offline japarov

• Leden
« Reactie #53 Gepost op: september 09, 2025, 06:31:20 pm »
Denk niet dat dit nog inorde komt , al vele fans hebben een abo bij Dazn en die komen dit seizoen niet meer terug naar de andere telco's dus is het contract niet meer interessant voor de mannen van telenet en andere .

Offline Neleuh1985

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #54 Gepost op: september 11, 2025, 11:18:37 pm »
Gesprekken met Proximus gaan goede richting uit ; met Telenet, Orange/VOO zitten de onderhandelingen muurvast.

https://www.hln.be/belgisch-voetbal/toch-nog-belgisch-voetbal-op-tv-zenders-gesprekken-met-proximus-gaan-goede-richting-uit~a141df86/

Offline simon1806

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #55 Gepost op: september 13, 2025, 02:33:17 pm »
Kan je nog gebruik maken van de 7 dagen proefperiode of?

Offline Jens Flamand

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #56 Gepost op: september 13, 2025, 02:36:10 pm »
Kan je nog gebruik maken van de 7 dagen proefperiode of?

Neen dat was tot eind augustus.

Online esssevee4life

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #57 Gepost op: september 21, 2025, 01:12:13 pm »
https://sporza.be/nl/2025/09/11/bekijk-opnieuw-de-beste-beelden-van-het-belgische-voetbal-op-sporza-dankzij-deal-met-dazn-rond-cliprechten~1757581744943/

Bekijk opnieuw de beste beelden van het Belgische voetbal op Sporza, dankzij deal met DAZN rond cliprechten

Heuglijk nieuws voor alle voetbalfans. Vanaf dit weekend hoor en lees je niet enkel meer alles over de Jupiler Pro League op Sporza, maar straks zie je ook weer de beste beelden. Door een princiepsakkoord met DAZN kunnen we het komende seizoen opnieuw clips aanbieden op onze website en app.
Een wereldgoal? Een topsave? Of gewoon een grappig moment in de tribunes?

Vanaf deze speeldag kan je de beste beelden van het Belgische voetbal - net zoals de voorbije jaren - opnieuw bekijken bij Sporza. Na intensieve onderhandelingen met rechtenhouder DAZN kwam het deze week tot een akkoord.

De beelden van een speeldag zullen steeds vanaf zondagavond beschikbaar zijn.

“Het Belgische voetbal hoort thuis bij Sporza en we zijn dan ook blij dat we met DAZN een princiepsakkoord kunnen sluiten waardoor we dit seizoen op al onze platformen beelden kunnen brengen", aldus Thomas Swannet, hoofdredacteur bij Sporza.

"Naast onze liveverslaggeving op radio en beelden in onze journaals zullen voetbalfans nu ook clips uit onze hoogste klasse kunnen bekijken via onze Sporza-app, website en socials."

Door de deal zullen ook Sporza-gezichten Peter Vandenbempt (als commentator) en Tess Elst (als presentatrice en interviewster) weer te zien zijn op DAZN.

"Als rechtenhouder streeft DAZN ernaar zoveel mogelijk voetbalfans toegang te geven tot de beelden van het Belgische voetbal, via alle mogelijke platformen", zegt Jan Mosselmans, COO van DAZN.

"Dankzij het princiepsakkoord met Sporza krijgt het Belgische voetbal opnieuw een nog grotere visibiliteit en kunnen de Sporza-kijkers blijven genieten van de Pro League-competities. Wij zijn ook bijzonder blij om, net als de voorbije vijf seizoenen, te kunnen blijven samenwerken met toppers als Peter Vandenbempt en Tess Elst".

Online esssevee4life

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #58 Gepost op: september 21, 2025, 01:18:20 pm »
Voor degene die het nog niet weten, EsseveeTV op youtube plaatst ook elke week een samenvatting.
Deze probeer ik wekelijks ook te delen op reddit voor degene die op dit platform zitten.

Offline Porky

• Leden
« Reactie #59 Gepost op: oktober 02, 2025, 07:22:40 pm »
Hoelang dat spel nog duren..
Kijken jullie allemaal dazn als je niet thuis of uit live kijkt?